نحوه رفع مشکل سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

اگر سنسور مجاورت گوشی شما از کار بیفتد، می تواند منجر به این شود که گوشی شما خود به خود در جیب شما شماره گیری کند و یا اینکه آنلاک کردن گوشی با چهره عمل نکند. در اینجا نحوه رفع مشکل سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی آمده است.

نحوه رفع مشکل سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

گوشی‌های هوشمند شامل بخش‌ های زیادی هستند که با هم کار می‌کنند تا تجربه‌ ای راحت را به ما ارائه دهند. حسگر مجاورت به ساده‌ سازی بسیاری از روش‌ های استفاده از گوشی هایمان کمک می‌کند و شما فقط زمانی که از کار بیفتد، آن چیزها را تشخیص خواهید داد.

بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه سنسور مجاورت در تلفن همراه چیست و چگونه یک حسگر خراب را تعمیر کنیم.

سنسور مجاورت چه کاری انجام می دهد؟

سنسور مجاورت یکی از بسیاری از سنسورهای گوشی های هوشمند است. نقش آن این است که تشخیص دهد چقدر به گوشی خود نزدیک هستید و بر اساس آن پاسخ دهد. این به فعال کردن ویژگی‌ ها در پاسخ کمک می‌کند، به عنوان مثال، روشن شدن صفحه‌ نمایش اگر به آن نگاه می‌کنید، یا خاموش کردن صفحه نمایش اگر گوشی خود را روی گوش خود قرار می‌دهید. حسگر مجاورت در تلفن همراه شما چهره شما را تشخیص می دهد تا قفل گوشی شما را باز کند. اگر گوشی خود را در جیب خود قرار دهید، سنسور از لمس های تصادفی جلوگیری می کند. این یک تراشه مفید است که ممکن است هرگز در زندگی روزمره خود از آن آگاه نباشید، اما نقش فوق العاده ای در ارائه امکانات کوچک دارد.

چگونه سنسور مجاورت خود را تست کنیم

سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

اگر مطمئن نیستید که سنسور مجاورت گوشی شما به درستی کار می کند، تست هایی وجود دارد که می توانید برای بررسی آن انجام دهید. ما به شما توصیه می کنیم قبل از انجام هر یک از موارد زیر گوشی خود را مجدداً راه اندازی کنید تا از شر هر گونه اشکال/اشکال موقتی که ممکن است روی گوشی  شما تأثیر بگذارد خلاص شوید.

یکی از راه‌ های تست سنسور این است که گوشی خود را روی صورت خود بلند کنید تا ببینید روشن می‌شود یا خیر. راه دیگر این است که تماس بگیرید و گوشی خود را نزدیک گوش خود قرار دهید تا ببینید آیا صفحه نمایش کم نور می شود یا خیر. اگر اینها کار نمی کنند، می توانید یک برنامه غیر بومی رایگان مانند Sensor Test را برای انجام تست حسگر مجاورت دانلود کنید.

همچنین می‌توانید گوشی سامسونگ خود را از طریق اپلیکیشن Samsung Members عیب‌یابی کنید تا ببینید آیا سنسور به‌طور عادی کار می‌کند یا خیر. اگر هیچ یک از این روش ها نتیجه ای نداشت، به احتمال زیاد سنسور مجاورت شما به درستی کار نمی کند و باید یکی از راه حل های ذکر شده در زیر را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه رفع مشکل خاموش نشدن زنگ هشدار گوشی اندرویدی

1. خاک و گرد و غبار نزدیک سنسور را تمیز کنید

سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

گرد و غبار و کثیفی ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسند، اما هنگامی که شروع به جمع شدن می کنند، می توانند برای گوشی شما مضر باشند. اگر گرد و غبار جلوی سنسور مجاورت شما را گرفته باشد، می تواند مانع از تشخیص درست صورت شما شود.

با استفاده از یک پارچه تمیز یا گوش پاک کن، به آرامی قسمت بالایی گوشی خود را که سنسور شما در آن قرار دارد پاک کنید. صرف نظر از مدل گوشی شما، سنسور مجاورت همیشه در کنار بلندگوی بالایی قرار دارد.

بعد از تمیز کردن، تست کنید ببینید کار می کند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که در نزدیکی آن هیچ ترک یا خراش وجود ندارد، زیرا این امر می تواند روی سنسور شما نیز تأثیر بگذارد. در صورت وجود، ممکن است مجبور شوید به یک مرکز تعمیر مراجعه کنید. تمیز کردن سخت افزار هر از چند گاهی یک راه عالی برای نگهداری طولانی مدت از گوشی اندرویدی است.

2. بررسی کنید که آیا کیس یا محافظ صفحه آن را مسدود می کند.

سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

قاب‌ ها و محافظ صفحه‌ نمایش یکی دیگر از دلایل اصلی کار نکردن سنسور مجاورت هستند. اگر شیشه خیلی ضخیم باشد یا برای گوشی شما مناسب نباشد، می تواند در تشخیص مشکل ایجاد کند. اگر اخیراً محافظ صفحه نمایش جدیدی قرار داده اید، این ماده را با دقت از صفحه لمسی خود جدا کرده و صفحه خود را پاک کنید.

بررسی کنید که آیا سنسور گوشی اکنون با استفاده از روش های ذکر شده قبلی کار می کند یا خیر. هنگام خرید لوازم جانبی صفحه نمایش، مطمئن شوید که یکی از آنها را انتخاب کنید که به طور خاص برای مدل گوشی شما ایجاد شده است و آن را تست کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند. قاب هایی که برای مدل گوشی شما طراحی نشده اند، گاهی اوقات می توانند منجر به کار نکردن میکروفون شوند.

3. محافظت از لمس تصادفی را در تنظیمات فعال کنید

ممکن است به این دلیل باشد که سنسور مجاورت شما واقعاً خراب نشده است، اما عملکرد آن به سادگی در تنظیمات غیرفعال است. به همین دلیل، محافظ لمس تصادفی ممکن است روی گوشی شما کار نکند.

برای مثال، اگر گوشی سامسونگ دارید، می‌توانید این ویژگی را با رفتن به Settings > Display، اسکرول کردن به پایین و فعال کردن محافظت از لمس تصادفی روشن کنید. پس از فعال شدن، گوشی شما شروع به نادیده گرفتن لمس های تصادفی در جیب شما می کند.

سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

هنگامی که این ویژگی فعال می شود، صفحه نمایش “گوشی شما در برابر لمس های تصادفی محافظت می شود” را نشان می دهد. در زیر آن، گزینه‌ای را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید روی صفحه‌نمایش خود بکشید تا محافظت را کنار بگذارید و وقتی گوشی را از جیب خود بیرون می‌آورید، مانند معمول به استفاده از آن ادامه دهید. این یکی از ساده ترین راه ها برای کاربرپسندتر کردن گوشی سامسونگ شما است.

4. گوشی خود را به روز کنید

اشکالات همیشه ممکن است رخ دهد و گوشی شما را خراب کند. این ممکن است به دلیل به‌ روز رسانی‌ های نرم‌افزار ناسازگار باشد یا فقط به مشکلات موقتی تبدیل شود که خود به خود حل می‌شوند. سازندگان گوشی به‌ روز رسانی‌ هایی را برای رفع این اشکالات منتشر می‌کنند، بنابراین بهتر است از به‌روزرسانی گوشی خود مطمئن شوید.

برای بررسی اینکه آیا گوشی شما به‌ روز رسانی‌های معلقی دارد یا خیر، به Settings > System > Advanced > System Update بروید. در گوشی های سامسونگ، می توانید آن را در Settings > Software update > Download and install پیدا کنید.

سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

5. از یک برنامه برای کالیبره کردن مجدد سنسور مجاورت دستگاه خود استفاده کنید

کالیبراسیون مجدد حسگرهای گوشی می‌تواند مشکلاتی را که ممکن است ناشی از اشکال یا اشکال باشد، برطرف کند. کالیبراسیون مهم است زیرا کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که حسگرهای شما اطلاعات را به طور دقیق می خوانند.

ممکن است با استفاده از Google Maps با آن برخورد کرده باشید، که از شما می خواهد هر چند وقت یکبار قطب نما خود را مجدداً تنظیم کنید تا همیشه بتوانید موقعیت خود را به دقت تعیین کنید.

درست مانند تنظیم مجدد گوشی، تنظیم مجدد سنسورها می تواند به عملکرد صحیح آنها کمک کند. برای تنظیم مجدد حسگر مجاورت خود، از برنامه Reset/Fix حسگر مجاورت استفاده کنید که رایگان از Play Store است.

6. دستگاه خود را ریست کنید

اگر همه این راهکارهای بالا جواب نداد، به احتمال زیاد گوشی شما آسیب دیده است و باید برای تعمیر به یک تکنسین برده شود. به همین دلیل است که قبل از انجام این کار، ارزش آن را دارد که گوشی خود را ریست کنید. انجام این کار تمام داده ها را پاک کرده و دوباره به یک صفحه تمیز تبدیل می کند. این می‌تواند از شر هر گونه اشکالی که ممکن است با روش‌های دیگری که بررسی کردیم برطرف نشده باشد خلاص شود.

توصیه می شود قبل از انجام این کار از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و تمام اطلاعات خود را با حساب گوگل خود همگام سازی کنید. به این ترتیب شما چیزی را از دست نخواهید داد و پس از اتمام بازنشانی، گوگل همه آن را برای شما بازیابی می کند. گوشی های سامسونگ ابزارهای پشتیبان گیری مخصوص به خود را دارند.

در صورت بی اطلاعی می توانید راهنمای ما را در مورد نحوه بازنشانی کارخانه ای گوشی اندروید خود مشاهده کنید.

7. گوشی خود را نزد یک تکنسین ببرید

سنسور مجاورت در گوشی اندرویدی

توصیه می کنیم گوشی هوشمند خود را به یک مرکز تعمیر رسمی ببرید و اجازه دهید متخصصان آن را مدیریت کنند. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که یک ویدیوی یوتیوب را دنبال کنید و سعی کنید خودتان آن را تعمیر کنید. گوشی هوشمند دستگاه ظریفی است که نباید بدون هیچ دانشی سعی کنید آن را تعمیر کنید.

ممکن است گوشی شما همچنان بدون سنسور مجاورت کار کند

گوشی‌ های هوشمند به‌ طور بی‌ وقفه اصلاح می‌شوند تا زندگی ما را آسان‌ تر کنند. از نظر فنی می‌توانید بدون سنسور مجاورت از گوشی خود استفاده کنید و حتی ممکن است متوجه شوید که عادت کردن به گوشی بدون آن بسیار آسان است.
با این حال، راحتی که این سنسور ارائه می دهد غیر قابل انکار نیست. ارزشی که این اجزای کوچک ارائه می دهند، نقش مهمی در تجربه کلی شما با گوشی شما دارد.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید