نحوه تبدیل کردن گوشی اندرویدی به مانیتور دوربین

اگر دوربین شما عملکرد داخلی برای استفاده از گوشی اندرویدی به عنوان مانیتور ندارد، این راه حل را امتحان کنید. در این مقاله نحوه تبدیل کردن گوشی اندرویدی به مانیتور دوربین را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه تبدیل کردن گوشی اندرویدی به مانیتور دوربین

تبدیل کردن گوشی به مانیتور دوربین

استفاده از دستگاه هوشمند اندرویدی خود به عنوان یک مانیتور ویدیویی توانمند برای دوربین DSLR یا بدون آینه تا به حال به این راحتی نبوده است. اما در حالی که دستگاه‌های رده‌ بالا برنامه‌ ها و سخت‌ افزارهای اختصاصی برای دستیابی به چنین عملکردی دارند، کسانی که قدرت خرید دوربین های رده بالا را ندارند و دوربین های میان‌ رده‌تری دارند، باید در راه‌ حل‌های خود خلاقیت به خرج دهند.

بیایید به شما نحوه تبدیل کردن گوشی اندرویدی به مانیتور دوربین را نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: نحوه افزودن و حذف برنامه ها از صفحه اصلی در اندروید

دوربین های سطح بالا در مقابل دوربین های سطح ابتدایی

یافتن دوربین مناسب گام مهمی در سفر هر فیلمسازی است. و این یکی از مواردی است که به طور فزاینده ای دشوارتر می شود زیرا کیفیت ویدیو بین دستگاه های سطح بالا و دستگاه های سطح پایین همچنان کاهش می یابد. جایی که دسته‌های «مصرف‌کننده»، «فروشنده» و «حرفه‌ای» اکنون با هم تفاوت دارند، بیشتر از نظر ویژگی‌ها است، نه کیفیت.

مدل‌ های بالاتر از شرکت‌ هایی مانند کانن و سونی عموماً دارای تعدادی امکانات اضافی هستند که برای بازتاب عملکرد دوربین‌ های فیلمبرداری حرفه‌ای به امید جلب توجه یوتیوب و استریمینگ در نظر گرفته شده است. مدل‌ های سطح ابتدایی، مانند Lumix G7 قدیمی‌تر که در این مقاله از آن استفاده خواهیم کرد، با وجود اینکه همچنان کیفیت تصویر و ویدیو را حفظ می‌کنند، محدودتر هستند. یکی از نمونه‌های چنین محدودیتی، و موردی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، توانایی استفاده از گوشی هوشمند به عنوان مانیتور خارجی است.

در حالی که دوربین‌ های سطح بالاتر دارای برنامه‌ های اختصاصی و عملکرد داخلی هستند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که این کار را انجام دهند، دوربین‌هایی مانند Lumix G7 ما اغلب فقط به کمی D.I.Y اضافی برای کار کردن نیاز دارند.

چه سخت افزاری نیاز دارید؟

در اولین قسمت از موضوع نحوه تبدیل کردن گوشی اندرویدی به مانیتور دوربین این سوال پیش می آید که به چه سخت افزاری نیاز دارید. اول از همه اینکه، شما به ابزار مناسب نیاز دارید:

  • کارت ضبط HDMI: گاهی اوقات معمولاً Cam Link نامیده می‌شود، این نام از Elgato گرفته شده است، شرکتی که چنین دستگاه‌هایی را در پخش بازی و برنامه‌های کاربردی دیگر مانند استفاده از دوربین DSLR به عنوان وب‌کم محبوب کرد.
  • آداپتور یا کابل USB-C OTG: یک آداپتور OTG (On The Go) یک دوشاخه استاندارد USB را به دوشاخه USB-C مورد استفاده دستگاه های Android تبدیل می کند.
  • کابل HDMI به Micro/Mini HDMI: اینکه به یک میکرو HDMI یا مینی HDMI نیاز دارید به دوربین خاص شما بستگی دارد.
  • دستگاه Android با USB-C: این روش به دستگاه قدرتمند خاصی نیاز ندارد، تا زمانی که دارای اتصال USB-C باشد و صفحه نمایشی داشته باشد که ترجیحاً بهبودی در صفحه نمایش داخلی دوربین شما باشد.
  • پایه گوشی Cold Shoe: پایه‌های Cold Shoe در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. به دنبال موردی بگردید که متناسب با عرض گوشی شما باشد و می چرخد تا گوشی بتواند در حالت افقی استفاده شود.

تبدیل کردن گوشی به مانیتور دوربین

گزینه‌هایی در دسترس هستند که کارت ضبط و USB-C OTG را در یک دستگاه دارند. اما برای راه‌اندازی ما، ما ترجیح دادیم این دو را از هم جدا نگه داریم، زیرا این مزیت این است که در صورت لزوم می‌توان از کابل بلندتر یا کوتاه‌تر استفاده کرد.

ما دستگاه خاص خود، کارت ضبط ویدیوی 4K HDMI را از Extenuating Threads، به دلیل هزینه کم آن انتخاب کردیم. آن را با یک کابل OTG 3 فوتی بلندتر از حد لازم جفت کنید. این به ما این توانایی را می دهد که اگر بیش از یک نفر نیاز به دیدن آنچه در جلوی لنز دارد اتفاق می افتد، مانیتور را جدا کنیم.

به چه نرم افزاری نیاز دارید؟

در قسمت دوم از موضوع نحوه تبدیل کردن گوشی اندرویدی به مانیتور دوربین, نرم افزارهای لازم برای این کار را مورد بررسی قرار می دهیم. اپلیکیشنی که ما برای این روش پیشنهاد می کنیم nExt Camera نام دارد که برای اندروید در Google Play Store موجود است.

تبدیل کردن گوشی به مانیتور دوربین

برنامه های دیگری نیز وجود دارند که عملکرد مشابهی را ارائه می دهند، ما در این راهنما به برخی از آنها در مورد راه های استفاده از USB OTG در اندروید اشاره می کنیم. با این حال، بسیاری از این روش‌ها مختص مدل‌های سطح بالاتر با نرم‌افزار داخلی برای پشتیبانی از آن‌ها یا برندهای خاص مانند نیکون یا کانن هستند.

تبدیل کردن گوشی به مانیتور دوربین

در مقایسه، دوربین nExt با هر دستگاهی کار می‌کند که بتواند فید ویدیوی زنده را از درگاه HDMI نمایش دهد.
لینک دانلود: nExt Camera

چگونه همه چیز را کنار هم بگذاریم

تبدیل کردن گوشی به مانیتور دوربین

روند کارکرد این روش در واقع بسیار ساده است. هنگامی که برنامه nExt Camera را نصب کردید:

  1. کابل Micro/Mini HDMI خود را به درگاه HDMI دستگاه ضبط وصل کنید.
  2. کابل USB OTG خود را به درگاه دیگر دستگاه ضبط وصل کنید و آن را به درگاه USB-C دستگاه Android خود وصل کنید.
  3. پایه گوشی Cold Shoe خود را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید آن را به وضوح ببینید.
  4. صفحه نمایش اندروید خود را روی چرخش خودکار تنظیم کنید، و روشنایی صفحه را به اندازه ای که شما (و باتری شما) راحت هستید، تنظیم کنید. این به هنگام عکاسی در فضای باز کمک می کند.
پس از راه‌اندازی، دوربین nExt باید بلافاصله پس از اتصال به برق، فید ویدیو را از دوربین DSLR یا بدون آینه شما دریافت کند.
و این تمام چیزی است که برای استفاده از دستگاه اندرویدی خود به عنوان مانیتور DSLR لازم است!

پول کافی برای انجام این کار ندارید؟ مشکلی نیست

فیلم‌سازی DIY با راه‌ حل‌ های ارزان‌ قیمت خانگی مانند آنچه که توضیح دادیم می‌تواند به خودی خود یک پاداش باشد. اگرچه این روش با مانیتورهایی مانند Atomos یا BlackMagic Design به ترتیب با سری مانیتورهای Ninja و Video Assist خود رقابت نخواهد کرد اما به لطف برنامه nExt Camera و برخی لوازم جانبی ارزان قیمت، کسانی از ما که سخت افزار پایین تری دارند می توانند مهارت های فیلم سازی خود را کمی بیشتر از قبل بهینه کنند.
منبع: MAKEUSEOF.COM
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید