مقایسه گوشی های شیائومی پوکو M3 و ردمی 9 Power

دز این مقاله مقایسه گوشی های شیائومی پوکو M3 و ردمی 9 Power را مورد بررسی قرار می دهیم و ویژگی های هر کدام از آنها را بیان می کنیم.

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو M3 و ردمی 9 Power

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو M3 و ردمی 9 Power

علی رغم اینکه این دو گوشی توسط شرکت های متفاوتی تولید می شوند, اما پوکو M3 و ردمی 9 Power ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند. از سویی, گوشی ردمی 9 Power توانسته تا نظر کاربرانی که قصد خرید گوشی ارزان قیمت را دارند از لحاظ قیمتی و ارگونامیک های عالی جلب کند, و این در حالی است که گوشی پوکو M3 با طراحی مجدد و ویژگی های تاثیر گذارش توانسته تا نظر کاربران ردمی را به خود جلب کند. پس کدامیک از این دو گوشی را باید خریداری کنید؟ بیایید نگاهی اجمالی تر به این دو گوشی بیندازیم.

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو M3 و ردمی 9 Power

طراحی و صفحه نمایش

پوکو M3

مهمترین مسئله در اینجا, انتخاب صفحه نمایش این دو گوشی است. می دانید علت آن چیست؟ به این خاطر که آنها دقیقا شبیه به هم هستند. هر دو گوشی صفحه 6.53 اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD+ و تراکم 395 پیکسل را ارائه می دهند. هر دو گوشی محافظ صفحه Gorilla Glass 3 را با نسبت 83 درصد صفحه به بدن در اختیار دارند. در واقع, مثل این می ماند که این دو گوشی را کپی و پیست کرده ایم.

حتی در بحث ابعاد و وزن, هر دو گوشی وزن یکسانی دارند و از قاب پشتی پلاستیکی بهره می برند. تنها تفاوت مابین این دو گوشی طراحی کلی آنهاست. من به شخصه انتهای لاستیکی و ماژول دوربین گوشی M3 را نسبت به انتهای شیشه ای گوشی ردمی 9 Power ترجیح می دهم. پس در آخر, بستگی به سلیقه شخصی هر فردی دارد که کدام گوشی را انتخاب کند.

عملکرد و سخت افزار

هر دو گوشی با اسنپ دراگون 662 Soc تامین می شوند. با این وجود, گوشی ردمی 9 Power تنها با نسخه رم 4 گیگابایتی ارائه می شود, اما گوشی پوکو M3  در دو نسخه با رم 6 گیگابایتی و 4 گیگابایتی ارائه می شود. هر دو گوشی کارت گرافیکی Adreno 610 را برای پردازش گرافیکی بهتر ارائه می  دهند.

در حالیکه در هر دو گوشی شما حافظه داخلی تا سقف 128 گیگابایت را در اختیار دارید, همچنین می توانید آنرا ارتقا دهید. در هر دو گوشی می توانید از اندروید 10 با نسخه یکسان MIUI بهره ببرید. در آخر اینکه, مهم نیست که کدامیک از این دو گوشی را انتخاب می کنید, هر کدام از این گوشی ها عملکرد عالیی را ارائه می دهند. تنها مزیتی که پوکو M3 نسبت به ردمی 9 Power دارد این است که نسخه رم 6 گیگابایتی را در اختیار دارد. اما برای در اختیار داشتن نسخه رم بیشتر, باید پول بیشتری پرداخت کنید.

مقایسه گوشی های شیائومی پوکو M3 و ردمی 9 Power

دوربین

ردمی 9 Power

ممکن است که آپشن دوربین برای بسیاری از افراد مهم باشد. گوشی ردمی 9 Power دوربین 4 گانه ای را در پشت گوشی در اختیار دارد. این گوشی لنز اولیه با زاویه وسیع 8 مگاپیکسل, یک لنز 8 مگاپیکسل فوق العاده وسیع, یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسل و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسل را در اختیار دارد.

در مقایسه با گوشی ردمی 9 Power, گوشی پوکو M3 دوربین سه گانه ای را در پشت گوشی با دوربین اولیه 48 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی ارائه می دهد.

در قسمت جلویی , هر دو گوشی از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره می برند. واضح است که لنز 8 مگاپیکسلی فوق العاده وسیع ردمی 9 Power برتری را نسبت به گوشی پوکو M3 ارائه می دهد.

باتری

در بحث باتری نمی توانید تشخیص دهید که کدامیک از این دو گوشی برنده واقعی هستند. هر دو گوشی, باتری 6000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات را در اختیار دارند.

هر دو گوشی, بطور یکسان می توانند تا دو روز از باتری با صفحه نمایش روشن استفاده کنند.

کدامیک از این دو گوشی را باید خریداری کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تنها می توانیم بر روی چند ویژگی که گوش های پوکو M3 و ردمی 9 Power را از هم جدا می کند می توانیم تمرکز کنیم. گوشی پوکو M3 با یک طراحی جذاب و رم 6 گیگابایت ارائه می شود که منجر به این می شود تا کاربر گوشیی با نیروی بیشتری را در اختیار داشته باشد. با این وجود, گوشی پوکو M3 فاقد لنز اضافی 8 مگاپیکسل با زاویه فوق العاده وسیع در قسمت دوربین های پشتی گوشی است, پس بنابراین قسمت کلیدی دوربین را از دست می دهد. پس اگر می توانید از این ویژگی های جزئی بگذرید, می توانید گوشی پوکو M3 را خریداری کنید و در غیر اینصورت گوشی ردمی 9 Power آپشن بهتری است.

منبع: BGR.IN

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید