مقایسه گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه دو گوشی شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21 را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های آنها را از قبیل دوربین, صفحه نمایش وباتری مورد بررسی قرار  دهیم.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

دو گوشی هوشمند برتر 2021 اخیرا وارد بازار شده اند, و ما دو گوشی سامسونگ گلکسی S21 و شیائومی می 11 را مقایسه کرده ایم و بنابراین شما می توانید مشاهده کنید که چگونه باهمدیگر متفاوت هستند و آیا اینکه ارزش خریدن را دارند یا خیر.

پس از رونمایی از گوشی اختصاصی چینی در اواخر دسامبر, گوشی شیائومی می 11 راه اندازی جهانیش را در اوایل فوریه شروع کرد و آماده فروش در قفسه فروشگاه های دیجیتال شد. ما از قبل در مورد ویژگی های آن مطلع بودیم, اما هم اکنون اطلاعات بهتری در مورد قیمت و موجود بودن این گوشی در دست داریم, بنابراین بخوبی از قیمت آن با خبریم.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 که در 14 ژانویه راه اندازی شده است اولین گوشی پرچمدار 2021 است, و در در مقایسه با گلکسی S21 و گلکسی S21 اولترا که قیمت بیشتری را در اختیار دارند در رنج خود گوشی رده پایینی به حساب می آید.

دو گوشی گلکسی S21 و شیائومی می 11 ویژگی های فراوان مشترک زیادی دارند, همانند چیپست اسنپ دراگون 888 و رفرش ریت بالای صفحه نمایش, اما همچنین تفاوت های زیادی نیز بین این دو گوشی وجود دارد و به این علت است که ما قصد داریم آنها را مقایسه کنیم.

مقایسه قیمت گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

در بررسی مقایسه قیمت گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21 باید بگوییم که گوشی سامسونگ گلکسی S21 قیمت 19 میلیون تومانی دارد که با افزایش حافظه این گوشی قیمت آن تا 20 میلیون تومان هم می رود.

قیمت گوشی می 11 هم اکنون 19 میلیون است اما با افزایش حافظه قیمت آن بیشتر هم خواهد شد و تا 20 میلیون هم می رسد. این قیمت ها دقیق نیستند اما به نظر می آید که این دو گوشی قیمت یکسانی دارند.

این نکته را باید خاطر نشان کنیم که هر دو گوشی قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به گوشی های قبلی خود یعنی سامسونگ گلکسی S20 و شیائومی می 10 دارند ( و یا حداقل گوشی دوم یعنی شیائومی بر اساس قیمت های محدودی است که ما در اختیار داریم), پس بنابراین هر دو گوشی ارزش خرید را دارند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که, بخاطر برخی از دلایل, شیائومی گوشی خود را در آمریکا عرضه نکرد, بنابراین اگر در آنجا زندگی می کنید انتخاب شما آسانتر خواهد بود به این علت که دیگر نمی خواهید گوشی شیائومی را با سامسونگ مقایسه کنید.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

مقایسه طراحی و صفحه نمایش گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

در مقایسه طراحی و صفحه نمایش گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21 باید بگوییم که گوشی شیائومی می 11 نسبتا بزرگتر از گلکسی S21 است. گوشی می 11 ابعاد 164.3*74.6*8.1 میلی متری را در اختیار دارد و وزن آن 196 گرم است, بنابراین در بسیاری از موارد بهتر از گوشی سامسونگ S21 است که ابعاد 151.7*71.2*7.9 میلی متری و وزن 169 گرمی را در اختیار دارد.

هر دو گوشی دارای دوربین عقب در قسمت گوشی سمت چپ بالای گوشی هستند, اما اگرچه قاب پشتی گوشی سامسونگ گلاستیکی است بدین معنی که پلاستیکی است اما شبیه به شیشه است, اما گوشی شیائومی از نوعی از شیشه با نام Corning Gorilla Glass Victus استفاده می کند که به نظر سخت و محکم می آید.

هیچکدام از این دو گوشی دارای جک هدفون و یا حافظه قابل ارتقا نیستند و هر دو از کابل USB-C استاندارد برای شارژ استفاده می کنند. همچنین هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش بهره می برند.

صحبت از صفحه نمایش شد و باید بگوییم که در اینجا است که اندازه صفحه نمایش شیائومی می 11 به چشم می خورد, صفحه نمایش مورب 6.81 اینچی آن بر صفحه نمایش 6.2 اینچی سامسونگ گلکسی S21 غلبه می کند.

صفحه نمایش AMOLED می 11 دارای رزولوشن 1440*3200 است که همچنین به عنوان 2K هم شناخته می شود و همچنین دارای HDR10+, رفرش ریت 120 هرتز و ماکسیمم وضوح 1500 نیت است. گوشی سامسونگ گلکسی S21 تقریبا دارای ویژگی های مشابهی است اما تنها رزولوشن آن 1080*2400 است و حداکثر وضوح 1300 نیت را در اختیار دارد.

اگرچه گوشی شیائومی می 11 صفحه نمایش بهتری را در اختیار دارد به این علت که اندازه صفحه نمایش آن بزرگتر است, اما شمارش پیکسل در هر اینچ آن قدرها هم بیشتر نیست, اما با این وجود بر صفحه نمایش سامسونگ غلبه می کند.

هر دو گوشی در جلوی صفحه نمایش دارای پانچی برای دوربین سلفی هستند _ برای گوشی شیائومی در قسمت گوشه سمت چپ بالا و در گوشی سامسونگ در قسمت وسط بالای گوشی _ و هردوگوشی همانطور که قبلا گقته شد از Corning Gorilla Glass Victus بهره می برند و بنابراین بسختی روی گوشی ها خش می افتد.

نکته دیگری که ارزش بیان کردن را دارد این است که گوشی شیائومی می 11 دارای صفحه نمایش منحنی شکل است اما گوشی سامسونگ گلکسی S21 دارای صفحه نمایشی تخت است.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

دوربین و باتری گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

در مقایسه دوربین و باتری گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21 باید بگوییم که هر دو گوشی دارای چهار دوربین هستند, اما ترتیب قرار گرفتن آنها متفاوت است.

گوشی گلکسی دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسل, دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل, دوربین تله فوتوی 64 مگاپیکسل (با بزرگنمایی هایبرید 3x) و دوربین سلفی 10 مگاپیکسل است. اگرچه سامسونگ همانطور که به زودی مشاهده می کنیم در نبرد مگاپیکسل پیروز نمی شود, اما سنسورهایی که در آن استفاده می شوند بزرگ هستند و در نتیجه عکس هایی با نور بیشتری را می گیرد.

در مقایسه, گوشی شیائومی دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی, دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی, دوربین تله ماکروی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی است, بنابراین شما با گوشی شیائومی می 11 عکس هایی با رزولوشن بالاتر را می گیرید, اما دوربین تله فوتوی آن ممکن است به کارآمدی دوربین تله فوتوی سامسونگ نباشد _ قطعا دارای پیکسل های کمتری است.

هر دو گوشی برای بهبود عکس هایشان  دارای بهینه سازی AI هستند, اما نکته دیگری که در مورد مقایسه این دو گوشی باید گفت این است که این دو گوشی حالت های مختلف دوربین را برای بهبود بخشیدن به عکس برداری و فیلم برداری در اختیار دارند.

سامسونگ حالت Single Take را در اختیار دارد, که به شما این امکان را می دهد تا عکس ها و ویدئوهایی را از یک سوژه با یکبار فشار دادن دکمه شاتر بگیرید, که ابزاری عالی برای گرفتن عکس های شگفت انگیز است. همچنین حالت Director’s View را در اختیار دارد, که به شما این امکان را می دهد تا ویدئوهای خود را همزمان با دوربین جلو و عقب ثبت کنید.

گوشی شیائومی دارای حالت دوم و همچنین حالت نایت مود است و همچنین دارای حالت عکس برداری در شب در دوربین اصلی, دوربین فوق عریض و دوربین جلویی است. همچنین حالت AI Erase را در اختیار دارد که به شما این امکان را می دهد تا اشخاصی را از پس زمینه عکس حذف کنید و همچنین دارای ابزارهای دیگری برای فیلم برداری است.

در بحث ظرفیت باتری این دو گوشی, گوشی شیائومی می 11 دارای باتری بزرگتر 4600 میلی آمپری است که نسبت به باتری 4000 میلی آمپری باتری بزرگتری به حساب می آید. با این وجود بخاطر داشتن صفحه نمایش بزرگتر, باتری تفاوت آنچنانی را نشان نمی دهد.

گوشی سامسونگ دارای شارژر 25 وات, شارژ بی سیم 15 وات و شارژ بی سیم معکوس 4.5 وات است که در زمانی استفاده می شود که قصد داریم تا دستگاه های دیگر را بصورت بی سیم شارژ کنیم. اما گوشی شیائومی  با داشتن شارژر 55 وات, شارژ بی سیم 50 وات و شارژ بی سیم معکوس 10 وات بر ویژگی های باتری سامسونگ گلکسی S21 غلبه می کند.

مقایسه گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

ویژگی ها و عملکرد گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21

در بحث مقایسه ویژگی ها و عملکرد گوشی های شیائومی می 11 و سامسونگ گلکسی S21 باید بگوییم که هر دو گوشی از چیپست عالی کوالکام اسنپ دراگون 888 بهره می برند, پس بنابراین در بحث عملکرد مشابه هم هستند _ خب, به غیر از اروپا که سامسونگ از اگزینوس 2100 بهره می برد, که البته این پردازشگر نیز از پردازشگرهای قدرتمند به حساب می آید.

همچنین هر دو گوشی دارای رم 8 گیگابایت هستند و هردو از اندروید 11 بهره می برند اما شرکت هایشان مختلف است. گلکسی S21 از رابط کاربری One UI استفاده می کند و این در حالی است که شیائومی می 11 از MIUI استفاده می کند _ تفاوت بزرگ آنها در ظاهر آنها و برخی از ویژگی های برندی آنهاست.

همانند بیشتر گوشی های پرچمدار راه اندازی شده گوشی های سامسونگ گلکسی S21 و شیائومی می 11 از اتصال 5G بهره می برند, چگونگی استفاده شما از نسل بعدی اتصال که 5G است بستگی به شبکه و مکانی که در آن زندگی می کنید دارد, پس بنابراین نمی توانیم آنرا بعنوان مقایسه در نظر بگیریم.

خلاصه مطلب

هر کدام از این گوشی های که ارزانتر از آن دیگری بود قطعا برنده این مقایسه خواهد بود اما همانطور که مشاهده کردید مقایسه آنها بسیار شبیه به هم بود.

گوشی شیائومی می 11 دارای صفحه نمایشی بزرگ, با رزولوشن بالا که برای بازی و یا دیدن فیلم عالی به نظر می رسد که با داشتن پردازشگر عالیش به اجرای بهتر آن کمک می کند

برای طرفداران عکس برداری, سه دوربین موثر گوشی سامسونگ گلکسی S21 و رنج ویژگی های عکس برداری و حالت های آن آنرا تبدیل به انتخاب بهتری می کند و همچنین در بحث عکس برداری حالت Single Take آن بسیار موثر است.

منبع: TECHRADAR.COM

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید