جست و جوی معکوس تصویر یا استخراج اطلاعات افراد از روی تصویر

جست و جوی معکوس از تصویر

آیا تا به حال شده که بخواهید از طریق چهره یا صورت فردی اطلاعات شخص را پیدا کنید و یا ببینید؟ جست و جوی معکوس تصویر  یا استخراج اطلاعات فرد از روی تصویر جدیدترین روش برای بازیابی اطلاعات شخصی افراد از روی تصویر صورت آن ها است که در ادامه به طور کامل معرفی و آموزش می‌دهیم که چطور از روی عکس، اطلاعات یک شخص را مشاهده کنید.

بعضی اوقات تصویر فردی را می‌بینید و هیچ نام نشانی از او ندارید، دوست دارید او را در اینترنت پیدا کرده و نام و نشان و سایر اطلاعات از جمله سن، میزان تاهل، شغل یا تحصیلاتش را ببینید. خب چطور می‌توان بدون این که هیچ نام یا مشخصاتی از فرد ندارید، اطلاعات او را پیدا کنید؟ بهترین روش در این زمان استفاده از جست و جوی معکوس تصاویر است.

برای این که بتوانید جست و جوی معکوس انجام داده و اطلاعات شخص را از روی تصویر او به دست بیاورید چند روش وجود دارد که در ادامه به طور کلی هر کدام را بررسی می‌کنیم.

جست و جوی معکوس از تصویر

وبسایت PimEyes

جست و جوی معکوس

یکی از جذاب‌ترین و بهترین وبسایت ها برای جست و جوی اطلاعات افراد از روی عکس ، وبسایت PimEyes است. این وبسایت تصویر شخص را گرفته، صورت او را از روی تصویر استخراج می‌کند و با اطلاعات شبکه اجتماعی‌های مرتبطی که آن شخص در آن شبکه‌ها حضور دارد، تطابق می‌دهد. این وبسایت حتی جدیدترین تصاویر شخص مورد نظر شما و افرادی که شباهت بسیار زیادی با او دارند را نیز بررسی کرده و با اطلاعات کامل در اختیارتان می‌گذارد.

ورود به وبسایت PimEyes

وبسایت google images

جست و جوی معکوس

بله از طریق وبسایت google images یا تصاویر گوگل هم می‌توانید جست و جوی معکوس انجام داده و از روی تصاویر اشخاص به اطلاعات آن ها دسترسی داشته باشید.

برای این کار

  • ابتدا تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده
  • وارد وبسایت Images.google.com شوید
  • در قسمت نوار جست و جوی گوگل روی آیکن دوربین در سمت راست کلیک کنید
  • و در این قسمت گزینه Upload and image را انتخاب نمایید
  • سپس عکس یا تصویر فرد مورد نظر خود را برگزینید و در پایان گزینه search by image را انتخاب کنید.

جست و جوی معکوس از تصویر

  • بعد از این مرحله تصاویر مربوط به شخص مورد نظر شما با مشخصات مرتبط به نمایش گذاشته می‌شود.

وبسایت TinEye

وبسایت TinEye نیز یکی دیگر از روش‌های جست و جوی معکوس تصاویر بوده و بیشترین میزان درصد تطابق را در بین وبسایت های مورد نظر دارد.

کار با این وبسایت هم بسیار ساده است.

  • ابتدا از طریق لینک وبسایت tinEye وارد آن شده
  • باکس جست و جویی را در وسط صفحه می‌بینید که آیکن آپلود در سمت چپ آن قرار دارد
  • روی آیکن آپلود کلیک کرده و تصویر مورد نظر خود را انتخاب نمایید
  • سپس گزینه جست و جو را انتخاب کنید تا اطلاعات شخص مورد نظر شما که مربوط به تصویرتان است بازیابی شود.
  • در این سیستم باید روی هر عکس جست و جو شده کلیک کنید تا میزان اطلاعات مد نظر بیشتری را بتوانید ببینید.

اپلیکیشن موبایل Reverse Image Search

با استفاده از اپلیکیشن Reverse Image search نیز می‌توانید اطلاعات شخص مورد نظر خود را از روی تصویر صورت شخص پیدا کنید، برای این کار لازم است تا وارد اپلیکیشن شده و تصویر خود را وارد کنید تا با استفاده از موتورهای جست و جوی تصویر ، اطلاعات تصویر شخص را به شما بازگردانی کند.

این اپلیکیشن قابلیت‌های دیگری همچون ویرایش عکس، برش، تغییر نور و رنگ را در اختیار شما می‌گذارد و می‌توانید به راحتی به وسیله آن جست و جوی معکوس تصویر انجام دهید.

در حال حاضر Reverse Image Search بیش از 500 هزار نصب فعال دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیدا کردن اطلاعات اشخاص از روی تصویر آن ها است.

دانلود اپلیکیشن Reverse image Search برای اندروید

دانلود اپلیکیشن Reverse Image Search برای iOS آیفون

نتیجه

توجه داشته باشید که هر نوع جست و جوی معکوس در تصویر نیاز به این دارد که اطلاعات کوتاهی از آن شخص در شبکه‌های اجتماعی یا اینترنت موجود باشد، مثلا اگر به دنبال تصویر پدربزرگ شخصی می‌گردید که هیچ‌وقت حتی با گوشی موبایل یا لپ‌تاپ هم کار نکرده، چطور انتظار دارید که اطلاعات او در اختیار شما قرار بگیرد؟ بنابراین سعی کنید تصاویری را که احتمال می‌دهید مربوط به شخصی باشد که گاهی در اینترنت اثری از خود بر جای گذاشته را جست و جو کنید.

همچنین می توانید برای یافتن موقعیت مکانی افراد از روی شماره موبایل یا این که آیا بفهمیم چه کسی شماره ما را در گوشی خود ذخیره کرده است، این مطالب را مطالعه نمایید.

منبع: WIKIHOW

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید