مترجم گوگل ، چگونه از گوگل ترنسلیت گوشی موبایل استفاده کنیم

مترجم گوگل ، ترجمه گوگل ، گوگل ترنسلیت

مترجم گوگل یا گوگل ترنزلیت چیست ؟نحوه کار با مترجم گوگل یا گوگل ترنسلیت را بررسی می‌کنیم . چطور با ترجمه گوگل آنلاین یا آفلاین متن های خود را به راحتی از زبان فارسی به بیش از 100 زبان دنیا از جمله انگلیسی و آلمانی در گوشی موبایل ترجمه نمایید.

با وجود برنامه هایی مانند گوگل ترنسلیت ، برقراری ارتباط با افرادی که به زبان مادری شما صحبت نمی‌کنند راحت تر از همیشه است. با پشتیبانی بیش از 100 زبان ، این برنامه قدرتمند برای سفرهای بین المللی ضروری است ، و در هر زمان نیاز دارید با شخصی که زبان شما را صحبت نمی‌کند ارتباط برقرار کنید. مترجم گوگل یا گوگل ترنسلیت ، بهترین مترجم متن آنلاین و آفلاین در دنیا است.

اگر بدانید چگونه از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید ، از ابتدا بیشترین استفاده را از این برنامه قدرتمند خواهید داشت. در ادامه نحوه استفاده از مترجم گوگل را بخوانید و ما نکات و ترفندهایی را که برای تسلط بر گوگل ترنسلیت لازم دارید به اشتراک خواهیم گذاشت.

مترجم گوگل چیست ( ترجمه گر گوگل یا گوگل ترنسلیت )

نحوه کار با گوگل ترنسلیت یا مترجم گوگل

به عنوان یکی از بهترین برنامه های ترجمه متن و گفتار ، برنامه گوگل ترنسلیت یا مترجم گوگل ویژگی‌های مفید زیادی را ارائه می‌دهد و برای اندروید و iOS در دسترس است.

همه کارهایی که می‌تواند انجام دهد و تعداد زبانی که در حال حاضر برای هر ویژگی پشتیبانی می‌شود در فهرست زیر آمده است:

  • ترجمه متن: متن را تایپ کنید (103 زبان).
  • ترجمه های آفلاین: متن را آفلاین (59 زبان) تایپ کنید.
  • ترجمه دوربین از طریق مسنجر: ترجمه دوربین در زمان واقعی (88 زبان).
  • عکس‌ها: برای ترجمه دقیق‌تر عکس (50 زبان) عکس بگیرید و بارگذاری کنید.
  • مکالمات: مکالمه در زمان واقعی ، دو طرفه (43 زبان).
  • دست خط: متن و کاراکترها را روی صفحه بکشید (95 زبان).
  • کتاب لغات : کلمات و عبارات ترجمه شده را ذخیره کنید.
  • به ترجمه ضربه بزنید: برای کپی کردن متن در هر برنامه روی ضربه بزنید و ترجمه ظاهر می‌شود (فقط Android).

نحوه ترجمه متن با مترجم گوگل

آموزش کار با مترجم گوگل : این برنامه نسبتاً ساده است و از پیش نمایش صفحه ترجمه استفاده می‌کند. در سمت چپ زبان مبدا ترجمه و در سمت راست نیز زبان مقصد نوشته می‌شود. این برنامه تلاش خواهد کرد تا زبان‌های اخیراً مورد استفاده شما را بطور خودکار شناسایی کند ، اما شما فقط می‌توانید بر روی هر دو زبان ضربه بزنید تا یک لیست کشویی بزرگ از گزینه‌های ممکن را برای ترجمه گوگل ببینید.

برای این که سریع تر به زبان‌ها دسترسی داشته باشید،  دفعه بعدی که از آن استفاده می کنید ، زبان‌های اخیراً مورد استفاده شما در صدر لیست قرار دارند. همچنین می‌توانید با ضربه زدن به دو فلش در وسط ، زبان‌های انتخاب‌شده را معکوس کنید.
پس از انتخاب زبان‌های مورد نظر ، می‌توانید در کادر زیر ضربه بزنید تا صفحه کلید مجازی بالا بیاید و کلمه یا عبارتی را که می‌خواهید ترجمه کنید تایپ کنید.

برنامه آن را همان‌طور که تایپ می کنید ترجمه می‌کند. اگر فکر کند اشتباه کرده‌اید ، ممکن است یک عبارت دیگر را نشان دهد و اگر این چیزی بود که شما به دنبال آن هستید ، می‌توانید به آن ضربه بزنید.

روش شروع کار با سیستم مکالمه در مترجم گوگل یا گوگل ترنسلیت

یک نماد بلندگو کوچک در سمت چپ هر ترجمه نیز مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و دستگاه شما ترجمه را با صدای بلند صحبت می‌کند. وقتی مطمئن نیستید از تلفظ‌ها استفاده کنید ، این می‌تواند فوق العاده مفید باشد تا بتوانید به راحتی تلفظ یک واژه را بفهمید.

اگر گزینه متن به گفتار را ندارید ، شاید لازم باشد برنامه TTS Google را نصب کنید. برای این کار در اندروید نیز باید به تنظیمات> سیستم> زبان و ورودی> خروجی متن به گفتار بروید و مطمئن شوید که موتور متن به گفتار گوگل انتخاب‌شده است. این مسیر ممکن است در تلفن های مختلف کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال ، در گوشی های گلکسی سامسونگ ، این بخش در تنظیمات> مدیریت عمومی> زبان و ورودی> متن به گفتار است.

همچنین در پایین کادر متن به سه گزینه توجه خواهید کرد. آن‌ها به شما امکان می‌دهند برای ترجمه در زمان واقعی سیست مترجم گوگل را به دوربین تغییر دهید یا برای آپلود کردن ، باز کردن حالت مکالمه یا گرفتن عکس از روی یک متن یا کلمه مورد نظر خود به جای تایپ کردن ، عکس بگیرید. برای ترجمه متن دست‌نویس ، کافی است روی نماد قلم در سمت راست صفحه کلیک کنید تا صفحه دست‌نویس باز شود.

همچنین بخوانید : دستیار صوتی گوگل چیست و چطور از آن استفاده کنیم ؟ ، چگونه جیمیل بسازیم ؟

چگونه ترجمه گوگل با مترجم را به اشتراک بگذارید

با هر ترجمه ای که روی گوگل ترنسلیت یا مترجم گوگل انجام می‌شود ، یک تصویر از متن ترجمه شده دریافت می کنید.

می‌توانید آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید و آن را در جای دیگر بچسبانید ، یا می‌توانید برای گزینه‌های بیشتر به سه نقطه عمودی ضربه بزنید و به اشتراک بگذارید تا آن را از طریق پیام‌ها ، بلوتوث و سایر برنامه ها به اشتراک بگذارید.

نحوه ترجمه آفلاین با مترجم گوگل

در حالی که گوگل ترنسلیت به یک اتصال اینترنتی احتیاج دارد و هنوز هم به بهترین وجه در اینترنت کار می‌کند ، اکنون می‌توانید از آن برای ترجمه 59 زبان به صورت آفلاین استفاده کنید.

با این حال ، ابتدا باید بسته‌های زبان مربوطه را دانلودکنید. برای این کار ، روی سه خط افقی در بالا سمت چپ ، سپس ترجمه آفلاین ضربه بزنید. زبان‌های موجود را که در بالا بارگیری کرده‌اید مشاهده خواهید کرد و می‌توانید به پایین بروید و روی هر زبان دیگری که می‌خواهید اضافه کنید ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید فضای ذخیره سازی را در تلفن هوشمند خود پاک کنید یا فقط مرتب سازی کنید ، می‌توانید با ضربه زدن روی نماد سطل زباله کنار آن‌ها در مترجم گوگل ، از زبان‌هایی که قبلاً دیگر نیازی به آن ندارید خلاص شوید.

نحوه استفاده از دوربین برای ترجمه تصویر

اگر می‌خواهید یک علامت ، یک فهرست یا هر متن نوشتاری دیگر ترجمه کنید ، روی نماد دوربین ضربه بزنید. گوگل ترنسلیت هر متنی به زبان اول را به زبان دوم پیدا و ترجمه خواهد کرد. هنگامی که متنی که می‌خواهید ترجمه شود روی صفحه باشد ، روی نماد Pause در پایین سمت راست ضربه بزنید تا صفحه خود را فریز کنید.
اگر به طور خودکار ترجمه روی صفحه شروع نمی‌شود ، سپس روی نماد Scan در پایین ضربه بزنید تا ترجمه فوری روشن شود. در نظر داشته باشید که برای این کار به یک اتصال اینترنتی نیاز دارید.

شما اغلب می‌توانید با اسکن و انتخاب متن خاص نتایج بهتری در مترجم گوگل برای ترجمه تصاویر کسب کنید. برای شروع اسکن متن ، روی دکمه شاتر خاکستری ضربه بزنید ، سپس از انگشت خود برای برجسته کردن متن مورد نظر برای ترجمه استفاده کنید ، یا روی همه انتخاب کنید.

با استفاده از مترجم گوگل ، همچنین می‌توانید روی نماد واردات در پایین سمت راست ضربه بزنید تا گوگل ترنسلیت را بگیرید تا عکسی را که قبلاً گرفته اید اسکن کنید – از شما خواسته می‌شود از برنامه گالری خود انتخاب کنید.

نحوه ترجمه دست خط

اگر درمترجم گوگل به نماد قلم ضربه بزنید ، پانلی ظاهر می‌شود که می‌توانید دست نوشته های را که می‌خواهید ترجمه کنید روی مترجم گوگل بفرستید تا متن ترجمه شده برای شما ارسال شود .

البته این روش برای هر زبان مناسب نخواهد بود و به میزان صحت و خوانا بودن متن شما بستگی دارد. اگر یک قلم یا تلفن مانند گلکسی نوت سامسونگ داشته باشید ، ارسال متن دست‌نویس آسان تر خواهد بود ، اما همیشه می‌توانید با استفاده از انگشت خود نیز این کار را انجام دهید.

نحوه استفاده از حالت مکالمه

اگر در مترجم گوگل با کسی صحبت می کنید زبان آن فرد را بلد نیستید و می‌خواهید با آن شخص به زبان خودش صحبت کنید، برای وارد شدن به حالت مکالمه باید روی نماد مکالمه ضربه بزنید.روی نماد دست در بالا سمت راست ضربه بزنید و صفحه را به آن‌ها نشان دهید. پس از فهمیدن ، می‌توانید پیام پاپ آپ را ببندید و شروع به کار کنید.

در پایین ، یک نماد میکروفون را در کنار هر زبان مشاهده خواهید کرد و می‌توانید آن را به صورت نوبت برای صحبت و تماشای برنامه ترجمه متن خود را مشاهده کنید و با صدای بلند با همراه خود به زبان خود صحبت کنید.

همچنین می‌توانید روی گزینه میکروفون خودکار در وسط ضربه بزنید تا گوگل ترنسلیت گوش دهید و زبان مربوط را انتخاب کنید ، اما به هشدار داده می‌شود که این روش همیشه کارایی خوبی در سیستم مترجم گوگل ندارد.

نحوه استفاده از اشتراک گذاری برای ترجمه

قبل از استفاده از سیستم اشتراک گذاری در مترجم گوگل باید این ویژگی را روشن کنید. برنامه گوگل ترنسلیت را باز کنید و به سه خط افقی در بالا سمت چپ ضربه بزنید تا منو باز شود ، سپس به تنظیمات> اشتراک گذاری برای ترجمه و اشتراک گذاری ترجمه را فعال کنید.

با استفاده از ویژگی Tap to Translate ، می‌توانید متن را در هر برنامه ای که به آن اجازه می‌دهد ، انتخاب و کپی کنید تا گوگل بتواند آن متن را ترجمه کند.

به سادگی متن مربوطه را برجسته کرده و به کپی ضربه بزنید ، سپس وقتی روی صفحه ظاهر شد ، روی نماد گوگل ترنسلیت ضربه بزنید. باید مشاهده کنید که این ترجمه تقریباً فوراً روی برنامه اجرا شده است.

چگونه می‌توانید کتاب عبارات ترجمه شده خود را بسازید

می‌توانید برای ذخیره کردن آن در مترجم گوگل روی موارد دلخواه خود و ایجاد کتاب عبارات ترجمه گوگل دلخواه خود ، در قسمت بالا و سمت راست هر ترجمه یا کلمه یا عبارت ضربه بزنید.

در هر زمان با ضربه زدن به سه خط افقی در بالا سمت چپ برای باز کردن منو ، به موارد دلخواه خود دسترسی پیدا کرده و سپس روی عبارت Phrasebook ضربه بزنید. همچنین می‌توانید برای جستجو در عبارت علامت خود ، روی ذره بین در سمت راست بالا ضربه بزنید.

نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت به عنوان فرهنگ لغت یا دیکشنری

اگر همان زبان را برای ورودی و خروجی انتخاب می کنید ، می‌توانید گوگل ترنسلیت را مانند یک فرهنگ لغت نیز استفاده نمایید. به جای ارائه ترجمه ، این تعریف را برای کلمه یا عبارتی که تایپ یا صحبت کرده‌اید ارائه می‌دهد.

مثلا برای ترجمه از فارسی به فارسی یا انگلیسی به انگلیسی کلماتی را که می‌نویسید به طور کامل تمام ریشه ها و سایر جزییات را برای شما باز کرده و نشان می‌دهد.

آیا شما هم از مترجم گوگل زیاد استفاده می کنید؟ همچنین می توانید فعال کردن ترجمه همزمان کیبورد روی گوشی را نیز از این مطلب مطالعه نمایید.

منبع: DIGITALTRENDS

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید