نحوه نصب کاستوم رام روی اندروید ، آموزش نصب کاستوم رام

نصب رام کاستوم

نصب کاستوم رام روی اندروید ، چگونه یک کاستوم رام روی اندروید نصب کنیم و روت انجام دهیم ؟ در این مطلب انواع کاستوم رام را آموزش داده و نحوه نصب آن را می بینیم.

نحوه نصب کاستوم رام روی اندروید

برای احیای گوشی یا تبلت اندرویدی خود آماده اید؟ با فلش کردن یک کاستوم رام می توانید دستگاه خود را به روز نگه دارید و طیف وسیعی از ویژگی های جدید را اضافه کنید.

نصب رام کاستوم

از بین تمام روش هایی که می توانید یک گوشی اندرویدی را سفارشی کنید، نصب کاستوم رام تا حد زیادی مهمترین است. این می تواند یک دستگاه قدیمی را به روز کند، به شما امکان می دهد روی حریم خصوصی و امنیت تمرکز کنید یا فقط ظاهری کاملاً جدید به گوشی شما ببخشد.

بیشتر بخوانید :  بهترین اسپیکر بلوتوثی ارزان قیمت 2022 تا 2 و 3 میلیون تومان

چرا کاستوم رام نصب کنیم؟

امکان استفاده از کاستوم رام ها یکی از لذت های بزرگ اندروید است. یک کاستوم رام شامل یک بیلد کاملا جدید از سیستم عامل اندروید است. برای اینکه بتوانید رام را نصب کنید – یا همان طور که معروف است فلش کنید – مزایای بسیار زیادی دارد.

  • اگر گوشی شما دیگر از سازنده آپدیت دریافت نمی کند، می توانید از رام برای دریافت آخرین نسخه اندروید استفاده کنید.
  • برای گوشی هایی که نرم‌افزار بسیار سفارشی‌سازی‌شده دارند، می‌توانید رامی نصب کنید که چیزی نزدیک‌تر به تجربه اندروید «استوک» در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • اگر ویژگی‌های دستگاه‌ های تولیدکنندگان دیگر را دوست دارید، اغلب می‌توانید رام‌ هایی را پیدا کنید که آنها را به شما منتقل می‌کنند.
  • اگر گوشی شما کند است یا عمر باتری ضعیفی دارد، می توانید رام هایی را پیدا کنید که برای سرعت یا مصرف انرژی بهینه شده اند.
  • همچنین می‌توانید رام‌ های حذف‌ شده از گوگل را دریافت کنید که تأکید بیشتری بر حفظ حریم خصوصی شما دارند.

قبل از شروع به کار

قبل از اینکه بتوانید شروع کنید، باید کمی کار آماده سازی انجام دهید. برای اهداف این راهنما، ما فرض می‌کنیم که همه این موارد را قبلاً در جای خود قرار داده‌اید.

  • شما نیاز به بازیابی سفارشی دارید. این یک نرم افزار کوچک است که برای ایجاد یک نسخه پشتیبان و فلش کردن رام استفاده می شود. در این راهنما، ما قصد داریم از TWRP استفاده کنیم. معمولاً هنگام روت کردن، یک بازیابی سفارشی نصب می شود.
  • شما به یک بوت لودر آنلاک نیاز دارید. اکثر گوشی ها با یک بوت لودر قفل شده عرضه می شوند و قبل از اینکه بتوانید فایل های سیستم را بازنویسی کنید باید قفل آن را باز کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، راهنمای باز کردن قفل بوت لودر را داریم.
  • USB Debugging را روشن کنید. می‌توانید گزینه روشن کردن اشکال‌زدایی USB را در پانل گزینه‌های برنامه‌نویس گوشی خود پیدا کنید. امنیت را غیرفعال کنید بهتر است قبل از فلش رام، تنظیمات امنیتی خود را غیرفعال کنید، به خصوص اگر از اسکنر اثر انگشت استفاده می کنید.
  • از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ما یک نسخه پشتیبان کامل در طول فرآیند فلش کردن ایجاد خواهیم کرد، اما تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود با استفاده از برنامه Titanium Backup نیز راحت است. انجام این کار نیاز به روت دارد.
  • گوشی خود را شارژ کنید، یا آن را به برق متصل کنید. مطمئنا نمی خواهید گوشی شما در نیمه راه با فلش یک رام، شارژش تمام شود.

نصب رام کاستوم

یک رام کاستوم نصب کنید

شما همچنین به یک رام کاستوم نیاز دارید. در اینجا، مهم است که مطمئن شوید که یکی از آن ها با مدل دقیق گوشی شما سازگار است.

بدیهی است که شما هیچ کار احمقانه ای به اندازه تلاش برای فلش کردن رام موتورولا روی گوشی سامسونگ انجام نمی دهید، اما اگر نسخه آمریکایی گوشی سامسونگ را دارید، دانلود یک رام طراحی شده برای این گوشی بسیار آسان است. نسخه بین المللی همان دستگاه به اشتباه. اینها در واقع ممکن است به عنوان گوشی های مختلف طبقه بندی شوند. مطمئن شوید که مورد مناسب را دریافت کرده اید!

رام به صورت فایل زیپ دانلود می شود. آن را در جایی در حافظه داخلی گوشی خود ذخیره کنید. در مورد اکثر رام‌ها، ممکن است لازم باشد برنامه‌های Google (GApps) را در یک فایل فشرده جداگانه دانلود کنید—معمولاً از هر جایی که رام خود را دانلود می‌کنید، لینک هایی به آنها دریافت خواهید کرد.

نحوه فلش کردن کاستوم رام

روش ترجیحی فلش کردن رام این است که آن را به صورت دستی از طریق ریکاوری کاستوم خود انجام دهید. در حالی که برخی از برنامه‌ها در Play Store وجود دارند که فرآیند را خودکار می‌کنند، بهترین‌ها مدت‌هاست که کنار گذاشته شده‌اند، در حالی که سایرین کیفیت متفاوتی دارند.

رویکرد دستی به شما امکان کنترل کامل بر فرآیند را می‌دهد، و اگر مشکلی پیش بیاید، اگر متوجه باشید چه کاری انجام می‌دهید، راحت‌تر می‌توانید گوشی خود را برش بزنید.

راه اندازی به بازیابی

پس بیایید شروع کنیم. مطمئن شوید که TWRP را نصب کرده اید، سپس گوشی را خاموش کرده و آن را در ریکاوری بوت کنید. روش انجام این کار در هر گوشی متفاوت است، اما معمولاً شامل نگه داشتن ترکیبی از دکمه پاور و دکمه‌های صدا و پیروی از دستورالعمل‌های روی صفحه است.

رام را فلش کنید

هنگامی که TWRP راه اندازی شد، آماده شروع فلش کردن رام هستید. در اینجا مراحل انجام می شود:

1. یک نسخه پشتیبان از Nandroid ایجاد کنید. این همان چیزی است که برای بازگرداندن گوشی خود به حالت قبلی یا بازیابی هر گونه مشکلی از آن استفاده خواهید کرد. به Backup بروید و پارتیشن هایی را که می خواهید ذخیره کنید انتخاب کنید. می‌توانید همه آنها را بگنجانید، زیرا می‌توانید انتخاب کنید که کدام قسمت‌ها را در زمان مناسب بازیابی کنید.

نصب رام کاستوم

2. برای شروع، نوار را بکشید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا فرآیند پشتیبان‌گیری کامل شود.

3. به صفحه اصلی برگردید و Wipe را انتخاب کنید. نوار را برای تنظیم مجدد گوشی خود بکشید (حافظه داخلی شما را پاک نمی کند). این مرحله اختیاری است، اما پاک نکردن گوشی ممکن است باعث ایجاد خطا در رام شما شود (به این می‌گویند فلاش کثیف). فقط اگر در حال ارتقا به نسخه جدیدتر همان رام هستید، نباید پاک کنید.

4. به صفحه اصلی TWRP برگردید و Install را انتخاب کنید. مسیر خود را به جایی که رام را ذخیره کرده اید (فایل فشرده) بروید.

5. برای انتخاب فایل فشرده، روی آن ضربه بزنید، سپس نوار را برای شروع نصب بکشید. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

نصب رام کاستوم

6. پس از تکمیل، در صورت نیاز، مرحله پنج را با زیپ GApps تکرار کنید.

7. حالا گوشی خود را ریبوت کنید.

اگر به نظر می رسد که روی صفحه بوت گیر کرده است، نگران نباشید زیرا اولین بوت پس از فلش کردن رام معمولاً کمی بیشتر از حد معمول طول می کشد.

اگر در نهایت مشخص شد که اندروید قرار نیست بوت شود، برای راه حل های ممکن به راهنمای حل مشکل ما نگاهی بیندازید. با گرفتن یک نسخه پشتیبان از Nandroid، همیشه باید بتوانید آن را بازیابی کنید تا گوشی خود را سریع راه اندازی کنید.

پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، باید داده‌ها و برنامه‌های خود را بازیابی کنید (با فرض اینکه داده‌ها را همانطور که در بالا ذکر شد پاک کرده‌اید)، و یک بار دیگر به همه سرویس‌های خود وارد شوید. اکثر رام ها از قبل روت شده اند، بنابراین اگر از Titanium Backup استفاده کرده اید، بدون هیچ مرحله اضافی کار می کند. اکنون آماده هستید تا از نرم افزار جدید خود لذت ببرید.

برای شروع یک رام را انتخاب کنید

اکنون تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک رام مناسب برای تست پیدا کنید. LineageOS محبوب ترین است و دارای ساخت های رسمی و غیر رسمی برای بیشترین تعداد دستگاه است. با ظاهر اندرویدی خود، بهترین مکان برای شروع برای اکثر مردم است.

در غیر این صورت، توصیه می کنیم برای یافتن یک کاستوم رام خوب، انجمن های XDA را برای دستگاه خاص خود مرور کنید. تا زمانی که یک نسخه پشتیبان اخیر از Nandroid را در اختیار دارید، آزمایش چند رام ضرری ندارد تا زمانی که رام مناسب خود را پیدا کنید.

کاستوم رام نصب کنید

نصب یک کاستوم رام در ابتدا می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما زمانی که مراحل مربوطه را درک کردید، به ماهیت دوم تبدیل می شود. رام‌های سفارشی گوشی شما را به دنیای کاملاً جدیدی از سفارشی‌سازی باز می‌کنند و بازی کردن با آن‌ها نیز سرگرم‌کننده است.

آنها حتی می توانند در درازمدت در هزینه شما صرفه جویی کنند، زیرا می توانید سیستم عامل و به روز رسانی های امنیتی را مدت ها پس از توقف رسمی پشتیبانی گوشی خود دریافت کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید