سایدلود کردن برنامه ها در اندروید, روش نصب دستی اپلیکیشن

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید چگونه انجام می شود؟ چطور می توان بدون نیاز به اینستالر در گوشی اندروید به طور مستقیم برنامه ها روی گوشی نصب کرد. در این آموزش سایدلود کردن یا نصب دستی برنامه ها در اندروید را آموزش می دهیم.

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید, روش نصب دستی اپلیکیشن

آیا می خواهید برنامه ها را در گوشی اندرویدی خود بارگذاری کنید؟ نصب APK به صورت دستی در اندروید گزینه های شما را گسترش می دهد و انجام آن آسان است.

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

اگر تا به حال برنامه های خود را فقط و فقط از Google Play Store بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کرده باشید، دنیایی از فرصت های جدید را از دست داده اید. برخلاف iOS اپل، اندروید به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را از هر جایی نصب کنید – به این حالت ساید لود کردن و یا بارگذاری جانبی می‌گویند.

چه مبتدی اندروید باشید چه حرفه ای، سایدلود کردن ابزاری مفید و کاربردی است. ما شما را از طریق فرآیند یافتن اپلیکیشن های غیر بومی، نحوه سایدلود کردن آن برنامه‌ها در اندروید و برخی نگرانی‌های ایمنی که باید از آنها آگاه باشید، راهنمایی می‌کنیم.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد تم گوشی ، تغییر دانلود برنامه عوض کردن بهترین تم سامسونگ و شیائومی و نحوه فعال یا غیر فعال کردن روشنایی خودکار Auto brightness در اندروید مشاهده کنید.

سایدلودینگ چیست؟

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید فرآیند قرار دادن یک فایل (معمولاً یک برنامه) در دستگاه اندروید شما از منبعی غیر از Google Play Store است.

وقتی مردم می گویند “sideloading”، عموماً به برنامه ها اشاره می کنند، اما می توانید رسانه های دیگر را نیز در اندروید بارگذاری کنید. سایدلود کردن برنامه ها در اندروید شامل دانلود یک فایل APK (فرمت بسته نصب کننده اندروید) و نصب دستی آن است.

ماهیت باز بودن اندروید به این معنی است که شما عموماً می توانید برنامه ها را از هر کجا که صلاح می دانید نصب کنید. اگر Google Play را دوست ندارید، می‌توانید یک فروشگاه برنامه جایگزین اندروید مانند F-Droid یا Amazon Appstore نصب کنید. اما از آنجایی که گوگل به شما اجازه نمی دهد آن فروشگاه های برنامه را از Google Play دانلود کنید، باید آنها را در جای دیگری پیدا کنید.

چرا می‌خواهم برنامه‌ها را سایدلود کنم؟

یکی از بزرگترین دلایل بارگذاری جانبی، دسترسی به برنامه هایی است که در Google Play در دسترس نیستند. برخی از برنامه‌ ها به دلیل نقض شرایط خدمات Play Store در آنجا میزبانی نمی‌شوند.

به عنوان مثال، Appstore آمازون و Humble Bundle در دسترس نیستند زیرا برنامه های دیگر را دانلود می کنند. دیگران، مانند مشتری جایگزین YouTube NewPipe، ویژگی‌های جدیدی را به YouTube اضافه می‌کنند که گوگل آن‌ها را دوست ندارد. اما این برنامه ها همچنان ایمن هستند و مزایایی را به شما ارائه می دهند.

یا شاید شما یک گوشی بدون گوگل می خواهید. بخشی از آن اجتناب از Google Play است، بنابراین می‌ توانید به جای آن برنامه‌ ها را در کنار هم قرار دهید. دلیل شما هر چه که باشد، سایدلود کردن برنامه ها در اندروید یکی از ویژگی های کلیدی اندروید است که باید بدانید چگونه انجام دهید.

نحوه فعال کردن سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

قبل از اینکه فایلی را به صورت جانبی بارگذاری کنید، باید این ویژگی را فعال کنید. برای امنیت، به طور پیش‌فرض، اندروید از نصب برنامه‌ هایی که خارج از Google Play هستند، جلوگیری می‌کند. اندروید حصاری را اضافه می کند تا کاربران مبتدی را از نصب ناخواسته یک فایل مخرب جلوگیری کند، اما می توانید تنظیمات را لغو کنید.

روند انجام این کار کمی به نسخه اندروید شما بستگی دارد. اگر قصد ندارید تا به طور مرتب سایدلود کردن برنامه ها را در اندروید انجام دهید، برای ایمنی، توصیه می‌کنیم پس از نصب یک برنامه جانبی، این تنظیم را خاموش کنید. در صورت نیاز می توانید دوباره آن را روشن کنید.

سایدلود کردن را در اندروید 7 نوقا و قدیمی‌تر فعال کنید

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

در نسخه‌ های قدیمی‌ تر اندروید، سایدلود کردن یک تغییر همه یا هیچ است. شما فقط باید یک سوئیچ را بچرخانید تا قابلیت نصب برنامه ها را از هر جایی فعال کنید.

برای انجام این کار، به Settings > Security بروید. در این صفحه یک ورودی با عنوان منابع ناشناس خواهید دید. این مورد را روشن کنید و گوشی شما هشداری را نشان می دهد که دستگاه شما با روشن بودن این تنظیم در برابر حمله آسیب پذیرتر است. به زودی در این مورد بحث خواهیم کرد. روی تأیید ضربه بزنید تا فعلاً آن را بپذیرید. در نسخه های قدیمی اندروید، این تنها کاری است که باید انجام دهید تا سایدلود کردن برنامه ها در اندروید فعال شود.

سایدلود کردن را در اندروید 8 اوریو و جدیدتر فعال کنید

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

در نسخه‌های جدیدتر اندروید، Google نحوه عملکرد سایدلود کردن برنامه ها در اندروید را برای افزایش امنیت تغییر داد. اکنون، باید گزینه منابع ناشناخته را بر اساس هر برنامه، به جای جهانی، تغییر دهید. این به شما امکان می‌ دهد از برنامه‌ های خاصی که اغلب استفاده می‌کنید سایدلود کردن را انجام دهید، در حالی که برای امنیت، سایر برنامه‌ها را مسدود می‌کنید.

برای تغییر این حالت در اندروید 8 تا 11، Settings > Apps & notifications را باز کنید. بخش Advanced را در پایین باز کنید و روی Special app access ضربه بزنید. در منوی به‌ دست‌ آمده، به پایین بروید و Install unknown apps را انتخاب کنید. در اندروید 12، این تنظیم را در زیر Apps > Special app access پیدا خواهید کرد. هیچ عنوان پیشرفته وجود ندارد.

در این منو لیستی از برنامه های موجود در دستگاه خود را می بینید که قابلیت نصب برنامه های دیگر را دارند. یکی را انتخاب کنید که می‌خواهید برنامه‌ ها را از طریق آن نصب کنید، مانند مرورگر، سرویس ذخیره‌سازی ابری یا کاوشگر فایل. سپس اسلایدر Allow from this source را فعال کنید.

اپلیکیشن های سایدلودینگ دارای خطراتی است: درک نگرانی های امنیتی

قبل از اینکه ادامه دهیم، مهم است که در مورد چند موضوع امنیتی در مورد سایدلود کردن برنامه ها در اندروید بحث کنیم.

با نصب برنامه‌هایی در دستگاه خود که از Google Play نیستند، احتمالاً گوشی خود را در معرض مشکلات قرار می‌دهید. اگرچه بدافزار اندروید یک مشکل بزرگ نیست، اما ساده‌ترین راه برای معرفی فرآیندهای مخرب به دستگاه شما نصب برنامه‌های مخرب یا خطرناک است.

به لطف Google Play Protect، همه برنامه‌های موجود در Google Play (از لحاظ نظری) ایمن هستند. وقتی از غرب وحشی اینترنت دانلود می کنید اینطور نیست. برای ایمن ماندن، فقط باید از منابع معتبر APK دانلود کنید.

به عنوان مثال، APKMirror یک منبع شناخته شده برای دانلود فایل های APK است. اما ما توصیه نمی‌کنیم برنامه‌ها را از سایت‌های APK تصادفی دریافت کنید، زیرا هیچ تضمینی برای ایمنی وجود ندارد.

همچنین باید از نصب برنامه‌های کرک شده (برنامه‌های پولی که به‌طور غیرقانونی و رایگان توزیع می‌شوند) خودداری کنید. احتمال ابتلا به ویروس از طریق آنها بسیار بیشتر است.

نحوه سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

روند واقعی سایدلود کردن برنامه ها در اندروید بسیار آسان است. ما سه روش محبوب را در زیر پوشش خواهیم داد.

توجه داشته باشید که برنامه‌ هایی که خارج از Google Play نصب می‌شوند در بیشتر موارد به‌ روز رسانی خودکار دریافت نمی‌کنند. شما باید یک فروشگاه برنامه غیر بومی را برای به روز رسانی بررسی کنید یا آخرین نسخه ها را به صورت دستی دانلود کنید.

روش 1: APK ها را مستقیماً در اندروید نصب کنید

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

می توانید برنامه ها را مستقیماً از مرورگر خود در اندروید بارگذاری کنید. به سادگی صفحه ای را باز کنید که فایل های APK ارائه می دهد و آن را دانلود کنید. هشداری خواهید دید که APK می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. برای ادامه روی OK ضربه بزنید.

پس از بارگیری، یک بنر کوچک با یک میانبر برای باز کردن آن خواهید دید. روی Open ضربه بزنید و می توانید برنامه را نصب کنید. اگر آن را از دست دادید، می‌ توانید روی اعلان دانلود ضربه بزنید یا برنامه Downloads خود را باز کنید تا به آن دسترسی پیدا کنید.

پس از نصب، کافی است آن را مانند هر برنامه دیگری باز کنید.

روش 2: APK ها را در اندروید از طریق فضای ذخیره سازی ابری نصب کنید

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

اگر مرورگر گوشی خود را برای سایدلود کردن فایل‌های APK ناخوشایند می‌دانید، بهترین راه استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری است. این به شما امکان می دهد تعداد زیادی برنامه را با استفاده از کامپیوتر شخصی خود دانلود کنید، سپس آنها را یکجا روی گوشی خود نصب کنید.

توصیه می‌کنیم در Dropbox، Google Drive یا هر سرویس ذخیره‌سازی دیگری که استفاده می‌کنید، یک پوشه اختصاصی برای APK ایجاد کنید. هر زمان که در کامپیوتر شخصی خود با آنها روبرو شدید، آنها را در آن پوشه رها کنید. سپس در گوشی خود، برنامه مربوطه را باز کنید و به آن پوشه بروید.

روی یک فایل APK ضربه بزنید و همان فرمان نصب آن را خواهید دید. اگر از اندروید 8 اوریو یا جدیدتر استفاده می کنید، مطمئن شوید که به برنامه ذخیره سازی ابری اجازه نصب برنامه ها را داده اید.

روش 3: APK ها را روی اندروید از طریق USB Transfer نصب کنید

سایدلود کردن برنامه ها در اندروید

این روش از لحاظ راحتی در رتبه پایین تری از سایر روش ها قرار دارد، اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید از دو روش بالا استفاده کنید، همچنان کار می کند.

فایل های APK را که می خواهید در کامپیوتر خود نصب کنید دانلود کنید. سپس گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید. اگر کامپیوتر شما آن را شناسایی نکرد، ممکن است لازم باشد روی اعلان دستگاه خود ضربه بزنید و نوع اتصال را به Transfer files تغییر دهید.

در کامپیوتر، This PC را باز کنید و فایل های APK را به دستگاه خود منتقل کنید. ایده خوبی است که یک پوشه جدید ایجاد کنید تا همه آنها را در یک مکان نگه دارید. آنها را به دستگاه اندرویدی خود منتقل کنید، سپس می توانید کابل را جدا کنید. (در صورت تمایل می توانید گوشی خود را از طریق بلوتوث به کامپیوتر شخصی خود وصل کرده و فایل ها را از این طریق انتقال دهید.)

برای نصب برنامه‌ های خود، یک برنامه کاوشگر فایل اندروید را باز کنید و با فایل‌های APK به پوشه بروید. روی هر کدام ضربه بزنید تا آنها را نصب کنید، که منجر به یک صفحه نمایش درست مانند نصب از منابع دیگر مورد بحث در بالا می شود.

اکنون برای ساید لود کردن برنامه ها در اندروید آماده هستید

اکنون با نکات ضروری دانلود و نصب فایل های APK در دستگاه اندرویدی خود آشنا هستید. فعال کردن آن و نصب برنامه‌ ها بخش آسانی است – مهم‌ ترین نکته این است که در حین انجام این کار مطمئن شوید که ایمن بمانید. به یاد داشته باشید که برنامه ها را فقط از مکان های قابل اعتماد نصب کنید و مراقب هرگونه رفتار مشکوک در دستگاه خود باشید.

اگر در بیشتر مواقع سایدلود کردن برنامه ها در اندروید را انجام می دهید و می خواهید یک لایه حفاظتی اضافی داشته باشید، یک برنامه امنیتی اندروید را نصب کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید