بهترین روش ها برای انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید

اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید

 

آیا باید داده ها را از لپ تاپ خود به دستگاه اندرویدی خود منتقل کنید؟ در اینجا بهترین روش ها برای انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین روش ها برای انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید

اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید

گوشی های هوشمند تا حدی تکامل یافته‌اند که می‌توانند به راحتی کامپیوترهای شخصی ما را برای کارهای روزمره مانند ایمیل، پخش ویدیو و مرور وب جایگزین کنند. صرف نظر از دستگاه اصلی خود، دیر یا زود، باید فایل ها را از گوشی خود به کامپیوتر شخصی به اشتراک بگذارید یا بالعکس.

راه‌های مختلفی برای انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید شما وجود دارد، اما بهترین روش به میزان داده‌ای که برای انتقال نیاز دارید بستگی دارد. بیایید ببینیم چگونه می توانید به راحتی فایل ها را از کامپیوتر شخصی به تلفن همراه اندرویدی به اشتراک بگذارید.

1. انتقال فایل ها از لپ تاپ به گوشی با استفاده از کابل USB

روش اول انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به اندروید انتقال فایل ها از لپ تاپ به گوشی با استفاده از کابل USB است. اگر مجبور هستید فایل های زیادی را بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر شخصی خود انتقال دهید، باید قدیمی ترین و مطمئن ترین روش انتقال را انتخاب کنید. اشتراک گذاری فایل ها از گوشی به لپ تاپ هنوز سریع و آسان است، البته تا زمانی که یک کابل سازگار در دست داشته باشید. کابل شارژ خود را به کامپیوتر وصل کنید و آن را به گوشی خود وصل کنید.

پس از راه‌اندازی، موارد زیر را در Windows یا Chromebook انجام دهید:

  1. گوشی خود را وصل کنید
  2. روی اعلانی که اندروید نشان می دهد با برچسب شارژ این دستگاه از طریق USB ضربه بزنید.
  3. در تنظیمات USB، Use USB for را روی انتقال فایل ها یا انتقال فایل تنظیم کنید.

اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید

 یک پنجره انتقال فایل در کامپیوتر شما باز می شود که گوشی شما (و کارت SD اگر دارید) را نشان می دهد. سپس می توانید شروع به کپی کردن فایل های خود کنید.

دستورالعمل‌ ها در مک تقریباً یکسان است، اما ابتدا باید نرم‌افزار Android File Transfer را نصب کنید یا به جای آن می‌توانید فایل‌ ها را با استفاده از OpenMTP انتقال دهید.

این روش برای کپی کردن حجم زیادی از داده ها مناسب است. زمانی که می خواهید چند فیلم یا کل مجموعه موسیقی خود را انتقال دهید، آن را امتحان کنید. همچنین انتقال فایل ها به کارت SD گوشی شما را آسان می کند.

بیشتر بخوانید: نحوه اجرای لینوکس در اندروید

2. اشتراک گذاری فایل ها بین لپ تاپ و موبایل بدون کابل

روش دوم انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به اندروید اشتراک گذاری فایل ها بین لپ تاپ و موبایل بدون کابل است. حساب Google که در گوشی خود تنظیم کرده اید به شما امکان می دهد از طریق Google Drive به 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری دسترسی داشته باشید. انجام این کار روشی راحت برای انتقال فایل ها بین لپ تاپ و گوشی را به شما می دهد.

باید برنامه Google Drive را روی لپ تاپ خود نصب کنید. اگر ترجیح می دهید، می توانید از Dropbox یا OneDrive مایکروسافت استفاده کنید، زیرا همه آنها تقریباً یکسان کار می کنند.

وقتی Google Drive را راه‌اندازی می‌کنید، ابتدا باید وارد سیستم شوید. سپس Back up all file types را انتخاب کرده و Next را بزنید.

اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید

در صفحه بعدی، Advanced Settings را در پایین انتخاب کنید. Sync My Drive to this computer را انتخاب کنید، سپس روی OK کلیک کنید.

این یک پوشه Google Drive در کامپیوتر شما ایجاد می کند. همه چیز در این پوشه با و از حساب Drive شما همگام می شود. بنابراین برای آپلود فایل ها در گوشی خود، کافی است آنها را به پوشه Drive منتقل کنید. برنامه را روی گوشی خود باز کنید و پس از همگام سازی در آنجا خواهند بود.

این یکی از سریع ترین روش های انتقال فایل است، اما نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که فایل های نشان داده شده در برنامه Drive شما در گوشی شما ذخیره نمی شوند. اگر می‌خواهید یکی را باز کنید، ابتدا باید آن را دانلود کنید—یک فایل غول‌ پیکر می‌تواند مقدار زیادی از داده‌ های ماهیانه شما را از بین ببرد.

برای دور زدن این موضوع، دو گزینه برای دانلود فایل های مورد نیاز در گوشی خود دارید. یک فایل را انتخاب کنید و از منو یکی را انتخاب کنید:

  • به صورت آفلاین در دسترس قرار دهید. انجام این کار فایل را برای مشاهده آفلاین در Drive دانلود می کند. هر تغییری که در آن ایجاد کنید دفعه بعد که آنلاین شوید همگام‌سازی می‌شود.
  • دانلود. انجام این کار یک کپی جدید از فایل را در پوشه دانلودها ذخیره می کند و می توانید آن را در هر برنامه سازگار باز کنید. با این حال، هر ویرایشی که انجام می‌دهید همگام‌سازی نمی‌شود—باید فایل را دوباره در حساب Drive خود آپلود کنید.

اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید

کمبود فضای آزاد محدودیت اصلی این راه حل است. با این حال، همیشه می‌توانید یک حساب اضافی راه‌اندازی کنید، و امکان انتقال فایل‌ها از یک حساب Google Drive به حساب دیگر وجود دارد.

3. با استفاده از ایمیل، فایل ها را از کامپیوتر به موبایل به اشتراک بگذارید

روش سوم انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به اندروید این است که با استفاده از ایمیل، فایل ها را از کامپیوتر به موبایل به اشتراک بگذارید. ایمیل کردن فایل‌ها برای خودمان به سختی کارآمدترین راه برای انتقال داده‌ها از لپ‌تاپ به گوشی است، اما همه ما در یک زمان این کار را انجام داده‌ایم. زمانی که نمی توانید از هیچ یک از روش های دیگر استفاده کنید، برای به اشتراک گذاری سریع فایل ها کار می کند.
اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید
شما به 25 مگابایت پیوست در Gmail محدود هستید. اگر به چیزی بزرگتر نیاز دارید، WeTransfer را بررسی کنید. این به شما امکان می دهد تا فایل های تا 2 گیگابایت را به صورت رایگان و بدون ثبت نام ارسال کنید.
آدرس ایمیل خود را در وب سایت وارد کنید، سپس فایل های خود را به پنجره مرورگر بکشید و ارسال کنید. سپس یک ایمیل با لینکی به فایل‌هایی که می‌توانید دانلود کنید، بر روی گوشی خود دریافت خواهید کرد. برای امنیت، فایل ها پس از هفت روز رمزگذاری و پاک می شوند. اگر می خواهید فایل های خود را زودتر پاک کنید یا برای مدت طولانی تری نگه دارید، به عضویت حرفه ای نیاز دارید.

4. به اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر به موبایل با برنامه های پیام رسانی

روش دیگر، یکی دیگر از راه های آسان برای انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به اندروید، استفاده از واتساپ وب است. این یک راه عالی برای به اشتراک گذاری سریع تصاویر، اسناد یا حتی ویدیوها در صورت داشتن اتصال به اینترنت سریع است.
اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید
یکی از روش‌های رایج برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها با واتساپ این است که تنها با یک مخاطب، یک گروه جدید واتساپ بسازید و به محض ایجاد گروه، آنها را حذف کنید. اکنون که تنها شرکت کننده هستید، می توانید از این چت برای ارسال و دریافت فایل ها از هر دستگاه به صورت خصوصی استفاده کنید.
برای ارسال فایل ها از کامپیوتر شخصی خود، ابتدا باید از کامپیوتر شخصی خود وارد واتساپ وب شوید و فایل های مورد نیاز را در چت گروهی تازه ایجاد شده آپلود کنید.

5. نحوه انتقال فایل ها از لپ تاپ به موبایل به صورت بی سیم

روش پنجم انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به اندروید انتقال فایل ها از لپ تاپ به موبایل به صورت بی سیم است. می‌توانید با استفاده از بلوتوث یا Wi-Fi فایل‌ ها را بین گوشی و لپ‌تاپ خود به صورت بی‌سیم به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری فایل ها با استفاده از بلوتوث

هنگامی که چند فایل کوچکتر دارید که باید به تلفن خود منتقل کنید، بلوتوث یک راه عالی است. پس از راه اندازی آن نیز بسیار آسان است.
اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید
برای ارسال فایل از طریق بلوتوث از لپ تاپ ویندوز 10 یا 11 به تلفن خود، ابتدا باید دو دستگاه را جفت کنید. به Settings > Devices بروید و دکمه ضامن را بزنید تا بلوتوث روشن شود. مطمئن شوید که در گوشی شما نیز فعال باشد. 
اکنون برای شروع اسکن به مسیر Add Bluetooth or other device > Bluetooth بروید. پس از یک تاخیر کوتاه، گوشی شما نمایش داده می شود. آن را انتخاب کنید، سپس روی Connect on PC خود و Pair را در تلفن خود کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود.
برای اشتراک‌گذاری فایل از طریق بلوتوث، به Settings > Devices > Send or receive files via Bluetooth > Send files بروید. سپس فایلی را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید
برای پلتفرم های دیگر، نام گزینه های منو متفاوت خواهد بود، اما روند یکسان است. ابتدا باید جفت شوید و سپس می توانید به اشتراک بگذارید.
بلوتوث کندتر از روش‌ های دیگری است که فهرست کرده‌ایم، و برای فایل‌های کوچک‌تر و استفاده معمولی بهترین است.

اشتراک گذاری فایل ها با استفاده از Wi-Fi

هنگامی که نیاز دارید به طور منظم مقادیر زیادی داده را به گوشی خود منتقل کنید، باید از  Wi-Fi استفاده کنید. تا زمانی که گوشی و لپ‌تاپ خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید، می‌توانید فایل‌ها را سریع و ایمن منتقل کنید.
برای کپی کردن فایل‌ها از طریق Wi-Fi، به یک برنامه خاص در گوشی خود نیاز دارید اما هیچ چیز اضافی روی لپ‌تاپ خود ندارید.
ما Snapdrop را توصیه می کنیم که رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد. با هر پلتفرمی – Windows، Mac، Linux یا Chrome OS کار می کند، اما بسیار راحت است زیرا نیازی به نصب آن روی آن دستگاه ها ندارید.
برای شروع برنامه اندروید را از Google Play Store دانلود و نصب کنید.
لینک دانلود: Snapdrop
اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید
برنامه را روی گوشی خود راه اندازی کنید و صفحه Snapdrop را در یک مرورگر دسکتاپ باز کنید. تا زمانی که هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند، یکدیگر را شناسایی خواهند کرد.
برای ارسال فایل از گوشی خود به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی:
  1. روی هر نقطه از برنامه روی گوشی خود ضربه بزنید.
  2. یک فایل منیجر باز می شود. فایل یا فایل هایی را که می خواهید ارسال کنید پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  3. آنها فوراً شروع به ارسال خواهند کرد.
  4. در مرورگر لپ تاپ خود، هنگامی که از شما خواسته شد فایل را دانلود و ذخیره کنید، روی Save کلیک کنید.
برای ارسال فایل از لپ تاپ به موبایل:
  1. آیکونی برای دستگاه اندروید متصل خود در وسط پنجره Snapdrop مرورگر خود خواهید دید.
  2. روی این آیکون کلیک کنید.
  3. فایل هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید، سپس روی OK یا Open کلیک کنید.
  4. فایل ها بلافاصله شروع به کپی کردن می کنند.
  5. روی Save در اپلیکیشن گوشی خود ضربه بزنید تا فایل ها ذخیره شوند.

  روش های بیشتری برای اشتراک گذاری فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به گوشی اندروید وجود دارد. اگر گوشی شما از آنها پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از کارت SD یا درایو فلش USB با کابل On-The-Go استفاده کنید. یا برای راه حل های فوق پیشرفته، سعی کنید از FTP با برنامه Wi-Fi FTP Server یا حتی از ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) استفاده کنید. با استفاده از این گزینه، یک هارد دیسک را با تمام دستگاه های متصل به شبکه خود به اشتراک می گذارید.

انتقال فایل ها از کامپیوتر یا لپ تاپ به اندروید

برای اکثر مردم، پنج روش ذکر شده در بالا بهترین راه برای انتقال داده ها از لپ تاپ به تلفن اندرویدی شما هستند. برخی برای به اشتراک گذاری سریع فایل های کوچک بهتر هستند و برخی در انتقال حجم عظیمی از داده ها عالی هستند.

اگر می خواهید حجم زیادی داده را انتقال دهید، توصیه می کنیم از کابل USB برای انتقال داده استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است از یکی از روش های اشتراک بی سیم استفاده کنید.

منبع: MAKEUSEOF.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید