تغییر برنامه پیش فرض و اپلیکیشن های اصلی گوشی اندروید

برای تغییر برنامه پیش فرض و اپلیکیشن های اصلی گوشی های اندروید ، روش های زیادی وجود دارد که قصد داریم در این مقاله معرفی کنیم. آموزش تغییر برنامه پیش فرض در گوشی های اندروید را می توانید به سادگی در انتهای این مقاله یاد بگیرید.

این مشکلی است که ممکن است همیشه با آن روبرو شده باشید. فایل مشخصی را باز می کنید که واقعاً می خواهید با یک برنامه خاص اجرا شود ، اما بنا به دلایلی ، اندروید مدام آن را با برخی از برنامه هایی که کمتر به کار برده می شود باز می کند. خوب ، این مساله به این دلیل است که شما برنامه پیش فرض اشتباهی را برای آن نوع پرونده انتخاب کرده اید و سوال اینجاست که برای تغییر برنامه پیش فرض در این حالت باید چه کاری انجام دهیم؟

آموزش تغییر برنامه پیش فرض برای افراد مبتدی نوشته شده است ، بنابراین توضیحات بسیار جزیی در متن وجود دارد، اگر حوصله خواندن کامل مطلب را ندارید می توانید با مراجعه به ویدیو زیر ، کل کار را به صورت ویدیویی تماشا کنید.

تغییر برنامه پیش فرض اندروید

تغییر برنامه پیش فرض گوشی

ابتدا اپلیکیشن Default app manager lite را دانلود کنید. این اپلیکیشن یک برنامه مدیریت فایل های پیش فرض و برنامه های پیش فرض گوشی اندروید است. این برنامه در نمایش و تغییر پیش فرض ها برای اکثر قریب به اتفاق انواع پرونده های معمولی بسیار عالی عمل می کند. می توانید به سادگی آن را نصب کنید ، آن را راه اندازی کنید ، سپس انتخاب کنید چه برنامه هایی را برای هر پرونده یا عملکردی می خواهید استفاده کنید.

این اپلیکیشن تغییر برنامه پیش فرض گوشی یک روش عالی برای دریافت یک نمای کلی از آنچه گشوی هوشمند شما به عنوان اپیکیشن پیش فرض استفاده می کرده و تغییر آن متناسب با تنظیمات شما است.

چرا برنامه های پیش فرض روی گوشی خود به خود تغییر می کنند

شاید مدیر برنامه پیش فرض از نوع فایلی که با آن کار می کنید پشتیبانی نمی کند ، یا این که اصلا می خواهید بفهمید چرا برنامه پیش فرض ویدیو های یا فایل های پی دی تغییر کرده است. اگر هر کدام از این موارد وجود دارد ، باید بفهمیم اندروید چگونه یک برنامه پیش فرض را انتخاب می کند.

بیشتر کاربران در حال انتخاب هستند که کدام برنامه ها را به طور پیش فرض در دستگاه های خود بطور مداوم استفاده کنند بدون اینکه حتی خودشان هم متوجه شوند. این فرایند کمی روی اعصاب می رود! بنابراین برای برخی از کاربران مبتدی آسان است که اشتباها یک برنامه پیش فرض را تغییر داده باشند و خودشان از این موضوع بی اطلاع بمانند.

در صورت عدم وجود یک برنامه پیش فرض ، چگونه پیش فرض جدید تنظیم کنیم

سیستم عامل اندروید از مفهومی به نام “implicit intent” استفاده می کند. اساساً ، اگر کاربر یا برنامه ای از دستگاه بخواهد کاری مانند “عکس گرفتن” را انجام دهد ، سپس سیستم عامل به دنبال برنامه ای می گردد که بتواند آن را اجرا نماید. اگر بیش از یک گزینه وجود داشته باشد و هیچ پیش فرضی انتخاب نشده باشد (یا اگر از آخرین باری که پیش فرض تنظیم شده است امکان جدیدی نصب شده است) ، سپس اندروید از کاربر می پرسد کدام برنامه را به عنوان اپلیکیشن پیش فرض باز کننده برنامه مد نظر انتخاب کند. این روند تنظیم برنامه های پیش فرض را آسان و شهودی می کند.

این کار چطور انجام می شود؟ ابتدا یک فایل را باز کنید که می خواهید یک برنامه پیش فرض به آن اختصاص دهید. این می تواند از کلیک کردن روی پیوند به یک سرویس خاص تا باز کردن نوع خاصی از پرونده باشد. اگر هیچ گزینه ای ظاهر نشد ، این به معنای یکی از دو چیز است: یا شما فقط یک برنامه برای اجرا این فایل دارید ، یا قبلاً یک برنامه پیش فرض برای فعالیت تنظیم کرده اید.

اگر گزینه ای ظاهر شود ، جعبه ای دیده می شود که لیستی از برنامه هایی را که می توانید استفاده کنید به شما ارائه می دهد. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. وقتی از شما سوال شد که آیا می خواهید از این برنامه “فقط یک بار” یا “همیشه” استفاده کنید ، “همیشه” را انتخاب کنید تا این برنامه به عنوان اپلیکیشن پیش فرض برای این فعالیت تنظیم شود و برنامه پیش فرض گوشی برای باز کردن فایل مد نظر از این اپلیکیشن که شما انتخاب کردید استفاده نماید.

تغییر برنامه پیش فرض گوشی

در این حالت برخی از کاربران به طور تصادفی برنامه های پیش فرض را به اشتباه روی یک برنامه تنظیم می کنند. اگر برای تغییر برنامه پیش فرض گزینه “همیشه” را انتخاب کنید ، دفعه دیگر که دستگاه شما بخواهد این برنامه را باز کند ، با خطا روبرو می شوید. با این حال ، اگر برنامه جدیدی را دانلود کنید که بتواند همان هدف را داشته باشد ، یک بار دیگر سوال “فقط یک بار” یا “همیشه” را می پرسد.

تغییر برنامه های پیش فرض به صورت تکی

بگذارید یک مثال بزنیم، تصمیم می گیرید که دیگر از برنامه اینستاگرام استفاده نکنید. اکنون می خواهید به طور پیش فرض تصاویر اینستاگرام را با مرورگر اینترنت خود باز کنید ، اما از طرفی هم نمی خواهید اینستاگرام را از روی گوشی پاک کنید ، چگونه می توانید به اندروید فرمان بدهید که فقط عکس ها را با مرورگر باز نماید؟ مشکلی نیست فقط پیش فرض های آن برنامه را بازنشانی کنید و دفعه بعدی که از شما خواسته شد ، پیش فرض جدیدی را انتخاب کنید.

به تنظیمات بروید

تغییر برنامه پیش فرض گوشی

ابتدا به تنظیمات گوشی اندروید خود بروید. تنظیمات همیشه یک نماد دنده ای شکل است که می تواند در میان برنامه های شما یا در یک منوی کشویی از صفحه اصلی قرار گیرد.

در بخش تنظیمات ، “برنامه ها” یا “تنظیمات برنامه” را بیابید. سپس برگه “همه برنامه ها” را انتخاب کنید.

برنامه را انتخاب کنید

تغییر برنامه پیش فرض گوشی

برنامه ای را که اندروید در حال حاضر به طور پیش فرض از آن استفاده می کند ، پیدا کنید.

تنظیمات پیش فرض را ریست کنید

تغییر برنامه پیش فرض گوشی

در تنظیمات برنامه ، پاک کردن پیش فرض ها را انتخاب کنید یا Clear Defaults را بزنید.

بازگشت به پروسه قبلی

به فعالیتی که می خواهید انجام دهید برگردید. به عنوان مثال ، اگر پیش فرض های اینستاگرام را پاک کنید ، ممکن است دوباره روی پیوند Instagram.com کلیک کنید. این یک “هدف ضمنی” را ایجاد می کند ، و از آنجا که اندروید دیگر تنظیمات پیش فرض ندارد ، از شما می پرسد که کدام برنامه را ترجیح می دهید استفاده کنید. برنامه پیش فرض جدیدی را انتخاب کنید به برنامه ای که می خواهید به جای آن شروع به استفاده کنید ، ضربه بزنید و سپس روی “همیشه” ضربه بزنید.

ماموریت انجام شد. از این پس ، اندروید برنامه انتخابی شما را به عنوان پیش فرض این فعالیت در نظر خواهد گرفت و تغییر برنامه پیش فرض با موفقییت اجرا شد.

ریست کردن همه اپلیکیشن های پیش فرض

اگر نمی توانید کاملاً بفهمید کدام برنامه پیش فرض دارد برنامه شما را باز می کند و گزینه انتخاب پیش فرض جدید هم برایتان مهم نیست، روند کلی دیگری برای تغییر برنامه پیش فرض گوشی وجود دارد.

باید به خاطر داشته باشید که با استفاده از این روش همه برنامه های غیرفعال شده نیز فعال می شوند ، گزینه های اعلان برنامه را بازنشانی می کنید ، محدودیت های داده پس زمینه یا محدودیت های مجاز در برنامه های خاص را حذف می کنید. شما هیچ داده ای را از دست نخواهید داد ، اما اگر زیاد با تنظیمات برنامه های خود بازی کنید ، ممکن است مجبور باشید مقدار زیادی از تنظیمات مجدد را انجام دهید تا همه چیز را به حالت دلخواه خود برگردانید.

با دسترسی به تنظیمات از طریق نماد چرخ دنده در سینی برنامه یا منوی کشویی صفحه اصلی شروع کنید. لیست “برنامه ها” یا “تنظیمات برنامه” را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

تغییر برنامه پیش فرض گوشی

از لیست برنامه ها ، روی نماد گزینه ها در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

از منویی که پایین می آید ، “reset app preferences” را انتخاب کنید.

تغییر برنامه پیش فرض اندروید

یک صفحه هشدار به شما هشدار می دهد که این کار چیزی بیش از صرفاً تنظیم مجدد همه پیش فرض ها است. باز هم ، شما هیچ داده ای را از دست نخواهید داد. برای تأیید عملکرد ، روی “Reset Apps” ضربه بزنید. اکنون شما آزادید که همه برنامه های پیش فرض جدید را از طریق روش های معمول انتخاب کنید.

تغییر برنامه پیش فرض اندروید

حالا توانستید برنامه های پیش فرض را در گوشی تغییر دهید

هدف اصلی برنامه های پیش فرض این است که تعامل شما با دستگاه اندرویدی روان تر باشد. اجازه ندهید برنامه پیش فرض برنامه ای که به طور تصادفی تعیین شده است سرعت شما را کاهش دهد! با خلاص شدن از شر پیش فرض های ناخواسته و اختصاص مواردی که در واقع می خواهید استفاده کنید ، دستگاه خود را کنترل کنید. همچنین شما می توانید مقالات مربوط به می توانید بازیابی عکس و تصویر از روی گوشی ، پاک کردن حافظه گوشی و همچنین ریکاوری عکس های واتساپ را نیز از طریق این مطالب مطالعه نمایید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید