چرا نباید مک بوک بخریم ؟ معایب مک بوک چیست؟

معایب مک بوک

معایب مک بوک چیست؟ چرا نباید مک بوک بخریم ؟ در این مقاله معایب و مزایا خرید مک بوک را بررسی میکنیم و نشان می دهیم که آیا مک بوک اصلا ارزش خرید دارد یا خیر؟

چرا نباید مک بوک بخریم ؟ معایب مک بوک چیست؟

8 عیب بزرگ خرید مک بوک

قبل از اینکه روی خرید آخرین نسخه لپ تاپ اپل کلیک کنید، مطمئن شوید که تمام معایب خرید مک بوک را می دانید.

مک بوک ها عموماً به عنوان رایانه های باکیفیت و قابل اعتماد در نظر گرفته می شوند، اما مطمئناً دستگاه های گران قیمتی هستند. در حالی که بسیاری از مردم مک بوک و طراحی آنها را دوست دارند، نکات منفی قابل توجهی وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر بگیرید.

ما در ادامه این نکات منفی مک‌بوک را برای شما شرح داده‌ایم، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا یک مک بوک جدید برای شما مناسب است یا خیر.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید :کسب درآمد از فروش عکس ، آموزش کسب درامد از عکاسی

8. قیمت

مک‌بوک‌ها ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارند، اما مانند اکثر محصولات اپل، قیمت آن‌ها بسیار بالاست. ارزان ترین مک بوک اپل، مک بوک ایر، از 999 دلار شروع می شود، در حالی که آخرین مدل های مک بوک پرو از 1999 دلار شروع می شود. افزودنی‌ها برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر و RAM فقط قیمت را حتی بیشتر می‌کنند.

این قیمت‌های سنگین فقط خریداران ممتاز را جذب می‌کنند و اگر بودجه کمی دارید می‌توانند ضرر بزرگی باشند. با نگاهی صرف به مشخصات، می‌توانید با یک دستگاه ویندوزی پول بیشتری به دست آورید.

7. پشتیبانی نرم افزار

مک‌بوک‌های اپل بر روی macOS اجرا می‌شوند که تفاوت زیادی با نرم‌افزارهای رایج ویندوز دارد. در حالی که macOS و Windows دارای مزایا و معایبی هستند، یک نقطه ضعف بزرگ برای macOS عدم پشتیبانی نرم افزار است.

معایب مک بوک

پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث در سال های اخیر بهبود یافته است، و خواهید دید که بسیاری از برنامه ها دارای نسخه macOS هستند. با این حال یکی از معایب مک بوک این است، شما همچنان برنامه‌هایی را خواهید یافت که فقط در ویندوز اجرا می‌شوند، و اگر برای گردش کار شما ضروری هستند، ممکن است نتوانید از یک جایگزین مناسب برای مک استفاده کنید.

6. مک های سیلیکونی اپل نمی توانند ویندوز را اجرا کنند

مک‌بوک‌های قدیمی‌تر اپل قبلاً روی پردازنده‌های اینتل کار می‌کردند که به شما امکان می‌داد ویندوز را با استفاده از Boot Camp نصب کنید. این بسیار مفید بود و به شما این امکان را داد که از هر دو سیستم عامل بهترین استفاده را ببرید.

با این حال، مک‌بوک‌های جدیدتر اکنون بر روی تراشه‌های سیلیکونی اپل کار می‌کنند، و در حالی که این تراشه‌ها هنگام اجرای macOS بسیار قدرتمندتر هستند، از ویندوز پشتیبانی نمی‌کنند. چند راه حل شامل نصب نرم افزار مجازی سازی برای اجرای ویندوز وجود دارد. با این حال، استفاده از Boot Camp به آسانی قبل نیست و این یکی دیگر از معایب مک بوک ها می باشد!

شاید برایتان جالب باشد:  دانلود والپیپر ، بهترین وب سایت های والپیپر با کیفیت بالا 4K

5. ارتقاء سخت افزار محدود

بخش بزرگی از فلسفه سخت‌افزار اپل داشتن سیستم‌های بسته است و این در تمام محصولات آن منعکس می‌شود که تقریباً هیچ‌کدام اجازه ارتقاء کاربر را نمی‌دهند. مک بوک ها نیز گزینه های ارتقای بسیار محدودی دارند. پردازنده و حافظه روی یک برد مدار ادغام شده اند، به این معنی که عملاً هیچ گزینه ارتقای وجود ندارد. اپل حتی برای جلوگیری از ورود شما به داخل مک بوک از پیچ های مخصوص استفاده می کند.

اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید یا حافظه بیشتری در خط داشته باشید، باید یک مک بوک جدید بخرید – که باز هم می‌تواند بسیار گران باشد.

4. گزینه های ذخیره سازی محدود

اگر شما فردی هستید که نیاز به فضای ذخیره‌سازی کامپیوتری زیادی دارید، ممکن است بخواهید قبل از خرید مک‌بوک دوباره فکر کنید—این مک‌بوک‌ها برای گنجاندن داده‌های انبوه ساخته نشده‌اند و این در قیمت‌ها منعکس می‌شود.

مدل های پایه مک بوک ایر و مک بوک پرو تنها 256 گیگابایت حافظه SSD دارند که در مقایسه با سایر سازندگان بسیار کوچک است. اگر می‌خواهید در زمان خرید فضای ذخیره‌سازی را ارتقا دهید، برای شما هزینه دارد. ارتقاء حافظه از 200 دلار برای 512 گیگابایت تا 800 دلار برای 2 ترابایت متغیر است. در مقایسه، اکثر لپ‌تاپ‌های ویندوزی این روزها با حداقل 512 گیگابایت حافظه SSD عرضه می‌شوند و ارتقای حافظه با قیمت‌های بسیار پایین‌تر در دسترس است.

معایب مک بوک

یک راه حل برای این کار، سرمایه گذاری در فضای ذخیره سازی مبتنی بر ابر و استفاده از آن برای حفظ تمام داده های خود در فضای ابری است. با این حال، این می تواند کمتر از حد عالی باشد زیرا برای همگام نگه داشتن داده های خود به یک اتصال اینترنتی ثابت نیاز دارید.ایا این به عنوان یکی دیگر از معایب مک بوک بشماره نمیرود؟

3. کیفیت وب کم

وب‌کم‌های مک‌بوک‌ها همیشه یکی از نگرانی‌ها بوده‌اند. تا همین اواخر، تمام وب‌کم‌های مک‌بوک تنها رزولوشن 720p را ارائه می‌کردند، که اصلاً چشمگیر به نظر نمی‌رسیدند، به خصوص پس از استفاده از لپ‌تاپ‌های گران قیمت. این موضوع بعد از همه‌گیری COVID-19 اهمیت بیشتری پیدا کرد و بسیاری از مردم برای کار به کنفرانس ویدیویی آنلاین روی آوردند.

اگر قصد خرید یکی از جدیدترین مک‌بوک‌ها را دارید، خوشحال می‌شوید که جدیدترین مک‌بوک‌های پرو دارای یک وب‌کم با وضوح 1080p هستند که بسیار بهتر از قبل به نظر می‌رسد. با این حال، اگر نسخه قدیمی‌تر یا مک‌بوک ایر می‌خرید، آماده باشید که در طول تماس‌های زوم، کیفیت ویدیو را به خطر بیندازید.

2. کمبود درگاه ها

اپل همیشه طرفدار کاهش پورت ها برای بهینه سازی دستگاه های خود بوده است. این اولین باری بود که جک هدفون را در یک گوشی هوشمند اصلی حذف کرد و اولین باری بود که تمام پورت ها را به نفع فقط پورت های USB-C در یک لپ تاپ اصلی حذف کرد. هنگامی که در ابتدا اعلام شد، این باعث خشم طرفداران شد، اما از آن زمان، بسیاری از ما عادت کرده‌ایم که داک MacBook Thunderbolt را حمل کنیم.

پورت ها در حال حاضر یک وضعیت ترکیبی و هماهنگ بین مدل های مختلف مک بوک هستند. مک بوک ایر و مک بوک پرو (13 اینچی، 2020) فقط 2 پورت USB-C ارائه می دهند، به این معنی که به احتمال زیاد نیاز به خرید یک داک خواهید داشت. با این حال، اپل درگاه HDMI و اسلات کارت SD را در آخرین مدل‌های مک‌بوک پرو (14 و 16 اینچی) دوباره معرفی کرد و زندگی را بسیار آسان‌تر کرد.

متأسفانه، نمی توان گفت که اپل در آینده به کدام سمت خواهد رفت – ممکن است یک مجموعه پورت USB-C استاندارد را در تمام مدل های مک بوک خود حفظ کند و پورت های اضافی را برای مدل های «پریمیوم» مک بوک پرو نگه دارد، یا ممکن است دوباره معرفی کند. پورت ها در انواع دیگر نیز وجود دارد.

1. دامنه نرم افزار ضعیف

اکوسیستم محدود اپل به این معنی است که نرم افزار کمتری به macOS راه پیدا می کند. در حالی که اکثر سازندگان بزرگ مانند Adobe و Microsoft نسخه‌های macOS مجموعه‌های خلاقیت خود را معرفی کرده‌اند، بازی همچنان حوزه‌ای است که مک‌بوک‌ها هنوز بسیار عقب هستند.

معایب مک بوک

دلیل اصلی این امر این است که تعداد محدودی از گیمرها در مقایسه با تعداد محدودی از گیمرها از مک استفاده می کنند. مکینتاش بیشتر به دفتر، بهره وری و کارهای خلاقانه گرایش دارند تا بازی. علاوه بر این، در حالی که برخی از بازی‌ها به مک راه پیدا می‌کنند، اغلب دیرتر از همتایان رایانه شخصی و کنسول خانگی خود منتشر می‌شوند.

قبلاً می‌توانستید ویندوز را روی مک‌بوک از طریق Boot Camp نصب کرده و از آن برای اجرای بازی‌های خود استفاده کنید، اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مک‌های سیلیکونی اپل این مسیر را بسته‌اند. اگر می‌خواهید به زودی بازی‌های رایانه‌ای را شروع کنید، بهتر است روی یک لپ‌تاپ ویندوزی یا حتی بهتر از آن، یک رایانه شخصی ویندوزی سفارشی سرمایه‌گذاری کنید.

آیا هنوز هم باید مک بوک بخرید؟

تغییر به مک بوک، مانند هر چیز دیگری، همه چیز در مورد سنجش مزایا و معایب است. اگرچه معایب خود را دارد، من شخصاً معتقدم که مک بوک یک دستگاه فوق العاده برای استفاده است. چیزی که در بازی ها کم است، با برنامه های خلاقانه، یکپارچه سازی اکوسیستم، طراحی زیبا و قابلیت اطمینان جبران می کند. مانند همه چیز اپل، به سادگی کار می کند، و در مقایسه با یک دستگاه ویندوز جای نگرانی بسیار کمتری وجود دارد.

منبع: www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید