مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A52 و گوشی آیفون SE (2020)

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A52 و گوشی اپل آیفون SE (2020) را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی های هر کدام از آنها را بیان کنیم.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A52 و گوشی آیفون (SE(2020

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A52 و گوشی آیفون  SE (2020)

سری A گوشی های میان رده سامسونگ بتدریج در میان کسانی که قصد دارند تا مشخصه های گوشی های پرچمدار را در میان گوشی های غیر پرچمدار پیدا کنند جای خود را باز می کند. بخصوص اینکه گوشی گلکسی A52 دارای صفحه نمایشی با رفرش ریت 90 هرتزی است که رفرش ریت بالایی به حساب می آید و همچنین از پنل AMOLED زیبا, دوربین بزرگ مجهز به OIS و نسخه 5G برای خریداران اولیه است.

همه اینها با قیمت پیش بینی شده در حدود 400 دلار است.

همچنین با این رنج قیمت آپشن های جالبی نیز در آن وجود دارد. حتی گوشی اپل نیز در اینجا پیشنهاد خود را دارد _ قیمت گوشی آیفون SE از 400 دلار شروع می شود.

خب, پس در اینجا شاید متعجب شوید که کدامیک از این دو گوشی را خریداری کنید, گوشی گلکسی A52 و یا گوشی آیفون SE (2020) ؟ بیایید به مشخصات این گوشی ها نگاهی بیندازیم.

در اینجا نگاهی کلی و سریع به ویژگی های هر دو گوشی گلکسی A52 و آیفون SE (2020) می اندازیم:

  • گوشی گلکسی A52 دارای صفحه نمایش بزرگتری است
  • گوشی گلکسی A52 دارای دوربین بیشتری است و بنابراین مشخصه های دوربین بیشتری دارد
  • هر دو گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت هستند
  • گوشی آیفون SE فشرده تر و قدرتمند تر است
  • گوشی گلکسی A52 عمر باتری بیشتری دارد
  • گوشی گلکسی A52 دارای رفرش ریت بالای صفحه نمایش برای انمیمیشن های روان است
  • گوشی گلکسی A52 دارای اسلات کارت microSD و جک هدفون است
  • گوشی گلکسی A52 دارای اسپیکرهای استریویی است که می توانند بخوبی تنظیم شوند

پس بنابراین ما در اینجا دو گوشی داریم که مخاطبان متفاوتی دارند. گوشی گلکسی A52 مخصوص مخاطبانی است که خواهان گوشی با صفحه نمایش بزرگ برای دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی هستند. و این در حالی است که گوشی آیفون SE (2020) بیشتر برای کاربرانی خوب است که تمایل دارند گوشی را در جیب خود نگه دارند. این گوشی دارای صفحه نمایش کوچک و طراحی از رده خارج شده است و در ضمن گوشی جالبی برای نمایش دادن نیست.

گوشی آیفون SE (2020) پردازشگر قوی اپل را در خود جای داده است, اما باید بعنوان ویژگی برای استفاده در آینده در نظر گرفته شود نه بعنوان استفاده از این گوشی بعنوان یک منبع تغذیه, چرا؟ زیرا با شروع بازی و ادیت ویدئو ادامه کار این باتری بسختی انجام می شود.

ممکن است که گوشی گلکسی A52 مجبور شود که تمامی بازی های شما را با تنظیمات کم انجام دهد. اما عمر باتری آن زیاد نیست و قبل از اینکه آنرا دوباره به شارژ وصل کنید باتری آن تمام شود.

نکته آخر اینکه, اگر قیمت تنها چیزی است که دلیل خرید شما برای این دو گوشی است, پس گوشی گلکسی A52 قیمت بیشتری خواهد داشت. گوشی آیفون SE برای کسانی است که خواهان این هستند که در اکوسیستم اپل باقی بمانند _ همراه با Apple Watch و Airpods و غیره.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A52 و گوشی آیفون SE

طراحی و صفحه نمایش

اگر اندازه صفحه نمایش از اهمیت خاصی برای شما برخوردار است, پس قطعا گوشی گلکسی A52 انتخاب سودمندتری برای شما خواهد بود. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی مورب AMOLED با نسبت ابعاد 9:20 مدرن است. و دوباره اینکه, این گوشی دارای رفرش ریت 90 هرتز برای انیمیشن روان تر است. اگر قصد دارید تا گوشی A52 5G را انتخاب کنید, می توانید تا رفرش ریت 120 هرتز را نیز در اختیار داشته باشید.

گوشی آیفون SE (2020) هنوز دارای پنل LCD است. و این پنل خوبی است _ صفحه نمایش های LCD اپل عالی هستند _ اما همچنین با صفحه نمایش مورب 4.7 اینچی و نسبت 16:9 کوچک بنظر می رسد. برای گیمیرها و کسانی که علاقمند شدید به یوتیوب هستند صفحه نمایش رویایی بنظر نمی رسد.

اما قطعا گوشی آیفون SE (2020) تجربه فشرده بهتری است. اگر دلتان برای روزهایی تنگ شده که گوشی خود را با یک دست می گرفتید, با گوشی آیفون SE (2020) این امر تحقق می یابد.

در بحث طراحی, در اینجا کمی گیج شده ام. از سویی, گوشی آیفون دارای همان طراحی قدیمی آیفون 6 است. حاشیه های ضخیم, دکمه هوم در پایین گوشی, بدنه زیاد و صفحه نمایش کوچک. اما هنوز از طراحی کلاسیک بهره می برد و جنس گوشی که از آلومینیوم و شیشه است زیباست.

گوشی گلکسی A52 از پلاستیک بیشتری ساخته شده است. مواد سازنده آن طوری بنظر می رسند که انگار از فلز و شیشه هستند, باید قبول کنم که گوشی زیبا بنظر می رسد. اما به ظاهر پلاستیکی بنظر می رسد. این گوشی حاشیه ظریف تری دارد و با حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بنظر مدرن تر می رسد.

شایان ذکر است که گوشی آیفون SE(2020) دارای مجموعه ای از بلندگوهای استریو و صدای کاملا خوب برای دستگاه های کوچک موجود است. گوشی گلکسی A52 همچنین دارای درایوهای دوتایی است که قطعا بلندتر می شوند. در تنظیم پیش فرض, صدای کمی بنظر می رسد, اما زمانیکه که بهینه سازی Dolby Atom را در ستینگ فعال کنید و EQ  را تنظیم کنید, گوشی گلکسی A52 عالی بنظر می رسد.

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A52 و گوشی آیفون SE(2020)

گلکسی A52 دارای دوربین چهارگانه در پشت گوشی است که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی می شود.

بنابراین, دوربین 64 مگاپیکسلی بنظر عالی می رسد. این دوربین دارای ماژول OIS پایداری اپتیکال تصویر است که در گوشی های میان رده هوشمند ویژگی چشمگیری است. هم برای فیلم و هم برای عکس کاردهی دارد که بدین معنی است که کلیپ های پایدارتری ارائه می شوند و تصاویر در نور کم به کمک پایداری تصاویر تار نخواهند شد.

در قسمت بعدی دوربین فوق العاده وسیع 12 مگاپیکسلی را در اختیار داریم که ویژگی جدید دوربین گوشی های هوشمند هستند. این لنزهای فوق العاده وسیع بطرز شگفت انگیزی حرکات نامنظم هنگام ضبط فیلم را محو می کند.

دو سنسور دیگر در گوشی گلکسی A52 وجود دارند که زیاد شما را شگفت زده نخواهند کرد. یکی از آنها دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است. سنسور بعدی, سنسور عمق 5 مگاپیکسل است که در هر زمان که بخواهید عکس پرتره بگیرید در عقب گوشی کار می کند.

در بحث دوربین, گوشی آیفون SE (2020 ) چگونه به این ویژگی پاسخ می دهد؟ این گوشی دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی دارد. این گوشی با در نظر گرفتن اینکه گوشی کوچکی است و در جیب جا می شود دوربین های خوبی در اختیار دارد. این گوشی دارای پایداری تصویر اپتیکال است اما حالت نایت مود را در اختیار ندارد که در هنگام غروب خورشید این دوربین از کار می افتند.

نمونه های عکس گلکسی A52 در مقابل گوشی آیفون SE (2020 )

بطور کلی, عکس های گلکسی A52 با رنگ های تندتری ارائه می شوند و بطور مداوم وضوح بیشتری دارند که این سلیقه ای است. عکس های گوشی آیفون SE (2020) دارای گرمایی خاصی با یک رنگ مایل به زرد هستند. در غیر اینصورت رنگ های گوشی آیفون SE به واقعیت نزدیکترند. بنظر می رسد که هر دو گوشی از دامنه دینامیکی یکسانی بهره می برند و دارای عملکرد آلگوریتمی HDR خوبی هستند, اما گوشی گلکسی A52 در برخی از سناریوها یک قدم بالاتر از گوشی آیفون است. به آسمان بالای نیمکت در تصویر اول و الگوی های ستون تزئینی در تصویر چهارم نگاه کنید _ گوشی A52 در هر دو تصویر بهتر عمل می کند.

در شب گوشی گلکسی A52, گوشی آیفون SE (2020) را حتی با غیر فعال بودن حالت نایت مود شکست می دهد.

نمونه عکس های شب گلکسی A52 در مقابل گوشی آیفون SE (2020)

برای بزرگنمایی, گوشی گلکسی A52 تا 10 برابر بزرگنمایی را انجام می دهد. گوشی آیفون SE (2020) دکمه ای بر روی اسلایدرش ندارد اما بنظر می آید که تا 6 برابر بزرگنمایی دارد. چیزی که ارزش دارد این است که عکس آیفون در بزرگنمایی 6 برابر واضح تر و شفاف تر از عکس گلکسی A52 است. اما بطور کلی, شما نمی خواهید که با هر کدام از این گوشی ها عمل زوم و بزرگنمایی را انجام دهید.

اما گوشی گلکسی A52 ویژگی های جالب و فانتزی را مانند Night Mode, Single Take, ماکرو و حالت پرتره ایجاد می کند. بله, گوشی آیفون SE (2020) حالت پرتره را در اختیار دارد, اما تنها زمانی عمل می کند که چهره انسانی را تشخیص دهد _ نه در زمان تشخیص چهره حیوان خانگی .

حالت پرتره حیوان خانگی, دوربین ماکرو و دوربین فوق العاده وسیع گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 ویژگی های زیادی برای ارائه دارد. دوربین گوشی آیفون SE (2020) تنها شبیه به یک موتور اسب بخار می ماند که تنها چند کار را انجام می دهد اما بخوبی آنها را انجام می دهد.

در بحث دوربین سلفی, دوربین 32 مگاپیکسلی گوشی گلکسی A52 بخوبی عمل می کند. این دوربین سلفی شفاف بنظر می رسد, اما گرفتن عکس سلفی غیر تار برای من خیلی سخت بود. فکر می کنم که سرعت شاتر آهسته بود. رنگ پوست کمی عجیب به نظر می رسد _ برخی از اوقات رنگ پریده و برخی از اوقات صورتی به نظر می رسد. و حالت سلفی آن بسیار موثر نیست. گوشی آیفون SE در قسمت رنگ پوست و حالت پرتره بهتر عمل می کند, اما در بحث جزئیات, روانتر عمل می کند. و زمانیکه تمامی لامپ ها خاموش هستند, حالت نایت مود گلکسی A52 هنوز قادر به این است که عکس سلفی ایمنی را بگیرد و این در حالی است که گوشی آیفون  SE (2020) در این زمینه تسلیم می شود.

در بحث ویدئو, هر دو گوشی کلیپ های خوبی را ایجاد می کنند. پایداری ویدئوی گوشی آیفون SE بهتر است و این در حالی است که گوشی گلکسی A52 لرزش و تاب ایجاد می کند. در غیر اینصورت, رنگ ها, جزئیات و دینامیک ها بنظر عالی می رسند.

ویژگی ها و عملکرد

گوشی سامسونگ گلکسی A52 پردازشگر اسنپ دراگون 720G را ارائه می دهد. این یک پردازشگر میان رده به حساب می آید. این پردازشگر با عملکرد میان رده خود به ضرر شما کار نخواهد کرد, اما هنوز این پردازشگر یک پردازشگر هشت هسته ای است, بنابراین بخوبی می تواند کارهای روزمره شما را مدیریت کند. اگر گوشی گلکسی A52 5G را انتخاب کنید, بعلت داشتن پردازشگر قدرتمندتر اسنپ دراگون 750G بهتر عمل می کند.

گوشی آیفون SE (2020) دارای پردازشگر 6 هسته ای اپل, 2.68 گیگاهرتزی A13 است که بسیار قدرتمند است. هم از نظر پردازشگر و هم از نظر باتری قدرتمند است. اگر چه از قدرت زیادی برخوردار است اما قادر به این نخواهید بود که آنرا برای مدت طولانی در overdrive اجرا کنید.

بطور خلاصه اینکه, گوشی آیفون SE (2020) در بحث گرافیک و عملکرد در بازی, ادیت ویدئو و یا انجام سریع کارها, گوشی گلکسی A52 را شکست می دهد. گوشی گلکسی A52 کار خود را انجام می دهد و بنوبه خود موثر است اما در برخی از مواقع , زمانیکه می خواهد حجم زیادی از عکس ها را به اشتراک بگذارد و یا اینکه به بازی های سنگین سوئیچ کند و یا هر کار دیگری که احتیاج به پردازش قدرتمند دارد, هنگ می کند.

شروع گوشی گلکسی A52 از حافظه 128 گیگابایتی با اسلات کارت microSD است پس بصورت بالقوه حافظه مشکلی برای شما بوجود نخواهد آورد. گوشی آیفون SE (2020) با حافظه 64 گیگابایتی قیمت 400 دلاری دارد اما آپگرید آن به 128 گیگابایت 50 دلار هزینه اضافه دارد. اما به خاطر داشته باشید که گوشی آیفون SE هنوز دارای اسلات کارت microSD نیست.

در بحث رم, گوشی گلکسی A52 از 4 گیگابایت شروع می شود که خیلی قابل توجه نیست, اما برای گوشی میان رده خوب است. گوشی آیفون SE (2020) دارای رم 3 گیگابایت است اما به دلیل نحوه برخورد IOS با پس زمینه این نکته قابل بحث است. این بعنوان یک گوشی پایه منظور شده است نه بعنوان یک گوشی فدرتمند.

عمر باتری

تفاوت در اینجا بسیار زیاد است و گاهی از اوقات خنده دار است. گوشی آیفون SE تمام نیرویش را در پردازشگرش گذاشته است و تنها باتری آن 1821 میلی آمپر ظرفیت دارد. در سوی دیگر, باتری گلکسی A52 بزرگ است و 4500 میلی آمپر ظرفیت دارد و بهینه سازی نرم افزاری انجام شده برای حفظ عمر باتری در راس پردازشگر است که مصرف انرژی کمی دارد.

نتیجه؟ گوشی گلکسی A52 باتری بهتری دارد. در حالیکه گوشی آیفون SE احتیاج به پاور بانک دارد.

اتصال 5G

گوشی گلکسی A52  دارای نسخه 5G است اما گوشی آیفون SE (2020)  این آپشن را در اختیار ندارد. پس اگر خواهان این هستید که نسل بعدی گوشی ها را انتخاب کنید باید انتخاب خود را محدودتر کنید.

منبع: PHONEARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید