نقد و بررسی گوگل پیکسل 6, قیمت ومشخصات فنی

بررسی گوشی پیکسل 6

نقد و بررسی گوشی گوگل پیکسل 6. بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, پردازنده, باتری و سایر مزایا و معایب این گوشی.

نقد و بررسی گوگل پیکسل 6

بررسی گوشی پیکسل 6

مقدمه

پس از یک وقفه کوتاه در سال 2020، گوگل امسال با پیکسل 6 پرو به صحنه گوشی های هوشمند پرچمدار بازگشت. اما این شرکت با پرچمداران مختلف غریبه نیست، و گوشی گوگل پیکسل 6 یکی از همین گوشی هاست.

در واقع، پیکسل 6 دوربین تله فوتو را حذف نمی کند – این دوربین برای Pro در نظر گرفته شده است. دو گوشی دیگر را در نوار دوربین سیاه نگه می‌دارد که باعث می‌ شود گوشی‌ های امسال گوگل بسیار متفاوت از گوشی‌های دیگر باشند. به طور مشابه، واحد سلفی فوق عریض 11 مگاپیکسلی Pro را نخواهید داشت، اما دوربین سلفی غیرپرو (آخرین بار) به اندازه کافی خوب است.

امتیازات دیگر در بخش نمایش در انتظار است. به جای پنل 120 هرتزی QHD پرو، پیکسل 6 با صفحه نمایش 90 هرتزی FullHD کار می کند. آنقدر هم بزرگ نیست، اما با 6.4 اینچ، غیرپرو پیکسل کوچکی نیست که در نسل‌های قبلی داشتیم – مثل آن‌ها بودیم، آه بکشید.

این تقریباً فهرست تفاوت های اصلی بین دو گوشی پیکسل را کامل می کند. شما همان تراشه Tensor با طراحی داخلی کاملاً جدید را دریافت می‌کنید، و اگرچه 8 گیگابایت رم در اینجا کاملاً 12 گیگابایتی Pro نیست، اما مطمئناً به اندازه خودش کاربردی است. همچنین این گوشی باتری کوچکتر و شارژ کمی کندتری را ارائه می دهد.

لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 30 میلیون تومان است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد گوشی گوگل پیکسل 5 یک گوشی پرچمدار 5G با قیمت معقول خواهد بود و گوشی های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند را مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گوشی گوگل پیکسل 6

بدنه: 158.6*74.8*8.9 میلی متر, 207 گرم, قاب جلویی شیشه ای Gorilla Glass 5, قاب پشتی شیشه ای (Gorilla Glass 6), فریم آلومینیومی, آی پی ریت ضد آب و ضد غبار

صفحه نمایش: 6.40 اینچ  AMOLED Plus, رفرش ریت 90 هرتز, HDR10+ ,رزولوشن 1080*2400, نسبت تصویر 20:9, 411ppi.

پردازنده: Google Tensor (5 nm): Octa-core (2×2.80 GHz Cortex-X1 & 2×2.25 GHz Cortex-A76 & 4×1.80 GHz Cortex-A55); Mali-G78 MP20.

حافظه: 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM; UFS 3.1

سیسستم عامل/ نرم افزار: اندروید 12

دوربین عقب: دوربین عقب: 50 MP, f/1.9, 25mm, 1/1.31″, 1.2µm, omnidirectional PDAF, Laser AF, OIS; فوق عریض: 12 MP, f/2.2, 17mm, 114˚, 1.25µm.

دوربین جلو: 8 MP, f/2.0, 24mm (wide), 1.12µm

ویدئو: دوربین عقب: 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps; gyro-EIS, OIS دوربین جلو: 1080p@30fps

باتری: 4614 میلی آمپر, شارژ سریع, 50درصد در 30 دقیقه, شارژ سریع وایرلس 21 وات, شارژ بی سیم معکوس, USB Power Delivery 3.0.

سایر ویژگی ها: اثر انگشت خوان, NFC

بررسی آنباکسینگ گوشی گوگل پیکسل 6

Google Pixel 6 review

گوگل این بار شارژری را در جعبه ارائه نمی دهد و پیکسل 6 در جعبه‌ای تقریبا کوچک وارد بازار می‌شود، که معمولا هم در مورد گوشی های جدید به همین منوال است. در بالای دری عکسی واقعی از گوشی را می یابید و کناره‌ها نیز با رنگ مطابقت دارند.

از نظر لوازم جانبی، در داخل جعبه، یک کابل USB-C و آداپتور USB-A-to-C وجود دارد تا بتوانید یک USB را وصل کنید یا اطلاعات را از یک گوشی قدیمی مجهز به microUSB با استفاده از آن انتقال دهید. 

بررسی طراحی, کیفیت ساخت و هندلینگ گوشی گوگل پیکسل 6

Google Pixel 6 review

می توانید طراحی پیکسل 6 را هر چیزی بنامید، اما اشتباه است که این گوشی را با گوشی های دیگر مقایسه کنید. در این دوران که همه گوشی ها شبیه به هم هستند، ممکن است که گوشی گوگل پیکسل 6 در جلو یکسان باشد، اما وقتی از پشت به آن نگاه کنید شبیه هیچ  گوشی دیگری نیست.

Google Pixel 6 review

نوار دوربین ویژگی بارز طراحی 6s است. Pixel 6 non Pro در اینجا، با وجود اینکه یک ماژول تله فوتو کوتاه است، همان مجموعه دوربین شبیه به Pro را دارد. این نوار که تمام عرض گوشی را در بر می گیرد، فضای کافی را برای دو دوربین، فلاش LED، فرستنده/گیرنده فوکوس خودکار لیزری، سنسور طیفی و یک میکروفون فراهم می کند.

Google Pixel 6 review

گیره تقریباً 3 میلی‌متر از پشت بیرون می‌آید، اما تمایل به تجمع پرز و گرد و غبار در لبه های نوار دوربین کمتر است.

گوریلا گلس 6 پشتی باعث بجای ماندن اثر انگشت می شود، هیچ پنل شیشه ای براقی از آن مصون نیست. تقریباً به اندازه بقیه آنها چسبناک است – بهتر از یک پانل مات است. یکی از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد پیکسل 6s این است که می‌توانید به نوعی آن‌ ها را در کنار مجموعه دوربین نگه دارید یا با انگشت اشاره آن‌ ها را پاک کنید.

Google Pixel 6 review

هر یک از سه گزینه رنگی دارای ظاهری دو رنگ است، قسمت بالای جزیره دوربین رنگ متفاوتی نسبت به پنل بزرگ زیر دارد. واحد بررسی Stormy Black ما در واقع عمدتاً خاکستری تیره با نوار برجسته خاکستری روشن‌ تر در بالا است.

Google Pixel 6 review

وقتی صحبت از بررسی طراحی گوشی پیکسل 6 می شود, متوجه می شویم که دکمه پاور چندان به چشم نمی خورد. این بار بدون توجه به گزینه رنگ سیاه است. این در مورد فریم نیز صدق می کند، آلومینیوم مات فقط در رنگ مشکی عرضه می شود. بر خلاف روکش براق قاب پیکسل 6 پرو، مات نیز هست و به جرات می‌توان گفت که این قاب از چسبندگی کمتری برخوردار است.

دکمه روشن/خاموش در سمت راست گوشی، بالای دکمه تنظیم صدا قرار دارد. در این گوشی باید منتظر این باشید تا هنگام خاموش بودن گوشی دوربین فعال شود و یا اینکه تنظیم صدای این گوشی بهم بخورد.

Google Pixel 6 review

در سمت مقابل گوشی، سینی سیم کارت قرار دارد. اگر می‌خواهید دو سیم‌کارت داشته باشید، تنها یک نانو سیم‌کارت را با پیش‌بینی eSIM می‌پذیرد. هیچ پشتیبانی از microSD وجود ندارد و تا به حال وجود نداشته است. برخلاف سایر گوشی ها، واشر اطراف سینی کارت در اینجا سیاه و نامشخص است، اما نگران نباشید – پیکسل6 دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

Google Pixel 6 review

قسمت پایینی میزبان پورت USB-C است که در داخل با پلاستیک پوشانده شده است. دو بریدگی با ظاهر یکسان در قاب، جای خود را برای بلندگوی اصلی و میکروفون اصلی باز می‌کند. سوراخ میکروفون دیگری را می توان در بالا پیدا کرد.

در سمت نمایشگر، ما آن صفحه نمایش تخت AMOLED را می بینیم که با یک قاب با یک … حضور احاطه شده است. خود شیشه به آرامی به سمت لبه‌های بیرونی خمیده می‌شود و باعث می‌شود تا حرکت کشیدن با احساس بهتری انجام شود.

در هر صورت، پیکسل 6 Pro ظاهر «گران‌تری» دارد، حسی که هم از صفحه‌ نمایش لبه‌ های خمیده (که می‌دانیم متنفران صوتی دارد) و هم از حاشیه‌های باریک‌تر ناشی می‌شود.

Google Pixel 6 review

پیکسل 6 دارای یک دوربین سلفی پانچ در وسط لبه بالایی نمایشگر است و در بالای آن یک شکاف باریک بلند وجود دارد. 

یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر از انواع نوری، کمی بیش از یک چهارم مسیر تا محور مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته است. ما معمولاً از پایین بودن FPR ها شکایت داریم. 

Google Pixel 6 review

ابعاد پیکسل 6 158.6×74.8×8.9 میلی‌متر است که فقط 5 میلی‌ متر کوتاه‌ تر از Pro و یک میلی‌متر باریک‌تر است، هر دو گوشی ضخامت یکسانی دارند. بدون توجه به اینکه چگونه می‌خواهید آن را بچرخانید، غیرپرو، مینی پیکسل نیست. 207 گرمی که روی ترازو نشان داده شده است، باعث نمی شود تا این گوشی بهتر در جیب شما جای گیرد – این بیشتر از Galaxy S21+ یا iPhone 13 Pro است. 3g اضافی در Pro در این مرحله بی اهمیت است.

Google Pixel 6 review

بررسی صفحه نمایش گوشی گوگل پیکسل 6

صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED به اندازه کافی خوب است

در مورد طراحی گوشی گوگل پیکسل 6 باید بگوییم که گوشی پیکسل 6 در مقایسه با Pro دارای چند تنزل قابل توجه در بخش نمایشگر است و ما در مورد لبه های صاف صحبت نمی کنیم – این ممکن است در واقع از نظر برخی افراد یک مزیت باشد.

نه، ما در مورد رفرش ریت 90 هرتز در مقابل 120 هرتز در پیکسل بزرگ و وضوح 1080p صحبت می کنیم که در آن Pro تا 1440p می رسد.

Google Pixel 6 review

این هنوز یک AMOLED است، صفحه نمایش پیکسل 6، و با قطر 6.4 اینچ، گوشی کوچکی به حساب نمی آید –  همانطور که قبلاً مشخص شده است این گوشی کوچک به حساب نمی آید. رزولوشن 1080×2400 پیکسل به 411ppi می رسد که 100ppi کمتر از تراکم Pro است، اما کاملا قابل قبول است.

ما نتایج بسیار کمتری را برای روشنایی پیکسل 6 نسبت به آنچه از Pro دریافت کردیم اندازه‌گیری کردیم، اما هم 477 نیت که به صورت دستی قابل دستیابی است و هم نور محیطی 846 نیتی که اجباری شده است، نتایج بسیار خوبی هستند. رقبایی مانند آیفون 13 یا گلکسی اس 21 در یک میدان قرار دارند در حالی که iPhone Pros برتر و Galaxy Ultras از آستانه 1000 نیت فراتر می روند.

گوشی پیکسل 6 دارای یک انتخابگر سه حالته برای بازتولید رنگ است و هیچ گزینه ای برای تغییر بیشتر وجود ندارد. پیش‌تنظیم تطبیقی ​​خارج از جعبه، طیف رنگی گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و این کار را با دقت مناسبی انجام می‌دهد – میانگین dE2000 در آزمایش‌ های ما با نمونه‌ های رنگی DCI-P3 3.1 بود و نقطه سفید بر خلاف اکثر رنگ‌ های متمایل به آبی، دقیق بود. صفحه نمایش های موجود در بازار حالت تقویت شده در واقع با میانگین dE2000 2.9 به اهداف DCI-P3 نزدیک تر بود. حالت طبیعی برای محتوای sRGB مناسب است و میانگین dE2000 برابر با 1.9 – به اندازه کافی خوب است.

صفحه نمایش پیکسل 6 با HDR10+ سازگار است. همانطور که انتظار می رفت، استریم های HDR را در YouTube، Netflix و Amazon Prime Video دریافت کردیم.

Google Pixel 6 review

حداکثر رفرش ریت 90 هرتز پیکسل 6 ورود مناسبی به رفرش ریت بالا است. هنگامی که در اکثر برنامه ها برای چند ثانیه صفحه را لمس نمی کنید، با تغییر خودکار نسبتاً ساده به 60 هرتز کار می کند. بازی‌هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کنند، فرکانس کامل 90 هرتز را دریافت می‌کنند که خوب است. همچنین تغییر ظاهراً جدید در گزینه‌های برنامه‌نویس خوب است که به شما امکان می‌دهد همیشه حداکثر نرخ تازه‌سازی را اعمال کنید – امیدواریم که در آینده به نسخه‌های اندرویدی غیر گوگل نیز تبدیل شود.

بررسی عمر باتری گوشی گوگل پیکسل 6

گوشی پیکسل 6 دارای باتری 4614 میلی آمپر ساعتی است که کمی کوچکتر از باتری 5003 میلی آمپر ساعتی پرو است، اما برای نمایشگر و چیپست مناسب است.

Google Pixel 6 review

در آزمایش ما، پیکسل 6 برای بیش از 20 ساعت پخش ویدیوی آفلاین (با فرکانس 60 هرتز) خوب بود که پنج ساعت بیشتر از Pro. با این حال، در مرور وب Wi-Fi، نتایج در دوازده ساعت و نیم یکسان است (Pixel 6 در 90 هرتز قفل شده بود). زمان مکالمه در Pixel 6 در ساعت 21:14 کمتر بود، اما با این حال هنوز خوب است. با در نظر گرفتن عملکرد آماده به کار مشابه بین این دو، پیکسل 6 در نهایت رتبه استقامت کلی را نزدیک به همتای خود – 86 ساعت اعلام کرد.

Google Pixel 6 review

بررسی گوشی پیکسل 6

اگر به دنبال کاهش عمر باتری پیکسل 6 هستید، می‌توانید آن را با فرکانس 60 هرتز اجرا کنید. ما تست مرور وب خود را تکرار کردیم و دو ساعت کامل اضافی برای مجموع 14:23 ساعت دریافت کردیم. ما فکر می کنیم ارزش آن را دارد اگر بدانید که روز شلوغی خواهید داشت و هر دقیقه آن مهم است.

بررسی سرعت شارژ گوشی گوگل پیکسل 6

در مورد بررسی سرعت شارژ گوشی گوگل پیکسل 6 باید بگوییم که گوشی گوگل پیکسل 6 بدون شارژر در جعبه عرضه می شود. گوگل با استفاده از آداپتور 30 ​​واتی جدید خود که از USB Power Delivery 3.0 با PPS (به طور جداگانه فروخته می شود، 25 دلار در ایالات متحده، 29 یورو در اروپا) پشتیبانی می کند، و در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می شود. توجه داشته باشید، آنها به صراحت بیان نمی کنند که در واقع پیکسل ها را با 30 وات شارژ می کند.

ما یک آداپتور غیر اصلی با قابلیت 65 وات PPS را امتحان کردیم و در نیم ساعت به 48 درصد رسیدیم، به اندازه کافی به نیمه پر وعده داده شده نزدیک شد، با حداکثر توان مصرفی 20 وات و تغییر. تست 0 تا 100% 1:50 ساعت طولانی طول کشید.

ما آزمایش را با یک آداپتور 18 واتی گوگل تکرار کردیم، یکی از پیکسل‌ های اولیه و اساساً همان واحدی که همه آنها در زمانی که هنوز با شارژر ارسال می‌شدند، با آن حمل می‌شدند. ما این نظریه را مطرح کردیم که افرادی که پیکسل6s را می‌خرند، احتمالاً قبلاً پیکسل‌هایی را خریداری کرده‌اند و یکی از آن‌ها را در اطراف خود دارند. نتیجه کمی کمتر از نیم ساعت و کم و بیش همان زمان برای شارژ کامل دریافت کردیم.

پیکسل 6 از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. لیست گواهی در وب سایت WPC می گوید که با استفاده از پدهای شارژ Qi استاندارد، با نمایه قدرت توسعه یافته برای حداکثر نرخ شارژ 12 وات مطابقت دارد. از طرف دیگر،صفحات محصول گوگل بیان می کنند که Pixel Stand نسل دوم باید بتواند حداکثر 21 وات را ارائه کند.

بررسی اسپیکرهای گوشی گوگل پیکسل 6

گوشی پیکسل 6 دارای یک تنظیم بلندگوی استریو با پیکربندی معمول است – یک بلندگو در پایین و یکی از جلو در بالای صفحه نمایش که به عنوان یک گوشی نیز عمل می کند. گوشی در جهت عمودی به سمت کانال سمت چپ قرار می گیرد، در حالی که در حالت افقی، تلفن بر اساس ورودی شتاب سنج، کانال های صحیح را تعیین می کند. صرف نظر از اینکه فقط یک کانال را تغذیه می کنید، کانال دیگر نیز مقداری صدا تولید می کند، البته با حجم بسیار کمتر – یک روش نسبتاً رایج.

بررسی گوشی پیکسل 6

گوشی گوگل پیکسل 6 در تست بلندگوی ما رتبه “خوب” را از نظر بلندی صدا به دست آورد، همتراز با گلکسی اس 21 و کمی پایین تر از آیفون 13. اگر مجبور باشیم کیفیت صدا را رتبه بندی کنیم، آیفون در جایگاه برتر قرار می گیرد. نزدیک به پیکسل، و سپس گلکسی با مقداری اختلاف عقب است.

بررسی گوشی پیکسل 6

بررسی رابط کاربری و نرم افزار گوشی گوگل پیکسل 6

اندروید 12 مدتی است که عرضه شده است و ما یک بررسی کامل از آخرین سیستم عامل گوگل داریم که بر روی پیکسل های نسل قبلی اجرا می شود. گوشی گوگل پیکسل 6 دارای برخی ویژگی‌های انحصاری شامل تایپ صوتی، ترجمه زنده، و کمک تماس را ارائه می دهد که توسط چیپست سفارشی Tensor فعال شده‌اند.

Google Pixel 6 review

همیشه امکان وارد کردن متن با استفاده از صدا با Gboard وجود داشت، اما تراشه, Tensor Assistant Voice Typing را به ارائه می دهد: روشی بسیار بهتر برای تایپ صوتی. این ویژگی بدون اتصال به اینترنت کار می کند زیرا مدل زبان روی دستگاه است و زبان را تقریباً آنی پردازش می کند.

برای شروع تایپ با صدا، می‌توانید دکمه میکروفون را فشار دهید یا بگویید «Hey Google, type» و شروع به دور زدن کنید. می‌توانید به‌طور طبیعی‌تر با صدای خود پاسخ دهید، زیرا «دستیار» خودش علائم نگارشی را اضافه می کند، بنابراین حتی نیازی به گفتن چیزهایی مانند «نقطه» یا «علامت سؤال» ندارید.

اگر روی یک کلمه دیکته‌ شده ضربه بزنید، پیشنهادها اکنون جایگزین‌هایی را نشان می‌دهند که از نظر آوایی به آنچه می‌گویید نزدیک هستند، در مقابل کلمات پیشنهادیی نیز وجود دارند. همچنین می‌توانید برای حذف آخرین چیزی که با صدا وارد کرده‌اید، «Clear»، «ارسال» (در برنامه‌های پشتیبانی‌شده)، «Clear all» برای پاک کردن کل قسمت متن، یا «Stop» را برای توقف ورودی صوتی بگویید.

می‌ توانید روی یک کلمه ضربه بزنید و دوباره آن را تلفظ کنید تا آن را تصحیح کنید، یا می‌توانید مکان‌ نما را قبل از درج متن بیشتر حرکت دهید، همه اینها بدون نیاز به فشار دادن دوباره دکمه صدا انجام می گیرد. برخی از شکلک‌ها را می‌توان با صدا نیز درج کرد، مانند «اموجی لبخند با دندان»، و می‌توانید کلماتی را که ممکن است «دستیار» متوجه نشود، تلفظ کنید.

بررسی گوشی پیکسل 6

 

 

مدل زبان جدید، رونویسی بسیار سریع‌تر و مطمئن‌تر از صدا به متن را امکان‌پذیر می‌کند، بنابراین زمان‌ های بازگشت دستیار Google را برای درخواست‌ های صوتی سرعت می‌بخشد. این ترجمه نیز به این ترکیب اضافه می‌شود، که حالت مترجم گوگل را هنگامی که برای صحبت با شخصی به زبان مادری او به کمک نیاز دارید، یا اگر از یک برنامه پیامرسانی پشتیبانی‌شده استفاده می‌کنید، بهبود می‌بخشد. اگر می‌خواهید با شخصی به زبان دیگری مکالمه متنی داشته باشید، می‌توانید این کار را انجام دهید و گوگل هر دو جهت را به سرعت ترجمه می‌کند.

ترجمه زنده به اندازه کافی خوب کار کرد، به جز چند باگ. این ویژگی در تنظیمات سیستم پنهان است و باید زبانی را که باید از آن ترجمه شود به صورت دستی دانلود کنید. ترجمه ها مشکلی نداشتند و نتایج به این بستگی دارد که طرف مقابل در جملات کامل بنویسد یا خیر. حتی هنوز هم، پس از تنظیم همه چیز، این ویژگی همانطور که تبلیغ می شود کار می کند و نیاز به ترجمه دستی هر پیامی که ارسال و دریافت می کنید را ندارد.

بررسی گوشی پیکسل 6

ترجمه زنده برای پیام‌رسانی در حال حاضر تنها در ده‌ها برنامه پیام‌رسانی و به زبان‌های زیر پشتیبانی می‌شود: انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، چینی ساده شده، هندی، لهستانی و روسی. ترجمه زنده همچنین برای ترجمه محتوای گفتاری کار می کند، به شرطی که به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی یا ژاپنی (بتا) باشد – برای مثال نه به زبان فنلاندی. صدایی که از یک منبع ویدیویی یا صوتی می آید را می توان در زمان واقعی رونویسی و ترجمه کرد.

بررسی گوشی پیکسل 6

نقطه ضعف استفاده از این ویژگی این است که ترجمه واقعی هنوز کمی کند و بی‌حجم است. از آنجایی که کلمات همانطور که در زبان مادری خود گفته می‌شوند ظاهر می‌شوند، متنی که در زبان ترجمه شده می‌خوانید، کل مدت زمان بیان خود را تا تکمیل جمله و اضافه شدن علائم نگارشی تغییر می‌دهد. این می‌تواند خواندن زیرنویس‌های ترجمه‌شده زنده را گمراه‌کننده و درک آن دشوار کند. اما اگر زبان اصلی را نمی فهمید، به هر حال چه گزینه هایی دارید؟

ممکن است نتوانید از ترجمه زنده برای برنامه هایی با محتوای دارای حق نسخه برداری استفاده کنید. به عنوان مثال، ترجمه زنده برای زیرنویس یک برنامه تلویزیونی ژاپنی در برنامه نتفلیکس کار نمی کند زیرا این ویژگی برای برنامه غیرفعال شده است. در حالی که این ویژگی همانطور که تبلیغ می‌شود کار می‌کند و مفهوم کاملاً مفید است، به نظر می‌رسد که چند سال دیگر زمان نیاز دارد تا به طور کامل ظاهر شود.

بررسی گوشی پیکسل 6

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی گوگل پیکسل 6

گوشی پیکسل 6 از چیپست اختصاصی Tensor بهره می برد که تلاش مشترک گوگل و سامسونگ است. پیشرفت هایی را در یادگیری ماشینی و عکاسی محاسباتی امکان پذیر می کند که گوگل نمی توانست با استفاده از تراشه کوالکام به آن دست یابد.

Google Pixel 6 review

CPU در تنظیمات متفاوتی نسبت به طرح‌های رقیب قرار دارد و پیکربندی هسته‌ای 2+2+4 را ارائه می‌کند، برخلاف ترتیبات غالب 1+3+4. شما دو هسته قدرتمند Cortex-X1 تا 2.8 گیگاهرتز، یک جفت هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.25 گیگاهرتز و یک خوشه چهار هسته ای کم مصرف از هسته های Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دریافت می کنید. Tensor گوگل برای دو هسته X1 بهینه شده است تا با استفاده از بخشی از حجم کاری به جای حداکثر کردن هسته های میانی، وظایف سطح متوسط ​​را انجام دهد. برای گرافیک، Mali G78 MP20 20 هسته ای وجود دارد.

TPU (واحد پردازش تنسور، که کل تراشه به نام آن نامگذاری شده است) یک موتور یادگیری ماشینی دارد که برای «جایی که موتورهای ML در حال حرکت هستند، نه برای جایی که امروز هستند» ساخته شده است. این جزء از تراشه Tensor ویژگی‌های دوربین جدید را کنترل می‌کند، از جمله الگوریتم جدید HDRnet برای فیلم‌برداری و یک مدل زبان به‌ روز استفاده شده توسط Google Assistant که سرعت و دقت ترجمه را بهبود می‌بخشد.

این مدل همچنین ویژگی‌ های جدید Live Translate را در پیکسل 6 و 6 پرو فعال می‌کند. همچنین یک “Context Hub” وجود دارد که وظایف پس‌ زمینه یا “تجربه‌های محیطی” مانند نمایشگر همیشه روشن و ویژگی‌های Now Playing را بدون تخلیه انرژی انجام می‌دهد.

به نقل از رویداد مطبوعاتی گوگل: “از آنجایی که برنامه های نرم افزاری در گوشی های همراه پیچیده تر می شوند، آنها بر روی چندین بخش از تراشه اجرا می شوند. این محاسبات ناهمگن است.” هدف گوگل از تراشه Tensor این است که همه اجزای داخل به جای بهینه سازی برای حداکثر سرعت، به طور موثر با هم کار کنند.

با این فرض، ما انتظار نداشتیم که نتایج بنچمارک بالاتری در نمودار داشته باشیم، و در واقع، ما در GeekBench برای عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، اعداد بسیار خوبی به دست آوردیم.

حفظ این اوج عملکرد دشوار بود، و در تست استرس 3DMark Wild Life، نتیجه پیکسل 6 از اولین اجرای پیشرو در کلاس به کمتر از نصف آن در آخرین حلقه کاهش یافت. پایداری CPU نیز خیره کننده نبود، با کاهش 61 درصدی حداکثر عملکرد در تست throttling CPU. به طور طبیعی، اینها بارهای مصنوعی و در عین حال بسیار شدید هستند، بنابراین نباید آنها را به عنوان نمایشی از استفاده در دنیای واقعی در نظر گرفت.

بررسی دوربین گوشی گوگل پیکسل 6

در مورد بررسی دوربین گوشی گوگل پیکسل 6 باید بگوییم که دوربین پشتی پیکسل 6 تا حدودی جانشین معنوی پیکسل 5 است – این دوربین دارای یک دوربین “اصلی” و نسبتاً عریض و یک واحد فوق عریض است، اما این گوشی فاقد تله فوتو است . دوربین هایی که پیکسل 6 دارد، با این حال، با همتای لوکس تر خود به اشتراک گذاشته می شود.

Google Pixel 6 review

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی پشت نوار مشکی پشت پیکسل 6 پنهان شده است. این بر اساس سنسور GN1 سامسونگ، تصویرگر نوع 1/1.31 اینچی با پیکسل‌های 1.2 میکرومتر و آرایه فیلتر رنگی تتراپیکسلی (یا Quad Bayer) است. باینینگ 4 به 1 به این معنی است که تصاویر 12.5 مگاپیکسلی دریافت می‌کنید. حسگر با یک لنز معادل 24 میلی متر (طبق EXIF؛ ما 25 میلی متر را در جاهای دیگر نقل کرده ایم) با دیافراگم f/1.85 و تثبیت کننده اپتیکال همراه است.

دوربین فوق عریض از واحد پیکسل 5 به‌روزرسانی می‌شود، و در حالی که همان دوربین 6 پرو است، می‌توان گفت که به اندازه کافی به‌ روز رسانی نشده است. مهمتر از همه، فاقد فوکوس خودکار است که به این معنی است که برای سوژه های نزدیک خوب نیست، چه برسد به نزدیکی های شدیدتر. با این حال، این یک واحد 12 مگاپیکسلی با قابلیت مناسب (که تصاویر 12.5 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی تولید می کند، اما چه کسی در حال شمارش است) با سنسور معمولی RGB Bayer است.

مشخصات گوگل می گوید میدان دید 114 درجه، که معادل 14 میلی متری نسبتاً شدید است، اما این به صراحت زمانی است که شما در حال عکاسی با فرمت RAW هستید. داده‌های EXIF ​​در JPEG‌های ما 16 میلی‌متر است، و ما اسنادی را نیز دیده‌ایم که 17 میلی‌متر را نشان می‌دهند، و آن FoV‌های باریک‌تر با چیزی که با چشمانمان می‌بینیم مطابقت دارند.

به نظر می‌رسد دوربین سلفی مستقیماً از Pixel 5 منتقل شده است. این یک واحد 8 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتری در پشت یک لنز معادل 24 میلی‌ متری با دیافراگم f/2.0 است. در اینجا نیز فوکوس خودکار وجود ندارد.

Google Pixel 6 review

اپلیکیشن دوربین برای این نسل کاملاً بازسازی شده است. در منظره یاب اصلی، یک چرخ دنده تنظیمات را در گوشه بالا سمت چپ و یک گزینه موقعیت مکانی در گوشه بالا سمت راست می بینید که می توانید تصمیم بگیرید که آیا عکس ها یا فیلم های گرفته شده را در گالری عکس یا پوشه قفل شده ذخیره کنید.

بررسی گوشی پیکسل 6

برنامه دوربین همیشه به طور پیش فرض روی حالت عکس “دوربین” خواهد بود. از چپ به راست، حالت‌های عکسبرداری عبارتند از: دید در شب، موشن، پرتره، دوربین، ویدیو و حالت‌ها که به شما امکان دسترسی به حالت‌های پانوراما، عکس کروی و لنز گوگل را می‌دهد. لنز دارای حالت‌ هایی برای ترجمه، متن، جستجو، تکالیف، خرید، مکان‌ها و غذاخوری است.

Google Pixel 6 review

با ضربه زدن روی جایی در منظره یاب، تعدادی اسلایدر ظاهر می شوند – برای تعادل رنگ سفید، سایه و نور. در صورت تمایل می توانید تعداد زیادی از آنها را غیرفعال کنید. گزینه ای برای گرفتن تصاویر RAW ارائه شده است، اما ابتدا باید این مورد را به طور خاص در تنظیمات فعال کنید. هیچ تنظیم یا حالتی وجود ندارد که پیکسل 6 با وضوح 50 مگاپیکسلی اصلی سنسور عکس بگیرد.

حالت دوربین حرکتی برای نسل پیکسل 6 جدید است و دو گزینه عکاسی دارد. Action Pan برای گرفتن یک سوژه با حرکت سریع با دنبال کردن مسیر آن با تلفن و محو کردن پس‌زمینه در این فرآیند استفاده می‌شود. نوردهی طولانی برعکس است: دکمه شاتر را فشار می‌دهید تا از چیزی مانند قطار، چراغ‌های خودرو یا چیزی که به سرعت در حال حرکت است عکس بگیرید، و پس‌زمینه واضح می‌ماند. حالت‌های حرکتی در حال حاضر در بتا هستند اما خارج از جعبه در دسترس هستند.

بررسی کیفیت عکس های گرفته شده در روز گوشی گوگل پیکسل 6

عکس های خارج از نور روز از دوربین اصلی پیکسل 6 به درستی عالی هستند. ما شاهد کنتراست بسیار بالایی هستیم، اما همچنین یک محدوده دینامیکی گسترده با افراط های تونال به خوبی توسعه یافته را مشاهده می کنیم. رنگ‌ها بدون اینکه آنها را به منطقه اشباع بیش از حد سوق دهند زنده هستند.

وضوح نیز عالی است، با نمایش پیکسلی مشخصه با جزئیات دقیق که برخی ممکن است آن را شنی بنامند، و این ظاهری است که اکثر ما اینجا از آن لذت می بریم. در همین حال، نویز چیزی نیست که در تصاویر دوربین اصلی پیکسل 6 مشاهده کنید.

Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 45, 1/7092s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 43, 1/3906s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 46, 1/3425s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 40, 1/4525s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 46, 1/3425s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 46, 1/4348s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 40, 1/3425s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 40, 1/2179s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 42, 1/2632s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 42, 1/6667s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.9, ISO 102, 1/24s - Google Pixel 6 review

 

ما این بار یک آیفون 13 پرو  داشتیم و چند صحنه را برای مقایسه گرفتیم. پیکسل با جزئیات با فرکانس بالا در برگ ها یا علف ها بسیار بهتر عمل می کند. همچنین صحنه های کنتراست بالا را با ظرافت بسیار بیشتری مدیریت می کند. این تفاوت چندانی نیست، اما اگر مجبور به انتخاب باشیم، احتمالاً به پیکسل اشاره می کنیم.

Daylight samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 43, 1/3906s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 50, 1/5319s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 46, 1/3425s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 50, 1/5076s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 40, 1/4525s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 50, 1/8696s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 46, 1/3425s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 50, 1/3257s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 46, 1/4348s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 50, 1/6993s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 42, 1/6667s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 50, 1/12658s - Google Pixel 6 review

 

پیکسل 6 دوربین تله فوتو ندارد، اما دارای دکمه زوم 2 برابری در منظره یاب است. اینها به خوبی می توانند شما را گول بزنند که از یک دوربین اختصاصی با بزرگنمایی صفحه نمایش می آیند – آنها به راحتی برای اشتراک گذاری به اندازه کافی خوب هستند – رنگ ها و محدوده دینامیکی مانند عکس های 1 برابر است. به طور طبیعی، در بررسی 1:1، ماهیت برش و درجه یک آنها آشکار می شود، و وضوح سطح پیکسل عالی نیست.

Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 44, 1/9434s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 44, 1/3774s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 41, 1/3774s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 43, 1/4717s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 34, 1/1019s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 47, 1/3774s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 45, 1/4525s - Google Pixel 6 review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 39, 1/3145s - Google Pixel 6 review
Daylight samples, main camera (2x zoom)

دوربین فوق عریض Pixel 6 برای شروع، آنقدر عریض نیست، مطمئناً به اندازه تلاش‌های رقیب اپل یا سامسونگ نیست. به غیر از میدان دید نسبتاً باریک آن، عکس های بسیار خوبی می گیرد. باز هم، ما در مورد تصاویر متضاد با دامنه دینامیکی گسترده و رنگ های دلپذیر و پر جنب و جوش صحبت می کنیم. شما جزئیات زیادی را دریافت می کنید، اما نویز نیز وجود دارد. 

یک نقص قابل توجه در اینجا فوکوس خودکار است، بنابراین فوق عریض Pixel 6 برای مناظر وسیع مناسب است – می توانید از نزدیک یا تأکید بر پرسپکتیو روی سوژه های اطراف را فراموش کنید.

Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 49, 1/4049s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 46, 1/3876s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 49, 1/3448s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 48, 1/3571s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 48, 1/3205s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 50, 1/3205s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 50, 1/2653s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 51, 1/1754s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 51, 1/5464s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 53, 1/738s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 145, 1/24s - Google Pixel 6 review Daylight samples, ultrawide camera (0.7x) - f/2.2, ISO 45, 1/664s - Google Pixel 6 review

بررسی کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم گوشی گوگل پیکسل 6

حالت پیش‌فرض دوربین برای تولید تصاویر بسیار خوب به کمک Night Sight نیاز ندارد، اگرچه به هر حال باید مقداری تصویر روی هم انجام شود. ما در حال دریافت نوردهی های خوب و متعادل و دامنه پویا گسترده با توسعه مناسب در هر دو حد هستیم. رنگ‌ها دقیق هستند و زنده بودن را از عکس‌های نور روز حفظ می‌کنند، در اینجا هیچ کاهش اشباع وجود ندارد. جزئیات به طور کلی خوب است، اگرچه سایه ها می توانند کمی مات باشند و نویز در آن پنهان می شود.

Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 584, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 235, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 359, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 642, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 462, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 1189, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 4533, 1/17s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 371, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 290, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 290, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 399, 1/83s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 303, 1/25s - Google Pixel 6 review
Low-light samples, main camera (1x), Camera mode without Auto Night Sight

Night Sight تغییراتی نه چندان چشمگیر را ایجاد می کند، اما همچنان قابل توجه است. سایه‌ ها و تون‌ های میانی پایین‌تر بولد می‌شوند و وضوح و جزئیات را بهبود می‌بخشند – اکنون می‌توانید بافت‌ هایی را ببینید که در آن چیزها قبل از آن خیلی نرم بودند. منابع نور نقطه ای با نواحی کمتر بولد شده رندر می شوند و رنگ زیر لکه های سفید قبلی را آشکار می کنند. منتقدین پیکسل ممکن است این عکس‌ ها را به‌طور مصنوعی روشن‌ شده و «واقع‌بینانه» خطاب کنند، اما ما استدلال می‌کنیم که باید این‌طور باشد.

Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 42, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 61, 1/8s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 45, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 111, 1/8s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 100, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 511, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 38, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 92, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 45, 1/13s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/10s - Google Pixel 6 review

حالت معمولی دوربین، پیش‌ بینی‌ هایی برای ضبط خودکار Night Sight دارد، و این حالت پیش‌فرض برنامه است، اگرچه می‌توانید این رفتار را غیرفعال کنید. این به طور خودکار برای اکثر صحنه های کم نور ما شروع شد، اما از چند صحنه که نور برای نوردهی منظم کافی است، گذشت. از آنجایی که در منظره یاب یک نشانه واضح وجود دارد که آیا گوشی از Night Sight در حالت دوربین استفاده می‌کند، بعید است در موارد نادری که در تاریکی این کار را انجام نمی‌دهد مورد توجه قرار نگیرد.

یک مشاهده کنجکاوانه این است که در حالی که اینها پسوند “NIGHT” را در نام فایل به عنوان مواردی که در حالت دید در شب گرفته شده اند دریافت نمی کنند، نماد هلال را در تصویر کوچک در گالری دارند – یکی دیگر از ویژگی های خاص گوگل. از نظر ما، این عکس‌ها مشابه عکس‌های Night Sight هستند.

Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 41, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 79, 1/8s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 41, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 41, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 102, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 607, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 47, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 38, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight - f/1.9, ISO 81, 1/3s - Google Pixel 6 review
Low-light samples, main camera (1x), Camera mode with Auto Night Sight

در اینجا نحوه مقایسه Night Sight پیکسل 6 با حالت شب آیفون 13 پرو ارائه شده است. به عنوان یک قاعده کلی، پیکسل تصاویر روشن‌ تری با سایه‌ های توسعه‌ یافته‌ تر به شما ارائه می‌دهد، با بزرگی شکاف از صحنه‌ای به صحنه دیگر. شاید یک برد باریک در وضوح نیز به گوشی گوگل تعلق گیرد. در هر صورت، شب و روز تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

Low-light samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 42, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 500, 1/12s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 61, 1/8s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 500, 1/50s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 45, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 500, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 40, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 800, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 40, 1/10s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 500, 1/33s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): Pixel 6 - f/1.9, ISO 100, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (1x): iPhone 13 Pro - f/1.5, ISO 1000, 1/9s - Google Pixel 6 review

در سطح زوم 2 برابری، Pixel 6 با توجه به اینکه از دوربین اصلی تهیه شده است، نتایج مناسبی را ارائه می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، تعجبی ندارد که از نظر رنگ و محدوده دینامیکی شبیه به هم به نظر می رسند. در مورد جزئیات نیز نیمه بد نیستند، و علیرغم اینکه کاملا واضح نیستند اما قابل تعریف هستند.

Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 526, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 245, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 645, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 527, 1/152s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 344, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 855, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 606, 1/8s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 873, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 223, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 125, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Camera mode without Auto Night Sight - f/1.9, ISO 632, 1/24s - Google Pixel 6 review

Night Sight می‌تواند چیزها را در قسمت جلویی جزئیات کمی بهبود بخشد و همچنین به محدوده دینامیکی در نقاط افراطی کمک می‌کند – باز هم، نتایجی مشابه با آنچه هنگام عکاسی 1x بدست می‌آورید. این نیز خروجی ای است که با فعال کردن خودکار Night Sight دریافت می کنید، منهای صحنه های گاه به گاه که در آن درگیر نمی شود.

Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 187, 1/14s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/6s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 254, 1/100s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/11s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 80, 1/3s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 148, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 44, 1/1s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/6s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 40, 1/10s - Google Pixel 6 review Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight - f/1.9, ISO 39, 1/2s - Google Pixel 6 review
Low-light samples, main camera (2x zoom), Night Sight

دوربین فوق عریض در شب بدون هیچ کمکی برای Night Sight روزهای سختی را سپری می کند. معمولاً تصاویر کم نور به نظر می رسند و سایه های عمیق و پر سر و صدا دریافت خواهید کرد.

Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 97, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 56, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 223, 1/9s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 45, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 59, 1/4s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 50, 1/6s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 153, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 648, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 62, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 54, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 87, 1/2s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Night Sight - f/2.2, ISO 123, 1/14s - Google Pixel 6 review

از سوی دیگر، با روشن بودن Night Sight، اوضاع بسیار بهتر به نظر می رسد. نوردهی به طور چشمگیری بهبود یافته است، جزئیات در سایه ها برداشته می شود و نویز نیز کاهش می یابد. تغییر زیادی در منطقه برجسته وجود ندارد، اما نمی‌توان گفت که نیاز به بهبود دارد – منابع نور نقطه‌ای قبلاً در حالت دوربین به خوبی ارائه شده بودند.

Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 791, 1/13s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 434, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 688, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 637, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 629, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 287, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 1266, 1/13s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 2811, 1/8s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 721, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 893, 1/25s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 1347, 1/24s - Google Pixel 6 review Low-light samples, ultrawide camera (0.7x), Camera mode without Auto Night Sight - f/2.2, ISO 267, 1/24s - Google Pixel 6 review

پس از اتمام نمونه‌های واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که گوگل پیکسل 6 چگونه در مقابل رقبا قرار می‌گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

بررسی حالت پرتره

حالت پرتره در پیکسل 6 در دو سطح زوم با برچسب 1x و 2x ارائه می شود، اما آنها واقعاً با 1x و 2x دوربین اصلی مطابقت ندارند. 1x بیشتر 1.3x است (که اتفاقاً برچسبی است که اگر ابتدا روی 2x در حالت دوربین ضربه بزنید و سپس به حالت پرتره بروید – فقط موارد پیکسلی دریافت می کند) و این خوب است – به اندازه کافی از آن فاصله می گیرد. فاصله دوربین از سوژه شما کافی است و در عین حال پرسپکتیو را نیز بهبود می بخشد، بدون اینکه بر وضوح بیش از حد تأثیر بگذارد.

بنابراین بله، پرتره‌هایی که با زوم 1 برابر گرفته شده‌اند، به خوبی روی سوژه شما شارپ هستند – نه پین‌شارپ و با کمی شارپ‌ سازی آزاد اعمال شده، اما همچنان بافتی بسیار شبیه به پیکسل دارند. تفکیک سوژه به طور کلی خوب است، حتی با مدل موهای نامرتب، اما به دور از خطا است، و ما در مورد خطوط لباس با هم ترکیب شدیم. ما می گوییم اهرم تاری پیش فرض پس زمینه نیز کمی زیاد است و ظاهری مصنوعی ایجاد می کند. با این حال، می توانید آن را در گالری تغییر دهید، بنابراین مشکل بزرگی نیست.

Portrait mode samples, 1x - f/1.9, ISO 45, 1/39s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 1x - f/1.9, ISO 70, 1/24s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 1x - f/1.9, ISO 49, 1/24s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 1x - f/1.9, ISO 40, 1/1287s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 1x - f/1.9, ISO 40, 1/1572s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 1x - f/1.9, ISO 44, 1/3425s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 1x - f/1.9, ISO 45, 1/138s - Google Pixel 6 review
Portrait mode samples, 1x

سطح زوم 2 برابری، ما فقط به خاطر دقیق بودن آن را در نظر می گیریم – خیلی بد است، از آن استفاده نکنید.

Portrait mode samples, 2x - f/1.9, ISO 46, 1/37s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 2x - f/1.9, ISO 58, 1/24s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 2x - f/1.9, ISO 60, 1/24s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 2x - f/1.9, ISO 40, 1/1258s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 2x - f/1.9, ISO 42, 1/1451s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 2x - f/1.9, ISO 44, 1/3534s - Google Pixel 6 review Portrait mode samples, 2x - f/1.9, ISO 43, 1/127s - Google Pixel 6 review

بررسی دوربین سلفی

دوربین سلفی در غیر پرو پیکسل 6 با دوربین پرو متفاوت است، و این دوربین نمی‌تواند میدان دید کاملاً وسیعی را پوشش دهد – همانطور که گفته شد، معادل 24 میلی‌متری در اینجا چیزی جز محدودکننده است. تصاویر 8 مگاپیکسلی واضح و دقیق با کمترین نویز دریافت می کنید. محدوده دینامیکی عالی است و حتی صحنه هایی با نور پس زمینه قوی نیز به خوبی رندر می شوند. رنگ‌ها باز هم بسیار خوشایند هستند، حداقل در مورد این سوژه مردانه قفقازی، با کمی گرمای بیشتر روی رنگ پوست.

Selfie samples - f/2.0, ISO 31, 1/114s - Google Pixel 6 review Selfie samples - f/2.0, ISO 61, 1/24s - Google Pixel 6 review Selfie samples - f/2.0, ISO 87, 1/29s - Google Pixel 6 review Selfie samples - f/2.0, ISO 39, 1/28s - Google Pixel 6 review Selfie samples - f/2.0, ISO 35, 1/1027s - Google Pixel 6 review Selfie samples - f/2.0, ISO 37, 1/1070s - Google Pixel 6 review Selfie samples - f/2.0, ISO 40, 1/2331s - Google Pixel 6 review Selfie samples - f/2.0, ISO 37, 1/4274s - Google Pixel 6 review
Selfie samples

پرتره های سلفی هیچ تغییر واقعی در ویژگی‌های جهانی یا سطح پیکسل ایجاد نمی‌کنند – رنگ‌ها یکسان هستند، HDR در انفجار کامل است، جزئیات در جایی که لازم است واضح است. به جرأت می‌توان گفت که تفکیک سوژه‌ها در سلفی‌ها بهتر از دوربین عقب است، و سطح تاری محافظه‌کارانه‌تر در اینجا ظاهری ارگانیک‌تر را نیز ایجاد می‌کند.

Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 35, 1/129s - Google Pixel 6 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 60, 1/24s - Google Pixel 6 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 73, 1/24s - Google Pixel 6 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 39, 1/28s - Google Pixel 6 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 34, 1/1027s - Google Pixel 6 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 37, 1/1070s - Google Pixel 6 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 39, 1/2331s - Google Pixel 6 review Selfie samples, Portrait mode - f/2.0, ISO 37, 1/4525s - Google Pixel 6 review

بررسی موشن دوربین

حالت موشن و یا حرکت هنوز در مرحله بتا است، و این در تلاش ما برای گرفتن عکس Action Pan نشان داده شد. از بیش از ده ها تلاش، چند عکس قابل استفاده دریافت کردیم. آنها جالب به نظر می رسند، اما بررسی دقیق تر نقص هایی را در تشخیص سوژه نشان می دهد و جزئیات زیادی در مورد سوژه نیز ندارد. علاوه بر این، زمان‌بندی عکس ساده نیست – به نظر می‌ رسید هرگز نمی‌ توانیم سوژه را در مرکز کادر قرار دهیم.

Action Pan - f/1.9, ISO 309, 1/164s - Google Pixel 6 review Action Pan - f/1.9, ISO 735, 1/418s - Google Pixel 6 review Action Pan - f/1.9, ISO 379, 1/196s - Google Pixel 6 review Action Pan - f/1.9, ISO 178, 1/94s - Google Pixel 6 review

نوردهی طولانی مدت کمی آسان‌ تر است – شما فقط همانجا می‌ایستید، لزوماً سوژه را دنبال نمی‌کنید.

Long Exposure - f/1.9, ISO 45, 1/558s - Google Pixel 6 review Long Exposure - f/1.9, ISO 46, 1/678s - Google Pixel 6 review Long Exposure - f/1.9, ISO 46, 1/529s - Google Pixel 6 review Long Exposure - f/1.9, ISO 46, 1/529s - Google Pixel 6 review
Long Exposure

به عنوان یک چیز جدید، می‌توان گفت که ویژگی Motion ارزش چند بار امتحان کردن را دارد.

اریزر جادویی

در دسته جدید، ابزار Magic Eraser در Google Photos نیز قرار دارد. برای سهولت استفاده امتیاز می گیرد زیرا به ورودی بسیار کمی از کاربر نیاز دارد – فقط باید اطراف شی ای را که می خواهید از عکس خود حذف کنید بکشید و این کار را انجام می دهد. اگر از نزدیک به دنبال عیوب نباشید، نتایج خوب است.

Magic Eraser samples: Before - f/1.9, ISO 81, 1/3s - Google Pixel 6 review Magic Eraser samples: After - f/1.9, ISO 81, 1/3s - Google Pixel 6 review Magic Eraser samples: Before - f/1.9, ISO 114, 1/24s - Google Pixel 6 review Magic Eraser samples: After - f/1.9, ISO 114, 1/24s - Google Pixel 6 review Magic Eraser samples: Before - f/2.0, ISO 66, 1/24s - Google Pixel 6 review Magic Eraser samples: After - f/2.0, ISO 66, 1/24s - Google Pixel 6 review Magic Eraser samples: Before - f/2.2, ISO 45, 1/664s - Google Pixel 6 review Magic Eraser samples: After - f/2.2, ISO 45, 1/664s - Google Pixel 6 review

4K60 و تمامی حالت های استابیلیزیشن های

گوگل پیکسل 6 می تواند تا 4K60 با دوربین اصلی یا 4K30 با ultrawide فیلم ضبط کند. شما همچنین می توانید تا 4K60 را در سطح زوم 2 برابری انجام دهید، اما انتظار بزرگی نداشته باشید. h.265 به طور پیش‌فرض در واحد بررسی ما فعال بود، اما می‌توانید کلید را روی h.264 رایج‌تر (و کارآمدتر) تغییر دهید.

Video recording UI: Viewfinder - Google Pixel 6 review Video recording UI: Stabilization options - Google Pixel 6 review Video recording UI: Quick settings - Google Pixel 6 review

فیلمبرداری دوربین اصلی 4K30 (بیت ریت 48 مگابیت بر ثانیه در ساعت 264) بسیار خوب است. نوردهی دقیق است، محدوده دینامیکی عالی است، رنگ ها زنده هستند، شاید کمی بیش از حد. وضوح و جزئیات با رقبای اپل و سامسونگ برابری می کند، همه آنها یک درجه پایین تر از Mi 11 Ultra هستند.

در زوم 2 برابری، 4K در سمت نرم است، اگرچه اگر فیلم را روی صفحه‌نمایش کوچک‌تر یا از دورتر تماشا می‌کنید، می‌توانید آن را قابل قبول بدانید. اما پس چرا در وهله اول عکاسی با کیفیت 4K را به زحمت بیندازید.

عکسبرداری 4K فوق عریض، حس خوبی را به شما می دهد و تطابق عالی در رنگ ها و محدوده دینامیکی را به دوربین اصلی ارائه می دهد. این ویدیو نیز واضح و دقیق است، البته به طور جزئی کمتر از آنچه از iPhone 13 Pro و Galaxy S21 دریافت کردیم.

در نور کم، دوربین اصلی عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد، بهتر از آنچه آیفون می تواند در شرایط مشابه انجام دهد، و جزئیات بسیار خوبی را در مناطقی با حداقل نور مناسب ثبت می کند. با این حال، سایه‌ ها می‌توانند مبهم باشند و دامنه دینامیکی آن چندان گسترده نیست.

4K در سطح زوم 2 برابری برای 4K بسیار ملایم است. ما می گوییم که رقیب فیلم 1080p مناسبی است که در این شرایط گرفته شده است.

دوربین اولتراواید و یا فوق عریض این گوشی عکس های خوبی را پس از تاریک شدن هوا ارائه نمی دهد.

پیکسل 6 دارای یک کلید تثبیت کننده ویدیوی جهانی در تنظیمات و یک انتخابگر حالت تثبیت کننده دقیق تر در منظره یاب است. پیش فرض “استاندارد” است. برای حرکت نور طراحی شده است و می توانید از آن در هر سه سطح زوم استفاده کنید.

در این حالت، دوربین اصلی گیره‌های بسیار پایداری را با لرزش‌های ناشی از راه رفتن به خوبی اتو شده، تابه‌های صاف و تقریباً ثابت ضبط هنگامی که فقط گوشی را به جایی نشان می‌دهد، تولید می‌کند. در اولتراواید هم همین داستان است.

Cinematic Pan فقط در دوربین اصلی می‌تواند در هر دو کیفیت 4K و 1080p ضبط کند. با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می کند، اما فیلم را با سرعت 30 فریم در ثانیه برای یک جلوه حرکت آهسته سبک با نیم سرعت رمزگذاری می کند.

همچنین یک حالت «فعال» برای حرکات سنگین وجود دارد که فقط از دوربین فوق عریض استفاده می کند و همچنان سطوح زوم 1x و 2x را ارائه می دهد. در اینجا نمی توانید رزولوشن یا نرخ فریم را انتخاب کنید، 1030p در 30fps است. کیفیت ویدیو در نتیجه ترکیبی از وضوح پایین تر و برش به طور قابل توجهی کاهش می یابد، اما برای “حرکات سنگین” که در آن عمل مهمتر از کیفیت است، احتمالاً به اندازه کافی خوب خواهد بود. باز هم، زمانی که گوشی را در یک جهت گرفته اید، ویدیو به طرز وحشتناکی ثابت است.

در واقع یک حالت اختصاصی برای آن وجود دارد. این «قفل» نام دارد و برای عکاسی از سوژه های دور بدون حرکت دادن گوشی طراحی شده است. سطح زوم 2x و 5x و امکان انتخاب 1080p یا 4K و 30fps و 60fps را ارائه می دهد.

از آنجایی که Pixel 6 واقعاً یک دوربین واقعی دارد، تنظیمات 5x احتمالاً بقایای برنامه دوربین Pixel 6 Pro است که کسی فکر نمی‌کرد آن را از کد غیرپرو حذف کند – نتیجه به درستی بد است.

با این حال، در 2x، در حالی که وضوح فوق العاده ای ندارد، فیلم از نظر کیفیت مناسب است و از نظر ثبات بسیار عالی است. می توانید دقیقا در هنگام ضبط فیلم صدای باد را بشنوید، و تلفن همه چیز را به‌طور قابل‌توجهی ثابت نگه داشته است، تقریباً ثابت نگه داشته است که در ویدیوی بالاتر صفحه‌ای که روی سه‌پایه بدون تثبیت‌ کننده نرم‌ افزاری گرفته شده است.

البته حالت “استاندارد” در 2 برابر نیز کار می کند. تقریباً به خوبی «قفل شده» است، اما نه کاملاً. یا بازاریابی به ما رسید و Locked بهتر از استاندارد به نظر می رسد.

در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه Google Pixel 6 با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی گوگل پیکسل 6

گوشی پیکسل 6 پرو پرچم‌دار واقعی گوگل است، و وظیفه آن مدل است که در مقابل رقابت Pro Maxes و Ultras این دنیا ایستادگی کند. در همین حال، پیکسل 6 با آرمان های ساده تر (و قیمت درخواستی) خود با جمعیتی نه چندان سخت روبرو است.

Google Pixel 6 review

این بدان معنا نیست که مثلاً گلکسی اس 21 در این یا آن چیزها از آن برخوردار نیست. نمایشگر گلکسی از نرخ تازه‌سازی بالاتری پشتیبانی می‌کند و اگرچه کاملاً تله‌فوتو نیست، دوربین زوم آن می‌تواند دسترسی بهتری نسبت به تنظیمات پیکسل 6 به شما داشته باشد و با دوربین‌های دیگرش نیز شما را رها نمی‌کند. اگر گوشی کوچک‌ تری می‌خواهید، گلکسی یک انتخاب واضح است و حدود 40 گرم کاهش وزن را ارائه می‌دهد. S21 گران‌تر است، و اگرچه حق بیمه 50 یورویی آن در اروپا زیاد نیست، اما این تفاوت قیمت در ایالات متحده بسیار ملموس‌تر است، 800 دلار در مقابل 600 دلار برای پیکسل. و با همه اینها، شما هنوز هم یک گلکسی با پشت پلاستیکی خواهید داشت.

پیکسل 6 در ایالات متحده در مقایسه با آیفون 13 (800 دلار) از مزیت قیمتی مشابهی برخوردار است، اما اکنون همچنین در اروپا،  اپل برای نسخه پایه 13 غیر پرو، 900 یورو دریافت می کند. هر دوی اینها که با تله فوتو به چالش کشیده می شوند، احتمالاً شما را از عملکرد دوربین خود راضی نگه می دارند، البته اگر به روش های کمی متفاوت باشند. عمر باتری مشابه است، کندی شارژ قابل مقایسه است، نمایشگرها به همان اندازه روشن هستند، اگرچه پیکسل با 30 هرتز اضافی خود امتیازی را در اینجا کسب می کند. اگر این موضوع را در نظر بگیرید، آیفون به میزان قابل توجهی سبک تر است. پیک اندروید در مقابل iOS به خودی خود یک بحث جداگانه است. در نهایت، پیکسل به نظر می رسد معامله بهتری باشد.

وقتی صحبت از معاملات شد، Zenfone 8 با برچسب قیمت 630 دلاری / 650 یورویی خود تقریباً به عنوان یکی از آنها واجد شرایط است. یکی دیگر از گوشی‌های بسیار کوچک‌تر، Zenfone برای کسانی است که دوست دارند پیکسل کوچکی داشته باشند و تنها توسط گوگل باقی بماند. Zenfone صفحه نمایش 120 هرتزی دارد و کمی سریعتر شارژ می شود، اما هیچ کدام یک تغییر دهنده بازی نیستند، و هیچ تفاوت بزرگی در مورد چیزهای عینی وجود ندارد – مگر اینکه شما از طرفداران خاصی از جک هدفون Zenfone باشید. . این بیشتر اندازه است که این را حل می کند و مانند سایر نرم افزارها در اینجا.

OnePlus 9 با قیمت 660 دلار / 700 یورو عرضه می شود، بنابراین اگر با قیمت 600 دلاری / 650 یورویی MSRP پیکسل موافق هستید، زمان قابل قبولی است. OP دارای چند مزیت است، از جمله شارژ سریعتر و نمایشگر با رفرش ریت بالاتر، که بر خلاف سایر موارد بالا، به اندازه پیکسل است. OP دارای رتبه IP نیست، بنابراین این یک پیروزی برای گوشی گوگل است. ما کلاً به سمت پیکسل متمایل شده ایم.

Samsung Galaxy S21 5G Apple iPhone 13 Asus Zenfone 8 OnePlus 9

خلاصه مطلب

پیکسل 6 ما را وادار می کند که برخی از عیب های این گوشی را بولد کنیم. رقبا تا حد زیادی به سمت نمایشگرهای 120 هرتز حرکت کرده‌اند، و این نمایشگر هنوز در 90 هرتز است، اگرچه جهش از 60 هرتز به 90 هرتز شاید قابل مشاهده‌ تر باشد. شارژ کردن در گوشی های گران قیمت تر کند است، اما در زمینه پیکسل 6 که به نظر نمی رسد در اولویت باشد، تقریباً خوب است. Tensor با  Snapdragon/Exynoses رقابت می کند. و نوار دوربین در پشت به ندرت یک انتخاب طراحی جالب به نظر می رسد.

Google Pixel 6 review

گوگل در وهله اول یک شرکت نرم افزاری است، برداشت پیکسل از اندروید است که یک نقطه فروش کلیدی است، و ما طرفداران مسیری هستیم که امسال با رابط کاربری در پیش گرفته است. ویژگی‌های نرم‌ افزاری روی دستگاه که توسط آن Tensor فعال می‌شود، منحصربه‌فرد هستند و می‌توانند کمک واقعی برای کاربر مناسب باشند. و با وجود همه پیشرفت‌هایی که رقبا در زمینه عکاسی محاسباتی انجام داده‌اند، پیکسل 6 همچنان یک دوربین دوربین پیشرو در کلاس است – که می‌تواند مورد تحسین همگان باشد.

یکی از نقاط ضعف واقعا اصلی پیکسل 6 که نمی توانیم به راحتی آن را رد کنیم، این واقعیت است که تنها در ده ها کشور در دسترس است. این فقط واقعیت تجارت گوشی های هوشمند گوگل است و چیزی نیست که به زودی یا اصلاً شاهد تغییر آن باشیم. گذر از حلقه ها برای وارد کردن یکی از جای دیگر ممکن است به انگیزه و توجیه مناسب نیاز داشته باشد. اما اگر در یکی از کشورهایی هستید که گوگل به طور رسمی پیکسل 6 را می فروشد، کافی است یکی از آن ها را تهیه کنید.

چرا باید گوشی گوگل پیکسل 6 را خریداری کنیم

  • طراحی برجسته پشتی منحصر به فرد Pixel 6s است.
  • رابط کاربری زیبا با عناصر سرگرم کننده و رنگارنگ. پشتیبانی گسترده به روز رسانی سیستم عامل؛ تایپ صوتی و پردازش صوتی به متن روی دستگاه که به تازگی فعال شده است.
  • تراشه Google Tensor عملکرد عالی و عملکرد گرافیکی عالی را ارائه می دهد.
  • کیفیت عالی عکس و فیلمبرداری همه جانبه در هر سه دوربین.

چرا نباید گوشی گوگل پیکسل 6 را خریداری کنیم

  • برآمدگی دوربین مستعد تجمع گرد و غبار.
  • حداکثر فرکانس نمایشگر 90 هرتز است و بقیه فرکانس 120 هرتز را دارند.
  • شارژ می تواند سریعتر باشد.
  • تراشه تانسور تحت بار اوج پایدار دریچه گاز می‌چرخد.
  • در دسترس بودن محدود

منبع: M.GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید