برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند را میشناسید؟ چه برنامه هایی باید از گوشی موبایل اندروید شما حذف شوند؟! علت حذف این برنامه ها چیست؟

بعد از مدتی ازدحام برنامه های زیاد و داده های ذخیره شده در گوشی شما باعث نیشود تا مدت زمان بیشتری برای پیدا کردن اهداف خود  صرف کنید، در بعضی از مواقع خسته خواهید شد و کلافه می شوید! پیشنهادی برای شما داریم، این نوع برنامه‌های Android را حذف یا غیرفعال کنید تا به تمیز کردن گوشی و ایمن‌تر کردن آن کمک کنید.

در ادامه این مطلب  برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند را معرفی و توضیح داده ایم ، با من همراه شوید.

شما هم از جمعیت عظیم کاربران نرم افزار اجتماعی واتزاپ هستید؟ حتما بخوانید:   چه کسانی واتساپ ما را مخفیانه چک کرده اند و وضعیت و استاتوس ما را دیده اند

در زمینه استفاده از گوشی های هوشمند ، چیزی راحت تر از دانلود برنامه های متنوع در گوشی شما وجود ندارد. نیاز شما هر چه می خواهد باشد، احتمالاً بیش از یک برنامه برای آن در فروشگاه Google Play موجود است. با این حال، این راحتی همان چیزی است که می تواند باعث کندی و به هم ریختگی گوشی شما شود. این بسیار بد است!

تصمیم به خرید موبایل دارید؟ شاید لازم باشد بدانید:    بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 4 , قیمت و مشخصات فنی

در طول سال‌ها، تلفن شما هزاران برنامه را جمع‌آوری کرده است، از برخی از آنها هر روز استفاده می‌کنید، در حالی که بسیاری دیگر در کشوی برنامه‌تان می‌مانند و گرد و غبار می‌خورند. در این راهنما، بیایید نگاهی به هشت نوع برنامه ای که باید از گوشی خود حذف کنید بیاندازیم. برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند کدام اند؟

1. برنامه های Bloatware از پیش نصب شده

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

اگر چیزی وجود دارد که همه کاربران اندروید به اتفاق آرا از آن متنفرند، آن bloatware است. حتی اگر برخی از برنامه های از پیش نصب شده می توانند مفید باشند، باید برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف نصب کنید. توجه داشته باشید که پوسته های مختلف اندروید دارای مقادیر متفاوتی از bloatware هستند. برخی از آنها سبک تر هستند، مانند OxygenOS و Pixel UI، در حالی که برخی دیگر مانند One UI و MIUI سنگین تر هستند.

همچنین، به یاد داشته باشید که برخی از برنامه های از پیش نصب شده اندروید را نمی توان حذف نصب کرد، زیرا آنها بخشی جدایی ناپذیر از پوسته اندروید هستند. با این حال، همچنان می‌توانید برنامه‌های ناخواسته را غیرفعال کنید تا از اجرای آنها در پس‌زمینه جلوگیری کنید.

2. برنامه های کاربردی قدیمی که اکنون داخلی هستند

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

اندروید از زمان تولد خود در سال 2008 راه درازی را پیموده است. در آن زمان، شما مجبور بودید برنامه های کاربردی جداگانه ای مانند چراغ قوه، اسکنر QR، ضبط کننده صفحه، پخش کننده رسانه، و دیمر صفحه را دانلود کنید زیرا این قابلیت ها در داخل آن وجود نداشتند. برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند را بشناسید !

خوشبختانه الان اوضاع خیلی بهتر شده است. ممکن است گاهی اوقات نیاز به دانلود برخی از برنامه های کاربردی داشته باشید، به خصوص اگر از اندروید استوک استفاده می کنید، اما این مشکل اکنون کم و بیش حل شده است. بنابراین، اگر هنوز برنامه های کاربردی در تلفن خود دارید که اکنون اضافی هستند، وقت آن است که آنها را حذف کنید.

3. برنامه های بهره وری قدیمی

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

مشابه برنامه‌های کاربردی، ممکن است تلفن شما چندین برنامه بهره‌وری قدیمی داشته باشد که می‌توانید به نفع برنامه‌های Google Workspace مانند Gmail، Google Keep، Docs، Sheets، Slides، Meet، Calendar و غیره از شر آنها خلاص شوید.

گوگل چنان برنامه های بهره وری خوبی می سازد که واقعاً نیازی به جستجو در جای دیگری ندارید. و بیشتر این برنامه‌ها از قبل روی همه گوشی‌های اندرویدی نصب شده‌اند، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که شما آن برنامه‌های قدیمی را از سایر توسعه‌دهندگان شخص ثالث همراه داشته باشید. برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند را بیشتر بشناسید .

4. برنامه های تقویت کننده عملکرد

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

ما قبلاً به طور عمیق توضیح داده ایم که چرا برنامه های تقویت کننده عملکرد برای اندروید بد هستند. اما اگر زمان لازم برای خواندن کامل مطلب را ندارید، در اینجا خلاصه همه چیز وجود دارد: برنامه‌های تقویت‌کننده عملکرد مانند پاک‌کننده‌های رم، صرفه‌جویی در باتری و بهینه‌سازهای بازی، قابلیت استفاده دستگاه شما را کاهش می‌دهند و بیش از آنکه فایده داشته باشند، ضرر دارند.

برنامه‌های پاک‌کننده رم اضافی هستند زیرا بسیاری از فرآیندهایی که متوقف می‌شوند بلافاصله پس از آن به‌طور خودکار دوباره شروع می‌شوند، زیرا برای انجام عملکردهای عادی گوشی شما ضروری هستند. به‌علاوه، دفعه بعد که برنامه‌ای را که به زور بسته شده باز می‌کنید، بارگذاری آن بیشتر از زمانی طول می‌کشد که هیچ کاری انجام نداده باشید و اجازه دهید این کار انجام شود. برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند کدامند ؟

برنامه‌های صرفه‌جویی در باتری بی‌فایده هستند، زیرا اکثر گوشی‌های اندرویدی امروزی دارای حالت ذخیره‌سازی باتری داخلی هستند که بسیار بهتر از هر راه‌حل شخص ثالثی کار می‌کند. در مورد بهینه سازهای بازی نیز مشابه است. به خودتان لطف کنید و بلافاصله این برنامه ها را حذف نصب کنید.

5. برنامه های تکراری که عملکردهای مشابهی را انجام می دهند

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

این غیرمعمول نیست که افراد بیش از یک برنامه در گوشی خود داشته باشند که عملکرد یکسانی را انجام می دهند. این می تواند شامل مرورگرها، برنامه های یادداشت برداری، برنامه های پشتیبان، برنامه های پیام رسانی و موارد دیگر باشد. در برخی موارد، دو برنامه با ماهیت یکسان ویژگی‌های بسیار متفاوتی را ارائه می‌کنند، در این صورت ممکن است حفظ هر دوی آنها منطقی باشد.

اما اگر یکی از برنامه ها از بقیه بهتر است، باید از شر برنامه کمتر مفید خلاص شوید. به عنوان مثال، اگر از دستگاه گلکسی استفاده می کنید، باید بین اینترنت سامسونگ و گوگل کروم به عنوان مرورگر موبایل خود یکی را انتخاب کنید. موردی را که مفید نمی‌دانید حذف نصب کنید.

6. برنامه های رسانه های اجتماعی بسیار جذاب

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

ببینید، ما نمی‌خواهیم اینجا شبیه مادربزرگ شما باشیم، اما رسانه‌های اجتماعی زمان زیادی از شما را می‌خورند. در ایالات متحده، مردم روزانه به طور متوسط بیش از دو ساعت را در رسانه های اجتماعی صرف جابجایی بین برنامه های مختلف می کنند – و این تعداد هر سال در حال افزایش است.

مگر اینکه شغل شما اقتضا کند که این کار را انجام دهید، صرف زمان زیادی در رسانه های اجتماعی برای شما خوب نیست و حتی می تواند منجر به اعتیاد به شبکه های اجتماعی شود. در صورت امکان، برنامه هایی را که بیشتر وقت شما را می خورند، حذف نصب کنید. اگر کار نکرد، سعی کنید یک تایمر برنامه را تنظیم کنید تا زمان صفحه نمایش خود را کاهش دهد و هرچه پیش می‌روید منضبط‌تر شوید.

7. بازی های قدیمی که دیگر بازی نمی کنید

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

Temple Run، Angry Birds و Plants vs. Zombies همگی برای زمان خود بازی‌های فوق‌العاده‌ای بودند و هنوز هم برای بسیاری از افراد هستند. اما اگر دیگر آن‌ها را پخش نکنید، نگه داشتن آن‌ها در دستگاهتان و هدر دادن فضای ذخیره‌سازی شما فایده‌ای ندارد.

اگرچه بازی های موبایل به طور سنتی بسیار ضعیف بوده اند، اما چیزهای زیادی برای خوش بین بودن وجود دارد. گوشی‌های هوشمند مدرن بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر هستند، و با تمام پیشرفت‌های آینده در 5G، VR، و AR، واضح است که چرا بازی‌های موبایلی آینده است. لازم به یاد اوریست که برنامه های قدیمی سرعت پایین تر و کیفیت کمتری دارند.

تعداد زیادی بازی جدیدتر و بهتر برای موبایل منتظر شما هستند تا آنها را امتحان کنید. قدیمی‌هایی را که دیگر بازی نمی‌کنید حذف کنید تا جا برای موارد جدید باز شود!

8. برنامه هایی که دیگر استفاده نمی کنید

برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند

خیلی آسان است که برنامه‌ها را مدت‌ها پس از اینکه استفاده از آن‌ها را متوقف کردید، به هم ریخته و یا دیگر آن‌ها را مفید نبینید، به هم ریخته‌اند. به غیر از مواردی که تا به حال در مورد آنها صحبت کردیم، انواع مختلفی از برنامه های دیگر وجود دارد که ممکن است در تلفن خود داشته باشید که باید آنها را حذف کنید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برنامه‌های دوستیابی: برنامه‌های دوستیابی برای همه کار نمی‌کنند و اگر به نظر می‌رسد نمی‌توانید مطابقت خوبی پیدا کنید، بهتر است آن‌ها را حذف کنید و روش‌های سنتی پیدا کردن افراد جدید را امتحان کنید.
  • برنامه های مدیتیشن: برخی از برنامه های مدیتیشن بهتر از سایرین هستند، اما اگر هیچ یک از آنها شما را به آرامش و تمرکز بیشتر نزدیک نمی کند، ممکن است بخواهید در یک کلاس حضوری آفلاین ثبت نام کنید.
  • برنامه‌های تناسب اندام: برای برخی از افراد، برنامه‌های تناسب اندام آن را کاهش نمی‌دهند، زیرا به محیط جذاب‌تری برای تمرین نیاز دارند. اگر شما یکی از آنها هستید، پیوستن به باشگاه ممکن است کمک کننده باشد.

از شر برنامه های ناخواسته خلاص شوید

حذف یا غیرفعال کردن برنامه‌های قدیمی که دیگر به آن‌ها تکیه نمی‌کنید، یکی از راه‌های زیادی است که می‌توانید گوشی اندرویدی خود را دوباره سریع و جذاب احساس کنید. با انجام این کار، فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما آزاد می‌شود، در عمر باتری صرفه‌جویی می‌شود، فشار کمتری به پردازنده وارد می‌شود، و باعث می‌شود که کشوی برنامه‌تان کمتر شلوغ شود تا برنامه‌های مورد نظرتان را راحت‌تر پیدا کنید. امیدوارم با تمام توضیحات این مقاله با برنامه هایی که باید از اندروید حذف شوند کاملا اشنا شده باشید و برایتان مشخص شده باشد چرا باید ان برنامه ها را از اندروید حذف کنید.

اگر دوباره به آن نیاز داشتید، همیشه می‌توانید برنامه‌ای را که حذف کرده‌اید دانلود کنید. اما در حال حاضر، این کار برای شما مفید نیست که روی تلفنتان بیکار بنشینید. همچنین، اگر هر یک از برنامه‌هایی که می‌خواهید حذف کنید حاوی اطلاعات مهمی هستند، حتماً از آن در جای دیگری نسخه پشتیبان تهیه کنید یا یک کپی از آن ایجاد کنید.

منبع:www.makeuseof.com

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید