بررسی گوشی شیائومی 12S اولترا , قیمت و مشخصات فنی

شیائومی 12S اولترا

بررسی گوشی شیائومی 12S اولترا , بررسی قیمت, طراحی, صفحه نمایش, نرم افزار, سخت افزار, دوربین, عمر باتری و سرعت شارژ گوشی شیائومی 12S اولترا.

بررسی گوشی شیائومی 12S اولترا , قیمت و مشخصات فنی

مقدمه

شیائومی 12S اولترا

یک سنسور دوربین یک اینچی در یک گوشی، و آیا این گوشی در واقع از همه آن استفاده می کند؟ شیائومی 12S اولترا ، سومین نسخه از سری پرچمداران نهایی این شرکت با تمرکز بیشتر بر روی تصویر به تازگی وارد بازار شده است. متأسفانه، درست مانند می 10 اولترا پیشگام، این جدیدترین نسخه خارج از چین فروخته نخواهد شد – اما ما حداقل یکی را برای بررسی داریم.

برای جلوگیری از سردرگمی، بیایید از همان ابتدا یک چیز را روشن کنیم – احتمالاً از قبل می دانید، اما هیچ بُعد فیزیکی سنسور «یک اینچی» در واقع یک اینچ نیست. این یک چیز عجیب و غریب در نامگذاری سنسور دوربین های دیجیتال است و در بخش دوربین این بررسی در مورد آن با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

این هنوز هم بزرگترین حسگر دوربین در یک گوشی هوشمند است که با شارپ Aquos R6 که عملاً هیچ کس در خارج از ژاپن ندیده است و Xperia Pro-I که تبلیغات بیشتری پیدا کرده است، گره خورده است، اما احتمالاً تعداد کمتری فروش داشته است. شیائومی فقط چینی به این معنی است که گوشی‌ های یک اینچی این انحصار را حفظ خواهند کرد، اما همچنان به یک دستگاه اصلی از آن دو دستگاه دیگر نزدیک‌تر است.

Xiaomi 12S Ultra review

اوه, و برخلاف سونی که از مرکز سنسور یک اینچی خود استفاده می کند، شیائومی از همه آن استفاده می کند. و برخلاف شارپ، آخرین Ultra دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز پیشرفته است. بنابراین، ممکن است از نظر اندازه گره خورده باشد، اما بهتر است – یک دوربین به درستی قابل توجه، تا حد زیادی مطمئن است.

بقیه تنظیمات عقب نیز تا نیمه بد نیستند – تقریباً همان چیزی است که در می 11 اولترا بود. هنوز هم عالی است و از بسیاری جهات برتر از رقبا است، اما آنقدرها هم جدید نیست. دوربین سلفی جدید است، با این حال، و در اینجا باید وزن خود را تحمل کند – با از بین رفتن نمایشگر کوچک در پشت، دوربین جلو باید عملیات عکس بیشتری انجام دهد.

Xiaomi 12S Ultra review

اولتراهای شیائومی از راست به چپ: Mi 10 Ultra • 12S Ultra • Mi 11 Ultra

جدای از عکاسی،شیائومی  12S اولترا یک پرچمدار واقعی است. این گوشی در نیمه دوم سال عرضه می‌شود، بنابراین زمان نسخه پلاس اسنپدراگون 8 نسل 1 است. رم و فضای ذخیره‌سازی کافی است، صفحه‌نمایش پیشرفته است و نکات کوچکی در اینجا وجود دارد – رتبه IP68، بلندگوهای استریو، پورت مادون قرمز ظرفیت باتری و قابلیت شارژ در کلاس پیشرو نیستند، اما باید به خوبی انجام شوند. اگر همه چیز را در نظر بگیریم، این مشخصاتی نیست که بتوانیم از آن شکایت کنیم، نه.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد نقد و بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, قیمت و مشخصات فنی و بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو ، مشخصات فنی و قیمت مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گوشی شیائومی 12S اولترا در یک نگاه

بدنه: 163.2×75.0x9.1mm, 225g; جلو شیشه ای (گوریلا گلس ویکتوس)، پشت چرم اکو، قاب آلومینیومی؛ IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه).

صفحه نمایش: 6.73 اینچ LTPO2 AMOLED، 1B رنگ، 120Hz، Dolby Vision، HDR10+، 1000 nits (HBM)، 1500 nits (اوج)، وضوح 1440x3200px، نسبت تصویر 20:9، 522ppi.

چیپست: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 (4 نانومتر): هشت هسته ای (1×3.19 GHz Cortex-X2 & 3×2.75 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510); Adreno 730.

حافظه: 256 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت؛ UFS 3.1.

سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 12، MIUI 13.

دوربین عقب: عریض (اصلی): 50.3 مگاپیکسل، f/1.9، 23 میلی‌متر، 1.0 اینچ 1.6 میکرومتر، PDAF چند جهته، لیزر AF، OIS؛ زاویه بسیار عریض: 48 مگاپیکسل، f/2.2، 13 میلی‌متر، 1/2.0 اینچ 0.8μm، Dual-Pixel PDAF; تله فوتو: 48 مگاپیکسل، f/4.1، 120 میلی‌متر، 1/2.0 اینچ، 0.8 میکرومتر، PDAF، OIS، زوم اپتیکال 5 برابر؛ عمق: TOF 3D.

دوربین جلو: 32 مگاپیکسل، f/2.4، 25 میلی‌متر (عرض)، 0.7 میکرومتر.

فیلمبرداری: دوربین عقب: 8K@24fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، 720p@3840fps، gyro-EIS، Dolby Vision HDR 10-bit rec. (4K، 1080p)؛ دوربین جلو: 1080p@30.

باتری: 4860mAh; شارژ سریع 67 وات، شارژ بی‌سیم سریع 50 وات، 100% در 52 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات، شارژ سریع 4، تحویل برق 3.0.

سایر مشخصات: اثر انگشت خوان (زیر نمایشگر، نوری)؛ NFC؛ پورت مادون قرمز؛ بلندگوهای استریو

بررسی آنباکسینگ گوشی شیائومی 12S اولترا

گوشی شیائومی 12S اولترا در یک جعبه سیاه ارائه می شود تا آن را از دوازده مورد کمتر متمایز کند – تمایزی که سال گذشته نیز مشاهده کردیم. این بسته منحصر به فرد طراحی شده ای نیست که 10 اولترا در آن ظاهر شد، اما هنوز هم تا حدودی یک بیانیه است.

Xiaomi 12S Ultra review

مطالب هیچ شگفتی ایجاد نمی کند. یک شارژر 67 واتی همراه با کابل USB-A-to-C همراه است – شیائومی همچنان از فناوری شارژ اختصاصی استفاده می کند. شما همچنین یک قاب شفاف نرم برای محافظت دریافت می‌کنید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی 12S اولترا

اخیرا گوشی‌های هوشمند زیادی با استایل دوربین فوق‌العاده وجود داشته‌اند، به‌ویژه گوشی‌هایی که در واقع سخت‌افزاری در داخل خود دارند تا یک جزیره دوربین بزرگ را تضمین کنند. البته Mi 11 Ultra خود شیائومی یکی از طراحی‌های هاردکورتر بود که الهام بخش طرفدارانی در میان مدل‌های کمتر و نامتعارف بود. شیائومی 12S اولترا در اینجا سرنخ هایی را از نسل قبلی خود به عاریت گرفته است، اما همه چیز را در جهتی کاملا متفاوت می گیرد.

Xiaomi 12S Ultra review

ببینید آنچه در مدل قدیمی یک مستطیل بود، اهداف نسبتاً متفاوتی داشت – شیائومی باید یک صفحه نمایش را در آنجا قرار می داد، و تقریباً یک بازی تتریس بود که دو دوربین عریض، تله پریسکوپ و سخت افزار تکمیلی را مرتب می کرد. 

این بار، بدون نمایشگر برای نگرانی، احتمالا آزادی بیشتری برای قرار دادن اجزا وجود داشت.

 

Xiaomi 12S Ultra review

راه دیگری برای نگاه کردن به آن نشان لایکا در گوشه بالا سمت چپ است. لایکا دوربین‌ها و به‌طور خاص‌تر، لنزها را می‌سازد – و لنزها در بیشتر موارد دایره‌ای هستند. و چه راهی بهتر از این که جزیره دوربین گوشی های هوشمند را به صورت دایره ای درآوریم، برای اشاره به این همکاری و سنت های ساخت اپتیک دقیق آلمانی؟

همچنین یک دایره بسیار بزرگ نیز با قطر 53 میلی متر است. هوم، این عدد به طرز عجیبی به قطر فیزیکی Summicron-M 50 f/2 نزدیک است، که جزء اصلی خط تولید لایکا است – تصادفی؟ اکسنت طلایی در قسمت بیرونی حلقه دوربین نیز یادآور رنگی است که لایکا برای علامت گذاری لنز خود استفاده می کند.

Xiaomi 12S Ultra review

و وقتی این را متوجه می شوید، چیزهای دیگر سر جای خود قرار می گیرند. مانند سطح بافتی در پنل پشتی که یادآور طرح های دوربین از گذشته است. بدیهی است که ما هیچ دوربین چند دهه‌ای لایکا در کشوهای خود نداریم، و دوربین‌هایی که داریم هیچ حسی شبیه به بافت انعطاف‌پذیر و چسبناک گوشی ندارند – شاید لایکا اینطور باشد؟

در هر صورت، استفاده از پنل پشتی بسیار لذت بخش است، و نرم ترین روکش «چرمی» در گوشیی است که ما آن را دوست داشته ایم. طبیعتاً یک ذره اثر انگشت را نمی گیرد.

Xiaomi 12S Ultra review

اکنون,  افرادی وجود دارند که به طعم سرد و سخت Mi 11 Ultra علاقه مند هستند – مدل قدیمی سرامیکی به روش خاص خود احساس خاصی می دهد. استدلال‌های متقابل شامل لغزنده بودن و تمایل به لکه‌دار شدن آن است – نه این که آنقدر روی رنگ سفید واحد بررسی ما نشان داده شود. به نظر می رسد که ما در نهایت به یک نتیجه بسیار عمیق می رسیم .

Xiaomi 12S Ultra review

ممکن است چرمی لایکا باشد، اما 12S Ultra به اندازه مدل قبلی سرامیکی دارای استاندارد IP68 است. به نظر می رسد یک دوربین زیردریایی لایکا وجود داشته باشد، اما چیزی نیست که معمولاً از این برند انتظار داشته باشید، خیر.

Xiaomi 12S Ultra review

با تمام ویژگی هایی که در پشت دارد، شیائومی 12S اولترا می تواند هر گوشی دیگری باشد که از سمت نمایشگر دیده شود. این به معنای عیب نیست، بلکه در مورد گوشی‌های هوشمند امروزی چنین است. یک تفاوت کوچک با نسل 11 تغییر مکان دوربین سلفی از گوشه سمت چپ به وسط است. ما فکر می‌کنیم که ارتباطی با اولترا امسال دارد که از همان پنل صفحه نمایش Pro استفاده می‌کند، در حالی که Mi 11 Ultra از صفحه‌نمایش متفاوتی نسبت به سایر محصولات استفاده می‌کند.

Xiaomi 12S Ultra review

این هنوز یک صفحه نمایش لبه خمیده با حداقل حاشیه در اطراف است، بنابراین طرفداران متقاعد شده “دسته های صاف بهتر” و “چانه ضخیم تر برای گرفتن بهتر است” ممکن است نیاز داشته باشند به دنبال گوشی هوشمند دیگری با دوربین 1 اینچی باشند – از نظر فنی، Xperia Pro- با توجه به ارزشش، این بازبین هیچ مشکلی با تفسیر اشتباه ورودی لمسی در شیائومی 12S اولترا نداشت، و همچنین پس از رانندگی روزانه با Mi 11 Ultra منحنی مشابه، شکایتی نداشت.

Xiaomi 12S Ultra review

این تجربه مشابه با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. موقعیت نسبتاً بالا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و استفاده از آن سریع و بدون دردسر است. با این حال، یک کاربر طولانی مدت از سنسورهای اولتراسونیک ممکن است از نور درخشان ذاتی در عملکرد حسگرهای نوری ناراحت شود.

Xiaomi 12S Ultra review

چیدمان کنترل‌ ها و ویژگی‌ های اطراف قاب آلومینیومی شیائومی 12S اولترا عمدتاً بدون تغییر باقی می‌ماند که نسبت به نسل قبلی است. یک دکمه روشن/خاموش و دکمه تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند، و این بار بزرگ‌تر هستند – پس از دکمه پاور کوچک و نامناسب در مدل قدیمی، یک پیشرفت خوشایند است. هنوز چیزی در سمت چپ به جز یک خط آنتن وجود ندارد.

Controls on the right - Xiaomi 12S Ultra review Little of note on the left. - Xiaomi 12S Ultra review

در بالا, یکی از بلندگوهای مارک Harman/Kardon، یک میکروفون، و فرستنده IR – کلاسیک شیائومی را خواهید یافت. در پایین، یک بلندگو دیگر (که الگوی موج دار بریدگی های 11 Ultra را از دست داده است)، یک میکروفون دیگر، درگاه USB-C و یک اسلات نانو سیم کارت دوگانه بدون گزینه ای برای افزایش حافظه وجود دارد.

nano SIM slot with no option for memory expansion.

Top stuff - Xiaomi 12S Ultra review Speaker - yes, waves - no - Xiaomi 12S Ultra review Dual nano SIM tray - Xiaomi 12S Ultra review

ابعاد این گوشی 163.2x75x9.1 میلی‌متر است که 0.7 میلی‌متر ضخیم‌تر از 11 Ultra است – ما انگشت خود را روی روکش چرم‌مانند نرم نشانه می‌گیریم. ابعاد دیگر عملاً بدون تغییر هستند. در مورد وزن نیز می توان گفت – با وزن 225 گرم، مدل جدید به طور جزئی سبک تر از مدل قبلی است، اما در این سطح، ما می گوییم که 9 گرم قابل لمس نیست. شیائومی  12S اولترا یک گوشی بزرگ است، اما به هیچ وجه یک گوشی سختگیر نیست و منحنی های آن کمک می کند کمی فشرده تر از یک بلوک مربعی ساده با همان اندازه و نسبت باشد.

Xiaomi 12S Ultra review

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی 12S اولترا

گوشی شیائومی 12S اولترا با کمی پیشرفت شگفت‌ انگیز همراه است، زیرا از نمایشگری متفاوت و کمی کوچکتر از مدل سال گذشته استفاده می‌کند. با قطر 6.73 اینچ، البته کم نیست، و تفاوت 0.08 اینچی فقط در اعداد است – آنطور که شما متوجه آن می شوید نیست. در 12 Pro، به نوبه خود مانند 12S Pro – منطقی است که پنل یکسان در دستگاه های بیشتری در خط تولید داشته باشید.

رزولوشن بار دیگر 1440×3200 پیکسل (نسبت 20:9، تراکم پیکسلی 522ppi) است و پنل LTPO2 AMOLED باید امکان تغییر رفرش ریت دینامیک بین 1 تا 120 هرتز را فراهم کند. همانطور که برای شیائومیس مرسوم است، صفحه نمایش شیائومی 12S اولترا از انواع HDR پشتیبانی می کند، از جمله DolbyVision، و یک پنل 10 بیتی است، بنابراین می تواند 1 میلیارد درجه بندی رنگ را ارائه دهد.

Xiaomi 12S Ultra review

در  تست روشنایی ما، شیائومی 12S اولترا همانطور که انتظار می رفت اعداد بسیار خوبی را به ثبت رساند. 120 نیت روشن تر از مدل قبلی با تقویت خودکار در شرایط محیطی روشن، شیائومی 12S اولترا تقریباً مشابه 12 Pro است و با iPhone 13 Pro Max و vivo X80 Pro برابری می کند. فقط S22 Ultra خود سامسونگ می تواند نیت های بیشتری تولید کند که حدود 200 عدد از آنهاست. در همین حال، 500 نیت در عملکرد دستی معمولی در یک پرچمدار امروزی است، و تنها آیفون اجازه می دهد تا روشنایی قابل توجهی بالاتری در انتهای نوار لغزنده خود داشته باشد.

هیچ شگفتی در مدیریت حالت رنگ وجود ندارد، و شیائومی 12S اولترا با همان گزینه‌هایی عرضه می‌شود که ما در مدل‌های رده بالای شیائومی به آن عادت کرده‌ایم – و گزینه‌های بسیار زیادی دارد. سه حالت رنگی از پیش تعیین شده بلافاصله (Vivid، اشباع، رنگ اصلی)، با چرخه رنگ در زیر برای تغییر دمای، علاوه بر سه پیش تنظیم کارخانه (پیش فرض، گرم، سرد) وجود دارد. سپس یک زیرمنوی تنظیمات پیشرفته وجود دارد که در آن می توانید از بین سه پیش تنظیم دیگر (Original، P3 و sRGB) انتخاب کنید، اما لغزنده های RGB و همچنین لغزنده هایی برای رنگ، اشباع، مقدار، کنتراست و گاما نیز وجود دارد.

Display settings - Xiaomi 12S Ultra review Display settings - Xiaomi 12S Ultra review Display settings - Xiaomi 12S Ultra review Display settings - Xiaomi 12S Ultra review Display settings - Xiaomi 12S Ultra review Display settings - Xiaomi 12S Ultra review

در حالت پیش‌فرض Vivid، رنگ‌های زنده و نتایج به طور کلی دقیق را برای نمونه‌های آزمایشی DCI-P3 خود دریافت می‌کنیم، با تغییر معمول آبی قابل توجه به سفید و خاکستری. پیش‌تنظیم دمای گرم همچنان رنگ آبی به جا می‌گذارد، اگرچه دقت کلی بهبود می‌یابد. 

حالت رنگ اصلی با دقت بیشتری تنظیم شده است و ما میانگین dE2000 0.9 را برای مجموعه الگوهای sRGB در آزمایش خود ثبت کردیم.

حالت اختصاصی P3 در تنظیمات پیشرفته کمی دقت کمتری نسبت به حالت Vivid برای نمایش محتوای P3 داشت و حالت sRGB در آزمایش ما بسیار دور از هدف بود. از طرف دیگر حالت Advanced Original برای نمونه های آزمایشی sRGB بسیار دقیق بود.

با وجود تمام قابلیت‌های HDR فرضی‌اش، شیائومی 12S اولترا در زندگی واقعی کاملاً ارائه نمی‌شود، اگرچه می‌تواند به دلیل استفاده از یک واحد چینی در سرزمین‌های غیر چینی باشد. Netflix، به ویژه، فقط برای کیفیت SD خوب است و HDR ندارد – قابل درک است زیرا این برنامه گواهینامه L3 Widevine را گزارش می کند. اما DRM Info بالاترین سطح L1 را فهرست می‌کند، و مطمئناً Amazon Prime Video اجازه پخش FullHD را می‌دهد، اگرچه این نیز HDR نیست. یوتیوب، برای مثال، همکاری بیشتری دارد و در HDR پخش می شود.

درست مانند شیائومی12 پرو, شیائومی 12S اولترا به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید که آیا گوشی باید با وضوح 1440p اصلی خود رندر شود یا 1080p پایین تر، پیش فرض این است که تنظیمات با وضوح پایین تر فشار کمتری بر باتری وارد می کند. هنگامی که در حالت 1440p هستید، یک ضامن نیز وجود دارد که به گوشی اجازه می‌دهد تا زمانی که مناسب تشخیص دهد به‌طور خودکار به 1080p کاهش یابد.

Xiaomi 12S Ultra review

پشتیبانی از رفرش ریت بالا در شیائومی 12S اولترا از دیدگاه کاربر، با روشی که اخیراً شیائومی اتخاذ کرده است، انجام می‌شود که در آن دو حالت دریافت می‌کنید – پیش‌فرض، که در آن گوشی به‌تنهایی رفرش ریت را انتخاب می‌کند، و سفارشی، جایی که می‌توانید سقف رفرش ریت را انتخاب کنید. 60، 90 یا 120 هرتز). حالت سفارشی تنظیم سختی نیست – گوشی همچنان RR را بر اساس منطق داخلی خود تغییر می دهد و عوامل زیادی بر آن تأثیر می گذارد.

در استفاده عمومی، تعامل با صفحه نمایش گوشی یکی از واضح ترین موارد است، اما سطح روشنایی فعلی نیز وجود دارد. اگر لمس صفحه نمایش را متوقف کنید، اگر روشنایی گوشی بالاتر از یک آستانه خاص باشد به 1 هرتز یا اگر زیر آن تا یک نقطه باشد به 10 هرتز کاهش می‌یابد، و اگر در حالت حتی کم‌تر نگه داشته شود، 120 هرتز کامل را حفظ می‌کند.

البته، صرف نظر از اینکه به چه پایینی می‌رسد، وقتی آن را لمس می‌کنید تا حداکثر (120 هرتز در خودکار یا هر مقداری که در سفارشی تنظیم کنید) عکس می‌گیرد. این رفتار در اکثر موارد استفاده – رابط کاربری عمومی، مرورگرها، رسانه های اجتماعی – هنگام نمایش محتوای ثابت است. اگر بیت های متحرک وجود داشته باشد، از 60 هرتز پایین نمی آید.

پخش ویدیو ویژگی های خاص خود را دارد. در برنامه گالری شیائومی، ما بدون توجه به فریم در ثانیه محتوا در فرکانس 60 هرتز قفل بودیم، در حالی که Google Photos 120 هرتز را حفظ کرد. YouTube به شما 24 هرتز برای محتوای 24 فریم در ثانیه و 30 هرتز برای 30 فریم در ثانیه، اما 60 هرتز برای 48 فریم در ثانیه – هنگام پخش یک ویدیو به شما می دهد. هنگام مرور UI، رفتار کلی فعالیت/روشنایی را مشاهده می کند. در همین حال، ویدئوهای نتفلیکس و آمازون پرایم برای پخش ویدئو و سوئیچ خودکار برای رابط کاربری در فرکانس 120هرتز گیر می‌کنند.

استثناهای معمول این قوانین شامل نقشه های گوگل و برنامه دوربین است که فقط 60 هرتز دریافت می کنند. یک پیشرفت مثبت این است که بازی هایی که از نرخ فریم بالا پشتیبانی می کنند، همانطور که باید با فرکانس 120 هرتز رفتار می کنند.

بررسی عمر باتری گوشی شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا نسبت به نسل قبلی خود باتری کمی کوچک‌تر دارد – 4860 میلی‌آمپر ساعت در مقابل 5000 میلی‌آمپر ساعت، تقریباً دقیقاً به همان میزانی که سطح صفحه نمایش کوچک شده است، بنابراین به نوعی کاهشی وجود ندارد؟ Ultra همچنان از نظر ظرفیت نسبت به Pro (4600 میلی آمپر ساعت) برتری دارد.

ما خوشحالیم که گزارش دهیم که اعداد بسیار خوبی برای استقامت از شیائومی 12S اولترا به دست آوردیم، به ویژه با توجه به عملکرد نسبتاً ناامیدکننده 12 Pro. ما ساعت 16:19 ساعت حلقه زدن ویدیوها را به صورت آفلاین انجام دادیم (با نمایشگر با فرکانس 60 هرتز)، در حالی که آزمایش مرور وب (به طور مداوم بین 120 هرتز و 1 هرتز در نوسان است) نتیجه 14:43 ساعت را نشان داد. هر دوی اینها بهتر از Mi 11 Ultra هستند، به طور قابل توجهی در مورد تست مرور).

توجه داشته باشید، تست ها با نمایشگر تنظیم شده روی 1440p انجام شده است که حالت پیش فرض نیست. ما در حالت 1080p برای کامل بودن این کار را تکرار کردیم و تقریباً همان نتیجه را برای مرور وب و یک ساعت بیشتر در پخش ویدیو گرفتیم. بنابراین ما با خوشحالی به وضوح بالاتر می چسبیم. در تماس‌ های صوتی، نتیجه‌ای را که می‌توان آن را میانگین در ساعت ۲۷:۰۹ نامید دریافت کردیم – یک ساعت کوتاه‌تر از Mi 11 Ultra. مصرف باتری در حالت آماده به کار به طور مشابه در میانه راه بود.

در پایان، رتبه استقامت شیائومی 12S اولترا برابر با 93 ساعت است.

Xiaomi 12S Ultra review

شیائومی 12S اولترا

ما قبول خواهیم کرد که، در حالی که عمر باتری شیائومی 12S اولترا بدتر از گوشیی نیست که جایگزین آن می شود و بسیار بهتر از 12 Pro از اوایل سال جاری است، رقبای بزرگ نیز به راحتی آن را شکست می دهند.

بررسی سرعت شارژ گوشی شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا با یک شارژر اختصاصی 67 واتی همراه است. با استفاده از آن، زمان 50 دقیقه را از 0 تا 100 درصد گرفتیم و در نشانگر باتری در نقطه نیم ساعت به 73 درصد نگاه می کردیم. اینها اعدادی به سختی رکوردشکنی هستند، اما آنهایی که شکایت هم داشته باشند، نیستند.

Xiaomi 12S Ultra review

مسلما 12 Pro با قابلیت شارژ 120 واتی خود بسیار سریعتر است (احتمالاً 12S Pro نیز همینطور – مشخصات آن یکسان است). سایر گوشی‌های دارای شارژ اختصاصی، مانند Find X5 Pro یا vivo X80 Pro سریع‌تر از 12S Ultra هستند، اما فقط اندکی. برعکس، کهکشان ها کمی کندتر هستند، در حالی که آیفون ها بسیار کندتر هستند.

شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا همچنین از شارژ بی سیم – هم در داخل و هم در خارج – پشتیبانی می کند. جستجوی آن در وب‌سایت WPC هیچ نتیجه‌ای ندارد، اما ورودی 12 Pro وجود دارد که می‌گوید این گوشی می‌تواند تا 10 وات مصرف کند و به نمایه برق توسعه‌یافته پایبند است. با این حال، این نتیجه معمول در مورد تجهیزات جانبی استاندارد است، در حالی که یک پد اختصاصی شارژ سریع شیائومی نوید تا 50 وات قدرت و شارژ کامل را در 52 دقیقه می دهد.

در آزمایش ما، سرعت شارژ سیمی برای چند دقیقه از علامت وعده داده شده خارج شد، بنابراین ممکن است یک تنظیم انتظار مشابه در مورد شارژ بی سیم اعمال شود – نتایج آزمایش آزمایشگاهی و نتایج واقعی می تواند متفاوت باشد، و این قابل انتظار است. مشکلی نیست.

بررسی اسپیکرهای گوشی شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا یک پیکربندی بلندگوی نسبتاً استاندارد برای شیائومی دارد. یک واحد فایرینگ پایین و یک واحد فایرینگ از بالا وجود دارد که به سمت جلو نیز خروجی می‌کند تا به عنوان یک گوشی عمل کند. این بیت آخر دارای جنبه منفی است که در حین تماس صوتی، طرف مقابل در مجاورت شما پخش می شود. برند Harman/Kardon روی بلندگوها و همچنین پشتیبانی از Dolby Atmos وجود دارد.

Bottom speaker - Xiaomi 12S Ultra review Top speaker - Xiaomi 12S Ultra review

در آزمایش ما، 12S Ultra رتبه “بسیار خوب” را برای بلندی صدا – همتراز با مدل قبلی و آیفون 13 پرو مکس، هر چند با اعداد کمی بدتر از هر یک از آنها، منتشر کرد. این به طور قابل توجهی بلندتر از شیائومی 12 پرو است، که فقط رتبه “متوسط” را داشت و گلکسی اس 22 اولترا نیز نمی تواند با آن برابری کند.

از نظر کیفیت صدا، ما چیزهایی را که می شنویم کاملاً دوست داریم. 12S Ultra نسبت به 11 Ultra در پایین ترین حد خود قرار دارد – تقریباً بیشتر از هر رقیب بزرگی که برای iPhone 13 Pro Max که کم و بیش مشابه است، صرف نظر می کند. ROG Phone 6 Pro همچنان پررونق‌تر باقی می‌ماند. شیائومی همچنین دارای آوازهای دلپذیر و سه صدای تمیز است – در مجموع، عملکرد عالی است.

شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12S اولترا

بررسی عملکرد و رابط کاربری گوشی شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12 اس اولترا اندروید 12 را با رابط کاربری MIUI 13 در بالا اجرا می‌کند که ترکیبی نسبتاً محبوب برای شیائومی‌های پیشرفته اخیر است. در این شیائومی خاص، حداقل از دیدگاه ما، چیزهای بیشتری وجود دارد، زیرا در شاخه چینی MIUI 13 قرار دارد، بنابراین کاملاً مشابه نسخه های جهانی که معمولاً با آن مواجه می شویم نیست.

Xiaomi 12S Ultra review

برای شروع، تفاوت هایی در بسته نرم افزاری وجود دارد – تعداد زیادی برنامه چینی از پیش نصب شده وجود دارد. خوشبختانه، می توانید تقریباً همه آنها را حذف کنید.

هنگامی که شیائومی 12S اولترا را روشن می کنید، مجموعه ای از گوگل وجود ندارد، اما با سفر به فروشگاه برنامه های شیائومی، فروشگاه Google Play را برای شما به ارمغان می آورد و از آنجا می توانید همه آن را داشته باشید.

صفحه‌کلید پیش‌فرض دارای قابلیت‌های ورودی معمول چینی است و کار با آن از دیدگاه کاربران غربی تا حدودی دشوار است، اما Gboard دقیقاً همانجا در فروشگاه Play است. بنابراین، اگر بخواهید یکی از آن ها را وارد کنید و از آن خارج از محل زندگی مورد نظرش استفاده کنید، می توانید طعم چینی شیائومی 12S اولترا را به حداقل برسانید.

با این حال، بقایایی از عناصر چینی اینجا یا آنجا در UI یا در برنامه های سیستم وجود خواهد داشت. بعلاوه، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که یک یا آن ویژگی نرم‌افزاری در درازمدت برای موارد استفاده خاص‌تر به یک مشکل تبدیل نمی‌شود. برای یک درپوش Netflix SD وجود دارد.

Chinese apps - Xiaomi 12S Ultra review GetApps - Xiaomi 12S Ultra review Some sort of Search feature - Xiaomi 12S Ultra review Xiaomi Browser - Xiaomi 12S Ultra review Keyboard - Xiaomi 12S Ultra review Play Store - Xiaomi 12S Ultra review

سپس این واقعیت وجود دارد که برخی چیزها در UI و مجموعه ویژگی‌ها فقط متفاوت هستند و ما آنها را عجیب می‌دانیم. به عبارت دیگر، از اولین برخورد ما با MIUI 13 در اوایل سال جاری، می دانستیم که این دو شعبه مسیرهای جداگانه ای را در اینجا یا آنجا طی می کنند. فقط این اولین باری است که ما به صورت شخصی روش دیگری را تجربه می کنیم.

به عنوان مثال، در برخی از برنامه‌های سیستم (مانند ساعت) که در ساخت‌های جهانی MIUI از نمادها برای تب‌های مختلف استفاده می‌شود، ساخت چینی دارای برچسب‌های متنی ساده است. مدیر فایل نیز این تفاوت را دارد، به علاوه ظاهر متفاوتی از تب Recent.

چیزهای دیگری هم هست. MIUI چینی شیائومی 12S اولترا دارای یک رابط ویجت جدید و بهبود یافته، با دسته بندی های بهتر تعریف شده، هزاران ابزارک و ویژگی جستجو است. مسلماً بسیاری از ویجت‌ هایی که دریافت می‌کنیم به زبان چینی هستند و تقریباً همه برنامه‌های از پیش نصب شده را حذف کردیم، با این حال هنوز تعداد زیادی از آنها وجود دارد، اما رابط کاربری جدید هنوز بهتر است.

Clock - Xiaomi 12S Ultra review File Manager - Xiaomi 12S Ultra review File Manager - Xiaomi 12S Ultra review Widgets - Xiaomi 12S Ultra review Widgets - Xiaomi 12S Ultra review Widgets - Xiaomi 12S Ultra review

بعد حریم خصوصی غیر داشبورد. گوگل این هاب حریم خصوصی را با اندروید 12 منتشر کرد و سازندگان مختلف آن را به روش های خاص خود پیاده سازی کردند و خود شیائومی نیز بسته به محلی سازی آن را به دو روش مختلف انجام داده است. و به طرز عجیبی، در ساخت شیائومی 12S اولترا، مجوزها برخلاف برچسب‌های متنی در بیلدهای جهانی، با نمادها مشخص می‌شوند. با این حال، شما اساساً همان عملکرد را برای پیگیری اینکه چه برنامه‌ای از چه مجوزی استفاده کرده است، دریافت می‌کنید – فقط به روشی متفاوت سازماندهی شده است.

طبیعتاً به همین جا ختم نمی شود. ما هیچ راهی برای بازگشت به اعلانات کلاسیک با جابجایی سریع به عنوان معمول در اکثر اندرویدها پیدا نکردیم – شیائومی 12S اولترا فقط دارای گزینه دو صفحه با اعلان ها در سمت چپ و مرکز کنترل در سمت راست است. به طور مشابه، شما نمی توانید رابط کاربری برنامه های اخیر را انتخاب کنید – این فقط رابط استاندارد MIUI دو کارت در هر ردیف است.

Privacy - Xiaomi 12S Ultra review Privacy - Xiaomi 12S Ultra review Privacy - Xiaomi 12S Ultra review Notifications - Xiaomi 12S Ultra review Control Center - Xiaomi 12S Ultra review Recent apps - Xiaomi 12S Ultra review

هیچ یک از این تفاوت‌ها واقعاً تجربه MIUI را از بین نمی‌برد و بسته به اینکه دوست دارید شیائومی چگونه رفتار کند، ممکن است حتی متوجه تفاوت یا گم شدن برخی چیزها نشوید.

قابلیت نمایش همیشه روشن با تمام قابلیت های سفارشی سازی که می توانید درخواست کنید وجود دارد. صفحه‌های اصلی مانند همیشه کار می‌کنند – آنها با میانبرها، پوشه‌ها و ویجت ها پر شده‌اند. می‌توانید انتخاب کنید که کشوی برنامه داشته باشید یا نه – این گزینه حذف نشده است. سمت چپ ترین صفحه فقط برای ویجت ها محفوظ است – این Google Discover نیست.

AoD - Xiaomi 12S Ultra review Lockscreen - Xiaomi 12S Ultra review Homescreen - Xiaomi 12S Ultra review Folder view - Xiaomi 12S Ultra review App drawer - Xiaomi 12S Ultra review Widget pane - Xiaomi 12S Ultra review

قفل صفحه را از طریق اسکنر اثر انگشت نوری تعبیه شده در صفحه نمایش باز می کنید. سریع و قابل اعتماد است، هیچ شکایتی وجود ندارد.

این ویژگی وجود دارد که در آن اگر خواننده اثر انگشت را فشار دهید و نگه دارید، میانبرها پس از باز کردن قفل ظاهر می‌شوند، که روشی مفید برای دسترسی سریع به موارد از صفحه قفل است. با این حال، میانبرها در اینجا به AliPay و WeChat هستند که هیچ راه واضحی برای تغییر آنها وجود ندارد، بنابراین ما ارزش عملی کمی در آن ویژگی در خارج از چین مشاهده می کنیم.

جدا از حسگر اثر انگشت، می‌توانید قفل گوشی را با استفاده از Face Unlock باز کنید، اما امنیت آن بسیار کمتر از گزینه اثر انگشت است.

Biometric security - Xiaomi 12S Ultra review Fingerprint settings - Xiaomi 12S Ultra review Fingerprint shortcuts - Xiaomi 12S Ultra review Animation style - Xiaomi 12S Ultra review Face unlock - Xiaomi 12S Ultra review Face unlock - Xiaomi 12S Ultra review

تم ها همیشه بخش بزرگی از MIUI بوده‌اند، و آن‌ها در این طعم از MIUI 13 نیز در دسترس هستند. می‌توانید موارد جدید را از فروشگاه تم دانلود کنید، و آنها می‌توانند والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و حتی سبک نمایش همیشه روشن را تغییر دهند.

Themes - Xiaomi 12S Ultra review Themes - Xiaomi 12S Ultra review Themes - Xiaomi 12S Ultra review Themes - Xiaomi 12S Ultra review Themes - Xiaomi 12S Ultra review Themes - Xiaomi 12S Ultra review

MIUI با برنامه های چند رسانه ای اختصاصی خود ارائه می شود – گالری، موسیقی و Mi Video وجود دارد. و البته یک برنامه Mi Remote که از بلستر IR یکپارچه استفاده می کند.

سپس برنامه امنیت وجود دارد. می تواند گوشی شما را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه شما را مدیریت کند، مصرف داده شما را مدیریت یا محدود کند، رفتار باتری را پیکربندی کند و مقداری RAM را آزاد کند. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، رفتار باتری برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برخی برنامه‌ها اعمال کند.

Gallery - Xiaomi 12S Ultra review Music - Xiaomi 12S Ultra review Video - Xiaomi 12S Ultra review Mi Remote - Xiaomi 12S Ultra review Security - Xiaomi 12S Ultra review Security - Xiaomi 12S Ultra review

ما مجدداً تأکید می‌کنیم که تقسیم‌بندی در طراحی و عملکرد بین ساخت‌های MIUI چینی و جهانی ما را گیج می‌کند، اما ممکن است برخی تفاوت‌های منطقه‌ای و فرهنگی وجود داشته باشد که شیائومی دریافت می‌کند و ما نمی‌کنیم. ظاهراً می‌توانید از شیائومی 12S اولترا به خوبی در خارج از چین استفاده کنید، اگرچه هرگز نمی‌توانید تمام ارجاعات به برنامه‌ها و سرویس‌های چینی را به طور کامل حذف کنید، و برخی موارد خاص ممکن است اصلاً کار نکنند.

عملکرد و بنچمارک ها

شیائومی 12S اولترا دارای Snapdragon 8+ Gen 1 است که «به‌علاوه» در آنجا نشان می‌دهد که به‌روزرسانی چرخه عمر میانی SoC پیشرفته کوالکام است. چندی پیش در مقاله‌ای اختصاصی که یک دستگاه مهندسی را آزمایش می‌کرد، به جزئیات بیشتری در مورد تراشه جدید پرداختیم، بنابراین برای بررسی عمیق‌تر به آنجا بروید.

نکته اصلی این است که به لطف تغییر از سامسونگ به TSMC برای تولید (هنوز از نظر فنی در 4 نانومتر) و ساعت های CPU و GPU کمی بالاتر، راندمان را در سراسر صفحه بهبود می بخشد.

Xiaomi 12S Ultra review

در بنچمارک ما روی شیائومی 12S اولترا، نتایج بسیار مشابهی با دستگاه مهندسی کوالکام در اکثر آزمایش‌ها منتشر کرد. استثنا در بنچمارک های گرافیکی روی صفحه نمایش بود، جایی که وضوح 1440p اصلی شیائومی به معنای پیکسل های بسیار بیشتری برای رندر نسبت به میز تست 1080p بود – برابری در تست های خارج از صفحه نمایش وجود داشت که با وضوح یکسان در همه دستگاه ها اجرا می شوند.

ما آن واحد غیرتجاری را در نمودارها گنجانده‌ایم تا به عنوان یک مرجع عمل کند، و همچنین مقادیر متوسطی را برای SD 8 Gen 1 ‘vanilla’ اضافه کرده‌ایم – تا نشان دهیم که شیائومی 12S اولترا در مقایسه با هنجارها چقدر بهتر است. ‘. ما همچنین قبلاً 8+ Gen 1 را در یک دستگاه تولیدی، ROG Phone 6 Pro، دیده‌ایم، بنابراین ما یک نقطه داده در دنیای واقعی نیز داریم، اگرچه تمایل به بازی و حالت‌های زیاد ROG باعث برخی مقایسه‌های نادرست می‌شود.

شیائومی 12S اولترا در سه پیکربندی حافظه وجود دارد – مدل پایه 8GB/256GB، گزینه میانی 12GB/256GB، و نسخه برتر 12GB/512GB، که واحد بررسی ما اتفاقاً چنین است.

Xiaomi 12S Ultra review

طبق معمول با GeekBench شروع می کنیم، اولین نمونه از عملکرد سطح مرجع شیائومی را می بینیم. جدیدترین ROG Phone در تک هسته‌ای با آن‌ها مطابقت دارد، اما در حالت با بالاترین عملکرد، تحت بار چند رشته‌ای، یک بریدگی زیر آن‌ها قرار دارد. امتیازات شیائومی 12S اولترا در تست تک هسته ای 18 درصد و در چند هسته ای 21 درصد از SD 8 Gen 1 بالاتر است.

نتایج پایداری شیائومی 12S اولترا دو برابر است. در تست استرس 3DMark Wild Life، نتیجه گوشی به 54 درصد از مقدار اولیه کاهش یافت که یکی از بزرگترین افت هایی است که ما مشاهده کرده ایم. از طرفی در تست throttling CPU شاهد نتایج ثابت تری بودیم و این گوشی امتیاز 81 درصد را کسب کرد. 48 دقیقه پس از آزمایش یک ساعته، هشدار گرمای بیش از حد ظاهر شد، اما پس از همه، آن را کامل کرد.

3DMark Wildlife stress test - Xiaomi 12S Ultra review 3DMark Wildlife stress test - Xiaomi 12S Ultra review CPU throttling test - Xiaomi 12S Ultra review CPU throttling test - Xiaomi 12S Ultra review

بررسی دوربین گوشی شیائومی 12S اولترا

دوربین اصلی یک اینچی

بر کسی پوشیده نیست که جذابیت اصلی در اینجا چیست – دوربین اصلی شیائومی 12S اولترا با سنسور 1 اینچی. این اولین گوشی نیست که دارای یک سنسور است – در واقع سومین گوشی است، اما این گوشی هیچ یک از موارد قبلی را ندارد.

Xiaomi 12S Ultra review

شارپ Aquos R6 فقط ژاپنی یک اینچی پیشگام بود که در اواسط سال 2021 عرضه شد. Aquos یک پرچم‌دار مناسب با اسنپدراگون 888 فعلی و صفحه‌نمایش بی‌نظیر نرخ به‌روزرسانی 240 هرتزی (البته LCD)، Aquos هرگز به درگاه ما نرسید، بنابراین ما از نزدیک با عملکرد آن آشنا نیستیم.

آنچه ما از شارپ می دانیم، مربوط به Xperia Pro-I است، دومین گوشی دارای سنسور 1 اینچی – سونی Pro-I را به عنوان اولین گوشی با سنسور دوربین یک اینچی و فوکوس خودکار تشخیص فاز به بازار عرضه کرد. سپس شارپ تشخیص فاز نداشت.

خب، اکسپریا این کار را کرد، اما سونی به ویژه در مواد تبلیغاتی خود گمراه کننده بود. در واقع، یک سنسور 1 اینچی در داخل Pro-I وجود داشت، سنسوری که کم و بیش مستقیماً از بخش دوربین های کامپکت شرکت خارج می شد. با این حال، تنها یک بخش مرکزی از آن برای گرفتن تصویر استفاده می شد – معادل 1/1.3. حسگر، که در آن زمان دسته‌ای از آن در گردش بود، به علاوه Mi 11 Ultra با تصویرگر بزرگ‌تر 1/1.12 اینچی وجود داشت.

Xiaomi 12S Ultra review

که ما را به شیائومی 12S اولترا که اکنون در اینجا داریم می رساند. این یک سنسور 1 اینچی (به طور تصادفی، IMX989 ساخت سونی) با فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد و کل ناحیه آن برای ضبط تصویر استفاده می‌شود.

ممکن است توجه داشته باشید که در تعاریف بالا از اولین ها، پاناسونیک لومیکس خاصی از سال 2014 که خود مجهز به سنسور 1 اینچی است را در نظر نمی گیرد. این تا حدی به دلیل سال عرضه آن است که عملاً در دوره دیگری از گوشی های هوشمند است. و تا حدی به این دلیل که آن دستگاه اول دوربین بود و بعد گوشی هوشمند.

قبل از اینکه به سراغ شیائومی 12S اولترا برویم، چند کلمه در مورد معنای “یک اینچ” در مورد سنسورهای دوربین دیجیتالی صحبت کنیم. این یک بعد فیزیکی سنسور نیست – شما نمی توانید کولیس های خود را بگیرید و چیزی را پیدا کنید که ضخامت آن 25.4 میلی متر است (یا اگر این کار را انجام دهید، به هر حال همه آن قطعات حساس به نور نیستند). این اصطلاح به «فرمت نوری» تصویرگر که «نوع حسگر» نیز نامیده می‌شود، اشاره دارد و به قطر لوله دوربین فیلم‌ برداری مورد نیاز برای نمایش تصویری که اندازه سنسور را پوشش می‌دهد، اشاره دارد. این یک مفهوم و نام قدیمی است و زمان آن فرا رسیده است که صنعت در کل آن را کنار بگذارد، اما ما اینجا هستیم.

ارتباط بین فرمت نوری و اندازه واقعی سنسور دقیق نیست، اما تقریباً 1.5 برابر قطر فیزیکی سنسور است. اصطلاحات «نوع» و «قالب نوری» اغلب برای اختصار حذف می‌شوند و از متن فرض می‌شوند، اما ما متوجه شدیم که همه این‌ها برای کسانی از شما که اکنون با این نام قدیمی و البته تا حدودی مضحک مواجه شده‌اند، ارزش بیان کردن را دارد.

خب، بنابراین سنسور IMX989 که هسته دوربین اصلی شیائومی 12S اولترا است دارای وضوح موثر 8192×6144 پیکسل است – بگذارید آن را 50 مگاپیکسل بنامیم و گام پیکسل 1.6 میکرومتر است. ناحیه موثر سنسور 13.11×9.83 میلی متر است و قطر آن به 16.39 میلی متر می رسد. آن را در 1.5 ضرب کنید و 24.85 میلی متر – یا تقریباً یک اینچ – به دست می آورید. توجه داشته باشید، ما یک کاغذ سفید IMX 989 ندیده‌ایم (و همچنین مدتی است که کاغذ سفید سنسور گوشی‌های هوشمند سونی را ندیده‌ایم)، بنابراین اعداد بالا فقط ما هستند که با آنچه که داریم کار می‌کنیم – ممکن است به این صورت کمی دور باشیم.

Xiaomi 12S Ultra review

با اتخاذ همین رویکرد، می‌توانیم اندازه سنسور 1/1.12 اینچی Mi 11 Ultra را در 11.42×8.57 میلی‌متر (مورب 14.28 میلی‌متر) محاسبه کنیم و پس از آن محاسبه این که مساحت سنسور جدید کمی بیش از 30 درصد بزرگ‌تر است، آسان است.

زمانی که حسگر شیائومی 12S اولترا را 86 درصد بزرگتر از سنسور استفاده شده در دوربین اصلی گلکسی اس 22 اولترا در نظر بگیرید، بسیار چشمگیرتر می شود – گرد کردن آن به «دو برابر بزرگتر» آنقدرها هم زیاد نیست. همچنین تقریباً سه برابر بزرگتر از سنسور دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس است.

اکنون، آن سنسور 50 مگاپیکسلی دارای چیزی است که سونی آن را آرایه فیلتر رنگی Quad Bayer می نامد. این طراحی غالب حسگر در سال‌های اخیر است، و در آن، چهار پیکسل مجاور زیر یک فیلتر رنگی مشترک (قرمز، سبز یا آبی) قرار دارند، برخلاف هر پیکسلی که خود را دارد. نتیجه نهایی عملی آن این است که شما آن تصاویر 50 مگاپیکسلی را به صورت 4 به 1 در 12.5 مگاپیکسل قرار می دهید. نکات ظریف دیگری در مورد آنچه که داشتن چهار ردیاب نوری مجزا می تواند برای کیفیت تصویر بهتر از یک پیکسل با همان اندازه حاصل انجام دهد وجود دارد، اما هنوز هم می توانید اندازه پیکسل را 3.2 میکرومتر در نظر بگیرید و اینها چند پیکسل بزرگ هستند.

این سنسور دارای فوکوس خودکار Octa-PD، اجرای Dual Pixel سونی برای سنسورهای Quad Bayer است.

پس این را دارید – دوربین اصلی شیائومی از سخت‌افزار حسگر بهتری نسبت به شارپ و بهتر از دوربین شیک‌ترین Xperia سونی برخوردار است.

در مقابل آن سنسور، شیائومی یک لنز 8 عنصری با عنصر(ها؟) کروی و تثبیت کننده قرار داده است. این لنز دارای فاصله کانونی معادل 23 میلی متر و دیافراگم f/1.9 است.

دو دوربین پشتی دیگر از Mi 11 Ultra منتقل شده‌اند و قدمت تله آن به Mi 10 Ultra بازمی‌گردد. این به خودی خود چیز بدی نیست زیرا سخت افزار حتی امروز نیز بسیار چشمگیر است. یک IMX586 عکسبرداری را برای هر دوربین انجام می دهد (48 مگاپیکسل، 1/2 اینچ Quad Bayer)، تله پریسکوپ تثبیت شده دارای فاصله کانونی معادل 120 میلی متر و دیافراگم f/4.1 است، در حالی که دوربین فوق عریض با قابلیت فوکوس خودکار به عنوان پوشش 128- مشخص شده است. میدان دید درجه و دارای دیافراگم f/2.2 است.

بیت های کمکی زیر دایره شیشه ای بزرگ شامل یک ترکیب امیتر/گیرنده فوکوس خودکار لیزری و یک فلاش LED دوگانه است.

Xiaomi 12S Ultra review

در جلو، شیائومی 12S اولترا یک دوربین جدید دریافت می کند، و این یک سونی نیست، برای تغییر. این دوربین مبتنی بر OmniVision OV32C، یک سنسور 32 مگاپیکسلی با فرمت اپتیکال 1/3.14 اینچی، پیکسل‌های 0.7 میکرومتر و آرایه فیلتر 4 سلولی (OV’s Quad Bayer) است. لنز معادل 25 میلی‌متری دارای دیافراگم f/2.4 است و فوکوس آن بر روی آن است. درست شد.

اپلیکیشن دوربین

برنامه دوربین در شیائومی 12S اولترا کم و بیش مانند سایر شیائومی ها است، اما با یک پیچ – رنگ برجسته در اینجا قرمز است، احتمالاً به افتخار همکاری لایکا.

Xiaomi 12S Ultra review

یکی دیگر از لمس‌های مرتبط با لایکا، «حالت» پردازشی است که برای اولین بار راه‌اندازی دوربین را انتخاب کنید. دو گزینه Leica Vibrant و Leica Authentic هستند، و هنگامی که صفحه خوش آمد گویی را پشت سر گذاشتید، می توانید هر آنچه را که می خواهید بین آنها جابه جا کنید. شما باید در یکی یا دیگری باشید – هیچ حالت خودکار غیر لایکا “عمومی” وجود ندارد. علاوه بر آن یک کلید «AI» نیز وجود دارد، زیرا مطمئناً باید وجود داشته باشد.

Xiaomi 12S Ultra review

جدای از آن، این اپلیکیشن مانند هر شیائومی اخیر دیگری عمل می کند. عملیات اصلی برای تغییر حالت‌ها، همانطور که انتظار می‌رود، با کشیدن انگشت‌های کناری کار می‌کند، و همچنین می‌توانید روی حالت‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید ضربه بزنید تا مستقیماً به آن‌ها بروید. می‌توانید با رفتن به تب More و رفتن به دکمه ویرایش، حالت‌ها را در rolodex اصلی اضافه، حذف و تنظیم مجدد کنید و همچنین می‌توانید از منوی تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید.

در انتهای منظره یاب، یک سوئیچ حالت فلاش، یک سوئیچ HDR و کلید هوش مصنوعی دارید. همچنین منوی همبرگر وجود دارد که شامل گزینه های اضافی مانند نسبت ابعاد، تایمر خودکار و خطوط شبکه، به علاوه میانبر تنظیمات است. علاوه بر حالت 50 مگاپیکسلی که با رزولوشن کامل خروجی می‌دهد، گزینه‌ای برای تنظیم وضوح خروجی برای هیچ یک از دوربین‌ها پیدا نخواهید کرد.

Xiaomi 12S Ultra review

در انتهای نزدیک، سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از دو حالت عمل می کند. اولین مورد به سادگی ضربه زدن روی یکی از سه نقطه است که گزینه های فوق عریض، اصلی و بزرگنمایی 5 برابر را نشان می دهد. یا می‌توانید روی بزرگ‌نمایی فعال ضربه بزنید و حالت‌های بزرگ‌ نمایی حتی بیشتر را نشان دهید – 2x، 10x، و 120x (زیرا چرا روی بزرگ‌نمایی معقول دیجیتال توقف کنید).

یک حالت حرفه ای با قابلیت خوب وجود دارد که می توانید پارامترهای عکسبرداری را خودتان تغییر دهید. می‌توانید یکی از ۴ پیش‌تنظیم تراز سفیدی را انتخاب کنید یا دمای نور را با یک نوار لغزنده شماره‌گیری کنید، یک نوار لغزنده فوکوس دستی (با اوج‌گیری به عنوان گزینه) و سرعت شاتر و کنترل ISO با محدوده‌هایی بسته به دوربینی که استفاده می‌کنید وجود دارد – بله، شما می توانید به هر یک از سه دوربین در حالت Pro دسترسی داشته باشید.

Camera UI - Xiaomi 12S Ultra review Camera UI - Xiaomi 12S Ultra review Camera UI - Xiaomi 12S Ultra review Camera UI - Xiaomi 12S Ultra review Camera UI - Xiaomi 12S Ultra review Camera UI - Xiaomi 12S Ultra review

کیفیت عکس های گرفته شده در روز

ما حالت زنده لایکا را با خاموش کردن هوش مصنوعی به عنوان حالت پیش‌فرض برای گرفتن عکس انتخاب کردیم و اینها برخی از زیباترین عکس‌هایی هستند که از یک گوشی دیده‌ایم. نمایش رنگ درست است – همانطور که تبلیغ می شود، در واقع پر جنب و جوش است، اما با رویکردی سنجیده و نه به روش “AI” بیش از حد رنگارنگ.

محدوده دینامیکی با یک اخطار عالی است – شیائومی یک اجرای تا حدی متضاد را انتخاب کرده است، که همراه با تمایل (بسیار معقول) به سمت حفظ هایلایت، می تواند سایه های شما را کمی تیره کند، به خصوص اگر به HDR بیشتر عادت کرده باشید. y نگاه کنید. شاید نتایج را مستقیماً خارج از دوربین دوست داشته باشید، و این خوب است، اما اگر اینطور نیست، بازی کردن با اسلایدرهای نرم‌ افزار ویرایش عکس مورد علاقه‌ تان می‌تواند سایه‌ های شما را بدون لطمه‌ای به کیفیت بالا ببرد. ما مطمئناً از طرفداران Ultra انتظار داریم که یک چیز را در مورد حداقل پس از پردازش اولیه بدانند.

در سطح پیکسل، کمترین نویز و جزئیات عالی را با بازنمایی نسبتاً طبیعی بافت‌های تصادفی بدون وضوح بیش از حد می‌بینیم. ما بیشتر از رنگ کاذب معمولی را با پرده های بالکن سفید و پوشش دیوار در نمونه های پنجم و ششم مشاهده کردیم، اما این موضوع کمی مهم است.

Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/1672s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/2315s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/2805s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/3349s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/3157s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/2315s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/2567s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 400, 1/65s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/205s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/3769s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/2805s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/3769s - Xiaomi 12S Ultra review

یکی از نکاتی که در اینجا قابل ذکر است این است که این دوربین جدید در ارائه منطقه خارج از فوکوس نسبت به دوربین Mi 11 Ultra برتری دارد و قبلاً در این مورد خاص جزو بهترین ها بود. شیائومی 12S اولترا بوکه بیشتری دارد و بوکه بهتری دارد – پس‌زمینه صاف‌تر و توپ‌ های بوکه بزرگ‌ تر، گردتر و کمتر شلوغ هستند.

Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 228, 1/84s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/2976s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/2056s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant - f/1.9, ISO 50, 1/108s - Xiaomi 12S Ultra review

حالت Leica Authentic شارپنینگ را کاهش می‌دهد و ظاهری زیباتر و ارگانیک‌تر از شاخ و برگ و سایر جزئیات تصادفی ایجاد می‌کند. اگرچه نمی‌توانیم بگوییم که طرفدار ویژگی‌های رنگی این تصاویر هستیم – آنها حتی کنتراست بیشتری دارند، سایه‌ها حتی تیره‌تر هستند و به‌ویژه صحنه‌های ابری می‌توانند ظاهری کاملاً تاریک داشته باشند. همچنین تا حدودی جلوه‌های رنگ‌بندی در این موارد وجود دارد، و نمی‌توانیم بگوییم که «کاربرد» عمدی آن را درک کرده‌ایم – رنگ‌بندی اساساً یک نقص/سازش در طراحی لنز است. سپس دوباره، شاید این ظاهر “اصیل” لایکا باشد.

Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/1748s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/1967s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/2419s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/2723s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/1997s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/2567s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/2683s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 400, 1/52s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/132s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/1648s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/2247s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Authentic - f/1.9, ISO 50, 1/1600s - Xiaomi 12S Ultra review

در اینجا تعدادی از صحنه‌ های مشابه، اما با روشن کردن هوش مصنوعی گرفته شده است. هیچ چیز غیرعادی نیست – اشباع بیشتر با سبزهای شاداب و آبی عمیق تر، و مقداری کنتراست اضافی.

Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 50, 1/1722s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 50, 1/2683s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 50, 1/3157s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 50, 1/3399s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 50, 1/2976s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 50, 1/2281s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 50, 1/1997s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), Leica Vibrant, AI On - f/1.9, ISO 400, 1/64s - Xiaomi 12S Ultra review

با توجه به اینکه سخت افزار دوربین فوق عریض اساساً یکسان است، جای تعجب نیست که ما تصاویری مشابه با آنچه که گوشی قبلی می گرفت دریافت می کنیم. گفته می شود، یک تفاوت تا حدودی قابل توجه وجود دارد. شیائومی میدان دید باریک‌تری را برای این مدل مشخص می‌کند، و شیوه‌ای که ما آن را می‌بینیم، نتیجه تصحیح نرم‌افزاری تهاجمی‌تر است. این چیز خوبی است که ما می گوییم. Ultrawide Mi 11 Ultra حتی پس از اصلاح نیز دارای تحریفاتقابل توجهی است و چنین چیزی در شیائومی 12S اولترا وجود ندارد. و در حالی که برخی از پوشش‌ها از بین رفته است، این یکی از فراوایدهای گسترده‌تر در گوشی است.

همچنین از جهات دیگر نیز یکی از بهترین Ultrawide است. کمی از کنتراست بالا و اکشن سایه تاریک در حال انجام است، اگرچه محدوده دینامیکی قابل احترام باقی می ماند. رنگ‌ها نیز چیز کمی باقی می‌گذارند.

Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/1320s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/1697s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/1748s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/2087s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/2026s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/2182s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/1122s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/12030s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/1764s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 50, 1/630s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 156, 1/33s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, ultrawide camera (0.5x) - f/2.2, ISO 122, 1/33s - Xiaomi 12S Ultra review

در نقطه مقابل محدوده بزرگنمایی قرار می گیریم، جایی که با تعدادی عکس خوب 5 برابری مواجه می شویم. جزئیات زیادی در این موارد وجود دارد، هرچند با تیز کردن شدیدتر از قبل، اما هنوز معقول است. کنتراست میکرو نیز خوب است، و در مقیاس جهانی، ما در اینجا بیشتر از تله Mi 11 Ultra و شاید دوربین‌های دیگر خود شیائومی 12S اولترا – در مقیاس جهانی، بیشتر با بازخوانی تونال موافق هستیم. سایه‌های بهتری در این دوربین نسبت به دو دوربین دیگر توسعه داده شده است و نه به قیمت کاهش دامنه دینامیکی برجسته. باز هم، رنگ های زنده و زیبا در این حالت زنده لایکا.

Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/252s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/365s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/134s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/264s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/315s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/306s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/411s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/224s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x zoom) - f/4.1, ISO 50, 1/221s - Xiaomi 12S Ultra review

ما چند نمونه را در سطح متوسط ​​2 برابری زوم گرفتیم، زیرا شکاف بین فاصله کانونی معادل 23 میلی‌متری دوربین اصلی و 120 میلی‌متری تله کاملاً گسترده است و عکس‌برداری‌های بین‌المللی اغلب می‌توانند خود را نشان دهند. ما خوشحالیم که گزارش دهیم که شیائومی 12S اولترا می‌تواند تصاویر عالی را در این سطح ثبت کند، به‌راحتی به اندازه‌ای خوب است که باعث می‌شود به یک دوربین اختصاصی 2x از دست رفته اهمیتی ندهید. در واقع، ما این عکس‌های 2 برابری vivo X80 Pro را از دوربین زوم 2 برابری خود ترجیح می‌دهیم.

Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 50, 1/1576s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 50, 1/2056s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 50, 1/982s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 50, 1/3157s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 50, 1/2118s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (2x zoom) - f/1.9, ISO 50, 1/2182s - Xiaomi 12S Ultra review

این یک نمونه خوب برای بردن ما به حالت وضوح کامل است – به هر حال، اگر دوربین اصلی بتواند چنین تصاویر 2x خوبی را به تصویر بکشد، احتمالاً داده‌های خام زیادی برای کار کردن دارد. و در واقع، اینها بسیار تمیز هستند – تازگیی در آنها وجود دارد که ما عادت نداریم از دوربین های Quad Bayer با وضوح اسمی ببینیم، و می توانیم بگوییم که برای یک بار هم که شده، اینها واقعاً منطقی هستند. افزایش جزئی نویز در بزرگنمایی 1:1 ناچیز است، هیچ افتی در محدوده دینامیکی وجود ندارد، و نمایش رنگ عالی باقی می ماند.

Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/1600s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/2118s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/2723s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/2419s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/2056s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/2182s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 50, 1/2419s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, main camera (1x), 50MP - f/1.9, ISO 400, 1/64s - Xiaomi 12S Ultra review

فوق عریض نیز می‌تواند جزئیات بیشتری را هنگام عکاسی با وضوح کامل ارائه دهد، اما ما معتقدیم که بیشتر به نور بستگی دارد – در صحنه‌های چالش‌برانگیزتر، مزیت می‌تواند حداقل تا غیرقابل‌وجود باشد، و به این نکته اشاره می‌کند که ممکن است برخی اقدامات HDR وجود داشته باشد. حتی در وضوح کامل

Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1360s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1139s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1722s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1967s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1190s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1648s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1774s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, utlrawide camera (0.5x), 48MP - f/2.2, ISO 50, 1/1089s - Xiaomi 12S Ultra review

تنها در تله فوتو است که برای دیدن جزئیات بیشتر در 48 مگاپیکسل تلاش کردیم. در اینجا چند نمونه برای شما وجود دارد که باید به آنها خیره شوید.

Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 50, 1/256s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 50, 1/364s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 50, 1/136s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 50, 1/268s - Xiaomi 12S Ultra review
Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 50, 1/315s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 50, 1/310s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 1200, 1/40s - Xiaomi 12S Ultra review Daylight samples, telephoto camera (5x), 48MP - f/4.1, ISO 50, 1/211s - Xiaomi 12S Ultra review

کیفیت عکس های گرفته شده در شب

همانطور که به روش استاندارد تبدیل شده است، شیائومی 12S اولترا دارای پردازش خودکار حالت شب در حالت عکس است، بنابراین هر چیز مخفی را که مناسب می‌داند، اعمال می‌کند. این حالت پیش فرض نیز است، اگرچه ما آن را برای مقاصد مقایسه خاموش کردیم – مجموعه سوم از نمونه ها برای هر دوربین.

بنابراین، با روشن بودن حالت Auto Night، عکس‌های دوربین اصلی شیائومی 12S اولترا در نور کم به احتمال زیاد بهترین عکس‌هایی هستند که از یک گوشی دیده‌ایم. محدوده دینامیکی فوق العاده گسترده است، نقاط برجسته به خوبی با منابع نور نقطه ای که به خوبی مشخص می شوند بدون سوزاندن همه چیز در اطرافشان باقی می مانند، در حالی که سایه ها نیز به خوبی توسعه یافته و جزئیات هستند. و در سراسر محدوده تونال، جزئیات واضح و ترد هستند و یک پله بالاتر از Mi 11 Ultra در حال حاضر عالی هستند. بحث با افزایش 30 درصدی ناحیه حسگر و یک سال پیشرفت ISP دشوار است.

رنگ‌ها سطح خوبی از اشباع را حفظ می‌کنند و تراز سفیدی خودکار حتی صحنه‌های پیچیده را بدون نقص مدیریت می‌کند.

Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 1276, 1/27s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 2861, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 3541, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 9778, 1/8s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 2152, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 5197, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 12720, 1/7s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 8785, 1/8s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode - f/1.9, ISO 1667, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review

حالت شب کامل بدون تغییر ایجاد می کند. شاید گاهی اوقات یک بهبود حاشیه ای در عمیق ترین سایه ها وجود داشته باشد، اما این به خوبی می تواند به دلیل تغییرات از عکس به عکس باشد، بیشتر از حالت های بین حالت. خودکار به اندازه کافی خوب است.

Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 957, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 2515, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 3944, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 7182, 1/6s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 2240, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 3653, 1/10s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 8088, 1/4s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 6756, 1/6s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), dedicated Night mode - f/1.9, ISO 1688, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review

همانطور که وعده داده شده بود، در اینجا چند مورد از آن صحنه ها با خاموش بودن حالت Auto Ngh به نظر می رسند. دامنه دینامیکی باریک‌تر را مشاهده خواهید کرد که منجر به تناسب شدیدتر می‌شود – هم سایه‌ ها و هم هایلایت‌ ها. می‌توانید استدلال کنید که در صحنه‌ هایی با نورپردازی متعادل‌تر، مزیتی در وضوح وجود دارد، و ما تمایل داریم با آن موافق باشیم، اما حداقل است، و ما خوشحال می‌شویم که فقط خودکار را روشن بگذاریم و برای بیشتر موارد نگران آن نباشیم.

Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode OFF - f/1.9, ISO 371, 1/25s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode OFF - f/1.9, ISO 999, 1/25s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode OFF - f/1.9, ISO 4111, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode OFF - f/1.9, ISO 14368, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode OFF - f/1.9, ISO 1874, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (1x), auto Night mode OFF - f/1.9, ISO 12347, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review

دوربین فوق عریض ممکن است کاملاً با دوربین اصلی در نور کم مطابقت نداشته باشد، اما نتایج قابل احترامی را در زمینه خود ایجاد می کند – به عنوان مثال، شیائومی با واحدهای حسگر بزرگتر مانند Find X5 Pro رقیب است. دارای دامنه دینامیکی گسترده و اجرای درجه یک سایه ها و هایلایت ها همراه با وفاداری و اشباع رنگ عالی است. جزئیات بسیار خوب است، اما از این نظر، Find یک پیروزی باریک به دست می‌آورد، با این ستاره که از میدان دید باریک‌تری بهره می‌برد.

Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 1506, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 2651, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 1606, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 8990, 1/7s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 1799, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 2379, 1/15s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 4215, 1/9s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 2015, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode - f/2.2, ISO 1851, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review

مشابه دوربین اصلی، ما نتوانستیم تفاوت معناداری بین نتایج بدست آمده در حالت فوق عریض در حالت شب و نتایج در حالت عکس با روشن بودن حالت شب خودکار مشاهده کنیم.

Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 1414, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 2625, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 2438, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 10768, 1/7s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 1812, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 2179, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 5480, 1/8s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 2005, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), dedicated Night mode - f/2.2, ISO 1863, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review

با حالت شب به طور کامل خاموش، به یک محدوده دینامیکی باریک قابل پیش بینی با نقاط برجسته و توسعه سایه ضعیف نگاه خواهید کرد. یک بار دیگر، مناطقی با نور متعادل تر ممکن است مزیت وضوح جزئی داشته باشند، اما ارزش نگاه کلی پایین تر را ندارد.

Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode OFF - f/2.2, ISO 656, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode OFF - f/2.2, ISO 986, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode OFF - f/2.2, ISO 1630, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode OFF - f/2.2, ISO 9600, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, ultrawide camera (0.5x), auto Night mode OFF - f/2.2, ISO 5897, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review

در حالت عکس با روشن بودن Auto Night، عکاسی با زوم 5 برابر غیرقابل اعتماد بود. از هشت عکس زیر، 5 عدد با دوربین اصلی گرفته شده است، و 5 برابر زوم دیجیتال در شب هنگام مشاهده از نزدیک، بد جلوه می دهد. حتی یک صحنه با نور خوب مانند آنچه در نمونه پنجم بود به یک اینچر برون سپاری شد. ما چنین رفتاری را از Mi 11 Ultra مشاهده نکردیم، بنابراین ممکن است موضوع تنظیم دقیق بیشتر در گوشی جدید باشد.

Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/4.1, ISO 12800, 1/33s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/4.1, ISO 8982, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/1.9, ISO 5104, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/1.9, ISO 2901, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/1.9, ISO 491, 1/25s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/1.9, ISO 8595, 1/8s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/1.9, ISO 722, 1/25s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), auto Night mode - f/4.1, ISO 8769, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review

ما هیچ‌یک از این ناامنی‌ها را هنگام عکاسی در حالت شب کامل نداشتیم – همه عکس‌ها روی واحد 5x گرفته شده‌اند، و نیمه بد نیستند. به استثنای صحنه سوم که به دلایلی نتوانستیم نگهبانی پیدا کنیم، تصاویر واضح و دقیق هستند. دامنه دینامیکی گسترده است و رنگ ها نیز دوست داشتنی هستند.

Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 8239, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 7614, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 9161, 1/7s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 9604, 1/10s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 6621, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 12800, 1/5s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 5805, 1/14s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, telephoto camera (5x), dedicated Night mode - f/4.1, ISO 6810, 1/13s - Xiaomi 12S Ultra review

سطح زوم 2 برابری نتایج قابل استفاده ای را در تاریکی ایجاد می کند در حالی که به خوبی نور روز نیست. جزئیات در هر پیکسل دیدنی نیست، اما پارامترهای جهانی ثابت هستند، و تا زمانی که به بزرگنمایی های معقول پایبند باشید، می توانید از استفاده از آنها دور شوید.

Low-light samples, main camera (2x) - f/1.9, ISO 1685, 1/21s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.9, ISO 3921, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.9, ISO 4082, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (2x) - f/1.9, ISO 2314, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, main camera (2x)

Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 1414, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 3373, 1/17s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 3904, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review Low-light samples, main camera (2x), Night mode - f/1.9, ISO 2448, 1/20s - Xiaomi 12S Ultra review
Low-light samples, main camera (2x), Night mode

پس از اتمام نمونه‌های دنیای واقعی، به ابزار مقایسه عکس ما بروید تا ببینید که Xiaomi 12S Ultra چگونه در برابر رقبا قرار می‌گیرد.

Photo Compare Tool Photo Compare Tool Photo Compare Tool

حالت پرتره

حالت پرتره در شیائومی 12S اولترا یک حالت پیش‌فرض – به اصطلاح عمومی – به علاوه سه لنز Pro دارد.

حالت پیش‌فرض تا 2 برابر می‌شود، بنابراین شما در چهره سوژه خود قرار نمی‌گیرید، اما همچنان تصاویر 12 مگاپیکسلی تولید می‌کند. همانطور که قبلاً مشخص کردیم، این برای دوربین اصلی چیز مهمی نیست و هنوز هم کیفیت بسیار بالایی دارند. تشخیص سوژه عالی است، اگرچه عاقلانه است که سطح تاری را کاهش دهید، زیرا تشخیص از پیش تنظیم شده بسیار بالا است و ماهیت مصنوعی جلوه را حذف می کند.

Portrait mode samples - f/1.9, ISO 50, 1/1938s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 249, 1/71s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 276, 1/68s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples - f/1.9, ISO 57, 1/100s - Xiaomi 12S Ultra review

اولین لنز پرو “سیاه و سفید / 35 میلی متر” است، زیرا پالت رنگ و فاصله کانونی با هم گره خورده اند، درست است؟ ما این موارد را دوست داریم – فقدان ماسک رنگی هر نقصی را که ممکن است در تشخیص سوژه وجود داشته باشد (نه اینکه رایج است) پنهان می کند.

Portrait mode samples, Black & white / 35mm - f/1.9, ISO 50, 1/1967s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Black & white / 35mm - f/1.9, ISO 197, 1/59s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Black & white / 35mm - f/1.9, ISO 257, 1/59s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Black & white / 35mm - f/1.9, ISO 57, 1/100s - Xiaomi 12S Ultra review

لنز بعدی «بوکه چرخشی / 50 میلی‌متری» است. این کمک می کند که نقاط برجسته در پس زمینه (در اصل فقط اولین عکس ما) وجود داشته باشد تا چرخش ظاهر شود. زوم دیجیتال 2 برابری دوربین اصلی همچنان کیفیت خوبی را روی سوژه شما ارائه می کند.

Portrait mode samples, Swirly bokeh / 50mm - f/1.9, ISO 50, 1/1910s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Swirly bokeh / 50mm - f/1.9, ISO 316, 1/79s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Swirly bokeh / 50mm - f/1.9, ISO 235, 1/58s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Swirly bokeh / 50mm - f/1.9, ISO 53, 1/100s - Xiaomi 12S Ultra review

سپس حالت “نرم فوکوس / 90 میلی متر” وجود دارد. فاصله کانونی معادل 90 میلی‌متری اکنون آشکارا فراتر از محدودیت‌های دوربین اصلی 23 میلی‌متری برای تولید یک تصویر واضح است، بنابراین ممکن است حالت را «فوکوس نرم» بنامیم. ما از این یکی اجتناب می‌کنیم، زیرا در حال از دست دادن نقطه تصاویر کاملاً تار هستیم.

Portrait mode samples, Soft focus / 90mm - f/1.9, ISO 50, 1/1722s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Soft focus / 90mm - f/1.9, ISO 268, 1/63s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Soft focus / 90mm - f/1.9, ISO 249, 1/70s - Xiaomi 12S Ultra review Portrait mode samples, Soft focus / 90mm - f/1.9, ISO 50, 1/104s - Xiaomi 12S Ultra review

و این ما را به «حالت پرتره در مبدل» می‌آورد. با دوربین اصلی مانند 12 Ultra پتانسیل تاری زیادی وجود دارد. همانطور که قبلا در مورد سوژه های غیر انسانی نشان دادیم، در واقع می تواند پس زمینه ها را ذوب کند و کیفیت بوکه بسیار خوبی دارد.

با این حال، مشکل واضح در مورد عکس‌های افراد این است که فاصله کانونی 23 میلی‌متری برای کادربندی به سبک سر و شانه مناسب نیست، زیرا دوربین را خیلی به سوژه نزدیک می‌کند و در نتیجه ویژگی‌های صورت را مخدوش می‌کند. در عین حال، هنوز هم تاری کافی نیست که سوژه شما را در پس زمینه ای نزدیک تر مانند نمونه های سوم و چهارم برجسته کند. بنابراین در نهایت، یک حالت پرتره خوب در گوشی هوشمند هنوز هم شایستگی دارد. البته مانند یک دوربین واقعی.

Non-Portrait mode samples - f/1.9, ISO 50, 1/1800s - Xiaomi 12S Ultra review Non-Portrait mode samples - f/1.9, ISO 180, 1/57s - Xiaomi 12S Ultra review Non-Portrait mode samples - f/1.9, ISO 242, 1/58s - Xiaomi 12S Ultra review Non-Portrait mode samples - f/1.9, ISO 55, 1/100s - Xiaomi 12S Ultra review
دوربین سلفی

سلفی های شیائومی 12S اولترا با وضوح کامل 32 مگاپیکسلی منتشر می‌شوند و بارها و بارها گفته‌ایم که این خیلی زیاد است. با این حال، این جزئیات بسیار دقیق هستند و پردازش بسیار دقیقی از آن جزئیات دارند – حتی با بزرگنمایی 1:1 (مضحک برای سلفی های 32 مگاپیکسلی)، اینها تقریباً به خوبی گوشی های با مشخصات مشابه به نظر می رسند. در هر صورت، ما پیشنهاد می کنیم مقیاس آنها را به چیزی معقول تر مانند 12 مگاپیکسل کاهش دهید.

محدوده دینامیکی در اینها خوب است، اگر HDR درگیر شود عالی است، اما همیشه اینطور نیست، اگرچه در صحنه های دارای نور پس زمینه مناسب شما را ناامید نمی کند. رنگ ها اگر کمی بی روح باشند دقیق هستند.

Selfie samples - f/2.4, ISO 50, 1/455s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples - f/2.4, ISO 50, 1/381s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples - f/2.4, ISO 72, 1/100s - Xiaomi 12S Ultra review
Selfie samples - f/2.4, ISO 349, 1/50s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples - f/2.4, ISO 421, 1/33s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples - f/2.4, ISO 274, 1/33s - Xiaomi 12S Ultra review

تشخیص سوژه در حالت پرتره بسیار خوب است، اما سطح تاری پیش‌فرض بیش از حد به نظر می‌رسد. HDR نیز ظاهراً ممنوع است.

Selfie samples, Portrait mode - f/2.4, ISO 50, 1/462s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, Portrait mode - f/2.4, ISO 50, 1/349s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, Portrait mode - f/2.4, ISO 70, 1/100s - Xiaomi 12S Ultra review
Selfie samples, Portrait mode - f/2.4, ISO 360, 1/50s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, Portrait mode - f/2.4, ISO 421, 1/33s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, Portrait mode - f/2.4, ISO 251, 1/33s - Xiaomi 12S Ultra review

اما چرا اصلاً با حالت پرتره (و به طور کلی سلفی های دوربین جلو) زحمت بکشید، وقتی می توانید فقط گوشی را برگردانید و با دوربین اصلی 1 اینچی سلفی بگیرید و از تاری طبیعی آن لذت ببرید، البته در کل کیفیت بسیار بهتری را ذکر نکنید؟ به‌علاوه، دایره شیشه‌ای بزرگ به‌خوبی به‌عنوان یک آینه عمل می‌کند، بنابراین می‌توانید قاب‌های خشن را پس از عادت کردن، دقیق‌تر دریافت کنید.

Selfie samples, rear camera - f/1.9, ISO 50, 1/156s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, rear camera - f/1.9, ISO 50, 1/597s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, rear camera - f/1.9, ISO 50, 1/424s - Xiaomi 12S Ultra review
Selfie samples, rear camera - f/1.9, ISO 264, 1/73s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, rear camera - f/1.9, ISO 202, 1/100s - Xiaomi 12S Ultra review Selfie samples, rear camera - f/1.9, ISO 400, 1/72s - Xiaomi 12S Ultra review

ضبط ویدئو

شیائومی می تواند با هر سه دوربین پشتی خود تا 8K24 ویدیو ضبط کند. حالت های 4K30 و 4K60 نیز در همه آنها موجود است. می توانید بین کدک h.264 (کدک مورد استفاده به طور پیش فرض) و h.265 کارآمدتر یکی را انتخاب کنید. تثبیت همیشه در سراسر صفحه نیز وجود دارد.

ما طرفدار گوشی‌های هوشمند 8K نیستیم و شیائومی 12S اولترا به ما کمکی نمی‌کند. فیلمبرداری دوربین اصلی آن در این وضوح (بیش از حد) در واقع نسبت به Mi 11 Ultra وضوح کمتری دارد – Xiaomi Ultra قدیمی همچنان مرجع جزئیات 8K گوشی هوشمند است، حتی اگر آن یکی هم کامل نباشد.

این دو به یک اندازه خوب نمایش داده می شوند و محدوده دینامیکی و کنتراست قابل مقایسه ای دارند، و همه اینها در واقع بسیار خوب هستند. رنگ‌های گوشی جدید زنده‌تر هستند و ما از آن در ویدیوهایمان قدردانی می‌کنیم. با این حال، اگر نرخ بیت 130 مگابیت بر ثانیه را پرداخت می کنید، این کار را برای جزئیات انجام می دهید، و شیائومی 12S اولترا به اندازه 11 Ultra ارائه نمی دهد.

8K utlrawide کم و بیش مشابه نمونه قبلی است، در حالی که 8K تله فوتو دوباره برای مطابقت با کیفیت مدل سال گذشته تلاش می کند، خود نیز به سختی تماشایی است.

در رزولوشن 4K، فیلم دوربین اصلی به طور مشابهی گویاتر از آنچه در Mi 11 Ultra داشتیم است و ما از بازتولید رنگ های زنده تر لذت می بریم. افزایش تیز کردن ما چندان هیجان‌ زده نیستیم، اما غیرمنطقی نیست. در حالی که جزئیات خوب است، اما 11 فوق العاده خوب نیست. با این حال، کنتراست و محدوده دینامیکی قابل ستایش هستند. 4K30 و 4K60 هر دو اساساً کیفیت یکسانی دارند، که باید نوعی جادوگری باشد زیرا هر دو از نرخ بیت یکسانی استفاده می کنند (50 مگابیت در ثانیه برای صحنه بالکن سه پایه ما، 62 مگابیت در ثانیه هنگام راه رفتن در پارک).

فوق عریض، به نوبه خود، بین 30 فریم در ثانیه و 60 فریم در ثانیه تفاوتی قائل نمی شود، و هر دو نرخ فریم با جزئیات و وضوح یکسانی ارائه می شوند که در آن بسیار خوب است. گستره دینامیکی و کنتراست نیز به سختی قابل ایراد هستند، اما ما مطمئن نیستیم که از اجرای رنگی کمی کمتر مشتاقانه چه کنیم – در مقایسه با دوربین اصلی امسال و فوق عریض سال گذشته. بد نیست، و تا حدی کسل کننده است. فقط متفاوت است.

وقتی صحبت از رنگ می شود، تله فوتو به همان مسیر مواج ادامه می دهد، و این بار، ما شاهد تفاوت بین حالت های 30 فریم بر ثانیه و 60 فریم در ثانیه خود هستیم، با نرخ فریم بالا که رنگ های زنده تری در کنار حالت محافظه کارانه 30 فریم در ثانیه دارد. این همه در مورد چیست؟ با توجه به ارزش آن، وضوح و جزئیات بین این دو یکسان باقی می‌ماند، هرچند که هنوز یک درجه پایین‌تر از Mi 11 Ultra است، همانطور که در 8K وجود داشت. 

با این حال، همه این تفاوت‌ هایی که در بالا ذکر کردیم بسیار جزئی هستند و فقط در مقایسه‌ های عمدی سر به سر قابل مشاهده هستند. به احتمال زیاد، از تمام ویدیوهای نور روز شیائومی 12S اولترا کاملاً راضی خواهید بود.

و بله، این شامل قابلیت های تثبیت کننده گوشی نیز می شود. این لرزش‌ های پیاده‌روی را به خوبی اتو می‌کند، تا 8K اگر این کار شما باشد، اما مهمتر از آن، این کار را در 4K30 و 4K60 انجام می‌دهد. این پن های صاف را انجام می دهد، و اگر شما می خواهید این کار را انجام دهد، در یک جهت قرار می گیرد، همه اینها برای هر سه دوربین، از جمله تله فوتو 5 برابر، که باید ثابت ترین دوربین زومی باشد که دیده ایم، صدق می کند. این به نوعی با Mi 11 Ultra ارتباط دارد، اما این واقعاً از دستاوردشیائومی 12S اولترا کم نمی کند.

در شب، دوربین اصلی شیائومی 12S اولترا خونسردی خود را حفظ می کند و برخی از ویدیوهای بهتر در نور کم را از گوشی هوشمند تولید می کند. محدوده دینامیکی گسترده‌ای دارد، اشباع رنگ از دست نمی‌رود و جزئیات یکپارچه را ثبت می‌کند، اگرچه به‌طور قابل‌توجهی، اگر دقت کنید، نویز و نرمی در سایه‌ها وجود دارد. با گفتن همه اینها، واقعاً شبیه یک تغییر دهنده بازی نیست، نه زمانی که قبلاً Mi 11 Ultra و تا حدی Find X5 Pro را داریم.

از سوی دیگر، فوق عریض، اعتماد به نفس را القا نمی کند و صحنه های تاریک تر آن را تسخیر می کند. صحنه‌ های با نور مناسب‌ تر مانند تصویر زیر می‌توانند نتایج قابل استفاده‌ای را به همراه داشته باشند، اگرچه نویز و نرمی در سایه‌ها حتی بدون اینکه شما به دنبال آنها باشید قابل مشاهده است. Find X5 Pro در این شرایط نیز بسیار بهتر عمل می کند.

تله فوتوی شیائومی 12S اولترا مخصوصاً برای فیلم‌ برداری در تاریکی همکاری نداشت – ما نتوانستیم آن را در هیچ یک از صحنه‌هایی که از کلیپ‌های دیگر عکس گرفته‌ایم کار کند. در عوض، این دوربین اصلی در کار بود و احتمالاً شما این کار را نمی‌کنید. می خواهم آن نمونه ها را ببینم در اینجا نگاهی اجمالی به مقایسه شیائومی 12 اس اولترا با رقبا در ابزار مقایسه ویدیوی ما داریم. برای دیدن عکس کامل به آنجا بروید.

Video Compare Tool Video Compare Tool Video Compare Tool

بررسی رقبای گوشی شیائومی 12S اولترا

جذابیت کلیدی شیائومی 12S اولترا در سیستم دوربین آن و به طور خاص واحد اصلی 1 اینچی نهفته است. و در حالی که ما به سرعت اعتراف می کنیم که خود ما نقطه نرمی برای آن داریم، در دسترس بودن محدود گوشی به خودی خود، به علاوه ویژگی های نرم افزاری آن که ناشی از استراتژی بازاریابی در چین است به این معنی است که شیائومی 12S اولترا در لیست بسیار کمی از افرادی که این را می خوانند قرار خواهد گرفت (ما در چین آنقدرها هم بزرگ نیستیم).

Xiaomi 12S Ultra review

به جای آن Mi 11 Ultra را توصیه می کنیم. وقتی صحبت از عملکرد دوربین اصلی به میان می‌آید، تقریباً به خوبی دوربین 12 است. دو دوربین دیگر روی کاغذ یکسان هستند، در حالی که اغلب در عمل در گوشی های قدیمی‌تر نتایج بسیار بهتری ایجاد می‌کنند و نمایشگر پشتی لمس خوبی است. همچنین می‌توانیم ببینیم که چگونه برخی از افراد می‌توانند پشت سرامیکی مدل 2021 را به چرم مدل 2022 ترجیح دهند. و از همه بهتر، حداقل از دیدگاه غربی ها، ساخت نرم افزار کاملاً جهانی است که برای Mi 11 Ultra در دسترس است. فقط یک نکته کوچک وجود دارد – Mi 11 Ultra دیگر در خرده فروشی ها یافت نمی شود. با این حال، اگر به یکی از آنها برخورد کردید، دریغ نکنید.

البته گلکسی اس 22 اولترا است. آخرین تلاش سامسونگ برای ایجاد گوشی هوشمند نهایی حتی دوربین های بیشتری نسبت به شیائومی 12S اولترا دارد، اما شیائومی همچنان انتخاب ما برای کیفیت تصویر و ویدیو خواهد بود. البته، جنبه های کاربردی بسته نرم افزاری پس از آن مداخله می کند و گلکسی یک تجربه بدون دردسر خواهد بود، در حالی که S Pen می تواند یک تغییر دهنده بازی برای شخص مناسب باشد.

یکی دیگر از گوشی‌ های چهار دوربینه، و گوشی با عملکرد فوق‌العاده، Vivo X80 Pro هم در چین و هم در سطح جهانی در دسترس است. ما همچنان به شیائومی به عنوان دوربین اشاره می‌کنیم، اما در خارج از چین، vivo برنده بخش گوشی است.

یک جایگزین خاص تر برای 12S Ultra ZTE Axon 40 Ultra است. Axon در هیچ کجا به خوبی شیائومی در تاریکی یا ویدیو، دوربینی همه کاره به اندازه شیائومی 12S اولترا نیست. این دوربین دارای آن دوربین اصلی 35 میلی‌متری منحصربه‌فرد است که از اولین باری که آن را دیده‌ایم، مشتاق آن بوده‌ایم. یکی می تواند بگوید که این یک تسویه حساب تک ترفندی است، آکسون، اما اگر این ترفند شماست، آن را دنبال کنید.

Xiaomi Mi 11 Ultra Samsung Galaxy S22 Ultra 5G vivo X80 Pro ZTE Axon 40 Ultra
Xiaomi Mi 11 Ultra • Samsung Galaxy S22 Ultra 5G • vivo X80 Pro • ZTE Axon 40 Ultra

خلاصه مطلب

شیائومی 12S اولترا ما را در موقعیت عجیبی قرار داده است. از یک طرف، این گوشی به راحتی یکی از بهترین دوربین های گوشی است، و بسیاری از هیجانات ما از همان واحد اصلی نشات می گیرد که در جای دیگری نمی توانید به دست آورید. به لطف نمایشگر فوق العاده، عملکرد چیپست پیشرو در کلاس، برخی از بهترین بلندگوها در یک پرچمدار غیر گیمینگ، و عمر باتری خوب مانند گوشی های سطح بالا، این گوشی هوشمند خارج از تصویربرداری نیز یک گوشی هوشمند شایسته است. 

Xiaomi 12S Ultra review

چرا باید گوشی شیائومی 12S اولترا را خریداری کنیم

  • بدنه با ظاهر و احساس با درجه IP68، طراحی چشمگیر عقب.
  • صفحه نمایش OLED فوق العاده
  • بلندگوهای استریو عالی
  • چیپست فوق العاده قدرتمند، جامد تحت بار طولانی نیز.
  • سیستم دوربین کاملاً توانمند با واحد اصلی به خصوص چشمگیر.

چرا نباید گوشی شیائومی 12S اولترا را خریداری کنیم

  • در دسترس بودن محدود، خرید یکی در خارج از چین احتمالا مشکل ساز خواهد بود.
  • ساخت MIUI مخصوص چین را نمی توان به طور کامل «غربی» کرد.
  • دوربین تله فوتو می تواند در تاریکی غیرقابل اعتماد باشد. 
  • رندیشن رنگ ناسازگار در فیلم بین سه دوربین عقب، افت جزئی در کیفیت فیلم در مقایسه با سلف.

منبع: GSMARENA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید