بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, محصول قدرتمند, روان و با ثبات

شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 با پرچمدار سال گذشته شیائومی تفاوت های زیادی دارد. در بررسی شیائومی 12 پرو خواهیم دید که این گوشی در نسخه استاندارد صفحه نمایش کوچکتر و در نسخه پرو به نوعی یک به روز رسانی برای می 11 است.

بررسی گوشی شیائومی 12 پرو, محصول قدرتمند, روان و با ثبات

گوشی شیائومی 12 پرو با پرچمدار سال گذشته شیائومی تفاوت های زیادی دارد. در بررسی شیائومی 12 پرو خواهیم دید که این گوشی در نسخه استاندارد صفحه نمایش کوچکتر و در نسخه پرو به نوعی یک به روز رسانی برای می 11 است. ظاهر تقریبا تغییر کرده و بیشتر تمرکز آن برای رقابت با گوشی آیفون 13 پرو است. در این بررسی به این سوال جواب می دهیم که آیا شیائومی 12 پرو ارزش 700 دلار را دارد یا خیر؟

در بررسی گوشی شیائومی 12 پرو ای که ما قصد انجام آنرا داریم رنگ سبزی را ارائه می دهیم که در نگاه اول بسیار منحصر به فرد است. هرچند اولین سری گوشی نیست که از شیائومی با بدنه چرم سبز رنگ عرضه می شود.

همچنین می توانید مطالبی را در مورد گوشی شیائومی‌ mi 12 و mi 12 پرو معرفی شدند و بررسی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 جی تی, قیمت و مشخصات فنی را مشاهده کنید.

بررسی شیائومی 12 پرو : طراحی

Xiaomi 12 and 12 Pro 10

از نظر طراحی گوشی شیائومی 12 تفاوت چندانی با می 11 ندارد. مکان قرار گیری لوگو شیائومی ساده تر شده ، ماژول دوربین مستطیل شکل دقیقا شبیه به شیائومی Civi است که یک سنسور بزرگ در وسط آن قرار داده اند. افزوده شدن چند برش در قسمت ماژول دوربین باعث شده تا ظاهری قدیمی به آن دهد.

Xiaomi 12 Pro review 22

تنوع رنگ جدید این گوشی باعث شده تا زیبایی دوچندانی پیدا کند اما به طور کلی تفاوت زیادی از نظر ساختار و فرم با می 11 ندارد. البته قصد این را ندارم که بگویم این گوشی از طراحی خوبی برخوردار نیست. برعکس محصول چشم نوازی است اما آنقدر ها هم منحصر به فرد نیست تا مثلا اگر جایی آن را دیدیم بگویم: این گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو است!

بررسی شیائومی 12 پرو: صفحه نمایش

Xiaomi 12 and 12 Pr
Xiaomi 12 and 12 Pro

همه ما می دانیم که می 11 با صفحه نمایش بسیار خوبی عرضه می شود. صفحه نمایش شیائومی 12 پرو در کنار آن ارتقا یافته است. نه تنها رزولوشن 1440P و رفرش ریت 120 هرتز را حفظ می کند، بلکه از متریال E5 سامسونگ استفاده می کند. به علاوه، فناوری Micro-Lens به شیائومی 12 Pro امکان می دهد تا در مصرف انرژی بیشتر صرفه جویی کند. در مورد کارایی، می 12 Pro ترفند دیگری نیز دارد: نسل دوم فناوری LTPO.

Xiaomi 12 Pro review 17

همه ما می دانیم که به دلیل فناوری ProMotion، آیفون 13 پرو 3000 میلی آمپری با عمر باتری شگفت انگیزی ارائه می شود. و این LTPO نسل دوم مشابه ProMotion است که به شیائومی 12 Pro اجازه می‌دهد تا رفرش ریت صفحه‌ نمایش را به‌ طور تطبیقی ​​بین 1 تا 120 هرتز تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر صفحه نمایش را سوایپ کنیم، می بینم که می تواند با سرعت اسکرول به رفرش ریت تازه سازی متفاوتی تغییر کند. در بسیاری از اپلیکیشن های غیر شیائومی، اگرچه نمی‌توانید رفرش ریت را با سرعت کشیدن سوایپ تغییر دهید، اما می‌توانید با توقف به 10 هرتز برگردید. بسته به ویدیوی شما, دیدن فیلم می تواند از 30 تا 60 هرتز تغییر کند، و هنگام خواندن ایبوک ها می توانید از نظر تئوری تا 1 هرتز آنرا پایین بیاورید.

Xiaomi 12 Pro e5 amoled review 19

اما در واقع، به نظر می رسد که شیائومی به جایگاه واقعی خودش نرسیده است, به این علت که آزمایش های مکرر نتوانسته اند دیدن فیلم را به 1 هرتز برسانند. پیشنهاد می کنم برای تغییر رفرش ریت خودکار به 120 هرتز سفارشی به تنظیمات بروید. زیرا برخی از سیستم‌های APP مانند توییتر در فرکانس 90 یا 60 هرتز قفل می‌شوند و 120 هرتز سفارشی را برای دستیابی به بالاترین رفرش ریت باز می‌کنند. و زمانیکه صفحه نمایش متوقف می شود تازه به 10 هرتز کاهش پیدا می کند.

ممکن است که از اینکه چرا LTPO نسل اول مانند OPPO Find X3 به این اندازه کارآمد نیست متعجب شوید؟ فرقی نمی کند که چه کاری را انجام می دهید اما فقط می توانید از فرکانس های 60 هرتز و 120 هرتز استفاده کنید.

همچنین از آنجایی که این گوشی از یک ماژول تشخیص اثر انگشت بسیار باریک استفاده می کند، منطقه تشخیص اثر انگشت نیز در مکان بسیار مناسبی قرار دارد. شیشه صفحه نمایش نیز از Corning Gorilla Victus ساخته شده است. اگرچه سال 2022 تازه شروع شده است، اما می توانم قول بدهم که این صفحه باید یکی از قدرتمندترین صفحه نمایش های امسال باشد.

بررسی شیائومی 12 پرو: عملکرد و گیمینگ

Xiaomi 12 Pro Review Snapdragon 8 Gen 1

همه ما باید به خوبی از این موضوع اطلاع داشته باشیم که Snapdragon 8 Gen 1 امسال چگونه عمل می کند. پس آیا شیائومی می تواند این اژدهای آتشین را رام کند؟ این بار شیائومی گزینه Speed ​​mode را در Developer options اضافه کرده است. اگر می خواهید بازی را با بالاترین کیفیت و با قدرت کامل انجام دهید، باید این گزینه را روشن کنید. سپس حالت Performance را روشن کنید و سپس به حالت بازی بروید تا High Quality را روشن کنید.

Xiaomi 12 Pro Ful Xiaomi phone AnTutu

امتیاز Antutu Bench نزدیک به یک میلیون است، 3DMARK 9840، گیکبنچ 5 تک هسته ای 1154، چند هسته ای 3535.

Xiaomi 12 Pro Geekbench

به همان اندازه که می خواستیم 3DMARK Stress Test را آزمایش کنیم، حتی با خاموش بودن حالت عملکرد و سرعت، شیائومی 12 پرو نتوانست این تست را در محیط داخلی با دمای اتاق 21 درجه سانتیگراد کامل کند. دمای بدن در این نقطه حدود 52 درجه سانتیگراد بود. یعنی شیائومی قادر به کنترل گرمای این تراشه نیست و کنترل دما بسیار سخت است.

Xiaomi 12 Pro temperature

وقتی نوبت به تست بازی می رسد (بررسی ویدیوی ما را برای تست دقیق بازی بررسی کنید)، نرخ فریم PUBG HDR Graphics Extreme را می توان در 60 فریم بر ثانیه نگه داشت. کاهش فرکانس وجود ندارد و گوشی خیلی داغ نیست. 

خروجی کامل برق در 50 فریم در ثانیه پس از یک دقیقه و سپس در 40 فریم در ثانیه پس از 4 دقیقه قفل شد. شیائومی 12 پرو در نیمه دوم تست مقاومت نکرد و بین 40 تا 25 فریم بر ثانیه متغیر بود. در مقایسه با Edge X30 که اتلاف حرارت بدتری دارد، خروجی عملکرد در واقع ضعیف تر است. اما دما به اندازه Edge X30 بالا نیست.

میانگین توان تنها 7.6 وات است که از هر دو Edge x30 و می 11 کمتر است. استراتژی زمان‌ بندی شیائومی برای Genshin Impact کاملاً متفاوت از موتورولا است. موتورولا تمایل دارد از بالاترین فرکانس استفاده کند و قبل از کاهش فرکانس صبر کند تا بیش از حد داغ شود. 12 Pro دما را در حدود 45 درجه سانتیگراد نگه می دارد تا اطمینان حاصل کند که می توانید برای مدت طولانی تری در نرخ فریم بالاتری از آن استفاده کنید.

من شخصاً استراتژی بازی شیائومی را بیشتر دوست دارم. حداقل دستانم احساس بهتری را در بازی دارند. در مجموع، من عملکرد بازی شیائومی 12 پرو را قابل قبول می‌دانم، به خصوص که نسبت به می 11 سال گذشته پیشرفت بسیار زیادی داشته است.

بررسی شیائومی 12 پرو: دوربین

Xiaomi 12 Pro review 01

شیائومی 12 پرو دیگر از سنسور سامسونگ برای دوربین اصلی خود استفاده نمی کند، اما از آخرین سنسور 50 مگاپیکسلی IMX707 سونی بهره می برد.

بررسی شیائومی 12 پرو: دوربین اصلی

بررسی شیائومی 12 پرو: دوربین فوق عریض

بررسی شیائومی 12 پرو: دوربین تله فوتوی 

Xiaomi 12 Pro face tracking

شیائومی 12 پرو در بهینه سازی تجربه دوربین کار بسیار خوبی انجام داده است. به عنوان مثال، ویژگی جدید ردیابی فوکوس بدین گونه است که اگر کسی یا سگ یا گربه ای جلوی دوربین ظاهر شود، فوکوس بصورت خودکار عمل می کند. این خبر خوبی برای بسیاری از کاربرانی است که کودکان و حیوانات خانگی دارند. همچنین بهینه سازی تاخیر شاتر نیز وجود دارد. شما می توانید سرعت شاتر را در مقایسه با می 11 اولترا که دیگر در یک سطح نیست نگاه کنید. اکنون به جای پریدن مستقیم به سمت دوربین، هنگام جا به‌ جایی بین لنزها، یک انیمیشن نیز وجود دارد. استابیلیتی نیز مانند این عکس بهبود یافته است. می 11 اولترا سه عکس گرفت که بیش از حد اووراکسپوز شده بودند، در حالی که شیائومی 12 پرو با چنین اشکالاتی مواجه نشد.

Xiaomi 12 Pro review 11

به طور کلی، شیائومی 12 پرو در بسیاری از جنبه ها از می 11 اولترا پیشی گرفته است و با توجه به تجربه عکس خوب و تفاوت قیمت، سیستم فتوسیستم شیائومی 12 پرو در حال حاضر در رتبه اول با می 11 اولترا قرار گرفته است.

عملکرد فیلم نسبتاً مشابه عملکرد عکس با نسبت کنتراست بالا است. هر سه لنز قادر به فیلمبرداری 4k 60 فریم بر ثانیه هستند. همچنین هنگام ضبط ویدیوی 4k با سرعت 30 فریم در ثانیه می‌توانید آزادانه بین سه لنز سوئیچ کنید. می بینید که محدوده دینامیکی شیائومی 12 پرو به خوبی می 11 اولترا نیست و رنگ سبز بسیار شدید است و به اندازه می 11 اولترا طبیعی نیست. به طور کلی، سطح فیلمبرداری شیائومی 12 پرو نیز در سطح بالایی قرار دارد و تفاوت چندانی بین آن و می 11 اولترا وجود ندارد.

Xiaomi 12 Pro review 23

شاید زمانیکه آنرا می شنوید باور نکنید، اما شیائومی 12 پرو در واقع با بلندگوهای چهار واحدی عرضه می شود. دو واحد فرکانس پایین و دو واحد فرکانس بالا تضمین می کنند که هم خواننده و هم ساز به خوبی از هم جدا شده اند. متأسفانه اسپیکرها در وضعیت نامناسبی قرار دارند. یکی در بالا و دیگری در پایین است، بنابراین مهم نیست که چگونه گوشی را در دست بگیرید، همیشه یکی را مسدود خواهید کرد. به غیر از این، عملکرد بلندگو احتمالا یکی از بهترین هایی است که من تا به حال استفاده کرده ام.

باتری و شارژ شیائومی 12 پرو

Xiaomi 12 Pro review 08

 

این بار شیائومی تراشه Surge P1 را معرفی کرد و برای اولین بار در شیائومی 12 به کار برده شد. این یک تراشه شارژ است که به گوشی اجازه می دهد تا با یک سلول, شارژ 120 واتی را انجام دهد. پیش از این، شارژ 120 واتی فقط در گوشی های همراه دوگانه وجود داشت، بنابراین ظرفیت باتری گوشی های با شارژ 120 وات قادر به عبور از 4500 میلی آمپر ساعت نبود. شیائومی 12 پرو با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت ثابت می کند که شیائومی در زمینه شارژ از بازی جلوتر است. شارژ بی‌ سیم به دلایلی فقط 50 وات می‌تواند انجام دهد. البته، شیائومی می داند که شارژرهای 120 واتی گران هستند، بنابراین در جعبه گنجانده شده است.

Xiaomi 12 Pro review 07

سرعت واقعی شارژ در نمودار خطی نشان داده شده است. 5 دقیقه تا 37 درصد و 19 دقیقه تا کامل. اگرچه کمی کندتر از MIX4 دو سلولی خواهد بود، اما بسیار سریع است. در تست عمر باتری، نیم ساعت ویدیوی آنلاین 1080P و Tiktok 6% و 5% از باتری را مصرف کردند. مصرف باتری سه بازی نیز بسیار بالا به نظر می رسد. اولین چیزی که می خواهم بگویم این است که هر سه بازی روی حالت Performance و Speed ​​هستند. ثانیا، این صفحه نمایش 1440p 120 هرتزی است که واقعا خوب است اما در عین حال بسیار پرقدرت است. علاوه بر این، شاید فکر کنید LTPO در مصرف انرژی صرفه جویی نمی کند، اما این آزمایشی است که در یک صحنه انجام می شود و رفرش ریت آن نیز ثابت است. بنابراین اثر صرفه جویی در انرژی LTPO نمی تواند در آزمایش ما منعکس شود. استفاده واقعی مطمئناً قادر به صرفه جویی در مصرف انرژی نسبت به سال گذشته سری Mi 11 است.


Xiaomi 12 Pro review 06

در نهایت, بیایید در مورد MIUI 13 صحبت کنیم. در واقع، تفاوت چندانی با MIUI 12.5 ندارد. زیرا برای انجام بهینه سازی پایداری عمدتاً مبتنی بر MIUI 12.5 است. بله، بسیار کمتر دچار باگ و لگ شده است. برخی از ویجت ها نیز به دسکتاپ اضافه شده اند تا دسکتاپ تا این حد خسته کننده نشود. این ویژگی جدید به شما امکان می دهد محتوای خود را در دستگاه های شیائومی پخش کنید. اما هنوز آپدیت نشده است. سیستم جدید واقعا چیز زیادی برای نشان دادن ندارد، بنابراین می توانید برای استفاده از آن به عنوان MIUI 12.8 فکر کنید.

Xiaomi 12 Pro review 20

شیائومی 12 پرو امسال پایدارتر شده است. اگرچه برخی از ویژگی ها ، مانند باتری کمتر 400 میلی آمپر ساعتی در مقایسه با می 11 پرو، اندازه سنسور کوچکتر برای دوربین اصلی و انرژی کمتر برای شارژ بی سیم, یک گام به عقب رفته اند. اما تجربه آن بهتر شده است. در این سال، شیائومی متوجه شد که مشخصات روی کاغذ به معنای تجربه خوب گوشی نیست. فقط بهینه سازی خوب می تواند مصرف کنندگان را راضی کند. این همان گوشیی است که مصرف‌کنندگان انتظار آنرا دارند، گوشی پرچم‌دار شیائومی روان، خوش‌ نظر و همچنین آسان برای استفاده.

 

Xiaomi 12 Pro review 02

خب این تمام چیزی است که در این بررسی وجود دارد. به زودی ویدیوی مقایسه عکس بین شیائومی 12 پرو و ​​آیفون 13 پرو را خواهیم ساخت. پس با آن همراه باشید.

منبع: GIZMOCHINA.COM

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

زندگی آرزویی است که در زمان حال ، به داشتن آن فکر می کنیم. آرزوها را بزرگتر کنیم تا داشته هایمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مقالات

راهنمای خرید

آموزش و ترفند

بهترین اپلیکیشن ها

لینک های مفید

برای دانلود دوره کامل هک حرفه ای موبایل ، کلیک کنید