نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو M5s , قیمت و مشخصات فنی

پوکو M5s

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو M5s , قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی.

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو M5s , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

گوشی پوکو M5s که امروز قصد بررسی آن را داریم، در کنار Poco M5 – دو گوشیی بودند که زیر 250 یورو و با هدف ارائه در بازار اتحادیه اروپا عرضه شدند. Poco M5 استاندارد نیز در هند عرضه شد، اما گوشی Poco M5s به بازار هند نرسید.

اگر بخواهیم این مقایسه را ساده کنیم، می‌توانیم بگوییم که پوکو M5 دارای صفحه نمایش LCD 90 هرتزی است، در حالی که پوکو M5s از یک OLED 60 هرتزی و تنظیمات همه جانبه دوربین بهتر استفاده می‌کند. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم توجه خود را بر روی پوکو M5 های دارای ویژگی های بیشتر متمرکز کنیم.

و بله شیائومی دوباره این کار را انجام داده است. پوکو M5s در واقع یک ردمی نوت 10S است که بیش از یک سال پیش در سراسر اتحادیه اروپا و آسیا عرضه شد. و در حالی که هند M5s را دریافت نمی کند، دستگاه ردمی نوت  11 SE را در ماه آگوست دریافت کرد که یک دستگاه دوقلو دیگر است. می توانید هر سه را در اینجا مقایسه کنید یا لینک مشخصات زیر را بررسی کنید.

Xiaomi Poco M5s Xiaomi Redmi Note 10S Xiaomi Redmi Note 11 SE (India)
Xiaomi Poco M5s • Xiaomi Redmi Note 10S • Xiaomi Redmi Note 11 SE (India)

پوکو M5s یک OLED 6.43 اینچی 1080p با قابلیت های روشنایی برتر ارائه می دهد. با وجود اینکه M5s از چیپست قدرتمندتر و پنل بهتری نسبت به M5 با LCD 90 هرتزی برخوردار است، رفرش ریت به 60 هرتز محدود شده است.

Poco M5s review

وقتی صحبت از سخت افزار شد، M5s مبتنی بر Helio G95 است، پلتفرمی که یک CPU 2+6 و یک پردازنده گرافیکی 4 هسته ای Mali-G76 MC4 ارائه می دهد که برای بازی در حال حرکت بسیار خوب عمل می کند. شما می توانید بین 4 و 6 گیگابایت رم و 64 و 128 گیگابایت حافظه قابل ارتقا را انتخاب کنید.

علاوه بر OLED روشن‌تر، پوکو M5s در بخش دوربین از پوکو M5 ارزان‌تر نیز پیشی می‌گیرد. پوکو M5s چهار دوربین را در پشت خود ارائه می دهد – یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی. دوربین UW در M5 وجود ندارد و وضوح اصلی آن 50 مگاپیکسل است.

Poco M5s review

دوربین سلفی در پوکو M5s نیز بهتر است، چشمی 13 مگاپیکسلی در مقابل سلفی 5 مگاپیکسلی در M5. Poco M5s یک بسته ارتباطی بسیار غنی بدون 5G ارائه می دهد – دارای دو سیم کارت با دو سینی سیم کارت اختصاصی، 4G LTE، Wi-Fi دو باند، NFC، رادیو FM، جک 3.5 میلی متری، پورت IR. این گوشی روی اندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می شود.

پوکو M5s از شارژ سریع سیمی 33 واتی برای باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی خود پشتیبانی می کند و سازنده تبلیغ می کند که 64 درصد شارژ در 30 دقیقه شارژ شود. ما در مورد آن در کمی خواهیم دید.

Poco M5s review

در نهایت, پوکو M5s یک دستگاه مقاوم در برابر پاشش آب با رتبه IP53 است و مطمئناً بهتر از هیچ است.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی پوکو M5s در یک نگاه

بدنه: 160.5×74.5×8.3mm, 179g; جلو شیشه ای، قاب پلاستیکی، پشت پلاستیکی؛ IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.

صفحه نمایش: 6.43 اینچ AMOLED، 450 نیت (typ)، 700 نیت (HBM)، 1100 نیت (پیک)، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 409ppi.

چیپست: Mediatek Helio G95 (12 نانومتر): هشت هسته ای (2×2.05 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G76 MC4.

حافظه: 64 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت؛ UFS 2.2; microSDXC (اسلات اختصاصی).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 64 مگاپیکسل، f/1.8، 26 میلی‌متر، 1/1.97 اینچ 0.7 میکرومتر، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 118˚، 1/4.0 اینچ 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4; عمق: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 13 مگاپیکسل، f/2.4، (واید)، 1/3.06 اینچ 1.12 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 4K@30fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps. دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر؛ شارژ سریع 33 وات، 64 درصد در 30 دقیقه (تبلیغ شده).

سایر مشخصات:  اثر انگشت خوان (نصب شده در کنار). NFC؛ رادیو FM؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری؛ بلندگوهای استریو؛ حسگر مجاورت مجازی

بسیار خب، برای گوشیی که با قیمت 210 یورو در دسترس است، نمی‌توانیم به هیچ ویژگی اساسی آنرا نادیده بگیریم. به نظر می رسد M5s یک دستگاه بسیار عالی است، بنابراین بدون بحث بیشتر، بیایید این گوشی را از جعبه خود خارج کنیم.

لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 6 میلیون تومان است.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

بررسی آنباکسینگ گوشی شیائومی پوکو M5s

پوکو M5s در یک جعبه بزرگ با رنگ زرد مشخص Poco ارائه می شود. لوازم جانبی زیادی در داخل وجود دارد.

Poco M5s review

پوکو M5s با یک شارژر 33 واتی و یک کابل USB-A-to-C با درجه 3A همراه است. سپس یک قاب شفاف نرم برای محافظت بیشتر و یک ابزار خروج سیم کارت وجود دارد.

در نهایت یک لایه محافظ نازک داخل جعبه قرار دارد که باید خودتان آن را بر روی گوشی بچسبانید. سایر گوشی های ساخت شیائومی معمولاً این مورد را در کارخانه از قبل اعمال می کنند.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی پوکو M5s

گوشی پوکو M5s نسبتاً آشنا به نظر می رسد، اما این خوب است. گوشی‌های ردمی و پوکو مدت‌هاست که ظاهر خوبی داشتند، و تنها چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در طراحی یک گوشی هوشمند دستکاری کنید. این گوشی پوکو M5s مقرون به صرفه از شیشه تخت برای ایمن نگه داشتن صفحه نمایش، یک قاب پلاستیکی نازک و یک پلاستیک مات کمی خمیده برای پنل پشتی استفاده می کند.

Poco M5s review

یکی از بهترین موارد در M5s، رتبه IP53 آن برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش نور است. در حالی که پوکو M5s کاملاً ضد آب نیست، در برابر عناصر نیز کاملاً محافظت نشده است. ما عایق لاستیکی را در اطراف سینی سیم کارت و میکرو اس‌ دی دیدیم و حدس می‌زنیم که دهانه‌ های دیگر محافظت مشابهی دارند.

صفحه نمایش OLED، یکی از ویژگی های کلیدی پوکو M5s، توسط یک صفحه گوریلا گلس 3 محافظت می شود. این گزینه محبوب در میان رده های میان رده پایین شیائومی است. پوکو M5s برخلاف همتایان Redmi خود هیچ محافظ صفحه‌نمایش کارخانه‌ای نداشت، اگرچه در داخل جعبه آن وجود دارد.

Poco M5s review

فریم آن پلاستیکی و براق است و کمی لغزنده است. در اطراف سمت چپ و راست پوکو M5s نازک است و در بالا و پایین ضخیم تر و صاف تر است. واحد ما دارای یک قاب نقره ای است که یک آهنربای اثر انگشت بزرگ است.

سپس قسمت پشتی قرار دارد که مشابه گوشی‌های Redmi با ساختار مشابه است، اما دارای این گسترش لکه‌های سیاه در کنار دوربینی است که حاوی لوگوی POCO است. پنل پشتی روکش مات دارد و در دست احساس خوبی دارد. لکه ها قابل مشاهده نیستند و گرفتن آن احساس بدی را به شما القا نمی کند.

و حالا بیایید نگاهی دقیق تر به پوکو M5s بیندازیم.

Poco M5s review

در قسمت جلویی صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED قرار گرفته است. حاشیه های نسبتاً نازکی دارد و سوراخ کوچکی برای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارد. رفرش ریت صفحه نمایش به حداکثر 60 هرتز می‌رسد که کمی ناامیدکننده است، اما Poco نوید حداکثر روشنایی 1100 نیت و احتمالاً پشتیبانی از HDR10 را می‌دهد.

Poco M5s review

یک توری به سختی قابل توجه در بالای صفحه نمایش وجود دارد که یکی از خروجی های بلندگوی جهت دار است که به عنوان یک گوشی نیز عمل می کند. خروجی بیرونی در بالای پوکو M5s به همراه بلستر IR و یکی از میکروفون ها قرار دارد.

Poco M5s review

پشت گوشی جایی است که می توانید دوربین چهارگانه را در یک جزیره شیشه ای اختصاصی که از پشت بیرون زده است، ببینید، اما نه به اندازه سایر گوشی ها. در اینجا دوربین های اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین های فوق عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین های عمق 2 مگاپیکسلی را خواهید دید. در اطراف فلاش LED و نوعی سنسور در کنار آن قرار دارد.

Poco M5s review

پشت آن واقعا عالی است و مانند یک شیشه مات است، حتی اگر یک قطعه پلاستیکی باشد. و در حالی که ما طرفدار لوگوهای بزرگ POCO نیستیم، نمی‌توانیم اذعان کنیم که این لوگو در واقع به خوبی با دوربین می‌نشیند و کمی شخصیت به پوکو M5s می‌دهد.

پوکو M5s یک سینی سه کارته در سمت چپ خود ارائه می دهد که می تواند دو سیم کارت نانو و یک میکرو اس دی داشته باشد.

Poco M5s review

یک حسگر اثر انگشت همیشه روشن روی کلید پاور/قفل وجود دارد که به راحتی در سمت چپ گوشی، درست زیر کنترل صدا قرار گرفته است. سنسور را می توان در تماس یا با فشار فعال کرد. می توانید رفتار آن را از داخل تنظیمات اثر انگشت انتخاب کنید.

Poco M5s review

پوکو M5s دارای یک تنظیم بلندگوی استریو است. قبلاً در مورد بلندگوی بالا با دو خروجی صدای آن صحبت کردیم. دیگری در پایین گوشی قرار دارد و صدای آن بیشتر است. همچنین در پایین، می‌توانید پورت USB-C، جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون اصلی را مشاهده کنید.

Poco M5s review

ابعاد Poco M5s 160.5 x 74.5 x 8.3 میلی‌متر و وزن 179 گرم است که با توجه به استانداردهای سال 2022، وزن و وزن مناسبی دارد.

به طور کلی، ما متوجه شدیم که در دست گرفتن پوکو M5s  کاملاً راحت است – شکل و اندازه خوبی دارد و با وجود فریم براق، دستگیره به اندازه کافی ایمن است و نیازی فوری به قاب ندارد. البته، پوکو M5s با یک کیس همراه عرضه می‌شود، بنابراین اگر به آن نیاز دارید – از قبل همراه شماست. بدون نیاز به خرید.

Poco M5s review

ما همچنین از مقاومت در برابر پاشش آب و محافظ Gorilla Glass 3 قدردانی می کنیم. M5s ساخت محکمی دارد و ما هیچ مشکلی با آن نداشتیم.

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو M5s

گوشی پوکو M5s دارای صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED با وضوح 1080p است. دارای سوراخ کوچکی است و محافظ گوریلا گلس 3 نیز وجود دارد.

پنل OLED دارای رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل یا 409ppi است. پوکو 450 نیت روشنایی معمولی، 700 نیت حداکثر و حداکثر 1100 نیت روشنایی را وعده می دهد. و در حالی که صفحه نمایش به عنوان HDR10 تبلیغ نمی شود، در واقع به این عنوان شناخته می شود.

Poco M5s review

این می تواند کمی ناامید کننده باشد که رفرش ریت صفحه نمایش در 60 هرتز قفل شده است، در حالی که ارزان تر پوکو M5 نود هرتز را برای صفحه نمایش IPS LCD خود ارائه می دهد. ما واقعاً دلایل این تصمیم را نمی دانیم، اما امیدواریم که OLED به عنوان یک نمونه ارزشمند تبدیل شود.

بنابراین، ما اندازه‌گیری‌های صفحه نمایش خود را کامل کرده‌ایم و روشنایی بسیار خوب است. هنگام تنظیم دستی روشنایی، حداکثر روشنایی 473 نیت را ثبت کرده ایم. اما این عدد با گزینه روشنایی خودکار و افزایش نور خورشید به 756 نیت افزایش یافت. این اعداد حتی بیشتر از آن چیزی است که پوکو وعده داده است.

حداقل روشنایی در نقطه سفید 3.0nits است – برای چنین دستگاه مقرون به صرفه ای عالی است.

دقت رنگ

صفحه نمایش پوکو M5s از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می کند. تنظیمات صفحه نمایش سه مدل رنگ مختلف را ارائه می‌دهند – Vivid (پیش‌فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع)، و استاندارد (sRGB). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تغییر دهید.

Color settings - Poco M5s review Color settings - Poco M5s review

گزینه پیش‌فرض Vivid برای بازتولید وفادارانه DCI-P3 تنظیم شده است. ما متوجه شدیم که صفحه نمایش نسبتاً دقیق است، به استثنای رنگ‌های آبی مایل به سفید و خاکستری و گاهی اوقات رنگ‌های قرمز نه چندان دقیق. با انتخاب دمای رنگ گرم می توانید از شر رنگ آبی خلاص شوید.

از طرف دیگر حالت استاندارد دقت بسیار خوبی نسبت به sRGB دارد.

HDR و استریمینگ

پوکو M5s از Widevine L1 DRM پشتیبانی می کند و می تواند محتوای 1080p را از تمام سرویس های ویدیویی محبوب پخش کند. یوتیوب تنها اپلیکیشنی است که پخش جریانی HDR10 را ارائه می دهد.

بررسی عمر باتری گوشی شیائومی پوکو M5s

گوشی پوکو M5s مانند بسیاری از گوشی های Redmi و Poco از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند. و درست مانند سایر میان رده‌های شیائومی با باتری‌های بزرگ، این گوشی نیز در تست باتری ما شرکت کرد.

پوکو M5s امتیاز استقامت عالی 132 ساعت را به دست آورد. در همه آزمایش‌های ما – تماس‌ها، وب، پخش ویدیو عالی بود.

Poco M5s review

پوکو M5s همچنین مصرف مقرون به صرفه ای را در حالت آماده به کار ارائه می دهد (1٪ کاهش هر 6 ساعت)، که به طور قابل توجهی رتبه استقامت کلی را بهبود می بخشد.

پوکو M5s

بررسی سرعت شارژ گوشی شیائومی پوکو M5s

پوکو M5s از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و این تلفن همراه با آداپتور برق 33 واتی Mi ارائه می‌شود. پوکو تبلیغ می کند که این گوشی در 30 دقیقه با شارژر مذکور از 0% به 64% می رسد که سریعتر از هر گوشی دیگری که شیائومی تاکنون با باتری و سرعت شارژ مشابه ارائه کرده است، است.

Poco M5s review

ما هر چه تلاش کردیم نتوانستیم به اعداد پوکو برسیم. پوکو M5s ما در نیم ساعت به 53 درصد رسید که با سایر گوشی های 5000 میلی آمپر ساعتی شیائومی با شارژرهای 33 واتی مطابقت دارد. در مجموع 36 دقیقه طول کشید تا پوکو M5s به 64% وعده داده شده پوکو برسد. این هنوز یک نتیجه عالی است، توجه داشته باشید.

پوکو M5s

شارژ کامل 84 دقیقه طول می کشد، سرعت شارژ عالی برای این گوشی ارزان قیمت.

پوکو M5s

بررسی اسپیکرهای گوشی شیائومی پوکو M5s

پوکو M5s دارای دو بلندگو است که در دو طرف بالا و پایین قرار گرفته اند. بلندگوی بالایی دارای دو خروجی است – یکی رو به جلو و دیگری از بالا. این بسیار ضعیف تر از پایین است، اگرچه تعادل کلی راضی کننده است.

Poco M5s review

پوکو M5s امتیاز بسیار خوبی را در تست بلندی صدای ما کسب کرد، دقیقاً مانند کل دسته ردمی نوت 11.

کیفیت صدای بلندگوها خوب است – آوازها خوب هستند و نت های بالا به خوبی ارائه می شوند. از طرف دیگر، بیس وجود ندارد و موسیقی هنگام پخش از طریق بلندگوها کمی سطحی به نظر می رسد.

پوکو M5s

بررسی نرم افزار گوشی شیائومی پوکو M5s

گوشی پوکو M5s درست مانند جدیدترین دسته Poco، اندروید 12 را با آخرین MIUI 13 برای Poco بوت می کند. طبق معمول در اردوگاه MIUI، نسخه روکش سفارشی بیشتر از سیستم عامل اصلی اهمیت دارد. با این حال، برخی از ویژگی‌های بومی اندروید 12، مانند رابط کاربری ویجت‌های بازطراحی‌ شده و داشبورد حریم خصوصی، همچنان ناپدید هستند.

Poco M5s review

رابط MIUI کم و بیش استاندارد MIUI است، با پیچش های جزئی Poco. قابلیت نمایش همیشه روشن وجود دارد، اما، متأسفانه، هرگز نمی تواند همیشه روشن باشد. فقط 10 ثانیه پس از ضربه زدن ظاهر می شود. حداقل، تم های AOD زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. تعدادی از آنها را نیز می توان سفارشی کرد.

M5s همچنان از افکت Notification پشتیبانی می کند. هنگامی که اعلان‌ های جدید وارد می‌شوند، لبه‌ های نمایشگر را روشن می‌کند، اما به جز چند رنگ مختلف و گزینه «Starlight»، امکان سفارشی‌سازی کمی وجود دارد. این اثر می تواند با یا بدون AOD کار کند.

Always-on display - Poco M5s review Always-on display - Poco M5s review Clock style - Poco M5s review Clock style - Poco M5s review Notification effect - Poco M5s review Notification effect - Poco M5s review

قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. راه‌ اندازی خواننده آسان است، بسیار سریع است و دقت آن فوق‌العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «Touch» یا «Press» تنظیم کنید – اگر از گوشی بدون قاب استفاده می‌کنید، گزینه Press از خواندن اشتباه کف دست (که در نهایت منجر به ورودی پین می‌شود) جلوگیری می‌کند. قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Passwords and security - Poco M5s review Fingerprint settings - Poco M5s review Fingerprint settings - Poco M5s review Face unlock - Poco M5s review Face unlock - Poco M5s review

صفحه اصلی هیچ چیز غیرعادی نیست – آنها با میانبرها، پوشه ها و ویجت ها پر شده اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google’s Discover است. برخلاف ساخت‌های Xiaomi یا Redmi MIUI، نسخه Poco فقط دارای یک رابط دو لایه به سبک App Drawer است – نمی‌توانید کشوی برنامه را غیرفعال کنید و همه برنامه‌های خود را در صفحه اصلی قرار دهید. کشوی برنامه خود یکسان است، هرچند – به طور پیش‌فرض، برنامه‌های شما را به‌طور خودکار در دسته‌هایی سازمان‌دهی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را به طور کلی ویرایش یا غیرفعال کنید.

Homescreen - Poco M5s review Folder view - Poco M5s review App drawer - Poco M5s review App drawer - Poco M5s review App drawer - Poco M5s review App drawer - Poco M5s review

درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک سایه و مرکز کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون‌ها احضار می‌کنید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اعلان به پایین بکشید، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید. می‌توانید برای جا به‌ جایی بین آنها نیز انگشت خود را به سمت چپ بکشید.

اگر به این تقسیم آیفون علاقه ندارید – می توانید Control Center را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می گردد.

Classic notification shade - Poco M5s review Control center split - Poco M5s review Control center split - Poco M5s review Control center split - Poco M5s review

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده باشید، تعویض‌کننده وظیفه نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. اما ضربه زدن و نگه‌داشتن روی کارت باعث ایجاد نمای تقسیم‌شده یا پاپ‌آپ نمی‌شود. در عوض، به اطلاعات برنامه و تنظیمات می رود که عجیب است.

Poco M5s review

در حالی که تقسیم صفحه پشتیبانی نمی شود، پنجره شناور حتی اگر از سوی Task Switcher نباشد، در دسترس است. شما می توانید برخی از برنامه های سیستمی مانند ماشین حساب را در یک پنجره شناور کوچک کنید، اما این فقط می تواند از داخل خود برنامه اتفاق بیفتد. یا می‌توانید با پایین کشیدن اعلان‌ها، برنامه‌های سازگار را در یک نمای بازشو از داخل مرکز اعلان راه‌اندازی کنید.

گزینه تعویض وظیفه معمولی با کارت‌های قابل پیمایش جانبی در لانچر Poco موجود نیست.

MIUI task switcher - Poco M5s review Sort of floating window - Poco M5s review

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند، و در MIUI 13 نیز در دسترس هستند – در ساخت Poco نیز همینگونه است. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند. تصاویر پس زمینه فوق العاده نیز در دسترس هستند.

Themes - Poco M5s review Themes - Poco M5s review Themes - Poco M5s review Themes - Poco M5s review Themes - Poco M5s review Themes - Poco M5s review

MIUI با برنامه های چندرسانه ای اختصاصی خود ارائه می شود – گالری، موسیقی و Mi Video (هر دو با گزینه های محلی و پخش جریانی) وجود دارد. یک مدیر فایل MIUI نیز در هیئت مدیره است. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

Gallery - Poco M5s review Music - Poco M5s review Video - Poco M5s review File Manager - Poco M5s review Mi Remote - Poco M5s review FM radio - Poco M5s review

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌ های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌ های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

و صحبت از حافظه، MIUI 13 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). در واحد بررسی ما، 2 گیگابایت حافظه داخلی رزرو شده بود تا به عنوان افزونه RAM خدمت کند. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

Security - Poco M5s review Cleaner - Poco M5s review Battery settings - Poco M5s review App management - Poco M5s review Memory extension - Poco M5s review

نوار کناری به خودی خود در دسترس نیست. با این حال، جعبه ابزار ویدئویی آن موجود است، و اساساً شامل کل عملکرد نوار کناری است، اما باید آن را در مجموعه ای از برنامه ها به صورت دستی در دسترس قرار دهید. هنگامی که فعال است، یک علامت کوچک قابل مشاهده در لبه صفحه نمایش است که هر زمان که روی آن بکشید در یک منو گسترش می یابد. از اینجا برنامه ها را در پنجره های پاپ آپ اجرا می کنید.

برای برنامه های چند رسانه ای (مانند YouTube، Mi Video، گالری و غیره) توصیه می شود. علاوه بر گزینه‌هایی برای پنجره‌های شناور، حاوی میانبرهایی برای Screenshot، Record screen، Cast و Play Video با صفحه خاموش است که در YouTube کار می‌کند، بدون نیاز به اشتراک Premium. اما، همانطور که اشاره کردیم، باید برنامه‌ها را از قبل در لیست سفید قرار دهید، جایی که می‌خواهید این ویژگی فعال باشد.

Video toolbox and floating windows - Poco M5s review Video toolbox and floating windows - Poco M5s review Video toolbox and floating windows - Poco M5s review Video toolbox and floating windows - Poco M5s review

همچنین, به‌طور گسترده در سایر گوشی‌های دارای MIUI در دسترس است، Game Turbo هم مرکزی است که می‌توانید برای راه‌اندازی بازی‌های خود از آن استفاده کنید و هم یک ابزار درون بازی برای بهبود تجربه بازی‌تان. این شامل عملکردهای کلاسیک مانند ضبط صفحه و محدود کردن اعلان های دریافتی است.

Game Turbo - Poco M5s review Game Turbo - Poco M5s review
Game Turbo - Poco M5s review Game Turbo - Poco M5s review

Game Turbo in-game - Poco M5s review

برخی از رام های MIUI شامل تبلیغات در برنامه های پیش فرض می شوند. این یک چیز شناخته شده است. و پوکو M5s با بسیاری از «توصیه‌های تبلیغاتی» عرضه می‌شود.

An ad - Poco M5s review disabling ads - Poco M5s review

می توانید آن‌ها را غیرفعال کنید، حتی اگر انجام آن کمی خسته‌ کننده باشد، زیرا باید این کار را برای هر برنامه سیستمی که آنها را دارد انجام دهید. به عنوان مثال، اگر از تبلیغات اسکنر برنامه آزار می‌دهید، فقط روی چرخ دنده تنظیمات ضربه بزنید و توصیه‌ها را غیرفعال کنید. تبلیغات در File Manager – Settings->About باید این کار را انجام دهند. تم ها – به تنظیمات بروید و توصیه ها را غیرفعال کنید. مطمئناً ایده آل نیست، اما حداقل می توانید از شر همه آنها خلاص شوید.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی شیائومی پوکو M5s

پوکو M5s بر روی MediaTek Helio G95 اجرا می شود. این یک SoC با قابلیت بازی برای اهداف اولیه میان رده است که بر روی فرآیند تولید FinFET 12 نانومتری قدیمی از TSMC ساخته شده است. G95 دارای یک CPU هشت هسته ای با دو هسته Cortex-A76 با عملکرد بالا با سرعت 2.05 گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف Corext-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Mali-G76 MC4 با فرکانس 900 مگاهرتز کار می کند. باید عملکرد مناسبی را برای کلاس فراهم کند. نسخه جهانی پوکو M5s در سه پیکربندی حافظه LPDDR4X/UFS- 4GB/64GB، 4GB/128GB و 6GB/128GB (مال ما) موجود است.

و اکنون، اجازه دهید برخی از بنچمارک ها را اجرا کنیم.

Poco M5s review

سی پی یو  Helio G95 یکی از سریع ترین پردازنده ها در محدوده قیمت پوکو M5s است.

 

 

پوکو M5s

پوکو M5s

عملکرد GPU برای یک گوشی هوشمند 200 یورویی عالی است و می تواند بسیاری از بازی های محبوب را به خوبی اجرا کند.

پوکو M5s

پوکو M5s

در نهایت, به نظر می رسد که تست ترکیبی AnTuTu 9 با ما موافق است و پوکو M5s را در میان گوشی های با بهترین امتیاز در کلاس میان رده پایین قرار می دهد.

پوکو M5s

پوکو M5s مجهز به پردازنده و گرافیک کافی است که تجربه اندروید روان و عملکرد بازی رضایت بخشی را ارائه می دهد. ما برای مدتی طولانی چند بازی انجام دادیم و پوکو کار بسیار خوبی انجام داد.

ما همچنین تست CPU Throttle را انجام دادیم و پوکو M5s با پایداری 89 درصد امتیاز عالی کسب کرد.

گاهی اوقات (مثلاً 1 از 3) کارکردن CPU روی 100٪ به مدت یک ساعت باعث می شد M5s آنقدر گرم شود که یک هشدار گرمایش ظاهر شود، اما باعث گرم شدن بیش از حد یا اجباری برنامه ها یا سرویس های متوقف نشده نمی شد. پشت گوشی احساس گرما می کرد اما هیچ جا گرم نیست.

CPU stress test - Poco M5s review

متاسفانه 3D Mark نتوانست روی واحد ما اجرا شود و ما نتوانستیم تست استرس 3D Mark GPU را کامل کنیم. مشخص شده است که این چیپست حدود 85 درصد از امتیاز پایداری را در این تست ایجاد می کند، بنابراین انتظار داریم که پوکو M5s در صورت امکان، عدد مشابهی را کسب کند.

و با هر دو امتیاز پایداری به سمت شمال از 80٪، ما به راحتی می توانیم عملکرد پایدار پوکو M5s را عالی ارزیابی کنیم.

بررسی دوربین گوشی شیائومی پوکو M5s

پوکو M5s یک دوربین چهارگانه در پشت خود ارائه می دهد که توسط سازنده به عنوان Premium Ultra شناخته می شود. ما سال گذشته این دوربین را در دستگاه‌های قدیمی‌تر و گران‌تر دیدیم، بنابراین خوشحالیم که به گوشی های ارزان‌تر نیز رسیده است. این تنظیمات شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است. یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در جلو نیز وجود دارد.

Poco M5s review

پوکو M5s دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی 1/2 اینچی OmniVision OV64B با فیلتر Quad-Bayer است. این سنسور دارای پیکسل‌های 0.7 میکرومتر است و پس از قرارگیری 4 در 1، یک عکس 16 مگاپیکسلی با 1.4 میکرومتر معادل آن دریافت خواهید کرد. عملکرد این سنسور پشت یک لنز 26 میلی‌متری f/1.79 قرار دارد، از PDAF پشتیبانی می‌کند، اما هیچ OIS وجود ندارد. حالت 64 مگاپیکسلی با وضوح بالا، حالت Pro و همچنین حالت شب برای این دوربین در دسترس است.

دومین سنسور 8 مگاپیکسلی 1/4 اینچی Sony IMX355 با لنز فوق عریض 16 میلی‌متری f/2.2 است. فوکوس در بی‌نهایت ثابت است.

دوربین ماکرو دارای سنسور 2 مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 با لنز دیافراگم f/2.4 است و فوکوس در فاصله حدوداً 4 سانتی متری ثابت است.

در نهایت، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی OmniVision OV02B1 تک رنگ وجود دارد.

دوربین سلفی به سنسور 13 مگاپیکسلی OV13B 1/3.06 اینچی با پیکسل‌های 1.12 میکرومتری متکی است. این دوربین پشت یک لنز 26 میلی‌متری f/2.45 قرار می‌گیرد. فوکوس طبق معمول ثابت است.

برنامه پیش‌فرض دوربین یک کار معمولی MIUI است – جابه‌جایی بین حالت‌ها با کشیدن انگشت به چپ و راست انجام می‌شود و همه حالت‌های موجود به جز ماکرو در این rolodex هستند. میانبرهای سطح زوم در منظره یاب و همچنین یکی از میانبرهای زیباسازی موجود هستند.

Poco M5s review

در طرف مقابل منظره یاب، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها دارید. گزینه های بیشتری را در پشت منوی همبرگر پیدا خواهید کرد، از جمله حالت ماکرو و میانبر تنظیمات. چیزی که پیدا نمی کنید گزینه ای برای تنظیم وضوح خروجی است.

یک حالت Pro برای همه دوربین های عقب وجود دارد. تصاویر 64 مگاپیکسلی دستی و RAW برای دوربین اصلی از اینجا در دسترس هستند. می توانید تا 30 ثانیه از سرعت شاتر (0.4 ثانیه برای ماکرو) و ISO تا 6400 استفاده کنید.

Camera app - Poco M5s review Camera app - Poco M5s review Camera app - Poco M5s review Camera app - Poco M5s review Camera app - Poco M5s review Camera app - Poco M5s review

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

دوربین اصلی به‌طور پیش‌فرض ۱۶ مگاپیکسل را ذخیره می‌کند و آن‌ها روی صفحه‌نمایش گوشی خوب به نظر می‌رسند، اما مشاهده آن‌ها با زوم ۱۰۰ درصد نشان می‌دهد که بیش از حد پردازش شده‌اند.

عکس ها رنگ های خوب، محدوده دینامیکی عالی و کنتراست دوست داشتنی را نشان می دهند و هیچ نویز قابل مشاهده ای وجود ندارد.

اما همه عکس‌ ها در بهترین حالت جزئیات متوسطی را نشان می‌دهند. آنها به شدت پردازش می شوند، بیش از حد شارپ می شوند و حتی گاهی اوقات لکه دار می شوند.

Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 58, 1/2179s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 58, 1/2525s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 57, 1/2732s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 56, 1/1323s - Poco M5s review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 59, 1/2564s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 57, 1/2179s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 55, 1/143s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 57, 1/1684s - Poco M5s review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 56, 1/434s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 58, 1/657s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 58, 1/1157s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 58, 1/837s - Poco M5s review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 57, 1/942s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 57, 1/2849s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 57, 1/2237s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 56, 1/50s - Poco M5s review
Main camera, 16MP

یک کلید زوم 2 برابری وجود دارد، اما همانطور که انتظار می رود، هیچ نوع زوم هوشمندی را ارائه نمی دهد – عکس ها برش داده شده و از عکس های پیش فرض ارتقا یافته اند.

Main cam 2x zoom - f/1.8, ISO 58, 1/2179s - Poco M5s review Main cam 2x zoom - f/1.8, ISO 58, 1/2525s - Poco M5s review Main cam 2x zoom - f/1.8, ISO 56, 1/3155s - Poco M5s review Main cam 2x zoom - f/1.8, ISO 57, 1/2849s - Poco M5s review

Main cam 2x zoom

حالت تصویربرداری 64 مگاپیکسلی کمی ارتقاء مقیاس هوشمند را ارائه می‌کند، اما پردازش فوق‌العاده سخت آن‌ها را نسبتاً ضعیف، گاهی اوقات پر سر و صدا و لکه‌دار می‌کند. کوچک کردن آنها در 16 مگاپیکسل عکس‌های بهتری نسبت به نمونه‌های پیش فرض به دست نمی‌آورد، حداقل چندان واضح نیست.

Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 57, 1/2016s - Poco M5s review Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 56, 1/2427s - Poco M5s review Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 56, 1/2732s - Poco M5s review Main camera, 50MP - f/1.8, ISO 56, 1/2841s - Poco M5s review
Main camera, 50MP

عکس های 8 مگاپیکسلی دوربین فوق عریض جزئیات خوبی را برای چنین دوربین و لنزهایی نشان می دهد و رنگ های تند و کنتراست خوبی را ارائه می دهد. هیچ سر و صدایی وجود ندارد.

محدوده دینامیکی نسبتاً متوسط ​​است، شارپنینگ در برخی مواقع ممکن است کمی بیش از حد باشد، و ظاهر بیش از حد پردازش شده باقی می ماند.

Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1340s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1340s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1441s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1076s - Poco M5s review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1076s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1441s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 50, 1/409s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1157s - Poco M5s review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/714s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 52, 1/621s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 52, 1/878s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 52, 1/878s - Poco M5s review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 52, 1/878s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 51, 1/1626s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 53, 1/1527s - Poco M5s review
Ultrawide camera, 8MP

فوکوس دوربین ماکرو روی 4 تا 5 سانتی‌متر است، اما حتی اگر کنترل آن را داشته باشید، عکس‌ها نسبتا ضعیف هستند – نرم و لکه‌دار، با محدوده دینامیکی ضعیف و در واقع، پردازش بیش از حد.

Macro camera, 2MP - Poco M5s review Macro camera, 2MP - Poco M5s review Macro camera, 2MP - Poco M5s review Macro camera, 2MP - Poco M5s review
Macro camera, 2MP

یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی در پوکو M5s وجود دارد و به دوربین اصلی برای جداسازی دقیق و دلپذیر سوژه کمک می کند. تاری خوب است، حتی اگر بهترین ظاهری که دیده‌ایم نباشد.

در این میان، سوژه ها با جزئیات، به خوبی در معرض دید و با رنگ های تند و زنده هستند. در واقع، پرتره های جامد برای چنین گوشی ارزانی.

Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 57, 1/104s - Poco M5s review Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 77, 1/50s - Poco M5s review Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 173, 1/50s - Poco M5s review Portraits, 16MP - f/1.8, ISO 58, 1/965s - Poco M5s review

Portraits, 16MP

حتی اگر دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی ساده به نظر برسد، سوژه‌های دقیق‌تر و واضح‌تر از هر دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی Quad-Bayer اخیر شیائومی ارائه می‌کند. درباره آن چطور؟!

سلفی‌های 13 مگاپیکسلی عالی هستند – جزئیات و رنگارنگ، بدون نویز، با نوردهی خوب و کنتراست خوب. محدوده دینامیکی آنچنان عالی نیست، اما ما همچنان چیزی را که به دست آوردیم دوست داشتیم.

Selfies, 13MP - f/2.5, ISO 56, 1/262s - Poco M5s review Selfies, 13MP - f/2.5, ISO 88, 1/33s - Poco M5s review Selfies, 13MP - f/2.5, ISO 192, 1/33s - Poco M5s review Selfies, 13MP - f/2.5, ISO 78, 1/50s - Poco M5s review
Selfies, 13MP

سلفی های پرتره در دسترس هستند، و حتی بدون سنسور عمق، جداسازی کاملا رضایت بخش است. سوژه ها بار دیگر به خوبی با جزئیات زیاد توسعه یافته اند، رنگ ها و کنتراست خوب هستند و ما تاری شبیه سازی شده را دوست داشتیم.

Portrait selfies, 13MP - f/2.5, ISO 56, 1/262s - Poco M5s review Portrait selfies, 13MP - f/2.5, ISO 94, 1/33s - Poco M5s review Portrait selfies, 13MP - f/2.5, ISO 192, 1/33s - Poco M5s review Portrait selfies, 13MP - f/2.5, ISO 78, 1/50s - Poco M5s review
Portrait selfies, 13MP

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

عکس های کم نور دوربین اصلی خوب هستند – نوردهی خوبی ارائه می‌دهند و اشباع رنگ دقیق را حفظ می‌کنند. کنتراست خوب است و محدوده دینامیکی نیز خوب است.

تصاویر جزئیات ضعیفی ارائه می دهند و زوم 100٪ مطلوب نیست. گاهی اوقات نویز نیز لکه دار می شود و در نهایت – پردازش سنگین باعث می شود سوژه ها نسبتاً بد به نظر برسند.

Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 5565, 1/14s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 7999, 1/14s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 7999, 1/14s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 3328, 1/17s - Poco M5s review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 2633, 1/17s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 1659, 1/20s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 7215, 1/14s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 6086, 1/14s - Poco M5s review
Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 3173, 1/14s - Poco M5s review Main camera, 16MP - f/1.8, ISO 7999, 1/14s - Poco M5s review
Main camera, 16MP

حالت شب برای دوربین اصلی وجود دارد، اما فایده ای ندارد. حدود 2s-3s طول می کشد، و نتایج اغلب بدتر از عکس های پیش فرض است. حالت شب نویز بیشتری را معرفی می‌کند و دامنه دینامیکی را کاهش می‌دهد، و تنها کار خوبی که گاهی اوقات انجام می‌دهد این است که برخی نقاط برجسته را با موفقیت مشکوک بازگرداند.

Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 4881, 1/12s - Poco M5s review Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 7865, 1/12s - Poco M5s review Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 5751, 1/12s - Poco M5s review Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 3327, 1/17s - Poco M5s review
Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 2632, 1/17s - Poco M5s review Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 1658, 1/20s - Poco M5s review Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 4226, 1/12s - Poco M5s review Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 3701, 1/12s - Poco M5s review
Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 3172, 1/14s - Poco M5s review Night Mode main cam, 16MP - f/1.8, ISO 7865, 1/12s - Poco M5s review
Night Mode main cam, 16MP

عکس های کم نور از دوربین فوق عریض اشباع رنگ کافی را ارائه می‌کنند و می‌توانید ببینید چه چیزی روی آنها است. اما اینها بهترین چیزهایی هستند که می توانیم بگوییم – عکس ها تحت تأثیر نویز قرار گرفته اند.

Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2365, 1/17s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 1575, 1/25s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review
Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review Ultrawide camera, 8MP - f/2.2, ISO 2394, 1/17s - Poco M5s review
Ultrawide camera, 8MP

و در اینجا عکس هایی از پوسترهای معمول ما که با پوکو M5s گرفته شده است. می توانید ببینید که چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد. به راحتی می توانید اطراف را مرور کنید و آن را در مقابل سایر تلفن های پایگاه داده گسترده ما قرار دهید.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

بررسی دوربین فیلمبرداری گوشی پوکو M5s

دوربین اصلی Poco M5s قادر به فیلمبرداری 4K@30fps و همچنین 1080p با سرعت 60fps است. حداکثر سرعت دوربین فوق عریض 1080p@30fps است، در حالی که ماکرو 2MP از 720p@30fps پشتیبانی می کند.

یک تثبیت کننده الکترونیکی همیشه روشن وجود دارد که در تمام حالت های 30 فریم در ثانیه کار می کند. در اینجا، ما با یک مشکل آشنا روبرو شده ایم که فکر می کردیم شیائومی در گذشته آن را ترک کرده است. اگر به حالت فوق عریض بروید و سپس به حالت اولیه برگردید، برنامه دوربین همیشه وضوح ویدیوی دوربین اصلی را به 1080p کاهش می دهد.

نکته مثبت این است که صدا در همه ویدیوها با نرخ 128 کیلوبیت بر ثانیه برای 4K و 192 کیلوبیت بر ثانیه برای کلیپ های 1080p ضبط می شود. استریو است و صدای خوبی دارد.

ویدیوهای 4K گرفته شده در دوربین اصلی عالی هستند. بسیاری از جزئیات حل شده و وضوح متعادل وجود دارد، نویز بسیار کم است، و همه چیز فوق العاده است – صافی، رنگ ها، پویا و حتی کنتراست. البته نرخ بیت بالای ویدیویی که شمال 50 مگابیت در ثانیه است، کمک کرد.

فیلمبرداری 4K از دوربین اصلی خوب است – جزئیات حل شده زیادی وجود دارد، محدوده دینامیکی بسیار گسترده است، نویز کم است و رنگ ها عالی هستند. با این حال، ویدیوها می توانند از تقویت کنتراست استفاده کنند.

ویدئوهای 1080p از دوربین فوق عریض از پردازش بیش از حدی که در عکس ها دیدیم رنج می برند. محدوده دینامیکی خوب است، و رنگ ها دقیق هستند، اما جزئیات ضعیف هستند، و به همین ترتیب ارائه. کمی کنتراست بیشتر هم خوب بود.

یک کلید زوم 2 برابری وجود دارد. فیلم‌های برش‌خورده و ارتقا یافته را از دوربین اصلی ذخیره می‌کند و ما فیلم‌برداری با کیفیت 4K با آن را توصیه نمی‌کنیم. رزولوشن 1080p، از سوی دیگر، نتایج بسیار رضایت بخشی را ارائه می دهد و فیلم ها حتی اگر کمی ملایم باشند، خوب به نظر می رسند – رنگ ها و اجرای کلی خوب هستند.

در نهایت, در اینجا پوکو M5s در ابزار ویدیوی ما آمده است تا بتوانید مقایسه های خود را انجام دهید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی شیائومی پوکو M4s

پوکو M5s یک گوشی هوشمند عالی برای کلاس میان رده پایین‌تر خود بود. دارای یک صفحه نمایش OLED عالی، یک چیپست مناسب برای بازی، یک دوربین همه کاره، یک باتری بزرگ با شارژ سریع، و بسیاری از ویژگی های مورد علاقه طرفداران مانند جک صدا و اسلات microSD. همه چیز در داخل بدنه ای مقاوم در برابر پاشش آب قرار گرفته است.

نسخه 4/64 پوکو M5s با قیمت 210 یورو عرضه شد. و این قیمتی است که این روزها شکست دادن آن واقعاً سخت است، به خصوص با قیمت‌های دائماً در حال تغییر همه چیز.

Poco M5s review

اولین گوشیی که به ذهن می رسد، M5 خود پوکو است – یک مدل حتی ارزانتر با قیمت 170 یورو، که دارای صفحه نمایش 90 هرتزی سریعتر و چیپست هلیو G99 با قدرت کارآمدتر با پردازنده گرافیکی کمتر است. M5 دوربین‌ های کمتری با وضوح پایین‌ تر دارد، اما به دلیل عمر باتری فوق‌العاده طولانی و رابط کاربری سریع، یک گوشی هوشمند سطح پایین‌تر است.

Realme 9 5G را می توان با قیمت 230 تا 270 یورو در میان خرده فروشان یافت. این صفحه نمایش LCD 120 هرتزی صاف و اتصال 5G را ارائه می دهد، اما مقاومت در برابر پاشش، دوربین فوق عریض و بلندگوهای استریو را از دست می دهید.

یا می‌توانید Realme 9 را انتخاب کنید که در بازارهای مختلف با همان قیمت Realme 9 5G یافت می‌شود. مدل 4G با یک OLED 90 هرتزی و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بر Poco M5s برتری دارد. عملکرد ضعیفی دارد، بلندگوهای استریو ندارد و مقاومتی در برابر پاشش ندارد.

گلکسی A33 5G در فروشگاه‌های خرده‌فروشی حدود ۸۰ یورو گران‌تر است، اما اگر آن را با تخفیف شرکت مخابراتی تهیه کنید، گوشی هوشمند ارزشمندی است. A33 دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، یک Super AMOLED 90 هرتزی دارد و یک چیپست حتی قدرتمندتر ارائه می دهد. دوربین اصلی دارای OIS است و کیفیت عکس در A33 به مراتب بهتر است. ما توصیه می کنیم در صورت امکان این A33 را تهیه کنید. در غیر این صورت، به نظر می رسد که پوکو M5s یکی از بهترین انتخاب ها نسبت به قیمت خود است.

Xiaomi Poco M5 Realme 9 5G Realme 9 Samsung Galaxy A33 5G
Xiaomi Poco M5 • Realme 9 5G • Realme 9 • Samsung Galaxy A33 5G

خلاصه مطلب

پوکو M5s یک گوشی همه کاره عالی به دلیل قیمت تقریباً سطح اولیه خود است – طراحی مقاوم در برابر پاشیدن آب، صفحه نمایش AMOLED با روشنایی بالا، چیپست مناسب بازی، دوربین همه کاره و باتری بزرگ با شارژ سریع.

مزایای خوبی مانند بلندگوهای استریو، جک صدا، بلستر IR، رادیو FM، جک 3.5 میلی‌متری وجود دارد. و ما از سلفی های خوب و پرتره های سلفی آن شگفت زده شدیم. حتی گوشی های گران قیمت شیائومی نیز نمی توانند با این ویژگی ها مطابقت داشته باشند. همه این موارد با قیمت حدود 200 یورو، M5s را به یک پیشنهاد قاتل تبدیل کرده است.

Poco M5s review

البته Poco M5s کامل نیست – کیفیت عکس ضعیفی را ارائه می دهد، و رفرش ریت 60 هرتز برای نمایشگر ممکن است برای بسیاری از افراد مشکل ساز باشد.

اگر باید صادق باشیم – می توانیم با 60 هرتز زندگی کنیم – نیازی به فشار غیرضروری روی سخت افزار و عمر باتری نیست، حتی اگر پوکو M5s بتواند از عهده آن برآید.

از سوی دیگر، کیفیت دوربین به نیازهای شما بستگی دارد – اگر عکس‌ ها و فیلم‌ ها را روی نمایشگر گوشی نشان دهید یا آن‌ها را در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک بگذارید – به خوبی انجام می‌شوند. اما اگر برای کارهای بیشتری برنامه‌ریزی می‌کنید، مانند چاپ آنها برای آلبوم یا استفاده به عنوان کاغذ دیواری، یا شاید اشتراک‌گذاری ویدیوها در YouTube – به یک تلفن توانمندتر و گران‌تر نیاز خواهید داشت.

Poco M5s review

و با این دو نقص، ما هنوز هم پوکو M5s را به عنوان یکی از ویژگی‌های غنی‌ ترین گوشی‌ های هوشمند در گروه قیمتی خود توصیه می‌کنیم. این گوشی فقط یک برگه مشخصات دارد که چشم پوشی از آن واقعاً سخت است، و در پایان، یک گوشی محکم و قابل اعتماد است.

چرا باید گوشی شیائومی پوکو M5s را خریداری کنیم

  • طراحی بی معنی، دارای رتبه IP53.
  • صفحه نمایش OLED روشن، بریدگی کوچک، پشتیبانی از P3.
  • عمر باتری فوق العاده، شارژ سریع.
  • بلندگوهای استریو، بلندی صدا و کیفیت خوب.
  • عملکرد عالی برای کلاس حتی اگر چیپست قدیمی است.
  • سلفی های عالی
  • NFC، microSD، IR blaster، رادیو FM، جک 3.5 میلی‌متری.

چرا نباید گوشی شیائومی پوکو M5s را خریداری کنیم

  • کیفیت پایین عکس از همه دوربین های عقب، به همین دلیل ویدیو.
  • فاقد رفرش ریت صفحه نمایش بالا.

منبع: GSMARENA.ARENA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید