روش های اتصال تبلت به تلویزیون از طریق یو اس بی

اتصال تبلت به تلویزیون از طریق یو اس بی USB. چگونه تبلت خود را از طریق درگاه یو اس بی به تلویزیون متصل کنیم؟ روش های وصل کردن گوشی یا تبلت به تلویزیون هوشمند از طریق یو اس بی چیست ؟ در ادامه می بینیم

شده تا الان در جمع خانوادگی بخواهید یک فیلم یا عکس بیادماندنی را به همه در ابعاد بزرگ نشان دهید؟ اتصال گوشی موبایل یا تبلت به تلوزیون راه حل این شرایط است. آیا نمی دانید چگونه گوشی خود را با استفاده از USB به تلویزیون وصل کنید؟ در اینجا نحوه اتصال گوشی اندروید یا آیفون خود به تلویزیون با کابل USB آورده شده است. با ما همراه شوید.

علاقه مندان به برند شیائومی بخوانند:    بررسی گوشی شیائومی 12 لایت , قیمت و مشخصات فنی

اتصال تبلت به تلویزیون آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست. چه بخواهید از Netflix لذت ببرید، عکس‌ها را به اشتراک بگذارید یا از آن برای کارهای خانگی استفاده کنید، وصل کردن کابل بین تلفن و تلویزیون می‌تواند مشکل باشد.

اما غیرممکن نیست — همه چیز به انتخاب کابل مناسب بستگی دارد.

به نواختن موسیقی علاقه داری؟دوست دارید گیتار بنوازید؟شاید برایتان جالب باشد:    اپلیکیشن های آموزش گیتار برای اندروید

در این مقاله آنچه باید در مورد نحوه اتصال تلفن یا رایانه لوحی Android یا iOS به تلویزیون با استفاده از کابل USB بدانید آورده شده است.

چرا از USB برای اتصال تبلت به تلویزیون استفاده کنیم؟

در مقابل سهولت اتصال تبلت به تلویزیون از طریق وای فای ، ممکن است این سوال برایتان پیش امده باشد که چرا باید از USB برای اتصال تبلت به تلویزیون خود استفاده کنید.

اگر تلفنی را با اتصال سیمی به تلویزیون خود متصل کنید، از سیگنال کم تاخیر بهره مند می شوید.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید گوشی خود را برای بازی به تلویزیون متصل کنید، به جای پیکربندی بی سیم، به اتصال USB نیاز دارید. این به میزان زیادی تاخیر را کاهش می دهد. همین امر در مورد تماشای فیلم در تلویزیون از طریق کابل USB از تلفن نیز صدق می کند.

به‌علاوه، برای موقعیت‌هایی که فاقد Wi-Fi هستید یا سیگنال بی‌سیم ضعیفی دارید، به جای آن به اتصال سیمی نیاز دارید.

برای اتصال تلفن یا تبلت خود به تلویزیون، می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

اندروید:
کابل USB-C با DisplayPort
کابل USB با MHL (لینک با وضوح بالا موبایل)
کابل USB با SlimPort
iPhone/iPad
کابل لایتنینگ (آیفون و آیپد)

نحوه اتصال تبلت به تلویزیون خود به دستگاه و سیستم عامل خاص شما بستگی دارد. اگرچه همه روش ها مشابه هستند، فرآیند اتصال آیفون به دستگاه اندرویدی متفاوت است.

به طور مشابه، روش اتصال شما بسته به نیاز شما متفاوت است. تماشای عکس‌ها در تلویزیون سازگار به کابل شارژ و دستگاه تلفن همراه شما نیاز دارد. اما برای انعکاس صفحه، به یک آداپتور USB نیاز دارید.

توجه داشته باشید که برای اتصالات USB بین تلفن و تلویزیون، مدل تلویزیون نباید مهم باشد. مراحل زیر که نحوه اتصال تلفن خود را به تلویزیون نشان می دهد برای سامسونگ، ال جی و بسیاری از برند های دیگر اعمال می شود. بهتر از آن، همین مراحل را می توان برای اتصال تبلت به تلویزیون غیرهوشمند استفاده کرد. (تلوزیون گنگ چیست؟)

نحوه اتصال گوشی و تبلت اندرویدی به تلویزیون با USB

برای اتصال تلفن ها و تبلت های اندرویدی به تلویزیون خود دو گزینه دارید:

کابل USB-C با پشتیبانی از DisplayPort
کابل USB با MHL
کابل USB با Slimport

در زیر به هر یک نگاه خواهیم کرد.

1. تلفن خود را با استفاده از USB Type-C به تلویزیون HDMI وصل کنید

جدیدترین گوشی های اندرویدی دارای پورت USB Type-C هستند. این ورودی که با نام USB-C نیز شناخته می شود، یک ورودی استوانه ای شکل است که جایگزین میکرو USB شده و برای شارژ و انتقال داده استفاده می شود.

از جمله پشتیبانی از استاندارد DisplayPort، انتقال صفحه نمایش USB-C به HDMI از صفحه نمایش تلفن یا تبلت شما به تلویزیون را فعال می کند.

به سادگی کابل USB-C را به Android وصل کنید، سپس آن را به یک ایستگاه اتصال مناسب با خروجی HDMI یا یک آداپتور USB-C به HDMI وصل کنید.

2. اتصال تلفن به تلویزیون با استفاده از USB با MHL

MHL یکی از رایج ترین راه حل ها برای اتصال تبلت به تلویزیون HDMI با کابل میکرو USB است. این فناوری به دستگاه های سازگار با MHL مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها اجازه می دهد تا به تلویزیون و پروژکتور متصل شوند.

می توانید لیستی از دستگاه های دارای MHL را در وب سایت رسمی MHL مرور کنید.

برای استفاده از لینک با کیفیت بالا برای موبایل، شما به موارد زیر نیاز دارید

تلفن مجهز به MHL
آداپتور یا کابل USB به HDMI MHL
کابل HDMI
کابل برق

اگرچه این تنظیمات کلی است، کابل خاصی که شما نیاز دارید متفاوت است. کابل Google MHL [نام دستگاه شما] برای یافتن لیستی از کابل های سازگار.

برای اتصال تلفن خود به تلویزیون با استفاده از کابل USB و MHL، ابتدا گوشی خود را از طریق یک آداپتور MHL وصل کنید. آداپتور یا از طریق یک پورت USB روی کابل یا یک منبع خارجی به برق نیاز دارد.

اتصال تبلت به تلویزیون

اگرچه MHL در ابتدا به اتصال برق نیاز داشت،اما فناوری MHL 2.0 این را غیر ضروری می کند. با این حال، از آنجایی که MHL از دستگاه تلفن همراه برق می گیرد، عاقلانه است که کابل برق را وصل کنید.

سپس گوشی خود را با کابل MHL به تلویزیون وصل کنید. پس از آن، باید صفحه گوشی را در تلویزیون خود مشاهده کنید. این پلاگین و بازی است.

به طور کلی، لینک با کیفیت بالا برای موبایل یکی از بهترین راه حل ها برای اتصال تلفن اندرویدی به تلویزیون با استفاده از کابل USB است.

3. اتصال تلفن به تلویزیون با استفاده از USB SlimPort

اگر تلفن قدیمی دارید، ممکن است گوشی خود را با کابل SlimPort به تلویزیون وصل کنید. SlimPort در حالی که مشابه MHL است، خروجی های متفاوتی را ارائه می دهد، اما از اتصال میکرو USB استفاده می کند.

در حالی که MHL به HDMI، خروجی های SlimPort به HDMI، DVI، DisplayPort و VGA محدود می شود. این باعث می شود که برای انواع نمایشگرها، از جمله مانیتورهای قدیمی و تلویزیون های بدون ورودی دیجیتال، مناسب تر باشد.

برخلاف MHL، SlimPort انرژی را از دستگاه های تلفن همراه نمی گیرد.

برای اتصال تبلت به تلویزیون با استفاده از آداپتور SlimPort به موارد زیر نیاز دارید:

تلفن سازگار با SlimPort (فهرست دستگاه های پشتیبانی شده SlimPort)
یک کابل یا آداپتور میکرو USB SlimPort
کابل ویدئوی مناسب برای نمایشگر شما (HDMI، DVI، DisplayPort یا VGA)

با وصل کردن آداپتور SlimPort به تلفن خود شروع کنید. سپس آداپتور SlimPort را با استفاده از کابل مناسب به صفحه نمایش خود وصل کنید. سپس باید بتوانید صفحه نمایش گوشی خود را در تلویزیون مشاهده کنید. مانند MHL، پلاگین و بازی است.

4. چگونه گوشی خود را با USB اما بدون HDMI به تلویزیون وصل کنیم

اگر تلویزیونی که می خواهید گوشی خود را به آن وصل کنید HDMI نداشته باشد چه کرد؟ هنوز هم امکان اتصال یک تلفن اندرویدی به یک نمایشگر قدیمی وجود دارد، اما برای تغییر فرمت ها و احتمالاً زنجیر کردن آنها به آداپتورهای اختصاصی نیاز دارید.

آداپتور USB به VGA: برای اتصال تلفن خود به تلویزیون یا نمایشگر VGA، فقط به یک آداپتور USB به VGA نیاز دارید.
تلفن به RCA AV: برای اتصالات RCA (قرمز، سفید و زرد) به آداپتور HDMI به RCA به همراه مبدل USB به HDMI که در شماره 1 در بالا ذکر شد، نیاز دارید. اتصال باید زنجیر باشد:

تلفن > آداپتور پورت USB به HDMI > آداپتور HDMI به RCA > RCA به تلویزیون.
تلفن به SCART: اتصال تلفن به تلویزیون SCART همچنین به آداپتور اختصاصی HDMI به SCART به همراه آداپتور USB به HDMI نیاز دارد. اتصال را به صورت زیر زنجیر کنید:

تلفن > آداپتور USB به HDMI > آداپتور HDMI به SCART > SCART به تلویزیون.

آیا می توان آیفون یا آیپد را با USB به تلویزیون وصل کرد؟

آیا نمی دانید چگونه آیفون را با USB به تلویزیون خود وصل کنید؟ متاسفانه این امکان پذیر نیست از آنجایی که آیفون‌ها و آی‌پدها USB ندارند، نمی‌توانید از آن به عنوان یک روش اتصال استفاده کنید. اما می توانید دستگاه های iOS را با استفاده از کابل به تلویزیون متصل کنید.

اگر آیفون 5 یا جدیدتر دارید، کانکتور لایتنینگ خواهد داشت. برای اتصال آیفون خود به تلویزیون به آداپتور AV دیجیتال لایتنینگ برای خروجی های HDMI یا آداپتور لایتنینگ به VGA در صورتی که صفحه نمایش VGA قدیمی دارید نیاز دارید. کابل مناسب تلویزیون و گوشی خود را بخرید. دستگاه‌های قدیمی‌تر iOS با درگاه 30 پین قدیمی در عوض از آداپتور VGA 30 پین استفاده می‌کنند.

شما می توانید یک آی پد را از طریق همین وسیله به تلویزیون خود متصل کنید. باز هم، به احتمال زیاد برای این کار به کابل لایتنینگ نیاز خواهید داشت. فقط iPad 3 و نسخه های قبلی از کابل 30 پین استفاده می کند. همه آیپدهای دیگر، از جمله هر iPad Mini و iPad Pro، از کابل لایتنینگ استفاده می کنند.

هنگامی که آداپتور خود را به برق وصل کردید، به سادگی خروجی ویدیو را به صفحه نمایش خود وصل کنید. سپس صفحه گوشی شما به تلویزیون منتقل می شود. آداپتورهای لایتنینگ رسمی اپل دارای یک پورت لایتنینگ اضافی برای شارژ در حین مشاهده محتوا در صفحه دوم هستند.

نحوه انتقال فایل ها از تلفن به تلویزیون با استفاده از USB

در حالی که رایج ترین مورد استفاده برای اتصال تلفن به تلویزیون با استفاده از USB برای آینه کردن صفحه است، گزینه دیگری نیز وجود دارد. به جای انعکاس صفحه، می توانید آن را به عنوان یک وسیله ذخیره سازی برای مشاهده تصاویر و ویدیوها در تلویزیون خود متصل کنید.

با این حال، این امر به یک مانیتور، تلویزیون یا پروژکتور سازگار نیاز دارد. اکثر نمایشگرهای مدرن باید حافظه USB را بپذیرند.

از بین گزینه های مختلف اتصال USB به تلویزیون، این ساده ترین گزینه است. از آنجایی که فقط به تلفن، کابل USB و تلویزیون با ورودی USB نیاز دارد، تنظیم آن آسان است. کدام کابل خاص به تلفن شما بستگی دارد.

در iPhone یا iPad، از کابل لایتنینگ (یا 30 پین برای دستگاه‌های قدیمی‌تر) استفاده کنید. به طور متناوب، کاربران اندروید به یک کابل micro-USB یا USB-C نیاز دارند. کابل USB همراه تلفن یا تبلت شما باید به خوبی کار کند.

USB به تلویزیون: اتصال برای مشاهده عکس ها

دستگاه‌های اندرویدی مدرن از USB Mass Storage پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین تلویزیون شما دستگاه شما را به عنوان یک درایو خارجی واقعی قبول نمی‌کند.

فرض را بر این می گذارد که تلویزیون یا مانیتور شما دارای یک ورودی USB است که قادر به نمایش فایل ها از یک دستگاه ذخیره سازی متصل است.

به سادگی کابل خود را به تلفن و سپس به تلویزیون وصل کنید. با اتصال سر USB استاندارد کابل به صفحه نمایشگر، ورودی تلویزیون خود را به USB تغییر دهید.

در اندروید، احتمالاً باید تنظیمات USB خود را به انتقال فایل‌ها یا انتقال عکس (PTP) تغییر دهید. برای انجام این کار، هنگام اتصال، اعلان های خود را از بالای صفحه به پایین بکشید. در منو، روی اعلان USB در حال شارژ این دستگاه ضربه بزنید تا آن را تغییر دهید.

اتصال تبلت به تلویزیون

توجه داشته باشید که این مورد برای همه تلویزیون ها کار نمی کند. در برخی موارد، پورت های USB صرفاً برای به روز رسانی سیستم عامل هستند.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با USB و DeX

در میان محبوب ترین دستگاه های اندرویدی موجود، گوشی های پرطرفدار سامسونگ را خواهید دید. اینها قابلیت اتصال با تلویزیون و مانیتور را دارند. برای انتقال صفحه نمایش خالص، به کابل USB-C به HDMI نیاز دارید.

برای اتصال Samsung Galaxy S8/S8+/Note 8 و بالاتر (از جمله سری Samsung Galaxy S21) به تلویزیون خود، فقط یک آداپتور USB-C به HDMI وصل کنید. USB-C نر را به درگاه شارژ USB-C دستگاه Samsung Galaxy خود وصل کنید. سپس کابل HDMI را وارد تلویزیون خود کنید.

با این حال، دستگاه های سامسونگ گلکسی اس 8، اس 9 و نوت 8/9 نیز دارای DeX هستند. با پر کردن شکاف بین تلفن همراه و دسکتاپ، DeX یک تجربه دسکتاپ را ارائه می دهد که از گوشی شما اجرا می شود. می‌توانید همه برنامه‌های مشابه اندروید را اجرا کنید، با این حال، به گالری تلفن خود دسترسی داشته باشید و اساساً همه چیز را روی صفحه نمایش بزرگ دریافت کنید.

اتصال تبلت به تلویزیون

از آنجایی که این فناوری انحصاری است، روش اتصال تلفن سامسونگ دارای قابلیت DeX به تلویزیون، با اتصالات استاندارد متفاوت است. در برخی موارد، برای استفاده از DeX به یک داک نیاز دارید. در برخی دیگر (مانند گوشی های گلکسی نوت اخیر) می توانید از کابل USB-C به HDMI استفاده کنید که از یک داک اختصاصی مفیدتر است.

 اتصال تبلت به تلویزیون با USB: موفقیت آمیز!

دانستن نحوه اتصال تبلت به تلویزیون از طریق کابل USB زمانی مفید است که اتصال بی سیم در دسترس نباشد. در حالی که اتصال USB به تلویزیون بر اساس دستگاه، نوع اتصال و ورودی های نمایشگر متفاوت است، خوشبختانه راه اندازی آن ساده است. با این حال، فراموش نکنید که اتصال بی سیم معمولا راحت تر است.

صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده میکنید؛ اندروید، آیفون یا دستگاه سامسونگی که دارای DeX است، راهی برای اتصال تلفن یا تبلت خود به تلویزیون برای مشاهده در صفحه نمایش بزرگتر وجود دارد.

امیدواریم مواردی را که توصیه و بحث می کنیم مورد پسند شما قرار گیرد!در کنار خانواده و دوستان از لحظات شاد خود لذت ببرید.

منبع: www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید