مقایسه گوشی های شیائومی پوکو X3 پرو و پوکو F3

در این مقاله مقایسه گوشی های شیائومی پوکو X3 پرو و پوکو F3 را مورد بررسی قرار می دهیم و ویژگی های هر کدام از آنها را بیان می کنیم.

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو X3 پرو و پوکو F3

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو X3 پرو و پوکو F3

هر دو گوشی پوکو X3 پرو و پوکو F3 بطور رسمی راه اندازی شده اند. اگرچه گوشی پوکو F3 گوشی ردمی K40 با مارک تجاری جدید است, اما گوشی پوکو X3 پرو یک گوشی کاملا جدید است. هر دوی این گوشی ها با ویژگی های میان رده ای بالایی که در اختیار دارند ارزش خرید خوبی را دارند. از آنجائیکه هر دو گوشی ویژگی های مشابهی را در اختیار دارند, فکر کردیم که ایده خوبی است که تفاوت های این دو گوشی را مورد بررسی قرار دهیم. بیایید به کلیه تفاوت های مابین این دو گوشی پوکو X3 پرو و پوکو F3 بپردازیم.

قیمت

تاکنون قیمتی که در اختیار ما بوده است, قیمت بین المللی گوشی های پوکو X3 پرو و پوکو F3 بوده است. به این علت که گوشی پوکو X3 پرو از لحاظ سخت افزاری در رتبه پایین تری از پوکو F3 است, بنابراین به همین صورت قیمت ارزانتری نسبت به گوشی پوکو F3 دارد. نسخه اصلی آن که رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد, قیمت 249 یورویی دارد. نسخه رم 8 گیگابایتی آن با حافظه داخلی 256 گیگابایتی, 299 یورو قیمت دارد. با این وجود, به عنوان یک پیشنهاد اولیه, این نسخه ها با قیمت 199 یورو در دسترس خواهند بود.

در بحث قیمت پوکو F3 باید به این نکته اشاره کنیم که شروع قیمت این گوشی برای نسخه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی, از 349 یورو است. نسخه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی آن 399 یورو قیمت دارد.

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو X3 پرو و پوکو F3

طراحی و صفحه نمایش

زمانیکه بحث طراحی گوشی های پوکو X3 پرو و پوکو F3 به میان می آید, باید بگوییم که تفاوت های زیادی وجود دارد. در بحث طراحی جلویی این دو گوشی باید بگوییم که دوربین سلفی این دو گوشی از طراحی پانچ استفاده می کند و دیگر اینکه هر دو گوشی اندازه صفحه نمایش یکسانی را در اختیار دارند. با این وجود, زمانیکه گوشی را برمی گردانید, سریعا به تفاوت مابین دو گوشی پی می برید. گوشی پوکو X3 پرو تنظیمان دوربین دایره ای شکل و برند بزرگ POCO را در پشت گوشی دارد. در سوی دیگر, پوکو F3 از ماژول بیضی شکل دوربین که در سمت چپ پشت پنل گوشی است بهره می برد. هر دو گوشی از حسگر جانبی اثر انگشت بهره می برند.

در بحث صفحه نمایش پوکو X3 پرو و پوکو F3 به این نکته باید اشاره کرد که هر دو گوشی رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن FHD+ را ارائه می دهند. گوشی پوکو X3 پرو از از پنل 6.7 اینچی IPS LCD با ریت نمونه لمسی 240 هرتز و وضوح تصویر 450 نیت بهره می برد, و این در حالی است که گوشی پوکو F3 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل AMOLED و ریت نمونه لمسی 360 هرتز با وضوح تصویر 1300 نیت است. در مقایسه گوشی پوکو F3 از صفحه نمایش بهتری برخوردار است که منجر شده تا شما ویدئوها و گیمینگ بهتری را در اختیار داشته باشید.

ویژگی ها

در بحث ویژگی ها به این نکته باید اشاره کنیم که پوکو X3 ارزش بیشتری برای خرید دارد. این گوشی دارای یک دوربین چهار گانه عقب, همچنین یک پردازشگر جدید پرقدرت, باتری بزرگ و صفحه نمایشی با رفرش ریت بالا است. این گوشی با اسنپ دراگون 860 SoC تامین می شود که نمونه جزئی از اسنپ دراگون 855+ است. این گوشی با حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می شود. همچنین این گوشی باتری 5160 میلی آمپری را با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع 33 وات در اختیار دارد.

در عین حال, گوشی پوکو F3 از چیپست اسنپ دراگون 870 قدرتمندتری برخوردار است که با حداکثر رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت ارائه می شود. با این وجود, این گوشی باتری کوچکتر 4520 میلی آمپری را در اختیار دارد که در عین حال از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند. همچنین زمانیکه بحث اپتیک به میان می آید می توانید تفاوت های این دو گوشی را احساس کنید.

گوشی پوکو X3 پرو دارای یک دوربین چهارگانه عقبی است که دوربین اولیه 48 مگاپیکسلی, یک لنز فوق العاده وسیع و دو سنسور 2 مگاپیکسلی را در اختیار دارد. در مقایسه, گوشی پوکو F3 دارای دوربین سه گانه عقبی است که شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی, یک لنز فوق العاده وسیع 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی می شود. هر دو گوشی از دوربین جلویی 20 مگاپیکسلی برخورداند و از اندروید 11 بر پایه MIUI 12 با POCO Luancher بهره می برند.

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو X3 پرو و پوکو F3

خلاصه مطلب

اگرچه تفاوت هایی مابین گوشی پوکو X3 پرو و پوکو F3 وجود دارد, اما این نکته را باید بازگو کرد که در انتخاب این دو گوشی هرگز دچار اشتباه نمی شوید. بله, گوشی پوکو X3 پرو قیمت ارزانتری دارد و تنظیمات دوربین بهتر, باتری بزرگتر و چیپست قدرتمند یکسانی را ارائه می دهد. برای کسانی که علاقمند به چیپست سریعتر وصفحه نمایش AMOLED هستند گوشی پوکو F3 انتخاب بهتری است.

منبع: 91MOBILES.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید