نقد و بررسی گوش اپل آیفون 14 , قیمت و مشخصات

بررسی اپل آیفون 14

نقد و بررسی گوشی اپل آیفون 14 , قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

نقد و بررسی گوش اپل آیفون 14 , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

اپل همیشه به دنبال استفاده از کلمات بروز و کلیدی بوده است, کلماتی مانند کاهش، استفاده مجدد، تعمیر، بازیافت. اما مسلماً یکی از رایج ترین شیوه های اپل تا به امروز، بسته بندی مجدد و فروش مجدد طرح های قدیمی به عنوان محصولات جدید پس از تجدید است. این کار بارها و بارها انجام شده است، چه با مدل های iPhone SE یا مک بوک.

آیفون 14 جدید به نوعی در این دسته از محصولات قرار می گیرد. با این حال، به نوعی، از آنجایی که اپل قطعات داخلی را تا حدی دوباره طراحی کرده است تا از جمله موارد دیگر، تعمیر پذیری آسان تر را تسهیل کند. به‌علاوه، دوربین‌ های جدید و چند ویژگی جدید دیگر دریافت می‌کنید. اگرچه از نظر خارجی، آیفون 14 اساساً همان آیفون 13 است و تجربه اصلی این دستگاه ها نیز همین است. اگر اپل همچنان مدل‌های «s» را در طرح نام‌گذاری خود انجام می‌داد، احتمالاً آیفون 14 آیفون 13 اس بود.

Apple iPhone 14 review

بررسی مشخصات گوشی اپل آیفون 14 در یک نگاه

بدنه: 146.7×71.5×7.8mm, 172g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس)، پشت شیشه ای (گوریلا گلس)، قاب آلومینیومی؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 6 متر به مدت 30 دقیقه)، Apple Pay (ویزا، مسترکارت، گواهینامه AMEX).

صفحه نمایش: 6.10 اینچ Super Retina XDR OLED، HDR10، Dolby Vision، 800 نیت (HBM)، 1200 نیت (پیک)، رزولوشن 1170×2532 پیکسل، نسبت تصویر 19.48:9، 460ppi.

چیپست: Apple A15 Bionic (5 نانومتر): شش هسته ای (2×3.23 GHz Avalanche + 4×1.82 GHz Blizzard); GPU اپل (گرافیک 5 هسته ای).

حافظه: 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رم 6 گیگابایت؛ NVMe.

سیستم عامل/نرم افزار: iOS 16، قابل ارتقا به iOS 16.0.2.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 12 مگاپیکسل، f/1.5، 26 میلی‌متر، 1/1.7 اینچ، 1.9 میکرومتر، PDAF دو پیکسل، OIS تغییر سنسور؛ زاویه بسیار عریض: 12 مگاپیکسل، f/2.4، 13 میلی‌متر، 120 درجه .

دوربین جلو: واید: 12 مگاپیکسل، f/1.9، 23 میلی‌متر، 1/3.6 اینچ PDAF.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@24/25/30/60fps، 1080p@25/30/60/120/240fps، HDR، Dolby Vision HDR (تا 60fps)، حالت سینمایی (4K@30fps)، ضبط صدای استریو ; دوربین جلو: 4K@24/25/30/60fps، 1080p@25/30/60/120fps، gyro-EIS.

باتری: 3279mAh; شارژ سریع، 50٪ در 30 دقیقه (تبلیغ شده)، USB Power Delivery 2.0، MagSafe شارژ بی سیم سریع 15 وات، شارژ بی سیم Qi 7.5 وات.

سایر مشخصات: شناسه چهره، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، فشارسنج. NFC؛ بلندگوهای استریو؛ پشتیبانی از باند فوق العاده (UWB)، SOS اضطراری از طریق ماهواره (ارسال/دریافت پیامک).

لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حددود 46 میلیون تومان است.

آیفون 14 وانیلی حتی مانند مدل قبلی خود از 799 دلار در ایالات متحده شروع می شود، بنابراین همان بخش را اشغال می کند و اگر بود همان کفش ها را پر می کند. همانطور که گفته شد، اکثر بازارهای خارج از ایالات متحده قیمت آیفون 14 را افزایش داده اند و آیفون 13 از زمان عرضه آن کاهش قیمت داشته است. حتی در ایالات متحده، اکنون 100 دلار یا بیشتر ارزان تر است.

بنابراین، ما کارمان را برایمان قطع کرده‌ایم، و سوال واقعی اینجا مثل روز روشن است – آیا آیفون 14 بهتر از آیفون 13 است و آیا ارزش آن را دارد که کمی بیشتر برای آن هزینه کنیم؟

همچنین می توانید مطالبی را در مورد مقایسه گوشی های آیفون 12 و آیفون 11 پرو و بررسی گوشی آیفون 11 پرو مشاهده کنید.

بررسی آنباکسینگ گوشی اپل آیفون 14

قبل از اینکه واقعاً به بررسی آیفون 14 بپردازیم تا ببینیم چقدر نسبت به گوشی های قبلی متفاوت تر و بالقوه تر است، بیایید با بسته بندی خرده فروشی آن شروع کنیم. اپل اساسا استاندارد جدیدی را برای بسته لوازم جانبی “حداقل” ایجاد کرد و قرار نیست ناگهان در آن بخش سخاوتمندتر شود.

ما یک امر معمولی اپل را داریم – حداقل در داخل و خارج. جعبه مقوایی دو تکه سفید در هر ابعادی بسیار کوچک است.

Apple iPhone 14 review

در داخل جعبه، یک کابل USB Type-C به لایتنینگ نسبتاً کوتاه به طول 1 متر، یک ابزار اجکتور سیم کارت (خارج از ایالات متحده، جایی که آیفون 14 فقط e-SIM است و فاقد سینی سیم سیم فیزیکی است) و تعدادی جزوات خودشه. نه کمتر نه بیشتر.

بررسی طراحی گوشی اپل آیفون 14

از نظر خارجی، آیفون 14 مشابه آیفون 13 است. همان صفحه نمایش 6.1 اینچی-مورب با همان بریدگی دارد. شکل کلی و انحنای آن دقیقاً یکسان است و احساس در دست هم همین است.

Apple iPhone 14 review

ابعاد 146.7 x 71.5 x 7.8 میلی‌متر، آیفون 14 فقط 0.1 میلی‌متر از آیفون 13 ضخیم‌تر است و در هر ابعادی کاملاً یکسان است. در واقع، این دو بسیار شبیه به هم هستند که اکثر قاب‌های آیفون 13، به جز دقیق‌ترین قاب‌های برش خورده، در واقع روی آیفون 14 قرار می‌گیرند. وزن مدل جدید به 172 گرم می‌رسد – دو گرم سبک‌تر از مدل قبلی. صرف نظر از این، هنوز هم می‌تواند یک باتری 3279 میلی‌آمپر ساعتی کمی بزرگ‌تر (39 میلی‌آمپر ساعت اضافی) داشته باشد.

Apple iPhone 14 review

آیفون 14 در طیف گسترده ای از رنگ ها عرضه می شود. Midnight برداشت مشکی اپل است و Starlight رنگ نقره‌ای/سفید این شرکت است. همچنین رنگ قرمز محصول، سایه جدیدی از آبی و رنگ بنفش کاملاً جدید موجود است که کمی با آنچه قبلا دیده‌ایم متفاوت است. واحد بررسی ما به رنگ زیبای آبی آسمانی اپل است.

بررسی کیفیت ساخت گوشی اپل آیفون 14

اپل در زمینه کیفیت ساخت بی عیب و نقص سابقه بسیار خوبی دارد. آیفون 14 نیز از این قاعده مستثنی نیست. درست مانند مدل قبلی، بدنه آن یک “glass sandwich” با محافظ سرامیکی مقاوم در برابر خش در جلوی دستگاه، یک شیشه بدون نام در پشت و یک قاب میانی آلومینیومی است که همه چیز را در کنار هم نگه می دارد.

Apple iPhone 14 review

رتبه حفاظتی IP68 همچنان پابرجاست. این نوید می دهد که گوشی آیفون 14 پس از فرو رفتن در آب شیرین تا شش متر تا سی دقیقه سالم خواهد بود. 

اگر به تشبیه “glass sandwich” برگردیم، مسلماً هرگز به اندازه آیفون 14 مناسب نبوده است. اپل در طول ارائه اعلامیه خود به جزئیات زیادی وارد نشد، اما اشاره کرد که قسمت داخلی گوشی دوباره طراحی شده است. رفتن از آیفون 13 به آیفون 14.

در واقع، این طراحی مجدد بسیار مهم است. اگرچه آیفون 14 قطعاً از بیرون با 13 یکسان به نظر می‌رسد، اما در داخل، اپل تغییرات عمده‌ای را انجام داده است که اساساً اجزای داخلی را 180 درجه برعکس کرده است. می توانید ویدیوی جداسازی قطعات عالی را در IFIXIT مشاهده کنید تا ایده بهتری از آنچه اتفاق افتاده است داشته باشید.

به طور خلاصه، مهندسان اپل تلاش زیادی کرده اند تا آیفون 14 را با اختلاف بسیار زیاد نسبت به نسل قبلی خود راحت تر تعمیر کنند. پنل شیشه‌ای عقب یکی از سخت‌ترین قطعات برای تعویض چند نسل آیفون بوده است. در آیفون 14، دیگر محکم به قسمت داخلی چسبانده نمی شود و در عوض مانند صفحه نمایش به عنوان یک قطعه جداگانه جدا می شود (با کمی گرما و کمی “تشویق”). این باعث می شود که تعویض آن بسیار آسان باشد.

Apple iPhone 14 review

در مورد قسمت‌های داخلی که برعکس شده‌اند – اکنون به این معنی است که چیزهایی مانند باتری از پشت گوشی قابل دسترسی هستند نه از جلو. عکس بالا، با حسن نیت از IFIXIT، این تغییر را کاملاً نشان می دهد.

 اپل در واقع تلاش زیادی را صرف طراحی مجدد آیفون 14 به روشی عمده کرد. قابلیت تعمیر بهتر و آسان‌تر یک امتیاز بزرگ برای کاربر و یک اقدام عالی سازگار با محیط زیست است.

با این حال، برای روشن شدن موضوع، رویه آزاردهنده اپل مبنی بر الزام فعال‌سازی نرم‌افزار رسمی برای قطعات مختلف جایگزین هنوز در آیفون 14 وجود دارد. برخی گزارش‌ها حتی نشان می‌دهند که تعویض شیشه پشت ممکن است نیاز به فعال‌ سازی داشته باشد. 

بررسی کنترل ها و اتصال گوشی اپل آیفون 14

تقریبا هیچ چیز جالبی در مورد کنترل‌های آیفون 14 وجود ندارد. طرح‌بندی، موضوع معمولی اپل شما است. در سمت راست گوشی دکمه پاور قرار دارد.

Apple iPhone 14 review

در طرف مقابل، دو دکمه تنظیم صدا و اسلایدر هشدار آیفون در بالا قرار دارند. واحد ما سینی سیم‌کارت نانو را کمی پایین‌تر از فریم دارد، اما فقط به این دلیل که یک واحد اروپایی داریم.

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، امسال، کل سری آیفون 14 فقط از eSIM استفاده می کند و هیچ اسلات سیم کارت فیزیکی ندارد. 

Apple iPhone 14 review

قسمت بالای آیفون 14 خالی است، بدون خط آنتن روی قاب وسط آلومینیومی.

Apple iPhone 14 review

پایین محل اتصال معمولی لایتنینگ اپل است. ناامیدکننده است که حتی در سال 2022، هنوز فقط برای انتقال داده USB 2.0 (حداکثر 480 مگابیت بر ثانیه) سیم‌کشی شده است و فاقد ویژگی‌های فانتزی مانند خروجی ویدیو است. اگرچه می تواند صدا را پخش کند و همچنین از USB Power Delivery 2.0 برای شارژ پشتیبانی می کند.

Apple iPhone 14 review

همچنین, در این سمت، میکروفون اصلی و یک بلندگوی اختصاصی پایینی یافت می شود. آیفون 14 دارای یک تنظیم بلندگوی استریو هیبریدی است که هدفون آن مانند کانال دوم عمل می کند. بالای صفحه نمایش قرار می گیرد.

Apple iPhone 14 review

وقتی صحبت از قسمت جلویی آیفون 14 شد، باید بگوییم که بریدگی اصلی و قابل تشخیص آن در همان لحظه بریدگی بزرگ باقی مانده است. برخلاف آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس، وانیلی 14 جزیره دینامیک جدید را دریافت نمی کند. با این حال، چیزی که بریدگی سنتی انجام می دهد، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی جدید و بهبود یافته است که اکنون به فوکوس خودکار مجهز شده است.

فن آوری FaceID نیز در آنجا فشرده است و مثل همیشه عالی عمل می کند. سریع و بسیار دقیق است و در ذهن ما کمبود اسکنر اثر انگشت را جبران می کند.

اگر تعجب می کنید، هیچ LED اعلان در آیفون 14 وجود ندارد.

با قضاوت بر اساس آزمایش ما، به نظر می رسد یک سنسور مجاورت مناسب در هیئت مدیره وجود دارد، اما احتمالاً در زیر نمایشگر قرار دارد.

Apple iPhone 14 review

آیفون 14 به طور طبیعی شباهت های زیادی با آیفون 13 از نظر اتصال دارد، با توجه به اینکه این دو از چیپست اپل A15 Bionic یکسان بهره می برند. این شامل مواردی مانند اتصال SA/NSA 5G، Wi-Fi 6، GPS با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و QZSS، NFC و Ultra Wideband (UWB) می شود.

Apple iPhone 14 review

آیفون 14 دارای برخی از افزودنی‌های جدید است، مانند بلوتوث 5.3 و جالب‌تر از آن – اتصال ماهواره‌ای برای ارتباطات اضطراری مبتنی بر پیامک در حالی که خارج از شبکه و پوشش خارجی شبکه است. این فناوری جدید و مهیج است و کاربردهای بالقوه زیادی دارد، اما ما هنوز شاهد عملی شدن آن نیستیم زیرا از ماه نوامبر در ایالات متحده و کانادا در دسترس خواهد بود.

بررسی صفحه نمایش گوشی اپل آیفون 14

آیفون  14 دقیقاً همان صفحه نمایش 6.1 اینچی جمع و جور و قطری نسبتاً جمع و جور مانند آیفون 13 دارد. در واقع، با نگاهی به برخی از ویژگی های عملکرد و برند اپل، این دو گوشی ممکن است دقیقاً پنل مشابهی داشته باشند. اپل آن را به عنوان Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل و تراکم پیکسلی فوق العاده واضح 460 ppi به بازار عرضه می کند.

Apple iPhone 14 review

این یک پانل واقعاً زرق و برق دار است که بسیار روشن می شود. ما توانستیم با حداکثر کردن اسلایدر روشنایی 804 نیت از آن به دست آوریم. این بسیار قابل احترام و کاملاً قابل استفاده در فضای باز است. اپل 1200 نیت حداکثر روشنایی را تبلیغ می کند که از نظر فنی نیز درست است، اما تنها زمانی قابل دستیابی است که بخش بسیار کوچکی از پنل OLED روشن است.

بررسی اپل آیفون 14

با این حال، یک نکته قابل ذکر این واقعیت است که آیفون 14، درست مانند مدل قبلی خود، فاقد هر گونه حالت حداکثر روشنایی خودکار است تا به آن اجازه دهد فراتر از آنچه که با نوار لغزنده قابل دستیابی است بدرخشد. این قابلیت هنوز برای مدل های Pro محفوظ است. همچنین شایان ذکر است که حداقل روشنایی صفحه نمایش بسیار کم است و آن را برای استفاده در شب عالی می کند.

از نظر دقت رنگ، آیفون 14 فضای رنگی sRGB را در اکثر برنامه ها، از جمله برنامه ای که برای اهداف آزمایشی استفاده می کنیم، هدف قرار می دهد. پانل فوق العاده دقیق رنگ است. قطعا برای کارهای حساس به رنگ به اندازه کافی خوب است.

نمایشگر آیفون 14 نیز دارای گواهینامه HDR10 و Dolby Vision است. همانطور که انتظار دارید، این تلفن دارای تمام گواهینامه های DRM لازم است که به سرویس های غیر بومی مانند Netflix یا YouTube اجازه می دهد تا جریان های HDR را ارائه دهند.

اپل پخش ویدیوی HDR خود را به روشی بسیار منعطف انجام می دهد زیرا برای کارکرد HDR لازم نیست محتوا به صورت تمام صفحه نمایش داده شود. این فقط می‌تواند روی قسمتی از نمایشگر کار کند که ویدیو در آن پخش می‌شود، که اولین باری که با آن روبرو می‌شوید کمی تجربه سورئال است.

به طور کلی، آیفون 14 مانند آیفون 13 قبل از خود، دارای یک پنل زیبا و عملکرد بسیار خوب است.

ما فقط آرزو می‌کنیم که اپل برخی از ویژگی‌هایی مانند نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را به آیفون وانیلی کاهش دهد. به هر حال، امروزه حتی اندرویدهای میان رده حداقل صفحه نمایش 90 هرتزی دارند در حالی که آیفون 14 هنوز روی 60 هرتز گیر کرده است. و در مقایسه با iPhone 14 Pros، رابط کاربری در 14 ساده احساس می‌کند.

بررسی عمر باتری گوشی اپل آیفون 14

آیفون 14 دارای بسته باتری 3279 میلی آمپر ساعتی است. همیشه کمی بزرگتر از 3240 میلی آمپر ساعت داخل آیفون 13. با توجه به اینکه این دو از چیپست A15 Bionic یکسان استفاده می کنند و نمایشگر یکسانی دارند، انتظار داریم امتیاز باتری مشابهی داشته باشیم.

در واقع، آیفون 14 تقریباً مانند مدل قبلی خود استقامتی دارد، اما موفق می شود امتیازات تست روی صفحه نمایش خود را اندکی بهبود بخشد، اما هنوز به میزان قابل توجهی. برای بالا بردن نمره استقامت کلی تا 90 ساعت کافی است.

Apple iPhone 14 review

این یک افزایش کوچک و در عین حال چشمگیر است، به ویژه از آنجایی که به نظر می رسد همه آن با ارتقاء کارایی نرم افزار به دست می آید. خوب، آن و مودم جدید و کم مصرف 6 نانومتری Qualcomm 5G ساخته شده توسط TSMC.

بررسی اپل آیفون 14

بررسی سرعت شارژ گوشی اپل آیفون 14

اپل واقعاً حداکثر وات شارژ گوشی های خود را منتشر نمی کند. با وجود آیفون 13 سال گذشته، آیفون 14 باید در طول چرخه شارژ به حداکثر 23 وات برسد. بنابراین ما آن را با یکی از شارژرهای 25 واتی اپل جفت کردیم که البته جداگانه خریداری شد.

Apple iPhone 14 review

جالب اینجاست که شارژ کردن یکی دیگر از زمینه‌ هایی است که آیفون 14 پیشرفتی کوچک و در عین حال قابل اندازه‌گیری نسبت به آیفون 13 ارائه می‌کند.

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

30 دقیقه شارژر، آیفون 14 را تا 60 درصد شارژ کرد و شارژ کامل آن بیش از یک ساعت و نیم طول کشید. اپل ادعا می کند که از USB Power Delivery استاندارد برای شارژ خود با پروتکل نسبتا قدیمی PD 2.0 استفاده می کند. از این رو، پیدا کردن یک شارژر غیر بومی خوب برای آیفون 14 دشوار نیست. شارژی که ممکن است ارزان تر از اپل باشد یا انعطاف پذیری بیشتری ارائه دهد.

بررسی اسپیکرهای گوشی اپل آیفون 14

آیفون 13 تنظیمات بلندگوی قدرتمند را از آیفون 12 به جلو برد و اکنون آیفون 14 بار دیگر همین کار را انجام می دهد. اولین بلندگو در داخل ناچ قرار دارد و در مواقع لزوم به عنوان یک گوشی عمل می کند، در حالی که بلندگوی دیگر در پایین و در کنار پورت لایتنینگ قرار دارد.

 

Apple iPhone 14 review

اسپیکرها از صدای فضایی و Dolby Atmos پشتیبانی می کنند. ما می‌دانیم که قبلاً این را گفته‌ایم، اما صدای خروجی دقیقاً همانطور که وعده داده شده است – جهت‌ دارتر و فضایی‌ تر از گوشی های دیگر است.

Apple iPhone 14 review

اپل چیزی جز ناسازگار است. یک بار دیگر، این مجموعه از بلندگوها در تست اختصاصی ما، مانند سال گذشته و سال قبل، امتیاز بسیار خوبی برای بلندی صدا کسب کردند.

کیفیت صدا انتظار می‌رود شگفت‌انگیز باشد – باس خوبی وجود دارد، تن‌های میانی دوست‌داشتنی هستند و نت‌های بالا نیز عالی هستند. در واقع، آیفون 14 دارای برخی از بهترین بلندگوهای استریو است که یک گوشی هوشمند در اندازه خود می تواند در حال حاضر ارائه دهد.

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

بررسی نرم افزار گوشی اپل آیفون 14

همه آیفون های جدید با iOS 16 اپل عرضه می شوند. طبق معمول، این یک به‌روزرسانی پیشگامانه نسبت به iOS 15 نیست، اما در قفل صفحه، مدیریت اعلان‌ها، برنامه پیام‌رسانی و گزینه‌های حفظ حریم خصوصی و موارد دیگر بهبود می‌یابد. و به روش معمولی اپل، برخی از ویژگی ها برای تاریخ بعدی باقی مانده است.

Apple iPhone 14 review

حالا بیایید نگاهی دقیق تر به iOS 16 آیفون 14 پرو بیندازیم. رابط کاربری آن همچنان مبتنی بر صفحه‌ های اصلی پر از برنامه‌ها و ویجت‌ ها، کتابخانه برنامه برای برنامه‌های کمتر مهم شما، و مراکز اعلان و کنترل است.

Apple iPhone 14 review

صفحه قفل در iOS 16 اولین چیزی است که بازنگری شده است، اگرچه همچنان از همان منطق پیروی می کند – این صفحه با مرکز اعلان ها یکی است و اعلان های شما را در خود جای می دهد (گزینه های حفظ حریم خصوصی در دسترس هستند)، به علاوه میانبرهایی برای مشعل و دوربین. همچنین برای اولین بار گزینه Always-on وجود دارد، اما فقط در آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس موجود است. اگر باز کردن قفل ایمن را انتخاب کرده اید، می توانید از طریق Face ID یا PIN از صفحه قفل عبور کنید.

می‌توانید با انتخاب چند والپیپر جالب و افزودن یک ردیف ویجت (حداکثر چهار) صفحه قفل خود را سفارشی کنید. با این حال، بیش از یک ردیف ابزارک وجود ندارد. نکته تمیز این است که می توانید چند صفحه قفل مختلف بسازید و آنها را در حال حرکت تغییر دهید (ضربه بزنید و نگه دارید، سپس انگشت خود را بکشید). به این ترتیب، می توانید به راحتی ظاهر صفحه اصلی/مرکز اعلان را در حال حرکت بسته به روحیه یا کار خود تغییر دهید.

Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review

تغییر دیگر در اینجا این است که اعلان‌ ها اکنون از پایین صفحه پخش می‌شوند که برای مرور آنها راحت‌تر است. گزینه های مختلف نمایش اعلان وجود دارد – پشته، لیست، یا فقط یک شمارش.

Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review Lockscreen customization - Apple iPhone 14 review

همچنین می توانید ظاهر صفحه اصلی خود را با صفحه قفل جفت کنید و هر دو را یکجا تغییر دهید.

Switching lockscreen and homescreens on the go - Apple iPhone 14 review Switching lockscreen and homescreens on the go - Apple iPhone 14 review Switching lockscreen and homescreens on the go - Apple iPhone 14 review

برنامه های شما معمولاً صفحه اصلی (ها) و ویجت‌ها را پر می‌کنند. دو صفحه خاص وجود دارد – سمت چپ صفحه امروز است، در حالی که سمت راست – کتابخانه برنامه.

می‌توانید صفحه‌های اصلی خاصی را پنهان کنید – ممکن است صفحه‌ای پر از بازی داشته باشید و هنگام کار آن را پنهان کنید یا در تعطیلات صفحه‌ای از برنامه‌های محل کار/مدرسه را پنهان کنید. با این حال، نمی‌توانید از Today و App Library انصراف دهید.

Lockscreen - Apple iPhone 14 review Homescreen - Apple iPhone 14 review Today - Apple iPhone 14 review App Library - Apple iPhone 14 review Hide homescreens - Apple iPhone 14 review

Apple iOS 16 حالت فوکوس بهبود یافته ای دارد – اکنون، می توانید یک حالت فوکوس را روی هر از پیش تنظیم شده صفحه قفل که ایجاد می کنید، اختصاص دهید. و علاوه بر سایر روش‌های جابجایی بین فوکوس‌ها، اکنون تغییر بین صفحه قفل حالت فوکوس را نیز تغییر می‌دهد.

حالت های مختلف فوکوس مانند کار، شخصی، رانندگی، بازی، مزاحم نشوید، در میان سایر موارد، بسیار قابل تنظیم هستند. و البته می‌توانید مالکیت خود را ایجاد و خودکار کنید.

Focus modes - Apple iPhone 14 review Focus modes - Apple iPhone 14 review Focus modes - Apple iPhone 14 review Focus modes - Apple iPhone 14 review Focus modes - Apple iPhone 14 review

iOS 16 جدید همچنین فیلترهای فوکوس را معرفی می کند که می توانند برنامه های مختلف را تحت تأثیر قرار دهند و یک API اختصاصی نیز برای توسعه دهندگان در دسترس است. با استفاده از این فیلترها، برنامه هایی مانند پیام ها و کلاینت های ایمیل می توانند به طور خودکار محتوای خود را همانطور که توسط کاربر در حالت فوکوس از پیش تعریف شده است فیلتر کنند.

Focus filters - Apple iPhone 14 review Focus filters - Apple iPhone 14 review Focus filters - Apple iPhone 14 review Focus filters - Apple iPhone 14 review

ویجت ها را می‌توان در هر یک از صفحه‌های اصلی و صفحه Today قرار داد و می‌توانند با نمادهای برنامه همزیستی داشته باشند. سه اندازه ویجت توسط iOS پشتیبانی می شود – 2×2، 4×2، و 4×4. می‌توانید ویجت‌های هم‌اندازه را روی هم قرار دهید، و در صورت تمایل، می‌توانند به‌طور خودکار بچرخند.

Widgets - Apple iPhone 14 review Widgets - Apple iPhone 14 review Widgets - Apple iPhone 14 review Stacked Widgets - Apple iPhone 14 review

کتابخانه برنامه یک کشوی برنامه است که همیشه سمت راست ترین صفحه اصلی شماست. پس از نصب، برنامه ها به طور خودکار به کتابخانه برنامه اضافه می شوند. مرتب‌ سازی نیز یک فرآیند خودکار است و نمی‌توانید دسته‌ ها را ویرایش کنید یا برنامه‌ ها را به دسته‌ های مختلف منتقل کنید. مرتب‌سازی برنامه به برچسب‌هایی بستگی دارد که برنامه‌نویس هنگام آپلود برنامه‌ها از فروشگاه App استفاده کرده است.

App Library - Apple iPhone 14 review App Library - Apple iPhone 14 review

صفحه امروز هنوز زنده است. می توانید همان ویجت ها و پشته هایی را که می توانید در صفحه اصلی خود قرار دهید. در اینجا می‌توانید از ویجت‌های شخص ثالث قدیمی که هنوز برای نسخه‌های جدید iOS بهینه‌سازی نشده‌اند، استفاده کنید. البته اگر از ویجت‌های جدید استفاده کنید، ابزارک‌های قدیمی بلافاصله بعد از ابزارک‌های جدید می‌آیند. حیف که این صفحه امروز را نمی توان غیرفعال کرد، زیرا ما آن را بیشتر بی فایده یافتیم.

Apple iPhone 14 review

مرکز اعلان با یک سوایپ از شیپور سمت چپ یا بریدگی فراخوانی می شود. این صفحه با صفحه قفل در iOS 11 یکپارچه شد و به همین دلیل است که می توانید تصاویر پس زمینه متفاوتی را در صفحه اصلی و مرکز اطلاع رسانی خود داشته باشید.

مرکز کنترل، که دارای ضامن‌ های قابل تنظیم و (برخی) قابل ارتقا است، با کشیدن انگشت از شیپور سمت راست فراخوانی می‌شود. می توانید از لمس لمسی برای دسترسی به کنترل های اضافی استفاده کنید. و درصد باتری هم اینجاست.

Today - Apple iPhone 14 review Today settings - Apple iPhone 14 review Notification Center - Apple iPhone 14 review Control Center - Apple iPhone 14 review

از دیگر پیشرفت‌های کلیدی iOS 16 می‌توان به بهبود برنامه Mail اشاره کرد. گزینه‌های ویرایش و لغو ارسال پیام‌ها در برنامه پیام‌ها؛ برنامه Home کاملاً بازطراحی شده؛ و در دسترس بودن برنامه تناسب اندام برای همه، حتی کسانی که اپل واچ ندارند. FaceTime همچنین با عملکرد بهتر دستی در بین دستگاه‌ها بهبود یافته است – اکنون هدفون‌های بی‌سیم شما را نیز شامل می‌شود.

برنامه Photos گزینه ای برای کشف عکس های تکراری دارد. اکنون آلبوم‌های پنهان و حذف شده به Face ID/Touch ID نیاز دارند.

برنامه کیف پول و عملکرد به شدت گسترش یافته است. علاوه بر انواع کلیدهایی که می توانید در اینجا ذخیره کنید، این برنامه اکنون از رسیدهای دقیق و اطلاعات ردیابی پشتیبانی می کند.

عملکرد کلیدهای دیجیتال و شناسه دیجیتال از طریق کیف پول نیز گسترش یافته است. اکنون برنامه‌ های مختلف می‌توانند از اطلاعات اولیه برای تأیید هویت شما در صورتی که سن خاصی دارید استفاده کنند. اشتراک کلید ماشین و خانه نیز بین اعضای خانواده امکان پذیر است.

Apple iPhone 14 review

در نهایت، اپلیکیشن Health اکنون از ردیابی دارو علاوه بر انواع اطلاعات مهم پزشکی و تناسب اندام پشتیبانی می کند.

چند رسانه ای توسط برنامه های پیش فرض اپل – عکس، موسیقی، تلویزیون مدیریت می شود.

کتابخانه برنامه Photos دارای چهار نمای مختلف است – سال، ماه، روز و همه عکس‌ها. طبق معمول، گزینه‌های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و حالت‌های قدرتمند ویرایش عکس و ویدیو در دسترس هستند.

برنامه تلویزیون بخشی از iOS 16 است و پخش‌کننده ویدیوی پیش‌فرض شما برای فیلم‌ها و نمایش‌های ذخیره‌شده محلی است که از طریق iTunes اضافه کرده‌اید. همچنین این فروشگاه دیجیتالی برای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی است و همچنین مکانی است که سرویس پخش تلویزیون + Apple TV را در آن پیدا می‌کنید. کمی طاقت فرسا، اما در نهایت به آن عادت می کنید.

Photos - Apple iPhone 14 review Photos - Apple iPhone 14 review Photos - Apple iPhone 14 review TV - Apple iPhone 14 review TV - Apple iPhone 14 review TV - Apple iPhone 14 review
Photos • Photos • Photos • TV • TV • TV

Music پخش کننده پیش فرض است و به شدت به Apple Music متکی است. اما حتی اگر تصمیم بگیرید که از سرویس پخش استفاده نکنید، اگر چند دقیقه برای اضافه کردن آهنگ های خود از طریق iTunes فرصت دارید، باز هم می تواند کار بسیار خوبی انجام دهد.

Music - Apple iPhone 14 review Music - Apple iPhone 14 review Music - Apple iPhone 14 review Music - Apple iPhone 14 review

کتاب ها برای اسناد، فایل‌های PDF و کتاب‌های الکترونیکی شما اینجا هستند. سهام و اخبار موجود است. Safari مرورگر وب پیش‌فرض شما است و Apple Maps مشتری نقشه پیش‌فرض شما است.

Books - Apple iPhone 14 review Books - Apple iPhone 14 review Stocks - Apple iPhone 14 review Safari - Apple iPhone 14 review

در نهایت، Live Text اکنون یک سال است که بخشی از iOS است، اما در iOS 16 بسیار بهبود یافته است. اکنون هم روی عکس‌ها و هم بر روی ویدیوها کار می‌کند و از یادگیری ماشینی پیشرفته پشتیبانی می‌کند. به راحتی می تواند متون و عکس ها را تشخیص دهد و امکان جستجوی فوری را فراهم می کند. جالب‌تر این است که اکنون می‌توانید یک شی را از یک عکس/فیلم انتخاب کنید، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید، و سپس آن را بکشید و از آن در هر کجا که دوست دارید استفاده کنید – ویرایشگر عکس، ویرایشگر ویدیو، پیام‌ها، ایمیل‌ها، هر چیز دیگری.

Live Text - Apple iPhone 14 review Live Text - Apple iPhone 14 review Live Text - Apple iPhone 14 review Live Text - Apple iPhone 14 review Live Text - Apple iPhone 14 review Live Text - Apple iPhone 14 review
Live Text

تمامی مدل های جدید آیفون 14 دارای ویژگی جدید تشخیص تصادف هستند. این دستگاه از داده‌ های تعدادی از حسگرهای گوشی، از جمله یک ژیروسکوپ جدید HDR و شتاب‌سنج high-g استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که آیا کاربر در یک تصادف رانندگی جدی بوده است یا خیر و سپس با خدمات اضطراری تماس بگیرد. اپل در مورد اینکه چه چیزی یک تصادف به اندازه کافی جدی است وارد جزئیات نمی شود، و ما قرار نیست برویم و آن را برای خود آزمایش کنیم، بنابراین فقط بدانید که این ویژگی وجود دارد.

و اینها اصول اولیه iOS 16 اپل است که روی سری آیفون 14 اجرا می شود. آیفون 14 وانیلی فاقد جزیره پویا و نمایشگر همیشه روشن است که هر دو افزوده های جدید به آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس هستند. می توانید آن ها را در بررسی های مربوطه بررسی کنید.

آخرین موردی که قابل ذکر است مربوط به پشتیبانی نرم افزار و به روز رسانی های آینده iOS است. اپل به طور کلی سابقه بسیار خوبی در پشتیبانی طولانی مدت از گوشی های خود دارد. اگرچه همه اینها حدس و گمان است و به هیچ وجه به طور رسمی تأیید نشده است، اما دلیل این امر این است که استفاده مجدد از A15 Bionic سال گذشته در آیفون 14 امسال ممکن است پشتیبانی از تراشه و دستگاه‌هایی را که از آن استفاده می‌کنند افزایش دهد. این به طور بالقوه می تواند در نهایت یک امتیاز برای دارندگان نسل آیفون 13 نیز باشد. باز هم، این فقط یک حدس و گمان در مورد ما است، اما کاملاً منطقی است.

بنچمارک های سنتتیک

آیفون 14 آخرین نسل چیپست A15 Bionic اپل را ارائه می کند. به طور دقیق تر، این نوع “بالاتر” با پنج هسته GPU است، همانطور که در مدل های iPhone 13 Pro یافت می شود. بنابراین، احتمالاً می‌توانیم انتظار افزایش کوچکی در عملکرد گرافیکی نسبت به آیفون 13 و چهار هسته گرافیکی آن داشته باشیم.

Apple iPhone 14 review

در بخش CPU، A15 Bionic 5 نانومتری دارای پیکربندی Hexa-core (2×3.23 GHz Avalanche + 4×1.82 GHz Blizzard) است – مانند سال گذشته.

یکی دیگر از مواردی که آیفون 14 را از آیفون 13 متمایز می کند رم است. مدل جدید به جای 4 گیگابایت، 6 گیگابایت رم دارد. این باید به روان بودن کمک کند و برنامه ها را در پس زمینه زنده نگه دارد. بنابراین، از نظر فیزیکی، آیفون 14 ممکن است یک کپی از آیفون 13 باشد، اما در داخل از آیفون 13 پرو وام گرفته است. در حالی که شما جدیدترین و بهترین A16 Bionic را دریافت نمی کنید، این هنوز هم یک برآمدگی کوچک در سخت افزار است.

با وجود اینکه A15 Bionic کمی قدیمی تر است، هنوز یک تراشه فوق العاده قدرتمند است. در تست های CPU برتری دارد و تنها از A16 Bionic پیشی گرفته است.

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

بنچمارک ترکیبی تر AnTuTu نیز نسبت به آیفون 14 بسیار مطلوب است. عملکردی برابر با آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس دارد و از آیفون 14 پرو پیشی گرفته است.

بررسی اپل آیفون 14

GFXBench در iOS 16 کمتر از ثبات بود و مشکلات بصری و موارد دیگر را داشت. ما لزوماً به نتایج آن، به ویژه نتایج خارج از صفحه، اعتماد نداریم. با این حال، آیفون 14 جایگاه خود را حفظ می کند.

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

بررسی اپل آیفون 14

در نهایت، اینجا 3DMark است. ما در مقایسه با آیفون 14 پرو نتایج کاملاً مورد انتظاری گرفتیم.

بررسی اپل آیفون 14

ما مطمئن شدیم که پایداری و ویژگی‌های انقباض حرارتی آیفون 14 را نیز آزمایش کرده‌ایم. گوشی عملکرد خود را با بارهای طولانی مدت کمی کاهش می دهد، اما این کار را کاملاً تدریجی انجام می دهد، بدون افت ناگهانی، که دیدن آن خوب است. ما حدس می زنیم که این بهایی است که باید برای طراحی داخلی جدید و تعمیر پسندتر پرداخت کنیم.

Thermal-throttling and performance - Apple iPhone 14 review Thermal-throttling and performance - Apple iPhone 14 review Thermal-throttling and performance - Apple iPhone 14 review

از نظر عملی، آیفون 14 پس از بارگذاری طولانی مدت نسبتاً داغ می شود. با این حال، حتی در آن زمان، A15 Bionic هنوز به اندازه کافی “اووم” برای ارائه یک تجربه روان دارد.

به طور کلی، ما مطلقاً هیچ مشکلی در عملکرد آیفون 14 نداشتیم. چیپست قدیمی یا نه، هنوز هم با UX عمومی فوق‌العاده نرم و روان عالی عمل می‌کند و هر کاری را که به سمت گوشی انجام می‌دهیم، از بهره‌وری گرفته تا بازی، انجام می‌دهد. در مورد عملکرد آیفون 14 اصلاً نباید تردیدی در خرید داشته باشید.

بررسی دوربین گوشی اپل آیفون 14

آیفون 14 دارای یک جفت دوربین در پشت است. به نظر نمی رسد که هیچ کدام در واقع جدید باشند. در این حالت به نظر می رسد دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی از آیفون 13 پرو برداشته شده است. این بدان معناست که در مقایسه با آیفون 13، دیافراگم روشن‌تر f/1.5 و پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.9 میکرومتری دارد. بنابراین، به طور کلی یک سنسور روشن تر که احتمالاً با آیفون 13 پرو برابری می کند.

Apple iPhone 14 review

سپس دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و دیافراگم f/2.4 قرار دارد. به نظر می‌رسد که با ultrawide آیفون 13 وانیلی یکسان است، بنابراین انتظار عملکرد مشابهی را داریم.

اگرچه لزوماً یکسان نیست، زیرا اپل سیستم پردازش جدیدی را برای نسل آیفون 14 در نظر گرفته است. به آن موتور فوتونیک می گویند. این فقط یک نام تجملی برای آخرین فناوری انباشته HDR اپل است. نسخه قدیمی تر Deep Fusion نام داشت. در مقایسه، Photonic Engine تصاویر بیشتری را در یک عکس ادغام می کند و همچنین از تصاویر فشرده نشده برای فرآیند ادغام استفاده می کند.

Apple iPhone 14 review

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بدون شک بزرگترین نوآوری جدید در تنظیمات دوربین آیفون وانیلی است، زیرا به فوکوس خودکار تشخیص فاز اضافه شده است – قابلیتی که قبلاً برای مدل های پرو محفوظ بود. هر یک از شما وبلاگ نویسان یا “TikTok-ers” آن بیرون باید خوشحال باشید.

اپلیکیشن دوربین و ویژگی های آن

منظره یاب بیشتر از iOS 13 و iPhone 11 یکسان بوده است – به لطف کالیبراسیون دقیق دو دوربین که به شما امکان می دهد آنچه را که خارج از قاب باقی می ماند در زمان واقعی مشاهده کنید، می توانید خارج از منظره یاب را ببینید.

پردازش تصویر اپل شامل تمام ویژگی‌ های قدیمی مانند Smart HDR، حالت شب در همه دوربین‌ها و اکنون Photonic Engine است.

نماد حالت شب هنگام نمایش یک صحنه در نور کم به طور خودکار ظاهر می شود و یک عکس شبه نوردهی طولانی می گیرد – البته همه اینها به صورت دستی. ثانیه های پیشنهادی را در کنار نماد حالت شب خواهید دید، اما اگر روی آن ضربه بزنید، می توانید نوردهی طولانی شبیه سازی شده را تغییر دهید یا به طور کلی آن را غیرفعال کنید. معمولاً بین 1 تا 2 ثانیه است، اما گاهی اوقات تلفن به شما اجازه می دهد تا 30 ثانیه بسته به نور محیطی یا عدم وجود آن بروید. می توانید از این حالت در دوربین اصلی، فوق عریض و حتی سلفی استفاده کنید.

Apple iPhone 14 review

طبق معمول، همه دوربین‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند، بنابراین وقتی بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید، از قبل تنظیمات صحیح نوردهی و نقشه‌برداری تن را می‌دانند. این هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها صدق می کند.

رابط دوربین اکثراً بدون تغییر است. شما بین حالت‌ها تند تند می‌کشید و چند تنظیمات دارید که می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت بالا باز کنید – فلاش، حالت شب، عکس زنده، جنبه عکس، جبران نوردهی و فیلترها. در حالت ویدئو، می توانید وضوح و نرخ فریم را از منظره یاب تغییر دهید.

Camera app - Apple iPhone 14 review Ultrawide - Apple iPhone 14 review Night Mode - Apple iPhone 14 review Photographic styles - Apple iPhone 14 review Photographic styles - Apple iPhone 14 review Photographic styles - Apple iPhone 14 review

حالت پرتره در دوربین اصلی و سلفی موجود است. حتی با وجود اینکه برخی از ویژگی های دوربین به آیفون های وانیلی کاهش یافته است، هنوز هیچ پشتیبانی RAW در آیفون 14 وجود ندارد.

Photographic Styles که سال گذشته معرفی شد، در اپلیکیشن دوربین حضور دارد. این به طور خودکار یک عکس را ویرایش می کند، یک عنصر در یک زمان (برای مثال اعمال اصلاحات مختلف در سوژه و پس زمینه). می توانید بین استاندارد، کنتراست غنی، پر جنب و جوش، گرم و سرد یکی را انتخاب کنید. می توانید هر یک از این حالت ها را به دلخواه تنظیم کنید و حالت دلخواه خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. مانند فیلتر است اما دائمی تر است.

حالت سینمایی نیز وجود دارد و از نسل آیفون 13 منتقل می شود. فوکوس rack خودکار را انجام می دهد، اما تلفن یک نقشه عمق را در کنار ویدیو ضبط می کند، بنابراین می توانید نقطه فوکوس را به صورت دستی پس از این واقعیت تغییر دهید. ویرایش چنین ویدیوهایی در برنامه های iMovie و Clips امکان پذیر است.

Cinematic mode and Action mode - Apple iPhone 14 review Cinematic mode and Action mode - Apple iPhone 14 review Cinematic mode and Action mode - Apple iPhone 14 review

جدید برای امسال – حالت اکشن در تمام مدل های آیفون 14 موجود است. این یک حالت تثبیت‌ کننده ویدیوی پیشرفته است که برای صحنه‌ ها و موقعیت‌ های واقعاً پویا و پر اکشن طراحی شده است. ما برخی از فیلم های آزمایشی را در پایین صفحه قرار داده ایم.

بررسی کیفیت عکس های گرفته شده در روز

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آیفون 14 دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی خود را از مدل های Pro سال گذشته قرض گرفته است. اگر یک چیز وجود دارد که کوپرتینویی ها در بخش دوربین مستحق ستایش باورنکردنی هستند، باید یکپارچگی باشد. هر دو عکس در هر دستگاه خاص و سال به سال عکس گرفته اند. این عکس‌ها احتمالاً عکس‌های آیفون هستند. این بدان معناست که آنها از نظر رنگ خیلی هیجان انگیز نیستند – کلمه طبیعی در اینجا عمل می کند، اگرچه برخی ممکن است از اصطلاحات گویاتر استفاده کنند. آنها آشکارا HDR-y هم نیستند – آیفون‌ ها از بریدن برخی از نقاط برجسته یا توسعه ناکافی عمیق‌ترین سایه‌ها نمی‌ترسند، اگر برای داشتن آن ظاهر متضاد مشخصه لازم باشد.

جزئیات با هیچ یک از دوربین های 12 مگاپیکسلی موجود در بازار تفاوتی ندارد – بسیار زیاد است. به سختی می توان در مورد سر و صدایی صحبت کرد، اما همه طرفدار اجرای تا حدودی پردازش بیش از حد جزئیات پیچیده ای نیستند که حسگر را حل می کند.

Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/5587s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/1280s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/4444s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/5587s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/4115s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/3571s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/6993s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera samples - f/1.5, ISO 50, 1/3571s - Apple iPhone 14 review

ما با آیفون 13 وانیلی بیرون رفتیم تا عکس های مقایسه ای برای شما بگیریم و آنها را در کنار نمونه هایی از آیفون 14 قرار دهیم. در شرایط نوری خوب در طول روز، دوربین های اصلی هر دو گوشی به طور قابل ملاحظه ای مشابه هستند. 

Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/4854s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/1199s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/3623s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/4484s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/3521s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/3049s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/5848s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera samples - f/1.6, ISO 50, 1/2825s - Apple iPhone 14 review

تفاوت ها بسیار جزئی هستند و اغلب اصلاً وجود ندارند. به عنوان مثال، به نظر می‌رسد که آیفون 14 جزییات دقیق‌تری را کمی بیشتر از مدل قبلی خود واضح‌تر می‌کند و به طور مداوم زمان نوردهی کمی کوتاه‌تر دارد، احتمالاً به لطف لنز روشن‌تر آن. باز هم، ما به سختی می توانیم این دو را از هم تشخیص دهیم.

دوربین اصلی عکس های پرتره بسیار خوبی می گیرد. تشخیص و جداسازی سوژه تقریباً عالی است و تاری پس‌زمینه کیفیت بالایی دارد و قانع‌کننده است. افکت های نورپردازی استودیویی هنوز هم مانند زمانی که اپل آن ها را معرفی کرد، سرگرم کننده هستند.

Apple iPhone 14: 12MP main camera portrait samples - f/1.5, ISO 100, 1/121s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera portrait samples - f/1.5, ISO 125, 1/79s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera portrait samples - f/1.5, ISO 125, 1/77s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP main camera portrait samples - f/1.5, ISO 50, 1/1645s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera portrait samples - f/1.5, ISO 125, 1/78s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera portrait samples - f/1.5, ISO 125, 1/77s - Apple iPhone 14 review

آیفون 14 فاقد تله فوتو اختصاصی است، به این معنی که با زوم دیجیتال دوربین اصلی گیر کرده است. با زوم 2 برابری، عکس‌ ها از نظر کیفیت کلی تقریباً مشابه عکس‌های 1 برابر به نظر می‌رسند.

Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/6579s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/873s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/5882s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/8000s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/6211s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/4115s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/12658s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.5, ISO 50, 1/3257s - Apple iPhone 14 review

در اینجا همان عکس هایی است که توسط آیفون 13 گرفته شده است.

Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/4854s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/696s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/4651s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/6494s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/5076s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/3413s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/6897s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera 2x zoom samples - f/1.6, ISO 50, 1/2688s - Apple iPhone 14 review

و اینجا آیفون 14 در پایگاه داده مقایسه عکس گسترده ما است. Pixel-peep دور.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

روی دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض. برخلاف دوربین اصلی، به جای مدل های پرو، از آیفون 13 وانیلی به جلو منتقل می شود. این بدان معناست که، از جمله موارد دیگر، فاقد فوکوس خودکار است و نمی تواند به عنوان یک شوتر ماکرو عمل کند.

عکس هایی که می گیرد بسیار گسترده هستند. جزئیات تفکیک شده ثابت است، کنتراست عالی است، و نمایش رنگ بسیار دقیق است. محدوده دینامیکی تقریباً مشابه دوربین اصلی است. یعنی به خوبی متعادل است، اما نه خیلی عریض.

شاخ و برگ و سایر جزئیات کوچک به دلیل پیکسل های کوچکتر و در کل جزئیات کمتری برای کار، گاهی اوقات می توانند شبیه نقاشی های رنگ روغن با این دوربین به نظر برسند.

Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/1292s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/294s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/995s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/1233s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/960s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/809s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/1754s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/834s - Apple iPhone 14 review

و بار دیگر، آیفون 13 و دوربین فوق عریض آن همان عکس‌ ها را می‌گیرند. اینها حتی بیشتر شبیه آیفون 14 هستند تا دوربین اصلی. به هر حال، هر دو گوشی دارای snapper فوق عریض یکسانی هستند.

Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/1263s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/318s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/943s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/1167s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/889s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/774s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/1531s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera samples - f/2.4, ISO 32, 1/732s - Apple iPhone 14 review

دوربین سلفی

سلفی های دوربین 12 مگاپیکسلی تماشایی هستند. جزئیات حل شده عالی است. بافت و رنگ پوست بسیار طبیعی و با جزئیات به نظر می رسد. کنتراست و دامنه پویا نیز شایسته تحسین هستند. نویز کم است و حتی در هنگام عکاسی در داخل خانه بسیار خوب کنترل می شود – کاری که دوربین های سلفی کمی می توانند انجام دهند.

Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 125, 1/60s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 25, 1/358s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 25, 1/496s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 25, 1/2070s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 25, 1/1684s - Apple iPhone 14 review

در اینجا چند سلفی بسیار مشابه آیفون 13 برای مقایسه آورده شده است.

Apple iPhone 13: 12MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 32, 1/324s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 32, 1/397s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 32, 1/1148s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 32, 1/276s - Apple iPhone 14 review

اپل چند نسلی است که دو حالت میدان دید را روی دوربین سلفی ارائه می‌کند: برش 7 مگاپیکسلی با زوم کمی که معادل میدان دید 30 میلی‌متری است و حالت کامل 12 مگاپیکسلی که معادل 23 میلی‌متر است. FoV.

اگر آیفون را در جهت عمودی نگه دارید، سلفی‌ها به 7 مگاپیکسل بریده می‌شوند تا کادربندی محکم‌تری ارائه شود، اما اگر گوشی را به صورت افقی بچرخانید، با تغییر خودکار برنامه دوربین به حالت گسترده‌تر 12 مگاپیکسلی، قسمت بیشتری از صحنه را خواهید دید. همچنین می توانید به صورت دستی بین این دو حالت جابجا شوید – یک میانبر سوئیچ در منظره یاب وجود دارد.

Apple iPhone 14 review

مسلما بزرگترین تقویت کننده تجربه سلفی، فوکوس خودکار تشخیص فاز است که به آیفون 14 وانیلی معرفی شده است. کاملاً قابل اعتماد است و سوژه را نه بار از ده بار در فوکوس نگه می دارد. گاهی اوقات مشکلات خود را دارد و سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکاری نیست که دیده‌ایم، اما همه وبلاگ‌نویس‌ها یا TikTok‌ها باید خوشحال شوند.

در اینجا یک آزمایش سریع و مسلما احمقانه است که ما برای نشان دادن فوکوس خودکار در عمل در آیفون 14 انجام دادیم.

Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 25, 1/202s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 25, 1/208s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera samples - f/1.9, ISO 20, 1/156s - Apple iPhone 14 review

و در اینجا نحوه عملکرد آیفون 13 برای گرفتن عکس سلفی در فواصل مختلف است.

Apple iPhone 13: 12MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 32, 1/172s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 32, 1/172s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera samples - f/2.2, ISO 25, 1/129s - Apple iPhone 14 review

پرتره های دوربین سلفی کاملاً ثابت هستند. جزئیات عالی است رنگ پوست دلپذیر و طبیعی است. بافت به خوبی گرفته شده و رندر شده است. تشخیص و جداسازی سوژه نیز بسیار کارآمد است.

Apple iPhone 14: 7MP selfie camera portrait samples - f/1.9, ISO 125, 1/51s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 7MP selfie camera portrait samples - f/1.9, ISO 500, 1/30s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 7MP selfie camera portrait samples - f/1.9, ISO 25, 1/217s - Apple iPhone 14 review

به هر حال، پرتره ها با وضوح 7 مگاپیکسل گرفته می شوند، به این معنی که دوربین بخشی از FoV موجود خود را برش می دهد و یک عکس بزرگنمایی شده را نشان می دهد.

بررسی کیفیت دوربین گوشی اپل آیفون 14

آیفون 14 می تواند با هر یک از سه دوربین خود با حداکثر سرعت 4K@60fps فیلمبرداری کند. با اپلیکیشن مناسب، حتی می‌تواند با هر سه آن‌ها به طور همزمان ویدیو بگیرد. همه دوربین ها دارای EIS هستند و دوربین اصلی دارای OIS نیز می باشد. اپل این را تثبیت کننده فیلم سینمایی می نامد.

همه حالت‌ها، از جمله 4K@60fps، به لطف Smart HDR دارای محدوده دینامیکی گسترده‌ای هستند. گزینه‌های آهسته حداکثر رزولوشن 1080p در 240 فریم بر ثانیه هستند.

Apple iPhone 14 review

فیلمبرداری HDR با فرمت Dolby Vision با حداکثر سرعت 4K@60fps نیز موجود است.

شما می توانید این ویدئوها را در حال حرکت در گوشی خود ویرایش کنید. می توانید آنها را در یوتیوب یا هر پلتفرم محبوب دیگری آپلود کنید یا حتی برای دوستان خود ارسال کنید. اطلاعات Dolby Vision خارج از جریان ویدئو ذخیره می شود، بنابراین ویدیو برای هر پخش کننده/صفحه غیر HDR عادی به نظر می رسد و در هر پخش کننده و صفحه نمایش سازگار با Dolby Vision تقویت می شود. شما می توانید بین کدک H.264 سازگارتر یا H.265 HEVC کارآمدتر برای فیلم برداری انتخاب کنید. دومی برای انجام 4K@60fps و HDR مورد نیاز است. با اولی، آیفون 14 به 4K@30fps محدود شده است.

آیفون 14، درست مانند آیفون های قبلی، صدای استریوی گسترده ای را برای فیلم ها با سرعت 192 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می کند. این صدای فضایی است و در مقایسه با استریو معمولی غنی تر و عمیق تر است.

ویدیوهای 4K از دوربین اصلی عالی هستند. جزئیات فراوان، رنگ‌های پر جنب و جوش و در عین حال واقعی و محدوده دینامیکی جامد وجود دارد. ما هیچ شکایتی نداریم.

در اینجا آیفون 14 در پایگاه داده مقایسه ویدیویی گسترده ما آمده است.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

ویدئوهای 4K از دوربین فوق عریض به همان اندازه درخشان هستند. آنها در همه چیز عالی هستند و باید جزو جزئی ترین مواردی باشند که دیده ایم، تا جایی که دوربین های فوق عریض هستند.

آیفون 14 دارای تثبیت عالی در اطراف است. EIS را می توان در هر یک از دوربین های آن داشت و دوربین اصلی نیز از مزایای OIS بهره می برد. برای اولین بار، یک جابجایی در تنظیمات برنامه دوربین برای غیرفعال کردن EIS وجود دارد که به ما امکان می دهد اتصالات سه طرفه زیر را ضبط کنیم.

حالت سوم، حالت اکشن جدید اپل است. این برای صحنه‌های بسیار پویا، مانند ورزش، در نظر گرفته شده است و به قیمت وضوح و میدان دید باریک‌تر، هموارسازی بیشتری را ارائه می‌دهد. کار فوق العاده ای هم انجام می دهد. در اینجا یک نمونه در حال اجرا برای ارزیابی شما آمده است.

ویدئوی سلفی از آیفون 14 شگفت انگیز به نظر می رسد. بسیار تمیز و با جزئیات است. بافت و تن پوست عالی است. تثبیت می‌تواند کمی بهتر باشد، اما ضربه‌ها و تکان‌های بزرگ‌تر همچنان به خوبی مدیریت می‌شوند. اگر تعجب می کنید، هیچ حالت اکشنی برای دوربین سلفی موجود نیست.

بررسی کیفیت عکس های گرفته شده در شب

دوربین اصلی آیفون 14 عکس های بسیار تمیز و دقیقی در نور کم می گیرد. سر و صدا به خوبی کنترل می شود و منابع نور نیز همینطور. در مناطق تاریک تر نیز جزئیات زیادی وجود دارد. به طور کلی، عکس های بسیار ماهری در نور کم وجود دارد.

Apple iPhone 14: 12MP main camera low-light samples - f/1.5, ISO 400, 1/33s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera low-light samples - f/1.5, ISO 640, 1/33s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP main camera low-light samples - f/1.5, ISO 500, 1/33s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera low-light samples - f/1.5, ISO 800, 1/25s - Apple iPhone 14 review

آیفون 14 دارای حالت شب خودکار است که به خودی خود فعال می شود مگر اینکه به طور خاص غیرفعال شود و به طور کلی کار بسیار خوبی را انجام دهد. تمام نمونه‌های بالا با فعال بودن و در حالت خودکار پیش‌فرض ضبط شدند. اگر واقعاً می‌خواهید، می‌توانید زمان نوردهی در حالت شب را روی یک نوار لغزنده در حداکثر مقدار از پیش تعیین‌شده‌ای که الگوریتم مناسب می‌داند، افزایش دهید. انجام این کار عکس‌های بسیار مشابهی را ایجاد می‌کند، شاید کمی نرم‌تر و با شارپ کمتر اعمال شود. احتمالاً ارزش آن را ندارد که تنظیمات را خراب کنید.

Apple iPhone 14: 12MP main camera night mode samples - f/1.5, ISO 400, 1/33s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera night mode samples - f/1.5, ISO 640, 1/33s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP main camera night mode samples - f/1.5, ISO 500, 1/33s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP main camera night mode samples - f/1.5, ISO 800, 1/25s - Apple iPhone 14 review

نکته قبلی ما در مورد سازگاری و آیفون را به خاطر دارید؟ خوب، با کمال تعجب، علیرغم لنز دوربین اصلی روشن تر و موتور فوتونیک جدید، آیفون 14 عکس های بسیار مشابهی را در نور کم با مدل قبلی آیفون 13 می گیرد.

Apple iPhone 13: 12MP main camera low-light samples - f/1.6, ISO 500, 1/33s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera low-light samples - f/1.6, ISO 500, 1/25s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP main camera low-light samples - f/1.6, ISO 500, 1/25s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera low-light samples - f/1.6, ISO 800, 1/25s - Apple iPhone 14 review

Apple iPhone 13: 12MP main camera night mode samples - f/1.6, ISO 500, 1/33s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera night mode samples - f/1.6, ISO 640, 1/25s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP main camera night mode samples - f/1.6, ISO 500, 1/25s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP main camera night mode samples - f/1.6, ISO 500, 1/12s - Apple iPhone 14 review

می توانید برای خودتان پیکسل‌ها را بررسی کنید، اما تفاوت‌ها واقعاً تقریباً وجود ندارند. تنها ارتقای عمده ای که در هنگام عکاسی با هر دو گوشی متوجه شدیم، نوردهی و زمان کلی عکسبرداری بود. آیفون 14 به طور قابل توجهی سریعتر از مدل قبلی خود بود. هم زمان ضبط خودکار و هم حداکثر حالت شب آن به طور قابل توجهی کوتاه تر از آیفون 13 بود. به عبارت دیگر، آیفون 13 به سادگی به زمان بیشتر و یک دست ثابت در این فرآیند برای گرفتن عکس های شبانه به خوبی جانشین خود نیاز دارد.

آیفون 14 با استفاده از حالت شب (معمولاً 1-2 ثانیه در مقابل 2s-3s در آیفون 13) عکس های فوق عریض قابل قبولی می گیرد. تصاویر نوردهی متعادل و اشباع رنگی زیبا را ارائه می دهند. کنتراست هم خوبه.

Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 1250, 1/34s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 2000, 1/34s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 1600, 1/34s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 2500, 1/25s - Apple iPhone 14 review

عکس ها بسیار نرم و پر سر و صدا هستند اما برای تماشای صفحه نمایش گوشی یا اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی مختلف بسیار قابل استفاده هستند.

حالت Cranking Night تا طولانی‌ترین نوردهی که آیفون 14 ارائه می‌کند، مزایای ملموسی به‌ویژه در تاریک‌ ترین مناطق عکس به همراه دارد. استفاده از حالت شب در حداکثر تنظیم در نور کم ممکن است ایده خوبی باشد.

Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1250, 1/17s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1600, 1/17s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1250, 1/17s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1000, 1/12s - Apple iPhone 14 review

دقیقا مانند دوربین اصلی، فوق عریض آیفون 13 تقریباً عکس‌های مشابهی در نور کم و حالت شب می‌گیرد. به طور متوسط ​​چند ثانیه بیشتر طول می کشد تا انباشتگی انجام شود. اگر شما انتظار ارتقای اساسی به عکاسی در نور کم را داشتید، اینطور نیست.

Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 1250, 1/33s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 1600, 1/25s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 1250, 1/25s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera low-light samples - f/2.4, ISO 2500, 1/25s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera low-light samples

Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1250, 1/17s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1250, 1/12s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1000, 1/12s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera night mode samples - f/2.4, ISO 1250, 1/12s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP ultrawide camera night mode samples

سلفی های کم نور از آیفون 14 عالی به نظر می رسند. جزئیات زیاد است و رنگ پوست و بافت به خوبی ثبت شده است. فوکوس خودکار نیز وزن خود را کاهش می دهد.

Apple iPhone 14: 12MP selfie camera low-light samples - f/1.9, ISO 800, 1/8s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera low-light samples - f/1.9, ISO 1000, 1/17s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera low-light samples - f/1.9, ISO 1000, 1/17s - Apple iPhone 14 review

درست مانند دوربین‌های عقب، حالت شب برای این نمونه‌ ها روی حالت خودکار پیش‌ فرض تنظیم شده است. شما می توانید آن را بیشتر بچرخانید، اما به نظر می رسد تفاوت چندانی ایجاد نمی کند.

Apple iPhone 14: 12MP selfie camera night mode samples - f/1.9, ISO 800, 1/8s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera night mode samples - f/1.9, ISO 1000, 1/14s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 14: 12MP selfie camera night mode samples - f/1.9, ISO 1000, 1/14s - Apple iPhone 14 review

عکس های سلفی در دوربین سلفی جدید آیفون 14 در نور کم بسیار بهتر از عکس روی آیفون 13 وانیلی به نظر می رسند. بافت پوست، به ویژه، بسیار بهتر است. بنابراین، حداقل یک ارتقاء واضح وجود دارد که باید توجه داشته باشید.

Apple iPhone 13: 12MP selfie camera low-light samples - f/2.2, ISO 1000, 1/8s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera low-light samples - f/2.2, ISO 1600, 1/14s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera low-light samples - f/2.2, ISO 1600, 1/14s - Apple iPhone 14 review

Apple iPhone 13: 12MP selfie camera low-light samples

Apple iPhone 13: 12MP selfie camera night mode samples - f/2.2, ISO 2000, 1/14s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera night mode samples - f/2.2, ISO 800, 1/8s - Apple iPhone 14 review Apple iPhone 13: 12MP selfie camera night mode samples - f/2.2, ISO 800, 1/8s - Apple iPhone 14 review
Apple iPhone 13: 12MP selfie camera night mode samples

آخرین و البته نه کم اهمیت ترین، ویدیوی کم نور از دوربین اصلی آیفون 14 تماشایی به نظر می رسد. جزئیات شگفت انگیز است، رنگ ها هم همینطور. منابع نوری به خوبی مهار می شوند و به سختی می توان از سر و صدایی صحبت کرد. یک نمایش عالی در اطراف.

همین امر لزوماً در مورد دوربین فوق عریض صدق نمی کند، که کاملاً نویزتر و تاریک تر است. با این حال، ضبط ویدیوی آن برای سخت افزار موجود بیش از اندازه کافی است.

بررسی رقبای گوشی اپل آیفون 14

آیفون 14 در ایالات متحده از 800 دلار شروع می شود، اما اگر خارج از ایالات متحده هستید، قیمت آن در مقایسه با MSRP آیفون 13 افزایش یافته است. یکی در اروپا حداقل 1000 یورو به شما تعلق می گیرد، بدون هر گونه اپراتور یا مشابه. معاملات. این یک پنی بسیار مناسب برای خرید آیفون وانیلی است. اپل تصمیم دارد همچنان آیفون 13 و 13 مینی را عرضه کند. اگر قبلاً این بررسی را انجام داده اید، احتمالاً تصمیم خود را گرفته اید که آیا آیفون 14 جدید به اندازه کافی به روز رسانی می کند تا بتوانید پول اضافی را خرج کنید. قیمت یک آیفون 13 وانیلی از 699 دلار شروع می شود که کمی پس انداز است.

decent bit of savings.

Apple iPhone 13 Google Pixel 6a Asus Zenfone 9 Samsung Galaxy S22 5G
Apple iPhone 13 • Google Pixel 6a • Asus Zenfone 9 • Samsung Galaxy S22 5G

بخشی  از جذابیت آیفون 14 قطعا اندازه آن است. اکنون که هیچ “مینی” فعلی وجود ندارد، این کوچکترین آیفون در این نسل است. و در واقع، حتی اندازه آن در قلمرو اندروید، جایی که  صفحه نمایش های مورب به طور پیوسته در حال رشد هستند، سخت است. با این حال، گزینه‌های قابل قبولی برای بررسی وجود دارد. اگر دوربین اولویت اول شماست یا به یک تجربه سیستم‌عامل تمیز تا حد ممکن علاقه دارید، ممکن است Google Pixel 6a درست در کنار شما باشد. 

Apple iPhone 14 review

این امر بیشتر در مورد زنفون 9 ایسوس صدق می کند. این گوشی جمع و جور است و همچنان مجموعه کاملی از ویژگی ها و سخت افزارهای پرچمدار، از جمله جدیدترین و بهترین چیپست نسل اول اسنپدراگون 8+ کوالکام و باتری بزرگ 4300 میلی آمپر ساعتی را در خود جای داده است. در میان چیز های دیگر.

Apple iPhone 14 review

در سمت دیگر طیف، ما سامسونگ گلکسی S22 5G را پیدا می کنیم. این رابط کاربری بسیار مورد توجه شرکت One UI UX را با تمام ویژگی‌های سطح بالا اضافه شده اجرا می‌کند. به علاوه، همچنان آخرین نسل سخت افزار سامسونگ، از جمله دوربین های عالی را دریافت می کنید.

خلاصه مطلب

آیفون 14 بسیار آشناست. این یک ارتقاء تدریجی نسبت به مدل سال گذشته است. اگر وقت نداشتید کل بررسی را مرور کنید، به ما اجازه دهید همه به‌ روزرسانی‌ ها را خیلی سریع فهرست کنیم. آیفون 14 دارای یک طراحی مجدد داخلی بزرگ است که باعث می شود به راحتی قابل تعمیر باشد، به خصوص پنل پشتی یا تعویض صفحه نمایش اکنون دردسر کمتری دارد.

آیفون 14 تنها دارای بسته باتری کمی بزرگتر است اما به طور قابل توجهی عمر باتری بهتر و حتی شارژ سریعتر دارد. چیپست سال گذشته A15 Bionic است، اما با پنج هسته پردازشگر گرافیکی، 6 گیگابایت رم (50 درصد بیشتر)، بلوتوث 5.3، مودم 5G کوالکام کم مصرف تر، اتصال ماهواره ای جدید برای پیام های SOS و تشخیص خرابی جدید. بخش دوربین دارای یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی جدید با سنسور 1/1.65 اینچی، پیکسل های 1.9 میکرونی، دوربین جدید 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین سلفی جدید 12 مگاپیکسلی f/1.9 با فوکوس خودکار داخلی است. همچنین ویدیوی جدید در حالت اکشن وجود دارد. تثبیت‌کننده، حالت سینمایی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و موتور فوتونیک جدید برای عکس‌های بهتر در نور کم.

این یک لیست بی‌اهمیت از تغییرات نیست، زمانی که واقعاً وارد آن شوید. برخی از آنها به وضوح تأثیرگذارتر از سایرین هستند، و قضاوت در مورد دلیل کافی برای ارتقاء به عهده خود کاربر خواهد بود. همانطور که مشاهده کردید افرادی که آیفون 13 را در اختیار دارند انگیزه خیلی زیادی برای خرید آیفون 14 ندارند.  همه آن بهبودهای دیگر دوربین فقط به صورت واقع بینانه منجر به زمان عکسبرداری کوتاهتر در نور کم می شود مگر اینکه واقعاً به فوکوس خودکار روی دوربین سلفی خود نیاز داشته باشید. ما حتی تا آنجا پیش خواهیم رفت که بگوییم کاربران آیفون 12 نباید زیاد وسوسه 14 شوند و می توانند حداقل یک سال دیگر ارتقاء را متوقف کنند.

Apple iPhone 14 review

اگر از آیفون های قدیمی تر از آن استفاده می کنید و به دنبال ارتقاء آن هستید، آیفون 14 چیزی جز یک راه محکم و قابل اعتماد نیست. مطمئناً، از چند جهت کمی خسته کننده است، اما مطمئناً می دانید که وارد چه چیزی می شوید. برای افراد ماجراجوتر یا مقتصدتر، اکنون که A15 Bionic در آیفون 14 جان تازه ای پیدا کرده است، یک آیفون 13 را انتخاب کرده و احتمالاً از پشتیبانی نرم افزاری استفاده کنید. یک گوشی عالی برای سالهای آینده.

چرا باید گوشی اپل آیفون 14 را خریداری کنیم

  • طراحی مجدد داخلی عمده برای تعمیر آسان تر.
  • صفحه نمایش OLED روشن، HDR10، Dolby Vision و دقت رنگ عالی.
  • عمر باتری عالی.
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند، خروجی عالی.
  • عملکرد همه جانبه عالی از چیپست قدیمی اما هنوز هم عالی.
  • کیفیت عالی عکس و فیلم در هر سه دوربین. فوکوس خودکار روی دوربین سلفی و حالت اکشن از موارد فوق العاده دوربین هستند.
  • هر آیفون با حداقل پنج سال به روز رسانی iOS عرضه می شود.

چرا نباید گوشی اپل آیفون 14 را خریداری کنیم

  • ارتقا جزئی نسبت به آیفون 13.
  • شکاف بیشتر ویژگی ها با 14 Pro: بدون نرخ رفرش 120 هرتز، A16 Bionic، دوربین زوم یا فوکوس خودکار در حالت فوق عریض.
  • بریدگی هنوز یک عنصر طراحی قطبی است.
  • شارژ سریع خیلی سریع نیست و شارژر همراه نیست.
  • محدودیت‌های iOS اپل می‌تواند برای تازه واردان به اکوسیستم آزاردهنده باشد.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید