چرا نباید گوشی گیمینگ اندروید بخریم ؟ معایب گوشی گیمینگ اندروید چیست

بهترین بازی های چند نفره FPS

شاید از خود بپرسید چرا نباید گوشی گیمینیگ اندروید بخرم؟ اصلا معایب گوشی های گیمینگ اندروید چیست؟ آیا نیاز است که به جای یک گوشی میان رده یا پرچمدار ، گوشی گیمینگ بخریم؟ در ادامه به طور کامل برتری های گوشی پرچمدار نسبت به گیمینگ را توضیح می دهیم.

شما در مورد گوشی گیمینگ چه میدانید؟ چند گوشی بازی اندرویدی عالی وجود دارد، اما برای همه مناسب نیست. در مقاله خواهیم فهمید به چه دلیل نباید گوشی گیمینگ اندروید بخریم و معایب گوشی گیمینگ در اصل چیست.

شاید لازم باشد بدانیم:    بهترین وبسایت ها برای دانلود سمپل موسیقی

هر سال، مانند ساعت، در مورد یک گوشی گیمینگ جدید به بازار وارد شده می شنویم که قرار است قدرتمندترین گوشی اندرویدی جهان باشد. در سال 2022، این عنوان متعلق به ROG Phone 6 Pro است. گوشی رویایی هر گیمر موبایلی است. شما تجربه کار با ان را داشته اید؟ خوشحال میشویم نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

اگر دوست دارید در اینستاگرام پر بازدید شوید ،بخوانید:    تنظیمات سایز عکس و ویدیو در اینستاگرام

با این حال، به همان اندازه که آنها به دلیل مشخصات مضحک رده بالای خود قابل توجه هستند، نباید یک تلفن بازی بخرید حتی اگر موفق به خرید یک گوشی عالی شوید!! در اینجا هفت دلیل وجود دارد که باید از گوشی های بازی خودداری کنید و به جای آن یک گوشی اندرویدی معمولی بخرید. معایب گوشی گیمینگ اندورید چیست؟

1. گوشی های بازی گران هستند

به‌طور پیش‌فرض، تلفن‌های بازی بر داشتن بهترین عملکرد ممکن تمرکز می‌کنند. پس از همه، این چیزی است که آنها برای این طراحی شده اند. اما دستیابی به این عملکرد فوراً هزینه ساخت را افزایش می دهد، زیرا دستگاه باید دارای جدیدترین چیپست، بهترین سیستم خنک کننده و مواد درجه یک برای اتلاف گرما بهتر باشد.

این بد است زیرا یک تراشه مطرح و برند کمی قدیمی‌تر معمولاً تقریباً به همان سرعت آخرین تراشه است، اما ارزان‌تر در دسترس است. اگر شرکت ها از اولی استفاده کنند، می توانند این پس انداز را به مصرف کننده منتقل کنند و تلفن های بازی خود را مقرون به صرفه تر کنند.

دلیل اینکه این در عمل جواب نمی‌دهد این است که گیمرها تمایل دارند که بهترین مشخصات را داشته باشند. بنابراین، آنها ممکن است یک گوشی بازی با تراشه قدیمی‌تر را به طور قابل توجهی ضعیف‌تر بدانند و تصمیم بگیرند که آن را نخرند. در واقعیت، ممکن است هیچ تفاوتی در دنیای واقعی وجود نداشته باشد.

2. کیفیت دوربین ضعیف از دیگر معایب گوشی گیمینگ

معایب گوشی گیمینگ

شاید بزرگترین مشکل و معایب گوشی گیمینگ کیفیت پایین دوربین آنها باشد. هر گوشی بازی را در کنار یک گوشی اندرویدی معمولی با همان قیمت قرار دهید و متوجه خواهید شد که گوشی اولی تقریباً همیشه عکس های بدتری می گیرد، صرف نظر از اینکه چه زمانی از روز است. اگر کنجکاو هستید، می توانید نمونه های دوربین را در بررسی گوشی بازی Red Magic 7 Pro ما مشاهده کنید.

اما چرا این اتفاق می افتد؟ به عبارت ساده، تلفن های بازی کیفیت دوربین پایینی دارند زیرا بیشتر پولی که برای ساخت آنها صرف می شود، صرف افزایش عملکرد و ایجاد ویژگی های خاص بازی می شود.

هر چیزی که برای بهبود تجربه بازی شما مهم است در اولویت قرار دارد، اما از آنجایی که دوربین یکی از معدود مواردی است که هنگام بازی زیاد از آن استفاده نمی کنید، برای صرفه جویی در هزینه ها نادیده گرفته می شود. به دلیل این محدودیت، تلفن های بازی به عنوان درایورهای روزانه قابل اعتماد نیستند.

3. از دیگر معایب گوشی گیمینگ : نگه داشتن آنها راحت نیست!

گوشی های مخصوص بازی معمولا بلندتر، پهن تر، ضخیم تر و سنگین تر از گوشی های معمولی هستند. این به دلیل تمام اجزای داخلی اضافی آنها مانند سیستم خنک کننده داخلی، چراغ های RGB، باتری بزرگتر، مواد بهتر و موارد دیگر است.

برخی از گوشی های بازی این را یک گام فراتر می گذارند. از بهترین ویژگی های Red Magic 7 می توان به توربوفن داخلی و کانال های هوا در بدنه گوشی اشاره کرد. همه این موارد اضافی در کنار هم باعث حجیم شدن دستگاه می شود. این ممکن است برای شما مشکل بزرگی نباشد، اما افرادی که دست‌های کوچک‌تری دارند، مطمئناً در دست گرفتن گوشی‌های بازی برای مدت طولانی ناراحت‌کننده خواهند بود.

4. آنها مشخصات و ویژگی های غیر ضروری دارند

معایب گوشی گیمینگ

گوشی های گیمینگ از نظر مشخصات در صدر جدول قرار دارند، اما برخی از این مشخصات غیر ضروری هستند. به عنوان مثال، ROG Phone 6 Pro دارای نرخ تازه سازی صفحه نمایش 165 هرتز است. به سه دلیل این هزینه بیهوده است.(سه دلیل برای معایب گوشی گیمینگ!)

یکی، اکثر مردم برای مشاهده هر گونه بهبودی فراتر از 90 هرتز، چه برسد به 165 هرتز، در تلاش هستند. دو، فقط تعداد معینی از بازی‌ها می‌توانند از نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر پشتیبانی کنند، و در بسیاری از موارد آنها را تا حد زیادی زائد می‌کند. و اکنون سه نمایشگر 120 هرتزی استاندارد هستند که تولید آنها را ارزان‌تر می‌کند. قرار دادن نمایشگر سریعتر روی گوشی هزینه های غیرضروری را به همراه خواهد داشت.

به طور مشابه، اضافه کردن مقدار بیش از حد رم نیز بسیار بیهوده است. حتی سخت ترین عناوین گرافیکی موجود می توانند با 8 تا 12 گیگابایت رم به راحتی اجرا شوند. فراتر از آن، افزودن رم بیشتر تفاوتی در گیم پلی ایجاد نمی کند و فقط هزینه ها را افزایش می دهد.

5. مقاومت ضعیف در برابر آب و گرد و غبار از معایب گوشی گیمینگ

اگر متوجه شده اید، تلفن های بازی نیز معمولاً دارای رتبه IP رسمی برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نیستند. در موارد نادری که انجام می‌دهند، آن‌ها به یک مورد نیمه متوسط مانند رتبه IPX4 موجود در ROG Phone 6 Pro رضایت می‌دهند. یکی از دلایل این امر این است که گرفتن رتبه رسمی IP هزینه دارد، بنابراین OEM ها برای صرفه جویی در هزینه ها از آن اجتناب می کنند.

اما مهمتر از آن، گوشی های بازی نمی توانند رتبه بندی IP پرچمدار داشته باشند زیرا طراحی آنها به سادگی این اجازه را نمی دهد. به عنوان مثال، در Red Magic 7، توربوفن و کانال‌های هوا به خروج هوای گرم کمک می‌کنند تا گوشی شما خنک بماند، اما همچنین باعث می‌شوند که گرد و غبار و آب به داخل سر بخورد.

این بدان معناست که اگرچه چند پاشیدن اب تصادفی در اینجا و آنجا ان هم به مقدار کم تلفن بازی شما را خراب نمی کند، قطعاً نباید از آن در نزدیکی استخر استفاده کنید یا آن را به ساحل ببرید.

6. از معایب گوشی گیمینگ :طراحی قطبی است !

معایب گوشی گیمینگ

برگردان ها، ال ای دی ها و تغییرات طراحی روی گوشی های گیمینگ هویت منحصر به فرد خود را به آن ها می بخشد و بدون شک دیدن آنها جذاب است، اما همیشه برای هر موقعیتی مناسب نیستند.

تعجب نکنید اگر تلفن بازی شما نگاه های عجیب و غریب مردم در خیابان را به خود جلب کند یا باعث شود همکارانتان در مورد شما تصورات غیرعادی کنند.گفته می‌شود، می‌توانید برای پوشاندن طراحی آن، روی قاب پشتی یا پوسته سفارشی گوشی خود بزنید.

7. حتی اگر هنوز هم یکی را بخواهید، به سختی می توانید از آن استفاده کنید

اگرچه هر تلفن هوشمند مدرنی را می توان به عنوان یک دستگاه بازی استفاده کرد، تنها تعداد انگشت شماری از شرکت ها وجود دارند که گوشی های مخصوص بازی تولید می کنند، از جمله Asus، ZTE، Lenovo و Black Shark. به همین دلیل، گرفتن یک گوشی بازی به این راحتی نیست.

و با توجه به محدودیت در دسترس بودن و مشکلات زنجیره تامین، بسیاری از خرده فروشان محلی برای فروش آنها زحمتی ندارند. بنابراین، ممکن است مجبور شوید تلفن بازی خود را در سطح بین‌المللی ارسال کنید، به این معنی که باید با هزینه‌های حمل و نقل و تاخیر احتمالی در تحویل زحمت بکشید.

معایب گوشی گیمینگ در اثبات : تلفن های بازی برای استفاده روزانه بهترین نیستند

تلفن های بازی در بسیاری از کارها خوب هستند، اما هنوز هم محصولاتی خاص هستند و فقط در صورتی باید آنها را خریداری کنید که بدانید چه کار می کنید. دیدن امتیازات معیار چشمگیر ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما روی کاغذ، عملکرد به اندازه عملکرد دنیای واقعی مهم نیست.

مواردی مانند کیفیت ضعیف دوربین، نداشتن رتبه رسمی IP، طراحی حجیم، و قیمت گزاف، همه معایب گوشی گیمینگ هستند که تلفن های بازی را برای بسیاری از مردم خرید بدی می کند. در بیشتر موارد، بهتر است یک تلفن معمولی با همان قیمت و با مصالحه کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر تهیه کنید.

منبع:www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید