بررسی گوشی پوکو M4 پرو, قیمت و مشخصات فنی

پوکو M4 پرو

بررسی گوشی پوکو M4 پرو. بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, باتری و شارژ و سایر ویژگی های گوشی پوکو M4 پرو.

بررسی گوشی پوکو M4 پرو

مقدمه

اگر 5G را ضروری نمی‌دانید و نمایشگر OLED زیبا در لیست اولویت‌ های شما برای خرید گوشی هوشمند شما قرار دارد، پوکو M4 پرو 4G در مقایسه با M4 پرو 5G که چندی پیش آن را بررسی کردیم، می تواند جایگزین خوبی باشد. 

نسخه 4G چیپست Dimensity 810 را با Helio G96 جایگزین می کند، یکی دیگر از طراحی های Mediatek که تنها اندکی قدرت کمتری دارد و فاقد اتصال نسل بعدی است. از طرف دیگر، صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED دارد که بسیار کوچکتر از واحد 6.6 اینچی 5G است، رفرش ریت 90 هرتز را حفظ می کند و روشنایی بسیار بیشتری را در کنار دیگر مزایای ذاتی OLED ارائه می دهد.

در بخش دوربین نیز می توان ویژگی های خاصی را مشاهده کرد، جایی که واحد اصلی از یک سنسور 64 مگاپیکسلی به جای سنسور 50 مگاپیکسلی نسخه 5G استفاده می کند و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در جایی که وجود نداشت، ظاهر شده است. فوق عریض در پشت و دوربین سلفی بدون تغییر به نظر می رسند.

پوکو M4 پرو ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و به همراه آن قابلیت شارژ 33 واتی را حفظ می کند که در حال حاضر یکی از اصلی ترین محصولات سری شیائومی است. سایر ویژگی‌ های کلاسیک مانند فرستنده مادون قرمز، جک هدفون و اسلات اختصاصی microSD مجموعه‌ای از ویژگی‌های کامل را ایجاد می‌کنند.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گوشی پوکو M4 پرو در یک نگاه

بدنه: 159.9×73.9×8.1mm, 179g; گوریلا گلس 3 جلو، پلاستیک پشت، قاب پلاستیکی؛ IP53، مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب.

صفحه نمایش: 6.43 اینچ AMOLED، 90 هرتز، وضوح 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، 409ppi.

چیپست: Mediatek Helio G96 (12 نانومتر): هشت هسته ای (2×2.05 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55); Mali-G57 MC2.

حافظه: 64 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 6 گیگابایت، 128 گیگابایت رم 8 گیگابایت، 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت؛ UFS 2.2; microSDXC (اسلات اختصاصی).

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 11، MIUI 13 برای POCO.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 64 مگاپیکسل، f/1.8، 26 میلی‌متر، 0.7 میکرومتر، PDAF؛ زاویه بسیار عریض: 8 مگاپیکسل، f/2.2، 118˚، 1/4 اینچ 1.12 میکرومتر؛ ماکرو: 2 مگاپیکسل، f/2.4.

دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، f/2.5، (واید)، 1/3.06 اینچ 1.0 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 1080p@30fps; دوربین جلو: 1080p@30fps.

باتری: 5000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 33 وات، Power Delivery 3.0، Quick Charge 3+.

سایر ویژگی ها: اثرانگشت خوان (نصب شده در کنار)؛ NFC؛ پورت مادون قرمز؛ جک 3.5 میلی متری

لازم به ذکر است که قیمت گوشی پوکو M4 پرو در حدود 7 میلیون تومان است.

بررسی آنباکسینگ گوشی پوکو M4 پرو

Poco M4 Pro review

گوشی پوکو M4 پرو در یک جعبه مقوایی دو تکه با رنگ زرد قابل تشخیص عرضه می شود که اکنون با نام تجاری بزرگ عرضه می شود – نسخه 5G اندازه فونت محدودتری را انتخاب کرده است.

محتویات معمولی هستند – یک شارژر، کابل USB و یک کیس شفاف نرم. این شارژر یک واحد شارژ سریع 33 واتی شیائومی با درگاه خروجی USB-A است. طبق معمول، هیچ هدست همراهی وجود ندارد، بنابراین اگر قصد دارید از رادیو FM با هر میزان اطمینان استفاده کنید، باید هدست خود را تهیه کنید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی پوکو M4 پرو

با وجود تعداد انگشت شماری از بیت های جایگزین، پوکو M4 پرو در مقایسه با نسخه 5G گوشی هوشمندی با ظاهر متفاوت نیست. این تا حد زیادی به لطف جزیره دوربین که به طور عمدی برجسته شده است، به ویژگی مشخصی از Pocos اخیر تبدیل شده است.

Poco M4 Pro review

با این اوصاف، در نسخه 5G ما فقط به رنگ مشکی مات نگاه می‌کردیم که فقط قسمت واقعی دوربین از پشت بلند شده بود. در اینجا، همه چیز کمی بالاتر رفته است، و صفحه بزرگ M4 پرو تمام یک چهارم بالایی پشت را اشغال می کند و حالات Mi 11 Ultra را تداعی می کند – البته منهای صفحه نمایش و دوربین های پیشرو در صنعت در داخل. پوکو X4 پرو نیز این طراحی را به اشتراک می گذارد.

برای طراحی محافظه‌ کارانه‌ تر از مجموعه سخت‌افزاری مشابه، می‌توانید نگاهی به Redmi 11S بیندازید، که احتمالا بیشتر شبیه به گوشی است.

Poco M4 Pro review

پنل پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده و روکشی براق دارد. این تنها در مورد رنگ‌ های مشکی فانتوم واحد بررسی ما صدق می‌کند، با این حال، هر دو پنل پشتی ساتن اسپورت با رنگ آبی سرد و ساتن زرد ارائه شده است. ما فکر می‌کنیم که آنها قطعاً کار بهتری برای حفظ اثر انگشت انجام خواهند داد – این یکی برای آنها بسیار خوشایند است. از طرف دیگر، رنگ‌ های دیگر احتمالاً لغزنده‌تر از رنگ مشکی خواهند بود.

Poco M4 Pro review

قسمت های در معرض دید فریم میانی نیز پلاستیکی هستند و حالتی مات دارند. کناره ها به خوبی مسطح هستند و فضای مناسبی برای در دست گرفتن دارند.

در سمت راست گوشی دکمه پاور با حسگر اثر انگشت خازنی تعبیه شده است. ما متوجه شدیم که با انگشت اشاره چپ یا شست راست به همان اندازه خوب کار می کند و به دلیل موقعیت نسبتا پایین آن یکی از راحت ترها برای دسترسی با رقم چپ است.

همانطور که در گوشی های هوشمند MIUI معمول است، شما می توانید برای تشخیص اثر انگشت به فشاری نیاز داشته باشید که به لمس تصادفی کمک می کند.

دکمه تنظیم صدا در بالای حسگر اثر انگشت قرار دارد و هر سه با عملکرد کلیک اطمینان‌ بخش کار می‌کنند.

Poco M4 Pro review

در طرف مقابل گوشی، اسلات کارت را خواهید دید. این یک اسلات کارت همه کاره است و در صورت استفاده از هر سه سیم کارت، دو سیم کارت نانو و میکرو اس دی را همزمان در خود جای می دهد. به واشر توجه کنید – این بخشی از اقداماتی است که از استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشش اطمینان می دهد.

Poco M4 Pro review

دو ویژگی دیگر که ما افراد مسن تر از آن استقبال می کنیم را می توان در بالای گوشی مشاهده کرد: جک هدفون 3.5 میلی متری و فرستنده مادون قرمز. همچنین در اینجا یک میکروفون ثانویه و مشبک بلندگوی بلندگو/گوشی بالایی پیدا خواهید کرد.

درگاه USB-C در پایین قرار دارد و بلندگوی اصلی و میکروفون اصلی به آن می‌پیوندند. به نظر می‌رسد به یاد داریم که این منطقه را برای جک هدفون خود ترجیح می‌دهیم، اما جک‌ هایی که در بالا نصب شده‌اند بهتر از هیچ کدام باقی می‌مانند.

Headphone jack and IR emitter up top - Poco M4 Pro review USB-C port on the bottom - Poco M4 Pro review

در جلوی گوشی، صفحه نمایش 6.43 اینچی OLED دیده می شود که با حاشیه های باریک احاطه شده است – برای گوشی هایی با این قیمت. 

Poco M4 Pro review

دوربین سلفی در قسمت مرکزی بالا در یک سوراخ پانچ قرار دارد و این نیز بسیار کوچک است. در همین حال، هدفون از شبکه کوچکی برخوردار است که شیشه نمایشگر به قاب می رسد.

Poco M4 Pro review

ابعاد پوکو M4 پرو 159.9*73.9*8.1 است و وزن آن 180 گرم است که آن را در کنار گلکسی A32 و تعدادی Redmi Note 11 (و کوچک‌تر از دیگری) به یکی از پیشنهادات کوچک‌تر در این بخش تبدیل می‌کند. نیمی از آنها، یک دوجین وجود دارد).

Poco M4 Pro review

صفحه نمایش 6.43 اینچی در مقایسه با رقبای 6.7 اینچی به سختی از نظر اندازه محدود است، در حالی که اگر بخواهید میلی متری بتراشید، می توان حجم بیشتری از افزایش اندازه را احساس کرد. سپس دوباره، اگر 25 گرم وزن اضافه شده و فوت پرینت بزرگتر برایتان مهم نیست، بحث با نمایشگر بزرگتر سخت است.

Poco M4 Pro review

بررسی صفحه نمایش گوشی پوکو M4 پرو

یکی از مواردی که در آن نسخه 4G پوکو M4 پرو برتری قابل توجهی نسبت به 5G دارد، صفحه نمایش است. M4 پرو (غیر 5G) اولین گوشی سری M است که با پنل OLED عرضه می‌شود و همچنین از مشخصات خوبی برخوردار است. وضوح 1080p در مورب 6.43 اینچی برای تراکم پیکسل 409ppi و نرخ تجدید 90 هرتز با نمونه برداری لمسی 180 هرتز دریافت می کنید. آن را با LCD 6.6 اینچی M4 Pro 5G مقایسه کنید (رزولوشن 1080p و نرخ تازه سازی یکسان).

Poco M4 Pro review

در آزمایش ما، روشن‌تر بودن آن نیز ثابت شد و در شرایط نور محیطی روشن و روشنایی خودکار تا 737 نیت می‌رسد. این عدد با ادعاهای پوکو برای 700 نیت در حالت روشنایی بالا به خوبی مطابقت دارد، بنابراین حداکثر روشنایی 1000 نیت آنها را می‌توان برای مناطق کوچک‌ تر روشن‌تر نیز به دست آورد. با کارکردن اسلایدر به صورت دستی بدون تابش خورشید به داخل پوکو، 462 نیت را اندازه گرفتیم.

نتایج تقریباً با آنچه در ردمی نوت 11 اندازه‌گیری کردیم یکسان است و از نظر همه حساب‌ ها همان پنل است. ما می گوییم این یک عملکرد عالی برای یک گوشی با این قیمت است.

منوی طرح رنگ در تنظیمات سه گزینه از پیش تعیین شده را در اختیار شما قرار می دهد – Vivid خارج از جعبه، Saturated که پاپ اضافی را ارائه می دهد و استاندارد برای ظاهری زیباتر. همچنین دکمه‌ های گرم و سرد برای تغییر دمای رنگ و همچنین یک چرخ رنگ برای تنظیمات دستی وجود دارد. گزینه «تنظیمات پیشرفته» در گوشی‌ های گران‌ تر شیائومی وجود ندارد که تعداد زیادی نوار لغزنده دیگر را برای تنظیم بیشتر در اختیار شما قرار دهد.

حالت زنده طیف رنگی وسیعی را ارائه می‌کند و برای نمونه‌ های آزمایشی DCI-P3 ما بسیار دقیق بود، اگرچه رنگ آبی تا نمونه‌ های سفید و خاکستری وجود داشت. انتخاب پیش‌تنظیم گرم، اندکی بر آنها حاکم شد و دقت کلی را تا حدودی بهبود بخشید. حالت اشباع، همه چیز را از لبه خارج می کند، اما اگر ظاهر OLED رنگارنگ اولیه را ترجیح می دهید، این حالت شماست. استاندارد، در عین حال، برای نمایش محتوای sRGB بسیار دقیق است.

پوکو M4 پرو هیچ قابلیت HDR ندارد، بنابراین با وجود صفحه نمایش خوب، جریان HDR را از پلتفرم های محبوب، حتی YouTube، دریافت نخواهید کرد. با توجه به اینکه Redmi Note 11 از HDR10 پشتیبانی می‌کند، کمی عجیب است، اما ممکن است در مورد گواهینامه‌ها، نگرانی ها برای Poco کاهش یافته باشد. یک گواهینامه Widevine L1 DRM وجود دارد تا بتوانید محتوای با وضوح بالا را دریافت کنید – به عنوان مثال، Netflix جریان های FullHD را ارائه می دهد.

Poco M4 Pro review

وقتی صحبت از مدیریت رفرش ریت می‌شود، همه چیز در پوکو M4 پرو بسیار ساده است. حالت استاندارد 60 هرتز همه چیز را روی 60 هرتز نگه می‌دارد، در حالی که حالت High 90 هرتز با برخی از برنامه‌ های اصلی و غیرفعال بودن سوئیچینگ به 60 هرتز به 90 هرتز می‌رسد.

در حالت High، اگر برای چند ثانیه صفحه را لمس نکنید، گوشی در اکثر برنامه ها به 60 هرتز کاهش می یابد، در حالی که اگر محتوای متحرکی نمایش داده شود، مرورگرها 90 هرتز را حفظ می کنند. در همین حال، برنامه های ویدیویی با فرکانس 60 هرتز قفل خواهند شد. رفرش ریت کامل 90 هرتز در بازی‌ ها موجود است، اگرچه ممکن است به دلیل پردازنده گرافیکی نسبتاً متوسط، نتوانید در عناوین سه بعدی پرمشقت‌تر، فریم بر ثانیه دریافت کنید.

بررسی عمر باتری گوشی پوکو M4 پرو

پوکو M4 پرو دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در داخل است که یک ظرفیت نسبتا استاندارد برای کلاس و زمان است. این چیپست 12 نانومتری مدیاتک G96 در راس دستگاه نیست، اما یک چیپست بسیار قدرتمند نیز نیست، بنابراین نباید بیش از حد به باتری فشار وارد کند. با وجود نمایشگر نسبتا کوچک (در مقایسه با نمایشگرهای 6.7 اینچی که به طور گسترده در دسترس هستند)، عمر باتری می تواند یک نقطه فروش قوی باشد.

 ما 20 ساعت پخش ویدئو (در 60 هرتز) و بیش از 15 ساعت مرور وب از طریق Wi-Fi (این مورد با فرکانس 90 هرتز) انجام دادیم. با نزدیک به 39 ساعت قابلیت مکالمه صوتی و مصرف مقرون به صرفه آماده به کار، امتیاز کلی استقامت به 126 ساعت رسید.

Poco M4 Pro review

بهترین نرم افزار ویرایش عکس 2022

بررسی سرعت شارژ گوشی پوکو M4 پرو

پوکو M4 پرو دوام زیادی دارد، اما زمانی که به ناچار نیاز به شارژ شدن دارد، این کار را بسیار سریع انجام می دهد – برای گوشی هایی در این محدوده قیمت. آداپتور 33 واتی همراه ما را در نیم ساعت به 51 درصد رساند و 70 دقیقه از تخت به 100 درصد زمان برد.

Poco M4 Pro review

این همان نتیجه ای است که در 30 دقیقه از ردمی نوت 11 (با همان شارژر 33 واتی) خارج شدیم، اگرچه پوکو کمی سریعتر و پر شد. ما در همه جا از این واحد 33 واتی بین گوشی های مختلف شیائومی (یا مشابه با شیائومی، همانطور که در اینجا وجود دارد) نتایج به دست آورده ایم، بنابراین زیاد تعجب نمی کنیم.

تست اسپیکرهای گوشی پوکو M4 پرو

پوکو M4 پرو دارای یک تنظیم بلندگوی استریو با چیدمان معمولی شیائومی است، جایی که گوشی به عنوان کانال دوم عمل می کند و بلندگوی بالایی نیز از بالا و نه فقط به سمت جلو از طریق شبکه گوشی به سمت جلو شلیک می کند. به این ترتیب، می‌توانید انتظار داشته باشید که هنگام تماس، صدا راحت‌تر پخش شود.

Bottom speaker - Poco M4 Pro review Top speaker - Poco M4 Pro review

منطق تخصیص کانال استاندارد است، به طوری که بلندگوی بالایی کانال سمت چپ را در جهت عمودی دریافت می کند و کانال های تلفن را برای مطابقت با جهت گیری صحیح در افقی تغییر می دهد. دو بلندگو از نظر بلندی صدا و پاسخ صدایی برابر نیستند – بلندگوی پایینی برتر است، اما یک شکاف کانال محکم وجود دارد، و درایور پایین به پایین‌ترین صدای بالا کمکی نمی‌کند.

نتیجه پوکو M4 پرو در آزمایش ما آن را در رده “بسیار خوب” برای بلندی صدا قرار می دهد، مانند نسخه 5G و Redmi Note 11. صدای پوکو با هر کدام از آنها متفاوت است – نه لزوما بدتر، بلکه متفاوت است. به عنوان مثال، نسخه 5G در ناحیه باس حضور بیشتری نسبت به نسخه 4G دارد، در حالی که Redmi کمی جلوتر است. به طور کلی، این یک نمایش خوب و خنثی از M4 Pro است.

بهترین نرم افزار ویرایش عکس 2022

بررسی نرم افزار و عملکرد گوشی پوکو M4 پرو

بر خلاف M4 پرو 5G و MIUI 12.5 آن، نسخه LTE از MIUI 13 استفاده می کند – آخرین نسخه اصلی پوشش اندروید شیائومی. اما با وجود برآمدگی در نسخه MIUI، پایه زیر آن اندروید 11 باقی مانده است. نباید انتظار ویژگی های بومی اندروید 12 مانند رابط کاربری بازطراحی شده ویجت ها، داشبورد حریم خصوصی یا اشتراک گذاری تقریبی موقعیت مکانی را داشته باشید.

با در نظر گرفتن این موضوع، نرم افزاری که روی پوکو M4 پرو اجرا می شود، برای همه مقاصد، همان چیزی است که در Redmi Note 11 دیدیم – فقط با تصاویری کمی ساده تر در اینجا یا آنجا.

صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می شود، اما همیشه با نام روشن است – در واقع، فقط می توان آن را تنظیم کرد تا برای 10 ثانیه پس از یک ضربه نمایش داده شود – بدون برنامه ریزی و بدون گزینه واقعاً همیشه روشن. هنوز تم‌های AOD زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، و برخی از آنها نیز می‌توانند سفارشی شوند.

چیزی که قبلاً Breathing light نامیده می شد، اکنون در MIUI 13 افکت اعلان نامیده می شود. می تواند با یا بدون نمایشگر همیشه روشن کار کند. اساساً، این یک نسخه شیک‌تر از LED اعلان است که از لبه‌ های نمایشگر استفاده می‌کند – آنها با رنگ‌ ها در هنگام اعلان‌ های جدید چشمک می‌زنند. می‌توانید سبک ساعت صفحه قفل را نیز انتخاب کنید.

Always-on display - Poco M4 Pro review Always-on display - Poco M4 Pro review Clock style - Poco M4 Pro review Clock style - Poco M4 Pro review Notification effect - Poco M4 Pro review Notification effect - Poco M4 Pro review

قفل صفحه نمایش را از طریق اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. تنظیم خواننده آسان، سریع و دقت فوق العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «لمس» یا «فشار» تنظیم کنید – قفل 2 بعدی Face Unlock نیز موجود است، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Passwords and security - Poco M4 Pro review Fingerprint settings - Poco M4 Pro review Fingerprint settings - Poco M4 Pro review Fingerprint shortcuts - Poco M4 Pro review Face unlock - Poco M4 Pro review

صفحه های اصلی مانند همیشه کار می‌کنند – آنها با میانبرها، پوشه‌ها و ویجت‌ ها پر شده‌اند. سمت چپ ترین صفحه، اگر فعال باشد، Google’s Discover است. برخلاف ساخت‌ های Xiaomi یا Redmi MIUI، نسخه Poco فقط دارای یک رابط دو لایه به سبک App Drawer است – نمی‌توانید کشوی برنامه را غیرفعال کنید و همه برنامه‌ های خود را در صفحه اصلی قرار دهید. کشوی برنامه نیز همان است – به طور پیش‌ فرض، برنامه‌ های شما را به‌طور خودکار در دسته‌ هایی سازماندهی می‌کند که می‌توانید آنها را ویرایش یا غیرفعال کنید.

Lockscreen - Poco M4 Pro review Homescreen - Poco M4 Pro review Folder view - Poco M4 Pro review App drawer - Poco M4 Pro review App drawer - Poco M4 Pro review App drawer - Poco M4 Pro review

درست مانند MIUI 12، MIUI 13 یک مرکز اعلان و کنترل مستقل را ارائه می دهد. شما آنها را مانند آیفون ها احضار می کنید – از سمت چپ صفحه برای مرکز اعلان ها به پایین بکشید، از سمت راست برای مرکز کنترل به پایین بکشید. برای جابه‌جایی بین آنها نیز می‌توانید انگشت خود را به پهلو بکشید.

اگر به این تقسیم آیفون علاقه ندارید – می توانید Control Center را غیرفعال کنید و سایه به ظاهر و عملکرد عادی خود باز می گردد.

Classic notification shade - Poco M4 Pro review Expanded toggles - Poco M4 Pro review Control center split - Poco M4 Pro review Control center split - Poco M4 Pro review Control center split - Poco M4 Pro review

اگر تا به حال از شیائومی استفاده کرده باشید، تعویض کننده وظایف نیز آشناست. همه برنامه های اخیر شما را در دو ستون نشان می دهد. برای میانبر تقسیم صفحه, روی هر کارتی ضربه بزنید و نگه دارید، یا فقط آن را به چپ یا راست بکشید تا ببندید. در حالی که Pocos می تواند صفحه نمایش تقسیم شده را انجام دهد، پنجره شناور پشتیبانی نمی شود (گوشی های شیائومی یا ردمی آن را دارند)، حداقل از Task Switcher پشتیبانی نمی شود. شما می توانید برخی از برنامه های سیستمی مانند ماشین حساب را در یک پنجره شناور کوچک کنید، اما این فقط می تواند از درون خود برنامه اتفاق بیفتد.

مانند یک پنجره شناور، گزینه تعویض وظیفه معمولی با کارت های قابل پیمایش جانبی در لانچر Poco موجود نیست.

MIUI task switcher - Poco M4 Pro review Dismiss app - Poco M4 Pro review Multitasking options - Poco M4 Pro review Sort of floating window - Poco M4 Pro review

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده اند و در MIUI 13 نیز در دسترس هستند – در ساخت Poco نیز به همین صورت. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌ های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

Themes - Poco M4 Pro review Themes - Poco M4 Pro review Themes - Poco M4 Pro review Themes - Poco M4 Pro review Themes - Poco M4 Pro review Themes - Poco M4 Pro review

MIUI با برنامه‌های چندرسانه‌ای اختصاصی خود ارائه می‌شود – گالری، موسیقی و Mi Video (هر دو با گزینه‌های محلی و پخش جریانی) وجود دارد. یک مدیر فایل MIUI نیز در هیئت مدیره است. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند. همچنین یک برنامه رادیویی FM در M4 Pro وجود دارد، و از نظر تئوری بدون هدفون متصل به عنوان آنتن کار می‌کند، اما ما از این طریق دریافت غیرقابل استفاده ضعیفی داشتیم.

Gallery - Poco M4 Pro review Music - Poco M4 Pro review Video - Poco M4 Pro review File Manager - Poco M4 Pro review Mi Remote - Poco M4 Pro review FM radio - Poco M4 Pro review

MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می دهد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌ های نصب‌ شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌ های انتخاب‌ شده را تعریف کند و محدودیت‌ هایی را فقط برای برنامه‌ های خاص اعمال کند.

و صحبت از حافظه، MIUI 13 گزینه Memory Extension را ارائه می دهد که به طور پیش فرض فعال است (در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید). در دستگاه بررسی ما 2 گیگابایت حافظه داخلی رزرو شده بود تا به عنوان افزونه RAM خدمت کند. بلوک های حافظه کمتر مهم باید اینجا بیایند.

Security - Poco M4 Pro review Memory extension - Poco M4 Pro review Memory extension - Poco M4 Pro review Memory extension - Poco M4 Pro review Memory extension - Poco M4 Pro review Memory extension - Poco M4 Pro review

نوار کناری کاملاً آشنا است (فقط در اینجا «هوشمند» در نام سایر ساخت‌ها وجود ندارد) – یک علامت کوچک قابل مشاهده در لبه صفحه نمایش که هر زمان که روی آن بکشید در منویی گسترش می‌یابد. از اینجا برنامه ها را در پنجره های پاپ آپ اجرا می کنید. البته می‌توانید اکشن‌ های این منو را شخصی‌سازی کنید.

اگر در یک برنامه چندرسانه ای (مانند YouTube، Mi Video، گالری و غیره) هستید، جعبه ابزار ویدیو را در کنار میانبرها دریافت خواهید کرد – این شامل میانبرهایی برای عکس از صفحه، ضبط صفحه، ارسال محتوا، و پخش ویدیو با صفحه خاموش است. در YouTube کار می کند، نیازی به اشتراک Premium نیست. تنها نکته این است که باید برنامه ها را از قبل در لیست سفید قرار دهید، جایی که می خواهید این ویژگی فعال باشد.

Sidebar - Poco M4 Pro review Sidebar - Poco M4 Pro review Sidebar - Poco M4 Pro review Sidebar - Poco M4 Pro review Sidebar - Poco M4 Pro review

در حالی که کمی متفاوت از ساخت‌های شیائومی و ردمی است، MIUI 13 در پوکو M4 پرو تقریباً همان تجربه را ارائه می‌کند. برخی از ویژگی های کوچک وجود ندارند، اما نکته مهم تر این است که مبتنی بر اندروید 11 است و در این مرحله، اندروید 12 باید معمول باشد.

بررسی عملکرد و بنچمارک های گوشی پوکو M4 پرو

در M4 Pro، پوکو چیپست Dimensity 810 5G مدل دارای قابلیت 5G را با یکی دیگر از محصولات Mediatek، Helio G96، جایگزین کرده است. جدای از بسته اتصال، یک تفاوت عمده در فرآیند تولید است – Helio بر روی یک گره قدیمی 12 نانومتری ساخته شده است، در حالی که Dimensity با یک فرآیند مدرن 6 نانومتری تولید می شود. به نظر نمی رسد که این تفاوتی در عمر باتری ایجاد کند، اگرچه متغیرهای دیگری نیز در آنجا نقش دارند (اندازه نمایشگر و فناوری).

CPU G96 در واقع پیکربندی مشابه با Dimensity 810 5G است – این یک راه‌اندازی 2+6 هسته‌ای با چند هسته Cortex-A76 با عملکرد بالا و شش واحد Cortex-A55 برای کارهای روزمره‌تر است. . تفاوت در نرخ کلاک A76s است – در G96 تا 2.05 گیگاهرتز و در Dimensity تا 2.4 گیگاهرتز است. A55s در هر تراشه تا 2.0 گیگاهرتز تیک دارد. GPU بین این دو یکسان است – Mali-G57 MC2.

Poco M4 Pro review

چندین گزینه RAM و ذخیره سازی وجود دارد و احتمالاً همه آنها در همه جا در دسترس نخواهند بود. 6 گیگابایت رم را می توان با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی جفت کرد، در حالی که نسخه های رم 8 گیگابایتی را می توان با حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی داشت – فراموش نکنید که گسترش microSD همیشه یک گزینه است. واحد بررسی ما مشخصات 6GB/128GB است.

ما مجموعه کاملی از بنچمارک‌ها را اجرا کردیم و در GeekBench، M4 Pro در تست چند هسته‌ای در واقع کمی جلوتر از همتای 5G خود بود. در تست تک هسته ای، جایی که فرکانس بالاتر هسته های عملکردی در CPU Dimensity ارزش خود را ثابت کرد، همه چیز به سمت منطقی تر رفت. در همین حال، X4 Pro 5G به لطف اسنپدراگون 695 خود، یک گام تا حدودی قابل توجه نسبت به هر یک از M4s ارائه می دهد. 

(Snapdragon 680)، گلکسی A32 (غیر 5G، Helio G80) و Nokia G21 (Unisoc T606) همگی از Poco M4 Pro تحت بارهای تک رشته عقب هستند و گلکسی و نوکیا نمی توانند این کار را انجام دهند. در چند هسته ای نیز رقابت کنید. دسته Helio G96 نسبتاً فشرده است، اما حتی در بین همتایان، Poco تمایل دارد به سمت بالا باشد.

در Antutu، مدل 5G دوباره یک مزیت کوچک دارد، اما 4G M4 Pro به راحتی بر Redmi Note 11، Galaxy A32 5G (Dimensity 720) و Nokia G21 پیروز می شود. X4 Pro 5G، دوباره، به طور قابل توجهی قدرتمندتر است، اگرچه البته گرانتر است.

جالب اینجاست که پوکو M4 پرو در معیارهای گرافیکی، علیرغم اینکه GPU یکسانی داشت، به طور مداوم یک بریدگی کمتر از M4 Pro 5G بود. 

وقتی صحبت از عملکرد گرافیکی در این بازه قیمتی به میان می آید، نمی توان از Realme 8 پیشی گرفت، Helio G95 آن دارای پردازنده گرافیکی بسیار قوی تر از G96 است. گذشته از این، پوکو M4 پرو عملکرد گرافیکی خوبی را نسبت به پولی که برای آن پرداخت می کنیم ارائه می دهد.

Helio G96 که به سختی می تواند یک چیپست قدرتمند باشد، نسبت به SD680 در Redmi Note 11 یا Helio G80 که در Galaxy A32 یافت می شود، یک چیپست قدرتمند است. پوکو M4 پرو 5G ممکن است یک مزیت جزئی در معیارهای CPU و GPU داشته باشد، اما ما این تفاوت را بی اهمیت می نامیم. در همین حال، Realme 8 یک ساله به‌طور قابل‌توجهی به ازای هر دلار سرعت بیشتری ارائه می‌دهد، اما پیدا کردن یکی برای خرید سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

بررسی کیفیت دوربین گوشی پوکو M4 پرو

پوکو M4 پرو در بخش دوربین نسبت به همتای 5G خود ارتقا یافته است – و نه، منظور ما دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی اضافه شده نیست. نه، در اینجا شما یک دوربین اصلی با وضوح بالاتر با سنسور بزرگتر دریافت می کنید – در کنار صفحه نمایش OLED، این 2 به نفع نسخه 4G است.

Poco M4 Pro review

در قلب آن ماژول اولیه، سنسور OmniVision OV64b40 قرار دارد – با فرمت اپتیکال 1/2 اینچ اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر و وضوح 64 مگاپیکسل، این تصویربرداری کاملاً بهتر از 1/2.76 اینچ 0.64 میکرومتر، 50 مگاپیکسل است. سامسونگ S5KJN1 در مدل 5G. این یک طراحی 4 سلولی یا برند OmniVision برای چیزی است که سونی Quad Bayer می نامد. این سنسور به یک لنز معادل 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 متصل می‌شود – همان مشخصات در M4 Pro 5G.

دوربین فوق عریض، از نظر ظاهری، یکسان است – گزارش ها از سنسور Sony IMX355 استفاده می کند و دیافراگم لنز f/2.2 است. میدان دید 118 درجه در مقایسه با 119 درجه در مدل 5G فهرست شده است، اما ما فکر می کنیم که این فقط بازاریابی خلاقانه است. فوکوس در بی نهایت ثابت می شود.

دوربین جدید 2 مگاپیکسلی «ماکرو» اضافه شده به این مدل است که بیشتر برای افزایش تعداد دوربین به جای گرفتن عکس واقعی خوب است.

در قسمت جلویی، گوشی می‌گوید که از Sony IMX471 استفاده می‌کند، نه OmniVision مورد استفاده در نوع 5G. شما همچنان به یک سنسور 1/3 اینچی 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری نگاه می‌کنید، و از نظر ظاهری، هنوز یک طراحی Quad Bayer است. تمرکز روی این سنسور نیز ثابت است.

Poco M4 Pro review

اپلیکیشن دوربین، پیاده سازی آشنای MIUI است. عملکرد اصلی برای تغییر حالت‌ ها با کشیدن انگشت‌ های کناری (روی قاب مشکی، نه خود منظره یاب) کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌ هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ها بروید. سوایپ های بالا و پایین برای جابجایی بین دوربین های جلو و عقب کار نمی کند. فقط کلید کنار شاتر این کار را انجام می دهد.

می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و از منوی تنظیمات نیز می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. حالت‌ های استفاده نشده همچنان در آن برگه More خواهند بود، اما می‌توانید به یک صفحه بازشو (کمتر بصری) بروید که از یک خط در کنار شاتر فراخوانی می‌شود.

منوی همبرگر در انتهای صفحه، جایی است که گزینه های اضافی، به علاوه نماد دسترسی به تنظیمات را پیدا خواهید کرد. اینجا جایی است که باید به جای آن تب More که در بالا به آن اشاره کردیم، به دنبال حالت «Macro» بگردید – یک ویژگی خاص قدیمی شیائومی. در کنار آن منوی همبرگر، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR، یک کلید هوش مصنوعی، میانبر به لنز گوگل و یک عصای جادویی با جلوه های زیبایی و فیلترها دارید.

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به چندین روش مختلف عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن بر روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می دهد. یا می توانید روی بزرگنمایی فعال ضربه بزنید و یکی از چندین سطح از پیش تعیین شده را انتخاب کنید یا از نوار لغزنده برای بزرگنمایی های متوسط ​​استفاده کنید. اگر یکی از نقاط را برای سطح بزرگنمایی غیرفعال فشار دهید و نگه دارید، ترکیب پیش‌تنظیم/لغزنده نیز ظاهر می‌شود.

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید و می توانید از آن با دوربین اصلی و فوق عریض استفاده کنید. می توانید یکی از 4 تنظیم از پیش تنظیم تعادل رنگ سفید را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج گرفتن به عنوان گزینه) و سرعت شاتر (1/4000 ثانیه تا 30 ثانیه برای دوربین اصلی یا 15 ثانیه برای دوربین اصلی) وجود دارد. ultrawide) و کنترل ISO (50 تا 6400 برای دوربین اصلی یا 1600 برای ultrawide). 

Camera UI - Poco M4 Pro review Camera UI - Poco M4 Pro review Camera UI - Poco M4 Pro review Camera UI - Poco M4 Pro review Camera UI - Poco M4 Pro review

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

عکس های گرفته شده در روز از دوربین اصلی M4 پرو از جمله عکس‌ های بهتری هستند که ارزش پولی را که برای گوشی پرداخت می کنید را دارد. در حالت پیش‌فرض 16 مگاپیکسلی، آنها جزئیات زیادی را ثبت می‌کنند و این یک گام معنادار از Redmi Note 11 یا Poco M4 Pro 5G 12.5MP است. ما می‌خواهیم جزئیات را در نظر بگیریم – سر و صدا در هیچ کجا به اندازه Redmi Note 11 بد نیست، اما مقداری وجود دارد.

محدوده دینامیکی بسیار خوب است، اگرچه ارزش آن را دارد که به کلید HDR در منظره یاب توجه کنید (که به عنوان نشانگر وضعیت نیز عمل می کند) – ممکن است در هر موقعیتی که می خواهید فعال نشود. سپس دوباره، می توانید آن را روی موقعیت روشن قرار دهید و آن را فراموش کنید – چرا این گزینه پیش فرض نیست و چرا باید فضای منظره یاب را اشغال کند؟

بازتولید رنگ هیچ مشکل عمده ای ندارد و شما می توانید تصاویری زنده با رنگ های دلپذیر را دریافت کنید. گاه به گاه اشتباهات جزئی تراز سفیدی را می توان زمانی که تکه های بزرگ آسفالت خاکستری در صحنه دارید مشاهده کرد – اینها می توانند رنگ زردی پیدا کنند، اما به سختی می توان آن را نقض کننده معامله دانست.

Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 51, 1/1238s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 51, 1/699s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 51, 1/801s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 53, 1/574s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 51, 1/990s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 50, 1/1068s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 52, 1/865s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 61, 1/100s - Poco M4 Pro review

روشن کردن هوش مصنوعی کنتراست را افزایش می‌دهد، رنگ‌ ها را افزایش می‌دهد، شارپنینگ را افزایش می‌دهد – اساسا پاپ بیشتری را اضافه می‌کند، و این به طور کلی پاپ بیش از حد خواهد بود.

Daylight samples, main camera (1x), AI on - f/1.8, ISO 50, 1/990s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), AI on - f/1.8, ISO 53, 1/757s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), AI on - f/1.8, ISO 52, 1/699s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), AI on - f/1.8, ISO 50, 1/574s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), AI on - f/1.8, ISO 51, 1/990s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), AI on - f/1.8, ISO 51, 1/1068s - Poco M4 Pro review

در سطح زوم 2 برابری، اگر به بزرگنمایی متناسب با صفحه پایبند باشید، می توانید انتظار نتایج مناسبی را داشته باشید. در سطح پیکسل، شما باید به اثرات ترکیبی نرمی از زوم دیجیتال و شارپنینگ شدید نگاه کنید تا آن را پنهان کنید. سر و صدا نیز در اینجا برجسته تر می شود.

Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 52, 1/1328s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 52, 1/1238s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 51, 1/429s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 50, 1/990s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 52, 1/1238s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 52, 1/865s - Poco M4 Pro review

حالت 64 مگاپیکسلی با رزولوشن کامل، مزایای کمی در جزئیات ارائه می‌کند، اما نویز را به راحتی قابل مشاهده است.

Daylight samples, main camera (1x), 64MP - f/1.8, ISO 54, 1/1333s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 64MP - f/1.8, ISO 50, 1/658s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 64MP - f/1.8, ISO 53, 1/1006s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 64MP - f/1.8, ISO 50, 1/573s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 64MP - f/1.8, ISO 51, 1/1006s - Poco M4 Pro review Daylight samples, main camera (1x), 64MP - f/1.8, ISO 52, 1/1066s - Poco M4 Pro review

دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض M4 Pro 5G به‌طور شگفت‌ انگیزی خوب بود، اما در آن زمان با دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید Redmi Note 11 عملکرد کمتری داشتیم، بنابراین ما کاملاً مطمئن نبودیم که از M4 Pro (4G) چه انتظاری داشته باشیم. واحد s ما می گوییم که در رتبه های میانی قرار می گیرد، کمی نزدیک تر به Poco دیگر.

ما در اینجا تصاویر کاملاً تمیزتری نسبت به Redmi دریافت کردیم، با جزئیات بسیار خوب، مخصوصاً برای بودجه 8 مگاپیکسلی فوق عریض. محدوده دینامیکی خوب بود – “به اندازه کافی خوب” آن را به خوبی توصیف می کند، اما بازتولید رنگ غیر مشتاق بود – ما رنگ های 5G را بیشتر دوست داشتیم.

Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 57, 1/2016s - Poco M4 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 57, 1/1127s - Poco M4 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 57, 1/1825s - Poco M4 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 58, 1/1418s - Poco M4 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 57, 1/2128s - Poco M4 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 58, 1/1825s - Poco M4 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 57, 1/1595s - Poco M4 Pro review Daylight samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 55, 1/126s - Poco M4 Pro review

کیفیت عکس های گرفته شده در نور کم

حالت شب خودکار در پوکو M4 پرو مانند گوشی های رده بالای شیائومی وجود ندارد، اما همچنان با در نظر گرفتن کلاس قیمتی، با دوربین اصلی خود در شب تصاویری زیبا به نمایش می گذارد.

نویز نسبتاً زیادی در اینها وجود دارد، اما وضوح و جزئیات خوب هستند، به خصوص در مناطقی از تصاویر با نور متعادل تر. در عین حال، رنگ ها هیچ گونه از دست دادن اشباع را نشان نمی دهند و در کل بسیار دلپذیر هستند.

Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 6859, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 9561, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 10908, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 3853, 1/20s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 4986, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x) - f/1.8, ISO 4432, 1/14s - Poco M4 Pro review

حالت شب تغییرات قابل توجهی را ایجاد می کند. این نکات برجسته را کمی کاهش می دهد. با این حال، سایه‌ ها را برجسته‌ تر می‌کند و رنگ‌ های میانی را کاهش می‌دهد، که منجر به جزئیات بیشتر توسعه‌ یافته در آنجا می‌شود، اما ممکن است در محیط‌ های به‌ویژه تاریک (مانند صحنه سوم) منجر به رنگ کاذب شود. کمک سالم تیز کردن نیز اعمال می شود.

Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1702, 1/11s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 9818, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 7783, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1279, 1/20s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 2216, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (1x), Night mode - f/1.8, ISO 1783, 1/20s - Poco M4 Pro review

در سطح زوم 2 برابری، عکس‌ ها نشانه‌ هایی از نرمی و نویز را در نمایش صفحه نمایش نشان می‌دهند، و طبیعتاً اوضاع در 1:1 بدتر به نظر می‌رسد.

Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 2593, 1/20s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 9069, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 7542, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1655, 1/20s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 2860, 1/20s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.8, ISO 1120, 1/25s - Poco M4 Pro review

حالت شب تا حدودی به شما کمک می‌کند، و در کنار بهبود تونال، جزئیات واضح‌ تری را در مناطق تاریک‌ تر دریافت خواهید کرد. اینها هنوز شگفت انگیز نیستند، اما قطعا بهتر هستند.

Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 1736, 1/17s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 8827, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 5991, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 1338, 1/20s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 1809, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.8, ISO 891, 1/20s - Poco M4 Pro review

دوربین فوق عریض با نور کم میانه خوبی ندارد. نمی تواند به اندازه کافی روشن باشد و تصاویری را می گیرد که برای ما خیلی تاریک هستند. نرمی غالب در این عکس ها وجود دارد، شاید در بخش کوچکی به دلیل کاهش نویز تهاجمی، زیرا نویز در سمت پایین ظاهر می شود. اگر دوربینی وجود داشت که از حالت شب بهره می برد، این دوربین بود، اما متاسفانه گم شده است.

Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 2310, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 4000, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 4000, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 1201, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 1777, 1/14s - Poco M4 Pro review Low-light samples, ultrawide camera (0.6x) - f/2.2, ISO 1970, 1/14s - Poco M4 Pro review

پس از اتمام نمونه های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که Poco M4 Pro چگونه در برابر رقبا قرار می گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

حالت پرتره

پرتره های پوک M4 پرو سوژه های عکس ماهرانه ای را به معرض نمایش می گذارد و حتی مدل های مو را به خوبی در عکس ارائه می دهد. سطح پیش‌فرض تاری پس‌زمینه بیش از حد نیست و عکس‌هایی با ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند.

Portrait mode samples - f/1.8, ISO 568, 1/33s - Poco M4 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 50, 1/200s - Poco M4 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 50, 1/292s - Poco M4 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 202, 1/100s - Poco M4 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 423, 1/33s - Poco M4 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 194, 1/100s - Poco M4 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 99, 1/100s - Poco M4 Pro review Portrait mode samples - f/1.8, ISO 240, 1/50s - Poco M4 Pro review

دوربین سلفی

سلفی های M4 Pro تا حدودی دقیق‌تر از نمونه‌ های موجود در نسخه 5G هستند و ما فکر می‌کنیم که حداقل تا حدودی به دلیل سنسور متفاوت است. Granular شاید کلمه‌ای باشد که به بهترین نحو نحوه ارائه جزئیات را توصیف می‌کند – این زیباترین ترجمه نیست، اما اشکالی ندارد. محدوده دینامیکی بسیار خوب است، رنگ ها خوشایند هستند – عملکرد کلی یکپارچه.

Selfie samples - f/2.5, ISO 55, 1/231s - Poco M4 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 122, 1/50s - Poco M4 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 125, 1/33s - Poco M4 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 99, 1/33s - Poco M4 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 58, 1/724s - Poco M4 Pro review Selfie samples - f/2.5, ISO 59, 1/775s - Poco M4 Pro review

پرتره های سلفی نیز بسیار خوب هستند، به خصوص اگر موهای خود در همه عکس ها چک کنید – ما هیچ مشکل اساسی در تشخیص سوژه مشاهده نکردیم. HDR نیز در دسترس است، که همیشه مشخص نیست، و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 55, 1/231s - Poco M4 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 85, 1/33s - Poco M4 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 125, 1/33s - Poco M4 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 88, 1/33s - Poco M4 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 58, 1/775s - Poco M4 Pro review Selfie samples, Portrait mode - f/2.5, ISO 57, 1/624s - Poco M4 Pro review

کلوزاپ ها

نمای نزدیک از M4 Pro قابل توجه نیست. در حالی که می‌توانید از فاصله بسیار نزدیک به اشیاء عکاسی کنید، پیکسل‌ های کافی در دوربین 2 مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات زیادی وجود ندارد.

Macro mode samples - Poco M4 Pro review Macro mode samples - Poco M4 Pro review Macro mode samples - Poco M4 Pro review Macro mode samples - Poco M4 Pro review

ضبط ویدئو

M4 پرو دارای قابلیت ضبط ویدیوی نسبتاً ابتدایی است – رزولوشن 1080p در 30 فریم بر ثانیه محدود شده است. این واقعیت سطح قیمت است، کم و بیش، به خصوص در سال گذشته که شاهد کاهش 4K چیپست‌ ها در سری‌ های خاص بودیم، حتی اگر نسل‌ های قبلی چنین چیزی را داشتند.

به هر حال، Poco می تواند با دوربین فوق عریض نیز رزولوشن 1080p30 را انجام دهد، به علاوه 1080p با زوم 2 برابری نباید برای سنسور با وضوح بالا دوربین اصلی مشکلی ایجاد کند. همچنین تثبیت در همه حالت ها وجود دارد، بنابراین همه چیز از بین نمی رود. انتخابی از کدک های h.264 و h.265 نیز موجود است.

کیفیت ویدیو نه اینجا و نه آنجا است – شگفت انگیز نیست و به درستی بد هم نیست. فیلمبرداری دوربین اصلی (20 مگابیت در ثانیه با استفاده از کدک h.264) بدون نویز است، و سطح جزئیات مناسبی دارد، اما ظاهری بیش از حد پردازش شده دارد. محدوده دینامیکی نسبتاً محدود است و رنگ‌ها تا حدودی کسل‌کننده هستند و همچنین رنگ زردی دارند.

در زوم 2 برابری، فیلم ها به خوبی حفظ می شوند. آنها کاملا واضح نیستند، اما جزئیات بهبود یافته را نسبت به سطح زوم 1 برابر ارائه می دهند. ویژگی های تصویر سراسری مانند سطح بزرگنمایی اصلی باقی می ماند.

گیره های های دوربین فوق عریض به طور مشابه فاقد رنگ های پاپ هستند، اما حداقل هیچ رنگ ناخواسته ای وجود ندارد. مقداری نویز قابل مشاهده است، اما جزئیات در سطح پیکسل در واقع برای ضبط 1080p با چنین میدان دید وسیعی بسیار خوب است. مطمئناً بهتر از نسخه 5G است.

تثبیت سازی روی دوربین اصلی به‌ خوبی کار می‌کند – لرزش ناشی از راه رفتن را کاملاً از بین نمی‌برد، اما از شکار فوکوس ناشی از لرزش (یک اتفاق نسبتاً رایج) رنج نمی‌برد. همچنین هنگامی که گوشی در یک جهت قرار می گیرد، به اندازه کافی پایدار است و هیچ مشکلی در هنگام حرکت به سمت چپ وجود ندارد.

در همین حال، فوق عریض، احتمالاً با کمک ذاتی فاصله کانونی کوتاهتر، با راه رفتن بهتر مقابله می کند.

در اینجا نگاهی اجمالی به نحوه مقایسه پوک M4 پرو با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما آورده شده است. برای عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی پوکو M4 پرو

پوکو M4 پرو با رقابتی جدی از محصولاتی با همین برند و همچنین برند همتایش شیائومی مواجه است. سری 9 ریلمی به اندازه 8s رقابتی نیست، بنابراین شاید بتوان رقیبی را در نسل قبلی در آنجا پیدا کرد. این داستان مشابهی با نسل جدید گلکسی ها است، جایی که A33 5G قیمت بسیار بالاتری دارد، در حالی که A22 سخت افزار پایین تری دارد، ناگفته نماند که هنوز نمی توانید آنها را بخرید.

از آنجایی که نسخه های حافظه رم و فضای ذخیره سازی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، شرایط محلی شما ممکن است متفاوت باشد. ما شاهد فروش نسخه پایه (6/64 گیگابایت) با قیمت حدود 240 یورو در اروپا هستیم. برخی از جاها ممکن است نسخه 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی را با قیمت حدود 250 یورو، 280 یورویی برای نسخه 8 گیگابایتی/258 گیگابایتی با مشخصات بالا و هیچ گزینه دیگری در آنجا وجود نداشته باشد. در هند، ما به دنبال INR 15K برای نسخه پایه هستیم، تا 18K برای 8GB/128GB. 

Poco M4 Pro review

خب, اول از همه، همیشه نسخه 5G وجود دارد. جدا از مزیت اتصال و دستاوردهای عملکرد تا حد زیادی غیر مادی، Poco M3 Pro 5G در اینجا چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد. با توجه به دوام باتری بین این دو و نسخه 4G با نمایشگر بهتر و دوربین‌های برتر، باید واقعاً از داشتن «5G» در نوار وضعیت خود غافل نشوید تا پوکو M4 پرو 5G را از LTE استفاده کنید. صبر کنید، این به این سادگی نیست – مدل 5G می تواند در برخی مکان ها ارزان تر باشد و این تصمیم را کمی پیچیده می کند.

بعدی در لیست ما، Redmi Note 11 است. پیمایش در میان سری Redmi 11 دشوار است، اما منظور ما این مورد خاص است که لینک زیر شما را به آن خواهد برد. قیمت آن کمی پایین تر از M4 پرو است (200 یورو / 14 هزار INR برای نسخه 4 گیگابایتی / 64 گیگابایت) اگرچه، باز هم، در دسترس بودن منطقه ای ممکن است گزینه های RAM و ذخیره سازی شما را محدود کند و مقایسه مستقیم را غیرممکن کند. صفحه نمایش، عمر باتری و شارژ اساساً بین این دو یکسان است، اما Poco عملکرد دوربین بهتر و چیپست برتر دارد و ما می گوییم که اینها ارزش قیمت کمی دارند.

گلکسی A32 (غیر 5G، زیرا سامسونگ نیز می‌تواند آن بازی را بازی کند) حداقل 50 یورو گران‌تر از پوکو M4 پرو در اروپا یا 7000 INR خوب در هند است، و این تفاوتی نیست که به راحتی قابل توجیه باشد. گلکسی از نظر کیفیت نمایشگر با Poco مطابقت دارد اما دارای چیپست ضعیف تر، شارژ کندتر و تنها یک بلندگو است. Poco همچنین به طور کلی دوربین بهتری است مگر اینکه دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی برای شما جالب باشد. موضوع تصویر برند وجود دارد، اما آیا واقعاً ارزش آن را دارد که هنگام خرید با بودجه کم روی آن وسواس داشته باشیم؟ A22 و A22 5G بیشتر در رده قیمتی M4 Pro قرار دارند، اما ما فکر نمی‌کنیم که برای گلکسی‌ های با قیمتی قوی‌تر هم باشند.

Realme 8 دقیقاً یک سال از عمرش می گذرد، اما همچنان یک پیشنهاد خوب و با ارزش است – و همچنین به طور گسترده در دسترس است. این گوشی قدرتمندترین چیپست را در میان این مجموعه از گوشی ها با عملکرد گرافیکی قوی دارد. همچنین تنها دستگاهی است که در اینجا قابلیت فیلمبرداری 4K را دارد، اگرچه Poco ممکن است مزیتی برای عکاسی عکس داشته باشد. عمر باتری بین این دو قابل مقایسه است، همانطور که سرعت شارژ نیز قابل مقایسه است، و این در حالی است که برای نمایشگر Poco مناسب نیست، باتری Realme به اندازه کافی خوب است.

Xiaomi Poco M4 Pro 5G Xiaomi Redmi Note 11 Samsung Galaxy A32 Realme 8
Xiaomi Poco M4 Pro 5G • Xiaomi Redmi Note 11 • Samsung Galaxy A32 • Realme 8

خلاصه مطلب

پوکو M4 پرو ایرادات کمی دارد و در میان رقبای خود، نه بزرگ است و نه غیر معمول. ضبط ویدیوی پیشرفته‌تر، حداقل در سال 2022، یک پله افزایش قیمت خواهد داشت و دوربین‌ های فوق عریض با قابلیت حالت شب در خط تولید شیائومی در پایین‌ترین قیمت طیف قیمتی مشخص نیستند (اگرچه، مسلماً، رقبای خارجی تمایل دارند آنها را داشته باشید).

برخی از ویژگی‌ های بازطراحی شده در MIUI 13 به شکل قدیمی در این ساخت Poco به نظر می‌رسند، ناگفته نماند که تا به حال باید شاهد MIUI مبتنی بر اندروید 12 در سراسر جهان باشیم، و در اینجا اینطور نیست. موضوع طراحی و ظاهر موضوعی ذهنی است و فقط به این دلیل که ما طرفدار جزیره دوربین نیستیم به این معنی نیست که شما باید چنین احساسی داشته باشید، در حالی که گزینه های رنگی جایگزین باعث فرار از یکنواختی و اثر انگشت می شوند.

Poco M4 Pro review

و بقیه پوکو M4 پرو بیشتر لیستی از بردها هستند. ما هر دو تغییر عمده را در نسخه LTE در مقایسه با نسخه 5G دوست داریم. صفحه نمایش OLED فقط کمی کوچکتر است اما بسیار بهتر است. دوربین اصلی یک پله قابل لمس است، فوق عریض تقریباً خوب است و سلفی‌ ها نیز بهبود یافته‌اند.

ویژگی های دیگر بدون تغییر باقی می مانند، اما ویژگی های خوبی هستند. رتبه بندی IP53 باعث شده تا گوشی های شیائومی بیشتر و بیشتر شوند، و اگرچه ضد آب واقعی نیست، اما بهتر از این است که خاصیت ضد آب بودن را نداشته باشد. عمر باتری عالی است، شارژ برای موقعیت بازار بسیار سریع است و هیچ ویژگی راحتی کوچکی در سخت افزار وجود ندارد.

محدودیت‌ های منطقه‌ای نقش مهمی در موفقیت پوک M4 پرو دارند. اگر تنها چیزی که به دست می آورید نسخه 8/256 گیگابایتی با مشخصات بالای 300 یورو است، شاید این بهترین ایده نباشد. اما یک نوع پایه 6/64 گیگابایتی برای … قیمت پایه – که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

چرا باید گوشی پوکو M4 پرو را خریداری کنیم

  • داشتن رتبه IP53 خوب است، حتی اگر این امر گوشی را تا حد زیادی در برابر آب مقاوم نمی کند.
  • صفحه نمایش AMOLED عالی – روشن، رنگ دقیق، با نرخ تجدید 90 هرتز.
  • باتری با ماندگاری طولانی، یکی از سریعترین شارژرها برای پول.
  • دوربین اصلی بسیار توانا، فوق عریض در نور روز نیز خوب است، سلفی ها نیز رقابتی هستند.
  • مجموعه کامل وسایل زیبا – جک 3.5 میلی متری، رادیو FM، NFC، بلستر IR، اسلات microSD.

چرا نباید گوشی پوکو M4 پرو را خریداری کنیم

  • برآمدگی دوربین با طراحی بیش از حد، رنگ مشکی کسل کننده است و اثر انگشت را می گیرد.
  • ساخت MIUI 13 همچنان بر پایه اندروید 11 است و برخی از ویژگی‌ها را ندارد.
  • فاقد فیلمبرداری 4K یا 1080p60.
  • فاقد حالت شب در دوربین فوق عریض.

منبع: M.GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید