مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A52

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه دو گوشی سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی A52  را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با مشخصات فنی این دوگوشی آشنا کنیم.

بنظر می رسد که امسال سامسونگ آماده است تا رقابت گوشی های میان رده اش را با جانشینان دو گوشی محبوب خود یعنی گلکسی A71 و گلکسی A51 آغاز کند.  هم اکنون  تولید و عرضه هردو گوشی گلکسی A72 و گلکسی A52 با 5G فعال شده A52  همراه با آن معرفی شده است.  هر دو گوشی طراحی یکسانی دارند و به سختی می توان آنها را از هم تشخیص داد, بنابراین اگر در اینکه کدامیک را انتخاب کنید مشکل دارید, در این مقاله به شما کمک می کنیم تا گزینه مناسب را پیدا کنید.

مقایسه گلکسی A72 و گلکسی A52

تفاوت مابین گلکسی A52 4G و گلکسی A72 5G

قبل از اینکه به مقایسه این دوگوشی بپردازیم, تفاوت نسخه گلکسی A52 4G و 5G را مورد بررسی قرار می دهیم. هردوی آنها مسلما گوشی های باریکی هستند اما ارزش بیان کردن را دارند. در ابتدا, در نسخه 5G ما رفرش ریت 120 هرتز را داریم و این در حالی است که نسخه 4G آن تنها به رفرش ریت 90 هرتز محدود می شود و دیگر اینکه, نسخه 5G پردازشگر سریعتری را در اختیار دارد. جدای از آن, سیستم دوربین و باتری ها در هر دو مدل یکسان هستند.

مقایسه رنگ و طراحی گلکسی A72 و گلکسی A52

  • آپشن های رنگ یکسان
  • گلکسی A52 کمی کوچک تر از گلکسی A72 است
  • هر دو آی پی ریت استاندارد ضد آب 67 را در اختیار دارند

در اینجا تفاوت مابین گلکسی A72 و گلکسی A52 در اندازه واقعی گوشی خلاصه می شود و همانطور که گفته می شود اندازه گوشی تفاوت چندانی را ایجاد نمی کند. گلکسی A52 صفحه نمایش 6.5 اینچی را در اختیار دارد و این در حالی است که A72 کمی بزرگتر از آن است و صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد. هر دو گوشی میان رده رنگ های تازه و جدیدی را ارائه می دهند: مشکی, سفید, بنفش, صورتی و ظاهری زیبا و شفاف با دوربین سلفی پانچ در جلوی گوشی را ارائه می دهند.

قاب پشت هر دو گوشی پلاستیکی است و تنها تفاوت اندک آنها در اندازه آنهاست.

 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی A72 در مقابل گلکسی A52

  • صفحه نمایش 6.7 اینچی فول اچ دی + سوپر AMOLED Plus در مقابل صفحه نمایش 6.5 اینچی فول اچ دی پلاس سوپر AMOLED
  • رفرش ریت 90 هرتز در مقابل رفرش ریت 120 هرتز

اولین چیزی که در مقایسه صفحه نمایش این دو گوشی قابل توجه است رفرش ریت آنهاست. گلکسی A52 رفرش ریت 120 هرتزی در اختیار دارد, مشخصه ای که در گوشی های پرچمداری مانند سری گلکسی S21 وجود دارد و این در حالی است که گلکسی A72 و نسخه 4G گلکسی A52  مانند Pixel 5 رفرش ریت 90 هرتزی را در اختیار دارند. با این وجود, بخاطر داشته باشید که تفاوت مابین 90 هرتز و 120 هرتز به سختی با چشم غیر مسلح قابل تشخیص است و حتی قابل مقایسه با 60 هرتز و 90 هرتز نیست ( که کاملا واضح است ). گفته می شود که صفحه نمایش هر دو گوشی بسیار شفاف و زیبا بنظر می رسند, بعلاوه مشکی پررنگ و رنگ های غنی آن چیزی است که صفحه نمایش AMOLED ارائه می دهد.

همچنین متوجه تفاوت اندکی در سایز صفحه نمایش شدیم که متوجه شدیم که A52 دستگاه کوچکتری با صفحه نمایش 6.5 اینچی است. با این وجود, صفحه نمایش 6.5 اینچی آنقدر کوچک نیست که بتوانیم آنرا گوشی کامپکت بنامیم, بنابراین هردوی این گوشی ها کاملا بزرگ هستند. A72 صفحه نمایش 6.7 اینچی را در اختیار دارد. بعلاوه, هر دو گوشی رزولوشن 2400*1800 پیکسل دارند اما قابل فهم این است که, چگالی پیکسل کوچکتر A52 5G کمی بزرگتر و در حدود 407ppi است و این در حالی است که گلکسی A72 5G در حدود 394ppi است. تفاوت اندک

مقایسه گلکسی A72 و A52 از نظر کارایی و پرفورمنس

پیکسل ها چیزی نیست که با چشم غیر مسلح قابل تشخیص باشد.

اگر مشتاق هستید تا صفحه نمایش بهتری را در اختیار داشته باشید گلکسی A72 به شما این امکان را می دهد, با این وجود, تفاوت مابین A72 و A52 خیلی به چشم نمی خورد, همانطور که این تفاوت اندک مابین iPhone 12 و iPhone مینی نیز وجود دارد.

  • اسنپ دراگون 750G برای هر دو نمونه 5G
  • 6 و یا 8 گیگابایت رم

ممکن است که تعجب کنید وقتیکه متوجه شوید که هر دو گوشی مشخصه های سخت افزاری مشابهی را در اختیار دارند. در ابتدا, پردازشگر یکسانی برای هردو گوشی وجود دارد: برای 4G LTE اسنپ دراگون 720G  و برای نمونه 5G اسنپ دراگون 750G وجود دارد ( برای A72 5G هنوز چیزی معرفی نشده است, پس بخاطر داشته باشید که اطلاعات هنوز تایید نشده است).

گلکسی A52 رم 6 و یا 8 گیگابایتی را در اختیار دارد که شبیه به A72 است. البته, رم و فضای ذخیره سازی ممکن است که بستگی به بازار شما داشته باشند. هر دو رم 6 و 8 گیگابایتی برای کارهای روزانه شما کافی هستند. پس هر دوگوشی در مورد استفاده از رم عملکرد یکسانی دارند , و باید تجربه بدون اشتباهی را در زنگی روزمره به شما ارائه دهند.

دوربین های گلکسی A72 و A52

  • چهار دوربین با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل

گزارش ها حاکی از آن است که گلکسی A72 دارای یک تله فوتوی 8 مگاپیکسل 2x است.

در قسمت دوربین تنها تفاوت مابین این دو گوشی, تله فوتوی 8 مگاپیکسلی است که گوشی گلکسی A72 در اختیار دارد. سنسور تله فوتو جایگزین سنسور عمق A71 شده است و این سنسور زوم 3x را مهیا می کند که از لحاظ فنی زوم بهتری را در عکس ها ارائه می دهد. بالاتر از همه اینها, A72 قابلیت این را دارد که تا 30x زوم کند که بیشتر از بیشتر گوشی هایی است که در این رنج قیمت وجود دارند.

در سوی دیگر, گلکسی A52 لنز تله فوتویی را در اختیار ندارد, اما دارای سنسور عمق 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است, و می تواند تا 10x دیجیتال زوم کند. هر دو گوشی دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را ارائه می دهند.

نمونه اولیه گلکسی A52

نمونه اولیه گلکسی A72

 

در مورد کیفیت عکس های واقعی, هر دو گوشی سطح جزئیات قابل قبول و رنگ های واقعیی را ارائه می دهند. نمونه های زیر, نمونه های پیشین این گوشی ها هستند, پس ممکن است که در مرحله بعد شاهد پیشرفت نرم افزاری باشیم, اما در حال حاضر هم عکس ها  شفاف, واضخ و عالی بنظر می رسند. تفاوت قابل توجه دو گوشی قسمت زوم آنها می باشد, که A72 زوم اپتیکال را در این بخش ارائه می دهد که از لحاظ فنی باید کوچک نمایی عکس ها را بهتر ارائه دهد. هنگامیکه هر دو گوشی را برای نمونه های بیشتر گرفتیم, مطمئن خواهیم شد که در اینجا آنها را لحاظ کنیم.

مقایسه باتری گوشی گلکسی A72 و A52

  • باتری گلکسی A72 در مقابل گلکسی A52
  • 5000 میلی آمپر در مقابل 4500 میلی آمپر
  • هر دو گوشی از شارژ سریع 25 وات استفاده می کنند

در اینجا, اگر شما علاقمند به باتری بزرگ هستید گلکسی A72 ممکن است که مورد علاقه شما باشد. این گوشی باتری 5000 میلی آمپری بزرگی دارد که باید شما را از عمر باتری مطمئن کند. گلکسی A52 باتری 4500 میلی آمپری در اختیار دارد که همچنین باتری خوبی است و و باید با استفاده کم و متوسط مدتی طول بکشد.

در قسمت شارژ , هر دو گوشی از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کنند, اما در جعبه شارژر 15 واتی نیز دارند.

قیمت و موجودی گلکسی A72 در مقابل گلکسی A52

499 یورو A72 در مقابل 429 یورو برای A52 5G

گوشی ها با قیمت اروپایی معرفی شده اند و کمی بعدتر در آمریکا نیز به فروش خواهن رسید. علاوه بر این, ما منتظر نمونه 5G گلکسی A72 با قیمت بالاتر هستیم ولی در حال حاضر چیزی مشخص نیست و این گوشی هنوز معرفی نشده است. احتمال زیاد, وضعیت آن شبیه به سال گذشته است که سامسونگ گلکسی A72 را در تابستان معرفی کرد. A72 و A52 و A52G هم اکنون برای خرید در Samsung.com مهیا هستند.

خلاصه مطلب

گذشته از همه اینها, اینکه چه گوشی را انتخاب کنید بستگی به این دارد که آیا  علاقمند به گوشی بزرگ با باتری بزرگ هستید و اینکه آیا فکر می کنید که از لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسلی A72 بهره خواهید برد. علاوه بر این, اگر به دستگاه 5G در حال حاضر نیاز دارید, می توانید تنها گوشی A52  را داشته باشید به این علت که گلکسی A72 5G هنوز معرفی نشده است. جدای از تفاوت ها گوشی ها بنظر مشابه به هم می رسند.

منبع: PHONEARENA

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید