چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ( اتصال با سیم و یو اس بی )

اتصال گوشی به تلویزیون

اگر تلویزیون شما هوشمند باشد می‌توانید به وسیله قابلیت screen share گوشی را به تلویزیون وصل کنید اما برای اتصال گوشی به تلویزیون بدون قابلیت هوشمند بودن و وای فای از طریق سیم و یو اس بی ، چگونه می‌توان این کار را انجام داد. در ادامه نحوه اتصال گوشی به تلویزیون را آموزش می دهیم.

چرا از USB برای وصل کردن گوشی و تبلت به تلویزیون استفاده کنیم

با وجود تلویزیون های هوشمند و پیشرفت تکنولوژی و همچنین به وجود آمدن سیستم های Screen Share ، ممکن است کنجکاو باشید که چرا باید از یک یو اس بی برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون

اگر یک تلفن را با سیم یا کابل یو اس بی به تلویزیون خود وصل کنید ، از یک سیگنال با تاخیر کم بهره مند می‌شوید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید صفحه نمایش گوشی خود را برای بازی کردن با یک تلویزیون آینه کنید ،باید از یک کابل یو اس بی پر سرعت استفاده نمایید که سرعت تاخیر نمایش را کم کند.

به علاوه ، برای موقعیت هایی که فاقد وای فای هستید و یا اتصال وای فای خوبی ندارید، باید از سیم و کابل یو اس بی استفاده نمایید.

برای اتصال گوشی به تلویزیون ، می‌توانید یکی از روش های زیر را استفاده کنید:

اندروید:

  • کابل USB-C با DisplayPort
  • کابل USB با MHL (پیوند با کیفیت بالا همراه)
  • کابل USB با SlimPort

آیفون / آی پد

  • کابل لایتنینگ (آیفون و آیپد)

این که برای اتصال گوشی به تلویزیون از کدام گزینه استفاده می‌کنید به دستگاه و سیستم عامل خاص شما بستگی دارد. اگرچه همه روش‌ها مشابه هستند ، این فرایند برای اتصال آیفون در مقابل یک دستگاه اندروید متفاوت است.

به همین ترتیب ، روش اتصال شما بسته به نیاز شما متفاوت است. به سادگی مشاهده عکس ها در یک تلویزیون سازگار به کابل شارژ و دستگاه تلفن همراه شما نیاز دارد. اما برای آینه کردن صفحه نمایش گوشی روی تلویزیون ، به آداپتور USB احتیاج دارید.

نحوه اتصال تلفن و تبلت های اندرویدی به تلویزیون های یو اس بی

شما برای اتصال گوشی و تبلت اندرویدی به تلویزیون خود سه گزینه دارید:

  • کابل USB-C با پشتیبانی DisplayPort
  • کابل USB با MHL
  • کابل USB با Slimport

1-تلفن خود را با استفاده از یو اس بی Type-C به تلویزیون HDMI وصل کنید

جدیدترین تلفن‌های هوشمند اندرویدی دارای درگاه USB Type-C هستند. همچنین به عنوان USB-C شناخته می شود ، این یک ورودی استوانه ای شکل است که جایگزین میکرو USB شده و برای شارژ و انتقال داده ها استفاده می شود.

از جمله پشتیبانی از استاندارد DisplayPort ، USB-C می‌تواند برای آینه کردن صفحه نمایش یا اسکرین میرورینگ روی تلویزیون استفاده کرد.

به سادگی کابل USB-C را به گوشی اندروید وصل کنید ، سپس این کار را به یک ایستگاه داک مناسب یا USB-C به آداپتور HDMI وصل نمایید تا تصویر از طریق HDMI نمایش داده شود.

2- اتصال تلفن به تلویزیون با استفاده از USB با MHL

ام اچ ال یکی از رایج ترین راه حل ها برای اتصال تلفن به تلویزیون HDMI با کابل میکرو USB است. این فناوری به دستگاه‌های سازگار MHL مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت ها اجازه می‌دهد تا به تلویزیون و پروژکتور متصل شوند. می‌توانید لیستی از دستگاه‌های دارای قابلیت MHL را در وب سایت رسمی MHL مرور کنید. برای اتصال گوشی به تلویزیون از طریق MHL به موارد زیر نیاز دارید:

  • تلفن مجهز به MHL
  • آداپتور USB یا HDMI MHL یا کابل
  • کابل HDMI
  • کابل برق

اگرچه این تنظیم عمومی است ، کابل خاص مورد نیاز شما متفاوت است. باید برای گوشی خود کابل MHL خاصی را تهیه کنید که می‌توانید از طریق فروشنده های معتبر لوازم جانبی گوشی ، این کار را انجام دهید.برای اتصال USB به تلویزیون با استفاده از MHL ، ابتدا تلفن خود را از طریق آداپتور MHL وصل کنید. آداپتور به پورت USB روی کابل یا منبع خارجی احتیاج دارد.

اگرچه در ابتدا MHL به اتصال برق احتیاج داشت ، اما MHL 2.0 این موضوع را غیر ضروری می‌کند. با این وجود ، از آنجا که MHL برق را از دستگاه تلفن همراه جذب می‌کند ، اتصال کابل برق عاقلانه است.بعد ، تلفن خود را با کابل MHL به تلویزیون وصل کنید. پس از آن ، باید صفحه گوشی خود را در تلویزیون  مشاهده کنید. در کل ، پیوند با کیفیت بالا یکی از بهترین راه حل ها برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون با استفاده از کابل USB است.

3-اتصال تلفن به تلویزیون با استفاده از USB SlimPort

اگر تلفن قدیمی تری دارید ، ممکن است تلفن خود را با کابل SlimPort به تلویزیون وصل کنید. در حالی که شبیه MHL است ، SlimPort خروجی های متفاوتی را ارائه می‌دهد ، اما از اتصال میکرو یو اس بی استفاده می‌کند.

در حالی که MHL محدود به خروجی های اچ دی ام آی است ، اسلیم پورت به HDMI ، DVI ، DisplayPort و VGA نیاز دارد. این امر باعث می شود تا در نمایشگرهای مختلف از جمله مانیتورهای قدیمی و تلویزیون‌های دارای ورودی دیجیتالی مناسب تر باشد. بر خلاف ام اچ ال ، SlimPort از گوشی شارژ نمی‌شود. برای اتصال تلفن به تلویزیون خود با استفاده از آداپتور SlimPort به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

با وصل کردن آداپتور اسلیم پورت به تلفن خود شروع کنید. سپس آداپتور اسلیم پورت را با استفاده از کابل مناسب به صفحه نمایش خود وصل کنید. سپس می‌توانید صفحه تلفن خود را در تلویزیون مشاهده کنید.

آیا می‌توان آیفون یا آیپد را با یو اس بی به تلویزیون وصل کرد

از آنجا که آیفون ها و آیپد ها USB ندارند ، نمی‌توانید از این به عنوان یک روش اتصال استفاده کنید. اما می‌توانید با استفاده از کابل آنها را به تلویزیون متصل کنید.

اگر شما صاحب آیفون 5 یا جدیدتر باشید ، گوشی دارای یک کانکتور لایتنینگ است. برای اتصال آیفون خود به تلویزیون به آداپتور دیجیتال لایتنینگ AV برای خروجی HDMI یا آداپتور Lightning به VGA در صورت داشتن صفحه نمایش VGA نیاز دارید. کابل مناسب تلویزیون خود را می‌توانید از فروشگاه های معتبر مثل دیجی کالا خریداری کنید.

دستگاه‌های قدیمی iOS با درگاه 30 پین قدیمی در عوض از آداپتور 30 پین VGA استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید از طریق همین وسیله ، یک آیپد را به تلویزیون خود وصل کنید. مجدداً به همین منظور به کابل لایتنینگ احتیاج دارید. فقط iPad 3 و پیش از این از کابل 30 پین استفاده می‌کنند. تمام iPad های دیگر ، از جمله هر iPad Mini و iPad Pro ، از یک کابل لایتنینگ استفاده می‌کنند.

هنگامی که آداپتور خود را وصل کردید ، به سادگی خروجی ویدیو را به صفحه نمایش خود وصل کنید. سپس ، صفحه تلفن شما به تلویزیون آینه خواهد شد. آداپتورهای رسمی لایتنینگ اپل حاوی یک درگاه لایتنینگ اضافی برای شارژ هنگام مشاهده محتوا در صفحه دوم است.

اتصال گوشی به تلویزیون به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی برای دیدن ویدیو و عکس

در حالی که رایج ترین مورد استفاده برای اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از یو اس بی برای اسکرین میرورینگ یا نمایش صفحه گوشی در تلویزیون است ، گزینه دیگری وجود دارد. به جای آن ، می‌توانید به سادگی فایل هایی مانند تصاویر را در یک تلویزیون مشاهده کنید.

با این وجود ، این کار به یک مانیتور ، تلویزیون یا پروژکتور سازگار نیاز دارد. بیشتر نمایشگرهای مدرن باید درگاه یو اس بی را بپذیرند.

از بین گزینه های مختلف اتصال USB به TV ، این ساده ترین است. از آنجا که فقط به یک تلفن ، کابل USB و تلویزیون با ورودی USB نیاز دارد ، تنظیم آن ساده است. کدام کابل خاص شما نیاز دارید به تلفن شما بستگی دارد.

در یک آیفون یا آی پد، از یک کابل لایتنینگ (یا 30 پین برای دستگاه های قدیمی تر) استفاده کنید. از طرف دیگر ، کاربران اندروید به کابل میکرو یو اس بی یا USB-C احتیاج دارند.

اتصال برای مشاهده عکس ها

دستگاه‌های مدرن اندروید از حافظه انبوه USB پشتیبانی نمی‌کنند ، بنابراین تلویزیون شما دستگاه شما را به عنوان یک درایو خارجی واقعی مشاهده نمی‌کند.به سادگی کابل خود را به گوشی خود و سپس به تلویزیون وصل کنید. با پایان اتصال USB استاندارد کابل که به صفحه نمایش شما متصل است ، ورودی تلویزیون خود را به USB تغییر دهید.

در اندرویداحتمالاً باید تنظیمات USB خود را به انتقال پرونده یا انتقال عکس (PTP) تغییر دهید. برای این کار ، هنگام اتصال ، اعلان های خود را از بالای صفحه بکشید. در منو ، روی USB در حال شارژ این اعلان دستگاه برای تغییر آن هستید.

توجه داشته باشید که این گزینه با همه تلویزیون ها کار نمی‌کند. در بعضی موارد ، درگاه های USB صرفاً برای بروزرسانی های سیستم عامل هستند.

در پایان

باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی اوقات عدم حضور وای فای و یا شبکه برای اتصال گوشی به تلویزیون کار را سخت می‌کند، اما نگران نباشید ، با تهیه یک کابل یو اس بی به HDMI مناسب و یا کابل های دیگری که در این آموزش معرفی کرده‌ایم به راحتی می‌توانید گوشی خود را به تلویزیون متصل نمایید.

همچنین می توانید مطالب آموزش اتصال دسته بازی به گوشی  ، کاربرد های یو اس بی OTG ، اتصال اینترنت به تلویزیون و کنترل گوشی با کامپیوتر را از این بخش مطالعه نمایید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید