سبک های مختلف عکاسی ، چه سبکی در عکاسی انتخاب کنیم ؟

سبک های عکاسی

عکاسی سبک های متفاوتی دارد که اگر به تازگی شروع به این کار کرده اید می توانید یک سبک منحصر به فرد انتخاب کنید. به طور کلی سبک های عکاسی چیست و کدام یک از سبک های عکاسی برای ما مناسب تر است؟ در ادامه با هم میبینیم.

آیا به تازگی فکر عکاسی زده به سرتان؟ ژانرهای زیادی برای تجربه کردن وجود دارد. در این مقاله سعی کرده ایم تا بهترین سبک های عکاسی را برای مبتدیان گرد هم آوریم .

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان اپل واچ دارید حتما بخوانید:  آیا شارژ کردن ساعت هوشمند در شب عیب دارد

حتی اگر به تازگی عکاسی را به عنوان یک سرگرمی انتخاب کرده باشید، مطمئن باشید یک ژانر برای سلیقه و توانایی هر عکاسی  در بین سبک های عکاسی وجود دارد. و تقریباً هر ژانری دارای چندین زیر سبک است.

بسیاری از عکاسان آماتور نمی دانند که کدام سبک برای آنها “مناسب” است. حقیقت این است که می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید امتحان کنید تا زمانی که یک یا چند ژانر مورد علاقه خود را پیدا کنید. اما شما نمی توانید بدون آزمایش این کار را انجام دهید و مسیرتان را پیدا کنید.

اگر دوستدارید از بازی کردن کسب درامد کنید بخوانید:   کسب درامد از بازی ، چگونه با بازی کردن پول دربیاوریم

اگر مبتدی هستید، این  مقاله خلاصه ای از سبک های عکاسی را بخوانید و ببینید چه چیزی علاقه شما را برانگیخته است، در چه مسیر خلاق هستید و چه سبکی را بهتر انجام میدهید سپس دوربین خود را بردارید و بهترین عکس را از آن بگیرید.

1. سبک های عکاسی : عکاسی پرتره

سبک های عکاسی

این یکی از رایج ترین سبک های عکاسی است. به محض اینکه اولین دوربین خود را دریافت کردید، یکی از دوستان یا خویشاوندان از شما می خواهد که از آنها عکس بگیرید. بنابراین تمرین گرفتن پرتره ضرری ندارد، حتی ممکن است ژانری باشد که در نهایت به آن پایبند هستید.

حتی اگر فقط یک عکس از دوستان شما باشد، باید روی ثبت احساسات یا نیات سوژه تمرکز کنید. عکاسی پرتره مزیت کار نزدیک با سوژه را دارد، بنابراین این کار نباید خیلی سخت باشد. همچنین، این فرصت را به شما می دهد که با اصول عکاسی مانند دیافراگم، فوکوس، ISO و غیره آشنا شوید.

اگر می‌خواهید عکس‌های پویاتری داشته باشید، می‌توانید روی عکاسی صادقانه تمرکز کنید تا احساسات خام سوژه‌هایتان را در حین گرفتن عکس‌های خود به خود ثبت کنید. ژانر عکاسی پرتره همچنین شامل عکاسی خانوادگی، زرق و برق، و عکاسی از حیوانات خانگی است، بنابراین گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

2. سبک های عکاسی :عکاسی منظره

سبک های عکاسی

اگر اهل ماجراجویی هستید و اغلب در مکان‌های خیره‌کننده کمپ می‌زنید، در سفر بعدی دوربین خود را همراه داشته باشید.

عکاسی منظره یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارنرین سبک های عکاسی در میان مبتدیان است زیرا بر ثبت حس بودن در فضای باز متمرکز است. شما می خواهید به بینندگان این حس را القا کنید که انگار به همان مکانی که شما هنگام گرفتن عکس بودید منتقل شده اند.

برخلاف تصور رایج، عکاسی منظره نیازی به فرمت افقی ندارد. عناصر هر یک از مناظر به شما کمک می کند تا در مورد پرسپکتیو، تنظیمات دوربین و تکنیک هایی تصمیم بگیرید که زیبایی کامل آن را به تصویر بکشید.

اگر به دنبال بهترین نتایج هستید، باید از یک دوربین بدون آینه یا DSLR استفاده کنید، زیرا اگر می‌خواهید عکس‌هایی واضح از طبیعت داشته باشید، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به اندازه کافی خوب نیستند.

3. سبک های عکاسی :عکاسی از غذا

سبک های عکاسی

آیا تا به حال عکس غذایی شما را گرسنه کرده است؟ اگر بله، شما قبلاً این هدف ژانر را تجربه کرده اید.

از آنجایی که مردم کمتر بیرون می روند و از خدمات تحویل بیشتر استفاده می کنند، خیلی سریع رستوران ها  با این شرایط سازگار شدند. هر رستوران، وبلاگ یا پیجی از تصاویر غذای خود در شبکه های اجتماعی دارد. اگر اهل غذا خوردن هستید، بی شک این بهترین ژانر در بین سبک های عکاسی برای شما باشد.

به طور کلی، هنگام عکاسی از غذا نباید از فلاش یا لامپ استفاده کنید زیرا بافت های متعددی دارد و ممکن است سایه های عجیب و غریبی داشته باشید. در عوض، از نور طبیعی استفاده کنید و در اطراف بشقاب حرکت کنید تا بهترین زاویه را برای ظرف پیدا کنید.

به عنوان مثال، پیتزاها و سالادها از بالا بهتر به نظر می رسند، همبرگرها و پنکیک ها از زاویه مستقیم جذابتر به نظر می رسند و کوکتل ها از زاویه 45 درجه بهترین ظاهر خود را دارند.

4. سبک های عکاسی : عکاسی محصول

سبک های عکاسی

عکاسی محصول مشابه عکاسی از غذا است. شما یک آیتم را به گونه‌ای می‌گیرید که تا حد امکان جذابتر به نظر برسد. اگر هم به تبلیغات و هم به عکاسی علاقه دارید، این ژانر برای شما مناسب است.

اغلب اوقات، صاحبان مشاغل می خواهند که محصول شان در پس زمینه ای ساده ثبت شود تا آن را از هر گونه حواس پرتی احتمالی جدا کند. هنگامی که تنظیمات دوربین و نور مناسب را پیدا کردید، باید از چندین زاویه عکس بگیرید تا همه ویژگی های محصول را به نمایش بگذارید.

همچنین برای قرار دادن محصول به سه پایه، تکیه گاه های سبک و سطح ثابت نیاز دارید.

5. سبک های عکاسی : عکاسی رویداد

سبک های عکاسی

عکاسی رویداد بر گرفتن عکس های با کیفیت بالا در طول رویدادهای شخصی یا عمومی تمرکز دارد.

این ژانر نیاز دارد که شما کمی تجربه به عنوان یک عکاس داشته باشید، زیرا باید از مکان‌ها، افراد یا هر وسیله‌ای که در رویداد دخیل است عکس‌های از پیش تعیین‌شده یا خود به خود بگیرید. شما باید رویداد را مستند کنید، اما ارزش هنری را نیز درج کنید.

مانند دیگر سبک های عکاسی که ما در لیست خود قرار داده ایم، می توانید به مشتریانی که درآمد خوبی دارند، برسید. می توانید از عروسی بهترین دوست خود شروع به عکاسی کنید و در نهایت عکاس رویدادهای شرکتی یا جشن های فانتزی شوید.

6. سبک های عکاسی : عکاسی خیابانی

سبک های عکاسی

اگر می‌خواهید از سوژه‌های مختلف عکس بگیرید، عکاسی خیابانی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. همانطور که در شهر قدم می زنید، می توانید موضوع خود را یک مرد کارگر یا یک ساختمان قدیمی که توسط طبیعت تسخیر شده است انتخاب کنید.

این ژانر برای نزدیک شدن به غریبه ها و گرفتن عکس ازآن ها، به  عکاسی نیاز دارد که صبر و حوصله زیادی داشته و مهارت های اجتماعی دارد. ما نکاتی برای غلبه بر ترس شما از عکاسی خیابانی داریم.

به طور کلی، عکاسان خیابانی به بدنه و لنزهای کوچکتر دوربین نیاز دارد. علاوه بر راحتی راه رفتن با تنظیمات سبک تر و سریعتر عکاسی کارتان بهتر خواهد بود، بنابراین به شما کمک می کند تا با محیط ترکیب شوید تا تصاویر خود به خودی بگیرید.

7. سبک های عکاسی :عکاسی از طبیعت بی جان

سبک های عکاسی

وقتی به ژانر طبیعت بی جان فکر می کنید، ممکن است نقاشی های قدیمی با کاسه های میوه، گلدان های گل، بطری ها و لیوان های خانه پدربزرگ و مادربزرگتان را به یاد بیاورید. این ژانر قرن هاست که وجود داشته است.

اگر می خواهید عکاسی از طبیعت بی جان را امتحان کنید، باید خلاقیت خود را دو چندان کنید. چیزی که سبک بی جان را به چالش می کشد این است که باید با موضوعات روزانه و کسل کننده کار کنید و راهی برای جذاب کردن آنها پیدا کنید.

منظره کوهستانی بسیار چشمگیرتر از یک کاسه میوه است و این نشان دهنده چالش عکاسی از طبیعت بیجان است. تبدیل حالت عادی به چیزی خارق العاده و هیجان انگیز

برای یک مبتدی، عکاسی از طبیعت بی جان این مزیت را دارد که زمان لازم را برای آزمایش کادر، نورها و بافت ها صرف می کند، زیرا سوژه شما بی جان است و بسیار زمان دارد!

8. سبک های عکاسی :عکاسی انتزاعی

سبک های عکاسی

می توان گفت که عکاسی انتزاعی شورشیترین ژانر در بین تمام سبک های عکاسی است زیرا برخلاف بسیاری از قوانین عکاسی است. این همان چیزی است که به عکاسان انتزاعی آزادی زیادی در بیان دیدگاه های هنری خود می دهد.

عکاسان انتزاعی با استفاده از حرکت، نور و پرسپکتیو جزئیاتی را آشکار می کنند که معمولاً توسط اکثر مردم نادیده گرفته می شود. این شامل ترکیب‌بندی‌های ذهن‌افکن است که معمولاً توجه بینندگان را برای مدت طولانی به خود جلب می‌کند، در حالی که آنها سعی می‌کنند تصویر را رمزگشایی کنند.

جزئیات باید به آرامی خود را برای مخاطب آشکار کند و او را به این نتیجه برساند که ظاهر می تواند فریبنده باشد. دستیابی به این می تواند دشوار باشد، اما در نهایت هنر ذهنی است، بنابراین شما با این ژانر آزادی خلاقانه زیادی دارید.

کدام ژانر عکاسی برای شما مناسب است؟

شما احتمالاً به سبک عکاسی متناسب با شخصیت شما پی برده اید. اگر اهل مردم هستید، عکاسی پرتره یا خیابانی ممکن است انتخاب مناسبی باشد. اگر به بازاریابی علاقه دارید، می توانید عکاسی از غذا یا محصول را امتحان کنید. و برای انواع ماجراجو، به عکاسی از منظره ادامه بدهید.

مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید به آن پایبند باشید. شما همیشه می توانید یک ژانر جدید عکاسی را امتحان کنید. اگر می خواهید به روند بعدی عکاسی بروید، پلتفرم های رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارد که می توانید کارهای عکاسان دیگر را بررسی کنید. خود را رها کنید در دریای خلاقیت و ابتکار ذاتی تان،از نو بودن نترسید و اجازه دهید سبک خود را بوجود اورید.

منبع: www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید