بهترین اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر 2022

اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر

بهترین اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر و ویندوز .اگر سیستم جدید خریده اید نرم افزار هایی را که معرفی  میکنیم دانلود کنید و نصب نمایید تا کامپیوتر شما کارایی بیشتری داشته یاشد.

یک کامپیوتر جدید دارید؟ در اینجا برخی از نرم افزار ضروری  و اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر مخصوصا ویندوز 10 و 11 معرفی شده است که هنگام راه اندازی رایانه شخصی جدید به آن نیاز دارید.

اگر به تازگی یک رایانه شخصی جدید خریداری کرده باشید یا ویندوز را مجدداً نصب کرده باشید، اولین کاری که احتمالاً انجام خواهید داد نصب برنامه ها و اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر است. در حالی که ده ها برنامه شگفت انگیز ویندوز وجود دارد، دانستن اینکه کدام یک از آنها نرم افزار ضروری برای ویندوز 10 یا ویندوز 11 هستند، ضروری است تا راه اندازی یک نصب جدید را آسان تر کند.

بدون ترتیب خاصی، بیایید 15 برنامه ضروری برای ویندوز را که همه باید فوراً نصب کنند، همراه با چند گزینه جایگزین برای آنها مرور کنیم.

1. مرورگر اینترنت: گوگل کروم

اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر

جای تعجب نیست که Google Chrome همچنان بهترین انتخاب مرورگر ها است. این برنامه  فوق العاده سریع است، شامل امکانات کمی مانند جستجوی فوری Google Lens برای یک تصویر است، و دارای کتابخانه وسیعی از برنامه های افزودنی کروم است. همگام سازی بین پلتفرمی را انجام دهید که به شما امکان می دهد برگه های دسکتاپ خود را روی تلفن خود باز کنید و بالعکس، و یک مرورگر فوق العاده برای همه اهداف دارید.

کروم بدون ایراد نیست. بسیاری از مردم می‌خواهند از ردیابی فراگیر گوگل در کروم اجتناب کنند و رم زیادی را از بین می‌برد. اما خبر خوب این است که شما تعداد زیادی مرورگر فوق العاده دیگر مانند فایرفاکس و اپرا برای انتخاب دارید.

حتی مایکروسافت اج داخلی مبتنی بر کرومیوم است، بنابراین اگر رویکرد مایکروسافت را به رویکرد گوگل ترجیح می دهید، آن را امتحان کنید.

اگر به اطلاعات بیشتر در این زمینه نیاز دارید میتوانید مطالعه کنید :گوگل کروم یا مرورگر سامسونگ ؟ کدام گزینه بهتر است؟

2. فضای ذخیره سازی ابری:

Google Drive

اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر

اگر فقط یک سرویس برنامه ابری را انتخاب می‌کنید، Google Drive همانی است که باید به دلیل فضای خالی آن نصب کنید. 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد که در حساب Google شما با Google Photos و Gmail نیز به اشتراک گذاشته می‌شود

Google Drive برای هر پلتفرم اصلی یک برنامه ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید فایل‌های خود را در هر جایی ببرید. علاوه بر همگام‌سازی فایل‌هایی که در پوشه اختصاصی Google Drive قرار می‌دهید، برنامه دسک‌تاپ تهیه نسخه پشتیبان از پوشه‌ها را در رایانه و دستگاه‌های خارجی نیز آسان می‌کند.

به اشتراک گذاری فایل ها با دیگران نیز بسیار آسان است، به علاوه این سرویس با مجموعه بهره وری Google به خوبی اجرا می شود. چه از آن به عنوان بخشی از برنامه پشتیبان خود استفاده کنید، چه به عنوان یک درایو فلش ابری یا برای تنظیم پوشه های مشترک با دیگران، Google Drive یک انتخاب برنامه ضروری در بین دیگر اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتردر این زمینه است و  برای ویندوز 10 و  11 ضروری است.

جفت شدن با OneDrive (که در ویندوز تعبیه شده است) یا یکی دیگر از ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری رایگان، می توانید فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید و فایل های خود را به طور منطقی با سرویس جدا کنید.

3. پخش موسیقی: Spotify

سال ها پیش، گوش دادن به موسیقی روی دسکتاپ به معنای وارد کردن و سازماندهی پر زحمت مجموعه ای از MP3 ها بود. دیگر اینطور نیست. خدمات پخش موسیقی نیاز به خرید آلبوم های فردی را به صورت فیزیکی یا دیجیتالی برطرف می کند.

سرویس‌های پخش موسیقی زیادی در دسترس هستند، اما ما فکر می‌کنیم گزینه اصلی برای ویندوز 10 یا 11 در بین دیگر اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر Spotify است. طرح رایگان آن با پشتیبانی از تبلیغات به شما امکان می‌دهد هر چقدر که دوست دارید به موسیقی گوش دهید، و چندین برنامه Spotify Premium وجود دارد که برای شنوندگان مشتاق ارزش آن را دارد. Spotify همچنین میزبان میلیون ها پادکست است که همه چیز را در یک مکان مناسب در دسترس قرار می دهد

Spotify بر خلاف برخی از رقبای خود یک برنامه اختصاصی ویندوز نیز دارد. اگر قبلاً روی اکوسیستم دیگری سرمایه گذاری کرده اید، Apple Music یا YouTube Music ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

درصورت استفاده زیاد از واتساپ لازم است بدانیم که روش استفاده از واتساپ وب در صورت خاموش بودن اینترنت گوشی

4. مجموعه آفیس: LibreOffice

یکی از ضروری ترین اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر برنامه ی کار با اسناد خواهد بود . به احتمال زیاد به یک مجموعه بهره وری نیاز خواهید داشت که به شما امکان می دهد در برخی موارد با اسناد، صفحات گسترده و ارائه ها کار کنید. ممکن است فکر کنید که پرداخت هزینه مایکروسافت آفیس تنها راه دسترسی به چنین دسترسی است، اما این دور از واقعیت است.

هیچ کاربر ویندوزی نباید بدون LibreOffice کار کند. این یک مجموعه آفیس کاملا رایگان و قدرتمند است که شامل جایگزین هایی برای Microsoft Word، Excel، PowerPoint، Access و غیره است. هنگامی که به چند تفاوت کوچک زیبایی شناختی نسبت به MS Office عادت کردید، در کار خود با LibreOffice پرواز خواهید کرد.

توجه داشته باشید که  برنامه جایگزین OpenOffice، که زمانی محبوب بود، اساساً اکنون مرده است. اگر نمی خواهید از LibreOffice استفاده کنید، FreeOffice را امتحان کنید. می‌توانید از برنامه‌های وب مانند Word Online یا Google Docs نیز استفاده کنید، اما ما در اینجا بر دانلود کامل دسک‌تاپ تمرکز کرده‌ایم.

5. ویرایشگر تصویر: Paint.NET

اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر

چه بخواهید تصاویر موجود در سیستم را دست کاری کنید ، چه به راهی برای محو کردن اطلاعات حساس در اسکرین شات ها نیاز داشته باشید یا بخواهید عکس های قدیمی را روتوش کنید، همه باید یک برنامه ویرایش تصویر را نصب کرده باشید. فتوشاپ استاندارد طلایی برای این است، اما زمان نصب و فضای لازم زیادی را نیازمند است در صورتی که ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که در دسترس تر هستند.

Paint.NET یک برنامه ویندوزی است که برای نیازهای ویرایش تصویر شما ضروری است. این بسیار قدرتمندتر از Microsoft Paint است، اما شما را با ابزارهای گیج کننده زیادی غرق نمی کند. می‌توانید به راحتی قسمت‌هایی از یک تصویر را محو کنید، عکس‌های سطح خودکار را برای بهتر جلوه دادن آن‌ها محو کنید و تنها با چند کلیک، متن و اشکال را به تصاویر خود اضافه کنید. تعداد زیادی افزونه به شما امکان می دهد عملکرد آن را نیز گسترش دهید.

اگر Paint.NET را خیلی ابتدایی می‌دانید،در بین دیگر اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر در این زمینه نرم افزار  GIMP راه‌حل پیشرفته‌تری است و همچنین بدون پرداخت هزینه در دسترس است.

6. امنیت: Malwarebytes Anti-Malware

اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر

ویندوز 10 و 11 شامل Windows Defender است که  یک آنتی ویروس کافی برای اکثر کاربران میباشد . با این حال، عاقلانه است که یک برنامه امنیتی ثانویه را برای تکمیل آن نصب کنید.

برای این، شما نمی توانید Malwarebytes را شکست دهید. نسخه رایگان به شما امکان می دهد سیستم خود را برای بدافزاری اسکن کنید که ممکن است آنتی ویروس شما آن را پیدا نکند. و برای یک راه حل امنیتی ترکیبی قدرتمند، ارتقاء به Malwarebytes Premium ارزش هزینه را دارد.

7. مدیا پلیر: VLC

اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر

به لطف حضور همه جانبه یوتیوب، احتمالاً ویدیوهای محلی را زیاد تماشا نمی کنید. با این حال، همه هنوز باید یک پخش کننده ویدیوی جامد را برای زمانی که نیاز به پخش فایل های رسانه ای به صورت محلی دارند، روی دسکتاپ خود نگه دارند. حتی اگر یکی از ابزارهایی نباشد که فکر می کنید فوراً روی رایانه جدید دانلود کنید، روزی به کارتان خواهد آمد.

برای این کار، هیچ چیز بهتر از VLC Media Player نیست، که دارای تعداد زیادی ویژگی است و قادر است تقریباً هر فرمت ویدیویی و صوتی قابل تصور را پخش کند. ممکن است در نظر اول لازم نباشد ، اما زمانی که رایانه شخصی خود را تنظیم می کنید، VLC را دانلود کنید. از دردسر درهم ریختن کدک های ویدیویی یا استفاده از QuickTime که سال هاست در ویندوز پشتیبانی نمی شود، خلاص شوید.

8. تصاویر: ShareX

گرفتن اسکرین شات در ویندوز برای همه چیز از ثبت لحظات خنده دار گرفته تا ثبت اطلاعات مهم مفید است. ابزار اصلی Snipping و برنامه‌های Snip & Sketch فقط مجموعه‌ای از ویژگی‌های barebones را ارائه می‌کنند، بنابراین شما به چیز بهتری در اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوترو  ویندوز خود نیاز دارید.

ابزار اسکرین شات رایگان قدرتمندتر از ShareX پیدا نخواهید کرد. ShareX با روش‌های مختلف عکس‌برداری، ویرایشگر داخلی جامد، توانایی اجرای مراحل خودکار پس از گرفتن اسکرین‌شات، و ابزارهای اضافی مانند رنگ‌گیر و خط‌کش، مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر را بدون هزینه دارد.

اگر ShareX شما را تحت تأثیر قرار داد،  اما ترجیح میدهید با نرم افزار ساده تری کار کنید  PicPick را امتحان کنید. کمی ساده تر است، اما ویژگی ها را به خطر نمی اندازد

9. فشرده سازی و استخراج فایل: 7-Zip

ویندوز شامل پشتیبانی بومی برای فایل های فشرده سازی شده است، اما هر چیزی فراتر از اصول اولیه نیاز به ابزار قدرتمندتری دارد. اگرچه این هیجان‌انگیزترین دسته نرم‌افزاری نیست، استخراج فایل هنوز یک برنامه رایانه شخصی است که باید داشته باشید، بنابراین می‌توانید با هر نوع فایل آرشیو شده‌ای که ممکن است با آن مواجه شوید کار کنید.

7-Zip استاندارد طلایی برای فشرده سازی و استخراج فایل ها  در بین دیگر اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر است. کوچک است و در عرض چند ثانیه نصب می‌شود، استفاده از آن آسان است و زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، از سر راه شما دور می‌ماند. با این حال، کسانی که به ویژگی‌های پیشرفته نیاز دارند، همچنان آنها را در 7-Zip پیدا می‌کنند

تنها اشکال 7-Zip ظاهر قدیمی و اسپارتانه آن است. اگر برای شما ظاهر مهم است و نمیتوانید با نمای قدیمی ان کنار بیایید، به PeaZip که ابزاری مشابه با رابط کاربری بسیار جذاب‌تر است، نگاهی بیندازید. در هر صورت، مطمئناً نیازی به پرداخت هزینه برای ابزارهایی مانند WinRAR ندارید.

10. پیام رسانی: Rambox

این احتمال وجود دارد که حداقل از یک سرویس پیام رسانی برای حفظ ارتباط با دوستان خود در طول روز استفاده کنید. بدلیل وجود گزینه‌های بسیار زیادی که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم بهترین سرویس پیام‌رسان در بین دیگر اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر  را انتخاب کنیم، زیرا همه چیز به آنچه دوستان شما استفاده می‌کنند بستگی دارد. پس چرا همه آنها را در یک مکان ندارید؟

Rambox انتخاب ما برای بهترین برنامه پیام رسانی در ویندوز است. این امکان را به شما می دهد تا از ده ها سرویس پیام رسانی محبوب، از جمله واتس اپ، مسنجر فیس بوک، اسکایپ، تلگرام، گروپ می، دیسکورد و بسیاری دیگر حساب اضافه کنید. حتی می توانید برنامه های وب دیگری مانند Apple Music را به آن اضافه کنید.

این برنامه به سادگی یک برگه جدید برای هر سرویسی که استفاده می کنید اضافه می کند و به شما امکان می دهد تا با هر گروه در یک پنجره همراه باشید. این شامل برخی از ویژگی‌های اضافی است که آن را مفیدتر از باز کردن این برنامه‌ها در مرورگر خود می‌کند، و می‌توانید به راحتی یک پنجره را ببندید یا زمانی لازم (به‌جای یک دوجین) آن را کوچک کنید.

در حالی که طرح رایگان Rambox دارای محدودیت‌هایی است، اما نسبت به رقبایی مانند فرانتس موارد بیشتری را به صورت رایگان ارائه می‌دهد

11. مدیر Clipboard: ClipClip

مدیر کلیپ بورد یک برنامه مهم ویندوز است زیرا در زمان شما صرفه جویی می کند. مدیران کلیپ بورد به جای اینکه بتوانید یک مورد را به طور همزمان در کلیپ بورد رایانه شخصی خود نگه دارید، به شما امکان می دهند ده ها ورودی اخیر را که کپی کرده اید پیگیری کنید.

ClipClip یک مدیر کلیپ بورد عالی ویندوز  در بین دیگر اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر است. علاوه بر ثبت مواردی که کپی می‌کنید، این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد قطعه‌های مکرر را برای دسترسی آسان پین کنید. ایجاد پوشه‌هایی برای چسباندن سریع متن‌های آماده مانند آدرس‌ها، پاسخ‌های ایمیل و موارد مشابه آسان است.

این برنامه شما را با گزینه‌ها غرق نمی‌کند، اما به شما اجازه می‌دهد کلیدهای میانبر آن را تغییر دهید، نظارت بر کلیپ‌بورد را در صورت نیاز غیرفعال کنید و آنچه را که برنامه نادیده می‌گیرد انتخاب کنید. آن را به لیست نرم افزارهای اصلی ویندوز خود اضافه کنید و دیگر هرگز نگران مدیریت کلیپ بورد رایانه شخصی خود نخواهید بود.

12. مدیریت رمز عبور: Bitwarden

از نظر انسانی امکان ایجاد رمزهای عبور قوی برای هر حساب و به خاطر سپردن همه آنها وجود ندارد. به همین دلیل است که شما نیاز به مدیریت رمز عبور دارید. این یک سرویس امن است که رمزهای عبور خوبی برای شما ایجاد می کند و آنها را پشت یک رمز عبور اصلی قفل می کند، که تنها رمز عبوری است که باید به خاطر بسپارید.

Bitwarden بهترین مدیر رمز عبور رایگان و یکی از مهم ترین اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر است  که می توانید دانلود کنید. علاوه بر برنامه دسکتاپ، باید افزونه Bitwarden را در مرورگر انتخابی خود نصب کنید تا به راحتی رمزهای عبور را تکمیل کنید.

13. Backup: Backblaze

تهیه نسخه پشتیبان از رایانه شخصی امری  ضروری است، زیرا یک فاجعه طبیعی و غیر عمدی یا خرابکارانه ، نفوذ یا حمله بدافزار می تواند تمام فایل های دستگاه شما را از بین ببرد. شما نمی خواهید تمام اسناد، عکس ها و سایر فایل های خود را از دست بدهید و باید از ابتدا شروع کنید.

ما Backblaze را به عنوان یک سرویس پشتیبان ضروری برای ویندوز 10 یا ویندوز 11 می‌پسندیم. این سرویس فقط با چند دلار در ماه از همه چیزهای رایانه شخصی شما و همچنین هر درایو خارجی که متصل می‌کنید، در ابر Backblaze پشتیبان‌گیری می‌کند. لازم نیست نگران انتخاب چیزی باشید که پشتیبان‌گیری می‌شود، و هیچ محدودیتی برای اندازه پشتیبان‌گیری شما وجود ندارد.

در حالی که این تنها برنامه موجود در این لیست است که گزینه رایگان ندارد، تهیه نسخه پشتیبان ارزش پرداخت هزینه را دارد. اگر تا به حال همه فایل های خود را گم کرده باشید، این برنامه در یک لحظه هزینه خود را پرداخت می کند.

به عنوان یک لایه پشتیبان اضافی، یا برای پشتیبان اصلی خود اگر نمی توانید Backblaze را بپردازید، باید EaseUS Todo Backup Free را امتحان کنید. این یک ابزار آسان برای تهیه نسخه پشتیبان محلی از فایل های شما است

14. مدیریت ذخیره سازی: TreeSize رایگان

اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر

همه از دردسر کم شدن فضای ذخیره سازی آگاه هستند. به همین دلیل است که یکی از برنامه های مفیدی که باید روی هر سیستم ویندوزی نصب کنید، تحلیلگر دیسک است.

TreeSize Free روشی ساده برای یافتن فضایی است که در رایانه شما اشغال می کند. به سادگی آن را باز کنید و به آن بگویید که کدام دیسک را اسکن کند، و همه پوشه های رایانه شما را بر اساس بزرگی آنها مرتب می کند. سپس می‌توانید بزرگ‌ترین فایل‌ها را روی رایانه‌تان ببینید و نسبت به حذف یا جابجایی آنها اقدام کنید.

وقت خود را برای جستجوی دستی پوشه ها و یافتن فایل های بزرگ تلف نکنید—اجازه دهید این ابزار ضروری این کار را برای شما انجام دهد. از آن به عنوان بخشی از راهنمای گام به گام تمیز کردن ویندوز استفاده کنید. به جرات می توان گفت که این نرم افزار یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی برای کامپیوتر خواهد بود از ان غافل نشوید!

15. اسکریپت: AutoHotkey

اگر می خواهید اتوماسیون بیشتری را به رایانه خود بیاورید، AutoHotkey چیزی است که باید دانلود کنید. این یک ابزار اسکریپت نویسی سفارشی است که به شما امکان می دهد دستورات خود را تعریف کنید . آن را به اندازه هر چیزی که می توانید تصور کنید مفید است.

به عنوان چند مثال، می‌توانید بسط سریع متن ایجاد کنید، تصحیح خودکار اشتباهات تایپی را فعال کنید، برخی از کلیدهای صفحه‌کلید را لغو کنید، و ماکرو ایجاد کنید تا چندین عمل را با چند فشار کلید انجام دهید.

AutoHotkey در ابتدا می تواند کمی ترسناک باشد، اما وقتی به آن دست پیدا کردید، ابزار قدرتمندی است که می توانید در کیت خود داشته باشید.

برنامه های ضروری برای هر رایانه شخصی ویندوزی

ما برنامه‌های ضروری برای ویندوز 10 و ویندوز 11 را بررسی کرده‌ایم که همه باید فوراً آن‌ها را نصب کنند و تقریباً همگی رایگان هستند. اگر یکی از انتخاب‌های ما را ترجیح نمی‌دهید، بدون دردسر جایگزین مناسبی خواهید یافت. بیشتر مردم از این برنامه‌ها استفاده زیادی می‌کنند و بیشتر از نرم‌افزار پیش‌فرض نصب شده با ویندوز قدردانی می‌کنند.

اکنون که این نرم افزار لازم برای رایانه شخصی خود را می شناسید، باید از برنامه های بی فایده ویندوز نیز آگاه باشید که باید آنها را حذف کنید.

منبع: makeuseof

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید