علت پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

علت پایین آمدن سرعت مودم وای فای ، کم شدن سرعت مودم وای فای برای گوشی و روش های افزایش سرعت مودم برای کامپیوتر و لپ تاپ آپدیت 2022.

علت پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

چرا وای فای روی گوشی شما اینقدر کند است؟ در این مقاله هفت راه برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی اندرویدی یا آیفون شما را مورد بررسی قرار می دهیم.

پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

از آنجایی که گوشی های هوشمند راه اصلی اتصال اکثر مردم به اینترنت هستند، دریافت سریع ترین سرعت اینترنت ممکن در دستگاه های تلفن همراه شما مهم تر از همیشه است.

اما همیشه این اتفاق نمی افتد. مشکلات زیادی وجود دارد که می تواند سرعت وای فای گوشی شما را کاهش دهد. بیایید نگاهی بیندازیم به دلایل اصلی که چرا اتصال اینترنت در گوشی شما بسیار کند است و چگونه می توانید سرعت وای فای خود را افزایش دهید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد آموزش افزایش سرعت اینترنت و کاهش پینگ ایرانسل و همراه اول و بهترین روتر مودم وای فای 2022 ، راهنمای خرید و قیمت مطالعه کنید.

1. موقعیت ضعیف روتر

یکی از دلایل اصلی پایین آمدن سرعت مودم وای فای گوشی شما این است که روتر خود را در مکان نامناسبی قرار داده اید.

بسته به مشخصات و طراحی روتر شما، سیگنال می تواند تا چند صد فوت برد داشته باشد. اما هر چه جلوتر می رود، کندتر می شود. سیگنال وای فای را می توان توسط اشیاء فیزیکی بزرگ مانند دیوارها، کف ها و درها مسدود کرد.

بنابراین اگر فاصله زیادی با روتر دارید – مانند دورترین اتاق خواب خانه خود یا حتی خارج از آن – ممکن است سرعتی که دریافت می کنید بسیار کمتر از آنچه انتظار دارید باشد.

یک راه سریع برای آزمایش این وجود دارد. آیکون وای فای در نوار وضعیت گوشی شما یک نشانه تقریبی از قدرت سیگنال به شما می دهد.

پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

  • وقتی آیکون پر شد، یک سیگنال قوی دریافت می کنید. این نشان می دهد که اینترنت کند شما دلیل دیگری دارد.
  • وقتی خالی یا تقریباً خالی است، سیگنال شما ضعیف است. سایر دستگاه های وای فای مانند لپ تاپ شما نیز باید در این فواصل طولانی تحت تأثیر قرار گیرند. وقتی به روتر خود نزدیک می شوید، قدرت سیگنال و سرعت اینترنت شما باید بهبود یابد.

وقتی سیگنال ضعیف با نزدیک‌تر شدن بهبود می‌یابد، نشان می‌دهد که موقعیت روتر شما مشکل دارد. سعی کنید موقعیت های مختلف روتر را آزمایش کنید تا ببینید آیا می توانید پوشش وای فای بهتری در سراسر خانه خود داشته باشید.

اگر وقتی به روتر نزدیک می‌شوید سرعتتان بهبود نمی‌یابد، یا اگر وای‌ فای روی گوشیتان کند است اما در دستگاه‌های دیگر کم است، ممکن است مشکلات دیگری داشته باشید که باید برطرف کنید.

2. وای فای متراکم

پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

یکی دیگر از دلایل پایین آمدن سرعت مودم وای فای گوشی شما، ازدحام است. روترها سیگنال خود را در یک کانال مشخص پخش می کنند، اما اگر همسایگان شما روترهای خود را روی یک کانال تنظیم کرده باشند، می تواند متراکم شود و عملکرد را برای همه کاهش دهد.

این می تواند به خصوص در بلوک های آپارتمانی، که در آن تعداد زیادی روتر در یک منطقه نسبتا کوچک فشرده شده اند، مشکل ساز باشد.

برای رفع این مشکل، باید از نرم افزاری استفاده کنید که به شما کمک کند بهترین کانال را برای روتر خود پیدا کنید. ما اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer را در اندروید توصیه می کنیم. انجام این کار در آیفون سخت تر است، اما ابزار قدیمی AirPort برای iOS هنوز کار می کند. هر دو برنامه رایگان هستند.

3. نویز وای فای

یکی دیگر از دلایل پایین آمدن سرعت مودم وای فای گوشی شما این است که وای فای در معرض نویز سایر وسایل خانه شما است. دستگاه‌ هایی مانند مایکروویو، زنگ‌ های بی‌ سیم و تلفن‌ های بی‌سیم می‌توانند با سیگنال روتر که روی باند ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند تداخل ایجاد کنند.

اکثر روترهای مدرن می توانند روی هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار کنند. دومی بسیار کمتر مستعد تداخل است. اگر روتر نسبتاً جدیدی دارید که از این پشتیبانی می‌کند، می‌توانید تنظیمات روتر را برای فعال کردن پخش 5 گیگاهرتز جستجو کنید.

با این حال، قبل از انجام این کار، باید مطمئن شوید که همه دستگاه‌ های متصل شما از فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، در غیر این صورت دیگر قادر به اتصال نخواهند بود. بسیاری از روترهای مدرن دو بانده هستند، به این معنی که می توانند همزمان روی هر دو باند پخش شوند. اگر یکی از اینها را ندارید، باید یکی یا دیگری را انتخاب کنید.

اگر از 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنید، مطمئن شوید که هیچ دستگاه دیگری در نزدیکی روتر خود ندارید که می تواند باعث تداخل شود. و اگر در حال پخش Netflix هستید در حالی که در آشپزخانه ایستاده اید و پاپ کورن مایکروویو درست می کنید، برای اختلال احتمالی آماده شوید.

4. شما به یک شبکه کند متصل شده اید

پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

یکی از واضح ترین دلایل پایین آمدن سرعت مودم وای فای گوشی شما این است که به یک شبکه کند متصل هستید.

در خانه، وقتی برنامه‌ ها و دستگاه‌ های دیگر پهنای باند شما را افزایش می‌دهند، سرعت شما ضربه می‌زند. پخش جریانی فیلم، دانلود بازی‌های ویدیویی یا نصب به‌روزرسانی‌های سیستم عامل، همگی باعث کاهش سرعت استفاده عمومی شما از اینترنت می‌شوند.

در وای‌ فای عمومی، سرعت‌هایی که دریافت می‌کنید می‌تواند بسیار متفاوت باشد، و شما نباید به دریافت خدمات فوق‌ سریع از چیزی که برای آن هزینه نمی‌کنید متکی باشید. با این حال، حتی پس از بررسی انتظارات خود، ممکن است همچنان عملکردی بسیار بدتر از آنچه می توانستید داشته باشید.

نقاط مهم وای فای عمومی بسیار زیادی وجود دارد، و گوشی شما ممکن است به طور تصادفی به یکی از آنها متصل شود. حتی بعد از اینکه به محدوده نزدیکتر یا بهتر رفتید، متصل می ماند. این بدان معناست که اگرچه کافی شاپ مورد علاقه شما ممکن است وای فای فوق العاده ای داشته باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که در واقع هر بار به آن متصل شوید.

یک راه خوب برای حل این مشکل، تنظیم اولویت شبکه وای فای در اندروید یا آیفون است. این امر دستگاه شما را مجبور می‌کند تا هر زمان که در محدوده هستید، همیشه به یکی از شبکه‌ های انتخابی شما متصل شود و تنها از سایر نقاط دسترسی رایگان به عنوان آخرین راه‌ حل استفاده کند.

5. شما در حال استفاده از یک VPN کند هستید

پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

اگر به این فکر می کنید که چرا اینترنت گوشی شما ناگهان کند شده است، ممکن است به دلیل تغییری باشد که در گوشی خود ایجاد کرده اید. یکی از دلایل این امر می تواند این باشد که شما شروع به استفاده از VPN کرده اید، که امنیت و حریم خصوصی بیشتری را به صورت آنلاین به شما می دهد.

اما آیا می دانستید که انتخاب VPN شما می تواند تاثیر بسزایی در سرعت اینترنت شما داشته باشد؟

برنامه های VPN رایگان به دلیل ارائه عملکرد وحشتناک بدنام هستند. اگر از یکی استفاده می‌کنید و سرعت اینترنت پایینی دارید، آن را موقتاً غیرفعال کنید تا ببینید آیا این کار باعث بهبود تجربه شما می‌شود یا خیر.

اکثر سریع ترین ارائه دهندگان VPN برنامه هایی برای iPhone و اندروید دارند و یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهند تا بتوانید آنها را آزمایش کنید. این خدمات باید سرعت بسیار بهتری نسبت به یک جایگزین رایگان برای شما به ارمغان بیاورند، همراه با مزایای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی.

6. پوشش ضعیف موبایل

پایین آمدن سرعت مودم وای فای روی گوشی

اینترنت کند روی گوشی شما فقط به معنای کند بودن وای فای نیست. وقتی به داده تلفن همراه جابجا می‌شوید، انتظار دارید اتصال شما به سرعت یا حتی سریع‌تر از وای فای باشد. اما این همیشه درست نیست.

چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند بر سیگنال گوشی شما تأثیر بگذارد. این مانیفست را اغلب در مکان‌های شلوغ، مانند یک رویداد ورزشی یا کنسرت، خواهید دید. وقتی ده‌ها هزار نفر سعی می‌کنند به طور همزمان به یک دکل مخابراتی متصل شوند، عملکرد ضعیف می‌شود.

و عوامل بالقوه دیگری نیز وجود دارد. فاصله شما از نزدیکترین دکل، چه در داخل خانه یا خارج از منزل باشید، و حتی آب و هوا می تواند تاثیرگذار باشد.

بنابراین ممکن است شما یک تلفن 5G داشته باشید، اما پوشش 5G می تواند به اندازه ای ناهموار باشد که ممکن است از آن بهره نبرید. و برخی از این مشکلات حتی می توانند باعث شوند که یک تلفن 4G به اتصال 3G کندتر بازگردد. ممکن است دیگران اصلاً شما را بدون اتصال به اینترنت رها کنند.

علاوه بر این، اپراتورهای تلفن همراه کوچکتر ممکن است پهنای باند محدودتری داشته باشند، به این معنی که شما ممکن است هرگز به حداکثر سرعت آن ها نرسید. اگر مشکلات مداوم دارید با شرکت مخابراتی خود صحبت کنید. اگر راه حلی وجود ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به یک ارائه دهنده بهتر تغییر دهید.

7. گوشی شما کند است

در نهایت, دلیل پایین آمدن سرعت مودم وای فای گوشی شما ممکن است فقط نشانه کندی گوشی باشد. اتصال وای فای شما ممکن است عالی باشد، پوشش داده تلفن همراه شما عالی باشد، و در یک شبکه سریع هستید. اما شاید تلفن شما نتواند با آنچه که از آن می‌خواهید انجام دهد.

منابع مورد نیاز برنامه ها و وب سایت ها همیشه افزایش می یابد. بنابراین حتی زمانی که سرعت واقعی اینترنت شما خوب است، ممکن است همچنان آن را پایین تصور کنید. برای مثال، سخت‌افزار گوشی ممکن است برای رندر کردن یک صفحه وب وقت خود را صرف کند یا برای مدیریت گرافیک در یک بازی آنلاین دچار مشکل شود.

این را می‌توانید در گوشی‌های قدیمی‌ تر و گوشی‌ های اندرویدی پایین‌ تر مشاهده کنید. اما حتی اگر دستگاهی به‌ روز و پیشرفته داشته باشید، انتخاب برنامه‌ های شما همچنان می‌تواند تأثیرگذار باشد. دانلود و همگام‌ سازی بیش از حد برنامه‌ ها در پس‌ زمینه، می‌تواند پهنای باند موجود شما را بیش از حد کاهش دهد.

برنامه های قدیمی یا ضعیف می توانند به طور کلی سرعت گوشی شما را کاهش دهند. مطمئن شوید که برنامه‌های خود را به‌روز نگه دارید، برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف نصب کنید، و مراقب باشید که برنامه‌هایی که اجازه اجرا در پس‌زمینه را دارند.

در موارد شدید، حتی ممکن است زمان آن رسیده باشد که فکر کنید آیا ارزش خرید یک گوشی هوشمند جدید را دارد یا خیر.

چرا اینترنت گوشی من خیلی کند است؟ هم اکنون دیگر کاملا متوجه شدید

همانطور که می بینید، دلایل زیادی برای پایین آمدن سرعت مودم وای فای گوشی شما وجود دارد. خوشبختانه، بسیاری از آنها به راحتی قابل تعمیر هستند. آنها اغلب به دلیل مشکلات سخت افزاری شما ایجاد می شوند، بنابراین ممکن است لازم باشد در روتر خود تغییراتی ایجاد کنید تا مشکل دستگاه های دیگر خود را نیز حل کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید