علت خطا دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی استور چیست و چگونه آن را برطرف کنیم

خطا در دانلود اپلیکیشن گوگل پلی

گاهی اوقات به خاطر وجود خطا دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی استور ، نمی‌توان بعضی از برنامه ها را دانلود و نصب کرد، اما مشکل چیست؟ در این مطلب مشکل را عنوان کرده و راه حل هایی برای درست کردن آن نیز بیان می‌کنیم.

گاهی اوقات وارد گوگل پلی می‌شوید تا اپلیکیشنی را دانلود کنید، اما نمی‌توانید به خاطر وجود خطا ، آن را دانلود کنید. در ادامه انواع خطا دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی استور و روش برطرف کردن آن و دانلود از این برنامه را نشان می‌دهیم.

خطا دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی

عدم تطابق دستگاه

خطا در دانلود اپلیکیشن گوگل پلی

مهم‌ترین مشکلی که باعث بروز خطا دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی می‌شود ، عدم تطابق دستگاه است که به عنوان “incompatible” شناخته می‌شود، به عنوان مثال اگر اپلیکیشن فقط برای موبایل ساخته شده باشد و شما بخواهید آن را با تبلت دانلود کنید، این خطا در دانلود اپلیکیشن گوگل پلی نمایش داده خواهد شد.

البته این خطا به معنای این نیست که اپلیکیشن به هیچ وجه روی دستگاه شما کار نمی‌کند، بلکه احتمالا باگ یا خطاهایی در زمان نصب این برنامه روی دستگاه شما به وجود می‌آید که برای عدم نارضایتی کاربر، به طور کل به آن برچسب incompatible می‌زنند.

یکی از راه‌های رفع این مشکل ، دانلود از وب‌سایت‌های ثانویه مثل  Farsroid و apktops است، هر چند با این کار باعث می‌شوید که یک برنامه با باگ روی گوشی یا تبلت خود نصب کرده و عواقب آن را نیز باید بپذیرید.

محدودیت های مکانی

خطا در دانلود اپلیکیشن گوگل پلی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی در ایران ، خطای Region Restriction است که به دلیل محدودیت های مختلف نمی‌توان از طریق ایران بعضی از برنامه ها را دانلود و یا نصب کرد. برای این که بتوانید این مشکل را حل کنید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات گوشی رفته و apps را باز کنید
  • به دنبال برنامه google play store بگردید و آن را باز کنید
  • سپس گزینه force stop را لمس کنید تا برنامه بسته شود
  • مجدد به منو اصلی گوشی خود برگشته و یک فیـــــلتر شکـــــن فعال کنید
  • اگر فیلـــــــتر شــــــکن ندارید می‌توانید از vpnify استفاده نمایید.
  • پس از آن مجددا اپلیکیشن گوگل پلی استور را باز کنید تا خطا آن رفع شود

عدم وجود سخت افزار مناسب روی گوشی

خطا در دانلود اپلیکیشن گوگل پلی

اگر گوشی شما کمی قدیمی شده باشد، امکان دارد یک سری ابزار مورد استفاده اپلیکیشنی را که می‌خواهید از گوگل پلی نصب کنید، نداشته باشد، مثلا ژیروسکوپ، شتاب سنج، سنسور امبینت، سنسور پراگزیمیتی یا موارد دیگر که اپلیکیشن و یا بازی‌های جدید به آن نیاز دارند.

برخی از اپلیکیشن ها به این موارد نیاز دارند و شما را با خطا دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی استور مواجه می‌کنند، اما برخی دیگر نیز به چنین ابزاری نیاز ندارند و به سرعت روی گوشی شما نصب خواهند شد.

برخی دیگر از اپلیکیشن ها نیز وجود دارند که به خاطر استفاده زیاد از منابع گوشی مثل رم و حافظه ، شما را با خطا دانلود در گوگل پلی استور مواجه می‌کنند. اگر گوشی شما قدیمی شده و نمی‌دانید چه گوشی بخرید، بهتر است مطالب بهترین گوشی تا 2 میلیون ، بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان را از این طریق مطالعه کنید.

استفاده از سیستم عامل قدیمی

خطا در دانلود اپلیکیشن گوگل پلی

از دیگر مشکلات بروز خطا در دانلود اپلیکیشن گوگل پلی می‌توان به داشتن نسخه سیستم عامل اندروید قدیمی اشاره کرد. بسیاری از اپلیکیشن ها به خاطر داشتن کتابخانه‌های برنامه نویسی روی نسخه‌های بالاتر اندروید، به شما اجازه نمی‌دهند با اندروید های مثلا کمتر از 7 ، برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. بنابراین برای این که بفهمید آیا اپلیکیشن روی گوشی اندروید شما اجرا می‌شود و یا سیستم عامل شما با این نسخه از اپلیکیشن همخوانی دارد یا نه، به پایین‌ترین بخش اپلیکیشن در گوگل پلی استور بروید تا بخش Additional Information را ببینید، در این بخش گزینه Requiers Android وجود دارد که توضیح داده این اپلیکیشن روی چه سیستم عاملی اجرا می‌شود و در چه سیستم عامل هایی با خطا دانلود اپلیکیشن مواجه خواهد شد.

بهتر است اگر با این خطا دانلود اپلیکیشن گوگل پلی مواجه می‌شوید، یا نسخه اندروید جدیدتری نصب کنید و یا این که همچون مرحله قبلی بهترین گوشی جدید بازار را خریداری کنید.

عدم وجود فضای کافی روی گوشی

از دیگر مشکلاتی که باعث می‌شود اپلیکیشن روی گوشی اندروید شما از گوگل پلی نصب نشده و خطا دهد، عدم وجود حافظه آزاد کافی روی گوشی است. شما باید یک سری از اپلیکیشن ها ، عکس‌ها، ویدیوها و یا داده‌های گوشی خود را در این حالت پاک کنید تا بتوانید برنامه جدید را روی دستگاه خود نصب نمایید.

هنگ کردن گوگل پلی

اگر برنامه با دستگاه شما سازگار است ، اما بارگیری به دلایلی کار نمی‌کند ، ممکن است مشکل در جای دیگری باشد. احتمال وجود دارد که شما با برنامه Google Play Store مشکلی داشته باشید. بنابراین ره حل این است که یک بار به طور کامل گوشی خود را خاموش و روشن کنید و مجدد برنامه گوگل پلی را باز کنید تا مشکل حل شود.

در پایان

حالا که توانستید مشکلات و خطا دانلود در گوگل پلی استور را پیدا کنید، می‌توانید بیش از 90 درصد برنامه‌هایی را که قبلا نمی‌توانستید نصب کنید، هم اکنون روی گوشی نصب و اجرا نمایید. یک نکته دیگر حائز اهمیت است و آن هم نحوه جست و جو اپلیکیشن در گوگل پلی است. اگر نمی‌توانید اپلیکیشن مد نظر را روی گوگل پلی استور پیدا کنید،کافی است وارد گوگل شوید، اسم برنامه را به انگلیسی تایپ کنید و بعد از آن این واژه را بنویسید: “app google play” ، سپس اولین لینکی که در گوگل باز می‌شود را اجرا کنید تا برنامه به صورت مستقیم از گوگل پلی اجرا شود.

در غیر این صورت می‌توانید از وب‌سایت‌های FARSROID و APKTOPS استفاده کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید