بهترین گوشی برای عکاسی 2022 کدام است ؟ قیمت و مشخصات فنی

بهترین گوشی برای عکاسی

بهترین گوشی برای عکاسی در سال 2022 کدام است؟ کدام گوشی را برای عکاسی حرفه ای انتخاب کنیم؟ آیا میتوان به جای دوربین حرفه ای از موبایل استفاده کرد؟ معرفی بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای و موبایل.

بهترین گوشی برای عکاسی 2022

تقریبا همه این روزها از یک دوربین استفاده می کنند زیرا همه به طور پیش فرض در گوشی های هوشمند خود یک دوربین دارند. اما هر گوشیی بهترین نتایج را از دوربین خود نخواهد گرفت و به همین دلیل است که برخی از آنها به دلایل خاصی متمایز می شوند.

عکاسی با گوشی اکنون یکی از میدان‌ های اصلی نبرد فروشندگانی است که سعی می‌کنند با یکدیگر رقابت کنند. خوشبختانه، این موضوع کاملاً در مورد اعداد نیست، علیرغم اینکه تعداد مگاپیکسل ها به بالاترین حد خود رسیده است، این موضوع تا حد زیادی بستگس به این موضوع دارد که نرم افزار چقدر می تواند برای انجام کارهای بیشتر با پیکسل های موجود موثر باشد. این همچنین می‌تواند به نحوه نگاه شما به آنچه نرم‌افزار به شما می‌دهد بستگی داشته باشد، به‌ ویژه نسبت به حالت‌ های مختلفی که اکنون گوشی های هوشمند به طور مرتب ارائه می‌ دهند.

ما در مورد یک وضعیت همیشه در حال تحول صحبت می کنیم، که در آن گوشی های جدید ممکن است جایگزین گوشی های قدیمی شوند، و این در حالی است که دیگران مکان ها را بر اساس تأثیر به روز رسانی های جدید بر عملکرد و خروجی عوض می کنند. چه این ویژگی‌ های حالت حرفه‌ای باشد، نرم‌افزاری که کارهای شگفت‌انگیز انجام می‌دهد، و یا در ازای پول بیشتری که برای در اختیار داشتن ویژگی های بیشتر خرج می کنید، همه اینها نتایج خوبی را به شما ارائه می دهند. ما در PetaPixel آن را مرتباً به‌روزرسانی می‌کنیم تا بازار در حال تغییر را منعکس کند تا بینشی را که برای عکاسی از آنچه می‌خواهید به شما نیاز دارید ارائه دهیم.

برای عکاسی با گوشی بدنبال چه چیزی هستیم

تعداد زیادی از گوشی‌ های هوشمند با دوربین‌های خوب وجود دارد، اما تعداد گوشی‌ هایی که دوربین عالیی را ارائه دهند کم هستند. وقتی به مواردی که دوربین گوشی های هوشمند را در این لیست قرار می دهد نگاه می کنیم، همیشه به دنبال بهترین نتایج هستیم، به خصوص زمانی که در مورد نوع خاصی از عکس صحبت می کنیم. این ممکن است لزوماً به این معنی نباشد که گوشی از هر جنبه دیگری بهترین است، اما اگر در اینجا ذکر شده باشد، دلایلی برای آن وجود دارد.

به همین دلیل است که ما چیزها را به دسته هایی تقسیم می کنیم که بین نقاط قوت دستگاه های خاص تفاوت قائل می شود. یک گوشی ممکن است در عکاسی پرتره بهتر باشد، در حالی که دیگری دارای برش حالت Pro بالاتر از بقیه است. نرم افزار محاسباتی بسیار یکپارچه است، و با این حال، همه آن را به خوبی انجام نمی دهند.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد بهترین گوشی های گیمینگ 2022, قیمت, خرید و مشخصات فنی و راهنمای خرید بهترین گوشی های 2021 سامسونگ و اپل بهمراه قیمت مشاهده کنید.

بهترین گوشی هوشمند به طور کلی برای عکاسی: سامسونگ گلکسی S21 اولترا

سنسور اصلی: 108 مگاپیکسل یا 12 مگاپیکسل (با جایگذاری پیکسل) معادل 26 میلی متر

سایر دوربین های عقب: لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری (معادل 70 میلی متر)، 10 مگاپیکسل زوم تله فوتو 10 برابری (معادل 240 میلی متر)، 12 مگاپیکسل فوق عریض (معادل013 میلی متر)

دوربین جلو: 40 مگاپیکسل وضوح ضبط ویدیو: تا 8K

یک سال پیش، سامسونگ تلاسش می کرد تا با ارائه گوشی گلکسی S20 اولترا, این لیست را پر کند. این مورد در مورد جانشین آن، سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا، صدق نمی‌کند، که برخی از اشتباهات کلیدی را اصلاح کرد و یکی از قوی‌ ترین دوربین‌ های موجود را گردآوری کرد. البته که این گوشی که یکی از انواع بهترین گوشی برای عکاسی است نیز بی‌نقص نیست، و در برخی زمینه‌ها نیاز به کار دارد، اما علاقمند شدن به واریانس و خروجی‌ای که دریافت می‌کنید کار راحتی  است.

بهترین گوشی برای عکاسی : سامسونگ از جدیدترین حسگر تصویر ISOCELL HM3 خود برای فشار بیشتر در بخش سخت افزاری استفاده کرد و تا حدی نیز استفاده هوشمندانه از لنزهای جدیدتر و نرم افزارهای هوشمندتر را انجام می دهد. ما مطمئناً به چیزهای بی اهمیتی مانند زوم فضایی 100 برابری اشاره نمی کنیم، بلکه بیشتر به خروجی رنگ محدود و HDR بهبود یافته اشاره می کنیم که ترکیب بندی بسیار بهتری به عکس ها می دهد.

دو لنز زوم به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند، به خصوص زوم 10 برابری که تله فوتو 240 میلی متری را شبیه سازی می کند. آنها ممکن است بهترین تصاویری باشند که یک لنز زوم در حال حاضر روی یک گوشی می گیرد، و در حالی که لنز هیبریدی 30x دارای فراز و نشیب هایی است، و می تواند در زمان مناسب عکس مناسبی را به نمایش بگذارد. سامسونگ بهتر است حالت Pro خود را برای تعداد زیادی لنز پشتی قابل دسترسی تر کند، اما افسوس که فقط برای لنزهای اصلی و فوق عریض و تنها در 12 مگاپیکسل است. برای نور کم عالی است، نه برای گرفتن عکسی که بخواهید بزرگتر کنید، مگر اینکه ویژگی هایی مانند وضوح فوق العاده Adobe را امتحان کنید.

همه آنچه گفته شد، اگر تحریم هواوی توسط ایالات متحده نبود، P50 Pro این برند احتمالاً در این موقعیت قرار می گرفت. یکی از همه  و فوق‌العاده‌ ترین دوربین‌ های گوشی‌ های هوشمند تا به امروز، محدودیت‌های خرده‌فروشی و نرم‌افزاری آن، تا جایی که گستره کامل اندروید را شامل می‌شود، مانع از قرار دادن آن در اینجا می‌شود. اما اگر اینقدر به خرید تمایل دارید، از آن ناامید نخواهد شد. شیائومی Mi 11 Ultra در سال جاری موفق به کسب مقام برتر شد، اگرچه در دسترس بودن و کارایی آن در این طرف از جهان زیر سوال است. با این حال، از آنجایی که گلکسی اس 21 اولترا تنها پرچمدار واقعی سامسونگ در سال جاری است، تا زمانی که گلکسی اس 22 اولترا عرضه شود، گلکسی اس 21 اولترا استاندارد این شرکت خواهد بود.

با توجه به اینکه اپل امتیازات کلیدی را با آیفون 13 پرو به دست آورد و گوگل به نظر می رسد با پیکسل 6 سر و صدای زیادی به پا کند، جایگاه سامسونگ چندان امن نیست. Vivo نیز در حال جستجو است و این لیست را با دلایل موجه وارد کرده است.

قیمت: در حدود 30 میلیون تومان

بهترین حالت حرفه ای برای عکاسی با گوشی هوشمند: Vivo X70 Pro+

سنسور اصلی: 50 مگاپیکسل یا 100 مگاپیکسل یا 12 مگاپیکسل (با جایگذاری پیکسل) معادل 23 میلی متر

سایر دوربین های عقب: 32 مگاپیکسل تله فوتو زوم 2 برابر (معادل 50 میلی متر)، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسل با زوم 5 برابر

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل وضوح ضبط ویدیو: تا 8K

بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای : Vivo X70 Pro+ که یکی دیگر از بهترین گوشی ها برای عکاسی است به طور کلی یکی از بهترین دوربین های گوشی را در اختیار دارد و چیزی که حالت Pro آن را قانع کننده می کند این است که سعی می کند کاربر را واجد شرایط کند. توضیح دهندگان روی صفحه به این نکته اشاره می کنند که یک ویژگی یا تنظیمات چه کاری انجام می دهد و دریچه ای را برای تجربه یادگیری باز می کند – چیزی که باعث نمی شود عکاسان موبایل بیشتری بتوانند حالتی مانند این را امتحان کنند.

ویوو تغییر چشمگیری در نحوه عملکرد آن نسبت به مدل قبلی این گوشی ایجاد نکرده است و برای بهتر کردن آن بر روی جنبه نرم افزاری تمرکز کرده است. این تغییرات شامل کمی نرم‌تر کردن رابط و کاهش زمان از فشار دادن شاتر تا گرفتن عکس است. 

مزیت دیگر این است که می توانید از تمام لنزهای عقب در این حالت استفاده کنید، چیزی که همیشه در گوشی های رقیب موجود نیست. Vivo می‌توانست آیکون‌ های لنز را در رابط کاربری دورتر از تنظیمات ترکیب‌بندی قرار دهد، اما اگر از مزیت های کاذب این گوشی چشم پوشی کنید، واقعاً می‌توانید از عکاسی با فرمت RAW در فواصل کانونی چندگانه بهره ببرید. حتی حالت ماکرو داخلی آن نیز در هنگام نزدیک شدن به یک سوژه فعال می شود، و این مورد می توانست بهتر شود اگر این حالت در مورد اینکه چقدر می توانید به یک سوژه نزدیک شوید واضح تر می شد.

از آنجایی که حالت شب Vivo گاهی اوقات می تواند عکس ها را بیش از حد پردازش کند، Pro در نهایت یک جایگزین ایده آل است. حالت شاتر آهسته می‌تواند عکس‌ های منحصر به‌ فرد با نوردهی طولانی را انجام دهد، اما Pro اغلب برای عکس‌ هایی در نور کم به خوبی عمل می کند، به‌ ویژه زمانی که از سه پایه یا سطح صاف برای نگه‌داشتن گوشی برای شاتر آهسته‌تر استفاده می‌کنید. این ممکن است یکی دیگر از مواردی باشد که هواوی می‌تواند برنده این رقابت شود یا حداقل برای آن رقابت کند، اما از آنجایی که ویوو هیچ ادعایی ندارد، جایگزین خوبی است.

قیمت: در حدود 24 میلیون تومان

بهترین گوشی هوشمند برای عکاسی محاسباتی: گوگل پیکسل 6

سنسور اصلی: 50 مگاپیکسل (معادل 26 میلی متر)

سایر دوربین های عقب: 12 مگاپیکسل فوق عریض (معادل 14 میلی متر)، 48 مگاپیکسل تله فوتو (معادل 114 میلی متر)

دوربین جلو: 11 مگاپیکسل وضوح فیلمبرداری: تا 4K

بهترین گوشی برای عکاسی از نظر نرم افزاریگوگل پس از پایبندی به بسیاری از مشخصات سخت افزاری مشابه برای آرایه دوربین پشتی خود، سرانجام کاری جدید با سری پیکسل 6 انجام داد و نتایج نشان می دهد که بخش نرم افزاری بیشتری برای بهره مندی از آن در راه است. سنسور 50 مگاپیکسلی در گوگل پیکسل 6 در واقع با رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی عکس می گیرد تا از پیکسل های میکرون بزرگتر در عکاسی در نور کم استفاده کند، اگرچه نرم افزار محاسباتی گوگل برای بهینه سازی عکس ها در هر شرایطی کار می کند. 

افزودن لنز سوم در تله فوتو به پوشش برد بیشتر کمک می کند و زوم هیبریدی 20 برابری Super Res ممکن است بهترین در کلاس خود باشد. تقریباً در هر حالت می‌ توانید با استفاده از هر سه لنز عکاسی کنید، و علیرغم امتناع گوگل از اضافه کردن حالت حرفه‌ای یا دستی، RAW را به راحتی در حالت‌ های مختلف در دسترس قرار می‌ دهد.

حالت جدید حرکت، عکاسی اکشن و نوردهی طولانی را به شیوه‌ هایی جالب و در عین حال در حال انجام، انجام می‌دهد. از آنها به درستی استفاده کنید و می توانید نتایج عالی کسب کنید، به شرطی که منحنی یادگیری را دنبال کنید تا بفهمید چه زمانی بهترین کار را می کنند. Magic Eraser منحصر به Pixel 6 Pro نیست، زیرا بیشتر یک ویژگی Google Photos است، اما همیشه می توانید سعی کنید از آن برای حذف عناصر ناخواسته در هر عکسی که می گیرید استفاده کنید.

قیمت: در حدود 28 میلیون تومان

بهترین گوشی هوشمند مقرون با ارزش برای عکاسی: گوگل پیکسل 5a

سنسور اصلی: 12.2 مگاپیکسل (معادل 27 میلی متر)

سایر دوربین های عقب: 16 مگاپیکسل فوق عریض (معادل 16 میلی متر)

دوربین جلو: 8 مگاپیکسل وضوح فیلمبرداری: تا 4K

بهترین گوشی برای عکاسی با قیمت مناسب : به سختی می‌توان گوشی‌ ای را پیدا کرد که با قیمتی مشابه گوگل پیکسل 5a عکس‌ برداری کند. همچنین یافتن این گوشی در خارج از ایالات متحده آسان نیست، زیرا Google در دسترس بودن آن را محدود کرده است. این یک دستگاه مجهز به 5G است که برای گرفتن عکس‌ های مشابه در اکثر شرایط یکسان، چیزهای زیادی از همتای پرچمدار خود قرض گرفته است. شما همچنین یک لنز فوق عریض با میدان دید 107 درجه، البته بدون لرزشگیر اپتیکال یا الکترونیکی، دریافت خواهید کرد.

با این حال، حسگرها و نرم‌افزار محاسباتی می‌توانند تصاویری همتراز با پیکسل 5 تولید کنند. این بدان معناست که حالت دید در شب و حالت پرتره همچنان بسیار خوب به نظر می‌رسند، و با داشتن عکس‌برداری RAW همیشه در دسترس، جا برای انجام کارهای بیشتری در پست وجود دارد. برای کسانی که بودجه کمی دارند، این یکی از بهترین دوربین های گوشی خواهد بود که با پول کمتری می توان خرید.

قیمت: در حدود 21 میلیون تومان

بهترین گوشی هوشمند کوچک برای عکاسی: آیفون 13 مینی

سنسور اصلی: 12 مگاپیکسل (معادل 26 میلی متر)

سایر دوربین های عقب: 12 مگاپیکسل فوق عریض (معادل 13 میلی متر)

دوربین جلو: 12 مگاپیکسل وضوح فیلمبرداری: تا 4K

گاهی اوقات، یک گوشی کوچک‌تر فقط بهتر جا می‌شود، و در حال حاضر یافتن گوشی بهتر از آیفون 13 مینی دشوار است. چیزی که باعث می شود این گوشی که یکی دیگر از بهترین گوشی ها برای عکاسی در لیست ما است به خوبی کار کند این است که به دلیل کوچک بودن اندازه، چیز زیادی را از دست نمی دهید. مینی دارای همان ویژگی‌ها و خروجی‌ های برادر بزرگتر خود یعنی آیفون 13 است. اگر صفحه نمایش 5.4 اینچی Super Retina XDR و باتری 2458 میلی آمپر ساعتی نباشد، در غیر این صورت این دو گوشی با مشخصات یکسانی کار می کنند.

و آنها با آیفون های قبلی متفاوت هستند. اپل می گوید 13 mini می تواند نور بیشتری را جذب کند و تصاویر بهتری نسبت به مدل قبلی خود، یعنی 12 mini ایجاد کند. مقایسه بهتر احتمالاً با آیفون‌ هایی است که قبل از آنها عرضه شده‌اند، از جمله جدیدترین آیفون SE، که نمی‌تواند با توانایی 13 مینی برای گرفتن تصاویر خوب مطابقت داشته باشد. پیدا کردن یک گوشی اندرویدی که بتواند آن را در همان اندازه کوچک انجام دهد نیز سخت است، اگرچه پیکسل4a رقیب سرسختی است.

اینکه یک لنز فوق عریض خوب برای تکمیل دوربین اصلی بگیرید، عالی است، اما فیلمبرداری واقعی نیز موثر است. اپل جدیدترین حالت سینمایی خود را در این گوشی گنجانده است، اگرچه شما فقط می توانید از آن با لنز اصلی استفاده کنید.

قیمت: 27 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی هوشمند برای ویدیو: آیفون 13 پرو

سنسور اصلی: 12 مگاپیکسل (معادل 26 میلی متر)

سایر دوربین های عقب: 12 مگاپیکسل تله فوتو زوم 3 برابری (معادل 78 میلی متر)، 12 مگاپیکسل فوق عریض (معادل 13 میلی متر)

دوربین جلو: 12 مگاپیکسل وضوح فیلمبرداری: تا 4K

آیفون هنوز در میان پادشاهان در زمینه ضبط ویدیو قرار دارد و ارتباط زیادی با نحوه ثبت رنگ، تون و بافت دارد. آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس اساساً یک دستگاه هستند، البته به جز تفاوت در اندازه. آنها سیستم دوربین یکسانی دارند، به این معنی که شما در هر صورت نتایج یکسانی را دریافت خواهید کرد.

بزرگترین حالت اضافه شده در این گوشی که آخرین گزینه ما در مورد بهترین گوشی ها برای عکاسی است حالت سینمایی است و نحوه تغییر فوکوس روی یک سوژه و همچنین تنظیم دیافراگم هنگام ویرایش کلیپ ها بعد از آن. در نهایت، می‌توانید همین کار را در iMovie و Final Cut در مک نیز انجام دهید. یکی از اشکالات این است که شما محدود به فیلمبرداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه هستید، اما فیلمبرداری معمولی گزینه های بیشتری را به خصوص با وضوح و نرخ فریم همراه با Dolby Vision HDR ارائه می دهد. هنگامی که اپل یک به‌ روزرسانی iOS 15 را برای فعال کردن ProRes منتشر می‌کند، ممکن است عکاسی بیشتر در حالی که فضای ذخیره‌سازی کمتری اشغال می‌کند آسان‌ تر باشد.

اگر در اینجا از یک سطح واقعاً حرفه‌ای صحبت می‌کردیم، Sony Xperia Pro یا Xperia 1 III ممکن است این جایگاه را داشته باشند، اما لزوماً برای هر نوع کاربری ساخته نشده‌اند. آیفون 13 پرو کمی در دسترس تر است و ویژگی های ویدیویی آن حداقل به اندازه کافی آسان برای یادگیری است.

قیمت: در حدود 34 میلیون تومان

منبع: PETAPIXEL.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید