کپی کردن شماره های مخاطبین از گروه واتساپ ، استخراج شماره ها

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ یا استخراج شماره های گروه واتساپ چگونه است؟ چطور میتوان مخاطبین را از گروه های  واتساپ کپی کرد و در گوشی اندروید و آیفون نگهداری کرد ؟روش و نحو کپی کردن کانتکت های واتساپ

اگر نمی‌خواهید مخاطبین گروه WhatsApp خود را از دست بدهید، آموزش کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ .روش و نحوه کپی کردن کانتکت ها برای نگهداری در مکانی امن و در دسترس لازم و واجب است.

آیا از قطع ارتباط با اعضای گروه خود در واتس اپ می ترسید؟ ذخیره هر مخاطب از یک گروه در تلفن شما فرآیندی زمان بر است. و همچنین ممکن است غیر ضروری باشد، به خصوص زمانی که با آنها رابطه شخصی ندارید.

اما در مورد کپی و ذخیره همه مخاطبین گروه واتساپ در یک صفحه گسترده – به یکباره چطور؟ پس از همه، ممکن است در آینده به آنها نیاز داشته باشید.

در اینجا نحوه کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ در یک سند اکسل آورده شده است.

شاید لازم باشد که بدانیم  سایدلود کردن برنامه ها در اندروید, روش نصب دستی اپلیکیشن

کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ ، استخراج شماره های گروه واتساپ

چرا ممکن است بخواهید مخاطبین چت گروهی را در جای دیگری ذخیره کنید

وقتی مخاطبین گروه WhatsApp خود را در جایی غیر از تلفن خود ذخیره می کنید، به شما امکان می دهد حتی زمانی که آفلاین هستید با آنها ارتباط برقرار کنید.

داشتن توانایی تماس با اعضای چت گروهی در حالت آفلاین به دلایل زیادی مفید است. به عنوان مثال، اگر واتس اپ شما هک شود یا گوشی شما دزدیده شود، می توانید یک پیامک انبوه برای اعضای گروه ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که دسترسی به WhatsApp را از دست داده اید.

شاید لازم باشد بخوانیم    مسدود کردن اینترنت اپلیکیشن در اندروید

نحوه کپی کردن وب مخاطبین گروه WhatsApp با استفاده از برنامه افزودنی Google Chrome

برای کپی کردن مخاطبین چت گروهی خود از واتساپ یا استخراج شماره های واتساپ به صفحه گسترده، باید از برنامه واتس اپ وب از طریق رایانه استفاده کنید.

اولین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از برنامه گوگل کروم است. برای استفاده از این گزینه مراحل زیر را دنبال کنید.( در جهت کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ دنبال کنید)

به فروشگاه وب گوگل کروم بروید. سپس، برنامه افزودنی کروم WA – Download Group Phone Numbers را نصب کنید.
در مرحله بعد، پس از نصب برنامه افزودنی به واتس اپ وب در مرورگر کروم خود بروید.
برای همگام سازی و باز کردن واتس اپ، کد QR را با دوربین گوشی خود اسکن کنید.
گروه واتس اپ را که می خواهید اطلاعات تماس افراد را از آن دریافت کنید، انتخاب کنید. سپس روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه Download info را انتخاب کنید تا مخاطبین را در یک فایل اکسل دانلود کنید.
اگر گزینه Download info را پیدا نکردید، صفحه واتس اپ خود را رفرش کنید. سپس مرحله بالا را دوباره امتحان کنید

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

مزیت قابل توجه استفاده از این پسوند این است که مخاطبین را در یک صفحه اکسل سازماندهی می کند. به علاوه، نام کاربری مربوطه هر مخاطب را با شماره تلفن آن مطابقت می‌دهد. و اگر شماره تلفنی از قبل در دفترچه تماس شما وجود داشته باشد، در فایل اکسل دانلود شده به آن اشاره خواهد کرد

نحوه کپی کردن مخاطبین گروه واتساپ با استفاده از Inspect Element

برای استخراج شماره های واتساپ یا کپی کردن متون از یک صفحه وب مانند WhatsApp Web یکی از کارهایی است که می توانید با Inspect Element انجام دهید. برخلاف گزینه قبلی، این روش برای کپی اعداد از یک گروه واتس اپ به صفحه گسترده اکسل بیشتر دستی است. اما خیلی فنی نیست، پس نگران نباشید. شما می توانید از هر مرورگر وب موجود استفاده کنید، به شرطی که به شما اجازه دهد عناصر یک وب سایت را بررسی کنید.

با این حال، بر خلاف روش قبلی، تنظیم شماره تلفن ها برای مطابقت با نام کاربری مالک بدون کار وقت گیر امکان پذیر نیست. با این وجود، این یک تکنیک قابل اعتماد است که در صورت خرابی یک برنامه افزودنی قابل استفاده است.

نحوه دریافت تماس گروه WhatsApp در کروم

برای دریافت شماره تلفن در گروه WhatsApp خود با استفاده از Inspect Element در Google Chrome، ابتدا باید به واتس اپ وب در رایانه خود بروید.

استخراج شماره های واتساپ : پس از آن، می توانید گروهی را که می خواهید مخاطبین را از آن کپی کنید، انتخاب کنید. به بالای صفحه گروه (زیر نام و نماد گروه) نگاه کنید، تعدادی شماره تلفن یا مخاطبین را خواهید دید که به صورت افقی در آن برگه فهرست شده اند.

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

برای کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ روی هر یک از مخاطبین این تب کلیک راست کنید. سپس Inspect را انتخاب کنید. اعدادی که قبلاً در منوی Elements برجسته شده اند را خواهید دید. روی آنها کلیک راست کنید و لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد. از مجموعه‌های بعدی گزینه‌های Copy > Copy عنصر را انتخاب کنید

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

پس از کپی کردن اعداد، می‌توانید آنها را در صفحه‌گسترده جای‌گذاری کنید

گزینه فایرفاکس برای کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ WhatsApp

روند استخراج شماره های گروه واتساپ از فایرفاکس کمی متفاوت از نحوه انجام آن با گوگل کروم است.

در زیر مراحل کپی کردن مخاطبین از گروه واتساپ در فایرفاکس آورده شده است:

همین روند را برای دسترسی به واتس اپ وب از طریق گوگل کروم دنبال کنید.
گروهی را که می خواهید مخاطبین را از آن کپی کنید انتخاب کنید.
روی مخاطبینی که به صورت افقی در بالای گروه فهرست شده کلیک راست کنید. Inspect (Q) را انتخاب کنید.
روی متن هایلایت شده در کنسول بازرسی کلیک راست کنید. Copy > Inner HTML را انتخاب کنید.
مخاطبین کپی شده را در یک برگه اکسل قرار دهید

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

مرتب کردن شماره تلفن ها در سلول های اکسل مجزا

پس از کپی کردن شماره تلفن های گروه WhatsApp خود در اکسل، متوجه خواهید شد که آنها به سلول های جداگانه جدا نشده اند. جدا کردن آنها کپی و چسباندن هر شماره را در صورت نیاز آسان تر می کند.

برای جدا کردن اعداد به سلول های اکسل جداگانه، ابتدا باید ردیف حاوی شماره تلفن را انتخاب کنید. از نوار اکسل روی Data کلیک کنید. سپس، Text to Columns را انتخاب کنید.

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

در پنجره زیر تیک گزینه Tab را بردارید. وقتی این کار را انجام دادید، کادر ویرگول را علامت بزنید

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

پس از انجام مراحل ذکر شده در بالا، روی Next کلیک کنید. سپس، Finish را انتخاب کنید. شماره تلفن ها اکنون در سلول های جداگانه در یک ردیف قرار دارند.

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

اکنون کل ردیف را انتخاب کرده و با فشار دادن Ctrl + C روی صفحه کلید خود آن را کپی کنید.

پس از انجام موارد فوق، می توانید یک صفحه جدید باز کنید یا روی هر سلولی که از قبل باز شده است کلیک راست کنید. هر کدام را که انتخاب کنید، باید به Paste Special… > Other Paste Options > Paste Special بروید…

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

پس از کلیک روی گزینه چسباندن، تیک Transpose را بزنید. سپس، روی OK ضربه بزنید. اکنون باید شماره های تماس را در یک ستون ببینید. برخلاف آرایش ردیف قبلی، هر کدام باید سلول و ردیف جداگانه خود را داشته باشند

کپی کردن محاطبین از گروه واتساپ

تماس با گروه واتس اپ خود را از دست ندهید

حتی اگر با همه افراد گروه واتس اپ خود تماس شخصی نداشته باشید، از دست دادن ارتباط با گروه به طور کلی می تواند اثرات مضری داشته باشد. و در حالی که بعید است که بدترین اتفاق بیفتد، کمی آمادگی در صورت وقوع یک اتفاق ایده خوبی است

اکنون می دانید چگونه شماره تلفن های یک گروه واتس اپ را کپی کنید، چرا آن را امتحان نکنید؟ انجام این کار ممکن است در زمان و اعتبار شما در آینده صرفه جویی کند

منبع :makeuseo

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید