چگونه از اینستاگرام بک آپ بگیریم و فایل پشتیبان تهیه کنیم

بک آپ اینستاگرام چیست ؟ شاید شما هم پیج اینستاگرام داشته باشید و می خواهید تمام فایل ها ، عکس و ویدیو های پیج را بک آپ کنید و با فایل پشتیبان دیگر از هک شدن پیج نگران از دست رفتن موارد مختلف داخل پیج نباشید. حتی با این کار می توانید لیست فالوور ها و فالووینگ ها را نگه دارید و اکانت هک شده خود را مجددا بازسازی کنید

چگونه از اینستاگرام بک آپ بگیریم

فیسبوک شرکت سازنده اینستاگرام در حال حاضر به شما این اجازه را داده است که از عکس ها و سایر دیتاهای اکانت در برخی از مواقع بک آپ بگیرید اما ویژگی دیتای درخواستی در حال حاضر در اینستاگرام با  شرایط به اجرا درآمدن جی دی پی آر در اتحادیه اروپا مطابقت دارد- و اینکه نه تنها در اروپا بلکه در تمامی دنیا قابل دسترسی است.

بک آپ در اینستاگرام به شما این اجازه را می دهد که نه تنها تمامی دیتاهای خود را مشاهده کنید بلکه می توانید از کلیه کامنت ها¸عکس ها¸عکس های لایک خورده شده و حتی موارد بیشتر بک آپ بگیرید. در حال حاضر این ویژگی در اندروید و آی او اس قابل اجراست و اگر تا کنون آن را ندیده اید میتوانید با استفاده از جستجوگر وب گوشی خود از آن بهره ببرید.

بک آپ گرفتن 48 ساعت طول می کشد و ممکن است که شما احتیاج به این داشته باشید که از طریق کامپیوتر آن را انجام دهید. با این حال هنوز همه چیز را می توانید با گوشی خود انجام دهید. عکس ها بعنوان JPG دانلود خواهند شد¸ویدئو ها بعنوان MP4 و بقیه اطلاعات در فرمت ماشین قابل خواندنی JSON دیده خواهند شد که در فایر فاکس به شکل عالی موجود می باشند.

 

مرحله اول تهیه فایل پشتیبان از اینستاگرام

دیتای اینستاگرام خود را درخواست بدهید

به دو روش می توانید اطلاعات و یا دیتای خود را مشاهده کنید و یا بک آپ بگیرید¸ یک روش این است که شما مستقیما ار طریق اپلیکیشن اینستاگرام می توانید این کار را انجام بدهید و یا اینکه از طریق جستجوگر گوشی خود آن را انجام دهید. با وجود اینکه این دو روش شبیه به هم هستند اما تفاوت هایی نیز دارند.

روش اول

وارد پروفایل خود شوید و بر روی ایکون چرخ دنده یا همان ستینگ ( درIOS ) و یا منوی سه نقطه ( در اندروید ) بزنید تا صفحه Options را مشاهده کنید. اگر تنها می خواهید اطلاعات خود را آنلاین برای دیدن نام کاربری سابق خود¸ هشتگ هایی که قبلا فالو کرده اید¸اکانت های مسدود شده و تاریخچه مشاهده کنید بر روی Account Data و View All در کنار آیتمی که می خواهید جستجو کنید بزنید.

بمنظور گرفتن بک آپ بجای انتخاب لیست Options ¸ Data Download را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Request Download که نمایان شده است بزنید. در صفحه بعدی آدرس ایمیلی را که می خواهید بک آپ خود را دریافت کنید وارد کنید( ایمیل حساب شما بطور خودکار از قبل پر شده) و سپس بر روی Next بزنید و پس از آن پسوورد حساب خود را وارد کنید و برای کامل شدن فرایند بر روی Request Download بزنید.

روش دوم گرفتن فایل پشتیبانی اینستاگرام از طریق مرورگر وب

در جستجوگر گوشی خود به Instagram.com بروید¸ وارد  حساب کاربری خود شوید و سپس مانند سایر گوشی ها بر روی پروفایل خود بزنید. در ادامه برای مشاهده صفحه بر روی آیکون چرخ دنده در قسمت بالا سمت چپ  Options بزنید و سپس Privacy and Security را انتخاب کنید.

اگر می خواهید اطلاعات و یا دیتای خود را مشاهده کنید بر روی View Account Data  در زیر Account Data بزنید(همچنین شما می توانید با بازدید از لینک ابزار اینستاگرام مستقیما دیتای خود را مشاهده کنید) و سپس بر روی View All در کنار آیتمی که میخواهید جستجو کنید بزنید.
بک آپ اینستاگرام

برای بک آپ گرفتن از دیتای خود به جای آن می توانید Select  Download  را در زیر عنوان Data Download بزنید( همچنین می توانید با بازدید از لینکhttps://instagram.com/download/request/ بک آپ اینستاگرام مستقیما به آن جا بروید)¸ سپس ایمیلی را که می خواهید به آن ارسال شود وارد کنید( ایمیل اکانت شما باید بطور خودکار پر شود) و سپس بر روی Next بزنید. در صفحه بعدی پسوورد اکانت خود را وارد کنید و سپس در خاتمه بر روی Request Download بزنید.

بک آپ اینستاگرام

مرحله دوم

بک آپ اینستاگرام را دانلود کنید

بک آپ اینستاگرام

اینستاگرام ظرف 48 ساعت ایمیلی را با عنوان Your Instagram Data ارسال می کند و همچنین لینکی را در بک آپ شما با نام Download Data مهیا می کند. با زدن آن بر روی گوشی خود دوباره به اپلیکیشن اینستاگرام هدایت می شوید که با انجام این کار مجددا به دیفالت جستجوگر وب خود در جایی که احتیاج به این دارید که دوباره وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید هدایت می شوید. زمانی که وارد شدید برای انجام دادن آن بر روی Download Data بزنید.

اگر با خطایی در گوشی خود با مضمون “این صفحه در دسترس نیست” روبرو شدید بجای آن مجبورید که فایل زیپ را که جای خوبی برای ذخیره بک آپ است در کامپیوترخود دانلود کنید.

لینکی که اینستاگرام برای شما می فرستد تنها برای 4 روز از روزی که آن را دریافت میکنید معتبر است. بنابراین اگر فراموش کرده اید که آن را دانلود کنید مجبورید که فرایند درخواست آن را دوباره انجام بدهید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید