نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید چگونه است

نحوه اتصال و استفاده از ماوس را در اندروید چگونه است؟ در این مطلب راهنمای کامل در مورد اتصال ماوس در گوشی و تبلت اندروید را با هم می بینیم.

نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید

نحوه اتصال و استفاده از موس در اندروید

آیا می خواهید سرعت عمل و بهره وری خود را در اندروید بالا ببرید؟ جواب این سوال ممکن است اتصال ماوس به گوشی باشد. بر طبق گفته استیو جابز, انگشت شما, بهترین وسیله نشانگر در دنیاست که برای دستگاه های صفحه لمسی بسیار ایده آل است. گوشی های اندروید و تبلت ها بصری هستند و تعاملات را از طریق اشاره کردن, کشیدن و غیره پشتیبانی می کنند.

اما در برخی از مواقع یک انگشت کافی نیست. اینجا زمانی است که ماوس کاربرد پیدا می کند.هرآنچه که شما نیاز دارید تا در مورد اتصال ماوس به هر دستگاه اندرویدی را بدانید در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

چرا اتصال ماوس به اندروید

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که همه چیز به دستگاه اشاره انسان ختم نمی شود. سه نوع ماوس کامپیوتر وجود دارد که می توانید به اندرویدد وصل کنید:

  • USB
  • بلوتوث
  • ماوس وایرلس

اما چرا ممکن است که از یک ماوس برای اندروید استفاده کنید؟

  • دسترسی به کامپیوتر دسکتاپ از راه دور
  • بازی کردن بازی های استراتژیک
  • بازی کردن بازی های ایمولیت
  • کنترل کردن مدیا سنتر بر پایه اندروید (بعنوان مثال Kodi)
  • استفاده از محیط دسکتاپ در اندروید بمنظور بهره وری هرچه تمام تر

اندروید به اندازه کافی برای انجام این کارها و کارهای بیشتری از قبیل آن انعطاف پذیر است. با این حال بهتر است که ماوس خود را بمنظور بهبود تعاملات با این تسک ها متصل کنید.

نحوه اتصال و استفاده از موس در اندروید

ماوس در اندروید به چه صورت است؟

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که اگر تاکنون ماوسی را ندیده اید که به اندروید وصل شود, تقریبا همانگونه است که انتظار آن را داشته اید. اندروید در خود نشانگری را دارد که زمانیکه ماوسی متصل می شود ظاهر می شود. به محض اینکه این نشانگر ظاهر شد می توانید ماوس را حرکت دهید, برای ضربه زدن تکی چپ و یا راست کلیک کنید, و برای ضربه طولانی به طور طولانی کلیک کنید.

اتصال ماوس در اندروید

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید که چگونه می توانید انواع از این ماوس ها را به گوشی اندروید, تبلت و یا باکس ست آپ خود متصل کنید.

اتصال ماوس USB به اندروید از طریق OTG

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که اگر یک ماوس USB در اختیار دارید می توانید آنرا به هر دستگاه اندرویدی که از OTG پشتیبانی می کند وصل کنید.

USB On-The-Go یا همان OTG استانداردی است که از زمانیکه حالت میزبان در اندروید 3.1 (Honeycomb) معرفی شد در گوشی های اندروید و تبلت ها استفاده می شود. در ابتدا بطور گسترده از آن پشتیبانی نمی شد, اما امروزه USB OTG در تمامی گوشی ها قابل استفاده است.

خرید یک کابل OTG مناسب برای دستگاهتان

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که اتصال یک ماوس USB به اندروید شما کار ساده ای است, اما اینکه چگونه آنرا انجام دهید بستگی به دستگاه اندروید شما دارد.

گوشی های قدیمی تر و تبلت ها احتیاج به یک مایکرو USB دارند که با آداپتور OTG سازگار باشد.

با این حال, بیشتر دستگاه های جدیدتر دارای درگاه USB Type-C هستند. و همینطور لازم است که یک آداپتور USB-C OTG در اختیار داشته باشید.

اگر بخواهید از یک ماوس USB برای یک ست آپ باکس تلوزیون اندروید استفاده کنید, احتمالا نیاز به کابل OTG نخواهید داشت. در عوض, ماوس باید مستقیما به یک درگاه USB A متصل شود.

با یک کابل OTG, براحتی می توانید آنرا به دستگاه اندروید خود متصل کنید و سپس ماوس را متصل کنید. و با تکان دادن ماوس نشانگر بر روی صفحه ظاهر می شود.

نحوه اتصال و استفاده از موس در اندروید

استفاده از ماوس بلوتوث با اندروید

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که احتمالا بهترین روش مورد دلخواه استفاده از یک ماوس در اندروید اعتماد کردن به بلوتوث است.

1. در اندروید, با دو انگشت خود به پایین صفحه بکشید

2. در منوی Quick Settings اسکرول کنید تا بلوتوث را پیدا کنید

3. انگشت خود را بر روی بلوتوث بگیرید

بر روی Pair new device و یا همان جفت شدن با دستگاه جدید بزنید

5. در ماوس بلوتوث خود, بر طبق دستورالعمل سازنده دستگاه, دستگاه را قابل شناسایی کنید

6. صبر کنید تا دستگاه جفت شود

زمانیکه این فرایند کامل شد می توانید نشانگر ماوس را در صفحه نمایش گوشی خود ببینید.

آیا یک ماوس وایرلس به اندروید وصل می شود؟

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که ماوس های وایرلس با گیرنده رادیویی که در خود آنها تعبیه شده است ارائه می شوند. این دانگل های USB کوچک اغلب به سوراخی در زیر ماوس متصل می شوند. به همین صورت, ماوس و گیرنده از قبل برای اینکه بتوانند باهم براحتی کار کنند پیکر بندی شده اند.

اتصال ماوس در اندروید

بمنظور استفاده از ماوس وایرلس در اندروید نیاز به یک آداپتور USB OTG برای دستگاه خود دارید.

سپس براحتی دانگل را به آداپتور USB OTG متصل کنید. در این زمان باید بتوانید اشاره گر ماوس را در روی صفحه مشاهده کنید.

نحوه اتصال و استفاده از موس در اندروید

ماوس در اختیار ندارید, اما نیاز به نشانگر دارید؟

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که چه می شود اگر خواهان نشانگر ماوس در صفحه نمایش اندروید باشید, اما ماوس و یا آداپتور OTG را در اختیار نداشته باشید.

بهترین راه حل استفاده از اپلیکیشنی است که نشانگر ماوس را به دستگاه اندروید شما اضافه کند. آپشنی که همیشه قابل مشاهده است ماوس است, اپلیکیشنی که نشانگر را در صفحه نمایش اندروید شما قرار می دهد.

زمانیکه این اپلیکیشن نصب شد به مجور نیاز دارد تا بعنوان سرویس و همپوشانی مورد استفاده قرار گیرد. از شما خواسته می شود تا این تنظیمات را انجام دهید. سپس می توانید انگشت خود را در اطراف صفحه بر روی آیکون کوچک ماوس بکشید. در کنار آیکون نشان گر ماوسی است که می توانید آنرا کنترل کنید. همیشه ماوس قابل مشاهده شامل تشخیص چهره می شود و همچنین آپشنی وجود دارد که دکمه کلیک چپ را با لبخندی فعال می کند. ما متوجه شده ایم که انجام این کار بخوبی عمل نمی کند, اما ساده کلیک کردن کار خوبی است.

اتصال ماوس در اندروید

آپشن های پیشرفته دیگری نیز از اندازه ماوس گرفته تا حساسیت انتخاب رنگ ها در این اپلیکیشن وجود دارند. بطور کلی, این روشی مفید برای آوردن نشانگر ماوس به اندروید است.

 ماوس را به اندروید با یک داک متصل کنید

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که بلوتوث, وایرلس و ماوس های USB کابل دار می توانند از طریق داکی به اندروید متصل شوند.

این دستگاهی است که گوشی و یا تبلت شما را به یک مانیتور, درایور هارد دیسک و یا حتی کابل اترنت متصل می کند. این کار قبلا برای لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گرفت, اما اخیرا داک ها سازگاری را بطوری گسترش داده اند که این ماوس ها با گوشی و تبلت نیز سازگار باشند.

براحتی ماوس خود را به داکی وصل کنید, داک را به گوشی و یا تبلت خود متصل کنید و هرگونه سخت افزار دیگری را می خواهید از آن استفاده کنید را متصل کنید. بعدها از اینکه احساس دسکتاپ را در اندروید خواهید داشت لذت خواهید برد.

اگرچه این عمل مختص سامسونگ DeX است, اما می توانید از این داک برای بیشتر گوشی ها استفاده کنید.

نحوه اتصال و استفاده از موس در اندروید

آیا نیاز به پیکربندی ماوس در اندروید دارید؟

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که برخلاف اتصال که گفته شد, با اتصال یک ماوس به اندروید می توانید کنترل بازی را در گوشی و یا تبلت به دست بگیرید که احتیاج به پبکربندی نیز ندارد. این بیشتر از انچه که در مورد اتصال و بازی است سودمند می باشد.

بعنوان مثال, اگر قصد دارید تا از از راه دور کامپیوتر خانگی خود را با استفاده از گوشی اندروید متصل کنید, استفاده از یک ماوس, کنترل آنرا کارآمدتر می کند. از تلوزیون اندروید استفاده می کنید؟ استفاده از ماوس انتخاب آیکون ها را سریعتر از یک کنترولر و یا اپلیکیشن ریموت انجام می دهد.

اگر احتیاج به نشانگر بزرگتر اندروید دارید, می توانید این عمل را در قسمت Accessibility فعال کنید.

1. Settings را باز کنید

2. Accessibility را انتخاب کنبد

3. به Display بروید

4. بر روی سوییچ بزنید تا Large mouse cursor را فعال کنید

در همین حین, اگر از محیط دسکتاپ موبایل همانند سامسونگ DeX استفاده می کنید, استفاده از ماوس کار منطقیی است. انجام این کار همانند استفاده از یک کامپیوتر واقعی است, اما در اینجا کامپیوتر گوشی و یا تبلت شما است.

نیاز به یک ماوس در اندروید دارید؟ هم اکنون می توانید این کار را انجام دهید

در مورد نحوه اتصال و استفاده از ماوس در اندروید باید بگوییم که با متصل کردن ماوس به یک گوشی اندروید می توانید بهره وری خود را به حداکثر برسانید. اگرچه آز آن بطور مداوم استفاده نمی کنید, اما دانستن اینکه چگونه هرگونه ماوس کامپیوتری را به اندروید متصل کنید کار مفیدی است.

اما تنها این ماوس نیست که می توانید آنرا به اندروید متصل کنید. ممکن است که بخواهید تا یک USB game controller را به گوشی خود متصل کنید. اگر نیاز به تایپ دارید, می توانید کیبورد را به گوشی و یا تبلت خود متصل کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

1 دیدگاه در حال حاضر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید