راهنمای خرید گوشی جدید اندروید و نکات طلایی برای خرید گوشی جدید

خرید گوشی جدید

راهنمای خرید گوشی جدید . در زمان خرید گوشی جدید اندروید باید به نکات مختلفی توجه کنید ، نوع بودجه ، کیفیت گوشی ، سازنده ، برند ، میزان باتری و نوع سخت افزار ، کاربرد گوشی و سایر موارد. در این مقاله قصد داریم تا 6 مورد از نکاتی که در هنگام خرید گوشی جدید اندروید باید در نظر بگیرید را بیان کنیم.

هیچ یک از دستگاه های اندرویدی دقیقاً مانند دستگاه دیگر ساخته نشده اند ، علی رغم اینکه در هنگام مقایسه ممکن است شبیه به یکدیگر باشند. آیا مجموعه گسترده گزینه ها شما را گیج می کند؟ لازم نیست نگران باشید ، کافی است این 6 مورد را بخوانید و در زمان خرید گوشی جدید اندروید نیز آن ها را به خاطر بسپارید

راهنمای خرید گوشی جدید اندروید

قیمت

https://techmaze.ir/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%b1-3-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86/

بدیهی است که هزینه و قیمت گوشی بسیار مهم است. برای خرید گوشی جدید عالی ، ابتدا باید به برچسب قیمت آن نگاه کنید. این به تنهایی به شما نشان می دهد که گوشی چقدر خوب است.

همه تلفن های هوشمند در یکی از سه دسته قیمت کلی قرار می گیرند:

  • پایین رده
  • میان رده
  • پرچم دار

گوشی هایی که در سطح ورودی در نظر گرفته می شوند ارزانترین هستند. به احتمال زیاد برای خرید یک گوشی پایین رده بیشتر از 5 میلیون تومان هزینه نمی کنید. دستگاه ها با این قیمت عملکرد اساسی را برای شما فراهم می کنند: تماس ، پیامک ، عکس و فیلم. با این حال ، شما نباید انتظار زیادی برای عملکرد داشته باشید. این تلفن ها برای چند وظیفه ای سبک بهترین هستند و معمولاً دوربین های عالی یا کیفیت صفحه بالا

قیمت گوشی های میان رده در حدود 300 تا 650 دلار است. این دستگاه های اندرویدی برنامه های چند وظیفه ای و سنگین را بهتر از برنامه های سطح پایین کنترل می کنند. عملکرد خوب این گوشی ها معمولاً به ارزش آنها بستگی دارد. تلفن های پایین تر از محدوده قیمت معمولاً ضعیف تر از تلفن های پایین تر هستند. کمی بیشتر با صرف هزینه بیشتر به صفحه نمایش بهتر ، فضای ذخیره سازی بیشتر ، دوربین برتر یا ترکیبی از آن دست می یابید.

دستگاه های پیشرفته اندرویدی با تمام توان برای انجام کارهای بزرگ ، اجرای بازی های سنگین با مشکل کم و حتی می توانند به عنوان یک مینی تبلت عمل کنند. شما جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده ها را با واحدهای پیشرفته اندرویدی خواهید داشت. بسته به سازنده ، احتمالاً یکی از اولین کسانی هستید که جدیدترین به روزرسانی های نرم افزار Android را نیز دریافت می کنید. این گوشی ها معمولی از 600 دلار به بالاتر قیمت گذاری می شوند.

اندازه صفحه نمایش

https://techmaze.ir/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%b1-3-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86/

وقتی تلفن های هوشمند برای اولین بار وارد بازار شدند ، اندازه صفحه نمایش معمولی چیزی در حدود 3.5 اینچ بود. امروزه گوشی ها تا 7 اینچ صفحه نمایش دارند. نکته دیگر در زمان خرید گوشی جدید ، اندازه صفحه نمایش آن است.

صفحه گوشی جدید اندرویدی شما که می خواهید خرید کنید، چقدر باید بزرگ باشد؟ خوب ، این بستگی به طول / بزرگ بودن انگشتان و دستان شما دارد. افرادی که دست بزرگتری دارند از صفحه نمایش تلفن های بالاتر از 6 اینچ بهره می برند. کسانی که دست کوچکتر دارند ، به احتمال زیاد صفحه هایی در حدود 5 یا 5.5 اینچ می خواهند. البته در کشور ما بیشتر این قضیه مد است که هر چه بزرگ تر بهتر!

نسبت صفحه به بدنه نیز در راحتی گوشی در دست شما نقش دارد. چند سال پیش ، اکثر گوشی ها حاشیه های بزرگی (فضای اطراف صفحه) داشتند که با استفاده از آن در دست تداخل داشتند. اکنون ، اکثر تلفن ها حاشیه های آنقدر کوچک هستند که تقریباً تمام قسمت جلوی گوشی صفحه نمایش آن است.

قابلیت های اضافی

https://techmaze.ir/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%b1-3-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86/

در زمان خرید گوشی جدید باید به قابلیت های اضافی و ویژه گوشی هم دقت کنید. بسیاری از دستگاه های اندرویدی دارای ویژگی ها و طرح های خاصی هستند که تجربه استفاده از آنها را منحصر به فرد می کند. به عنوان مثال ، برخی از فبلت ها (تلفن های تقریباً به اندازه تبلت) دارای قلم برای کمک به عملکرد صفحه نمایش بزرگتر از حد معمول و استفاده از اندازه آن برای برنامه های خلاقانه هستند.

ویژگی های امنیتی بیومتریک یکی دیگر از موارد مهم در زمان خرید گوشی جدید است که باید در نظر بگیرید. امروزه تقریباً هر گوشی اسکنر اثر انگشت دارد. این یک روش مناسب برای باز کردن قفل دستگاه شما بدون پین است ، اما در دستگاه ها استاندارد نیست. بسیاری از تلفن های اندرویدی دارای اسکنر اثر انگشت در پشت هستند ، در حالی که دیگران آن را در جلو یا حتی زیر صفحه نمایش دارند.

برخی از دستگاه های Android همچنین قفل باز کردن صورت را ارائه می دهند ، شبیه به Face ID در جدیدترین مدل های آیفون. اگر دستان شما اغلب کثیف هستند و نمی توانند قفل تلفن را باز کنند ، ممکن است مدلی با این ویژگی را ترجیح دهید.

بهترین انتخاب از ویژگی های اضافی به نیازهای شما برمی گردد. قبل از خرید گوشی با نوعی حیله و تزویر که ظاهری شسته و رفته به نظر می رسد ، تحقیق کنید و ببینید در واقع استفاده واقعی از آن مفید است یا خیر.

سازنده و برند گوشی ، تاثیر گذار در خرید گوشی جدید

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در خرید گوشی جدید ، شرکت سازنده آن است. اگر نام تجاری برای شما مهم است ، پس شرکتی را می خواهید که سابقه خوبی داشته باشد. احتمالاً بسیاری از تولیدکنندگان مشهور ، از جمله سامسونگ ، شیائومی ، ال جی ، وان پلاس ، گوگل و دیگران را نیز می شناسید.

با این وجود چطور در انتخاب یک تولید کننده خاص برای خرید گوشی جدید برنامه ریزی می کنید؟ به عنوان مثال گوشی های ساخته شده توسط سامسونگ پوسته رابط کاربری خود را دارند و اغلب با چندین برنامه ارائه می شوند که نمی توانید آن را غیرفعال کنید. اینها هنوز هم اندروید را اجرا می کنند ، اما لمس شخصی سامسونگ را دارند.

این لمس شخصی می تواند تجربه کلی را کمی (یا عمده) تغییر دهد. بسته به سازنده ای که انتخاب می کنید ، ممکن است احساسی متفاوت از Android stock داشته باشید.

طرح سفارشی دستگاه های اندرویدی لزوماً بد نیست. آنها می توانند تجربه کلی را برای شما افزایش دهند (یا مانع آن شوند). اما اگر تصمیم بگیرید که ظاهر آن را دوست نداشته باشید، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانند تجربه رابط کاربری را برای شما در دستگاه اندروید تغییر دهند.

کارایی و سخت افزار

برای خرید یک گوشی جدید اندروید که متناسب با سبک زندگی شما باشد ، باید چندین ویژگی اصلی را بررسی کنید: رم ، CPU و فضای ذخیره سازی.

هرچه حافظه رم (حافظه دسترسی تصادفی) بیشتری داشته باشد ، قبل از اینکه برخی از حافظه را حذف کند ، می تواند برنامه های بیشتری را یک باره اجرا کند.

پردازنده (یا پردازنده) مغز دستگاه شماست. دو پردازنده اصلی که با آنها روبرو خواهید شد اسنپدراگون و مدیاتک به همراه تعدادی در کنار آن هستند. عدد بالاتر معمولاً به معنای عملکرد بهتر است. در حال حاضر پردازنده ها نیز به سری های میان رده ، پایین رده و پرچمدار تقسیم بنده می شوند. مثلا در سال 2020 سری اسنپدراگون 865 و سری مدیاتک دایمنسیتی 1000 جزو پردازنده های پرچمدار و سری های اسنپدراگون 765 و مدیاتک هلیو G90T جزو پردازنده های میان رده اما قدرتمند به شمار می روند.

فضای ذخیره سازی فضای مورد نیاز تلفن شما برای برنامه ها ، موسیقی ، عکس و سایر پرونده های شخصی است. میزان نیاز شما به میزان استفاده شما بستگی دارد ، اما باید مراقب باشید تلفن با فضای ذخیره سازی کم خریداری نکنید. اگر فضای کم خطرناکی کم کنید ، تلفن شما می تواند با مشکلات عملکردی روبرو شود. بعلاوه ، سرگرم کننده نیست که به طور مداوم فضای دستگاه خود را آزاد کنید.

شاید نیازهای شما حداقل باشد. تمام آنچه شما نیاز دارید اینست که پیامک ، ایمیل ، تماس بگیرید و یک جستجوی گاه به گاه در Google انجام دهید. تلفن های سطح ورودی این کارها را با سهولت انجام می دهند. با باز شدن چندین برگه مرورگر ، به ندرت ممکن است با سرعت بارگیری کندتری روبرو شوید ، زیرا این تلفن ها به طور کلی رم کمی دارند.

آیا موسیقی را پخش می کنید ، بازی های سبک انجام می دهید یا YouTube را زیاد تماشا می کنید؟ تلفن های میان رده احتمالاً برای شما مناسب هستند. انتخاب دستگاه های میان رده اندرویدی بسیار زیاد است و به شما امکان می دهد با حداقل تأخیر چند وظیفه ای انجام دهید.

بهترین گوشی اندروید برای من کدام است

برای خرید گوشی جدید اندروید به صورت خلاصه به موارد زیر دقت کنید:

  • اگر هزینه و قیمت مهم است ، گوشی های سطح متوسط پایین تر هزینه های شما را زیر 350 دلار کاهش می دهند.
  • اگر گوشی میان رده می خواهید ، دستگاه های میان رده و میان رده بالا سرگرمی شخصی شما را با سهولت انجام می دهند.
  • اگر مشکلی از نظر قیمت ندارید ، دستگاه های سطح بالا تقریباً هر وظیفه ای را که به آنها بپردازید بدون هیچ مشکلی برطرف می کنند.

هنگامی که آن را به چند گزینه محدود کردید ، گزینه ای را انتخاب کنید که با شخصیت شما مطابقت داشته باشد. در صورت امکان سعی کنید از تلفن در فروشگاه استفاده کنید تا قبل از خرید نسبت به آن احساس راحتی کنید. همچنین می توانید مطالب وبسایت را برای خرید بهترین گوشی تا 2 میلیون ، بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی از 5 تا 9 میلیون تومان را نیز از طریق این مطالب مطالعه نمایید.

منبع: MAKEUSEOF

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید