روش های حذف کامل اپلیکیشن گوشی اندروید و پاک کردن کامل آن

حذف اپلیکیشن در اندروید چگونه است؟ چطور می توان اپلیکیشن ها را روی گوشی پاک و حذف کرد؟ در ادامه روش حذف اپلیکیشن های اندروید را آموزش می دهیم پس تا انتها مطلب همراه ما باشید.

در برخی از مواقع زمانیکه اپلیکیشنی کاربرد خود را از دست می دهد شما بمنظور نصب اپلیکیشن های جدید باید این اپلیکیشن را حذف می کنید. حذف اپلیکیشن به تنهایی کافی است: به راحتی به لیست اپلیکیشن ها بروید, اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنید و دکمه حذف نصب را بزنید. اما حذف کامل اپلیکیشن در اندروید کار ساده ای نیست.

متاسفانه برای اشخاصی که خواهان یک سیستم تمیز هستند برخی از اپلیکیشن ها پس از حذف نصب در دستگاه های اندروید بصورت “orphaned files” باقی می مانند. این فایل ها توسط اپلیکیشن ایجاد می شوند بنابراین آنها زمانیکه بدرستی حذف نشده باشند کار خودشان را انجام می دهند. در برخی از زمان ها سیستم شما بخاطر فایل ها و فولدرهایی که سرعت آن را پایین می آورد کند می شود و این بسیار آزار دهنده است. راه حل این مشکل یافتن یک راه قابل اعتماد بمنظور حذف این فایل های باقیمانده است.

در ویدیو زیر روش های ساده برای حذف اپلیکیشن اندروید را خواهیم دید:

روش های حذف اپلیکیشن گوشی اندروید

Manual Clean

می توانید مقدار دیتایی را که پس از حذف اپلیکیشن باقی مانده است با پاک کردن دیتا کاهش دهید. اما این عمل همیشه بی تقص نیست, اما اگر نمی خواهید اپلیکیشن دیگری را برای انجام این عمل نصب کنید راه حل خوبی است. همچنین مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که این عمل قبل از اینکه شما اپلیکیشن را حذف کنید انجام می شود.

  • بمنظور انجام این عمل به ستینگ گوشی خود بروید.( ممکن است که این عمل در دستگاه های مختلف متفاوت باشد اما معمولا باید از طریق ستینگ اپلیکیشن یا با پایین کشیدن نوار توتیفیکیشن  و کلیک کردن بر روی آیکون چرخ دنده انجام شود.) در قسمت ستینگ باید “Apps & notification” را انتخاب کنید.

حذف کامل اپلیکیش اندروید

 

  • بر روی اپلیکیشنی که قصد حذف کردن آنرا دارید بزنید و بر سپس بر روی Storage بزنید.

حذف کامل اپلیکیش اندروید

  • “Clear data” و یا “Clear cache” را انتخاب کنید. بسته به اپلیکیشنی که انتخاب می کنید ممکن است که آپشنی بنام “Manage data” برای پاک کردن دیتا و ستینگ اضافی وجود داشته باشد. بعنوان مثال ممکن است که یک اپلیکیشن جستجوگر برای حذف کردن بوک مارک ها و پسووردهای ذخیره شده از این آپشن برخوردار باشد.

حذف کامل اپلیکیش اندروید

  • این عمل منجر به حذف دیتای اضافیی که اپلیکیشن آن را بوجود آورده است می شود که ممکن است که باعث شود که عمل حذف بهتر انجام شود.

حذف کامل اپلیکیش اندروید

حذف فولدرها

زمانیکه در حال این هستید که تلاش کنید که بفهمید که چگونه اپلیکیشنی را حذف کنید ممکن است که متوجه برخی از فولدرهای باقیمانده از حذف اپلیکیشن در file manager شوید. این روش دیگری است برای اینکه خودتان بتوانید اپلیکیشنی را بطور کامل در اندروید حذف کنید.

شما هم می توانید دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کنید و هم از یک اپلیکیشن file manager استفاده کنید.این اپلیکیشن که بصورت دیفالت بر روی گوشی شما هست در بسیاری از موارد بخوبی کار می کند.

حذف کامل اپلیکیش اندروید

file manager یک اپلیکیشن دیفالت است. از هر اپلیکیشنی که استفاده می کنید از گزینه جستجو برای اسم اپلیکیشنی که قصد حذف آنرا دارید استفاده کنید. حتی تنها یک حرف کلیدی نیز کافی می باشد.

تنها فایل ها و فولدرهایی را که مطمئن هستید مربوط به اپلیکیشنی هستند که قصد حذف کردن آنرا دارید را حذف کنید. البته این ایده خوبی است که قبل از حذف آنها از گوشی خود back up بگیرید.

SD Maid

اگر قصد دارید که اپلیکیشن را بطور کامل حذف کنید( و یا قصد دارید که از راه حل ساده تری استفاده کنید) SD Maid راهی عالی برای حذف کردن دیتای بجا مانده اپلیکیشن در گوشی های اندروید است. این یک اپلیکیشن رایجی است که با پرداخت پول می توانید برخی از آپشن هایی را که تنها در نسخه premium قابل دسترسی هستند را باز کنید. با این حال توانایی آن برای حذف فایل های مرده باز نمی شود.

پاک کردن کامل اپلیکیش اندروید

  • به محض اینکه SD Maid  را در گوشی خود راه اندازی کردید چندین آپشن را دریافت خواهید کرد. آپشنی که شما به آن احتیاج دارید “CorpseFinder” نامیده می شود. برروی اسم آن بزنید تا متوجه کاربرد آن شوید و یا اینکه به منظور انجام دادن این کار بر روی فلش گرد سمت راست  بزنید.
  • این عمل منجر به پیدا کردن فایل های باقی مانده از حذف اپلیکیشن می شود. پس از جستجو به شما خواهد گفت که آیا فایلی را پیدا کرده است یا خیر. میتوانید با زدن دکمه “CorpseFinder” فایل هایی که واقعا از حذف اپلیکیشن جامانده اند را مشاهده کنید و یا با زدن برروی سطل زباله همه آنها را حذف کنید.

پاک کردن کامل اپلیکیش اندروید

  • در صفحه نتایج فایل می توانید با زدن بر روی فایل بصورت تک تک و یا زدن و گرفتن فایل ها بصورت جمعی آنها را حذف کنید. این عمل بطور خاص زمانی مفید است که می خواهید فایل هایی را که CorpseFinder پیدا کرده است  را حذف کنید.

پاک کردن کامل اپلیکیش اندروید

  • اگر می خواهید فایلی را  حذف کنید باید توجه داشته باشید که بقیه فایل ها را انتخاب نکنید و سپس آنرا بگیرید و به قسمت سطل زباله در بالاهدایت کنید.

 

 

ES File Explorer

ES File Explorer کمی بیشتر از SD Maid کاربرد دارد. ES File Explorer بعلت مشکلات قانونی که با سرپرستی شرکت اپلیکیشن وجود داشت از Google Play Store حذف شد. با این وجود ES File Explorer یک اپلیکیشن شگفت انگیز است و بطور فعالی آپدیت می شود. می توانید با استفاده از یک store غیر بومی مانند APKPure این اپلیکیشن را دانلود کنید.  با این وجود احتیاج به یک منبع ناشناس برای اجازه دادن به نصب اپلیکیشن ها دارید.

روش کار با  ES File Explorer

پاک کردن کامل اپلیکیش اندروید

  • در این اپلیکیشن می توانید همزمان با چند گوشی در یک شبکه  فایل های خود در مرتب کنید. همچنین این اپلیکیشن دارای یک ابزار زمانبندی شده پاک کننده فایل های معیوب است. اپلیکیشن قادر به جمع آوری APKs های  غیر قابل استفاده وهمچنین آگهی های غیر ضروری و فایل های thumbnail است. بعلت اینکه در این مقاله قصد داریم که نحوه حذف فایل های باقیمانده از یک اپلیکیشن را مورد بررسی قرار دهیم در این قسمت به نحوه انجام این کار با این اپلیکیشن می پردازیم.
  • بمنظور استفاده از آن پس از نصب ES File Explorer از ابزار Cleaner استفاده کنید.
  • سپس اپلیکیشن فایل های غیر قابل احتیاج را اسکن می کند. هر فایلی که از حذف اپلیکیشن به جا مانده باشد در پایین قسمت “Residual Junk” در صفحه نتایج قابل مشاهده است. همچنین براحتی بدنبال  مابقی آنچه که ES File Explorer جستجو کرده است باشید تا  پاکسازی فایل سیستمتان انجام گیرد.
  •  می توانید با زدن بر روی result جزئیات آنرا مشاهده کنید و یا با زدن بر روی  checkmarks در قسمت راست صفحه برای انتخاب کردن و یا انتخاب نکردن فایل بمنظور حذف آن بزنید. زمانیکه این کار را انجام دادید ب روی “Pesky Files” بزنید و از شر فایل های مزاحم خلاص خواهید شد.

جمع بندی

داشتن فایل های غیر قابل احتیاج در سیستم آزار دهنده است. با این ترفندها براحتی می توانید اپلیکیشن ها را در گوشی اندروید خود برای خالی کردن فضا برای نصب اپلیکیشن های جدید بطور کامل حذف کنید. اگر چنانچه مشکل داشتن این فایل های معیوب را داشتید ما برای آن هم راه کارهایی داریم. همچنین می توانید مطالب روش های پاک کردن کش اندروید ، پاک کردن حافظه گوشی و خالی کردن حافظه گوشی در زمان پر شدن آن را از این بخش مطالعه کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید