بهترین پردازنده های 2022 برای بازی و رندرینگ ، راهنمای خرید سی پی یو

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

بهترین پردازنده های  2022 برای بازی ، گیمینیگ و رندرینگ ، راهنمای خرید بهترین سی پی یو CPU. قیمت و خرید پردازنده هایی همچون اینتل و AMD. ویژگی ها, مشخصات و قیمت این پردازنده ها.

بهترین پردازنده های 2022 ، بهترین سی پی یو رندرینگ و گیمینگ

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

بهترین سی پی یو گیمینیگ و رندرینگ کدام است؟  هنگام خرید بهترین پردازنده بازی, باید عملکرد و ویژگی های آنرا با بودجه کامپیوتر خود متعادل کنید. نکات و انتخاب های ما در زیر به شما کمک می کند تا بهترین سی پی یو را برای بازی انتخاب کنید. همچنین می توانید ببینید چگونه همه این پردازنده ها در بنچمارک CPU ما ارائه می شوند.

ما اخیراً APU های Ryzen 7 5700G و Ryzen 5 5600G AMD را که بهترین سی پی یو گیمینگ و رندرینگ 2022 هستند بررسی کرده ایم. ما دریافتیم که این دو دارای سریعترین GPU یکپارچه در بازار هستند و تقریباً دو برابر عملکرد گرافیکی یکپارچه اینتل را ارائه می دهند. سری Ryzen 5000G در حال حاضر قهرمان بی چون و چرای مخاطبان معمولی APU است – مانند بازی های مقرون به صرفه, فرم کوچک و سکوهای HTPC. تراشه ها همچنین می توانند به عنوان یک راه حل موقت مورد نیاز برای علاقه مندانی که نمی توانند کارت گرافیک را با قیمت مناسب پیدا کنند, قرار گیرند. ما Ryzen 5 5600G را که اکنون به لیست بهترین پردازنده های های ما می پیوندد, بهترین انتخاب برای این کار دانستیم. 

در بدو ورود, پردازنده های Ryzen 5000 مجهز به Zen 3 AMD به عنوان سریعترین پردازنده های گیمینگ بازار پیشتاز بودند, اما تراشه های Rocket Lake اینتل رقابت را سخت تر کرده و در واقع در میان رده پیشتاز هستند, و همانطور می توانید آنرا در  Core i5-11400 مشاهده کنید. با این حال, AMD طی چند ماه گذشته میزان پردازنده های خود را بهبود بخشیده است و قیمت آن نیز بهبود یافته است و به آن اجازه می دهد بر اکثر لیست توصیه های ما تسلط داشته باشد.

 همانطور که در بررسیهای Core i9-11900K و Core i5-11600K ، Core i5-11400 و Core i7-11700K مشاهده می کنید, پردازنده های Rocket Lake اینتل نیز تازه وارد شده اند. Rocket Lake با اولین معماری جدید اینتل در شش سال گذشته همراه است, البته با این احتیاط که این شرکت هنوز از فرایند 14 نانومتری استفاده می کند و تراشه ها در هشت هسته برتر هستند.

اینتل پردازنده های Alder Lake خود را در اواخر سال جاری منتظر می گذارد و تغییرات بیشتری را در لیست بهترین CPU های ما برای بازی به نمایش می گذارد, به ویژه با توجه به نتایج آزمایش های اولیه امیدوارکننده ای که ما شاهد افزایش آنها بودیم.

AMD همچنین CPU های جدید خود را با 3D V-Cache دارد که اواخر امسال تولید می شود. این تراشه ها تا 15٪ عملکرد بازی را تا حدود 192 مگابایت حافظه پنهان L3 که بر روی پردازنده Zen 3 قرار گرفته است, ارائه می دهند. بنابراین همانطور که می توانید تصور کنید, طولی نمی کشد که ما عملکرد کامل را در اختیار شما قرار می دهیم.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد خرید بهترین سیستم گیمینگ, بررسی بهترین لپ تاپ های بازی و گیمینگ و بهترین کارت گرافیک ارزان قیمت 1400 مشاهده کنید.

بهترین پردازنده های بازی / بهترین سی پی یو گیمینیگ و رندرینگ کدام است؟

در مورد راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2022 برای بازی و رندرینگ باید بگوییم که بمنظور مشاهده لیستی از همه پردازنده ها بر اساس عملکرد, سلسله مراتب معیارهای CPU ما را برای مقایسه CPU که توسط معیارهای پردازنده پشتیبانی می شوند, بررسی کنید. ما همچنین لیستی از بهترین CPU ها را برای ایستگاه های کاری, برای کسانی که اغلب با ایجاد محتوای سطح بالا یا سایر وظایفی که از تعداد زیاد هسته ها سود می برند, تهیه می کنیم. تراشه های درجه یک بیشترین بهره را از بهترین خمیر حرارتی می برند, بنابراین اگر قصد خرید پردازنده جدید را دارید, راهنمای ما را بررسی کنید. اما اگر دنبال بهترین پردازنده گیمینگ هستید, مکان مناسبی را انتخاب کرده اید.

اگر هدف اصلی شما بازی است, مطمئناً نمی توانید کارت گرافیک را فراموش کنید. اگر پردازنده گرافیکی شما ضعیف و یا قدیمی باشد, دریافت بهترین CPU بازی ممکن است به شما کمک زیادی نکند. بنابراین حتماً صفحه بهترین کارت های گرافیک و همچنین بنچمارک GPU ما را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کارت مناسبی برای سطح بازی های موردنظر خود دارید.

راهکارهای سریع خرید بهترین سی پی یو گیمینگ 2022

زمانیکه پردازنده ای را انتخاب می کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

با خرید AMD یا Intel چیزی را از دست نخواهید داد: ما اخیراً اشاره کردیم که AMD در حال حاضرپردازنده های بهتری را در ویژگی AMD در مقابل Intel تولید می کند. اما تا زمانی که قطعات نسل فعلی را در نظر بگیرید, بحث عملکرد اساساً یک شستشو است, به ویژه در مورد بازی. برخی از گرانترین پردازنده های اصلی اینتل در بازی کمی بهتر عمل می کنند و AMD وظایفی مانند ویرایش ویدیو را سریعتر انجام می دهد (تا حد زیادی به دلیل هسته ها و نخ های اضافی).

برای بازی سرعت ساعت مهمتر از شماره هسته است: سرعت بیشتر CPU باعث عملکرد سریعتر در کارهای معمولی و معمولی مانند بازی می شود, در حالی که هسته های بیشتر به شما کمک می کند تا بارهای کاری زمانبر را سریعتر پشت سر بگذارید. در نهایت, سریعترین CPU از هر خانواده پردازنده ای دارای بیشترین سرعت ساعت هستند.

هزینه یک سیستم کامل: یک CPU قوی را با حافظه, RAM و گرافیک ضعیف جفت نکنید.

Overclocking برای همه مناسب نیست: برای بسیاری از افرادی که می خواهند فقط به بازی بپردازند, به جای اینکه برای یک سیستم خنک کننده درجه یک هزینه کنند و زمان زیادی را صرف کنند و قصد داشته باشند تا به عملکرد بهتری دستیابی پیدا کنند, منطقی تر است که 500 هزار تا یک میلیون و پانصد هزار تومان بیشتر خرج کنند و یک تراشه درجه یک بخرند.

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

بنچمارک های پردازنده بازی

در مورد راهنمای خرید بهترین پردازنده ها و سی پی یو 2022 برای بازی و رندرینگ باید بگوییم که ما همه پردازنده های اینتل و AMD را بر اساس معیارهای عمیق CPU رتبه بندی می کنیم. برخی از این اعداد را در نمودارهای بالا مشاهده می کنید ، از جمله نتایج عملکرد اورکلاک شده (که برای پردازنده های AMD به عنوان PBO مشخص شده است).

این گروه از نتایج تنها شامل تراشه هایی است که از جدیدترین مجموعه آزمایشی ما عبور کرده اند, در حالی که جداول سلسله مراتب معیار پردازنده ما شامل رتبه بندی بر اساس معیارهای CPU گذشته و همچنین شامل خرابی عملکردهای تک و چند رشته ای در گستره وسیعی از پردازنده ها در نهایت, قیمت گذاری در نمودارهای بالا نشان دهنده MSRP است. با توجه به وضعیت فعلی کمبود تراشه, احتمالاً بسیاری از این تراشه ها را با این قیمت ها به صورت خرده فروشی نخواهید یافت.

AMD Ryzen 5 5600X از بهترین پردازنده ها و سی پی یو گیمینگ 2022

 

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری:Zen 3 | سوکت: AM4 | هسته ها / نخ ها: 6/12 | فرکانس پایه: 4.1 گیگاهرتز | فرکانس تقویت بالا: 4.8 گیگاهرتز | TDP: شصت و پنج وات

چرا باید پردازنده AMD Ryzen 5 5600X را خریداری کنیم

عملکرد قوی بازی

در حجم کاری تک و چند رشته ای قوی است

نسبتاً آسان خنک می شود

PCIe 4.0

سیستم خنک کننده

بهره وری قدرت

با مادربردهای سری 500 موجود کار می کند

چرا نباید پردازنده AMD Ryzen 5 5600X را خریداری کنیم

قیمت بالای نسل به نسل آن

آیا AMD Ryzen 5 5600X بهترین سی پی یو گیمینیگ و رندرینگ است؟ AMD Ryzen 5 5600X با ترکیبی از عملکرد فوق العاده اینتل در حجم کاری بازی و برنامه کاربردی, رتبه برتر بازار کامپیوترهای شخصی بازی را به خود اختصاص داده است. تراشه شش هسته ای 12 رشته ای 9 میلیون تومان قیمت دارد که نسبت به نسل قبلی خود افزایش قیمت داشته است, اما بیش از اندازه کافی بازی و عملکرد برنامه را برای توجیه برتری خود به ارمغان می آورد. Ryzen 5 5600X حتی در بازی Intel Core i9-10900K را پشت سر می گذارد, که با توجه به قیمت آن یک عملکرد باورنکردنی است. ناگفته نماند که این پردازنده قدرتمندترین پردازنده کامپیوتر دسکتاپ است که تا به حال آزمایش کرده ایم.

ریز معماری Zen 3 AMD باعث افزایش 19 درصدی IPC می شود که از نظر عملکرد عالی در بازی ها, برنامه های تک رشته ای و چند رشته ای عالی عمل می کند. در حقیقت, این تراشه به طور کلی با عملکرد بازی همتای گران قیمت خود, یعنی Ryzen 7 5800X سیزده میلیونی مطابقت دارد. این 5600X را به یک تراشه فوق العاده خوب تبدیل می کند که می تواند هر نوع بازی را مدیریت کند, از عملکرد در سطح رقابتی با مانیتورهای رفرش ریت بالا گرفته تا جریان, و در عین حال بیش از حد کافی برای حجم کاری برنامه های روزمره عمل می کند.

Ryzen 5 5600X دارای پایه 3.7 گیگاهرتز و کلاک 4.6 گیگاهرتز است, اما با یک خنک کننده مناسب و مادربرد, می توانید انتظار افزایش کوتاه مدت بیشتری را داشته باشید. این تراشه همچنین دارای امتیاز TDP  شصت و پنج وات است, به این معنی که با توجه به قابلیت های آن فوق العاده خنک و بی صدا کار می کند (مدل نسل قبلی 95 وات بود). دارندگان AMD موجود با مادربرد سری 500 با انداختن 5600X به مادربردهای سری 500 موجود, نفس راحتی خواهند کشید. همچنین می توانید تراشه ها را مستقیماً به مادربردهای سری 400 بریزید. اگر برای پشتیبانی از تراشه به مادربرد جدیدی نیاز دارید, مادربردهای سری 400 و 500 فراوان و نسبتاً مقرون به صرفه هستند, زیرا مجموعه B550 بهترین ارزش کلی را برای این کلاس تراشه ارائه می دهد.

اینتل Core i5-11600K بهترین سی پی یو گیمینگ و رندرینگ 2022

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری: Rocket Lake| سوکت: LGA 1200 | هسته ها / نخ ها: 6/12 | فرکانس پایه: 3.9 گیگاهرتز | فرکانس تقویت بالا: 4.9 گیگاهرتز | TDP: 125 وات

چرا باید پردازنده اینتل Core i5-11600 را خریداری کنیم

نسبت رقابتی قیمت به عملکرد

عملکرد خوب بازی

عملکرد عالی در برنامه های رزوه ای

عملکرد سریع و تک رشته ای

قابلیت اورکلاک شدن

چرا نباید پردازنده اینتل Core i5-11600 را خریداری کنیم

فاقد سیستم خنک کننده

مصرف برق نسبتا بالا

آیا Core i5-11600K بهترین سی پی یو گیمینیگ و رندرینگ است؟ با قیمت حدودا 8 میلیون تومانی, پردازنده سریع  اینتل Core i5-11600K ادعای برتری بنچمارک نسبت به Ryzen 5 5600X را ندارد. با این وجود, هنگامی که تراشه را با پردازنده گرافیکی میان رده جفت می کنید یا در تنظیمات بالا بازی می کنید, تفاوت های نسبتاً جزئی در بازی را متوجه نخواهید شد.

Core i5-11600K در بازی ها و کارهای چند رشته ای فوق العاده رقابتی است و دارای برچسب قیمتی قابل قبول است همچنین از بهترین پردازنده های 2022 . همچنین, مراقب نسخه 7 میلیون تومانی Core i5-11600KF باشید که بدون گرافیک یکپارچه ارائه می شود. اگر قصد دارید از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده کنید, مدل KF تراشه مورد انتخاب شماست, زیرا از نظر عملکردی مشابه مدل استاندارد است اما با قیمت حدودا 7 میلیون تومان به فروش می رسد. البته تمام اینها در صورتی است که نتوانید Ryzen 5 5600X را در بازار پیدا کنید.

11600K در دو هسته به حداکثر 4.9 گیگاهرتز می رسد و می تواند فرکانس 4.6 گیگاهرتز تمام هسته را حفظ کند. این تراشه به راحتی روی مادربردهای سری Z490 یا سری 500 قرار می گیرد و دارای یک ضریب آنلاک است, به این معنی که شما آزاد هستید اورکلاک کنید. در واقع, پس از تنظیم, 11600K در بازی با Ryzen 5 5600X مطابقت دارد. همچنین از کارت گرافیک PCIe 4.0 و یک اسلات M.2 پشتیبانی می کند.

11600K دارای 125W PL1 (محدودیت توان 1) است, همان نسل قبلی 10600K, اما دارای PL1 251W است که 69 وات در مقایسه با محدودیت قبلی 182W افزایش چشمگیر دارد. این بدان معناست که برای مقابله با گرمای اضافی به یک خنک کننده مناسب نیاز دارید. تراشه های سری K اینتل مجهز به سیستم خنک کننده نیستند, بنابراین اگر 11600K را انتخاب کرده اید و همچنین مایل به صرفه جویی در مصرف برق نسبتا بالا هستید, باید هزینه ای را در نظر بگیرید.

AMD Ryzen 9 5950X از بهترین پردازنده های رندرینگ 2022

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری: Zen 3| سوکت: AM4 | هسته ها/نخ ها: 16/32 | فرکانس پایه: 3.4 گیگاهرتز | فرکانس تقویت بالا: 4.9 گیگاهرتز | TDP: صد و پنج وات

چرا باید پردازنده AMD Ryzen 9 5950X را خریداری کنیم

دارای16 هسته و 32 نخ برتر

قابل اورکلاک شدن

فرکانس های افزایش بیشتر

قیمت مناسب برای هر هسته

بهره وری قدرت

PCIe جنرال 4.0

چرا نباید پردازنده AMD Ryzen 9 5950X را خریداری کنیم

فاقد سیستم خنک کننده

قیمت بالای نسل به نسل

فاقد گرافیک یکپارچه

قطعا AMD Ryzen 9 5950X بهترین سی پی یو گیمینیگ و رندرینگ است!  پردازنده های دسکتاپ سطح بالا مدتهاست که حداکثر عملکرد را ارائه می دهند, به شرطی که شما مایل به پرداخت هزینه باشید. جدا از MSRP های بالا, تراشه ها به مکان های گران قیمت نیاز دارند, مانند مادربردهای ضخیم و هزینه افزوده کنترل کننده های حافظه چهار کاناله به طور کامل. همچنین می توانید ویژگی های اجتناب ناپذیر دیگری را مانند کاهش عملکرد در برنامه ها و بازی های با رشته های سبک را اضافه کنید و هر کاربر مقرون به صرفه ای که می تواند از قدرت اسب بخار یک تراشه HEDT بهره مند شود ، فقط به پیشنهادات اصلی بسنده می کند.

AMD Ryzen 9 5950X, با 16 هسته و 32 نخ, ماموریت قبلی خود را در ارائه عملکرد کلاس HEDT به مادربردهای اصلی گسترش می دهد و سطح ورود را می کاهد هر چند از بهترین پردازنده های 2022 است. 5950X دارای برچسب قیمت حدودا بیست میلیون تومانی است, اما در مقایسه با پردازنده های رقیب HEDT که عملکرد یکسانی ندارند, مقرون به صرفه است.

بهترین سی پی یو گیمینگ و رندرینگ 2022 : معمولاً پردازنده های HEDT را برای علاقه مندان که فقط به بازی علاقه دارند توصیه نمی کنیم. گیمرها بهتر است توسط پردازنده های اصلی (با هسته کمتر و ساعت بیشتر) که اغلب سریعتر در بازی ها ارائه می شوند, توصیه شوند. Ryzen 9 5950X نیز در همین دسته قرار می گیرد – مدلهای کمتر 5000 سری AMD ارزش بهتری برای گیمرها دارند. با این حال, اگر دنبال یک تراشه و پلتفرم هستید که می تواند کارهای جدی را به سرعت انجام دهد, اما هنوز آنقدر زیرک باشد که بتواند گیم پلی با طراوت بالا را در پایان روز ارائه دهد ، Ryzen 9 5950X می تواند آن پردازنده ای باشد و همچنین می توان گفت که با هیچکدام از پردازنده های ماقبل خود قابل مقایسه نیست.

AMD Ryzen 7 5800X

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری: Zen 3| سوکت: AM4 | هسته ها / نخ ها: 8/16 | فرکانس پایه: 3.8 گیگاهرتز | فرکانس تقویت بالا: 4.7 گیگاهرتز | TDP: صد و پنج وات

چرا باید پردازنده AMD Ryzen 7 5800X را خریداری کنیم

عملکرد قوی بازی

عملکرد عالی تک و چند رشته ای

افزایش IPC ، افزایش فرکانس ها

بهره وری قدرت

قابل اورکلاک شدن

پشتیبانی از PCIe Gen4

سازگار با سری 400/500

چرا نباید پردازنده AMD Ryzen 7 5800X را خریداری کنیم

قیمت

فاقد سیستم خنک کننده

فاقد گرافیک یکپارچه

The Ryzen 7 5800X ترکیبی عالی از عملکرد بازی و برنامه را ارائه می دهد و از بهترین پردازنده های  2022 ,  اما نگرانی های اولیه ما در مورد تراشه بر نگرانی های مربوط به قیمت ناشی از کمبود برخی از ویژگی های آن متمرکز شده است. Ryzen 7 5800X به طور جدی نزدیک به یکماه است که وارد بازار شده و با قیمتی کمتر از قیمت رسمی حدودا 12 میلیون تومان به فروش می رسد. این کاهش تا حد زیادی به رفع نگرانی های قیمت ما کمک می کند.

Ryzen 7 5800X عملکرد بازی مشابه با Ryzen 5 5600X را ارائه می دهد. اگر هدف اصلی بازی شما بازی است, Ryzen 5 5600X ارزش بسیار بهتری دارد و بهترین انتخاب ما برای بازی ها به حساب آورده می شود. با این حال, اگر بیشتر به دنبال یک دستگاه همه کاره هستید که کمی قدرت بیشتری برای برنامه ها ارائه دهد, Ryzen 7 5800X تراشه مورد انتخاب شماست.

از بهترین پردازنده های 2022 ، این تراشه بسیار کمتر از 11700K مصرف می کند, در نتیجه نیازهای سیستم خنک کننده آن و توانایی اجرای تراشه بر روی مادربردهای ارزان قیمت تر است که نیازی به مدار قدرت کامل ندارند تا بتوان بهترین عملکرد را از 11700K استخراج کند. هر دوی این عوامل هزینه های کلی پلتفرم 5800X را کاهش می دهند. علاوه بر این, می توانید در آینده با مادربردهای سری 400 و 500, مدلهای 12 یا 16 هسته ای Ryzen 5000 را افزایش دهید.

AMD Ryzen 9 5900X

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری: Zen 3| سوکت: AM4 | هسته ها/نخ ها: 24/12 | فرکانس پایه: 3.7 گیگاهرتز | فرکانس تقویت بالا: 4.8 گیگاهرتز | TDP: شصت و پنج وات

چرا باید پردازنده AMD Ryzen 9 5900X را خریداری کنیم

پشتیبانی از PCIe 4.0

ضریب آنلاک

سازگار با مادربردهای سری 500

عملکرد بازی عالی

عملکرد عالی تک و چند رشته ای

چرا نباید پردازنده AMD Ryzen 9 5900X را خریداری کنیم

فاقد سیستم خنک کننده

قیمت بالای نسل به نسل

فاقد گرافیک یکپارچه

در مورد راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2022 برای بازی و رندرینگ باید بگوییم که اگر واقعاً نگران بهترین پردازنده گیمینگ و کارهای اصلی بهره وری هستید, باید از Ryzen 5 5600X استفاده کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما اگر به دنبال سریعترین تراشه بازی در بازار هستید و یا به فکر بازی استیریمینگ هستید, باید از AMD Ryzen 9 5900X استفاده کنید.

Ryzen 9 5900X 12 هسته ای 24 هسته ای با 3.7 گیگاهرتز و 4.8 گیگاهرتز تقویت شده است و از بهترین پردازنده های 2022 , اما ما در آزمایش خود آن را در 5.0 گیگاهرتز تنظیم کردیم. 5900X بهترین عملکرد بازی را ارائه می دهد – این تراشه بازی در بازار بی رقیب است, اما اگر تنها قصد دارید تا از این تراشه برای بازی استفاده کنید, کمی زیاده روی خواهید کرد. با این حال, اگر احساس می کنید در حجم کار با بهره وری نیاز به سرعت دارید, 12 هسته این تراشه به طرز عالیی این حجم کار را از بین می برد.

همچنین این تراشه از PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و قابلیت اوورکلاک شدن را در اختیار دارد. Ryzen 9 5900X به مادربردهای سری 500 و سری 400 موجود می رسد. شما باید سیستم خنک کننده شخصی خود را به همراه داشته باشید و هرچه بزرگتر بهتر – خنک کننده قطعاً بر عملکرد پردازنده های رده بالا Ryzen 5000 تأثیر می گذارد. 

اینتل Core i5-11400

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری: Lake Rocket| سوکت: LGA 1200 | هسته ها/نخ ها: 6/12 | فرکانس پایه: 2.6 گیگاهرتز | فرکانس تقویت بالا: 4.4 گیگاهرتز | TDP: شصت و پنج وات

چرا باید پردازنده اینتل Core i5-11400 را خریداری کنیم

عملکرد خوب بازی و برنامه

PCIe 4.0

سیستم خنک کننده

اورکلاک حافظه

چرا نباید پردازنده اینتل Core i5-11400 را خریداری کنیم

مصرف برق

از بهترین پردازنده های ارزان قیمت 2022 ، Core i5-11400 بهترین تراشه مقرون به صرفه و  از بهترین پردازنده های 2022 در بازار است, و این تا حد زیادی به این دلیل است که تنها تراشه رقیب AMD در قالب Ryzen 5 3600 دو ساله عرضه می شود که نمی تواند با 11400 مدرن تر رقابت کند. در بازی, Core i5-11400 حدودا پنج میلیون تومانی به Ryzen 5 3600 پیروز می شود که اغلب حدودا 5 میلیون تومان یا بیشتر به فروش می رسد. در واقع, می توانید Core i5-11400F بدون گرافیک را با 4 میلیون تومان خریداری کنید که با توجه به این سطح از عملکرد بازی, قیمت بالایی به حساب می آید. (به یاد داشته باشید, 11400F همانند مدل غیر F عمل می کند, اما QuickSync را از دست می دهید.)

در مجموع, Core i5-11400 ترکیبی بهتر از عملکرد را در مجموعه کامل آزمایشات برنامه ما ارائه می دهد. برتری بزرگ 11400 در کارهای تک رشته ای چشمگیر است و تنها نقص آن در کارهای رشته ای هنگامی رخ می دهد که با خنک کننده ای که در بالای آن قرار دارد ارائه شود. 11400 به طور تقریبی با 3600 در کارهای رزوه ای با سیستم خنک کننده بهتر حتی با محدودیت های قدرت بسیار مطابقت دارد, در حالی که حذف این محدودیت ها منجر به 11400 بدون اختلاف می شود.

Core i5-11400 از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می کند. علاوه بر این, مادربردهای سری, که بهترین جفت شدن را با این تراشه ایجاد می کنند, از اورکلاک حافظه و افزایش محدودیت های قدرت پشتیبانی می کنند, که هر دو سود قابل توجهی را با این تراشه به همراه می آورند. اگر از Core i5-11400 استفاده می کنید,باید مصرف برق بالاتر را نادیده بگیرید, به خصوص اگر محدودیت های برق را حذف کنید. سیستم خنک کننده اینتل نیز برای علاقه مندان تا حد زیادی بی ارزش است, بنابراین شما باید بدنبال سیستم خنک کننده بهتری باشید.

AMD Ryzen 3 3300X

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری: Zen 2| سوکت: AM4 | هسته/موضوع ها: 4/8 | فرکانس پایه: 3.8 گیگاهرتز | بالا بردن فرکانس: 4.3 گیگاهرتز | TDP: شصت و پنج وات

چرا باید پردازنده AMD Ryzen 3 3300X را خریداری کنیم

قیمت پایین عملکرد عالی بازی

 TIM یکپارچه

سقف اورکلاک

رابط PCIe 4.0

توان مصرفی

چرا نباید پردازنده AMD Ryzen 3 3300X را خریداری کنیم

فاقد سیستم خنک کننده

از بهترین پردازنده های 2022 ، Ryzen 3 3300X را به سختی می توان یافت به این دلیل که قیمت خوبی را در اختیار دارد. این تراشه سطح جدیدی از عملکرد را برای گیمرهای مقرون به صرفه با چهار هسته و هشت رشته باز می کند که می تواند کارت گرافیک های متوسط ​​را به حداکثر برساند. این پردازنده جدید دارای معماری Zen 2 است که با فرایند 7 نانومتری همراه شده است تا عملکرد را به ارتفاعات جدید برساند و در عین حال ویژگی های جدیدی را برای پردازنده های رده پایین مانند دسترسی به رابط سریع PCIe 4.0 ایجاد کند. چهار هسته 3300X با سرعت کلاک 3.8 گیگاهرتز افزایش می یابد و به 4.3 گیگاهرتز افزایش می یابد و عملکرد شگفت انگیزی را در برنامه های سبک مانند بازی ها ارائه می دهد.

AMD شامل یک سیستم خنک کننده Wraith Spire همراه با پردازنده است. با این وجود, ممکن است برای بازکردن عملکرد کامل, به خصوص در صورت اورکلاک کردن, تمایل به خرید سیستم خنک کننده ارزانتری داشته باشید. صحبت از آن این است که Ryzen 3 3300X می تواند با بالاترین فرکانس های اصلی که با پردازنده سری 3000 Ryzen دیده ایم اورکلاک کند, و این یک تراشه عالی برای علاقه مندان است. بر خلاف دیگر پردازنده های نسل فعلی Ryzen 3 AMD, شما باید این پردازنده را با GPU مجزا جفت کنید, اما قیمت پایین آن فضای بیشتری را برای بودجه بیشتر برای کارت گرافیک باز می گذارد.

هترین سی پی یو گیمینگ و رندرینگ 2022 : شما می توانید از موضوع ارزش استفاده کنید و این تراشه را در مادربردهای X470 موجود در مادربردهای B450 رها کنید, اما در ازای قیمت پایین تر, دسترسی به رابط PCIe 4.0 را از دست خواهید داد. بهتر از این, AMD مادربردهای جدید B550 خود را ارائه می دهد. این مادربردهای جدید از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند اما قیمت پایین تری را ارائه می دهند که برای این کلاس پردازنده مناسب تر است.

AMD Ryzen 5 5600G

راهنمای خرید بهترین پردازنده های 2021 برای بازی و رندرینگ

ویژگی ها و مشخصات

معماری: Zen 3| سوکت: AM4 | هسته ها/نخ ها: 6/12 | فرکانس پایه: 3.9 گیگاهرتز | فرکانس تقویت بالا: 4.4 گیگاهرتز | TDP:  شصت و پنج وات

چرا باید پردازنده AMD Ryzen 5 5600G را خریداری کنیم

نسبت قیمت به عملکرد کهکشانی آن

بهترین سی پی یو گیمینگ و رندرینگ 2022 با قیمت مناسب

هسته های پردازنده Zen 3

  1080p قابل قبول,  720p سالید

مصرف برق و راندمان عالی

سرپوش اورکلاک عالی

سیستم خنک کننده سازگار با برخی از مادربردهای AM4

چرا نباید پردازنده AMD Ryzen 5 5600G را خریداری کنیم

قابلیت اتصال به PCIe 3.0

از بهترین پردازنده های 2022 ، Ryzen 5 5600G در بدترین وضعیت کمبود GPU در تاریخ به بازار می آید, بنابراین بسیاری از کاربران این تراشه را ارتقا می دهند و تا بهبود قیمت GPU از گرافیک یکپارچه قوی آن برای بازی استفاده می کنند. Ryzen 5 5600G نیز با این حساب موافق است و به عنوان قهرمان جدید ارزش APU ها پا به عرصه می گذارد, که اینها تراشه هایی هستند که دارای گرافیک یکپارچه به اندازه کافی قوی هستند و در حالت کم تنظیمات کیفیت, نیازی به پردازنده گرافیکی مجزا برای بازی های سبک ندارند.

Ryzen 5 5600G با قیمت حدودا 7 میلیون تومانی, 96٪ عملکرد بازی را بر روی گرافیک یکپارچه نسبت به همتای گرانقیمت تر خود, یعنی Ryzen 7 5700G نه میلیون تومانی به شما می دهد. این آن را به بهترین APU با ارزش در بازار تبدیل می کند. تا زمانی که حاضر باشید از وضوح بالا و انتظارات خود دست بکشید, گرافیک Vega Ryzen 5 5600G عملکرد شگفت انگیزی خوبی را در بازی ارائه می دهد. گرافیک Vega 5600G نسبتاً عالی بازی های 1280×720 را در عناوین متعدد ارائه می دهد, اما گزینه ها در 1080p محدودتر می شوند. البته, می توانید با بازی 1080p کنار بیایید, اما باید تنظیمات وفاداری را با بیشتر عناوین به شدت محدود کنید.

Ryzen 5 5600G با هشت هسته و 16 رشته که در پایه 3.9 گیگاهرتز کار می کنند و تا 4.4 گیگاهرتز کار می کنند, عملکرد خوبی را برای قیمت خود در برنامه های استاندارد کامپیوتر دسکتاپ ارائه می دهد. این تراشه همچنین دارای یک سیستم خنک کننده Wraith Stealth است که ارزش آنرا بالا می برد و به مادربردهای سری 500 و سری 400 موجود می رسد,اگرچه پشتیبانی از دومی بر اساس فروشنده متفاوت خواهد بود.

منبع: TOMSHARDWARE.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید