بهترین مادربرد ها برای اورکلاک در سال 2022 ، راهنمای خرید و بررسی

بهترین مادربرد اورکلاک

بهترین مادربرد برای اورکلاک کدام است ؟ در این مطلب مادربرد های مخصوص اورکلاک را معرفی می کنیم. خرید بهترین مادربرد برای عملکرد کلی کامپیوتر شخصی بسیار مهم هست. فعلا مادربردهای زیادی در بازار وجود دارد، اما همه آنها برای اورکلاک مناسب نیستند. بهترین مادربردها برای اورکلاک، آنهایی هستند که سیستم انتقال نیرو قوی را برای مدیریت حتی سخت‌ترین CPU ارائه می‌دهند.

مادربردهایی که برای اورکلاک مناسب هستند همچنین دارای هیت سینک های پیچیده، دکمه های اختصاصی برای کمک به اورکلاک و غیره هستند. در این مقاله، ما نگاهی به برخی از بهترین مادربردها برای اورکلاک در سال 2022 خواهیم داشت، چه از AMD یا اینتل استفاده کنید، از جمله Ryzen 7000 و اینتل سیزدهم نسل.

بهترین مادربرد برای اورکلاک : EVGA Dark Kingpin Z690

EVGA Dark Kingpin Z690

اگر یک ابرقدرت، یک برند مترادف با اورکلاک وجود داشته باشد، آن Kingpin هست. اگر مجموعه معیارهای 3DMark را فعال کنید، یکی از ابزارهای معمولی در 5 مورد برتر Kingpin هست. یک اورکلاک افسانه ای با نام تجاری متصل به مادربردهای EVGA برای، حدس زدید، اورکلاک جدی. EVGA Dark Kingpin Z690 بهترین سگ فعلی است، اگرچه با ورود قریب‌الوقوع پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل، نسخه Z790 قبلاً منتشر شده هست. البته هنوز هم می توانید Z690 را بخرید و در صورت تمایل از آن با نسل سیزدهم استفاده کنید. این یک مادربرد E-ATX است، بنابراین باید مطمئن شوید که کیس شما از آن پشتیبانی می کند.

خب، چرا اینقدر خوب است؟ یکی، طراحی آن. بسیاری از مادربردها برای اورکلاک خوب هستند، این ساختار برای آن طراحی شده هست. سوکت CPU در مقایسه با اکثر مادربردها 90 درجه می چرخد ​​زیرا اتصال دیگ های نیتروژن مایع (LN2) را آسان تر می کند. اورکلاکرهای افراطی از LN2 استفاده می کنند و این مادربرد برای آن ساخته شده هست. این سیستم با تحویل برق 21 فازی، یک هیت سینک فعال با دو فن و یک PCB 10 لایه، همگی برای رساندن CPUهای اینتل به حداکثر مطلق خود طراحی شده اند. برای دوام بیشتر، پشت مادربرد با یک صفحه پشتی فلزی بزرگ پوشانده شده و شما درگاه‌های راست‌زاویه برای SATA، برق CPU و کانکتور برق 24 پین مادربرد را دریافت می‌کنید.

بهترین مادربرد برای اورکلاک  : چرخش سوکت CPU به قیمت دو اسلات DIMM تمام می شود. اما حتی با دو عدد، Dark Kingpin از 64 گیگابایت حافظه DDR5-6600+ پشتیبانی می کند. باز هم برای پشتیبانی از شدیدترین اورکلاک ساخته شده هست. در گوشه سمت راست بالا، Dark Kingpin دارای دکمه‌های روشن/خاموش و تنظیم مجدد در کنار دیباگرهای LED خواهد بود. در جاهای دیگر، منبع تغذیه 6 پین PCIe تکمیلی، همراه با هدر برای نظارت بر ولتاژ بی‌درنگ و سوئیچ‌هایی برای غیرفعال کردن اسلات‌های PCIe به دلخواه یافت می‌شود.

اگرچه این ساختار برای اورکلاک طراحی شده، اما وقتی می خواهید از کامپیوتر شخصی استفاده کنید، به عنوان یک مادربرد همه منظوره کاملاً بی فایده نیست. یا برای بازی کردن در زیر هیت سینک عظیم، سه اسلات PCIe 4.0 m.2 SSD وجود دارد. هر دو اسلات قابل مشاهده PCIe 5.0 هستند، هشت پورت SATA، شبکه دوگانه 2.5 GbE، حتی صدای بسیار قوی وجود دارد. همچنین دارای Wi-Fi، USB-C، USB 3.2 نوع A، و به طور کلی هر چیزی که ممکن است بخواهید.

نسخه Z790 هنوز راه اندازی نشده، اما Dark Kingpin Z690 همچنان یک خرید عالی است اگر در مورد اورکلاک کردن جدی هستید.

دومین مادربرد خوب برای اورکلاک : ASUS ROG Maximus Z690 Formula

ROG Maximus Z690 Formula در بالای پشته محصولات ایسوس قرار گرفته است که نشان دهنده بهترین چیزهایی است که این شرکت ارائه می دهد. این بدون شک بهترین مادربرد ایسوس است که می توانید فعلا برای پردازنده نسل دوازدهم اینتل خود بخرید. این دارای برچسب قیمت گرانی است، اما یک برد کاملا مجهز است که با تمام ویژگی هایی که از یک مادربرد درجه یک انتظار دارید ارائه می شود. همچنین عملکرد قابل اعتماد و ثابتی را حتی تحت فشارهای سنگین ارائه می دهد.

ROG Maximus Z690 Formula با PCB مشکی رنگی عرضه می شود که عمدتاً با هیت سینک پوشانده شده. مادربرد همچنین دارای یک بلوک آب برای ماژول VRM خواهد بود. این بلوک آبی CrossChill EK III نام دارد و با همکاری EK طراحی شده. این شامل یک کانال آب نیکل است که در داخل بلوک پنهان شده و ماسفت ها را تحت فشار خنک می کند. با این حال، بلوک آب فقط VRM را پوشش می دهد و نه CPU.

ROG Maximus Z690 Formula دارای مراحل قدرت 105 آمپری برای ارائه قدرت CPU خواهد بود. Maximus Z690 Formula همچنین از ماژول‌های حافظه DDR5 پشتیبانی می‌کند و آن را به دستگاهی مقاوم در آینده تبدیل می‌کند که می‌تواند بیشترین عملکرد را از سخت‌افزار فعلی استخراج کند. ایسوس می‌گوید این مادربرد می‌تواند تا سرعت حافظه DDR5-6400 (OC) را مدیریت کند که تقریباً به همان خوبی است. شهمچنین ماژول های حافظه را اورکلاک می کنید به شرطی که راه حل خنک کننده خوبی داشته باشید. این برد همچنین از PCIe 5.0 با دو اسلات PCIe 5.0 x16 پشتیبانی می کند که از هر دو حالت x16 و x8/x8 پشتیبانی می کند. علاوه بر این، یک PCIe 4.0 x16 برای کارت های توسعه دیگر نیز وجود دارد.

برای ذخیره سازی، ASUS ROG Maximus Z690 Formula دارای حداکثر پنج اسلات M.2 با پخش کننده های حرارتی اختصاصی است. برای استفاده از همه آنها باید از کارت ROG Hyper M.2 استفاده کنید. قابل ذکر است، شهمچنین می توانید تا شش درایو SATA اضافه کنید. به عنوان یک مادربرد ممتاز، شهمچنین تعداد زیادی پورت در پشت و هدرهای اضافی برای اضافه کردن تجهیزات جانبی بیشتر دریافت می کنید. محافظ ورودی/خروجی از قبل از جعبه خارج شده و 12 پورت USB شامل دو پورت تاندربولت 4 USB نوع C را پوشش می دهد. شهمچنین یک پورت HDMI برای بوت شدن بدون GPU علاوه بر یک درگاه اترنت 10 گیگابایتی دریافت می کنید. علاوه بر این، یک ماژول WiFi و درگاه‌های صوتی با روکش طلا نیز وجود دارد.

بهترین مادربرد Ryzen 7000: ASUS ROG Crosshair X670E Extreme

اگر وارد پردازنده‌های Ryzen 7000 جدید می‌شوید، به یک مادربرد جدید نیاز خواهید داشت. برای اولین بار در چند سال، AMD پلتفرم خود را تغییر داده است، بنابراین اکنون ما به AM5 و یک سوکت کاملاً جدید برای جدیدترین تراشه ها رسیده ایم. اگر به اورکلاک هم علاقه دارید، چیپست X670E بهترین مکان برای نگاه کردن است و ASUS ROG Crosshair Extreme بهترین در این دسته است. در هر دستگاه بازی پیشرفته ای ظاهر و عملکرد عالی خواهد داشت، اما برای مجازات نیز ساخته شده.

در بالای لیست ویژگی‌ها، 20+2 مرحله قدرت تیمی است که برای هر مرحله 110A درجه بندی شده. معماری VRM از مراحل قدرت ترکیبی برای نوسان سریع جریان و در عین حال حفظ عملکرد حرارتی استفاده می کند. ویژگی هایی مانند سوئیچر دینامیک OC و انعطاف پذیری هسته به فشرده سازی بیشترین عملکرد از CPU کمک می کند. اولی به شما امکان می دهد بسته به جریان یا دمای CPU از AMD PBO همراه با اورکلاک دستی خود استفاده کنید. دومی راه آسانی را برای تنظیم قدرت، دما و محدودیت‌های جریان معرفی می‌کند تا آنچه را که می‌خواهید از CPU ترسیم کنید.

هیت سینک بسیار زیادی روی این مادربرد وجود دارد، که برای چیزی که می‌خواهید به محدودیت‌های آن فشار بیاورید، قابل انتظار است. با این حال، ایسوس ویژگی خاص خود را با استایل تهاجمی، RGB و حتی یک ماتریس LED اضافه کرده است تا این ویژگی را از بقیه متمایز کند. سپر ورودی/خروجی یکپارچه است، پورت‌های بیشتری نسبت به آنچه می‌دانید وجود دارد و همچنین شبکه‌های Wi-Fi 6E، 10G و اینتل 2.5G.

در حالی که تمرکز در اینجا ممکن است اورکلاک باشد، نادیده گرفتن اینکه این مادربرد چقدر برای کامپیوتر های بازی یا حتی یک ورک استیشن سازگار است، دشوار است. اسلات‌های PCIe x16 مانند اسلات‌های M.2 SSD برای PCIe 5.0 آماده هستند و از حافظه‌های DDR5 تا 6400MT/s پشتیبانی می‌کنند. با وجود AMD، Thunderbolt وجود ندارد، اما دو درگاه USB 4.0 Type-C در پشت و یک کارت PCIe اضافی برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی سریع‌تر وجود دارد. حتی سخت افزار صوتی هم عالی است. پیدا کردن چیزی که این مادربرد ندارد، سخت است، اما قیمتی دارد. با این حال، این انتخاب اولین مادربردهای X670 برای اورکلاک کردن آخرین نسل پردازنده‌های Ryzen است.

بهترین مادربرد Z690 به خاطر وجود خنک کننده سفارشی: ام اس آی MPG Z690 Carbon EK X

ام اس آی MPG Z690 Carbon EK X یک مادربرد درجه یک است که از بلوک آب EK برای خنک کردن ماژول CPU و VRM استفاده می کند. این آن را به یکی از بهترین مادربردها برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال اورکلاک کردن سیستم خود با افزودن خنک کننده سفارشی هستند. خنک کننده مایع در حفظ بازده حرارتی کلی یک سیستم بسیار کارآمد است. بلوک آب در این مادربرد همچنین CPU را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین مادربرد های 2022

هزینه کمی وجود دارد، اما در هزینه و نصب بلوک آب CPU نیز صرفه جویی می کند. ام اس آی MPG Z690 Carbon EK X با طراحی برق فاز 18+1+1 برای تحویل برق قابل اعتماد ارائه می‌شود. بلوک آب مطمئن می شود که VRM ها همیشه خنک می مانند، حتی تحت فشارهای سنگین.

این برد از ماژول های حافظه DDR5 نیز پشتیبانی می کند. حداکثر 128 گیگابایت DDR5-6666 را پشتیبانی می کند که تقریباً به همان سرعتی است که فعلا می توانید دریافت کنید. همچنین می‌توانید ماژول‌های حافظه را بیشتر اورکلاک کنید تا عملکرد کمی از آن‌ها کمتر شود. قابل ذکر است، شهمچنین از پشتیبانی PCIe 5.0 با مادربرد پشتیبانی می کنید. ام اس آی MPG Z690 Carbon EK X دارای سه اسلات PCIe x16 است و برای ذخیره سازی، پنج اسلات M.2 در اختیار دارید. همچنین می‌توانید با پشتیبانی از RAID 0،1،5 و 10 درایوهای SATA ذخیره‌سازی بیشتری را به بیلد اضافه کنید.

هیت سینک چیپست در پایین نیز تمام اسلات های M.2 را برای کمک به خنک کردن آنها می پوشاند. ام اس آی MPG Z690 Carbon EK X دارای یک محافظ IO از پیش نصب شده که ده پورت USB از جمله یک درگاه USB نوع C را پوشش می دهد. علاوه بر این، شهمچنین یک HDMI و یک Displayport در این مادربرد برای بوت شدن با گرافیک یکپارچه دریافت می کنید. همچنین یک پورت LAN 2.5G و یک مجموعه کامل از پورت های صوتی نیز وجود دارد. در نهایت یک برد عالی برای اورکلاک، اهمچنین مکانی عالی برای فرو بردن انگشت پا در دنیای خنک کننده مایع سفارشی برای اولین بار.

بهترین مادربرد Z590: ام اس آی MEG Z590 Godlike

ام اس آی MEG Z590 Godlike یکی از پریمیوم ترین مادربردهای چیپست Z590 است که می توانید در بازار خریداری کنید. این یک مادربرد است که با تمام زنگ‌ها و سوت‌هایی که از یک برد باکیفیت انتظار دارید ارائه می‌شود. همانطور که می بینید مین برد تقریباً به طور کامل با هیت سینک پوشانده شده. برخلاف Carbon EK X که قبلاً دیدیم، این یک بلوک آب ندارد، اما هنوز هم می‌تواند نیازهای مورد نیاز برای یک CPU با عملکرد بالا را برطرف کند. هیت سینک VRM از یک فن خنک کننده، پشته ای از پره ها و یک لوله حرارتی برای انتقال گرما از ماژول ها تشکیل شده. پوشش هیت سینک دارای مارک خداگونه به همراه آرم ام اس آی Dragon است.

هیت سینک چیپست در پایین بیشتر گسترش می یابد تا اسلات های M.2 را نیز بپوشاند. تمام قسمت پایینی برد در معرض دید قرار می گیرد و تنها شیارهای PCIe قسمت در معرض دید هستند. همچنین نام نورهای RGB بسیار کم است، که باعث می شود این مادربرد به راحتی با اکثر بیلدها ترکیب شود. مادربرد ام اس آی MEG Godlike همچنین دارای یک صفحه پشتی است که از آن پشتیبانی بیشتری می کند. این برد خاص دارای چیپست اینتل Z590 و سوکت CPU LGA 1200 است. این بدان معنی است که شما نمی توانید از این مادربرد برای ساخت کامپیوتر شخصی با پردازنده های جدید Alder Lake استفاده کنید. ام اس آی MEG Z590 Godlike فقط با پردازنده‌های Core نسل دهم و یازدهم اینتل سازگار است.

مادربورد ام اس آی MEG Z590 از اورکلاک نیز پشتیبانی می‌کند و آن را تبدیل به یک مکمل عالی برای این مجموعه می‌کند. ممکن است VRM یا CPU خنک‌کننده بسیار پیچیده با بلوک آب نداشته باشد، اما ثابت شده که راه‌حل خنک‌کننده موجود به اندازه‌ای قدرتمند است که به شما اجازه می‌دهد پردازنده‌ها را به محدودیت‌های خود برسانید. ام اس آی MEG Z590 Godlike دارای چهار اسلات DIMM در کنار سوکت CPU است و تا 128 گیگابایت حافظه DDR4 را پشتیبانی می کند. پشتیبانی از حافظه DDR5 در اینجا وجود ندارد زیرا چیپست قدیمی از استاندارد حافظه جدید پشتیبانی نمی کند. طبق گفته ام اس آی، این مادربرد خاص می‌تواند از سرعت حافظه تا 5600 مگاهرتز پشتیبانی کند.

ام اس آی MEG Z590 Godlike همچنین دارای سه اسلات تقویت‌شده PCIe 4.0 x16 است. قابل ذکر است که پشتیبانی از PCIe 5.0 نیز در این مورد وجود ندارد، اما CPUهای قدیمی‌تر به هر حال از آن پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین مانعی برای معامله نیست. برای ذخیره سازی، می توانید تا چهار ماژول M.2 را به برد اضافه کنید. آنها در زیر هیت سینک چیپست پنهان هستند، بنابراین باید قبل از نصب ماژول آن را خارج کنید. همچنین می‌توانید درایوهای SATA بیشتری را در RAID 0،1،5 یا 10 به برد اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم گیمینگ از 10 تا 100 میلیون تومان

ام اس آی MEG Z590 به طور کلی یک مادربرد فوق العاده است. این همچنان بهترین چیزی است که ام اس آی در فضای چیپست Z590 ارائه می دهد. ام اس آی تا به حال یک مادربرد MEG Godlike با چیپست Z690 برای پردازنده های نسل دوازدهم اینتل عرضه نکرده است، اما امیدواریم که آنها روی آن کار کنند. Godlike یکی از گران‌ترین مادربردهای موجود در بازار است، بنابراین حتماً آن را با یک CPU با کارایی بالا برای بازی‌های سطح بالا یا دستگاه تولید محتوا راه اندازی کنید.

مادربرد اورکلاک Z590: ASRock Z590 OC Formula

ASRock مادربردهای باکیفیت زیادی تولید می کند، اما Z590 OC Formula باید بهترین مادربرد اورکلاک کننده آن باشد. بدون شک یکی از بهترین مادربردهایی است که می توانید برای اورکلاک پردازنده های نسل دهم و یازدهم اینتل خریداری کنید. دارای بسیاری از ویژگی‌های سازگار با اورکلاک است که به شما کمک می‌کند تا محدودیت‌های CPU خود را بسیار آسان‌تر کنید. ASRock Z590 OC Formula نیز طراحی چشمگیری دارد. ظاهر این مادربرد با سایر مادربردهای ASRock بسیار متفاوت است و قطعاً متمایز است. برد OC Formula با PCB مشکی رنگ و هیت سینک های زرد رنگ عرضه می شود. پوشش هیت سینک VRM دارای امضای نیک شیه، اورکلاکر معروفی است که ASRock برای تولید این برد با آن شریک شد.

Z590 OC Formula دارای طراحی 16 فازی با 90A SPS است. این وظیفه تحویل توان قابل اعتماد حتی در بارهای سنگین را بر عهده دارد. هیت سینک VRM دارای طراحی پیچیده ای است که با پشته های باله و لوله حرارتی کامل شده. هیت سینک چیپست روی برد نیز بیشتر گسترش می یابد تا SSD های M.2 را پوشش دهد. مادربرد OC Formula دارای برخی از ویژگی های مفید است که به طور خاص برای اورکلاک طراحی شده، مانند دکمه های اختصاصی OC. همچنین یک پنل OLED روی برد برای نمایش معیارهای مختلف مانند دما، ولتاژ و موارد دیگر وجود دارد.

برای حافظه، می‌توانید حداکثر 64 گیگابایت DDR4-6000 نصب کنید. شهمچنین می توانید حافظه را اورکلاک کنید به شرطی که راه حل خنک کننده کافی برای آن داشته باشید. ASRock Z590 OC Formula همچنین از PCIe 4.0 پشتیبانی می کند. مادربرد دارای سه اسلات x16 و دو اسلات x1 است. هر سه اسلات x16 تقویت شده‌اند، بنابراین همگی برای کارت گرافیک مناسب هستند.

در مورد ذخیره سازی، می توانید حداکثر سه ماژول M.2 را روی برد نصب کنید. این اسلات ها هیت سینک مخصوص به خود را روی مادربرد دارند، بنابراین نیازی به پخش کننده حرارت جداگانه ندارید. محافظ IO از پیش نصب شده و انواع پورت ها از جمله هشت پورت USB، دو پورت اترنت و مجموعه کاملی از پورت های صوتی را پوشش می دهد. ASRock همچنین پورت های قدیمی PS/2 را برای صفحه کلید و ماوس اضافه کرده است.

بهترین مادربرد X570: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero مشابه ROG Crosshair VIII Hero است که قبلاً عرضه شد. مادربرد جدید Dark Hero با طراحی خیره کننده تمام مشکی عرضه می شود. ایسوس همچنین چند چراغ RGB را به برد اضافه کرده است تا حس RGB را به بیلد اضافه کند. علاوه بر طراحی جدید تمام مشکی، ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero با ارائه توان ارتقا یافته و چیپست خنک کننده غیرفعال نیز عرضه می شود. مادربرد Dark Hero با یک سیستم انتقال نیرو قوی برای تامین انرژی پایدار حتی در بارهای سنگین عرضه می شود. هیت سینک VRM تضمین می کند که همه چیز همیشه خنک می ماند.

هیت سینک چیپست بیشتر گسترش می‌یابد تا اسلات‌های M.2 را نیز بپوشاند و اسلات‌های PCIe را به عنوان تنها قسمت در معرض دید در پایین مادربرد باقی می‌گذارد. مادربرد Dark Hero دارای چیپست X570 و سوکت CPU AM4 است. این بدان معناست که این یک مادربرد AMD است که از چیپست های سری 3000 و 5000 برای اورکلاک کردن پردازنده های Ryzen آنلاک شده پشتیبانی می کند. برای Ryzen 7000 باید به AM5 و X670 یا B650 بروید.

همچنین چهار اسلات DIMM در سمت راست سوکت CPU برای حداکثر 128 گیگابایت حافظه DDR4 دارید. وقتی صحبت از اسلات های توسعه به میان می آید، مادربرد Dark Hero در مجموع چهار اسلات PCIe را ارائه می دهد. شما یک اسلات PCIe 4.0 x16 به همراه دو اسلات PCIe 3.0 x16 دریافت می کنید. قابل ذکر است، شهمچنین یک اسلات PCIe 3.0 x1 به سمت پایین دریافت می کنید. شما می توانید حداکثر سه ماژول M.2 را نصب کنید و این ماژول ها در زیر هیت سینک چیپ ست پنهان می شوند و پخش کننده حرارت خود را دارند. علاوه بر این، می‌توانید درایوهای SATA را نیز نصب کنید تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری به ساخت خود اضافه کنید.

مادربرد ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero دارای یک محافظ IO از پیش نصب شده که دوازده پورت USB از جمله یک درگاه USB نوع C را پوشش می دهد. شما HDMI یا DisplayPort ندارید، اما ایسوس دو پورت اترنت و مجموعه ای کامل از پورت های صوتی را اضافه کرده است. مادربرد دارای هدرهای زیادی برای USB، فن ها، پمپ ها، چراغ های RGB و موارد دیگر است. استفاده از BIOS ایسوس برای مبتدیان و اورکلاکرهای باتجربه نیز بسیار آسان است.

بهترین مادربردها برای اورکلاک در سال 2022: افکار نهایی

بسیاری از مادربردهای با کارایی بالا در بازار از تولید کنندگان مختلف اکنون از اورکلاک پشتیبانی می کنند. اما اگر بهترین مادربرد را برای اورکلاک می خواهید، نمی توانید EVGA Kingpin را شکست دهید. اگر در حال ساخت یک کامپیوتر کاملاً آب خنک با یک حلقه خنک کننده سفارشی هستید، فکر می کنیم باید مادربرد ام اس آی MPG Z690 Carbon EK X را خریداری کنید. برای خنک کردن کارآمد و عملکرد اورکلاک بهتر، بلوک آب مخصوص به خود دارد.

کسانی که تمایل به ساخت مبتنی بر AMD دارند می توانند مادربرد ASUS ROG Crosshair X670E Extreme یا ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero را بررسی کنند. این یک نسخه ارتقا یافته بهترین مادربرد بازی برای CPU های AMD است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید