گوشی های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند

گوگل پیکسل 4

گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال امروز با صفحه‌نمایش 90 هرتز و دوربین دوگانه معرفی شدند. در ادامه مشخصات فنی، قیمت، دوربین و سایر جزییات هر دو گوشی را بررسی خواهیم کرد.

امسال نیز گوگل به روال هر سال ، گوشی‌های پرچم‌دار سری پیکسل را رونمایی کرد. گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال دو گوشی بالارده شرکت گوگل هستند که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند. گوشی گوگل پیکسل 4 به صفحه‌نمایش 5.7 اینچ اولد و کیفیت فول اچ دی پلاس مجهز است. مدل ایکس ال نیز دارای صفحه‌نمایش 6.3 اینچ کواد اچ دی پلاس است. در هر دو گوشی نسبت اندازه صفحه‌نمایش 19:9 است و همچنین هیچ گونه ناچ قطره‌ای، نقطه‌ای و یا حتی دوربین حفره‌ای روی صفحه‌نمایش گوشی دیده نمی‌شود و تمامی دوربین‌ها و سنسورها در قسمت شکاف بالایی قرار دارند.

صفحه‌نمایش هر دو گوشی 90 هرتز است به این معنی که بسیار روان عمل می‌کند و میزان سرعت نمایش آن بالا است. برای ذخیره‌سازی باتری، صفحه‌نمایش به حالت 60 هرتز بر می‌گردد، یعنی درست زمانی که به آن نیازی نداشته باشید و جلوه‌های ویژه تاثیری در رابط کاربری نداشته باشد.

صفحه‌نمایش گوشی گوگل پیکسل 4 ایکس ال از تکنولوژی HDR پشتیبانی می‌کند و به قابلیت Always on نیز مجهز است. یکی از قابلیت‌های جالب موجود روی صفحه‌نمایش گوشی Ambient EQ است که بر اساس رنگ و نور محیط ، نوع صفحه‌نمایش و میزان رنگ و قابلیت‌های تصویری را نشان می‌دهد.

گوشی گوگل پیکسل 4 ایکس ال با ساختار دوربین یکسان پیکسل 4 عرضه می‌شود. لنز اصلی هر دو 12 مگاپیکسلی و اتوفوکوس دوال پیکسل است. روی لنز اصلی سیستم‌های OIS و EIS برای تثبیت تصاویر و ویدیو قرار داده شده به علاوه این که دیافراگم آن f/1.7 و میزان پیکسل 1.4 میکرون خواهد بود.

به خاطر وجود سیستم هسته عصبی و الگوریتم‌های مالکیت گوگل، عکس‌برداری و کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی جدید گوگل بسیار بالا است.

هسته عصبی پیکسل موجود روی دوربین گوشی می‌تواند تصاویر با تکنولوژی HDR+ را به صورت به هنگام ثبت کند و در آن واحد به نمایش بگذارد. این سیستم می‌تواند به کاربر کمک کند تا میزان اکسپوزر تصویر را به صورت به هنگام تنظیم کرده و عکس‌های با کیفیت‌تری ثبت کند. اکسپوزر دوگانه نیز می‌تواند شما را در دستیابی به تنظیم دستی میزان نور ، هایلایت و سایه‌های درون تصویر کمک کند. در صحنه‌های بسیار تاریک و با میزان نور کم، سیستم Nightsight فعال می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا 15 تصویر با اکسپوزر 16 ثانیه ثبت کنید.

لنز تله فوتو موجود در ترکیب دوربین این گوشی ، جزو اولین سنسورهای اضافی است که در گوشی‌های گوگل به کار برده می‌شود. این لنز 16 مگاپیکسلی با میزان پیکسل 1 میکرون است که دارای سیستم‌های OIS و EIS برای تصویر و ویدیو نیز هست. فاصله کانونی به اندازه لنز اصلی نیست اما سیستم Super Resolution Zoom می‌تواند تا 2 برابر بزرگنمایی را برای این لنز فراهم کند.

با وجود این که لنز سوم تشخیص عمق در ترکیب گوشی نیست، اما لنز تله فوتو قابلیتی دارد که می‌توان با آن تصاویر بوکه ثبت کرد.

از نظر کیفیت ویدیو، لنز اصلی می‌تواند تصاویر 4K با نرخ فریم 30 ثبت کند و تصاویر 120 فریم بر ثانیه را با کیفیت 1080p ذخیره نماید. البته گوشی‌های پیکسل به هیچ وجه از نظر کیفیت فیلم‌برداری قدرتمند نبوده و نیستند.


بیشتر بخوانید:


یک سنسور سوم نیز در ترکیب دوربین اصلی گوشی پیکسل 4 قرار دارد. البته این سنسور فلیکر + اسپکترال است که بیشتر برای طیف رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین سلفی هر دو گوشی 8 مگاپیکسلی است. این سنسور به سیستم تشخیص سه بعدی مجهز شده و می‌تواند قفل گوشی را با تشخیص سه بعدی صورت باز کند. البته هیچ نوع اسکنر اثرانگشتی روی گوشی مشاهده نمی‌شود بنابراین یکی دیگر از نقاط ضعف پیکسل 4 عدم وجود سنسور تشخیص اثرانگشت به شمار می‌رود.

مشخصات فنی گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

باتری گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال با هم تفاوت دارند. باتری نسخه پایه 2800 میلی‌آمپر ساعت و نسخه بزرگ‌تر 3700 میلی‌آمپر ساعت است. همچنین هر دو گوشی به شارژر 18 وات فست شارژ مجهز شده‌اند. همچنین گوشی‌های جدید گوگل از استاندارد شارژر بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توان آن‌ها را با شارژرهای بی‌سیم نیز شارژر کرد.

از نظر سخت افزار داخلی، پردازنده اسنپدراگون 855 معمولی به همراه 6 گیگابایت رم در گوشی ها قرار داده شده. حافظه داخلی نیز در دو نسخه 64 و 128 گیگابایت رم موجود خواهد بود.

البته اسلات کارت حافظه میکرو اس دی نیز در دسترس نیست. هر چند که می‌توانید از eSIM روی این گوشی استفاده کنید.

گوشی جدید گوگل با قاب آلومینیمی و بدنه مات عرضه می‌شود. سه رنگ از این دستگاه موجود است: مشکی، سفید و نارنجی که رنگ آخری کمی گوشی را فانتزی تر نشان می‌دهد. در هر سه نسخه قاب ترکیب گوشی مشکی رنگ خواهد بود.

گوگل پیکسل 4

گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال دارای استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 هستند و همچنین از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند.

قیمت

گوشی گوگل پیکسل 4 در نسخه پایه با قیمت 800 دلار و در نسخه ایکس ال با قیمت 900 دلار عرضه می‌شود. بنابراین گوشی‌های جدید گوگل پرچم‌دارانی با قیمت بالا خواهند بود.

منبع: GSMARENA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید