تشخیص عسل حرارت دیده

  • توسط پویان ایزدی
  • تیر 8, 1401
  • ویژه
  • 0

آیا شما تا کنون نام عسل تجاری یا عسل حرارت دیده را شنیده اید؟ مطمئنا امروزه راه های زیادی برای تشخیص عسل حرارت دیده وجود دارد. هر کدام از این راه های تشخیص عسل حرارت دیده نیز یک سری ویژگی های خاص خواهند داشت. اگر شما هم قصد خرید عسل حرارت دیده را دارید، قبل از اقدام برای خرید شما باید با انواع عسل آشنا باشید. مطمئنا عسل به صورت کلی در دو نوع اصلی یعنی مدل های خام و حرارت دیده به فروش می رسد.

توجه داشته باشید که عسل خام و عسل طبیعی با هم تفاوت هایی دارند. خام بودن فقط روش فروش و پردازش عسل است ولی، طبیعی بودن مربوط به افزودن مواد اضافی به عسل در هنگام تولید می باشد. پس، شما باید به این مسئله هم توجه کنید. امروز ما قصد داریم تا در مورد تشخیص عسل حرارت دیده با شما صحبت کنیم.

عسل خام چیست؟

عسل خام به یک مدل خاص از عسل گفته می شود که به صورت مستقیم و بدون پردازش از کندو جدا شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد. عسل خام می تواند حاوی گرد و غبار، تکه های بدن زنبور و موم باشد. رنگ عسل خام کمی مات بوده و می تواند در دسته بندی های مختلفی به فروش برسد. شرکت های تولیدی با روش های سنتی این مدل از عسل را از کندو جدا کرده و به دست مشتریان می رسانند.

عسل تجاری چیست؟

عسل تجاری یا عسل حرارت دیده، به محصول خاصی گفته می شود که مراحل زیادی بر روی آن صورت گرفته است. فیلتراسیون و پاستوریزاسیون از جمله این مراحل مهم به حساب می آیند. عسل تجاری یا فراوری شده، به محصولی گفته می شود که از درون فیلتر عبور داده شده و خالص می شود. سپس شرکت های تولید کننده آن را حرارت می دهند تا زیبا تر شود.

بهترین راه تشخیص عسل حرارت دیده

حال که با تعریف انواع عسل آشنا شدیم، بیایید تا نگاهی به بهترین راه تشخیص عسل حرارت دیده بیندازیم. بهترین راهی که برای تشخیص عسل حرارت دیده در جلوی پای شما قرار گرفته است، ظاهر محصول است. همانطور که گفته شد، عسل خام به عسلی گفته می شود که گرد و غبار دارد، مات است و می تواند حاوی مواد اضافی همچون تکه های بدن زنبور یا موم باشد.

عسل با موم

ولی، یک عسل تجاری یا حرارت دیده محصول زیبا، قوی و تمیزی است که کمی شفاف بوده و ظاهر خوبی دارد. عسل های حرارت ندیده پس از مدتی شکرک زده و ظاهر نا منظم تری هم پیدا می کنند. ولی، عسل حرارت دیده که درون دما های بالا تر قرار گرفته است، تحت هیچ شرایطی با مشکل مواجه نشده و شکرک نمی زند.

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله به شدت مهم اشاره کردیم، عسل طبیعی با عسل خام و تجاری تفاوت هایی دارد. چرا که خام بودن یا حرارت دیدن، فقط مربوط به مراحل پردازش محصول است. ولی، طبیعی بودن مربوط به اضافه شدن مواد شیمیایی به عسل است. هنگامی که شرکت های تولید کننده از مواد شیمیایی برای ساخت یا پردازش عسل استفاده کنند، عسل از طبیعی بودن خارج می شود.

هر دو نوع عسل تجاری و عسل خام به شدت خوشمزه بوده و برای بدن شما هم مفید هستند.

نکاتی در هنگام خرید عسل طبیعی

یکی از نکاتی که در هنگام خرید عسل توجه شما را جلب می کند رنگ آن می باشد باید بگوییم که رنگ عسل هیچ ارتباطی با کیفیت آن ندارد. همچنین شما باید دسته بندی عسل ها را به خوبی بدانید ما چهار دسته عسل داریم عسل های طبیعی، عسل های نیمه طبیعی، عسل های تغذیه و عسل های صنعتی که بهتر است با همه این موارد به خوبی آشنا باشید. برای آشنایی با انواع عسل و روش های تشخیص عسل طبیعی بهتر است مقاله تشخیص عسل طبیعی را از طریق لینک زیر بخوانید.

https://drhoney.net/natural-honey-detection/

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، تشخیص عسل حرارت دیده یک فعالیت ساده است که می تواند با چشم هم صورت بگیرد. شما فقط کافی است که به ویژگی های اصلی محصول همچون رنگ، میزان تمیز بودن و شکرک زدن آن نگاه کنید. محصولی که تمیز است، گرد و غبار ندارد و شکرک نمی زند، محصول فوق العاده ای بوده که نیاز های کلی و جامع افراد را در موقعیت های مختلف رفع می کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید