راهنمای خرید بهترین اس اس دی (SSD) های اینترنال 2022

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

راهنمای خرید بهترین اس اس دی SSD های اینترنال 2022. اس اس دی هایی همچون سامسونگ, اینتل و غیره و قیمت, ویژگی ها و مشخصات آنها. کدام اس اس دی را بخریم؟ چقدر هزینه کنیم و چه مارک SSD از همه بهتر است؟

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2022

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

در مورد راهنمای خرید بهترین اس اس دی SSD های اینترنال 2021 باید بگوییم که اگر قصد دارید تا بهترین کامپیوتر یا لپ تاپ مخصوص بازی یا حتی یک دستگاه بهره وری سریع داشته باشید یافتن بهترین SSD یا درایو سالید برای سیستم و نیازهای خاص شما بسیار مهم است. یک درایو کند اغلب منجر به یک مشکل بزرگ می شود و پردازنده شما را مجبور می کند (حتی اگر یکی از بهترین CPU ها باشد) چرخه های ساعت را هدر دهد و دیتا را خرد می کند. برای سرعت بخشیدن به نوشتن و خواندن, نیاز به اس اس دی سریع دارید. برای فهمیدن اینکه کدام اس اس دی بهترین است, ما سالانه ده ها درایو را آزمایش می کنیم و بهترین درایوها را در اینجا به شما ارائه می دهیم.

ما همچنین چند SSD برای ترسیم سکه های چیا اضافه کرده ایم. در انتهای مقاله, هم یک پیشنهاد برتر و هم ارزش را همراه با توصیف بهترین ویژگی ها برای خرید هنگام خرید اس اس دی مصرف کننده مخصوص ایجاد قطعات چیا, خواهید دید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد خرید بهترین سیستم گیمینگبررسی بهترین لپ تاپ های بازی و گیمینگ و بهترین کارت گرافیک ارزان قیمت 1400 مشاهده کنید.

خرید بهترین اس اس دی SSD اینترنال

درایوهایی مانند Falcon M.2 آی دیتا و اینتل 665p درایوهای اصلی را بر روی رابط SATA کندتر (که در ابتدا برای هارد دیسک ها طراحی شده بود) کاهش می دهند, اما نباید انتظار داشته باشیم که در آینده نزدیک شاهد پایان درایوهای SATA باشیم. شرکت ها هنوز کارهای جدیدی را با SATA انجام می دهند, مانند درایو 15.3 ترابایتی Team Group. درایوهای SATA موجود باید همچنان مقرون به صرفه باشند تا حداقل در قیمت رقابت کنند, اما آنها نمی توانند امیدوار باشند که درایوهای جدیدتر NVMe را در زمینه عملکرد حفظ کنند.

 در مورد راهنمای خرید بهترین اس اس دی SSD های اینترنال 2021 باید بگوییم که اس اس دی های پرسرعت PCIe 4.0 M.2 مورد محبوبیت قرار گرفته اند و احتمالاً اکنون که اینتل سرانجام به حزب پشتیبانی PCIe 4.0 با پردازنده های Z590 و نسل 11th Rocket Lake پیوست, رایج تر خواهد شد. این درایوها سرعت پی در پی را به طرز چشمگیری افزایش می دهند (به لطف دو برابر پهنای باند گذرگاه PCIe), و آنها را به بهترین اس اس دی برای کسانی که به سریعترین سرعت ممکن نیاز دارند تبدیل می کند. بعنوان مثال, سامسونگ 980 PRO می تواند به ترتیب با سرعت 7000 و 5000 مگابیت بر ثانیه بخواند و بنویسد و بر اساس کنترلر نسل دوم Phison درایوهایی با سرعت متوالی 7،400 / 7000 مگابیت بر ثانیه درایو می کند.

اما برای استفاده از این سرعت امروز, شما نیاز به مادربرد X570 یا برد B550 در سمت AMD یا مادربرد جدید Z590 اینتل دارید.

با توجه به همه اینها, به خاطر داشته باشید که از بسیاری جهات, فراتر از اشکال آشکار در عملکرد متوالی, کاربران ممکن است مزایای بیشتری از این درایوهای سریعتر در برنامه های معمولی مانند بازی یا کار سب داشته باشند. به طور طبیعی ، انتقال فایل و سایر حجم کار ، مانند ویرایش ویدئو یا بارهای سنگین تر ، سود خواهد برد. این بستگی به میزان استفاده شما از درایو دارد.

در حال حاضر, ممکن است زمان خوبی برای خرید ارتقاء SSD باشد که به تعویق انداخته اید. از آنجا که یک ارز رمزنگاری شده جدید به نام چیا که شامل قطعات “کشت” در هارد دیسک ها است ، نه “استخراج” در GPU ها ، اخیراً معامله شده است و قبلاً به کمبود محرک و افزایش قیمت در آسیا و جاهای دیگر اشاره کرده است. اگر ارزش سکه چیا همچنان رو به افزایش باشد ، ما به زودی با کمبود ذخیره سازی یا حداقل افزایش چشمگیر قیمت ها به دلیل افزایش شدید تقاضا روبرو خواهیم شد. تقاضای Chia برای درایوها ، حداقل از نظر ذخیره سازی SSD، در ماه گذشته سرد شده است, اما ظهور جدید تجمیع می تواند علاقه را دوباره برانگیزد.

راهکارهای خرید سریع

 در مورد راهنمای خرید بهترین SSD اینترنال 2021 باید بگوییم که زمانیکه قصد خرید یک هارد SSD را دارید, نکات زیر را در نظر داشته باشید:

رابط سازگار (M.2 PCIe ، SATA ، کارت افزودنی) را انتخاب کنید: به دفترچه راهنمای کاربر یا پایگاه داده ای مانند Crucial Memory Finder نگاه کنید تا مشخص شود که کدام نوع SSD رایانه شما پشتیبانی می کند.

512 گیگابایت تا 1 ترابایت: برای تهیه SSD کوچکتر از 256 گیگابایت خود را خسته نکنید. اگر بودجه کمی دارید, 512 گیگابایت تعادل خوبی بین قیمت و ظرفیت ارائه می دهد. درایوهای 1 ترابایتی به طور قابل توجهی ارزان تر می شوند و درایوهای 2 ترابایتی در حال حاضر مقرون به صرفه تر از همیشه هستند.

SATA کندتر است: SATA سریعتر از M.2 PCIe یا کارت افزودنی PCIe نیست, اما اکثر کامپیوترهای دسکتاپ و بسیاری از لپ تاپ ها می توانند از درایوهای SATA 2.5 اینچی استفاده کنند و کارهای روزمره زیادی را انجام دهند, با این حال کاربران متوجه تفاوت بین درایو SATA خوب اخیر و مدل PCIe سریعتر نمی شوند.

بهترین هاردهای SSD که می توانید خریداری کنید

1. سامسونگ 980 Pro

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت:250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.3c

خواندن / نوشتن ضروری: 7000 مگابیت بر ثانیه / 5000 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر تا 1200 ترابایت

چرا باید هارد SSD سامسونگ 980 Pro را خریداری کنیم
  • عملکرد بی نظیر PCIe Gen4
  • رمزگذاری AES 256 بیتی
  • PCB سیاه
  • بسته نرم افزاری
  • 5 سال گارانتی
چرا نباید هارد SSD سامسونگ 980 Pro را خریداری کنیم
  •  ریتینگ دوام متوسط
  •  گران قیمت

اگر بدنبال بهترین هارد SSD اینترنال هستید, سامسونگ 980 Pro بهترین انتخاب است. سامسونگ با کنترلر SSD Elpis 8nm PCIe 4.0 x4 NVMe SSD خود با سریعترین V-NAND شرکت جفت می شود تا عملکرد خارق العاده ای را ارائه دهد.

سامسونگ 980 Pro حداکثر تا 7/5 گیگابیت بر ثانیه از توان عمل می کند و بیش از 1 میلیون IOPS خواندن/نوشتن تصادفی را حفظ می کند و این اس اس دی را تبدیل به ریسپانسیوترین و یا واکنشگراترین اس اس دی می کند. این درایو دارای تمام ویژگی هایی است که می توانید از SSD NVMe رده بالا بخواهید و درایو مناسبی برای هر کسی است که بهترین ها را می خواهد.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 5 میلیون تومان

2. WD Black SN850

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.4

خواندن / نوشتن متوالی: 7،000 مگابیت بر ثانیه / 5،300 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر تا 1200 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی SSD اینترنال WD Black SN850 را خریداری کنیم
  • عملکرد عالی
  • حافظه پنهان SLC پویا
  • Black PBC
  • بسته نرم افزاری
  • 5 سال گارانتی
چرا نباید هارد SSD WD Black SN850 را خریداری کنیم
  • در زمان لود کردن زیاد داغ می شود
  • مصرف زیاد انرژی بیکار روی تست بنچمارک دسکتاپ
  • AES 256 بیت رمزگذاری پشتیبانی نمی شود

با عملکرد تصادفی بسیار سریعتر ، مشخصات نوشتاری سازگارتر و بازدهی بالاتر, 980 PRO سامسونگ عنوان بهترین گزینه ما را برای نسل بعدی PCIe 4.0 x4 NVMe به دست آورد, اما WD’s Black SN850 بعنوان یک اس اس دی درجه یک ساخته شده است. بسته به قیمت آنها, در انتخاب هیچ کدام برای بازی سطح بالا یا ساخت ایستگاه کاری خود اشتباه نخواهید کرد.

WD’s Black SN850 با کنترلر SSD جدید 16 نانومتری WD Black G2 PCIe 4.0 x4 NVMe 1.4 SSD, پیشرفت قابل ملاحظه ای در معماری اس اس دی شرکت نشان می دهد. WDs Black SN850 می تواند سرعت 7/5.3 گیگابیت بر ثانیه را حفظ کند و عملکرد تصادفی بسیار واکنشگرا را ارائه دهد و این اس اس دی را قادر به این سازد تا در گزینه های ما ارائه شود . همچنین, بر خلاف سامسونگ 980 Pro, WD Black SN850 فاقد رمزگذاری AES 256 بیتی است.

قیمت:بسته به ظرفیت, تا 8 میلیون تومان

درایوهای M.2 PCIe NVMe

 در مورد راهنمای خرید بهترین SSD های اینترنال 2021 باید بگوییم که این درایوهای کوچک و مستطیل شکل شبیه حافظه RAM هستند, اما کوچکتر هستند. آنها معمولاً 80 میلی متر طول و 22 میلی متر عرض دارند, اندازه 2280 توصیف می شود, اما برخی از آنها ممکن است کوتاه تر یا طولانی تر باشند, بنابراین مطمئن شوید که یکی را با اسلات خود مطابقت دارید. شما می توانید درایوهای M.2 دریافت کنید که از SATA پشتیبانی می کنند, اما اکثر کامپیوتر های دسکتاپ و لپ تاپ های با اسلات M.2 از استاندارد سریعتر PCIe NVMe پشتیبانی می کنند.

3. Crucial P5 Plus

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت, 1 ترابایت و 2 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.4

خواندن / نوشتن متوالی: حداکثر تا 6،600 مگابیت بر ثانیه / 5000 مگابیت بر ثانیه

گارانتی /دوام: 5 سال / حداکثر تا 1200 ترابایت

چرا باید هارد SSD Crucial P5 Plus را خریداری کنیم
  • قیمت بالا
  • رمزگذاری AES 256 بیتی مبتنی بر سخت افزار
  • زیبایی شناسی سیاه شده
  • 5 سال گارانتی
  • مجموعه نرم افزاری
چرا نباید هارد اس اس دی SSD اینترنال Crucial P5 Plus را خریداری کنیم
  • عملکرد نوشتاری پایدار بدون تأثیر
  • مصرف برق زیاد بیکار
  • کارایی کمتر از متوسط ​​تحت بار

Crucial P5 Plus تکامل P5 با تمرکز بر بهبود عملکرد است, به ویژه در مواردی که P5 اصلی ما را ناامید می کند. Crucial’s P5 Plus که برای گیمرها و متخصصان خلاق که می خواهند زمان بارگذاری سریعتر و گردش کار کارآمدتری داشته باشند ساخته شده است, یک SSD سالید PCIe 4.0 x4 است که برای مجموعه ویژگی های آن قیمت مناسبی دارد.

اگرچه ارزش P5 Plus بیشتر از عملکرد یکنواخت است, اما ثابت کرد که می تواند در اکثر برنامه ها بهترین عملکرد را داشته باشد. این نرم افزار دارای تعدادی الگوریتم تخصصی برای حفاظت از داده ها و رمزگذاری مبتنی بر سخت افزار, OPAL 2.0 سازگار با AES 256 بیتی برای امنیت داده ها است. اگر نمی توانید سامسونگ 980 Pro یا WD_Black SN850 را خریداری کنید, P5 Plus یک جایگزین قوی است که باید مورد توجه شما قرار گیرد.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 8 میلیون تومان

4. Sabrent Rocket 4 Plus

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 1 ترابایت, 2 ترابایت, 4 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.4

خواندن / نوشتن متوالی: 7،200 مگابیت بر ثانیه / 6،900 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال (با ثبت نام) / حداکثر تا 2800 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی Sabrent Rocket 4 Plus را خریداری کنیم
  • عملکرد سریع متوالی
  • قیمت رقابتی
  • کَش دینامیک بزرگ و سازگار
  • طراحی جذاب
چرا نباید هارد اس اس دی Sabrent Rocket 4 Plus را خریداری کنیم
  • 1 سال گارانتی بدون ثبت 
  • به اندازه Samsung / WD واکنشگرا یا کارآمد نیست
  • دارای رمزگذاری AES 256 بیتی
  • سرعت نوشتن پس از پر کردن حافظه پنهان

هارد SSD اینترنال Sabrent Rocket 4 Plus با استفاده از کنترلر SSD Phison PS5018-E18 PCIe 4.0 x4 NVMe SSD و فلش Micron 96L TLC, دارای سخت افزار جدی است که باعث می شود رکورد سرعت نوشتن در آزمایش ما رازیاد کند, نه تنها با PCB مشکی آن و مطابقت با PCB مشکی و پخش کننده حرارت با رنگ مسی سریع است، بلکه یک M.2 بسیار جذاب است. با قیمتی که هم WD و هم سامسونگ را پایین می آورد, برای کسانی که به دنبال صرفه جویی در پول هستند ارزش زیادی دارد, اما با این وجود, این عملکرد واکنشگرای PCIe 4.0 را بدست می آورند. علاوه بر این, برخلاف WD و سامسونگ, دارای ظرفیت 4 ترابایتی بزرگ است. اما به خاطر داشته باشید که در قیمت پایین آن فاقد رمزنگاری سخت افزاری AES 256 بیتی است و دارای 1 سال ضمانت بدون ثبت در 90 روز است.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 30 میلیون تومان

5. SK hynix Gold P31

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت, 1 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.3

خواندن / نوشتن متوالی: 3500 مگابیت بر ثانیه / 3200 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر 750 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی SK hynix Gold P31 را خریداری کنیم
  • عملکرد درجه یک
  • کارایی بی سابقه
  • رمزگذاری AES 256 بیتی
چرا نباید هارد اس اس دی SK hynix Gold P31 را خریداری کنیم
  • ظرفیت زیر یک ترابایت

SK hynix Gold P31 بازار را به عنوان اولین محصول اس اس دی در دست می گیرد که با فلاش NAND 128L عرضه می شود. با جدیدترین NAND SK hynix به تراکم کمی باورنکردنی ، Gold P31 با قیمت بسیار پایینی به بازار می آید. Gold P31 به ترتیب با 75 دلار و 135 دلار برای مدلهای 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی ارزش فوق العاده ای دارد که شما را مجبور می کند در مورد هزینه این 25 تا 50 دلار اضافی برای سامسونگ 970 EVO Plus فکر کنید.

SK hynix Gold P31 برای کسانی که به دنبال افزایش حافظه لپ تاپ خود هستند نه تنها برای افزایش ظرفیت بلکه برای افزایش عمر باتری بسیار مناسب است. در حالی که SX8200 Pro Adata در مقایسه با Gold P31 عملکرد خوبی در بنچمارک دارد, اما SK hynix بسیار کارآمدتر است که منجر به جلسات طولانی تر بدون شارژ می شود. اما در حالی که Adata برای کامپیوترهای دسکتاپ بهتر است و SK hynix برای لپ تاپ ها مناسب است, عملکرد نوشتن بسیار قوی Gold P31 و کارایی فوق العاده بالا آن را برای بسیاری از کاربران انتخابی مناسب تر می کند.

کاربران لپ تاپ که به بیش از یک ترابایت ذخیره سازی نیاز ندارند و عمر باتری را در اولویت قرار می دهند, قطعاً باید SK hynix Gold P31 جدید را در بالای لیست درایو خود قرار دهند.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 5 میلیون تومان

6. سامسونگ 970 EVO Plus

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.3

خواندن / نوشتن متوالی: 3500 مگابیت بر ثانیه / 3200 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر تا 1200 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی سامسونگ 970 EVO Plus را خریداری کنیم
  • عملکرد سالید
  • PCB سیاه
  • بسته نرم افزاری عالی
چرا نباید هارد اس اس دی سامسونگ 970 EVO Plus را خریداری کنیم
  • می توان از بهینه سازی کارایی بیشتر استفاده کرد

یکی از بهترین SSD اینترنال های بازار. ما کاملاً تحت تأثیر سامسونگ 970 EVO Plus قرار گرفته ایم. مانند WD Black SN750, درایو سامسونگ از همان کنترلر قبلی استفاده می کند. اما سامسونگ به جای آنکه با همان فلش آن را تازه کند, تصمیم گرفت با فلش جدید 9x لایه خود کمی اوضاع را تغییر دهد. همانطور که فلش در بالاترین سطح قرار گرفته است, عملکرد آن نیز متقاعبا به بالاترین حد خود می رسد. درایو حاصله دقیقاً همان چیزی است که از نام آن می آید: یک Plus بزرگ. سامسونگ 970 EVO Plus به عنوان اولین اس اس دی خرده فروشی که با آخرین فلش 9x سامسونگ وارد بازار شد, عملکردی مشابه 970 EVO و بعلاوه بیشتر دارد. این درایو به طور مداوم ثابت کرد که برخی از قوی ترین عملکرد نوشتن در بازار را دارد و می تواند بارهای سخت را تحمل کند. این دستگاه حتی در چند آزمایش 970 PRO خود سامسونگ را شکست داد, که با در نظر گرفتن اسلات های PRO به دوام کار سامسونگ برای برنامه های کلاس ایستگاه کاری, بسیار خوب است.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 5 میلیون تومان

7. Crucial P5 M.2 NVMe SSD

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت و 2 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.3

خواندن / نوشتن ضروری: 3،400 مگابیت بر ثانیه / 3000 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر تا 1200 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی SSD اینترنال Crucial P5 M.2 NVMe  را خریداری کنیم
  • قیمت رقابتی
  • رمزگذاری AES 256 بیتی مبتنی بر سخت افزار
  • زیبایی خاص
  • 5 سال گارانتی
  • مجموعه نرم افزاری
چرا نباید هارد SSD Crucial P5 M.2 NVMe SSD را خریداری کنیم
  • داغ می شود
  • به اندازه SK hynix یا سامسونگ کارآمد نیست

 در مورد راهنمای خرید بهترین اس اس دی SSD های اینترنال 2021 باید بگوییم که Crucial’s P5 یک اس اس دی اصلی PCIe 3.0 x4 M.2 NVMe است که دارای مهندسی زیادی در طراحی آن با کنترلر شش هسته ای NVMe داخلی Micron و برخی از آخرین فلش TLC 96L موجود است, اما در نهایت, این شرکت برای جلب خرید آن, روی ارزش آن سرمایه گذاری کرده است. اگرچه به اندازه جدیدترین اس اس دی های Gen4 موجود در بازار به سرعت از بین نمی رود و در زیر لودهای سنگین می تواند بسیار داغ شود, اما P5 هنوز هم همانطور که هست ارزش خود را حفظ می کند.

P5 Crucial قادر است سرعت خواندن و نوشتن متوالی تا 3.4/3 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد, با زیبایی تیره آن بسیار عالی به نظر می رسد و در ضریب باریک و یک طرفه M.2 برای سازگاری گسترده ارائه می شود. همچنین دارای 5 سال ضمانت استاندارد و متوسط ​​دوام, همراه با برخی از نرم افزارهای افزودن ارزش به عنوان پاداش است. حتی دارای رمزگذاری AES 256 بیتی سخت افزاری است که شکایت OPAL است. اما بهتر از همه, در زمان های اخیر حتی مقرون به صرفه تر از همیشه شده است. گیمر, خریدار یا فقط کاربر کامپیوتر شخصی شما که به دنبال ارتقاء فضای ذخیره سازی هستند, Crucial P5 قیمت مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد و برای کسانی که به دنبال اس اس دی مقرون به صرفه هستند گزینه مناسبی است.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 9 میلیون تومان

8. Patriot Viper VPR100

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 256 گیگابایت, 512 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 دوطرفه با سینک حرارتی

رابط انتقال/پروتکل: PCIe 3.0 x4/NVMe 1.3

خواندن/نوشتن: 3،300 مگابیت بر ثانیه/2900 مگابیت بر ثانیه

گارانتی/دوام: 5 سال/1600 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی Patriot Viper VPR100 را خریداری کنیم
  • عملکرد محکم و استقامت پیشرو در کلاس
  • نورپردازی جذاب RGB و  سینک حرارتی
  • دارای ظرفیت حداکثر 2 ترابایت
چرا نباید هارد اس اس دی Patriot Viper VPR100 را خریداری کنیم
  • حافظه ذخیره سازی کوچک
  • برخی تنظیمات نور ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد
  • بدون جعبه ابزار SSD یا نرم افزار شبیه سازی

وقتی برای اولین بار به Viper VPR100 نگاهی انداختیم, کمی نگران عملکرد آن بودیم. نه تنها از اس اس دی های مبتنی بر Phison E12 پایین تر بود, بلکه شرکت اعلام می کند که در تنظیمات مختلف RGB عملکرد کندتری دارد. اما هنگامی که ما آن را با تنظیمات مختلف نورپردازی مرور کردیم, درایو هیچ مشکلی را در بستر آزمایش ASRock X570 Taichi ما نشان نداد. در حقیقت, حتی در مواقعی که روشنایی پیش فرض فعال شده بود, از MyDigitalSSD BPX Pro بهتر عمل کرد و از مشخصات رتبه بندی شده آن پیشی گرفت.

محافظ حرارتی یکپارچه نه تنها کمی به زیبایی Viper VPR100 می افزاید, بلکه اس اس دی را در هر بار کاری خنک نگه می دارد. LED ها نیز هیچگونه خروجی گرمای قابل توجهی را اضافه نکرده اند. بنابراین, مهم نیست که سبک شما چیست, مجبور نخواهید بود در انتخاب خود مشکلی داشته باشید. اگر در حال ساختن یک دستگاه RGB یا یک سیستم بازی جدید هستید که می خواهید آنذا مجهزتر کنید, Viper VPR100 قطعاً همه چیز را روشن می کند.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 5 میلیون تومان

9. Sabrent Rocket Q بهترین SSD اینترنال 2021

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت, 4 ترابایت, 8 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280

رابط /پروتکل انتقال دو طرفه: PCIe 3.0 x4 /NVMe 1.3

خواندن /نوشتن: 3،300 مگابیت بر ثانیه /2900 مگابیت بر ثانیه

گارانتی /دوام: 5 سال (با ثبت) / حداکثر تا 1800 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی Sabrent Rocket Q  را خریداری کنیم
  • اس اس دی با بالاترین ظرفیت M.2 موجود است
  • عملکرد و کارآیی رقابتی
  • پشتیبانی نرم افزاری
  • تا پنج سال گارانتی
چرا نباید هارد اس اس دی Sabrent Rocket Q  را خریداری کنیم
  • گران قیمت
  • سرعت نوشتن پس از پر کردن حافظه پنهان
  • استقامت کم در هر GB نسبت به TLC
  • قطع گاز بدون خنک کننده

سوکت 8 ترابایت Rocket Q به عنوان اس اس دی با بالاترین ظرفیت M.2 NVMe در صنعت جای می گیرد. این هیولا به اندازه یک پینت بهترین گزینه برای ذخیره کننده اطلاعات در حال حرکت است. درایو فقط بااس اس دی باریک M.2 ظرفیت را به بالاترین حد خود نمی رساند. همچنین به لطف کنترلر جدید Phison E12S و فلش QLC 96 لایه, عملکرد و کارایی فوق العاده ای را تحت تأثیر قرار می دهد.

فلش QLC نقاط ضعف خود را دارد, مانند دوام کمتر و عملکرد نوشتاری کندتر پس از پر شدن حافظه ذخیره SLC در هنگام انتقال فایل های بزرگ, اما کنترل کننده Phison E12S کمک می کند تا Rocket Q را به سریعترین عملکردی که از درایو QLC دیده ایم, سوق دهد.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 7 میلیون تومان

10. سامسونگ 980

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.4

خواندن / نوشتن متوالی: حداکثر تا 3500 مگابیت بر ثانیه / 3000 مگابیت بر ثانیه

گارانتی /دوام: 5 سال / حداکثر 600 ترابایت

چرا باید هارد SSDسامسونگ 980  را خریداری کنیم
  • عملکرد عالی
  • طراحی جذاب
  • رمزگذاری سخت افزاری AES 256 بیتی
  • مجموعه نرم افزاری
  • 980 استقامت حرفه ای و 5 سال گارانتی
چرا نباید هارد اس اس دی سامسونگ 980  را خریداری کنیم
  • ظرفیت فقط تا 1 ترابایت
  • پس از پر شدن حافظه SLC ، سرعت نوشتن کند می شود

980 سامسونگ یک SSD ارزان M.2 است که فاقد DRAM است, اما سریعترین فلش شرکت را تا به حال بسته بندی کرده است. در حالی که توسط رابط PCIe 3.0 x4 بسته شده است, ممکن است 980 سامسونگ به اندازه هیولای سریع Gen4 که 980 Pro است سریع عمل نکند, اما به دلیل طراحی بهینه آن هنوز یک اس اس دی M.2 NVMe بدون DRAM است. اس اس دی بدون DRAM عملکرد موثری دارد, با بسیاری از بهترین اس اس دی های نسل سوم PCIe همگام است و هنوز دارای رتبه استقامت قابل قبولی است. عملکرد نوشتاری پایدار ممکن است به اندازه WD Blue SN550 قوی نباشد, اما با کش (cache) بیش از 13 برابر بزرگتر, 980 سامسونگ نباید به سرعت کندتر از سرعتهای رایج کاهش یابد و باید تجربه کاربری واکنشگراتری را ارائه دهد.

11. WD Blue SN550

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 3.1 x4 / NVMe 1.3

خواندن / نوشتن متوالی: 2،400 مگابیت بر ثانیه / 1750 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر 600 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی WD Blue SN550 را خریداری کنیم
  • عملکرد رقابتی
  • مقرون به صرفه و کارآمد
  • 5 سال گارانتی
چرا نباید هارد اس اس دی WD Blue SN550 را خریداری کنیم
  • حداکثر ظرفیت 1 ترابایت
  • حافظه پنهان SLC کوچک
  • بهینه سازی قدرت در کامپیوترهای دسکتاپ می تواند بهتر باشد

درایو Blue با شکل ظاهری یک طرفه, همچنین جمع و جور و باریک برای هر برنامه M.2 2280 است. و با متوسط ​​مصرف پایین و حداکثر توان تنظیم شده, WD Blue SN550 نیز اگر به دنبال چیزی هستید که قصد دارید تا آنرا سریع انتخاب کنید, به خوبی با یک آداپتور NVMe خارجی جفت می شود. SN550 یک تجربه واکنشگرا را ارائه می دهد و یک اس اس دی با کیفیت است که توسط هزاران آزمایش اعتبار سنجی پشتیبانی می شود. Blue SN550 با ضمانت پنج ساله و دوام زیاد, ارزش توجه دارد – حتی اگر هزینه کم اولویت اصلی شما نباشد.

WD’s Blue SN550 یکی از سازگارترین اس اس دی های ارزان قیمت NVMe موجود است. حتی اگر حافظه ذخیره سازی SLC کوچکی داشته باشد, اما هنگامی که آن را با نوشتن های سنگین چک می کنید, کندترین عملکرد آن همچنان قابل قبول خواهد بود. در آزمایش ما از مدل 1 ترابایتی, حتی سریعتر از برنامه های کاربردی و بیشتر حجم کار مصرف کنندگان نسبت به WD Black SN750 پاسخ می دهد, از جمله بارگیری بازی های مورد علاقه شما.

قیمت: در حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان

SATA Drives

شما می توانید یک درایو SATA را در ضریب M.2 تهیه کنید, اما اکثر درایوهای SATA مدل های 2.5 اینچی هستند که به آنها اجازه می دهد در همان محفظه هایی قرار گیرند که هارد دیسک های لپ تاپ را در خود جای داده اند. درایوهای SATA ارزان ترین و همچنان محبوب ترین هستند.

12. سامسونگ 870 EVO

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت, 4 ترابایت

شکل ظاهری: 2.5 اینچ 7 میلی متر

رابط انتقال / پروتکل: SATA 6 گیگابیت بر ثانیه / AHC

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر 2400 TBW

چرا باید هارد SSD سامسونگ 870 EVO را خریداری کنیم
  • معماری قابل اعتماد و واکنشگرا
  • زیبایی شناسی جذاب
  • رمزگذاری AES 256 بیتی
  • ظرفیت تا 4 ترابایت
  • 5 سال گارانتی
  • مجموعه نرم افزاری
چرا نباید هارد اس اس دی سامسونگ 870 EVO را خریداری کنیم
  • قیمت بالا

سامسونگ همچنان به ما نشان می دهد که دارای بهترین اس اس دی SSD های اینترنال SATA در بازار است. 870 EVO با پیروی از عملکرد برتر, بهره وری قدرت عالی و تمام ویژگی هایی که می توانید از اس اس دی SATA  بخواهید, در راه جای مدل قبلی خود قرار دارد. اگرچه به اندازه مدل های PRO مقاوم نیست, اما 870 EVO از استقامت کافی برای اکثر کاربران برخوردار است. صرف نظر از اینکه شما یک باگیمر و یا یک طرفدار هستید, با ظرفیت بالا تا 4 ترابایت در دسترس, تقریباً برای هر نیازی ظرفیت وجود دارد. برای اس اس دی SATA بهتر نیازی نیست بیشتر به دنبال آن باشید – این بهترین انتخاب شما است.

قیمت: بسته به ظرفیت, از سه میلیون تا 21 میلیون تومان

13. Crucial MX500

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 250 گیگابایت, 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت

شکل ظاهری: 2.5 اینچ 7 میلی متر

رابط انتقال / پروتکل: SATA 3 / AHC

خواندن / نوشتن ضروری: حداکثر تا 560 مگابیت بر ثانیه / 510 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر تا 700 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی Crucial MX500 را خریداری کنیم
  • عملکرد جریان اصلی
  • قیمت رقابتی
  • جعبه ابزار SSD و نرم افزار شبیه سازی موجود است
  • حفاظت از خرابی برق میزبان • رمزگذاری سخت افزار AES-256
  • پشتیبانی TCG Opal 2.0 SED
چرا نباید هارد اس اس دی Crucial MX500 را خریداری کنیم
  • ظرفیت های کوچکتر کمی کندتر از بزرگتر است
  • طرح می تواند از تغییر قبل استفاده کند

اگر نمی خواهید با NVMe پول زیادی بپردازید اما همچنان عملکرد SATA قوی می خواهید, MX500 یک انتخاب عالی است. به عنوان جایگزینی برای سامسونگ 860 EVO, عملکرد مشابهی را ارائه می دهد و دارای سابقه قابل اعتماد است. MX500 که معمولاً قیمت فروش دارد, در هر ظرفیتی که نیاز داشته باشید یک ارزش برتر است.

بسته به ظرفیت از یک میلیون پانصد با بالا

14.سامسونگ 860 PRO

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 256 گیگابایت, 512 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت, 4 ترابایت

شکل ظاهری: 2.5 اینچ 7 میلی متر

رابط انتقال / پروتکل: SATA 3 / AHC

چرا باید هارد اس اس دی Crucial MX500 را خریداری کنیم
  • بالاترین عملکرد SATA برای حجم کاری پایدار
  • استقامت بالا
  • عملکرد مداوم
  • SSD Toolbox و نرم افزار شبیه سازی شامل TCG Opal ، پشتیبانی از رمزگذاری eDrive
چرا نباید هارد اس اس دی Crucial MX500 را خریداری کنیم
  • قیمتی بسیار بالا

آیا با رابط SATA محدود شده اید, اما هنوز به بالاترین استقامت و عملکرد مطلوب نیاز دارید؟ به عنوان اوج عملکرد SATA در داخل و خارج, 860 PRO سامسونگ سک اس اس دی مناسب برای خرید است.

همانند سامسونگ 970 PRO ، 860 PRO از 64L MLC V-NAND سامسونگ استفاده می کند, که به ارتقاء آن در صدر جدول در معیارهای ارزیابی ما کمک می کند و برخی از ارقام استقامتی باورنکردنی را ایجاد می کند. شما می توانید ظرفیت هایی تا 4 ترابایت دریافت کنید و ارقام استقامتی می توانند تا 4800 ترابایت باشند. اما با قیمت هایی که سه برابر بیشتر از SATA اس اس دی معمولی شما است, 860 PRO عمدتا برای بیزینس هایی با قیمت بالا است.

قیمت: بسته به ظرفیت, از سه میلیون تومان به بالا

اس اس دی های کارت اضافی

این درایوها مانند کارت های گرافیک یا کارت های صدا کارت های اضافی هستند, بنابراین فقط با کامپیوترهای دسکتاپ با اسلات اضافی PCIe 3.0 x4 ، x8 یا x16 کار می کنند. با این حال, به این علت که شکل ظاهری آنها بزرگتر است, جایی برای تراشه های بیشتر و خنک کننده بهتر دارند, که باعث می شود آنها تبدیل به سریعترین درایوها شوند.

15. اینتل Optane SSD DC P5800X

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 400 گیگابایت, 800 گیگابایت, 1.6 ترابایت

شکل ظاهری: U.2 15 میلی متر

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.3d

خواندن / نوشتن متوالی: 7،200 مگابیت بر ثانیه / 6،200 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / تا 292 PBW

چرا باید هارد SSD اینتل Optane SSD DC P5800X را خریداری کنیم
  • عملکرد PCIe 4.0
  • رتبه بندی استقامت فوق العاده بالا
  • پشتیبانی از رمزگذاری AES 256 بیتی
  • 5 سال گارانتی
  • پشتیبانی نرم افزاری
چرا نباید هارد اس اس دی اینتل Optane SSD DC P5800X را خریداری کنیم
  • راندمان پایین
  • هزینه بالا برای هر گیگابایت
  • ظرفیت محدود

 در مورد راهنمای خرید بهترین اس اس دی SSD های اینترنال 2021 باید بگوییم که با استفاده از یکی از برترین گزینه های M.2 ما برای استفاده از ایستگاه کار می توانید از پس این کار برآیید, اما دستگاه های فلش دارای قابلیت های نسبتاً محدودی در حجم کاری مختلط هستند, بنابراین هنوز می توانند طاقت فرسا ترین حجم کار را با مشکل مواجه کنند.کسانی که نمی خواهند با این مشکل کنار بیایند, فضای ذخیره سازی را به عنوان یک گلوگاه بالقوه حذف می کنند, پس Optane SSD DC P5800X اینتل برای شما مناسب است. این یک طراحی U.2 است, بنابراین شما می توانید آن را در اکثر ایستگاه های کاری سوار بر یک حامل U.2-to-PCIe پیدا کنید و درایو را در اصل به یک کارت اضافی تبدیل کنید.

طراحی شده توسط نسل دوم رسانه های ذخیره سازی Optane این شرکت. Optane SSD DC P5800X اینتل یک SSD NVMe سوپرشارژ است که می تواند تقریباً هر کاری را که انجام می دهید تحمل کند و درخواست بیشتری داشته باشید. Optane SSD Intel P5800X اینتل Optane SSD DC P5800X سریعترین و مقاوم ترین اس اس دی NVMe است همیشه آزمایش شده اما گران قیمت است, مانند نسخه های قبلی خود تشنه قدرت است و در مقایسه با فلش های NAND خود ظرفیت محدودی دارد.

16. Seagate FireCuda 530

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت و 4 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280

رابط / پروتکل انتقال دو طرفه: PCIe 4.0 x4 / NVMe 1.4

خواندن / نوشتن: 7،300 مگابیت بر ثانیه / 6،900 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / حداکثر تا 5،100 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی Seagate FireCuda 530 را خریداری کنیم
  • عملکرد بسیار سریع PCIe 4.0
  • سرعت نوشتن پایدار بسیار چشمگیر
  • رتبه بندی استقامت چشمگیر
  • 5 سال گارانتی با 3 سال خدمات نجات داده ها
  • زیبایی شناسی جذاب
  • عملکرد سرد
چرا نباید هارد اس اس دی Seagate FireCuda 530 را خریداری کنیم
  • قیمت بالا
  • دارای رمزگذاری AES 256 بیتی مبتنی بر سخت افزار
  • کارایی کمتری نسبت به رقبا

سامسونگ 980 Pro و WD_Black SN850 بهترین گزینه های ما هستند, اما این بدان معنا نیست که آنها سریع ترین SSD های موجود در بازار هستند. ما می دانیم که DC P5800X Optane سریع است, اما ظرفیت محدودی دارد و به همان شکل کارآمد M.2 ارائه نمی شود. از سوی دیگر, FireCuda 530 در ظرفیت های حداکثر 4 ترابایت در دسترس است, در آن عامل کوچک M.2 وجود دارد و سرعت نوشتن پایدار باور نکردنی را برای اس اس دی مبتنی بر فلش ارائه می دهد.

اگر جیب زیادی برای Optane ندارید, یا شاید فقط می خواهید دوستان خود را از بنچمارک خارج کنید, FireCuda 530 ممکن است انتخاب شما باشد. FireCuda 530 با کنترلر SSD وحشتناک و پنج هسته ای PS5018-E18 NVMe SSD و فلش TLC سریع 176 لایه Micron, از سامسونگ و WD برتری دارد و با گارانتی و خدمات پشتیبانی بهتر پشتیبانی می شود. با این حال, عملکرد بالا, دوام و پشتیبانی آن تا حدود زیادی به قیمت می افزاید و آن را به یک خرید بسیار عالی برای افراد حرفه ای تبدیل می کند تا یک گیمر معمولی.

17. WD Black AN1500

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 1 ترابایت, 2 ترابایت, 4 ترابایت

شکل ظاهری: نیم قد, نیم طول

واسط انتقال/پروتکل: PCIe 3.0 x8/NVMe 1.3

خواندن/نوشتن ضروری: 6،400 مگابیت بر ثانیه/4،100 مگابیت بر ثانیه

گارانتی/ دوام: 5 سال/N/A

چرا باید هارد اس اس دی WD Black AN1500 را خریداری کنیم
  • جاذبه زیبایی شناسی
  • عملکرد رقابتی
  • 5 سال گارانتی
  • مجموعه نرم افزاری
چرا نباید هارد اس اس دی WD Black AN1500 را خریداری کنیم
  • به اندازه SSD های Gen4 بومی سریع نیست
  • 8 خط PCIe را برای عملکرد کامل اشغال می کند
  • قدرت کم
  • گرم اجرا می شود, اما خیلی گرم نیست
  • گران قیمت

 در مورد راهنمای خرید بهترین SSD های اینترنال 2021 باید بگوییم که WD’s Black AN1500 یک اس اس دی منحصر به فرد NVMe است که دو SSD SN730 NVMe شرکت را ترکیب کرده و آنها را با یک RAID کنترل کننده درجه یک در RAID 0 جفت می کند. این درایو سرعت رابط  نسل چهارم PCIe را به سیستم هایی ارائه می دهد که فقط از نسل سوم PCIe پشتیبانی می کنند.

این درایو تا 6.4/4.1 گیگابیت بر ثانیه در عملکرد خواندن/نوشتن متوالی ارائه می دهد و عملکردی مشابه نسل چهارم PCIe رابط کاربری PCIe 3.0 X8 را ارائه می دهد – اما برای سیستم هایی که از  نسل چهارم PCIe پشتیبانی نمی کنند. با این حال, در حالی که این درایو عملکرد خارق العاده ای را ارائه می دهد, قدرت زیادی مصرف می کند و نسبتاً گران است. خوشبختانه, رتبه های استقامتی پوشش گارانتی آن را محدود نمی کند و البته روشنایی RGB به خوبی اجرا شده است.

قیمت: بسته به ظرفیت, تا 23 میلیون تومان

بهترین اس اس دی SSD ها اینترنال برای فارمینگ چیا

ما روی آزمایش اس اس دی عمیق کار می کنیم تا لیستی اختصاصی از بهترین اس اس دی SSD های اینترنال برای ترسیم سکه های چیا ایجاد کنیم, اما این دو گزینه برتر در هر دو دسته برتر و ارزشمند هستند. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به راهنمای سکه چگونه مزرعه چیا مراجعه کنید.

طرح چیا, که فرآیند ایجاد زمین قابل کشاورزی واقعی است, منابع زیادی را می طلبد تا کشاورزی کم منابع اتفاق بیفتد. هر قطعه K32 قبل از اینکه به یک طرح مرتب 101GiB برسد, تقریباً 239 گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی با سرعت بالا برای این فرآیند نیاز دارد. با بارهای کاری که تا 1.8TiB از استقامت اس اس دی در هر قطعه در طول شش تا دوازده ساعت مصرف می شود (سرعت بسیار متفاوت است), ترسیم به استقامت بالا, ظرفیت بالا و سرعت باورنکردنی نیاز دارد تا همزمان چندین طرح همزمان را برای بهره وری مطلوب انجام دهید.

نرم افزار به صورت خودکار طرح نهایی را از اس اس دی به اچ دی دی برای ذخیره سازی انبوه منتقل می کند. برای این کارها لازم نیست زیاد نگران استقامت اچ اچ دی باشید. آنها معمولاً تا 150-300 ترابایت نوشتار در سال رتبه بندی می شوند. با این حال, زمان دسترسی آهسته آنها برای ترسیم مناسب نیست.

اس اس دی ها, با زمان دسترسی بسیار سریعتر, انتخاب های خوبی برای سرعت بخشیدن به روند ترسیم نقشه شما هستند. با این حال, فریب این فکر را نخورید که هر اس اس دی قدیمی نقشه کشی شما را سرعت می بخشد. این خیلی دور از واقعیت است.

بهترین اس اس دی SSD اینترنال برای چیا چیست؟ پی بردن به آن می تواند پیچیده باشد. از آنجا که اکثر اس اس دی های مصرف کننده نسبت به قطعات سازمانی دارای رتبه استقامتی محدودی هستند, توصیه نمی شود درایوهایی را طراحی کنید که مخصوص بازار مصرف طراحی شده باشند. در حالت ایده آل, شما اس اس دی های NVMe یا SAS اس اس دی با درجه استقامت بالا را برای این کار می خواهید. بسیاری از این نوع اس اس دی های استفاده شده در eBay بسیار ارزان تر از جدید فروخته می شوند, اما ما می دانیم که بسیاری از ما امکانات خرید یا پیکربندی چنین تنظیماتی را نداریم, یا فقط قصد داریم چند طرح را انجام دهیم که به چنین مکانهای با عملکرد بالا نیاز دارد. ناگفته نماند, اس اس دی های دست دوم سازمانی کمیاب شده اند زیرا افراد بیشتری در حال استخراج معدن چیا هستند.

اما اگر دیگر به اس اس دی های مصرف کننده نگاه نکنید, می خواهید چیزی با توازن خوب مشخصات و ارزش بدست آورید. به این اس اس دی ها به عنوان وسایل یکبار مصرف برای این کار خاص نگاه کنید, مانند یک جفت لاستیک در ماشین مسابقه. در حالت ایده آل, شما می خواهید عملکرد سریع برای طرح و استقامت زیاد در نوشتن داشته باشید, زیرا هر دو به دلیل بار نوشتن عظیم در هر طرح, قطعات بزرگی از پازل هستند. شما همچنین یک مدل با ظرفیت بالا می خواهید تا طرح همزمان را نیز فعال کند.

شما فقط می توانید تقریباً سه تا چهار قطعه در هر 1 ترابایت ظرفیت ذخیره سازی ترسیم کنید, و اگر با مثلا Ryzen 9 5900X یا بهتر با مقدار زیادی رم تنظیم شده اید, حتی درایوهای 1 ترابایتی می توانند به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند. به این ترتیب, برای خرید حداقل 239 گیگابایت ظرفیت برای هر دو هسته CPU که قصد استخراج با آنها را دارید, برنامه ریزی کنید.

18. Team Group T-Create Expert

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 1 ترابایت, 2 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 دو طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.3

خواندن / نوشتن متوالی: 3،470 مگابیت بر ثانیه / 3،100 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / 12،000 ترابایت

چرا باید هارد اس اس دی Team Group T-Create Expertرا خریداری کنیم
  • عملکرد رقابتی حافظه پنهان SLC بزرگ
  • استقامت فوق العاده بالا
  • 12 سال گارانتی
  • پخش کننده گرما شامل
چرا نباید هارد اس اس دی Team Group T-Create Expertرا خریداری کنیم
  • گران قیمت
  • دارای رمزگذاری AES 256 بیتی محدوده ظرفیت محدود
  • ممکن است گاز را تحت بار سنگین و بدون جریان هوا قرار دهد

T-Create Expert Team Group در ابتدا برای ارائه قابلیت اطمینان و آرامش بی نظیری برای تولیدکنندگان محتوا ساخته شده بود, اما از زمان انتشار رمزنگاری چیا, این شرکت بازاریابی خود را متوقف کرد و ادعا کرد که بهترین اس اس دی SSD اینترنال برای طراحی چیا است. ما در ابتدا شک داشتیم, اما پس از آزمایش, متوجه شدیم که این بهترین گزینه ما برای این کار طاقت فرسا است.

T-Create Expert با استفاده از کنترلر SSD Silicon Motion SM2262EN SSD و فلش 64L TLC Micron’s FortisMax با دوام بالا, یک SSD NVMe واکنشگرا و با دوام بالا ایجاد می کند. این دستگاه نه تنها دارای استقامت بسیار بالا است, بلکه دارای 12 سال ضمانت بسیار طولانی است که اکثر رقبا نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند. اما, گفته می شود که این دستگاه خرید پرهزینه ای دارد.

19. WD Black SN750

راهنمای خرید بهترین اس اس دی های اینترنال 2021

ویژگی ها و مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت, 1 ترابایت, 2 ترابایت, 4 ترابایت

شکل ظاهری: M.2 2280 یک طرفه

رابط انتقال / پروتکل: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.3

خواندن / نوشتن: 3،470 مگابیت بر ثانیه / 3،100 مگابیت بر ثانیه

گارانتی / دوام: 5 سال / 2،400

چرا باید هارد اس اس دی WD Black SN750 را خریداری کنیم
  • عملکرد کارآمد, سازگار, قابل پیش بینی
  • عملکرد نوشتاری پایدار بالا
  • طراحی جذاب
  • 5 سال گارانتی
  • مجموعه نرم افزاری
چرا نباید هارد اس اس دی WD Black SN750 را خریداری کنیم
  • مصرف برق بالا

 در مورد راهنمای خرید بهترین اس اس دی SSD های اینترنال 2021 باید بگوییم که طرح چیا از ذخیره سازی را تحمیل می کند, تا 1.8 ترابایت نوشته در هر قطعه را از بین می برد و تقریباً 239 گیگابایت فضای آزاد در هر قطعه شما نیاز دارد. هرچه ظرفیت و عملکرد نوشتن بیشتر باشد, بهتر است و شما اصلاً اس اس دی QSD نمی خواهید. برای این کار, ما WD_Black SN750 را به عنوان بهترین انتخاب خود توصیه می کنیم. این SSD PCIe 3.0 x4 NVMe با قابلیت نوشتن پایدار عالی و با ظرفیت حداکثر 4 ترابایت, برای انجام این کار مناسب است. در حالی که در برخی از برنامه ها سریعترین پاسخ را نمی دهد, اما هنوز هم برای کسانی که به دنبال اس اس دی با ظرفیت بالا هستند و می توانند تمام نقشه های چیاشما را در آن بنویسند, انتخاب خوبی است. نه تنها در نوشتن سریع است, بلکه ارزش ثابتی نیز دارد و هزینه کمتری نسبت به 970 EVO Plus سامسونگ دارد که به عنوان توصیه برتر ما جای خود را به آن می دهد.

منبع: TOMSHARDWARE.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید