نحوه اسکن اسناد به صورت PDF یا تصویر در اندروید و iOS

نحوه اسکن اسناد در اندروید و iOS

اسکن اسناد در اندروید و iOS ، روش و شیوه اسکن کردن صفحات کتاب یا عکس و تصاویر با استفاده از گوشی . اسکن اسناد یکی از مواردی است که همه ما هر چند وقت یکبار در زندگی حرفه ای و شخصی خود با آن سر و کار داریم. خوشبختانه، ما دیگر مجبوریم برای دیجیتالی کردن اسناد خود به یک دستگاه بزرگ و درهم تکیه کنیم. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی با دوربین است، واقعا. راه های زیادی برای اسکن اسناد با استفاده از گوشی هوشمند وجود دارد. این روند در مورد تلفن‌های اندروید در مقابل iPhones اما چیز زیادی برای آن وجود ندارد. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه اسناد را به صورت PDF یا تصویر در اندروید و iOS اسکن کنید.

راههای زیادی برای اسکن کردن یک سند خاص و دیجیتالی کردن آن در قالب دلخواه با استفاده از تلفن هوشمند وجود دارد. هم گوگل پلی استور و هم اپ استور iOS احتمالاً مملو از صدها برنامه هستند که می توانند این کار را در یک لحظه برای شما انجام دهند. ما در این مقاله بر روی یک برنامه خاص تمرکز خواهیم کرد که فکر می کنیم بسیار قابل اعتماد است و به شما امکان می دهد نسخه دیجیتالی اسناد خود را در کوتاه ترین زمان ایجاد کنید- Microsoft Lens.

لنز مایکروسافت یک برنامه مستقل است که می توانید آن را از فروشگاه Google Play و همچنین فروشگاه App دانلود کنید. برای اینکه بتوانید از این برنامه خاص استفاده کنید، نیازی به استفاده از مجموعه آفیس مایکروسافت یا سایر خدمات آن ندارید. می توانید Microsoft Lens را به صورت رایگان بر روی تلفن خود دانلود کنید و همه چیزهایی را که برای دیجیتالی کردن اسناد فیزیکی خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. مراحل اسکن یک سند با استفاده از لنز مایکروسافت عملاً در اندروید و iOS یکسان است، بنابراین ما فقط اسکرین شات های گرفته شده در iPhone را به شما نشان می دهیم تا با اسکرین شات های محدود درک آن را برای شما آسان تر کنیم.

نحوه اسکن اسناد در اندروید و iOS

    • اولین کاری که باید انجام دهید این است که لنز مایکروسافت را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید. کاربران اندروید می‌توانند آن را از فروشگاه Google Play دریافت کنند. در حالی که کاربران آیفون می توانند آن را از فروشگاه app storeدانلود کنند.

اپلیکیشن اسکن اسناد در اندروید

عنوان

برنامه‌نویس: شرکت مایکروسافت
قیمت: رایگان
برنامه‌نویس: شرکت مایکروسافت

قیمت: رایگان

      • هنگامی که برنامه را دانلود کردید، آن را باز کنید و تمام مجوزهای لازم را برای شروع به کار بدهید. مایکروسافت لنز اجازه می‌خواهد به دوربین گوشی شما دسترسی داشته باشد تا اسناد را اسکن کند. همچنین برای دسترسی به گالری عکس در هر پلتفرم از شما اجازه می‌گیرد زیرا می‌تواند اسنادی را که قبلاً به عنوان تصویر در تلفن شما ذخیره شده‌اند اسکن کند.
      • اکنون که آماده اسکن اسناد هستید، برای جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف، انگشت خود را در پایین بکشید. می‌خواهید از اسکنر «سند» برای این کار استفاده کنید.
      • پس از انتخاب حالت مناسب، سند خود را در نمایاب ردیف کنید و منتظر بمانید تا برنامه آن را شناسایی کند. هم در اندروید و هم در iOS تقریباً آنی است.
      • وقتی به درستی تراز شد، کافی است روی دکمه شاتر ضربه بزنید تا سند را ضبط کنید.
      • بعد از گرفتن سند، می‌توانید قبل از آن تصویر را تغییر دهید. ذخیره آن به عنوان یک نسخه دیجیتالی یا اسکن صفحات بیشتری برای افزودن به همان سند. برای افزودن صفحات بیشتر روی نماد افزودن ضربه بزنید یا پس از انجام تنظیمات لازم برای ذخیره نسخه دیجیتالی، دکمه انجام شد را فشار دهید.

 

      • در صفحه بعد، ابتدا گزینه ای برای تغییر نام سند به همراه تعدادی از گزینه های صادراتی را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید نسخه دیجیتالی سند را در گالری (برنامه Photos در iOS) ذخیره کنید یا آن را به صورت PDF صادر کنید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و آماده هستید.

خب، اسکن اسناد به صورت PDF یا تصاویر در اندروید و iOS به همین سادگی است. Microsoft Office Lens، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یکی از برنامه های متعددی است که به شما امکان می دهد همین کار را انجام دهید. شما آزاد هستید که گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید، اما ما فکر می‌کنیم برنامه Office Lens موجود در لیست ساده‌ترین برنامه برای استفاده است.


روش های جایگزین برای اسکن اسناد در اندروید و iOS

اگر نمی‌خواهید از برنامه آفیس لنز مایکروسافت برای اسکن اسناد استفاده کنید، در اینجا چند روش جایگزین برای اسکن اسناد در اندروید و iOS وجود دارد:

از Google Drive در اندروید استفاده کنید

از طرف دیگر، می‌توانید از برنامه Google Drive در اندروید نیز برای اسکن و ذخیره اسناد به‌عنوان PDF استفاده کنید. دلیل اینکه ما Google Drive را به عنوان یک جایگزین در اندروید توصیه می‌کنیم این است که اکثر تلفن‌ها با آن خارج از جعبه عرضه می‌شوند، بنابراین احتمالاً نیازی به دانلود و نصب چیز جدیدی ندارید. در اینجا نحوه اسکن یک سند با استفاده از Google Drive در چند مرحله ساده آمده است:

      • برنامه Google Drive را باز کنید و روی دکمه عملکرد شناور «+» در صفحه اصلی ضربه بزنید.
      • اکنون، برای ایجاد PDF روی گزینه Scan ضربه بزنید. .

اسکن اسناد در Google D rive

      • بعد از آن، فقط سند خود را در منظره یاب ردیف کنید و دکمه شاتر را فشار دهید تا عکس بگیرید. برنامه می‌تواند به‌طور خودکار دیدگاه‌ها را تصحیح کند، بنابراین نیازی نیست نگران آن باشید.
      • پس از اتمام، می‌توانید به راحتی سند اسکن شده را تغییر دهید و آن را به‌عنوان PDF ذخیره کنید. علاوه بر این، همچنین می‌توانید صفحات بیشتری را دوباره به سند موجود اضافه کنید.

اسکن و ذخیره اسناد در Google Drive

Google Drive، اگر نمی‌دانید، به شما اجازه نمی‌دهد اسکن‌ها را به‌عنوان تصویر ذخیره کنید. فایل‌های PDF مستقیماً به Google Drive شما که به حساب شما مرتبط است صادر می‌شوند. از اینجا، می‌توانید برنامه دیگری را دانلود کنید تا PDF اسکن شده خود را به JPEG تبدیل کنید یا به سادگی از سند اسکن شده عکس بگیرید تا آن را به عنوان تصویر در تلفن خود ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید : کاربردهای اسکنر متن گوشی در iOS

توجه: گرفتن اسکرین شات از PDF برای ذخیره به صورت JPEG فقط یک روش میانبر است. اگرچه ممکن است کیفیت اسکرین شات به خودی خود خوب باشد، اما جایگزین مناسبی برای فایل تصویری واقعی صادر شده با استفاده از یک برنامه اختصاصی نیست.

از برنامه اپل’s Notes در iOS استفاده کنید

در iOS، می‌توانید از برنامه اپل’s Notes استفاده کنید که از قبل روی همه آیفون‌های خارج از جعبه نصب شده است. این برنامه ساده یادداشت برداری دارای گزینه ای است که به شما امکان می دهد اسناد را اسکن کرده و آنها را به صورت PDF در تلفن خود ذخیره کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

      • برنامه یادداشت ها را باز کنید و یک یادداشت جدید ایجاد کنید. اکنون، روی نماد دوربین ضربه بزنید و سپس گزینه اسکن اسناد را از داخل انتخاب کنید.

اسکن اسناد با استفاده از برنامه یادداشت ها در iOS

      • همانطور که سند را به نمای دوربین می آورید، برنامه به طور خودکار سند را اسکن می کند و شما را به صفحه بعدی می برد. حالت خودکار به طور پیش‌فرض فعال است، اما می‌توانید برای گرفتن دستی اسکن با استفاده از دکمه شاتر، آن را غیرفعال کنید.
      • سپس می‌توانید سند اسکن‌شده را برش دهید تا بخشی را که می‌خواهید در اسکن انتخاب کنید.
      • li>

اسکن و برش اسناد در برنامه Notes در iOS

      • اگر از اسکن راضی نیستید، کافی است روی گزینه retake ضربه بزنید تا دوباره امتحان کنید، یا دکمه انجام شد را فشار دهید تا اسکن ذخیره شود. همچنین، می‌توانید فیلترها را اعمال کنید و ظاهر سند اسکن شده خود را در این صفحه تغییر دهید.
      • همانطور که سند را در صفحه بعدی پس از زدن دکمه انجام شده مشاهده می‌کنید، دکمه اشتراک‌گذاری را مشاهده خواهید کرد که با آن می‌توانید سند را به عنوان یک فایل در iPhone خود ذخیره کنید یا آن را با دوستان خود یا سایر مخاطبین ذخیره شده از طریق برنامه های مختلف به اشتراک بگذارید.

ذخیره و اشتراک گذاری سند در iOS

همانطور که در مورد Google Drive در تلفن‌های اندروید وجود دارد، سند اسکن شده با استفاده از Notes در iOS نمی‌تواند به عنوان تصویر ذخیره شود. شما می توانید یک اسکرین شات از سند اسکن شده بگیرید یا یک برنامه شخص ثالث را دانلود کنید تا PDF را به صورت JPG صادر کنید. بسیاری از برنامه‌ها از جمله «PDF Export Lite» و «PDFelement» به شما امکان می‌دهند این کار را در چند مرحله ساده انجام دهید.

بیشتر بخوانید : بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس گوشی


صبحت های نهایی و جایگزین های محبوب

خب، این ما را به پایان این آموزش خاص می رساند. لنز مایکروسافت یکی از بهترین برنامه ها برای این کار است که بسیاری از ما در XDA به صورت روزانه از آن برای اسکن و دیجیتالی کردن اسناد استفاده می کنیم. با این حال، این تنها برنامه ای نیست که در اندروید و یا iOS موجود است. همچنین اگر به دلایلی لنز مایکروسافت را دوست ندارید، می‌توانید از روش‌های دیگر ذکر شده در مقاله استفاده کنید یا برخی از جایگزین‌های محبوب را بررسی کنید.

Adobe Scan یک برنامه محبوب است که گوشی اندروید یا آیفون شما را به یک اسکنر قدرتمند تبدیل می کند. به طور مشابه، اسکنر سریع نیز یک برنامه قابل اعتماد است که با اکثر ویژگی های معمولی از جمله پشتیبانی PDF و JPEG، اسکن اسناد و موارد دیگر همراه است. برنامه Google Camera همچنین دارای یک اسکنر سند داخلی است که می‌توانید در صورتی که نمی‌خواهید برنامه جداگانه‌ای برای این کار دانلود کنید، از آن استفاده کنید. و کسانی که به دنبال برنامه‌های منبع باز برای دیجیتالی کردن اسناد هستند، می‌توانند OpenScan یا Open Note اسکنر نیز.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید