تشخیص گوشی تقلبی . آیا گوشی سامسونگ یا شیائومی اصل است یا تقلبی

تشخیص اصل بودن گوشی

تشخیص گوشی تقلبی برای گوشی های سامسونگ و شیائومی یکی از مسائلی است که در زمان خرید گوشی با آن روبرو هستیم. آیا گوشی که می‌خواهیم بخریم اصلی است یا نسخه کپی ؟ تفاوت گوشی اصلی و تقلبی چیست؟ در ادامه روش‌هایی را برای تشخیص اصل بودن گوشی های آیفون ، سامسونگ، هواوی ، شیائومی و انواع دیگر از گوشی را آموزش خواهیم داد.

گوشی های تقلبی بسیاری در بازار پر شده است. به طور مثال آیفون‌های کپی یا تقلبی گوشی های پرچم‌دار سامسونگ گه در ظاهر شاید شباهتی به این محصولات داشته باشند اما از درون و سخت‌افزاری حتی ده درصد از قدرت سخت‌افزاری گوشی اصلی را ندارند.

در سال 2018 حدود 36 درصد از گوشی های سامسونگ در بازار تقلبی یا فیک بوده که این امر هم به خاطر افزایش فروش شرکت‌هایی است که می‌خواهند یک گوشی بسیار بی کیفیت را قالب مشتریانی کنند که به هیچ عنوان از اطلاعات فنی گوشی مطلع نیستند کنند. این رقم برای آیفون 7.7 درصد و هواوی 3.4 درصد بود.

اگر می‌خواهید یک گوشی اصلی بخرید یا برای تشخیص گوشی تقلبی ابتدا به این نکته توجه کنید که حتما محصول را از نمایندگی یا فروشگاه معتبر خریداری کنید. چرا که اگر اطلاعات کافی از گوشی نداشته باشید ممکن است هر گوشی کپی را به جای گوشی اصلی به شما بفروشند. در ادامه روش‌های تشخیص اصل بودن گوشی را برای این که خرید مطمئن تر و بهتری داشته باشید به طور کلی بیان می‌کنیم.

تشخیص گوشی تقلبی از اصلی ، سامسونگ و شیائومی

برای تشخیص گوشی تقلبی ابتدا به بدنه گوشی نگاه کنید

اولین جایی که می‌توان گوشی اصل را از گوشی تقلبی تشخیص داد، بدنه آن است. در گوشی های کپی دکه در جای خود نیستند یا دوربین به طور کامل در بدنه ننشسته است. البته کپی‌هایی که به نوعی “های کپی” خوانده می‌شوند را نمی‌توان از روی بدنه تشخیص داد و باید از روش‌های دیگری برای اطمینان از اصلی بودن آن‌ها استفاده کرد.

زمانی که می‌خواهید گوشی خریداری کنید، ابتدا آن را روشن کرده تا ببینید دستگاه به درستی روشن می‌شود یا خیر. هیچ‌گاه از این که به منوهای بیشتر گوشی یا اپلیکیشن و یا حتی بخش تنظیمات بروید نترسید. حتی از فروشنده بپرسید که آیا می‌توانید این کار را انجام دهید یا خیر. در نگاه اول به دنبال شکستگی یا خراش روی صفحه نمایش یا کارایی و عدم کارایی تاچ اسکرین باشید. یکی از عمده ترین مشکلات گوشی کپی عدم کارایی درست تاچ آن است.

البته اگر محصول به خوبی کپی شده باشد حتی در نگاه‌های اول هم نمی‌توانید تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن آن را به صراحت بیان کنید. به طور مثال اگر در تصویر زیر نگاهی بیندازید تصویر سمت راست متعلق به گوشی گلکسی S9 کپی و سمت چپ گوشی اصلی است.

تشخیص اصل بودن گوشی

تفاوت گوشی اصلی و کپی چیست؟

مشکلات مشخص روی گوشی های “های کپی” پس از خرید و کار کردن مشخص می‌شود. این نوع گوشی ها عملا پردازنده ضعیف‌تر و میزان رم و حافظه پایین‌تری نسبت به نسخه اصلی دارند بنابراین سرعت گوشی را به شدت پایین می‌آورند.روی این محصولات بسیاری از اپلیکیشن ها نیز اجرا نخواهد شد چرا که به طور کلی سیستم عامل نامشخصی روی محصول سوار می‌شود. اگر بتوانید ویدیویی روی گوشی ببینید قبل از این که آن را خریداری نمایید، آنوقت می‌توان مطمئن شد که گوشی با سرعت کار می‌کند و یا آن که هنگ کرده و قفل خواهد کرد.

اگر یک گوشی بسیار ارزان قیمت تر از مدل اصلی بود آن را نخرید

بعضی اوقات پیش می‌آید که وارد فروشگاه موبایل شده و از فروشنده قیمت محصول را می‌پرسید. پس از آن تعجب می‌کنید که چرا قیمت این محصول با چیزی که در ذهن شما بود یا مثلا در وب‌سایت‌های خرید لوازم دیجیتال خوانده بودید انقدر تفاوت داشته و کمتر است. خب فروشنده در پاسخ می‌گوید: این محصول بدون گارانتی است. با این حساب بهتر است صد در صد شک کنید که این گوشی حتما فیک یا کپی است.

همچنین می توانید مطالب در مورد این که گوشی ما هک شده یا خیر ، علت شارژ نشدن گوشی ، تست ال سی دی موبایل و این که ما چقدر از گوشی خود در روز استفاده می کنیم ، در این بخش بخوانید.

برای تشخیص گوشی تقلبی ، گوشی را تست کنید

برای این که بتوانید تقلبی بودن یک گوشی را تشخیص دهید باید آن را تست کنید. ابتدا آن را روشن کرده، وای فای، بلوتوث، جی پی اس، NFC و سایر موارد را تست کنید. وارد دوربین شده فیلم بگیرید و یا عکاسی کنید. وارد بخش پخش موسیقی شده و آهنگی اجرا نمایید و یا با آن تماس گرفته و صدای رد و بدل شده را به هر نحو ممکن تست نمایید.

از اپلیکیشن CPU-Z استفاده کنید

تشخیص اصل بودن گوشی

شما می‌توانید به سرعت اپلیکیشن CPU-Z را دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید. این اپلیکیشن به راحتی گوشی شما را تست می‌کند و اصل بودن آن را تشخیص می‌دهد.

زمانی که آن را از لینک زیر نصب کردید می‌توانید در صفحه اصلی مشخصات پردازنده و گرافیک گوشی را ببینید. این اپلیکیشن حتی نام پردازنده و نوع آن را نیز نشان می‌دهد. حتی میزان رم و حافظه داخلی را نیز می‌توانید به سرعت مشاهده کنید. این اپلیکیشن در یک نگاه تمام سخت افزار گوشی را پیش روی شما خواهد گذاشت.

برای تشخیص اصل بودن گوشی اپلیکیشن CPU-Z را از لینک زیر دانلود نمایید.

 

تشخیص کد IMEI

یکی از راه‌هایی که می‌توانید اصل بودن و یا تقلبی نبودن گوشی را تشخیص دهید کد IMEI روی گوشی است. یک کد IMEI روی جعبه گوشی نوشته شده و یک کد IMEI درون گوشی قرار دارد. برای این که بتوانید کد IMEI داخلی را با روی جعبه مقایسه کنید ابتدا از طریق شماره گیر گوشی کد *#06# را شماره گیری کنید (ستاره مربع 06 مربع)  کد نمایش داده شده را با روی جعبه مقایسه کنید تا مطمئن شوید کد یکسان باشد.

اگر می خواهید گوشی اصل بخرید می توانید مطالب بهترین گوشی تا 3 میلیون و بهترین گوشی تا 5 میلیون را از این بخش مطالعه کنید.

منبع: ANDROIDAUTHORITY

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

3 دیدگاه در حال حاضر

  1. چرا ملت تخمحروم شدن؟ واقعاچرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید