بهترین ابزار برای عکاسی حرفه ای کدام است

ابزار عکاسی حرفه ای

بهترین ابزار برای عکاسی حرفه ای کدام است و چه ابزار هایی را با قیمت و کاربرد مناسب باید برای عکاسی خریداری کنیم؟ لنز خوب بخریم یا ابزار نورپردازی؟

بهترین ابزار برای عکاسی حرفه ای کدام است

ابزار عکاسی حرفه ای

در این این مقاله قصد دارم ابزار عکاسی حرفه ای را که خودم و سایر عکاسان حرفه‌ ای با موفقیت استفاده کرده‌ایم را نتنها برای تبدیل شدن به عکاسان بهتر، بلکه برای تبدیل شدن به صاحبان کسب‌ و کار بهتر نیز نشان دهم.

بدیهی است که صدها یا نه, هزاران ابزار عکاسی حرفه ای مختلف در بازار وجود دارد که می توانید برای انجام کار از آنها استفاده کنید، اما چه یک مبتدی یا یک حرفه ای با تجربه باشید, امیدوارم این لیست برای شما بسیار کاربردی و مفید باشد.

با توجه به ماهیت این مقاله، متأسفانه نمی توانم جزئیات زیادی را در مورد نحوه استفاده از هر ابزار خاص توضیح دهم، اما تمام تلاش خود را می کنم که تا حد امکان برای شما کاربردی باشد. اگر اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از ابزارهای عکاسی فهرست شده در این راهنما می‌خواهید، لطفاً به لینک های مربوطه که به دنبال هرکدام از این ابزارها می آید، مراجعه کنید.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد آموزش عکاسی با گوشی موبایل ، چگونه بهترین عکس را ثبت کنیم و بهترین دوربین های عکاسی DSLR _ راهنمای خرید 2021 مشاهده کنید.

1. دیفیوزرهای فلاش روی دوربین

On-Camera Flash Diffuser

یکی از ترفندهای من برای گرفتن نورهای زیبا و یکنواخت که رنگ پوست را بدون تاکید بر چین و چروک یا لکه‌ها افزایش می‌دهد، وصل کردن یک دیفیوزر به دستگاه فلاش قابل حمل من است.

دیفیوزرهای فلاش به توزیع یکنواخت نور کمک می کنند و نسبتاً گران هستند. شما می توانید انواع مختلفی از دیفیوزرهای فلاش مختلف را با چند دلار انتخاب کنید.

من شخصاً دیفیوزرهای فلاش را ترجیح می‌دهم که از مواد درست مانند آنچه در این عکس نشان داده شده است ساخته شده باشند، اما شما می‌توانید آنهایی را که از پلاستیک ساخته شده‌اند نیز انتخاب کنید.

نقطه ضعف دیفیوزرهای پلاستیکی این است که بیشتر آنها برای قرار دادن یک واحد فلاش خاص ساخته شده اند که در مقایسه با دیفیوزر مواد که برای اکثر واحدهای فلاش روی دوربین مناسب است، انعطاف زیادی را ایجاد نمی کند.

من از این گزینه که از فلاش روی دوربینم به عنوان نور پرکننده استفاده کنم استقبال می کنم که واقعاً نتایج زیبایی برای عکاسی عروسی و پرتره ایجاد می کند.

در اینجا نمونه های از دیفیوزرهای فلش دوربین را مشاهده می کنید

2. راه حل های روشنایی سفارشی

Custom Lighting Equipment Setup

در مرحله ای از حرفه خود به عنوان یک عکاس که ملزم به استفاده از ابزار عکاسی حرفه ای می شوید، با پروژه ای مواجه می شوید که نیاز به نورپردازی سفارشی دارد و برای اکثر عکاسانی که در عکاسی محصولات، عروسی یا پرتره تخصص دارند، بدون مجموعه ای قابل حمل و قوی از عکس های مناسب نمی توانند کار خود را بدون در اختیار داشتن تجهیزات روشنایی به خوبی پیش ببرند. 

ترکیب های متعددی از چراغ‌ ها و لوازم جانبی در بازار وجود دارد و لزوماً نیازی به انتخاب گران‌ترین برندها برای انجام کار ندارید.

وظیفه ما به‌عنوان یک عکاس این است که گاهی اوقات بداهه‌ سازی کنیم تا نور مورد نیاز را ایجاد و ثبت کنیم که اغلب می‌تواند شامل استفاده از مواردی باشد که ممکن است از ابتدا به آنها فکر نکرده باشیم. 

در زیر لیست کوتاهی از کیت های نورپردازی استودیویی قابل حمل با قیمت مناسب که ممکن است مورد علاقه شما باشد آورده شده است:

3. پس زمینه استودیو

Photography Studio Backgrounds

پس زمینه‌ های استودیو که یکی دیگر از ابزار عکاسی حرفه ای بشمار می روند بسیار عالی هستند و می‌توانند در موقعیت‌های زیادی از پرتره عمومی گرفته تا فیلم‌برداری استفاده شوند. اگر تصمیم گرفتید در مسیر داشتن پس‌ زمینه و سیستم پشتیبانی خاص خود قدم بردارید، لطفاً برای بررسی گزینه‌ های خود وقت بگذارید.

پس زمینه‌ها می‌ توانند انواع مختلفی از کاغذ داشته باشند که ارزان‌تر است و در مقایسه با موادی که دوام بیشتری دارند، نیاز به تعویض دارند.

سه سبک محبوب ترین پس زمینه برای عکاسی که من پیدا کردم صفحه سفید، سیاه و سبز هستند. سفید و سیاه برای همه اشکال عکاسی بسیار متنوع هستند، جایی که به عنوان یک صفحه سبز می توان به راحتی پس زمینه های دیجیتال مصنوعی را اضافه کرد که می تواند بسیار مورد علاقه مشتریان باشد.

قبل از سرمایه گذاری در سیستم پشتیبان و پس زمینه، مطمئن شوید که نیازهای کسب و کار خود را در نظر می گیرید:

4. Adobe Lightroom & Photoshop

Adobe Lightroom and Photoshop

به عنوان یک عکاس، اگر برای ویرایش عکس های خود به لایت روم و فتوشاپ Adobe که یکی دیگر از نمونه ابزار عکاسی حرفه ای است دسترسی نداشته باشید، کار شما بسیار سخت خواهد بود.

بر کسی پوشیده نیست که فتوشاپ برای مدت طولانی و به دلایل خوب هسته اصلی هر عکاس موفقی بوده است. در این عصر دیجیتال جدید، ضروری است که بتوانیم هر جنبه ای از یک فایل تصویری را کنترل کنیم تا به نتیجه دلخواه خود برسیم.

Adobe در حال حاضر بسته‌ های نرم‌افزاری مختلفی را برای برآورده کردن نیازهای همه ارائه می‌دهد، اما از دیدگاه یک عکاس حرفه‌ای، از خرید Adobe Photoshop Elements که اساساً یک نسخه ضعیف فتوشاپ است، بدون در اختیار داشتن ویژگی ها و مشخصات کاربردی، اجتناب کنید. اما با توجه به این موارد، Elements به طور مداوم در حال پیشرفت است و با افزایش مجموعه ویژگی های فتوشاپ، عناصر نیز رشد خواهند کرد.

برای اطلاعات بیشتر برخی از منابع زیر را بررسی کنید:

5. Advanced Presets, Actions & Plugins

Software Plugins For Photoshop

برای هر عکاسی که گردش کار را در Adobe Lightroom & Photoshop ویرایش می‌کند، استفاده از ابزار عکاسی حرفه ای  Advanced Presets, Actions & Plugins ضروری است. از این موارد می توان برای بهبود بهره وری با خودکارسازی فرآیندهای گردش کار تکراری که در زندگی روزمره یک عکاس حرفه ای رخ می دهد استفاده کرد. 

Advanced Presets, Actions & Plugins  می‌توانند کارهای مفید مختلفی از جمله ایجاد جلوه‌ های رنگی، رنگ‌های سیاه و سفید، رنگ‌ های قهوه‌ای، محدوده دینامیکی بالا یا افکت‌های HDR، روتوش عکس، استخراج پس‌ زمینه و غیره را انجام دهند که به‌طور اجتناب‌ناپذیری در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند.

تعداد زیادی پلاگین عالی توسط شرکت‌ها و عکاسان در بازار ساخته شده‌اند، اما فقط به یاد داشته باشید که اگر می‌توانید یک پلاگین پیشرفته برای گردش کار دیجیتال خود بخرید، همیشه می‌توانید از طریق Advanced Presets, Actions & Plugins, پلاگین خود را ایجاد کنید.

انجام این کار خیلی سخت نیست، اما نیاز به کمی دانستن نحوه تنظیم آنها دارد. اما هنگامی که یک پیش تنظیم یا عملکرد را تنظیم کردید، می توانید به راحتی آن را بدون هیچ مشکلی تکرار کنید.

در اینجا چند پلاگین وجود دارد که در طول سال ها بسیار مفید یافتم:

6. چارت های مدیریت رنگ و نرم افزار

Colour Management Chart

اگر می خواهید موفق باشید، ثبات در عکاسی به عنوان یک حرفه ای بسیار مهم است. در مرحله سفر عکاسی شما، دستیابی به رنگ ثابت در سراسر گردش کار دیجیتال شما به یک اولویت تبدیل می شود.

مدیریت رنگ, فرآیند مدیریت تبدیل رنگ از دستگاه‌ های مختلف مانند دوربین دیجیتال، اسکنر تخت، مانیتور کامپیوتر، چاپگر عکاسی و کاغذ است.

یکی دیگر از ابزار عکاسی حرفه ای که من به شدت توصیه می کنم در کیت دوربین خود داشته باشید، یک کارت خاکستری 18 درصد و یک نمودار رنگی است که می تواند در عکس ها به عنوان یک نقطه مرجع نه تنها برای تنظیم تعادل رنگ سفید، بلکه مطابق با تن و رنگ های خاص پوست باشد.

نمودارهای رنگی و ابزارهای مدیریت رنگ که ممکن است مفید باشند:

7. پرینتر حرفه ای و یا آزمایشگاه فوتوگرافیک

Professional Inkjet Printer

نحوه انتخاب شما برای نمایش عکس ها جنبه بسیار مهمی از کار شما است و چاپ به طور کلی می تواند یک تمرین بسیار گران قیمت باشد. اساساً در درجه اول هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چگونه می خواهید عکس ها را چاپ کنید، اینکه چگونه گزینه ها را انتخاب کنید از اهمیت خاصی برخوردار است.

اولین مورد این است که روی چاپگر جوهر افشان رنگی با فرمت بزرگ، جوهر و کاغذ خود سرمایه گذاری کنید، که این مورد باید با آموزش لازم برای اینکه بتوانید چاپگر جدید خود را به طور موثر اجرا کنید همراه باشد.

برای بیشتر افراد, این گزینه دور از دسترس است و در واقعیت همیشه گزینه مناسبی نیست. سوالی که باید از خود بپرسید این است که … آیا می خواهید عکس های بیشتری بگیرید یا تصاویر بیشتری چاپ کنید؟

اگر می‌خواهید عکس‌ های بیشتری بگیرید توصیه می‌کنم روی یک چاپگر جوهرافشان با اندازه کوچک تا متوسط ​​مانند چاپگر بزرگ جوهرافشان Epson Stylus Pro 3880 – 17 اینچی سرمایه‌گذاری کنید و سپس آزمایشگاه حرفه ای عکاسی برای انجام مدیریت اکثر کارهای چاپی خود انتخاب کنید.

آزمایشگاه‌ های عکاسی حرفه‌ ای دارای مجموعه‌ ای عالی از کاغذها و چرخش سریع هستند که اغلب مقرون به صرفه‌تر از تلاش برای انجام همه کارها توسط خودتان است.

8. کاتالوگ محصولات با کیفیت

Photo Prints

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رشد کسب‌ و کار عکاسی، ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات به مشتریان است. اکنون ممکن است فکر کنید که این فرآیند خرید را پیچیده‌تر می‌کند که در صورت اجرای صحیح درست نیست.

با ارائه چیزی که محصول یا خدمات موجودی را که ارائه می‌دهید برجسته و نمایان می کند، براحتی می‌توانید میانگین سرمایه‌گذاری مشتری در کسب‌ و کارتان را افزایش دهید.

در اینجا نمونه هایی از محصولات اضافی وجود دارد که می توانید به کاتالوگ محصولات موجود خود اضافه کنید:

  • انواع مختلف کاغذ عکاسی: (مات، براق، متالیک، فوجیفلکس و غیره)
  • چاپ های هنری زیبا
  • چاپ بوم
  • پایه های اکریلیک
  • قاب بندی حرفه ای
  • آلبوم عکس و کتاب عکس
  • تقویم، خاطرات، کارت تبریک، آیتم های جدید و غیره

9. وب سایت های با ظاهر حرفه ای که این محصولات را به فروش می رسانند

Photography Business Website

در صنعتی که از زمان معرفی دوربین های دیجیتال به سرعت گسترش یافته است، متمایز شدن از جمعیت و جذب مشتریان جدید بسیار سخت شده است.

بدون شک یکی از مهمترین عناصر راه اندازی یک کسب و کار مبتنی بر عکاسی یا هر کسب و کاری در اقتصاد آنلاین امروزی این است که بتوانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت شخصی خود بفروشید.

ساختن وب سایت عکاسی خود خیلی هم دشوار نیست و برای انجام سریع و آسان این کار نیازی به دانستن HTML ندارید. در زیر لیست کوتاهی از خدماتی را مشاهده خواهید کرد که می توانند به راحتی از شما وب سایتی با قابلیت های تجارت الکترونیک برای فروش آنلاین عکس های شما بسازند.

منابع و ابزارهایی که ممکن است برای شما مفید باشند:

10. پایه های تثبیت کننده ویدئو DSLR حرفه ای

DSLR Video Stabilizer Mount

پیشرفت ها در فناوری دوربین‌ های دیجیتال اکنون به عکاسان این امکان را می‌دهد که بتوانند از داخل DSLR خود فیلم‌هایی با وضوح بالا بگیرند. تولید ویدئو کمک بزرگی به خدمات فعلی شما به عنوان یک عکاس است، به خصوص اگر از مراسم عروسی عکس گرفته باشید.

با استفاده از یک ابزار عکاسی حرفه ای به کیت دوربین خود، می‌توانید مانند یک حرفه‌ای در کمترین زمان فیلم‌برداری کنید.

برای ویدیو باید به فکر تهیه یک تثبیت کننده DSLR یا پایه شانه، یک میکروفون مناسب برای ضبط صدای با کیفیت بالا و احتمالاً یک چراغ LED قابل حمل باشید که بتوانید آن را روی دوربین دیجیتال خود نصب کنید.

این سه ابزار تفاوت زیادی در کیفیت ویدیویی که می‌توانید ضبط کنید ایجاد می‌کند و محیط‌ های مختلفی را که می‌توانید تحت آن‌ها ضبط کنید، بهبود می‌بخشد.

یک بار دیگر طیف گسترده ای از لوازم جانبی ویدئو DSLR موجود است و در زیر چند نمونه ارزان قیمت را برای شروع شما قرار داده ام.

منبع: SHUTTERBUGS.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید