نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو F4 GT , قیمت و مشخصات فنی

پوکو F4 GT

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو F4 GT , قیمت, مشخصات فنی, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, عمر باتری و شارژ و سایر مشخصات این گوشی. بررسی مشخصات فنی جدیدترین گوشی میان رده شیائومی.

نقد و بررسی گوشی شیائومی پوکو F4 GT

مقدمه

گوشی های گیمینگ: آنها مانند گوشی های معمولی هستند، اما بیشتر مخصوص بازی هستند. اصلاً این به چه معناست؟ چه چیزی یک گوشی بازی را به یک گوشی گیمینگ تبدیل می کند؟ عملکرد بیشتر؟ خنک کننده بهتر (گاهی اوقات با فن های اختصاصی یا در داخل یا متصل به بیرون)؟ ویژگی های بیشتر بازی محور مانند دکمه های اختصاصی؟ طرحی که گیمینگ را بولد می کند؟ چراغ های RGB؟ همه موارد بالا؟

گوشی گیمینگ چیست؟ و آیا پوکو F4 GT یک گوشی گیمینگ است؟ آیا این بدان معناست که فقط برای گیمرهای حرفه ای خوب است یا مردم عادی می توانند از آن لذت ببرند؟ واقعاً سؤالات بسیار زیاد است. ما در این مقاله قصد داریم تا دقیقا به بررسی این موضوع بپردازیم: البته، افراد عادی می توانند این دستگاه را بخرند و از آن لذت ببرند. اینطور نیست که چیزی به نام “عملکرد بیش از حد” وجود داشته باشد. 

Poco F4 GT long-term review

خط GT پوکو «گیمینگ» را بولد می کند، اما این کار را با صدایی آرام‌تر از سایر خانواده‌های دستگاه انجام می‌دهد – به Red Magics و ROG Phones و مانند آن فکر کنید. همه اینها گوشی های گیمینگ هستند، اما متفاوت هستند، و به نظر می رسد پوکو F4 GT در جنبه رام تر از همه چیز قرار دارد، به خصوص اگر آن را در هر رنگی که زرد نیست تهیه کنید.

جدای از بازی، این گوشی نیز با چیپست پرچمدار زمان خود عرضه شد، بنابراین می تواند به راحتی در رده «قاتل پرچمدار» یا «گل سرسبد مقرون به صرفه» قرار بگیرد. پس آیا در هر یک از آن ها عالی است یا سعی می کند برای بسیاری از افراد چیزهای زیادی باشد بدون اینکه واقعاً در هیچ یک عالی باشد؟

Poco F4 GT long-term review

این همان چیزی است که ما تصمیم گرفتیم کشف کنیم. از همان ابتدا می گوییم: این یک بررسی متمرکز بر بازی نخواهد بود. هیچ یک از بررسی‌های بلندمدت ما هرگز انجام نشده است، و ما هم اکنون شروع نمی‌کنیم. اکثر مردم خارج از کشور گیمرهای تلفن همراه سنگینی ندارند، اما اکثر مردم آنجا احتمالاً بدشان نمی آید که بدانند آیا پوکو F4 GT با قیمت مناسبش می تواند عملکرد خوبی برای آنها داشته باشد یا خیر. و نه لزوماً به لطف قطعات بازی آن، یعنی. اما قطعا داشتن آنها می تواند خوب باشد.

پس بیایید بررسی کنیم و بفهمیم که Poco F4 GT در مورد چیست، این اولین باری است که ما یک گوشی گیمینگ را به مدت طولانی بررسی می کنیم، و همچنین اولین باری است که یک دستگاه خط Poco GT را به طور کامل بررسی می کنیم. پس بیایید به درستی آنرا بررسی کنیم.

بررسی طراحی گوشی شیائومی پوکو F4 GT

Poco F4 GT long-term review

این ممکن است تعادل بسیار جالبی را برای بسیاری از افراد ایجاد کند – برای مثال، گیمرهایی که شغل اداری دارند و نمی‌خواهند گوشی آنها در عین اینکه ظاهر و ویژگی‌های بازی را ارائه می‌دهند، خیلی برجسته باشد؟ مطمئناً این یک جایگاه بسیار خاص است، اما شاید بتوانید به برخی دیگر نیز فکر کنید.

Poco F4 GT long-term review

نکته در اینجا این است که یک موضوع در طراحی وجود دارد، و هدفمند است، اما آنقدر پیش نمی‌رود که کل محصول را برای کسانی که در جمعیتی نیستند که مشخصاً در اینجا هدف قرار گرفته‌اند، نامطلوب کند.

از نمای جلو، پوکو F4 GT دقیقاً مانند هر دستگاه پرچمدار میان رده یا مقرون به صرفه دیگری است که در یکی دو سال گذشته عرضه شده است، و این چیزی است که می توانیم در مورد آن بگوییم. حفره‌ای برای دوربین سلفی تعبیه شده است، صفحه‌نمایش تخت است، حاشیه‌ها به‌طور معقولی کوچک هستند (اگرچه چانه بزرگ‌تر از بقیه است)، و حالا بیایید به جای دیگری نگاه کنیم.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

Poco F4 GT long-term review

در سمت راست جایی است که همه چیز واقعاً جالب می شود زیرا شلوغ تر از چیزی است که معمولاً در یک گوشی پوکو می بینید. در واقع آنقدر شلوغ است که دکمه تنظیم صدا باید به سمت چپ منتقل شود، حتی اگر در سمت راست سایر گوشی های شیائومی / ردمی / پوکو قرار دارد. و این برای باز کردن پاپ آپ های بازشو مغناطیسی بازی – یکی در بالا و دیگری در پایین است. آیا گیمرها اینها را دوست خواهند داشت؟ شاید.

Poco F4 GT long-term review

اگر گیمر نیستید از آنها متنفر خواهید شد؟ خب، این … پیچیده است. بیت‌های اسلایدی که برای قفل کردن و باز کردن قفل ماشه‌ ها استفاده می‌شوند، همیشه وجود دارند، اگرچه شبیه دکمه‌ ها به نظر می‌رسند و احساس می‌کنند. در طول استفاده از این گوشی، انگشتان شما دائما با آنها برخورد می کنند و ممکن است شما را آزار دهد یا نکند.

همین امر در مورد تعیین موقعیت تنظیم کننده صدا نیز صدق می کند – برندهای دیگر مانند Oppo همیشه دکمه های تنظیم صدا را در سمت چپ داشته اند و این یک اولویت شخصی است. با توجه به ارزش آن، عادت کردن به دکمه تنظیم صدا در سمت چپ برای این بازبین بسیار آسان بود.

Poco F4 GT long-term review

از سوی دیگر، چفت ماشه هرگز احساس نمی شود. یک نکته دیگر این است که هر موردی که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید، به مقدار غیرمجاز برش در سمت راست نیاز دارد، که در نهایت باعث می‌شود آن را نسبتاً سست کند. موردی که در جعبه قرار می گیرد در ابتدا نازک و ضعیف است و بنابراین قطعاً به این موضوع کمکی نمی کند. برعکس، این یکی از کیس های همراهی بود که در چند سال گذشته کمتر از آن لذت برده ایم.

ما هنوز از این واقعیت که یک مورد در جعبه وجود دارد بسیار استقبال می کنیم، اشتباه نکنید. این یک دستگاه خاص از یک برند نسبتاً خاص است، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که به هر حال تعداد زیادی از گزینه‌ های کیس شخص ثالث را دریافت کنید. ما فقط آرزو می‌کنیم که پوکو به روشی که یک یا دو سال پیش انجام می‌داد برمی‌گشت، زیرا آن‌ها استحکام بیشتری داشتند و هر چیزی به جز شلختگی احساس می‌شدند.

لازم به ذکر است که قیمت این گوشی در حدود 14 میلیون تومان است.

Poco F4 GT long-term review

پوکو F4 GT را برگردانید، و طراحی پشتی آن ترکیبی از دو زبان است: به نظر می رسد که اندازه و موقعیت جزیره دوربین از بسیاری از گوشی های اخیر کپی و چسبانده شده است، اما طراحی فلاش LED و خطوط پشت آن می خواهد گیمینگ بودن این گوشی را به معرض نمایش بگذارد. و این طراحی، بدون اینکه به اندازه برخی گزینه های رقیب که این موضوع را بولد می کنند گیمینگ بودن این گوشی را نشان می دهند.

Poco F4 GT long-term review

ما واقعاً طراحی فلاش LED را دوست داریم. نامعمول است اما به روشی جالب و سرگرم کننده. از سوی دیگر، متن بی‌معنا و بی‌معنی «freezing speediest» در جزیره دوربین، بسیار عجیب و غریب است. احتمالاً باید از این واقعیت استقبال کنیم که کلمه کلیدی “AI” وجود ندارد، اما با جدیت تمام، لطفاً شرکت های چینی این کار را متوقف کنید. هیچ کس تا به حال یک پوکو F4 GT را نخریده و نخواهد خرید، زیرا “freezing speediest” فریبنده به نظر می رسد، اما بسیاری از مردم ممکن است با وجود این که چقدر بد به نظر می رسد، آن را خریداری کنند.

به هر حال، از آنجایی که واحد ما مقصد سواحل اتحادیه اروپا است، مقدار زیادی نوشته های معمول در پشت آن وجود دارد، در حالی که لوگوی Poco در اینجا به طرز عجیبی در مقایسه با برخی از پیشنهادات مقرون به صرفه تر این برند، جایی که ما به فونت آن عادت کرده ایم، فروکش کرده است.Poco F4 GT long-term review

پشت شیشه ای این گوشی واقعا احساس پشت شیشه ای به شما می دهد و به دلیل مات بودن آن، این گوشی لیز است. امیدوارم از این موضوع تعجب نکرده باشید. از تقارن خطوط طراحی عقب استقبال می‌شود، به‌علاوه لمس‌ های کوچک خوب – مانند این واقعیت که طراحی دکمه تنظیم صدا از خط مرکزی و همچنین جزیره دوربین تقلید می‌کند. کناره های صاف یک روند هستند (ممنون اپل!)، و پوکو نتوانست جلوی آن را بگیرد. ما موافق یا مخالف اینها نیستیم. ما احساس نمی کنیم که آنها تفاوت قابل توجهی در استفاده برای دستگاه هایی مانند این ایجاد می کنند، زیرا در پوکو F4 GT نسبت به هر یک از آیفون های جدید «قاب» بسیار کمتری برای نگه داشتن وجود دارد.

به طور کلی، پوکو F4 GT محکم، بسیار خوش ساخت و ممتاز است،به این علت که جزو گوشی های پرچمدار مقرون به صرفه گیمینگ به حساب می آید . اگر دست های کوچکی ندارید پس متوجه خواهید شد که هندلینگ این گوشی شبیه به هندلینگ سایر گوشی های امروزی است. از نظر اندازه، بسیار متوسط ​​است – نه بزرگترین، اما قطعاً کوچکترین نیست. کمی سنگین به نظر می رسد اما تا حدی می توانیم آنرا راحت بنامیم. با در دست گرفتن این گوشی پس از دو ساعت هیچگونه احساس خستگیی را نخواهید کرد.

بررسی اسپیکرهای گوشی شیائومی پوکو F4 GT

پوکو F4 GT دارای چهار بلندگو است که یکی دوتایی در بالا و دیگری دوگانه در پایین قرار دارد. هر دو در سمت راست قرار دارند به طوری که هنگام بازی در حالت افقی، هیچکدام با دستان شما که گوشی را در دست گرفته اید خفه نمی شوند. این یک تصمیم بسیار خوب از طرف پوکو است، و ما این تنظیمات را بسیار دوست داریم – نه فقط برای بازی، بلکه زمانی که در حال تماشای ویدیوها در حالت افقی نیز هستید، بسیار خوب کار می کند.

در نتیجه، ما هرگز با شنیدن صدای بلندگوها مشکلی نداشتیم – واقعاً این شگفت انگیز است که موقعیت یابی خوب واقعاً چه کاری انجام می دهد. آنها صادقانه نه بهترین اسپیکرهای موجود در بازار هستند، و نه پر سر و صداترین، اما در مورد دوم، آنها تقریباً بلندترین هستند، و این موقعیت فقط به این معنی است که آنها کاملاً لذت بخش هستند، چه برای بازی، فیلم یا برنامه های تلویزیونی و … البته حتی پادکست ها و موارد مشابه.

Poco F4 GT long-term review

باز هم، انتظار نداشته باشید که این ویژگی ها چیز خاصی باشند ولی باز هم انتظار این را نداشته باشید که هیچگونه ویژگی خاصی نداشته باشند، آنها در استفاده روزمره بسیار خوب هستند و ناامید نخواهید شد – مگر اینکه دائماً سعی کنید از آنها در محیط های بسیار پر سر و صدا استفاده کنید، اما هیچ بلندگوی گوشیی نمی تواند واقعاً از آن دوام بیاورد.

باید توجه داشته باشیم که پوکو F4 GT دارای چیدمان سنتی Xiaomi / Redmi / Poco است که به موجب آن گوشی و جلوپنجره بالایی هر دو خروجی برای یک بلندگو واقعی هستند. این به این معنی است که اگر با تلفن پوکو F4 GT در گوش خود صحبت می کنید، برخی از آنچه از فردی در انتهای آن می شنوید از طریق جلوپنجره بلندگوی بالایی به محیط شما منتقل می شود، این یک امر اجتناب ناپذیر است. نتیجه راه اندازی بدیهی است که اگر از هر نوع هدفون استفاده می کنید، این به هیچ وجه مشکلی ایجاد نمی کند.

موتور ویبره

موتور ارتعاشی یکی از بهترین‌های موجود است، اما جای تعجب نیست که از انواع «بیشتر از شنیدن آنرا احساس کن» است که به نظر می‌رسد به هر دلیلی در جنگ‌های موتور ارتعاشی سال 2020 پیروز شده است. این در عمل به چه معناست؟ اگر تلفن را لمس نمی کنید، اگر در تماس فعال با پوست شما نیست، به احتمال زیاد اعلان های لرزش را از دست خواهید داد، حتی اگر در همان اتاق شما باشد – و به خصوص اگر روی کاناپه یا فرش یا موارد مشابه دراز کشیده باشد. چیز نرم روی میزها کمی بهتر است، اما حتی در آنجا، اگر چند متر دورتر هستید، بازی را تمام کنید. فقط به اندازه کافی صدایی در آن وجود ندارد که خود را مورد توجه قرار دهد.

با این حال، اگر گوشی را لمس می‌کنید، این موتور لرزش‌ های فوق‌ العاده‌ای با احساس «سه بعدی» با عمق زیاد ارائه می‌کند. استفاده از آن بسیار متنوع و لذت بخش است، اما باید قدرت ارتعاش را روی حداکثر تنظیم کنید. در غیر این صورت، شما اصلا احساس زیادی نخواهید داشت. همه ما طرفدار سفارشی‌سازی هستیم و در نتیجه با این مقیاس قدرت مخالف نیستیم، اما زمانی که فقط یک انتها چیزی را ارائه می‌کند که از راه دور باعث ایجاد صدایی می‌شود، باید تعجب کنیم که هدف چیست.

Haptic feedback settings - Poco F4 GT long-term review

در غیر این صورت، در حال استفاده، هنوز هم جالب است که تکان‌های کوچکی اینجا و آنجا در رابط کاربری وجود دارد که از موتور لرزش استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد هر چند ماه که می‌گذرد، تعداد آنها کمتر و کمتر می‌شود، و این یک واقعیت واقعی است. شرمنده زیرا این یکی از فاکتورهای متمایز کننده بزرگ به نفع MIUI در دنیای واقعی بود.

بیومتریک

حسگر اثر انگشت پوکو F4 GT در دکمه پاور تعبیه شده است و بسیار عالی است. این به راحتی در میان دقیق ترین هایی است که تا به حال استفاده کرده ایم، و همچنین بسیار سریع است. نرخ باز کردن قفل اولین بار ما به 100٪ محدود می شود و تنها در تمام مدت زمانی که با تلفن همراه هستیم، چند مورد از دست دادن اینجا و آنجا وجود دارد. در اینجا واقعا چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد – این یک حسگر اثر انگشت برجسته است و ما مطلقاً هیچ مشکلی با آن نداشتیم.

Poco F4 GT long-term review

ای کاش همه آنها به خوبی این یکی بودند، به خصوص آنهایی که زیر نمایشگر هستند. صادقانه بگوییم، اگر این حسگر خوب باشد، هر روز این سنسور نصب شده در کناری را روی یک سنسور روی نمایشگر می گذاریم. اگر مانند ما عادت به زدن آن برای باز کردن قفل گوشی خود داشته باشید، قرار دادن داخل دکمه پاور نیز بسیار کمک می کند. با تنظیم باز کردن قفل با فشردن دکمه و نه فقط با یک لمس (که در تجربه ما منجر به باز کردن قفل ناخواسته می‌شود)، به یک فرآیند بسیار بی‌نظیر تبدیل می‌شود و صفحه نمایش را با یک حرکت روشن و باز می‌کند.

Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review
Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review Biometrics settings - Poco F4 GT long-term review

البته, باز کردن قفل با چهره نیز وجود دارد، و سریع است و به خوبی کار می کند، اما فقط از دوربین جلو استفاده می کند، به این معنی که امنیت آن نسبت به باز کردن قفل اثر انگشت کمتر است. و همچنین باید گوشی را بیدار کنید تا درگیر شود. اگر این کار را با فشار دادن دکمه پاور انجام دهید… دیگر زمانی برای باز کردن قفل چهره وجود ندارد تا جادویی خود را انجام دهد زیرا اسکنر اثر انگشت قبلاً به شما اجازه ورود داده است. Face unlock کار خودش را انجام می دهد و همچنین خیلی سریع. بیایید توجه داشته باشیم که ما بررسی کردیم و متوجه شدیم که فقط زمانی کار می کند که چشمان شما باز باشد.

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی پوکو F4 GT

پوکو F4 GT صفحه نمایش کاملاً مناسبی دارد که به راحتی می تواند نسبت به قیمت آن عالی باشد. آنقدر روشن است که حتی در یک روز آفتابی تابستان در فضای باز دیده می شود، حتی اگر هیچ رکورد روشنایی را شکسته نباشد. به طور مشابه، آنقدر تاریک می شود که استفاده از آن در یک محیط سیاه و سفید ناخوشایند نیست، اما ما آرزو می کنیم که بیشتر سازندگان گوشی های غیر بومی از ویژگی “Extra Dim” گوگل در پوسته خود استفاده کنند. برای کسانی که به نور حساس هستند، این یک موهبت واقعی خواهد بود که بتوانند نور صفحه را حتی بیشتر از آنچه که در کم‌ترین حالت آن است کم کنند. افسوس که MIUI هنوز اثری از آن ویژگی ندارد، امیدوارم در آینده تغییر کند.

Poco F4 GT long-term review

منحنی روشنایی خودکار به نظر ذهنی ما عالی است. ما فقط مجبور شدیم چند بار آن را به صورت دستی تنظیم کنیم، جایی که در داخل خانه کمی بیش از حد روشن می شد، اما حتی در آن زمان، اکثر مردم احتمالاً با چیزی که تلفن ارائه می دهد خوب بودند. استفاده از یک گوشی با منحنی روشنایی خودکار خوب برای مدت زمان طولانی همیشه شاداب است، زیرا یکی از ناامیدی‌های جزئی (نیاز به تنظیم مداوم آن) به سادگی اصلاً مشخص نیست.

Display settings - Poco F4 GT long-term review Display settings - Poco F4 GT long-term review

از نظر رزولوشن، مطمئناً این یک گوشی برتر نیست. و با این حال، همانطور که قبلاً بارها به آن اشاره کردیم، اخیراً در بررسی بلندمدت Xiaomi 12 Pro، ما بسیار بسیار مشکوک هستیم که اکثر مردم بتوانند تفاوت بین چنین پنل “FHD+” و “QHD+” را تشخیص دهند. یکی در زندگی واقعی، با نگاه کردن به صفحه نمایش در فواصل استفاده معمولی. و در حالی که ممکن است احساس کنید یک گوشی بازی با چیپست پرچمدار شایسته نمایشگر با وضوح بالاتر است، ما مطمئن هستیم که این امر باعث افزایش قیمت می شود. 

کیفیت صفحه نمایش و ریدینگ مد

کیفیت صفحه‌ نمایش عالی است، با حالت رنگ اصلی sRGB، اگرچه ممکن است برای دستیابی به دقت P3 مشکل داشته باشید، زیرا در حالت پیش‌فرض رنگی Vivid، سفیدها و خاکستری‌ها را به‌طور قابل توجهی به سمت آبی منحرف می‌کند. استفاده از پیش تنظیم گرم به این امر کمک می کند، اما همچنین همه چیز را کمی بیش از حد زرد می کند.

Poco F4 GT long-term review

فیلتر نور آبی حالت Reading پوکو F4 GT احتمالا زردترین فیلتر نور آبی است که تا به حال با آن روبرو شده ایم. ما نمی گوییم که این یک نقطه ضعف است، اما اگر زیاد از فیلترهای نور آبی استفاده می کنید باید به خاطر داشته باشید. اکثر آنها، اگر اسلایدر شدت را به حداکثر برسانید، به رنگ نارنجی منحرف می شوند. این نور همیشه زرد است، و اگر به دیگر رنگ ها عادت کرده اید، ممکن است در ابتدا گیج کننده به نظر برسد: بسیار زرد است. بعد چند روز دیگه عادت کردیم و به احتمال زیاد شما هم عادت خواهید کرد.

Color scheme and Reading mode settings - Poco F4 GT long-term review Color scheme and Reading mode settings - Poco F4 GT long-term review Color scheme and Reading mode settings - Poco F4 GT long-term review Color scheme and Reading mode settings - Poco F4 GT long-term review
Color scheme and Reading mode settings - Poco F4 GT long-term review Color scheme and Reading mode settings - Poco F4 GT long-term review Color scheme and Reading mode settings - Poco F4 GT long-term review

فیلتر نور آبی MIUI هنوز جامع‌ترین فیلتر موجود در بازار است، با تمام ویژگی‌های معمولی مانند اسلایدر شدت فوق‌الذکر، قابلیت‌های زمان‌بندی (از جمله غروب آفتاب تا طلوع خورشید و همچنین محدوده‌های سفارشی)، اما با حالت بافت کاغذی خود از همه افراد دیگر برتری دارد. (با اسلایدر شدت مجزای خود) و همچنین قابلیت نمایش “رنگ های روشن” (بخوانید: تا حدودی غیراشباع) و سیاه و سفید روی صفحه نمایش. این بسته کامل است، رویای منفور از نور آبی است، و این چیزی است که ما همیشه آرزو می کنیم که سایر UI ها از آن الهام بگیرند، اگرچه این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

رفرش ریت شیائومی پوکو F4 GT

نمایشگر پوکو F4 GT با فرکانس 120 هرتز به روز می شود. تا اینجای کار خیلی خوبه. با این حال، نحوه اجرای تنظیمات بسیار آزاردهنده است – ما خوشحالیم که فقط یک بار مجبور شدیم این را تنظیم کنیم. یک حالت پیش‌فرض وجود دارد که هر کاری را که می‌خواهد انجام می‌دهد و سپس سفارشی وجود دارد. فقط پس از انتخاب آن می توانید بین 60 هرتز و 120 هرتز انتخاب کنید و به نظر ما 120 هرتز گزینه بهتری خواهد بود. خرید گوشی با صفحه نمایش با رفرش ریت بالا و استفاده نکردن از آن هیچ فایده ای ندارد.

Refresh rate settings - Poco F4 GT long-term review Refresh rate settings - Poco F4 GT long-term review

با این حال، باید توجه داشته باشید که تنظیم 120 هرتز در اینجا باعث نمی شود که پانل همیشه در 120 هرتز به روز شود. این اساساً تنظیمی از حداکثر مجاز است، اما به شدت به اشتباه برچسب گذاری شده است. حتی در این حالت، هنگام پخش ویدیو، داخل نقشه گوگل و در اپلیکیشن دوربین، گوشی پایین تر می رود. بازی هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می کنند، فرکانس کامل 120 هرتز را دریافت می کنند، که دیدن آن خوب است.

بیایید لحظه ای در اینجا بگذریم و افسوس بخوریم که Google Maps، برنامه ای که از رفرش ریت بالایی بهره می برد، در 60 هرتز محدود شده است. جدا از آن، همانطور که قبلاً اشاره شد، فقط متوجه کمبود رفرش ریت در برنامه دوربین خواهید شد. در غیر این صورت، همیشه به نظر می رسد که از بالاترین رفرش ریت استفاده می کند، و این یک تجربه کاربری عالی را ایجاد می کند.

نمایشگر همیشه روشن

بر خلاف آنچه در برخی از مدل‌های Redmi دیده‌ایم، نمایشگر Always-on را می‌توان طوری تنظیم کرد که در واقع همیشه روشن باشد. گزینه های دیگری نیز وجود دارد – برای اینکه بر اساس یک برنامه زمانی سفارشی یا برای ده ثانیه پس از ضربه زدن روی صفحه نمایش داده شود. در حالی که طی سال‌ ها از نمایشگرهای همیشه روشن همیشه روشن لذت می‌بردیم، اخیراً متوجه شده‌ایم که واقعاً گزینه «ده ثانیه پس از ضربه» را دوست داریم زیرا به هر حال در طول روز زیاد از تلفن استفاده می‌کنیم. بدیهی است که ممکن است از تنظیمات دیگری بیشتر لذت ببرید. نکته این است که گزینه های کافی برای همه در اینجا وجود دارد.

Always-on display settings - Poco F4 GT long-term review Always-on display settings - Poco F4 GT long-term review Always-on display settings - Poco F4 GT long-term review Always-on display settings - Poco F4 GT long-term review Always-on display settings - Poco F4 GT long-term review Always-on display settings - Poco F4 GT long-term review

وقتی صحبت از ظاهر نمایشگر همیشه روشن به میان می‌آید، این موضوع ادامه می‌یابد. شما یک لیست جامع از ساعت های آنالوگ و دیجیتال و همچنین پس زمینه های مختلف تصویر و گزینه “Kaleidoscope” دریافت می کنید که همیشه جذاب و دیدنی است. به طور کلی، پیاده‌سازی AOD MIUI هنوز در میان قابل تنظیم‌ترین موارد موجود است، و این یک چیز خوب در کتاب ما است – اگر نمی‌خواهید زیاد با آن درگیر شوید، می‌توانید از پیش‌فرض‌ها استفاده کنید یا واقعاً می‌توانید آن را به خوبی تنظیم کنید. به ترجیحات شما اگر خیلی تمایل دارید.

عملکرد و روان بودن گوشی

به عنوان یک گوشی گیمینگ، پوکو F4 GT باید عملکرد شگفت انگیزی داشته باشد. در غیر این صورت، چه فایده ای دارد، درست است؟ ما خوشحالیم که گزارش دهیم که در واقع انتظارات را برآورده می کند، اما فقط تا جایی که اسنپدراگون 8 نسل 1 اجازه می دهد. در حالی که این یک چیپست پرچمدار واقعی از همه جهات است و برای هر نوع استفاده معمولی (از جمله بازی های معمولی) چنین احساسی خواهد داشت، اما مشکلات گرمای بیش از حد کاملاً مستندی دارد و پوکو F4 GT نمی تواند به طور کامل از آنها فرار کند. مهم نیست که چقدر سیستم خنک کننده بزرگی استفاده می کند.

اشتباه نکنید، محفظه بخار دوگانه بزرگ است، اما گوشی را در یک تست throttling قرار داده و پس از چند (حدود ده) دقیقه، بدون شکست به حدود دو سوم کاهش می یابد. پس این یک ویژگی معمولی اسنپدراگون 8 نسل 1 است. بنابراین، اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید که همیشه به تمام عملکرد نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که در داخل آن تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 وجود دارد –  و این حرارتی بسیار بهبود یافته است.

Poco F4 GT long-term review

برای هرکسی که یک گیمر حرفه ای سنگین نیست، همه موارد فوق اهمیتی نخواهد داشت، زیرا پوکو F4 GT همچنان بسیار شبیه به یک دستگاه برتر در حال استفاده است، مهم نیست که چه استفاده ای ار آن می کنید. از تست‌های throttling گرفته تا جلسات طولانی بازی سنگین.

Poco F4 GT long-term review

با توجه به این موضوع، بیایید توجه خود را به نرمی به شیائومی پوکو F4 GT  معطوف کنیم، «متریک» ذهنی مورد علاقه همه که به راحتی نمی توان از تب مشخصات به دست آورد. پوکو F4 GT یکی از نرم‌ترین گوشی‌هایی است که تا به حال برای بررسی طولانی مدت استفاده کرده‌ایم. در واقع، با شیائومی 12 پرو در رتبه دوم قرار دارد. وان پلاس 10 Pro هنوز هم از مزیت بسیار کمی برخوردار است، اما Poco چیزی برای تمسخر نیست. این نرم‌افزار نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار نرم‌تر است و به همین دلیل ما از استفاده هر روزه آن لذت برده‌ایم.

بررسی عمر باتری و شارژ گوشی پوکو F4 GT

پوکو F4 GT در تمام مدتی که برای این بررسی بلندمدت با آن آشنا شدیم، طول عمر قابل تحسینی از خود نشان داد. عمر باتری با مورد استفاده ما که در زیر توضیح داده شده است عالی بوده است. ما هرگز در پایان روز با تمام شدن باتری مواجه نشده ایم، و همیشه حداقل 6 ساعت زمان روشن بودن صفحه را مدیریت کرده‌ایم. در برخی از روزهای خوب، ما بیش از 7 ساعت را دیدیم، و اگرچه این در صدر جدول نیست، اما بسیار به آن نزدیک است.

بهترین عمر باتری که تا به حال با استفاده مشابه برای بررسی بلندمدت دیده‌ایم، بیش از 7 ساعت نمایشگر به موقع در هر روز و بیش از 8 ساعت در برخی موارد است. Poco کاملاً آنجا نیست، اما نزدیک است، و هر روز به طرز باورنکردنی ثابت بود – ما هیچ فراز و نشیب عجیبی ندیده‌ایم. این قطعا ستودنی است، اما بسیار هیجان انگیزتر از عمر باتری، زمان شارژ است.

Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review
Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review Battery life snapshots - Poco F4 GT long-term review

حتی با وجود اینکه ما در حال شروع به دیدن سیستم‌های شارژ سیمی + 100 وات در گوشی‌های هوشمند مختلف هستیم، هنوز نمی‌توان گفت که چقدر این سیستم‌ها می‌توانند به شما آرامش دهند – و در مورد پوکو F4 GT، این باعث آرامش خاطر می‌شود. بالاترین عمر باتری در حال حاضر عالی.

مورد استفاده معمول شیائومی پوکو F4 GT شامل حدود 12 تا 16 ساعت خاموش کردن شارژر در هر روز، با اتصال Wi-Fi 6، حدود یک ساعت یا بیشتر از داده تلفن همراه 5G، موقعیت مکانی همیشه روشن و نیم ساعت تا یک ساعت ناوبری GPS از طریق Waze، بلوتوث همیشه روشن و حدود یک یا دو ساعت گوش دادن به موسیقی یا پادکست از طریق هدفون TWS هر روز، و همچنین حدود یک ساعت تماس تلفنی.

با این نوع استفاده، ما هرگز نیازی به شارژ در ظهر نداشتیم، اما حتی اگر مورد استفاده شما بسیار سخت‌تر باشد (مثلاً اتصال داده تلفن همراه که سیگنال عالی نیست)، تنها چیزی که نیاز دارید شارژر و کابلی است که همراه شما در جعبه قرار دارد. اگر بعد از اتصال به برق روی دکمه Boost ضربه بزنید، صفر تا کامل 17 دقیقه دیوانه کننده و اگر این کار را نکنید حدود 20 تا 21 دقیقه طول می کشد.

 

Poco F4 GT long-term review

این به قدری سریع است که غیرممکن است در یک نقطه از روز حداقل برای مدت طولانی در اطراف یک پریز نباشید، بنابراین «اضطراب محدوده»، اگر ممکن است اصطلاحی را از فضای EV قرض بگیریم، قطعاً نباید اصلاً یک چیز باشد. با این گوشی اگر فقط همه چیز برای ماشین ها مشابه بود … اما ما از آن دور می شویم.

شارژ بی سیم وجود ندارد زیرا برای رسیدن به این قیمت باید برخی از گوشه ها را کاهش داد، اما با این سرعت شارژ سیمی، نمی توان گفت که آن را از دست داده ایم.

بررسی نرم افزار گوشی شیائومی پوکو F4 GT

پوکو بخشی از خانواده شیائومی است. به این ترتیب، متأسفانه تمام موارد نرم‌افزاری معمول ما برای گوشی‌های شیائومی و ردمی در اینجا نیز اعمال می‌شود. ما در درجه اول در مورد آهنگ به روز رسانی صحبت می کنیم. واحد بررسی اروپایی Poco F4 GT ما در حال حاضر MIUI 13.0.7 مبتنی بر اندروید 12 را اجرا می‌کند و دارای وصله امنیتی آگوست 2022 است.

ما پوکو را به خاطر اینکه قبلاً به‌روزرسانی اندروید 13 را ارائه نکرده است – معدود شرکت‌هایی که گوگل نیستند این کار را انجام نداده‌اند، سرزنش نمی‌کنیم. به علاوه، طبق معمول، باید توجه داشته باشیم که MIUI آنقدر پوسته سنگین است که اکثر تغییرات رابط کاربری که گوگل در هر نسخه جدید اندروید معرفی می‌کند، حتی بدون تغییرات قابل توجهی انجام نمی‌شود. همه چیز خوب و شیک است. اما سطح وصله امنیتی که بیش از سه ماه از تاریخ گذشته است؟ این به سادگی غیر قابل قبول است.

Current software - Poco F4 GT long-term review Current software - Poco F4 GT long-term review

شیائومی ، پوکو و ردمی به سادگی باید در این زمینه بهتر شوند. ما می‌دانیم که صدور به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه برای همه دستگاه‌ها کار زیادی می‌طلبد. اما حداقل برای پرچمداران این کار باید انجام شود و فراموش نکنیم که F4 GT در حال حاضر برترین گوشی پوکو است. 

در مورد آن به روز رسانی اندروید 13 – احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد. در سال 2023 به احتمال زیاد. آیا دریافت آخرین نسخه از سیستم عامل اصلی برای دستگاه پرچمدار فعلی این برند باید کمتر باشد؟ قطعا. آیا شیائومی، ردمی و پوکو به اندازه کافی به این موضوع اهمیت خواهند داد تا منابع لازم را برای انجام سریع‌تر به‌روزرسانی‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کنند؟ خوب، می دانید چه می گویند. اما بر اساس این که اوضاع تا کنون چگونه بوده است، بعید است. این سرمایه‌گذاری باید از جایی انجام شود، و داشتن دائمی ارزان‌ترین گوشی‌ها در مقایسه با رقبا، دستور العملی برای حاشیه سود بزرگ نیست، اینطور است؟

Poco F4 GT long-term review

بنابراین نتیجه این است – شما برای شیائومی پوکو F4 GT کمتر از سامسونگ با مشخصات مشابه هزینه می کنید، گاهی اوقات به میزان قابل توجهی کمتر، و کمتر در راه به روز رسانی نرم افزار قرار می گیرید. نمایشگاه؟ این تماس شخصی شماست که باید انجام دهید، اما ما می‌خواستیم تا حد امکان به وضوح به وضعیت اشاره کنیم.

MIUI 13

اکنون که این مشکل وجود ندارد، بیایید توجه خود را به سمت MIUI 13 معطوف کنیم. این … MIUI 13. به نظر می رسد MIUI 12.5، که شبیه به MIUI 12 قبل از آن بود. ما مدتی است که این را می گوییم – MIUI در حال حاضر به یک لایه رنگ جدید نیاز دارد. اکنون سال‌ها پیشرفت‌های تدریجی صورت گرفته است، که ما از آن قدردانی کرده‌ایم، اما کمی کهنه شده است.

البته، ما این را به عنوان بررسی کنندگان گوشی می گوییم که قبلاً MIUI 13 را در ده ها یا چند دستگاه دیده اند. اگر تجربه ای با آن نداشته باشید، مطمئناً از آن خسته نخواهید شد. اما حتی در سطح عینی تر، زبان طراحی برای مدتی یکسان بوده است – شاید وقت آن رسیده است که تجدید نظر کنیم؟ حتی اپل هم زمانی که امسال جزیره دینامیک را معرفی کرد، این کار را انجام داد.

Settings - Poco F4 GT long-term review Settings - Poco F4 GT long-term review Settings - Poco F4 GT long-term review

از نظر عملکردی، تمام قطعات و قطعاتی که در یک پوسته اندرویدی مدرن انتظار دارید وجود دارد. بخش‌هایی از MIUI وجود دارد که به‌طور باورنکردنی قابل شخصی‌سازی هستند – مانند فیلتر نور آبی حالت خواندن و نمایشگر همیشه روشن، که برای مثال قبلاً در مورد آنها صحبت کرده‌ایم. بسیاری از ویژگی‌های داخلی وجود دارد، و در نتیجه، یافتن برخی از آنها ممکن است برای یک کاربر معمولی که ساعت‌ها در تنظیمات صرف کند و بفهمد کجاست، سخت باشد.

لانچر شیائومی پوکو F4 GT

 لانچر، کرایه سنتی Poco است، با مجموعه‌ای از گزینه‌ها، اما نه آنقدر که پیمایش در تنظیمات آن طاقت‌فرسا شود. ما همیشه فکر می‌کردیم که تعادل خوبی بین ساده‌نگر نبودن (به شما، گوگل نگاه کردن) و بیش از حد گیج‌کننده نبودن (چیزی که بسیاری از گزینه‌های شخص ثالث می‌توانند مقصر باشند) برقرار می‌کند.

Launcher - Poco F4 GT long-term review Launcher - Poco F4 GT long-term review Launcher - Poco F4 GT long-term review

البته همانطور که در سال 2022 انتظار دارید، یک کشوی برنامه وجود دارد، و حتی با برخی از گزینه‌های نسبتاً منظم ارائه می‌شود، که از برخی از آنها بسیار لذت می‌بریم (پیشنهادهای برنامه در بالا)، و برخی دیگر که هیچ‌وقت هدف از آن را ندیده‌ایم. (دسته‌های برنامه) – اما ممکن است، و اگر انجام دهید، آنها آنجا هستند. ما دوست داریم که گزینه ای برای نوار پیمایش A-Z وجود داشته باشد، زیرا طبق تجربه ما، این معمولاً سریعترین راه برای رسیدن به هر برنامه خاص در کشو است، بسیار سریعتر از جستجو یا پیمایش دستی، هرچند به خاطر داشته باشید که این مورد برای کسانی که مانند ما بیش از 200 برنامه نصب کرده اند.

Launcher settings - Poco F4 GT long-term review Launcher settings - Poco F4 GT long-term review Launcher settings - Poco F4 GT long-term review Launcher settings - Poco F4 GT long-term review

اگر داده‌های خود را از دستگاه دیگری کپی می‌کنید، یک کلمه احتیاط کنید – به نظر می‌رسد تنظیمات قرار دادن برنامه‌های جدید در صفحه اصلی، رفتار پیش‌فرض تصادفی در آخرین نسخه‌های MIUI دارد. گاهی اوقات به طور پیش فرض خاموش است، همانطور که باید باشد. در مواقع دیگر، روشن است – و اگر بررسی نکنید، ممکن است پس از اتمام فرآیند کپی داده‌ها، صدها برنامه به طور خودکار به صفحه اصلی شما اضافه شوند. اگر دوست دارید دستگاه شما از نظر تجربه کاربری تا حد ممکن به آیفون نزدیک باشد، از آن لذت خواهید برد. در غیر این صورت، هنگام راه‌اندازی گوشی برای اولین بار، باید در اسرع وقت به تنظیمات لانچر نگاهی بیندازید.

Recents - Poco F4 GT long-term review Recents - Poco F4 GT long-term review

خوشبختانه این ساخت MIUI دارای گزینه ای برای نمایش برنامه های اخیر شما در یک لیست اسکرول افقی است، اگرچه به طور پیش فرض فعال نیست. MIUI همچنان به صورت پیش‌فرض بر روی یک فهرست دو ستونی با پیمایش عمودی اصرار دارد، و اگر آن را دوست دارید – عالی است. در غیر این صورت، مانند ما، شما فوراً به روش دیگری برای انجام کارها تغییر می‌دهید، زیرا قطعاً روشی آشناتر است، با توجه به اینکه چگونه هر پوسته دیگری در آنجا مکانیسم مشابهی را به کار می‌گیرد.

مرکز کنترل جدید، دارک مد، LED RGB

مانند همه نسخه‌های اخیر MIUI، این نسخه نیز مرکز کنترل “جدید” را در خود جای داده است، یک ریپف بسیار آشکار از ویژگی با نام مشابه iOS. علیرغم فقدان اصالت در طراحی آن، این بسیار خوب عمل می کند، اما در حالی که ما در ابتدا آن را برای اندازه گیری خوب امتحان کردیم، در نهایت به روش “قدیمی” انجام کارها بازگشتیم. برای ما منطقی‌تر است که به هر دو اعلان‌ها دسترسی داشته باشیم، و تنظیمات سریع در یک صفحه تغییر می‌کند – ناگفته نماند که چون تنظیمات سریع قسمت بالای آن صفحه را اشغال می‌کند، دسترسی به اعلان‌ها در واقع بدون حرکت انگشت پیچیده آسان‌تر است. 

Control center settings - Poco F4 GT long-term review Control center settings - Poco F4 GT long-term review Control center settings - Poco F4 GT long-term review

کشیدن انگشت از سمت چپ به سمت پایین برای اطلاعیه ها نیز برای ما منطقی نیست زیرا ما راست دست هستیم، اما اگر چپ دست بودیم، احتمالاً دقیقاً دیدگاه مخالف را داشتیم. همانطور که هست، بین اعلان‌ها و کنترل‌ها، باید در طول روز خیلی بیشتر به حالت اول برسیم، و کشیدن انگشت از سمت چپ به پایین اگر با انگشت شست راست و در حالی که گوشی را در دست راست نگه داشته باشید، ناراحت‌کننده‌تر است. البته ممکن است مخالف باشید و به همین دلیل است که اگر سیستم جدید را ترجیح می دهید می توانید آن را دنبال کنید.

به طور طبیعی، حالت تاریک نیز وجود دارد، و در اینجا یک موضوع روشن/خاموش ساده است، بدون گزینه‌های «درجات تاریکی» فانتزی مانند ColorOS و مشتقات آن. با این حال، به خوبی کار می‌کند، می‌توان آن را برنامه‌ریزی کرد (چه با یک فاصله زمانی سفارشی یا از غروب خورشید تا طلوع خورشید)، و از نظر تئوری، حتی می‌توان آن را به برنامه‌هایی که یکی از خودشان ندارند، وادار کرد. با این حال، در عمل فقط یک برنامه وجود دارد که می توانید این کار را برای آن انجام دهید.

Dark mode settings - Poco F4 GT long-term review Dark mode settings - Poco F4 GT long-term review Dark mode settings - Poco F4 GT long-term review

این عالی است زیرا آن برنامه در واقع نیاز مبرمی به یک تم تیره دارد، اما در گذشته، ویژگی‌هایی مانند این با هر برنامه کار می‌کردند – به هر دلیلی دیگر نه، و انتخاب همیشه فوق‌العاده به نظر می‌رسد. محدود. ما نمی‌دانیم اینجا چه خبر است، اما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که آمازون تنها برنامه‌ای نبود که نصب کرده بودیم و تم تاریک خودش را نداشت.

Poco F4 GT long-term review

از آنجایی که این یک گوشی گیمینگ است، نمی‌توان آن را بدون اکشن LED RGB انجام داد و در واقع دو نوار LED در داخل جزیره دوربین وجود دارد که می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که هنگام شارژ و همچنین برای تماس‌های دریافتی روشن شوند. 

LED settings - Poco F4 GT long-term review LED settings - Poco F4 GT long-term review

ال ای دی ها را می توان در یک برنامه زمانی سفارشی استفاده کرد، و همچنین در صورت تمایل در حین بازی با Game Turbo کار می کنند – اگرچه اگر در حال بازی هستید، در واقع آنها را نخواهید دید، بنابراین این کار در دستور کار قرار دارد. به نظر ما برای اینکه به اطرافیانتان اطلاع دهید که شما یک گوشی گیمینگ در اختیار دارید. به هر حال، Game Turbo همچنین جایی است که شما نقشه‌برداری سفارشی خود را برای محرک‌های بازشو انجام می‌دهید.

پیمایش اشاره‌ای

پیمایش حرکتی همانطور که انتظار دارید در پوکو F4 GT وجود دارد و عالی کار می کند، همانطور که همیشه در MIUI انجام می شود. اگر از دیدن آن درد چشم خیلی لذت نمی برید، می توانید نوار سفید بی معنی “قرص” در پایین را به صورت اختیاری بردارید.

حرکات دیگری نیز وجود دارد، و ما کمی به آن‌ها می‌رسیم، اما ابتدا اجازه دهید بفهمیم که چگونه منوی میانبرهای اشاره در تنظیمات شامل حرکات و فشار دادن دکمه‌ها به شکلی نسبتاً گیج‌کننده است.

Gesture navigation settings - Poco F4 GT long-term review Gesture navigation settings - Poco F4 GT long-term review Gesture navigation settings - Poco F4 GT long-term review

جدا از این نکته، این یکی از آن منوهایی است که تصور می کنیم اکثر مردم هرگز به آن دسترسی پیدا نمی کنند، اما چیزهای منظمی در داخل آن وجود دارد. می‌توانید Google Assistant را طوری تنظیم کنید که با فشار طولانی دکمه پاور، دوربین را طوری تنظیم کنید که با دوبار فشار دادن دکمه پاور یا دکمه کاهش صدا یا هر دو، راه‌اندازی شود، و فلاش LED را مانند یک مشعل بدرخشد. دکمه پاور را فشار دهید سپس گزینه ای برای دو یا سه ضربه زدن به پشت تلفن برای موارد خاص وجود دارد – مانند گرفتن اسکرین شات، دسترسی به مرکز کنترل یا سایه اعلان، باز کردن برنامه ماشین حساب، رفتن به حالت بی صدا و غیره. همچنین می‌توان با دو بار ضربه زدن به حسگر اثر انگشت، فهرستی از موارد مشابه را تنظیم کرد.

Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review
Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review Gesture shortcuts settings - Poco F4 GT long-term review

همه این‌ها ویژگی‌های غیرقابل انکاری هستند – اما زمانی که بدانید آنها وجود دارند، ممکن است برای شما در زندگی روزمره مفید باشند، به همین دلیل است که ما می‌خواستیم این منو و محتوای آن را روشن کنیم. حتی می‌توانید با دو بار فشار دادن و همچنین فشار دادن و نگه‌داشتن، برخی از فعال‌های بازشو را تعیین کنید. اگرچه این لیست محدودتری است که می توانید از اینجا انتخاب کنید – می توانید دوربین را راه اندازی کنید، فیلم ضبط کنید، صفحه را ضبط کنید، صدا را ضبط کنید، چراغ قوه را روشن کنید، به حالت بی صدا بروید و لرزش را تغییر دهید.

چرا گزینه‌های اینجا در مقایسه با مواردی که می‌توانید برای ضربه زدن به پشت یا حسگر اثر انگشت انتخاب کنید، محدودتر است؟ چه کسی می داند. چرا این ویژگی ها به طور خاص؟ بازم کی میدونه آنها به وضوح زیرمجموعه کوچکی از کارهایی هستند که تلفن می‌تواند انجام دهد، و نمی‌توانیم بگوییم که نحوه انتخاب آنها را کاملاً درک می‌کنیم، اما فکر می‌کنیم که داشتن این گزینه‌ها بهتر از نداشتن آن است. و از آنجایی که هیچکدام از اینها به طور پیش فرض روشن نیستند، اینطور نیست که مانع استفاده آسان از جعبه یا هر چیز دیگری شوند.

Pop-up triggers settings - Poco F4 GT long-term review Pop-up triggers settings - Poco F4 GT long-term review Pop-up triggers settings - Poco F4 GT long-term review Pop-up triggers settings - Poco F4 GT long-term review Pop-up triggers settings - Poco F4 GT long-term review

با بازگشت به محرک‌ها، می‌توانید یکی از چهار افکت صوتی را که هر بار که آنها را باز می‌کنید خاموش می‌شوند و یک انیمیشن رنگی برای آن‌ها اختصاص دهید، فقط در صورتی که نیاز به پخش این واقعیت دارید که یک تلفن بازی دارید. اتاق بدون بر زبان آوردن حتی یک کلمه

باگ ها

متأسفانه، زمان ما با پوکو F4 GT بدون اشکال نبود، زیرا با چند مشکل مواجه شدیم. متأسفانه این موضوع در حال تبدیل شدن به یک موضوع تکراری با دستگاه‌های Xiaomi / Redmi / Poco stable است، و ما امیدواریم که شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای بهبود کنترل کیفیت نرم‌افزار در آینده نزدیک – قطعاً مورد نیاز است.

به خصوص که به‌روزرسانی‌ها بسیار کم هستند – معمولاً ماه‌ها طول می‌کشد تا یک مورد جدید ظاهر شود، به این معنی که حداقل مدت زمانی است که شما باید با هر اشکال جدیدی که یکی از آنها معرفی می‌کند، زندگی کنید. این یکی دیگر از دلایلی است که ارائه به‌روزرسانی‌های بیشتر توصیه می‌شود، اما تاکنون، این سه برند راه خود را در این زمینه طی کرده‌اند.

Poco F4 GT long-term review

قبل از شروع، اجازه دهید فقط به اخطار معمول توجه کنیم – بسته به اینکه چگونه از گوشی خود استفاده می کنید، ممکن است به یک یا چند مورد از این باگ ها اهمیت زیادی بدهید یا اصلاً اهمیت ندهید. ما همه مشکلاتی را که پیدا کردیم فهرست می کنیم تا به شما ایده دقیقی از زندگی با این گوشی ارائه دهیم. اگر به هیچ یک از آنها اهمیت نمی دهید، عالی است! اما اگر یک یا چند مورد برای شما مهم است، ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا به‌روزرسانی‌های آینده قبل از دریافت این گوشی، آنها را برطرف کنند.

مهمترین اشکال برای ما حالت مزاحم نشوید (DND) بود که به سادگی آنطور که باید کار نمی کرد. ما در طول زمان خود با شیائومی 12 پرو، که اخیراً آن را نیز درازمدت بررسی کرده‌ایم، همین اتفاق افتاده است، بنابراین به نظر می‌رسد این مشکل نسبتاً شایع در آخرین نسخه‌های MIUI 13 است. ما مشکل را خلاصه می‌کنیم: حالت DND باید همه اعلان‌ها را بی‌صدا کند و فقط «وقفه‌هایی» را که تنظیم کرده‌اید مجاز کند. ما راه‌اندازی معمول خود را انجام دادیم، DND را برای زمانی که در خواب هستیم برنامه‌ریزی کردیم و اجازه می‌دادیم فقط تماس‌ها برقرار شود – و با این حال هنوز تک تک اعلان‌ها را می‌شنیدیم. چیز بیشتری نمی توانیم در مورد آن بگوییم – به سادگی کار نمی کند.

Do Not Disturb settings - Poco F4 GT long-term review

در مرحله بعد، کیفیت صدا از طریق بلوتوث. برخی از مشکلات جدی در پیاده سازی Dolby Atmos در این گوشی وجود دارد و متأسفانه نمی توانیم دقیقاً به شما بگوییم که چه هستند. اما چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که پیش از این در هیچ تلفنی که از Atmos پشتیبانی می‌کند، مجبور نبودیم با تنظیمات Dolby Atmos سر و کار داشته باشیم. به طور کلی به طور پیش فرض روشن است، و ما آن را به همین شکل رها کردیم، هرگز به پیش فرض ها دست نزدیم، و همه چیز عالی بود.

ما در ابتدا همان مسیر را در پوکو F4 GT طی کردیم، اما موسیقی در مجموعه‌ای از بلندگوها، هدفون‌ها و هدفون‌های بلوتوث وحشتناک به نظر می‌رسید. به دلیل نداشتن کلمه بهتر، بسیار کوچکتر از آن چیزی بود که ما از هر تلفنی استفاده می کنیم. و همچنین بسیار ساکت تر. توجه داشته باشید که از قبل از شروع استفاده از این گوشی، هیچ تنظیماتی را روی بلندگوها یا هدفون ها تغییر نداده بودیم.

تجربه گوش دادن به موسیقی شیائومی پوکو F4 GT به دلیل هر اشکالی که باعث ایجاد این صدای نازک و فاقد هر نوع عمق شود، مختل شد. بنابراین، ما شروع کردیم به کلنجار رفتن با تنظیمات Atmos (برای اولین بار، در هر گوشی)، و در نهایت متوجه شدیم که Voice بهترین از پیش تنظیم شده برای گوش ما است، همراه با یک EQ سفارشی که تمام سطوح را در بالا دارد. دومی به میزان صدا کمک کرد، اما حتی با این تنظیمات، کیفیت هنوز با آنچه که ما به آن عادت کرده‌ایم یکسان نبود. این احساس عجیبی است که عادت کنیم موسیقی به شیوه خاصی روی بلندگوها و هدفون‌های خاص پخش شود، صرف نظر از اینکه از کدام گوشی استفاده می‌شود، و سپس دستگاهی به دست می‌آوری که آن را به طور قابل توجهی تغییر می‌دهد و بدتر می‌شود. مسافت پیموده شده شما به وضوح ممکن است متفاوت باشد.

Dolby Atmos settings - Poco F4 GT long-term review Dolby Atmos settings - Poco F4 GT long-term review

در حین رومینگ، مشکلاتی داشتیم که تنظیمات سریع تماس Wi-Fi به‌طور تصادفی در اولین (سمت چپ) نشان داده شد، حتی پس از اینکه مکرراً آن را به‌صورت دستی به جای دیگری منتقل کردیم. ما فرض می‌کنیم که این اتفاق هر بار که تلفن به شبکه دیگری متصل می‌شود (که اغلب در رومینگ اتفاق می‌افتد) اتفاق می‌افتد، اما این یک رفتار کاملاً غیرضروری است و بنابراین، از نظر ما، به عنوان یک اشکال واجد شرایط است.

انتخابگر برنامه پاپ آپی که هنگام تلاش برای باز کردن یک نوع فایل خاص نمایش داده می شود، خراب به نظر می رسد، زیرا ضربه زدن روی گزینه More در واقع لیست برنامه را آنطور که باید در اختیار شما قرار نمی دهد. در عوض، به طور تصادفی یک برنامه را برای شما انتخاب می کند و بلافاصله فایل مذکور را در آن برنامه باز می کند. این در ابتدا دیوانه کننده بود، زیرا برنامه مورد نظر ما هرگز روی صفحه اولیه نبود، اما به نظر می رسید که با گذشت زمان بدون هیچ به روز رسانی نرم افزاری، خودش را برطرف می کند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است هرگز با آن مواجه شوید یا نخواهید.

Poco F4 GT long-term review

در نهایت، یک نکته کوچک: اگر وارد حالت Mute/Silence شوید، نمادی در نوار وضعیت ظاهر می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد که درگیر شده است. همه چیز خوب است، اما نماد در سمت اشتباه نوار وضعیت قرار دارد. درست در کنار ساعت در سمت چپ است، جایی که نمادهای اعلان به طور معمول در آن قرار دارند – و این ممکن است باعث شود که احساس کنید دائماً یک اعلان در انتظار شماست، حتی زمانی که وجود ندارد. ما مطمئن نیستیم که چرا سایر نمادهای مربوط به سیستم می توانند در سمت راست نوار وضعیت قرار بگیرند، اما این نماد نمی تواند – و همین امر در مورد نماد NFC هنگامی که روشن است صدق می کند. فضای کافی برای هر دو در سمت راست وجود دارد، نیازی به گیج کننده بودن قرار دادن آنها نیست.

بررسی دوربین گوشی شیائومی پوکو F4 GT

گوشی های گیمینگ بازی معمولاً در بخش دوربین برتری ندارند، زیرا منابع در جای دیگری صرف می‌شوند – LED‌های RGB، سیستم‌های خنک‌کننده دیوانه‌کننده، «ظاهر بازی»، از این قبیل چیزها. یا شاید گیمرها به دوربین اهمیتی نمی دهند؟ به نظر می رسد حداقل این تفکر سازندگان گوشی های هوشمند باشد. ما نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم، اما می‌خواستیم همه اینها را ذکر کنیم تا انتظارات معقولی برای ورود به این بخش از بررسی ما داشته باشید.

بیایید صریح بگوییم: دوربین های پوکو F4 GT هرگز از نظر کیفیت تصویر خام با پرچمداران موجود رقابت نمی کنند. هیچ راهی وجود ندارد که بتوان با این قیمت به دست آورد و در عین حال همه زنگ ها و سوت های بازی را نیز در اختیار شما قرار داد.

Poco F4 GT long-term review

با توجه به این موضوع، اجازه دهید به سرعت اشاره کنیم که برنامه دوربین همان نرخ MIUI است که در ظاهراً همه دستگاه‌های شیائومی، ردمی و پوکو وجود دارد، بنابراین اگر تا به حال از آن استفاده کرده‌اید، احساس خوبی در خانه خواهید داشت. و حتی اگر فقط از برندهای دیگر استفاده کرده باشید، برنامه های دوربین این روزها به قدری شبیه هستند که در عرض چند دقیقه مشکلی برای تطبیق نخواهید داشت.

کیفیت تصویر

در حال حاضر، بر روی نمونه های ما. دوربین اصلی پوکو F4 GT یک واحد 64 مگاپیکسلی است که بزرگ‌ترین دوربین موجود نیست و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز ندارد. مورد دوم به این معنی است که نوردهی بسیار طولانی در شب نیاز به دست های بسیار ثابت دارد یا در نهایت عکس های تاری ایجاد می کند. نرم افزار این را می داند، بنابراین عکس های خودکار با حالت خودکار شب بسیار سریع هستند. حتی عکس‌های حالت شب دستی نیز جزو سریع‌ترین عکس‌هایی هستند که تا به حال دیده‌ایم.

اما بیایید با نمونه های روزانه شروع کنیم. اسنپر اصلی در اینجا قادر به خروجی تصاویر خوبی است که شگفت‌انگیز نیستند اما هنوز کاملاً قابل ستایش هستند. سطح جزئیات خوب است، نویز به حداقل می رسد (اگرچه می تواند گهگاهی وارد شود)، محدوده دینامیکی بسیار متوسط ​​است، و مقدار کنتراست خوبی وجود دارد.

Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/124s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/100s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/1226s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/873s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/860s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/787s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/1122s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/799s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/1105s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/1208s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/449s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/1139s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/886s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/954s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/536s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/429s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/560s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/873s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/476s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/159s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the main camera - f/1.9, ISO 50, 1/148s - Poco F4 GT long-term review

رنگ های شیائومی پوکو F4 GT می توانند بیش از حد اشباع شوند، بیشتر از آنچه دستگاه های پرچمدار معمولا انجام می دهند – این موضوع تکراری بوده است، جایی که ظاهراً هر چه قیمت یک گوشی پایین تر باشد، نمایش رنگ شدیدتر است. به هر حال، بیشتر مردم رنگ‌های پاپ را دوست دارند، بنابراین اگرچه این رنگ‌ها به هیچ وجه طبیعی نیستند، اما ممکن است برای چشمان شما خوشایند باشند. ما فکر می‌کنیم که آن‌ها کمی بالاتر هستند، اما اگر به اندازه کافی برای شما بالا نیستند، کلید هوش مصنوعی را روشن کنید. شما یا تحت تأثیر نتایج قرار خواهید گرفت یا منزجر خواهید شد، اما یک چیز مطمئن است – قطعاً پاسخ قوی را به دنبال دارد.

دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض به نظر می‌رسد یک پیشنهاد بی‌نظیر بدون فوکوس خودکار – بنابراین بدون عکس‌برداری ماکرو از آن. با این حال، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی اختصاصی وجود دارد که ما هنوز از آن استفاده نکرده‌ایم زیرا خروجی آن بسیار کم رزولوشن است که در اکثر سناریوها قابل استفاده نیست. اگر به سادگی باید چند نمونه داشته باشید، نمونه هایی را که در بررسی منظم ما از پوکو F4 GT گنجانده شده است، بررسی کنید.

به هر حال، به حالت اولتراواید برگردیم. عکس‌های روزانه آن کاملاً متوسط ​​هستند، همانطور که سخت‌افزار نشان می‌دهد. سطح جزئیات مناسب است، محدوده دینامیکی در اکثر مواقع قابل قبول است، و رنگ ها قابل قبول هستند، اما گاهی اوقات می توانند بیش از حد به رنگ سرخابی منحرف شوند.

Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/190s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/120s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1359s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1799s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1442s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/2280s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/709s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1696s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1190s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1026s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/822s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/476s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1026s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1057s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/1853s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/730s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/585s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/659s - Poco F4 GT long-term review
Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/912s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/182s - Poco F4 GT long-term review Daytime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 56, 1/315s - Poco F4 GT long-term review

دکمه زوم 2 برابری را در منظره یاب فشار دهید، تصاویری به شما نمایش داده می شود که در صفحه نمایش گوشی قابل قبول به نظر می رسند اما چیزی بیشتر نیست. مطمئناً، آنها ممکن است برای اشتراک‌گذاری سریع رسانه‌های اجتماعی در اینجا و آنجا که کیفیت اهمیت زیادی ندارد، مورد استفاده قرار گیرند، اما در غیر این صورت، این سیستم دوربین قطعاً شما را دعوت می‌کند تا هر زمان که می‌توانید «با پاهایتان زوم کنید». تعجب آور نیست زیرا هیچ لنز زوم اختصاصی در پوکو F4 GT وجود ندارد، و همچنین هیچ “Super Res Zoom” فانتزی در اینجا به کار گرفته نشده است – این فقط یک برش از مرکز سنسور اصلی است.

Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1042s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/873s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/775s - Poco F4 GT long-term review
Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/753s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1623s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1042s - Poco F4 GT long-term review
Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1400s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/860s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/926s - Poco F4 GT long-term review
Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1508s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/205s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/847s - Poco F4 GT long-term review
Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/912s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1057s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1576s - Poco F4 GT long-term review
Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/469s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/560s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/370s - Poco F4 GT long-term review
Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/577s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/164s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/1360s - Poco F4 GT long-term review
Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 55, 1/100s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 92, 1/100s - Poco F4 GT long-term review Daytime zoom samples - f/1.9, ISO 50, 1/157s - Poco F4 GT long-term review

در شب، حالت خودکار در دوربین اصلی با حالت خودکار شب روشن، عکس‌هایی با ظاهری زیبا با محدوده دینامیکی خوب، رنگ‌های مشابه در طول روز، جزئیات خوب در مناطق با نور خوب و نویز کم ایجاد می‌کند. از طرف دیگر، سایه ها بسیار تاریک هستند و جزئیات ندارند.

Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 3789, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 189, 1/33s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 1809, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 3174, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 2990, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 3249, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 693, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 532, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 5387, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 5810, 1/8s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 4199, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 4830, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 1116, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 4469, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the main camera - f/1.9, ISO 3188, 1/10s - Poco F4 GT long-term review

وارد حالت دستی Night Mode شیائومی پوکو F4 GT شوید، و با تقویت خوبی در سایه ها، تصاویر بسیار واضح تری دریافت خواهید کرد که در نتیجه واضح تر به نظر می رسند. تفاوت‌های بین حالت خودکار شب و حالت شب ثابت است، بنابراین توصیه می‌کنیم هر زمان که وقت داشتید، به حالت شب بروید (به شرطی که دست‌های ثابت مورد نیاز برای عکس‌برداری را داشته باشید). از سوی دیگر، Auto Night Mode یک مزیت قطعی برای حالت خودکار است، بنابراین ما آن را برای زمانی که شما عجله دارید روشن می‌کنیم.

Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 4150, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 268, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 2058, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 3378, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 3184, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 3558, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 699, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 525, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 5820, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 7542, 1/8s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 4473, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 5547, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 1197, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 4872, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the main camera - f/1.9, ISO 3658, 1/10s - Poco F4 GT long-term review

دوربین فوق عریض، در شب، قابل پیش بینی بد است. حالت شب خودکار برای آن کار نمی‌کند، بنابراین نوردهی زیادی ندارد و در عین حال به‌شدت نقاط برجسته را از بین می‌برد. اینها را فقط در صورتی قابل استفاده خواهید یافت که ظاهر «اتمسفری» یا هر چیزی که بخواهید آن را بنامید دوست داشته باشید.

Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1755, 1/14s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 385, 1/33s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 908, 1/17s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1606, 1/14s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 2616, 1/14s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 848, 1/20s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 676, 1/17s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 595, 1/25s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 3336, 1/14s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 4800, 1/14s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 4800, 1/14s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 3912, 1/14s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 2109, 1/17s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 3316, 1/14s - Poco F4 GT long-term review Nighttime samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 3181, 1/14s - Poco F4 GT long-term review

حالت شب دستی کمک می کند، زیرا همه چیز را روشن می کند، اما به قیمت نرمی کلی همه جانبه. ما توصیه می کنیم در شرایط نور کم از حالت فوق عریض دوری کنید، اما اگر اصرار دارید از آن استفاده کنید، حالت شب بهترین راه است – به شرطی که دستان ثابتی داشته باشید، زیرا هر بار عکسبرداری چند ثانیه طول می کشد.

Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 2081, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 3356, 1/11s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 3313, 1/11s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 3736, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 689, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1402, 1/13s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 4931, 1/9s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 5357, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode samples from the ultrawide - f/2.2, ISO 1932, 1/13s - Poco F4 GT long-term review

عکس های 2x در شب نیز فاقد عملکرد حالت خودکار در شب هستند و در نتیجه عکس‌هایی با هایلایت‌های دمنده و سایه‌های بسیار تیره ایجاد می‌شوند که دور از ایده‌آل است. اگر به دقت نگاه کنید، یک «اثر آبرنگ» را نیز به سختی از دست خواهید داد.

Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 282, 1/33s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 743, 1/25s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 1930, 1/17s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 2919, 1/17s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 512, 1/34s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 4548, 1/17s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 7809, 1/14s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 2481, 1/17s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 5273, 1/17s - Poco F4 GT long-term review
Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 1627, 1/25s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 4482, 1/17s - Poco F4 GT long-term review Nighttime zoom samples - f/1.9, ISO 1139, 1/20s - Poco F4 GT long-term review

این ، متأسفانه، هنگام استفاده از حالت شب از بین نمی رود، اما حداقل هایلایت ها را تا حدی بازیابی می کند و سایه ها را نیز تا حدودی افزایش می دهد. متأسفانه، همه چیز را بیش از حد تیز می کند، بنابراین همه چیز مبادله است. توصیه می کنیم از حالت 2x اجتناب کنید و در صورت نیاز به سادگی “با پاهای خود زوم کنید” و می توان این کار را انجام داد. در غیر این صورت، نمی توان تشخیص داد که کدام حالت 2x بهتر است، زیرا هر کدام دارای معایب منحصر به فرد خود هستند.

Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 1865, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 2097, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 2433, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 1792, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 501, 1/13s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 2522, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 3835, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 2236, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 2963, 1/10s - Poco F4 GT long-term review
Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 1016, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 3149, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Night Mode zoom samples - f/1.9, ISO 1357, 1/10s - Poco F4 GT long-term review

سلفی ها خوب هستند، اگر برجسته نباشند. در طول روز، دامنه دینامیکی عالی، رنگ‌های دلپذیر (اگر نه کاملاً طبیعی) و رنگ‌های پوستی دقیق دریافت می‌کنید. سطح جزئیات خوب است اما عالی نیست. اگر بزرگنمایی کنید، نرمی زیادی را مشاهده خواهید کرد و تیز کردن زیادی را به صورت آزادانه اعمال می‌کنید. اما اگر پیکسل پیپ نمی کنید، اینها عمدتاً بسیار قابل استفاده هستند.

عکس‌های حالت پرتره با تشخیص خوب سوژه ارائه می‌شوند، اگرچه جداسازی گاهی اوقات اینجا و آنجا با شکست مواجه می‌شود. در شب، فلاش صفحه دوست شماست، زیرا به اندازه بسیاری دیگر که تاکنون استفاده کرده ایم روشن نیست. این به این معنی است که در حالی که ممکن است چهره شما به اندازه سایر گوشی ها روشن نباشد، اما همچنان می‌توانید محیط اطراف خود را در عکس‌ها تشخیص دهید زیرا روشنایی چهره همه چیزهای اطراف آن را از بین نمی‌برد. گرفتن سلفی با فلاش صفحه نمایش تمرینی برای صبر (و ثابت نگه داشتن) است، با این حال، و اگر حتی کمی حرکت کنید، ناگزیر مقداری تاری آن را برطرف می کند.

Selfies: Portrait Mode off/on during daytime, Screen flash off/on at night - f/2.2, ISO 277, 1/120s - Poco F4 GT long-term review Selfies: Portrait Mode off/on during daytime, Screen flash off/on at night - f/2.2, ISO 273, 1/120s - Poco F4 GT long-term review Selfies: Portrait Mode off/on during daytime, Screen flash off/on at night - f/2.2, ISO 136, 1/120s - Poco F4 GT long-term review
Selfies: Portrait Mode off/on during daytime, Screen flash off/on at night - f/2.2, ISO 136, 1/120s - Poco F4 GT long-term review Selfies: Portrait Mode off/on during daytime, Screen flash off/on at night - f/2.2, ISO 7000, 1/10s - Poco F4 GT long-term review Selfies: Portrait Mode off/on during daytime, Screen flash off/on at night - f/2.2, ISO 5377, 1/11s - Poco F4 GT long-term review

در مجموع دوربین های پوکو F4 GT متوسط ​​هستند. همانطور که بر اساس مشخصات انتظار می‌رود، نقطه‌ی بالای آن، قیچی اصلی است، اما حتی با عملکرد پرچمدار فاصله زیادی دارد. این بدان معنا نیست که تصاویر بد تولید می کند – اینطور نیست. آنها خوب هستند، اما می توانند بهتر باشند. بنابراین اگر دوربین ها در دید شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند، قطعاً این گوشی برای شما مناسب نیست، اما برای یک عکس معمولی از اینجا و آنجا هر از گاهی، کار به اندازه کافی خوب انجام می شود.

خلاصه مطلب

پوکو F4 GT اولین گوشی گیمینگی است که ما به مدت طولانی مورد بررسی قرار داده‌ایم و نمی‌دانستیم چه انتظاری داشته باشیم. آیا استفاده از آن برای چیزهای غیر بازی دشوار است؟ آیا از سایر ویژگی‌ها صرفه‌جویی می‌کند تا چیزهای بسیار مهم بازی مانند LED‌های RGB و محرک‌های بازشو و یک محفظه خنک‌کننده بزرگ در داخل را در اختیار شما قرار دهد؟

همانطور که معلوم است، بله، اما فقط تا حدی. گیره های بازشو ممکن است اصلاً شما را آزار ندهند، یا ممکن است مدام احساس کنید که سمت راست دستگاه را بی جهت به هم ریخته اند. این می تواند به ویژه در صورتی صادق باشد که شما یک “گیمر حرفه ای” نباشید، و بنابراین واقعاً استفاده واقعی زیادی از آنها ندارید. اما اگر بازی را زیاد انجام می‌دهید، آن‌ها افزوده می‌شوند و احتمالاً از حضور آنها و در نتیجه جابجایی دکمه تنظیم صدا به سمت چپ ناراحت نخواهید شد.

Poco F4 GT long-term review

در مورد دیگر ویژگی‌ها برای ارائه یک بسته کامل بازی به شما، دوربین‌ها کاملاً متوسط ​​هستند، و این یکی از زمینه‌هایی است که این اتفاق افتاده است. 

پوکو F4 GT با چیپست برتر در آن زمان عرضه شد و حتی آن را با یک محفظه بخار بزرگ برای خنک کردن جفت کرد. این، متأسفانه، برای کاهش کامل مشکلات مستند شده در مورد گرمای بیش از حد اسنپدراگون 8 نسل 1 کافی نبود، و هنوز هم در بازی های فشرده فشار زیادی وجود دارد و تنها پس از چند دقیقه شروع می شود.

بنابراین، بخش عجیب و غریب در مورد داشتن اولین گوشی گیمینگ برای بررسی طولانی مدت این است که، اگر به آن فکر کنید، به نوعی در یک گوشی گیمینگ عالی به دلیل تمام فشارها شکست می خورد. بد نیست – سوء تفاهم نکنید، اما اگر تماماً به زندگی گیمرهای حرفه‌ای علاقه دارید، احتمالاً باید گوشیی را انتخاب کنید که در آن Snapdragon 8+ Gen 1 وجود دارد یا یک ضمیمه خنک‌کننده فوری دریافت کنید. در غیر این صورت، اگر به دنبال دستگاهی با عملکرد بالا برای هر چیزی جز جلسات فشرده یک ساعته بازی حرفه ای هستید، پوکو F4 GT به خوبی برای شما مناسب خواهد بود.

Poco F4 GT long-term review

نرم افزار یک کیسه ترکیبی بوده است. از یک طرف، MIUI زبان طراحی بسیار منحصربه‌فردی دارد و در انیمیشن‌ها و تکان‌های ارتعاشی که به‌طور گسترده از آن استفاده می‌کند، اینجا و آنجا شکوفا می‌شود. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که دسته‌بندی ویژگی‌ها در تنظیمات در برخی مواقع تقریباً تصادفی است، و خود منوی تنظیمات بسیار بزرگ است و پیمایش آن سخت است. ما همچنین فکر می کنیم که پوست ممکن است برای یک لایه رنگ جدید دیر شده باشد، اما ممکن است شما مخالف باشید.

به طور مشابه، ما احساس می‌کنیم که پشتیبانی نرم‌افزاری – وقتی نوبت به‌روزرسانی‌ها می‌رسد – به شدت کمبود دارد. هر چند ماه یک به روز رسانی با برخی از رقبای پوکو مطابقت ندارد و همه چیز بدتر می شود زیرا به روز رسانی ها به دور از اشکال هستند. بنابراین اگر با یک باگ جدید مواجه شدید، ماه‌ ها درگیر آن هستید.

در مورد آن، چند باگ در MIUI وجود دارد که در پوکو F4 GT دیده می شود، که ما با آن مواجه شدیم. بنابراین ما امیدواریم که شیائومی، ردمی و پوکو در آینده ای بسیار نزدیک، سرمایه گذاری بیشتری بر روی کنترل کیفیت نرم افزار انجام دهند و در عین حال متوجه شوند که ممکن است قیمت فعلی در دراز مدت ناپایدار باشد. بالاخره همه اینها یک بازی مبادله است.

Poco F4 GT long-term review

عمر باتری شیائومی پوکو F4 GT عالی بوده است – نه بهترینی که دیده‌ایم، اما خیلی دور هم نیست. و حتی اگر کیس استفاده شما بسیار فشرده‌تر از ما باشد و در طول روز نیاز به شارژ سریع داشته باشید، به لطف شارژ سریع فوق‌العاده، مشکلی ایجاد نخواهد شد. هنوز هم تا به امروز دیدن یک دستگاه از صفر به کامل در کمتر از 20 دقیقه شگفت‌انگیز است! اسکنر اثر انگشت یکی از دقیق‌ترین اسکنرهایی است که تا به حال استفاده کرده‌ایم، موتور ویبره نیز در میان بهترین‌ها قرار دارد، و عملکرد بلندگوها به دلیل موقعیت مناسب بازی‌شان کمک زیادی می‌کند (که ما شرط می‌بندیم مصرف رسانه‌ای بسیار زیادی نیز دارد. دوستانه نیز).

صفحه‌نمایش بسیار خوب است، اما در میان برترین‌های موجود نیست – با این قیمت قابل درک است. رزولوشن به طور مشابه به اندازه پرچمداران مناسب نیست، اما ما واقعاً فکر نمی‌کنیم که هیچ کس بدون مراجعه و جستجوی عمدی متوجه تفاوت در زندگی واقعی شود. در حالی که پوکو F4 GT با بررسی دقیق شبیه یک گوشی گیمینگ به نظر می رسد، اگر رنگی متفاوت داشته باشید که زرد نباشد، واقعاً از فاصله دور برجسته نخواهد شد – و این ممکن است چیزی باشد که از آن استقبال می کنید.

Poco F4 GT long-term review

نکته  اصلی این است که شیائومی پوکو F4 GT یک گوشی بسیار خوب است، فقط گوشی ای نیست که در نقطه فروش منحصر به فرد خود عالی باشد. توصیه می کنیم به این گوشی به عنوان یک گوشی با قیمت بسیار مناسب با چیپست پرچمدار نگاه کنید و ویژگی های بازی را به عنوان پاداش های عجیب و غریب در کنار آن در نظر بگیرید. همچنین باید بتوانید از سیستم دوربین قطعاً شگفت‌انگیز لذت ببرید. همانطور که گفته شد، دوربین‌های متوسط ​​تقریباً برای فضای «قاتل پرچم‌دار» یا «گل سرسبد مقرون‌به‌صرفه» برابری می‌کنند، و پوکو F4 GT احتمالاً به عنوان یک قاتل پرچم‌دار با پیچ و تاب بازی توصیف می‌شود.

اگر می خواهید احساس متفاوتی داشته باشید، اما نه آنقدر متفاوت است که احساس ناراحتی کنید، عالی است. در برخی مناطق ( عمر باتری، کیفیت صفحه نمایش، هندلینگ، بلندگوها)، در برخی دیگر (صافی، سرعت شارژ، موتور لرزش، حسگر اثرانگشت) بسیار خوب ارائه می‌کند و در برخی دیگر هنوز چندان زیاد نیست. کیفیت تصویر دوربین، عملکرد پایدار). این قطعاً یک بسته عجیب و غریب است، اما برخی از افراد افراد عجیب و غریب با نیازهای عجیب و غریب هستند، و اگر شما با آنچه که پوکو F4 GT می تواند ارائه دهد مطابقت داشته باشد، اوقات خوبی را با آن خواهید گذراند.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. من این گوشی رو دارم و واقعا ازش رازی ام بسیار عملکرد خوبی توی زمینه گیم داره دوربین هم که 64 هست میشه با هاش عکس های خوبی گرفت تنها مشکلی که این گوشی داره یه خورده قیمتش بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید