گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ؟

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ. مقایسه قیمت, دوربین, سیستم عامل, دستیار صوتی و باتری گوشی های اپل و سامسونگ.

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ؟

آیا نمی توانید تصمیم بگیرید که کدامیک از گوشی های اپل و یا سامسونگ را خریداری کنید؟ این دو گوشی را رو به رو می کنیم تا ببینیم کدام بهتر است.

در مورد اینکه گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ باید بگوییم که وقتی صحبت از مقایسه گوشی های آیفون و سامسونگ به میان می آید، اکثر مردم از قبل مجموعه مورد علاقه خود را در دست دارند. از یک طرف، شما طرفداران آیفون خود را دارید که سال ها کاربران وفادار اپل بوده اند و از طرف دیگر، طرفداران سامسونگ را دارید که نمی توانند از نوآوری های پیشرفته غول های فناوری سیراب شوند.

اما برای یک خریدار معمولی، تصمیم گیری اینکه کدام گوشی بهتر است – آیفون یا سامسونگ – نباید صرفاً یک موضوع شخصی باشد. در عوض، هر دو گزینه باید مو به مو مقایسه شوند تا تصمیمی آگاهانه گرفته شود. در این مقاله، ما این کار را انجام خواهیم داد. بیایید مقایسه این دو گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد مقایسه مقایسه گوشی های سامسونگ گلگسی زد فولد 3 و گلگسی زد فولد 2 و مقایسه گوشی های اپل آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلگسی S21 اولترا را مشاهده کنیم.

مقایسه قیمت و ارزش گوشی های اپل و سامسونگ

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ؟

شاید ساده ترین تفاوت بین آیفون و پرچمداران سامسونگ قیمت باشد. در حالی که طرفداران اپل ممکن است مخالف باشند، ممکن است در نگاه اول باور داشته باشید که آیفون‌ها گران‌تر هستند – به خصوص اگر قبلاً با اکوسیستم اپل آشنایی نداشته باشید.

اگرچه هنوز پرچمداران سامسونگ،با ارزان بودن فاصله زیادی دارند، اما اما در قبال پولی که برای آنها پرداخت می کنیدٔٔ، ویژگی های بیشتری رابه شما ارائه می دهند. و از آنجایی که سامسونگ طیف گسترده ای از سری گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، می توانید بدون توجه به بودجه خود، انتظار این را داشته باشید که یک خرید خوبی داشته باشید.

در مقابل، بیشتر چیزی که آیفون‌ها را ارزشمند می‌کند، تجربه یکپارچه نرم‌افزار iOS و ادغام دقیق آن‌ها با سایر محصولات اپل مانند AirPods یا Apple Watch است. هنگامی که یک آیفون خریداری می کنید، به احتمال بسیار زیاد می خواهید که سایر محصولات اپل را نیز بخرید تا بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید.

مقایسه دوربین گوشی های اپل و سامسونگ

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ؟

در مورد اینکه گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ باید بگوییم که آیفون ها معمولاً از نظر کیفیت عکس، ثبات تصویر و کیفیت فیلم، بیشتر از همتایان سامسونگ خود تحسین شده‌اند. اما سامسونگ با جدیدترین سری S21 خود، به ویژه گلگسی S21 اولترا، بازی خود را به طور قابل توجهی ارتقا داد.

اگرچه سازگاری همچنان بهترین گزینه اپل است، اما تجربه دوربین به طور کلی در گوشی‌های هوشمند سامسونگ بسیار ظریف‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و همه‌کاره‌تر به نظر می‌رسد. برای افرادی که دوست دارند با دوربین خود بازی کنند و ویژگی های جدید دوربین را تجربه کنند، گوشی های سامسونگ بهترین گزینه هستند.

اما اگر خواهان تصاویر طبیعی تر و ویژگی های عالی ویدئو هستید و نمی‌خواهید الگوریتم‌های پردازش تصویر تهاجمی آن‌ها را برای شما بطور خودکار ویرایش کنند، گوشی های آیفون این کار را به خوبی انجام می‌دهند. این آنها را برای حرفه ای هایی که عکس ها و فیلم های خود را ویرایش می کنند و رنگ های طبیعی و تجربه دوربین قابل اطمینان تر را در اولویت قرار می دهند ایده آل می کند.

مقایسه سیستم عامل گوشی های اپل و سامسونگ

مقایسه iOS و Android با کلیشه ای که ادعا می کند iOS ساده تر و اندروید قابل تنظیم تر است، بسیار آسان بود.

قبلاً این پایان داستان بود. اما همانطور که در اینجا ماهیت رقابت است، هر دو سیستم عامل در طول سال ها تکامل یافته اند – اگرچه ادعاهای قدیمی هنوز تا به امروز به قوت خود باقی مانده اند..

اگر TouchWiz، رابط کاربری قدیمی‌تر سامسونگ را به خاطر بیاورید، می‌دانید که قبلاً سامسونگ در این بازی نرم‌ افزاری چقدر وحشتناک بود – که جای تعجب نیست زیرا سامسونگ بیشتر یک شرکت سخت‌ افزاری است. در مقایسه، پوسته One UI فعلی سامسونگ که بر روی اندروید ساخته شده است، به راحتی یکی از تمیزترین تجربه های نرم افزاری را ارائه می دهد.

در نقطه مقابل، iOS نرم‌افزاری اختصاصی است که به اپل کنترل بیشتری بر تجربه کاربر نهایی می‌دهد که امکان مدیریت بهتر رم، یکپارچگی نرم‌افزار، امنیت کاربر و قابلیت اطمینان را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، با توجه به تعداد کمتر دستگاه های iOS، توسعه دهندگان برنامه مانند اینستاگرام یا PUBG اغلب برنامه های خود را با توجه به تجربه iOS بهتر بهینه می کنند.

یکی دیگر از مزیت های اصلی آیفون ها نسبت به گوشی های سامسونگ، طول عمر دستگاه ها است. در حالی که گوشی های سامسونگ معمولا با 3 تا 4 سال پشتیبانی نرم افزاری عرضه می شوند، آیفون ها به راحتی می توانند 5 تا 6 سال دوام بیاورند.

با این حال، یک هشدار مهم در این مورد وجود دارد. باتری های گوشی های هوشمند از لیتیوم یون ساخته شده اند که به این معنی است که در طول زمان به طور اجتناب ناپذیری تحلیل می روند. اگر قصد دارید آیفون بخرید فقط به دلیل پشتیبانی طولانی‌تر سیستم‌عامل، به خاطر داشته باشید که باتری ضربه خواهد خورد و به هر حال ممکن است مجبور شوید تا ۳ تا ۴ سال دیگر یک دستگاه جدید بخرید.

مقایسه دستیار صوتی گوشی های اپل و سامسونگ

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ؟

در مورد اینکه گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ باید بگوییم که دستیار صوتی Siri آیفون از زمان عرضه آیفون 4S در سال 2011، دستیار صوتی پیش فرض دستگاه بوده است. از سوی دیگر، سامسونگ دستیار صوتی بومی خود Bixby را در سال 2017 با سری گلکسی S8 به عنوان جایگزینی برای دستیارهای از قبل مفید معرفی کرد. دستیار گوگل در تمام گوشی های اندرویدی اجرا می شود.

در حالی که این تلاش مطمئناً قابل ستایش بود،Bixby برای سیری اپل و دستیار گوگل همخوانی نداشت، و از بسیاری جهات هنوز هم نیست، اگرچه در برخی موارد خاص پیشتاز است.

اما تا آنجایی که به درک ما در این مورد مربوط می شود، Google Assistant همچنان بهترین دستیار صوتی برای استفاده بدون توجه به اینکه از کدام دستگاه استفاده می کنید است.

مقایسه باتری گوشی های اپل و سامسونگ

گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ؟

در مورد اینکه گوشی اپل بهتر است یا سامسونگ باید بگوییم که اپل به ندرت با ادعاهای بزرگ در مورد باتری خود با تلفن های هوشمند مبارزه کرده است. در مقایسه، به نظر می رسد سامسونگ عمر باتری عظیم و سرعت شارژ سریع چشمگیر خود را به طور کاملاً تهاجمی در تبلیغات خود ارائه می دهد.

با این حال، اگرچه آیفون باتری بزرگی ندارد، اما نرم افزار اختصاصی آن به اندازه کافی کارآمد است که حداقل استفاده از باتری را تضمین می کند و در نتیجه عمر باتری قابل توجهی دارد. گفته می شود، گوشی های سامسونگ همچنان از نظر ظرفیت باتری کل آیفون ها را شکست می دهند.

تا جایی که به سرعت شارژ مربوط می شود، آیفون ها هنوز راه زیادی در پیش دارند. شارژرهای جدید MagSafe می توانند تا سه ساعت طول بکشد تا آیفون 12 پرو مکس از حالت خالی به پر شود. در مقابل، می‌توانید با استفاده از آداپتور 25 واتی سامسونگ، گلکسی اس 21 اولترا را در مدت کمی بیش از یک ساعت پر کنید و آن را تبدیل به گزینه بهتری برای کاربران قدرتمند یا گیمرها می‌کند.

متأسفانه، هر دو برند ارائه شارژر برای پرچمداران خود را در داخل جعبه متوقف کرده اند.

کدامیک گوشی بهتری برای شما است؟ اپل یا سامسونگ؟

از هر 10 بار تصمیمی که برای خرید بین دو گزینه عالی گوشی های هوشمند آیفون و سامسونگ می گیرید, 9 بار آن به این خلاصه می شود: ترجیح شخصی. و در اینجا نیز چنین است. برای اکثر افرادی که آیفون می خرند، این کار را به دلیل اکوسیستم یکپارچه اپل و تجربه کاربری یکپارچه انجام می دهند. آیفون‌ ها عملکردهای اصلی مانند تماس و ضبط ویدیو را با اطمینان بیشتری انجام می‌دهند.

در مقابل، اگر کمی ماجراجوتر هستید و الگویی می خواهید که در بالای آن بتوانید دستگاه خود را شخصی سازی کرده و سفارشی کنید، گوشی های سامسونگ راه حل خوبی هستند. پرچمداران سامسونگ با طراحی بهتر، تجربه دوربین سرگرم‌کننده‌تر، ویژگی‌های بیشتر و باتری بزرگ‌تر، موفق نمی‌شوند.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید