مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی S21 5G

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72  و گلکسی S21 5G را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هر کدام از آنها را بیان کنیم.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی S21 5G

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی S21 5G

جدای از سری برتر گوشی های گلکسی S سامسونگ, در سال های اخیر شرکت سامسونگ مبادرت به راه اندازی خط تولید سری های برتر گوشی هایی که ارزانتر است کرده است و در عین حال گوشی های درستی را هدف قرار داده است.  این گوشی ها سری A گوشی های گلکسی است که نماینده برتر آن _ گلکسی A72 _  هم اکنون روانه بازار شده است.

اما چه اتفاقی می افتد اگر ما گوشی گلکسی A72 را با گلکسی S21 بخواهیم مقایسه کنیم؟ آیا سامسونگ از این گوشی ها چیزی کم گذاشته است و آیا ما چیزی را در این گوشی ها از دست می دهیم؟ و یا اینکه گوشی گلکسی A72 یک گوشی گلکسی مردمی است؟

در اینجا نگاهی سریع به چک لیستی که از ویژگی های این دو گوشی برای شما مهیا کرده اینم می اندازیم:

  • هر دو گوشی از قاب پلاستیکی پشتی گوشی بهره می برند, گوشی گلکسی A72 دارای فریم پلاستیکی است و این در حالی است که گوشی گلکسی S21 دارای فریم فلزی است
  • گوشی گلکسی A72 همانند گلکسی S21 دارای دوربین بزرگنمایی است, اما همچنین یک دوربین ماکروی اضافه نیز در اختیار دارد
  • گوشی گلکسی A72  دارای باتری 5000 میلی آمپری است که حتی بزرگتر از گوشی گلکسی S21+ است
  • گوشی گلکسی A72 صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی را در اختیار دارد که حاشیه ضخیم تری دارد و گوشی گلکسی S21 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است
  • گوشی گلکسی A72 دارای پردازشگر اسنپ دراگون 720G است در حالیکه گوشی گلکسی S21 داری پردازشگر اسنپ دراگون 888 است
  • گوشی گلکسی A72 دارای صفحه نمایشی با رفرش ریت 90 هرتز است و این در حالی است که گوشی گلکسی S21 دارای صفحه نمایشی با رفرش ریت 120 هرتز است
  • قیمت گوشی گلکسی A72 از 550 تا 650 دلار است و در مقابل گوشی گلکسی S21  قیمت 800 دلاری دارد

پس بیایید یک جمع بندی سریع انجام دهیم. چه چیزی را با خرید گوشی گلکسی A72  بجای گوشی گلکسی S21 از دست می دهید؟ حدودا 200 دلار پس انداز خواهید کرد, اما عملکرد عالی آن را فدا می کنید. همچنین دوربین A72 یک قدم پایین تر از دوربین گوشی گلکسی S21 است. البته به خاطر داشته باشید که سری خط برتر گوشی باید همیشه تاج و جاه و مقام خود را حفظ کند.

اما گوشی گلکسی A72 هر دو جک هدفون و اسلات کارت microSD را در اختیار دارد. همچنین صفحه نمایش بزرگتر ( صفحه نمایش شگفت انگیز AMOLED ) باتری بزرگ, و یک عملکرد عالی با چیپست بالای میان رده ای کوالکام را ارائه می دهد.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A72 و گلکسی S21 5G

طراحی و صفحه نمایش

در اینجا تفاوت بزرگی را در اندازه صفحه نمایش مشاهده می کنید که ممکن است یکی از دلایل ما برای خرید گوشی گلکسی A72 باشد. اگر شما علاقمند به صفحه نمایش بزرگ گوشی های سامسونگ هستید اما قصد ندارید تا برای گلکسی S21+ و یا گلکسی S21 اولترا هزینه ای را پرداخت کنید, گوشی گلکسی A72 بهترین گزینه بعدی است.

این گوشی همانند سایر گوشی های سامسونگ دارای صفحه نمایش زیبای AMOLED است, ویژگیی که گوشی های برتر سامسونگ آنرا در اختیار دارند و همچنین دارای رفرش ریت 90 هرتز نیز است. این رفرش ریت به اندازه رفرش ریت 120 هرتزی نرم و روان نیست, اما هنوز هم در مقابل رفرش ریت 60 هرتز تولید سال گذشته پیشرفت خوبی است. انیمیشن و اسکرولینگ ها نرم و پاسخگو هستند و گوشی عملکرد لذت بخشی را در اختیار دارد. اما بله هنوز گوشی گلکسی S21 روان تر است.

گوشی گلکسی A72 ذقیقا همانند گلکسی S21 دارای قاب پلاستیکی پشتی مات است. اما فریم گرم آن چسبناک به نظر می رسد. گوشی گلکسی S21 به این علت که فریم فلزی آن با ماژول دوربین ترکیب شده است برنده ساختار گوشی است. اما گوشی گلکسی A72 در نوع خودش هنوز با استایلی که در نوع خودش دارد زیبا بنظر می رسد.

در بحث صحبت از طراحی گوشی, بنظر می رسد که مهندسین توانسته اند که تا حدی جک هدفون را در بدنه گلکسی A72 جای دهند. و همچنین قادر به این بوده اند تا اسپیکرهای استریویی را در آن جای دهند که نسبت به اسپیکر مونوی گلکسی A71 آپگرید خوبی بوده است.

دوربین

در قسمت دوربین گوشی, گوشی گلکسی A72 برای تحت تاثیر قرار دادن شما به اعداد خام اعتماد می کند _ یک دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی. اما همچنین _ دوربین اصلی دارای پایداری اپتیکال تصویر است. این ویژگی به گوشی این امکان را می دهد تا در تاریکی عکس هایی شفافی را بگیرد و همچنین ویدئوهای پایدارتری را می گیرد.

گوشی گلکسی S21 دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. آیا این نسبت به گوشی گلکسی A72 یک عیب است؟ نه, پیکسل های کمتر در سنسور نشانه پیکسل های بزرگتر است که به شما این امکان را می دهد تا مجموعه ای از نورهای بیشتری را داشته باشید.

نمونه عکس های گلکسی A72 در مقابل گلکسی S21

اما نگاهی به سنسورهای دوربین اضافه بیندازید. در پشت عکس های گلکسی A72 که درز کرده است ماژول لنز چهارگانه ای وجود دارد که تاثیر گزار بنظر می رسد. و بله, یکی از آنها دوربین فوق العاده وسیع 12 مگاپیکسل است. اما دو دوربین دیگر دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است که ممکن است که کاربرد زیادی نداشته باشد _ یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی که به شما در گرفتن افکت های پرتره کمک می کند.

گوشی گلکسی S21 با سه دوربین فوق العاده وسیع, وسیع و دوربین بزرگنمایی پایه های دوربین را حفظ کرده است. در واقع دوربین سوم از لنز تله فوتو استفاده نمی کند, بلکه فقط از یک سنسور 64 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا و محصولات دیجیتالی استفاده می کند. اما هنوز دوربین بزرگنمایی آن کار بسیار شگفت انگیزی را انجام می دهد که عدم وجود لنز تله فوتو در این گوشی نباید هیچگونه خللی در کار شما ایجاد کند.

دوربین های اضافی

به وضوح باید گفت که این دوربین ها عملکرد بسیار نزدیکی بهم دارند _ کالیبراسیون رنگ, جزئیات و دامنه دینامیکی. گوشی گلکسی A72 با توجه به اینکه گوشی میان رده ای است دوربین عالی در اختیار دارد. هم اکنون در بحث بزرگنمایی تفاوت هایی مشاهده می کنیم _ هر دو گوشی از بزرگنمایی 30 برابر دیجیتال پشتیبانی می کند, و در حالیکه هر دو گوشی در این زمینه قوی نیستند اما گلکسی S21 حداقل می تواند آنرا حفظ کند. در بزرگنمایی 10 برابر و بیشتر, گوشی گلکسی A72 وضوح تصویر زیادی را به شما می دهد و تصویری مانند طراحی با مدادی را به شما می دهد.

در غیر اینصورت, بسیار عالی است که می بینید که گوشی گلکسی A72 در قسمت عملکرد و دوربین چیزی کم نمی گذارد.

عملکرد

بنابراین, البته, یک گوشی میان رده داری یک پردازشگر میان رده نیز است. شایعات حاکی از آن بود که گوشی گلکسی A72 در دو نسخه ظاهر می شود, یک نسخه همرا با 5G و نسخه دیگر بدون 5G. اما افسوس که این گوشی تنها با نسخه بدون 5G  ارائه می شود. خب حداقل برای حال حاضر این نسخه در دسترس نیست, اما در آینده ممکن است که این گوشی با نسخه 5G نیز در دسترس باشد.

بهرحال, گلکسی A72 با کوالکام اسنپ دراگون 720G تامین می شود, که این پردازشگر در رده بالایی قرار ندارد, اما یک پردازشگر میان رده به حساب می آید.

اسنپ دراگون 888 با فرکانس 2.84 گیگاهرتزی که در گلکسی S21 است امتیاز اسنپ دراگون 720G را کم می کند. مورد اول بر اساس جدیدترین فرایند 5 نانومتری ساخته شده است که بدین معنی است که همچنین کارآمد تر است. با این وجود, اسنپ دراگون 720G و 8 نانومتری با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی سرعت پایین تری دارد بنابراین باتری زیادی را مصرف نمی کند. اما همچنین با اعداد عملکرد, شما را خیره نخواهد کرد.

در واقع, گلکسی S21, در بحث گیمینگ و کارهای سنگین گوشی گلکسی A72 را از رده خارج می کند. زمانیکه صحبت از کارهای روزمره پیش می آید, گوشی گلکسی A72 عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

گوشی گلکسی A72 ترفندهاییی را نیز در در آستین خود دارد. نتنها این گوشی در دو نسخه با حافظه 128 گیگلبایتی و 256 گیگابایتی ارائه می شود _ بلکه اسلات کارت microSD را نیز در خود جای داده است. گوشی گلکسی S21 دارای اسلات کارت microSD نمی باشد و کاربران را مجبور می کند تا از همان حافظه 128 و 256 گیگابایتی استفاده کنند.

و در بحث رم, گوشی گلکسی A72 با هر دو رم 6 گیابایت و 8 گیگابایت ارائه می شود و این در حالی است که گوشی S21 تنها با رم 8 گیگابایت ارائه می شود. در واقع, تفاوتی در داشتن رم 6 و یا 8 گیگابایت بوجود نمی آید.

باتری

گوشی گلکسی A72 در مقابل گوشی گلکسی S21 که دارای باتری 4000 میلی آمپری است, دارای باتری 5000 میلی آمپری است. اما در عوض گوشی گلکسی A72 دارای پردازشگر سطح پایین تری نسبت به گلکسی S21 است. آیا این تفاوت تاثیری در عملکرد باتری می گذارد؟

خب بله, تا زمانیکه کاری غیر عادی مانند استریم کردن مداوم رسانه و یا بازی بیش از حد با آن را انجام ندهید, گوشی گلکسی A72 عملکرد خوبی را ارائه می دهد. این گوشی است که تا یک روز می تواند برای شما کاردهی داشته باشد و اگر کاربری هستید که با گوشی خود کار زیاد و سنگینی انجام نمیدهید تا دو روز به شما کار می دهد.

گوشی گلکسی S21 گوشی است که هر شب احتیاج به شارژ دارد.

خبر خوب دیگر این است که گوشی گلکسی A72  همانند گلکسی S21 از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کند. با این وجود, گلکسی A72 از شارژ بی سیم بهره نمی برد.

قیمت و در دسترس بودن

  • 449 یورو در مقابل 349 یورو و 429 یورو برای گلکسی A72

این گوشی ها با قیمت اروپایی ارائه شده اند و کم کم در بازار آمریکا نیز قرار خواهند گرفت. علاوه بر این, ما انتظار نسخه 5G گوشی A72 را با قیمت بالاتری داریم, اما در حال حاضر قیمتی را در دست نداریم. بیشتر احتمال این می رود که موقیعیت آن شبیه به تابستان سال گذشته شود که سامسونگ تولید گوشی گلکسی  5G A72 را اعلام کرد. گوشی های گلکسی A72 و A52 و A52 5G همگی در Samsung.comبرای خرید در دسترس هستند و در آمریکا تنها در B&H در دسترس هستند.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید