معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی

دلایل استفاده نکردن از کارت SD در گوشی اندرویدی

شاید فکر کنید که استفاده از کارت microSD در اندروید تمام مشکلات ذخیره سازی شما را حل می کند، اما همچنین باید در مورد معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی نیز باید مطالبی را بدانید.

معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی

دلایل استفاده نکردن از کارت SD در گوشی اندرویدی

اسلات کارت SD در گوشی های اندرویدی با هر نسل جدید به طور فزاینده ای نادر می شود. آنها اغلب در حال حاضر فقط به دستگاه های میان رده یا ارزان قیمت محدود می شوند. با این حال، برای بسیاری از آنها نقطه فروش بزرگی هستند، زیرا کارت microSD راهی آسان برای افزایش فضای ذخیره‌ سازی دستگاه است – و معمولاً بسیار ارزان‌ تر از پرداخت هزینه برای گوشیی با ظرفیت داخلی بالاتر است.

با این حال، کارت‌ های حافظه با همه راحتیشان، هنگام استفاده از آنها در گوشی می‌توانند مشکلات غیرمنتظره‌ای ایجاد کنند. در اینجا برخی از معایب استفاده از کارت SD با اندروید وجود دارد.

1. کند شدن سرعت گوشی

دلایل استفاده نکردن از کارت SD در گوشی اندرویدی

اولین مورد از معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی کند شدن سرعت گوشی است.  طیف گسترده‌ای از کارت‌های SD در دسترس هستند که همگی سطوح عملکرد متفاوتی دارند. اگر از کارتی با کیفیت پایین استفاده کنید، به سرعت از کند شدن سرعت گوشی ناامید خواهید شد.
این امر مخصوصاً زمانی صادق است که تعداد زیادی برنامه را روی کارت SD منتقل کنید. زمان بارگذاری، نرخ به‌ روز رسانی و سرعت همگام‌ سازی می‌تواند به طور چشمگیری کاهش یابد. متأسفانه، اکثر مردم احتمالاً از این مشکل رنج می برند. آنها از هر کارت SD قدیمی که در اطراف خود دارند استفاده می کنند بدون اینکه در نظر بگیرند که آیا بهترین ابزار برای کار است یا خیر.
اگر کارت خود را فقط برای استفاده گاه به گاه، ذخیره عکس و فایل روی آن نیاز دارید، کارت کلاس 10 یا بالاتر مشکلی ندارد. با این حال، اگر در حال فیلمبرداری زیاد هستید یا قصد دارید کل برنامه ها را روی کارت خود نصب کنید، باید سریع ترین کارت را انتخاب کنید. در حالت ایده آل، این یک کارت UHS-II برای استفاده عمومی یا حداقل یک کارت V30 برای ویدیو خواهد بود.
اما حتی در این صورت هم کامل نخواهد بود.

2. کاهش عملکرد بازی

دلایل استفاده نکردن از کارت SD در گوشی اندرویدی

دومین مورد از معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی کاهش عملکرد بازی است. برخی از مهم ترین حافظه های ذخیره سازی در گوشی های اندرویدی بازی ها هستند. این به معنای عناوین ساده ای مانند بازی های جدول کلمات متقاطع نیست، بلکه به معنای عناوین با گرافیک بالا و گیم پلی گسترده است. فایل های برنامه و بازی های ذخیره شده شما می توانند تا چندین گیگابایت داده اضافه کنند.

ممکن است وسوسه انگیز باشد که چنین بازی هایی را روی کارت SD خود منتقل کنید، اما این ایده بدی است. حتی بهترین کارت ها برای بازی های اندرویدی مدرن به اندازه کافی سریع عمل نمی کنند و بسیار کندتر از حافظه داخلی هستند. یک کارت UHS-II دارای حداکثر سرعت خواندن و نوشتن 312 مگابایت بر ثانیه است. حافظه UFS 4.0 مورد استفاده در سری Galaxy S23 سرعت خواندن 4200 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 2800 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

نتیجه بازی با کارت microSD احتمالاً اشکالات بازی، گرافیک از دست رفته، فریم های نادیده گرفته شده و خرابی های مکرر است. برای افزایش عملکرد بازی خود در اندروید، مطمئن شوید که بازی‌هایتان در حافظه داخلی هستند.

3. یافتن فایل ها یک کابوس است

دلایل استفاده نکردن از کارت SD در گوشی اندرویدی

سومین مورد از معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی پیدا کردن فایل ها است. اگرچه می توانید کارت SD خود را طوری فرمت کنید که به حافظه داخلی تبدیل شود، اما این بدان معنا نیست که گوشی شما هر دو دیسک را به عنوان یک موجودیت واحد می بیند. بنابراین، بسته به الگوهای استفاده شما، پیدا کردن فایل‌های مورد نیاز در یک زمان خاص ممکن است دشوار شود.
به عنوان مثال، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که انواع مختلفی از داده ها در سراسر دیسک ذخیره می شوند. ممکن است عکس‌ ها و موسیقی محلی روی کارت SD خود داشته باشید، اما Google Docs آفلاین و فایل‌ های Chrome بارگیری‌ شده در حافظه داخلی نیز وجود دارند. هرچه از برنامه های بیشتری استفاده کنید، این تقسیم بندی مشکل سازتر می شود.
آیا مطمئن هستید که می توانید به یاد بیاورید کدام برنامه ها فایل های خود را در کدام واحد ذخیره سازی، ماه ها پس از راه اندازی اولیه ذخیره می کنند؟ همه اینها می تواند مانع بهره وری شما شود. ممکن است باعث شود که موارد تکراری فضای غیر ضروری را اشغال کنند و منجر به خرابی سیستم مدیریت فایل شما شود.

4. خرابی کارت SD

چهارمین مورد از معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی خرابی کارت SD است. کارت‌های SD تعداد محدودی چرخه خواندن/نوشتن دارند. هر بار که به داده های آن دسترسی پیدا می کنید، طول عمر باقی مانده کاهش می یابد. طبیعتا طول عمر بسته به کیفیت کارت SD نیز متفاوت است. یک محصول SanDisk بیشتر از یک کارت ارزان قیمت بی نام از eBay عمر می کند.
برای پیچیده تر کردن مشکل، ممکن است ندانید یک کارت یدکی چند ساله است. اگر از یک SD قدیمی استفاده می‌کنید که سالها بلا استفاده بوده است،  نمی‌دانید تا چه مدت ممکن است برای شما کارایی داشته باشد.
و به یاد داشته باشید، برخلاف هارد دیسک های سنتی، ممکن است قبل از از کار افتادن کارت SD هیچ علامت هشداری وجود نداشته باشد. اگر نسخه پشتیبان نداشته باشید، ممکن است بسیاری از کارهای حیاتی را در چند ثانیه از دست بدهید. 

5. انتقال دادن فایل ها به یک گوشی جدید مشکلات خود را دارد

معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی

پنجمین مورد از معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی انتقال فایل ها به یک گوشی جدید است. شاید برخلاف تصور بسیاری از مردم، کارت SD در اندروید لزوما مشابه کارت SD (یا درایو فلش USB) در کامپیوتر شخصی نیست. در کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ، می‌توانید کارت یا فلش درایو خود را بین دستگاه‌های مختلف جا به‌ جا کنید و بدون مشکل به فایل‌ های خود دسترسی داشته باشید—آنها قابل حمل هستند.

اگر سعی کنید کارت SD گوشی اندرویدی خود را به گوشی دیگری منتقل کنید یا سعی کنید به محتویات آن در کامپیوتر دسترسی داشته باشید، احتمالاً شانسی برای شما نخواهد داشت. چرا؟ زیرا هنگامی که یک کارت SD را به عنوان حافظه محلی اندروید تنظیم می کنید، کارت در دستگاه میزبان خود رمزگذاری می شود.

بنابراین، اگر یک گوشی جدید بخرید، نمی توانید به سادگی کارت خود را جابجا کرده و ادامه دهید. باید اطلاعات کارت را فرمت کنید (از دست دادن همه چیز) و دوباره از ابتدا شروع کنید. به‌علاوه – صادقانه بگوییم – به هر حال احتمال اینکه گوشی بعدی شما دارای اسلات کارت حافظه باشد بسیار کم است. این چیز دیگری است که باید به آن فکر کرد.

6. ناپدید شدن میانبرها و سایر مشکلات

ششمین و آخرین مورد از معایب استفاده از کارت SD در گوشی اندرویدی ناپدید شدن میانبرها است. در نهایت، استفاده از کارت میکرو اس‌دی در اندروید می‌تواند برخی از ابهامات تصادفی را به همراه داشته باشد. در حین استفاده اخیر خود، با یک مشکل عجیب مواجه شدم. هر بار که باتری گوشی از بین می رفت (که به دلیل قدیمی بودن دستگاه اغلب بود)، هر میانبر برای برنامه هایی که به کارت SD منتقل کرده بودم از صفحه اصلی گوشی من ناپدید می شد.

و بدتر از آن، برخی از برنامه های آسیب دیده – از جمله Twitter، MyFitnessPal، و Reddit- نیز تمام رمزهای عبور ذخیره شده، تنظیمات و سایر داده های کاربر خود را از دست دادند.

دقیقاً مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده است و ممکن است برای شما اتفاق نیفتد. با این حال، نشان‌دهنده انواع مشکلات غیرمنتظره‌ای است که هنگام استفاده از کارت SD با اندروید ممکن است ایجاد شود.

آیا هنوز قصد استفاده از کارت SD را دارید؟

اگر نکاتی را که گفته‌ایم خوانده‌اید و متوجه شده‌اید، اما همچنان می‌خواهید ادامه دهید و از یک کارت SD در دستگاه اندروید خود استفاده کنید، ادامه دهید. ممکن است همه چیز خوب پیش برود اما باید توجه داشته باشید که مشکلاتی ممکن است رخ دهد، و زمانی که این اتفاق بیفتد، احتمالاً باعث ناامیدی شما شود.

برای دوری کردن از مشکل، بهتر است بپذیرید که در ازای صرفه جویی در هزینه، مشکلاتی در عملکرد و ذخیره سازی خواهید داشت.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید