کاربرد های اسکنر اثر انگشت روی گوشی هوشمند اندروید و iOS

کاربرد اسکنر اثر انگشت

شاید تا به حال با خود فکر می کردید اسکنر اثر انگشت روی گوشی کاربرد خاصی به جز باز کردن قفل گوشی ندارد اما کاربرد اسکنر اثر انگشت روی گوشی را در این مطلب که بسیار زیاد هم هست معرفی خواهیم کرد تا از این سنسور گوشی به خوبی استفاده کنید.

اسکنر اثر انگشت چطور کار می کند

هدف اصلی اسکتر اثر انگشت ، تولید الگوهای بیومتریک برای اثر انگشت است که برای اسکن به آن ارائه شده. ابتدا یک تصویر دیجیتالی از اثر انگشت را می گیرد که به اسکن زنده معروف است. این اسکن زنده به صورت دیجیتالی پردازش شده تا الگوی بیومتریک مربوطه تولید شود. الگوهای بیومتریک همان چیزی است که یک محلول اثر انگشت هنگام تهیه اسکن اثر انگشت برای مطابقت با آن کار می کند.

امروزه انواع مختلفی از حسگرهای اثر انگشت مورد استفاده قرار می گیرند که دارای فناوری های مختلفی برای ثبت تصاویر اثر انگشت اهستند. فناوری های مورد استفاده شامل سنسورهای اثر انگشت نوری (قدیمی ترین) ، فراصوت و مبتنی بر ظرفیت (مورد استفاده در گوشی ای اپل) است.

کاربرد اسکنر اثر انگشت در گوشی

کاربرد اسکنر اثر انگشت

حالا سوال اینجاست که چه کارهایی می توان با یک اسکنر اثر انگشت گوشی انجام داد؟ اصلا چه کاربرد هایی به جز باز کردن قفل گوشی را می توان از یک اسکنر اثر انگشت گرفت؟ این موارد را در ادامه به صورت مجزا و کامل آورده ایم

تایید خرید با اسکنر اثر انگشت

گوگل با راه اندازی اندروید 6.0 (Marshmallow) قابلیت پشتیبانی از تأیید اعتبار اسکنر اثر انگشت را اضافه کرد. بنابراین اگر تلفن شما از اندروید مارشمالو یا بالاتر استفاده می کند ، می توانید خرید برنامه ها و بازی ها را در فروشگاه Google Play با استفاده از آن تأیید کنید. پیش از این ، برای تأیید هویت و خریدهای خود از طریق Google Play ، از شما خواسته می شد رمز ورود Google خود را وارد کنید. با این حال ، این کار یک فرآیند خسته کننده است در حالی که تأیید اعتبار اثر انگشت چنین فرایند طولانی ندارد.

برای تأیید اعتبار خریدها ، به سادگی فروشگاه Google Play را باز کنید و گزینه “تأیید اعتبار اثر انگشت” را که در بخش “کنترلهای کاربر” ذکر شده فعال کنید. بنابراین ، دفعه بعدی که مایل به خرید هستید ، می توانید فقط با یک ضربه تأیید کنید.

رمزگذاری برنامه با اثر انگشت

کاربرد اسکنر اثر انگشت

از دیگر کاربرد های اسکنر اثر انگشت امکان رمزگذاری روی اپلیکیشن ها است.بسیاری از ما دوست نداریم واتساپ ، برنامه های بانکداری تلفن همراه ، یادداشت ها یا ایمیل های خود را به غریبه ها نشان دهیم. برای ایمن نگه داشتن آنها ، چندین روش قفل کردن برنامه برای هر دو دستگاه اندروید و iOS در دسترس است. متأسفانه ، آنها نیز از قفل های کد یا طرح الگو استفاده می کنند.

روش راحت تر این است که برای رمز گذاری برنامه ها از تأیید اعتبار اثر انگشت استفاده کنید. برای فعال کردن تنظیمات اثر انگشت خود ، به “تنظیمات” و زیر “برنامه ها” بروید ، مواردی را که می خواهید مخفی نگه دارید اضافه یا فعال کنید. اگرچه ، روند افزودن یا فعال کردن برنامه های قفل شده می تواند در دستگاه ها و برنامه ها متفاوت باشد. به طور مثال در اندروید 10 با ورود به صفحه تنظیمات و بخش app می توانید گزینه app lock را مشاهده کنید. با استفاده از این سیستم می توانید روی اپلیکیشن های گوشی با اثر انگشت قفل گذاری نمایید.

با استفاده از اثر انگشت خود روی عکسها کلیک کنید

گوشی های جدید اندرویدبه شما امکان می دهند با کمک حسگر اثر انگشت روی عکس ها کلیک کنید. فقط به جای کلیک کردن روی دکمه ضبط یا ضربه زدن روی صفحه ، فقط روی حسگر اثر انگشت ضربه بزنید. برای فعال کردن این ویژگی ، باید برنامه Camera را باز کرده و دوربین عقب یا جلو را انتخاب کنید. پس از تمرکز روی جسم ، حسگر اثر انگشت را لمس کنید تا روی عکسها کلیک کنید.

این ویژگی از هم اکنون در تعداد بسیار کمی از تلفن های هوشمند وجود دارد ، اما می توانید آن را در سایر دستگاه ها نیز فعال کنید. برای کاربران اندروید ، می توانید برنامه “Finger Snap – دوربین اثر انگشت” را نیز دانلود کنید.

کاربرد اسکنر اثر انگشت ، کنترل گوشی با اشاره

کاربرد اسکنر اثر انگشت

گوگل ویژگی اشاره اثر انگشت را در گوشی های پرچمدار خود ، Pixel و Pixel XL ادغام کرده است. با استفاده از این ویژگی ، می توانید با کشیدن انگشت به سمت پایین روی سنسور ، به پایین صفحه اعلان بروید. این ویژگی به طور پیش فرض فعال نیست. روی تنظیمات> سیستم کلیک کنید و سپس ویژگی “Swipe fingerprint for notifications” را در زیر گزینه حرکات تغییر دهید. اگر می خواهید همان ویژگی Google را در تلفنهای اندروید خود فعال کنید ، می توانید اپلیکیشن fingerprint Gestures را از طریق این لینک دانلود و نصب کنید. این برنامه همچنین گزینه های بیشتری مانند پیمایش در برنامه ها یا قرار دادن سریع تلفن در حالت خواب را در اختیار شما قرار می دهد.

احراز هویت اثر انگشت بهترین گزینه برای آن گذرواژه ها و الگوهای صفحه نمایش سخت است. علاوه بر آن ، می توانید به چند دلیل دیگر که ذکر شد از آن استفاده کنید. همچنین گوشی های جدیدتر امکانات بهتری در زمینه اسکنر اثر انگشت و کاربرد های آن ارائه می دهند. می توانید از طریق مطالب بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 4 و بهترین گوشی تا 5 میلیون ، گوشی های جدید خریداری کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید