چه زمانی باید برای تعویض باتری گوشی اقدام کنیم و باتری جدید بخریم

شاید گوشی شما بیش از پنج ماه کار کرده باشد و باتری آن نیاز به تعویض پیدا کند. اما از کجا بفهمیم زمان تعویض باتری گوشی چه موقع فرا می رسد و باید باتری گوشی هوشمند را تعویض نماییم. با ما همراه باشید تا در ادامه زمان دقیق تعویض باتری گوشی هوشمند را بررسی کنیم.

هیچ چیز برای همیشه دوام ندارد ، به خصوص باتری گوشی های هوشمند .این محصولات کوچک لیتیوم یونی که تلفن های آیفون یا اندروید شما را پشتیبانی می کنند همگی مواد مصرفی هستند ، به این معنی که طول عمر آنها محدود است. هرچه بیشتر از گوشی هوشمند استفاده کنید ، باتری شما کاهش می یابد و در نهایت ، باید تعویض شود.

چه زمانی می توان فهمید که باتری گوشی باید تعویض شود

باتری های گوشی های هوشمند معمولاً فقط کم بازده نمی شوند. با گذشت زمان نکات قابل توجهی وجود دارد که بیشتر مربوط به عملکرد گوشی  است. ممکن است متوجه شوید که دستگاه به سرعت به ضربه و دستورالعمل پاسخ می دهد یا اجرای برنامه ها یا پاسخ دادن به آنها برای دستورات بیشتر طول می کشد.

یا شاید باتری گوشی با سرعت بیشتری نسبت به گذشته تخلیه شود ، سرعت آن کندتر شده ، هرگز تا 100٪ روشن نمی شود ، در شرایط عادی غیر منتظره خاموش می شود یا کار نمی کند مگر اینکه آن را به شارژر وصل کنید. سایر علائم بدتر این است که تلفن در حین شارژ شدن باد می کند ، یا شاید هر کاری که می کنید هیچ نشانه ای از برگشت گوشی وجود ندارد. هر یک از این شرایط می تواند نشان دهنده یک باتری خراب ، از بین رفته یا حتی باتری نزدیک به انفجار باشد

برای این که بفهمید زمان تعویض باتری گوشی چه موقع است سایر بازدیدهای عملکردی می تواند ناشی از یک برنامه پر مصرف باتری یا یک ویژگی سیستم عامل باشد (مانند iOS 13 و تخلیه باتری بدنام آن) که می تواند تشخیص مشکلات باتری را دشوار کند نیز باشد.

سیستم عامل های فعلی آیفون و اندروید می توانند نکاتی را برای هشدار درباره از بین رفتن باتری که ممکن است شما را برای تصمیم نهایی در مورد تعویض آن بدهد ارائه کنند. متأسفانه ، تعویض باتری گوشی های هوشمند به راحتی عوض کردن چراغ قوه یا کنترل از راه دور نیست. تعویض باتری گوشی های هوشمند می تواند هزینه بر و زمانبر باشد.

اپل در سیستم عامل های جدید خود ابزارهای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما در تعیین سلامت باتری کمک می کنند و به شما اطلاعات کافی در مورد نیاز به جایگزینی به زودی یا عدم اطمینان را می دهند. برای تلفن های اندروید ، سیستم عامل کمتر مفید است ، اما این بدان معنا نیست که شما کاملاً در وضعیت باتری خود تاریک هستید. در اینجا نحوه تشخیص نیاز به تعویض باتری تلفن هوشمند شما وجود دارد. البته در مطلب تشخیص سلامت باتری نیز به بررسی مشکلات باتری گوشی های هوشمند پرداخته ایم.

همچنین می توانید ویدیو زیر را برای آموزش تعویض باتری گوشی به صورت خود آموزش ببینید

 

زمان تعویض باتری گوشی

گوشی های آیفون

زمان تعویض باتری گوشی

در اواخر سال 2017 ، اپل اعلام کرد که برخی از تلفن های قدیمی خود را عمداً و مخفیانه اورکلاک کرده است تا عملکرد ناشی از پیر شدن باتری ها را تثبیت کند. با شروع آیفون 6 و iOS 11.3 می توانید به تنظیمات> باتری> battery health، ابزاری که اطلاعات قابل توجهی در مورد وضعیت فعلی باتری شما را نشان می دهد ، بروید و اعلان های متفاوت در مورد سلامت باتری گوشی را ببینید. شما می توانید ویژگی مدیریت عملکرد را غیرفعال کنید.

وقتی روی Battery Health ضربه می زنید ، می توانید به راحتی آمار مربوطه را مشاهده کنید. حداکثر ظرفیت درصدی است که ظرفیت فعلی را در مقابل 100 when هنگامی که باتری شما تازه است اندازه گیری می کند. محدوده ای از این درصد طبیعی است ، اگرچه یک باتری سالم باید حدود 80٪ ظرفیت اصلی خود را در 500 چرخه شارژ حفظ کند. اگر ظرفیت کمتر از 80٪ باشد ، اپل توصیه می کند که باتری را تعویض کنید.

می توانید مشاهده کنید که آیا ویژگی مدیریت عملکرد که حداکثر عملکرد آیفون را کنترل می کند و از خاموش شدن آن جلوگیری می کند ، فعال است یا خیر و می توانید آن را در هر آیفون 6 ، Plus ، 6s ، 6s Plus ، SE ، 7 و 7 پلاس نیز خاموش یا غیر فعال کنید. این ویژگی فقط پس از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاهی که حداکثر توان باتری آن کاهش یافته است ، فعال می شود. اگر مدیریت عملکرد را غیرفعال کنید ، نمی توانید دوباره آن را روشن کنید ، اما در صورت خاموش شدن غیرمنتظره دیگر ، به طور خودکار دوباره شروع به کار می کند. این ویژگی با آیفون 8 ، 8 پلاس و X با iOS 12.1 و در آیفون XS ، XS Max و XR با iOS 13.1 همراه است.

زمان تعویض باتری گوشی

ویژگی اپلیکیشن  Battery Health می تواند پیام های مختلفی را ارائه دهد که به شما ایده خوبی از وضعیت فعلی باتری می دهد. در زیر پیام های کلمه به کلمه وجود دارد. پیام شماره چهار تنها پیامی است که مشخص می کند باتری شما به شدت خراب شده و باید تعویض شود.

  • باتری شما در حال حاضر از عملکرد طبیعی پشتیبانی می کند.
  • این گوشی آیفون خاموش شدن غیرمنتظره ای را تجربه کرده است زیرا باتری قادر به تأمین حداکثر توان لازم نبود. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ، مدیریت عملکرد اعمال شده است.
  • این گوشی آیفون خاموش شدن غیرمنتظره ای را تجربه کرده است زیرا باتری قادر به تأمین حداکثر توان لازم نبود. شما به طور دستی محافظت از مدیریت عملکرد را غیرفعال کرده اید.
  • سلامت باتری شما به طور قابل توجهی کاهش یافته است. یک سرویس دهنده مجاز اپل می تواند باتری را برای بازیابی عملکرد و ظرفیت کامل جایگزین کند. اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خدمات
  • تأیید نمی شود این آیفون دارای یک باتری اصلی اپل است. اطلاعات بهداشتی برای این باتری در دسترس نیست. بیشتر بدانید…
  • این آیفون قادر به تعیین سلامت باتری نیست. یک سرویس دهنده مجاز اپل می تواند باتری را سرویس کند. اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خدمات

البته به خاطر داشته باشید که تعویض باتری آیفون ارزان نیست: برای خرید آیفون های قدیمی 49 دلار یا برای آیفون X و بعد از آن 69 دلار هزینه می شود ، اگر مستقیم از اپل خرید می کنید. یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل مانند Best Buy نیز می تواند این کار را انجام دهد ، یا اگر شجاع و متین باشید ، می توانید از iFixit تعویض باتری سفارش دهید که کیت های باتری آیفون را برای مدل های 4 تا 8 پلاس با قیمت بین 15 دلار و 45 دلار. در ایران هم که باتری گوشی های آیفون به خاطر قیمت بالا ، بسیار کمیاب و پر هزینه هستند.

گوشی های اندروید

زمان تعویض باتری گوشی

گوشی های اندروید برخی از کنترل ها را در مورد چگونگی حفظ عمر باتری ارائه می دهند و برخی از اطلاعات مربوط به نحوه کنترل برنامه های پر مصرف باتری را ارائه می دهند. اما منابع بومی کمتری برای تجزیه و تحلیل مستقیم و نجات سلامت باتری دارند. گوشی های قدیمی و سیستم عاملهای اندروید  به شما امکان می دهند با باز کردن برنامه شماره گیر و شماره گیری * # * # 4636 # * # * و ضربه زدن روی اطلاعات باتری برای مشاهده وضعیت باتری دستگاه اندروید خود ، این امر را بررسی کنید (همچنین می توانید مطلب کد های مخفی اندروید را از این بخش مطالعه کنید ). با این حال ، من قادر به دسترسی به این اطلاعات در Samsung Galaxy S6 Edge با اندروید 6 یا LG V40 ThinQ با اندروید 9 نبودم.

برخی از برنامه های شخص ثالث موجود در فروشگاه Google Play می توانند به شما کمک کنند که همگی را در مطلب روش صحیح شارژ کردن باتری گوشی آورده ایم.

زمان تعویض باتری گوشی

بهترین زمان برای تعویض باتری گوشی

اگر کار خود را با یک گوشی هوشمند کاملاً جدید آغاز کرده اید ، باتری در شرایط استفاده عادی حداقل برای دو یا سه سال در عملکرد بهینه باشد. شما نباید باتری گوشی هوشمند خود را بیش از حد گرم نکنید یا از آن بیش از اندازه کار بکشید. اگر یک گیمر هستید پیشنهاد می کنیم از بخش مطلب انتخاب بهترین گوشی گیمینگ سال 2020 یک گوشی گیمینگ مخصوص به بازی بخرید در غیر این صورت سایر گوشی ها به سرعت دچار نقص باتری می شوند.

منبع: DIGITALTRENDS

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید