هنگ کردن گوشی و روش های جلوگیری از آن. چه گوشی بخریم که هنگ نکند

هنگ کردن گوشی

هنگ کردن گوشی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که امروزه با آن روبرو هستیم. حتی اگر یک گوشی پرچمدار هم داشته باشید مشکل هنگ کردن گوشی احتمالا برای شما هم پیش آمده است. در این مطلب روش های جلوگیری و یا رفع مشکل هنگ کردن گوشی را به طور کامل معرفی و بررسی می کنیم.

یکی از بزرگترین دلایل هنگ کردن گوشی نصب اپلیکیش هایی است که یا برای گوشی سنگین هستند و یا این که به جای دانلود از بسترهای معتبری مثل گوگل پلی یا اپ استور ، از وبسایت ها یا لینک های نامعتبر دانلود و نصب شده اند. گوشی شما به خاطر عدم هماهنگی با چنین برنامه ها و اپلیکیشن هایی هنگ می کند.

هنگ کردن گوشی و روش های خلاص شدن از آن

در بیشتر مواقع ، حتی اگر یک گوشی ارزان قیمت هم دارید می توانید آن را مدیریت کنید که هنگ کردن آن به کمترین میزان ممکن برسد. اگرچه جلوگیری از هنگ کردن گوشی های میان رده نسبت به تلفن های هوشمند سطح بالا آسان تر است ، اما بدون توجه به اینکه از کدام تلفن استفاده می کنید با این چند نکته می توانید از هنگ کردن گوشی جلوگیری نمایید

همزمان تعداد کمتری برنامه را اجرا کنید

هنگ کردن گوشی

شما باید یاد بگیرید که فقط برنامه هایی را که لازم داریم به صورت همزمان اجرا کنید ، به خصوص اگر گوشی شما با رم کمتری همراه باشد. هر برنامه ای که روی تلفن شما در حال اجرا است بخشی از حافظه شما را می گیرد که از یک برنامه به برنامه دیگر متفاوت است. با رفتن به «تنظیمات» و پیمایش در «برنامه ها» ، می توانید میزان حافظه رم یک برنامه را بررسی کنید و سپس گزینه «در حال اجرا» را برای برنامه های روشن بررسی کنید (همه تلفن ها این گزینه را ندارند).

فضای ذخیره سازی داخلی خود را آزاد کنید

داشتن حداقل 500 مگابایت – 1 گیگابایت در تلفن هوشمند برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی  بسیار مهم است. بنابراین ، اگر چنین شد ، سعی کنید برخی از موارد را در حافظه تلفن خود حذف کنید یا بهتر است آنها را به کارت حافظه خود منتقل کنید. همچنین می توانید برای این کار مطلب خالی کردن حافظه گوشی را نیز بخوانید.

تلفن خود را ریست کنید

راه سریع دیگر برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی ، انجام مجدد راه اندازی سریع است. گرچه ممکن است این یک رفع دائمی نباشد ، اما گاهی اوقات برای مدتی هنگ کردن را از بین می برد.

برنامه های غیرضروری را حذف کنید / برنامه ها را به کارت حافظه منتقل کنید

هنگ کردن گوشی

برنامه های نصب شده علاوه بر اشغال فضای ذخیره سازی ، بخشی از فضای حافظه (RAM) شما را نیز اشغال می کنند. در پایان ممکن است حافظه شما مسدود شود و در نتیجه گوشی هنگام راه اندازی هنگ کند یا برنامه های شما مسدود شود. اگر متوجه شدید که برخی از برنامه ها هنگام راه اندازی گوشی شما را به حالت هنگ کردن می برند ، سعی کنید آنها را حذف نصب کنید و اگر باید از برنامه (های) گفته شده استفاده کنید بهتر است یک گوشی بهتر خریداری کنید. بهترین گوشی تا 2 میلیون ، بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان را در این مطالب می توانید بخوانید و یک گوشی قوی با قیمت مناسب خریداری نمایید.

نسخه App’s Lite یا Go را نصب کنید

اگر شما مجبورید از یک برنامه خاص استفاده کنید و گوشی ارزان قیمتی دارید، ممکن است بخواهید به سراغ نسخه ساده برنامه موردنظر بروید زیرا برخی از برنامه ها فقط برای برخی از تلفن ها سنگین هستند ، به خصوص اگر یک سری برنامه های دیگر در این برنامه داشته باشید همچنین. نصب نسخه ساده احتمالاً هنگ کردن گوشی را کمتر می کند. اینستاگرام و واتساپ هر دو گزینه لایت هم دارند.

برگرداندن / بررسی مجدد برای به روزرسانی سیستم عامل

این مورد یکی دیگر از دلایل هنگ کردن گوشی است و فقط در مواردی قابل استفاده است که به روزرسانی سیستم عامل انجام شده باشد که ممکن است به دلیل اشکال یا ناسازگاری برنامه های خاص با نسخه جدید سیستم عامل گوشی را دچار قفل یا هنگ کردن کند. در این حالت ، بهتر است که به سیستم عامل قبلی خود برگردید یا برای حل مسئله انجماد یا خراب شدن برنامه ، به روزرسانی را که ممکن است منتشر شده باشد بررسی کنید

از گرم شدن گوشی خود جلوگیری کنید

هنگ کردن گوشی

گوشی هوشمند شما به ویژه هنگامی که مستقیماً در معرض نور خورشید قرار می گیرد بیشتر دچار خرابی می شود. همچنین شارژ تلفن و قرار دادن آن در زیر بالش یا کلا هر چیز دیگری می تواند به راحتی گرم شود. سخت افزار موجود در گوشی با گرما مطابقت ندارد بنابراین ممکن است در گوشی دچار مشکل هنگ کردن شوید. فقط سعی کنید تلفن خود را در دمای اتاق نگه دارید تا دچار این مشکلات نشوید. همچنین می توانید برای جلوگیری از داغ کردن بیش از حد گوشی این مطلب را بخوانید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری

این آخرین چاره برای رفع هنگ گوشی هوشمند است و به این معنی است که باید به تنظیمات خود بروید و تلفن خود را دوباره راه اندازی کرده و در نتیجه تمام داده های دستگاه خود را پاک کنید. ممکن است بخواهید قبل از این کار از تلفن خود پشتیبان تهیه کنید زیرا تمام اطلاعات شما به حالت اولیه زمان خرید گوشی بر می گردد.

چه گوشی بخریم که کمتر هنگ کند؟

با قدیمی شدن گوشی های هوشمند ، سخت افزار قدرت خود را از دست می دهد. به همین ترتیب ، با افزایش سن ، عملکرد آن کاهش می یابد. این منجر بههنگ کردن بی وقفه می شود. به منظور جلوگیری از هنگ کردن گوشی هوشمند در انتخاب گوشی جدید، سعی کنید یک پردازنده قدرتمند ، رم بزرگ و فضای ذخیره سازی مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال گوشی هایی با رم 6 به بالا و حافظه 128 گیگابایت و بیشتر گزینه های مناسبی برای شما هستند.

نتیجه

هرچه گوشی هوشمند شما از قدرت کمتری برخوردار باشد ، باید در مورد نکات بالا بیشتر فکر کنید. گوشی های هوشمند پرچمدار کمی گران هستند ، اما احتمال قطع یا مسدود شدن آنها کمتر است و گوشی های هوشمند با بودجه کم مستعد هنگ کردن زیاد هستند. با این حال ، صرف نظر از تلفن ، رعایت نکات بالا باعث می شود تلفن هوشمند شما به خوبی کار کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید