نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB

نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB . ابزار ADB راهی سریع برای بارگذاری فایل‌های APK روی دستگاه اندروید شما است. در اینجا نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB

نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB

بارگزاری جانبی برنامه ها از کامپیوتر روی دستگاه اندرویدی شما اغلب یک فرآیند زمان بر است، اما لزومی ندارد. اگر مایلید کمی تلاش بیشتری انجام دهید و از ADB استفاده کنید، می توانید به سرعت برنامه ها را روی هر دستگاه اندرویدی نصب کنید.

ADB ابزار قابل توجهی است که می تواند کارهای بسیاری از جمله بارگذاری از راه دور برنامه ها را انجام دهد. در این مقاله نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB را به شما یاد خواهیم داد و از آن برای نصب برنامه ها بر روی دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید تا این فرآیند تا حد امکان کارآمد شود.

نصب فایل های APK با ADB

Android Debug Bridge یا ADB یک ابزار خط فرمان است که می تواند بین کامپیوتر و دستگاه اندرویدی شما ارتباط برقرار کند. ADB به شما اجازه می دهد تا دستورات را روی دستگاه اندروید خود مستقیماً از کامپیوتر خود اجرا کنید و به شما کنترل کامل بر دستگاه خود می دهد.

روش کلاسیک برای بارگذاری جانبی برنامه ها در اندروید این است که فایل APK را به دستگاه اندروید خود منتقل کرده و به صورت دستی آن را نصب کنید. اگر APK از قبل روی گوشی شما باشد، این روش به اندازه کافی ساده است. اما اگر می‌خواهید یک APK را از کامپیوتر خود سایدلود کنید، باید دستگاه خود را به کامپیوتر خود متصل کنید و ابتدا فایل APK را منتقل کنید.

با این حال، با ADB، نیازی به انتقال فایل ها به دستگاه اندرویدی خود ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دستگاه خود متصل شوید و ADB را به فایلی که می خواهید نصب کنید اشاره کنید. اتصال ADB به دستگاه خود از طریق اشکال زدایی بی سیم حتی بدون دردسر است. به این ترتیب، می‌توانید برنامه‌ ها را از کامپیوترتان بدون دست زدن به گوشی اندرویدیتان کنار بگذارید.

بارگذاری جانبی برنامه ها با ADB یک صرفه جویی در زمان عالی است، به خصوص وقتی با دستگاه های ثابتی مانند جعبه Android TV سر و کار دارید. جابجایی فایل‌ها از کامپیوترتان بر روی یک حافظه USB زمانی که مجبور هستید هر بار از اتاق خود به سمت تلویزیون بروید، آزاردهنده است. 

شما همچنین می‌توانید مطالب تغییر کیبورد اندروید ، استفاده از مترجم همزمان اندروید ، تست سالم بودن گوشی و همچنین تبدیل گوشی به کامپیوتر را از این بخش بخوانید.

1. ADB را روی کامپیوتر خود نصب کنید

در بخش اول نصب برنامه های اندروید از طریق ADB، شما باید ADB را روی کامپیوتر خود نصب کنید. ADB برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. ما از یک دستگاه ویندوز استفاده خواهیم کرد.

دو مسیر برای نصب ADB وجود دارد. روش اول دانلود ADB و استخراج آن در کامپیوتر شما است. روش دوم و ترجیحی نصب آن با یک نصب کننده خط فرمان مانند Scoop برای ویندوز یا Homebrew برای مک است.

نصب ADB از طریق یک نصب کننده خط فرمان به شما امکان می دهد از آن در هر دایرکتوری روی کامپیوتر خود استفاده کنید. هنگامی که Scoop را نصب کردید، می توانید با اجرای دستور زیر ADB را روی ویندوز نصب کنید:

scoop install adb

این دستور به طور خودکار ADB را دانلود و نصب می کند. اگر هیچ یک از وابستگی ها را ندارید، Scoop به شما اطلاع می دهد. اگر از شما می خواهد که آنها را نصب کنید، Y را تایپ کرده و Enter را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا اجازه دهید.

خودشه! ADB آماده استقرار است. اگر از پلتفرم های دیگر استفاده می کنید، باید دستورات مختلفی را وارد کنید. دستور برای لینوکس این خواهد بود:

sudo apt-get install android-tools-adb

برای Homebrew در مک:

brew install android-platform-tools

2. APK را پیدا کنید

در بخش دوم نصب برنامه های اندروید از طریق ADB باید گفت که اکنون زمان آن رسیده است که فایلی را که می خواهید در دستگاه اندرویدی خود نصب کنید، پیدا کنید. چه آن را دانلود کرده باشید یا یک توسعه دهنده باشید و بخواهید برنامه خود را امتحان کنید، تمرین خوبی است که همه فایل های APK خود را در یک پوشه اختصاصی سازماندهی کنید.

نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB

فایل های APK خود را در پوشه ای که انتخاب می کنید ذخیره کنید. نام‌ های کوتاه و مختصر به فایل‌ ها بدهید تا هنگام وارد کردن نام فایل در ADB، نادرستی را کاهش دهید.

3. ترمینال را راه اندازی کنید

در این قسمت از نصب برنامه های اندروید از طریق ADB شما می توانید از یک ترمینال مانند Command Prompt برای اجرای ADB استفاده کنید. برای اینکه کارها تا حد امکان کارآمد باشد، بهتر است Command Prompt را در همان فهرستی که فایل‌های APK خود دارید راه‌ اندازی کنید. در اینجا نحوه انجام این کار در ویندوز آمده است:

  1. پوشه را در File Explorer باز کنید.
  2. در صفحه کلید خود، Alt + D را فشار دهید. با این کار نوار آدرس برجسته می شود.
  3. در نوار آدرس، cmd را تایپ کرده و سپس Enter را فشار دهید.

این یک نمونه از Command Prompt را در آن دایرکتوری باز می کند تا مجبور نباشید به مکان هر فایل مراجعه کنید.

4. با ADB به دستگاه اندروید خود متصل شوید

در این قسمت از نصب برنامه های اندروید از طریق ADB این موضوع به میان می آید که برای اتصال به دستگاه اندروید خود باید USB Debugging را فعال کنید. با فعال کردن USB Debugging، اتصال دستگاه خود به کامپیوتر با کابل USB به طور خودکار آن را به ADB متصل می کند. اگر درخواستی در دستگاه اندروید شما ظاهر شد، آن را بپذیرید تا به کامپیوتر خود مجوزهای لازم را بدهید.

برای اطمینان از اتصال، دستور زیر را در Command Prompt اجرا کنید:

adb devices

این دستور دستگاه های متصل را لیست می کند. سریال دستگاه Android شما باید در لیست نمایش داده شود.

نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB

اتصال بی سیم

اگر مایل به اتصال بی سیم هستید، به Developer options دستگاه اندروید خود بروید و Wireless debugging و Wireless ADB debugging را فعال کنید.

سپس به Settings برگردید، به About phone بروید و روی Status ضربه بزنید. به پایین بروید و IP محلی دستگاه خود را یادداشت کنید.

نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB

با همه چیز آماده، زمان اتصال دستگاه اندرویدی خود به صورت بی سیم است. مطمئن شوید که دو دستگاه در یک اتصال هستند (مثلاً Wi-Fi خانه شما). Command Prompt را باز کنید، IP موجود در دستور زیر را با IP دستگاه خود جایگزین کنید و سپس آن را اجرا کنید.

adb connect 192.168.1.128

پس از اجرای این دستور، یک اعلان در دستگاه اندرویدی شما ظاهر می شود. به آن اجازه دهید تا به رایانه شما مجوز اشکال زدایی بدهد. اکنون دستور زیر را اجرا کنید تا لیستی از دستگاه های متصل را مشاهده کنید. آدرس IP دستگاه شما باید لیست شود.

 

نحوه نصب برنامه های اندروید از طریق ADB

4. APK را با ADB نصب کنید

در قسمت آخر نصب برنامه های اندروید از طریق ADB نوبت به نصب فایل APK بر روی دستگاه اندرویدی خود می رسد. این مرحله نهایی بسیار آسان است – با فرض اینکه Command Prompt را در همان فهرستی که فایل‌های APK خود باز کرده‌اید و به دستگاه اندروید خود متصل شده‌اید.

برای نصب فایل های APK با ADB یک دستور ساده لازم است:

adb install file.apk

فایل apk را با نام فایل خود در دستور بالا جایگزین کنید و آن را در Command Prompt اجرا کنید. پسوند apk ضروری است، پس آن را کنار نگذارید! ADB

باید با اجرای نصب جریانی پاسخ دهد. بسته به برنامه و دستگاه شما، مدتی طول می کشد. پس از اتمام نصب، ADB Success را برمی گرداند.

APK شما اکنون با موفقیت در دستگاه اندرویدی شما بارگذاری شده است و شما حتی نیازی به جابجایی فایل ها ندارید. از آنجایی که برای اولین بار بود، مجبور بودید برخی از دستورات را در دستگاه اندروید خود برای اعطای برخی مجوزها بپذیرید، اما از این به بعد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که متصل و نصب کنید. به همین سادگی! ADB بارگذاری برنامه ها را آسان می کند.

Sideloading یک فعالیت محبوب است که به شما امکان می دهد هر آنچه را که می خواهید روی دستگاه های اندرویدی خود نصب کنید و محدودیت های Google Play را دور بزنید. اگر یک برنامه‌ نویس هستید، ممکن است بخواهید قبل از انتشار برنامه، آن را روی دستگاه‌های اندرویدی مختلف قرار دهید. اما آیا هر بار که یک باگ را برطرف می کنید، باید یک نسخه جدید را به دستگاه منتقل کنید؟

نه با ADB! این ابزار خط فرمان به شما امکان می دهد دستگاه اندرویدی خود را از طریق کامپیوتر کنترل کنید. ADB می تواند بسیاری از کارها را انجام دهد، از جمله نصب فایل های APK بدون جابجایی آنها. اکنون که با اشکال زدایی ADB و بی سیم آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که کابل ها و کابل ها را کنار بگذارید و بدون زحمت برنامه ها را بارگذاری کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید